Ingen frykt for CCC

Started by Dennis, April 10, 2008, 10:43:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Quote from: Klausen on April 11, 2008, 15:41:34
Hva med å bruke MSN, gutter?

Det er ikke en chat dette her....

Beklager, beklager, Klaus!

Jeg misforstod og tok dette for et diskusjonsforum om Leeds-relaterte emner!  :o

;)

Marching on together!

Lord-Meta

Quote from: Mr Kaizer on April 11, 2008, 19:36:28
Quote from: Klausen on April 11, 2008, 15:41:34
Hva med å bruke MSN, gutter?

Det er ikke en chat dette her....

Beklager, beklager, Klaus!

Jeg misforstod og tok dette for et diskusjonsforum om Leeds-relaterte emner!  :o

;)

Trodde dere viste at diskusjoner angående Leeds ikke er tilatt her, man har msn for å bruke den ;D ;D ;D

Klausen

Når det utarter seg til en samtale mellom to personer er det vel lov å stille seg spørmålet?  :-*

Jeg har ikke inntrykket av at hverken keiseren eller webben er særlig hårsåre, så dere overlever sikkert kommentaren...? :)

Tilbake til topic så er jeg enig i at nivået i CCC ikke er avskrekkende på noen som helst måte, men ved et eventuelt opprykk er vi avhengig å forsterke i alle ledd! Vi har en god stamme som kan være med å dra lasset neste sesong men uten nye spillere kan vi glemme å ta en Bristol...

Dennis

Quote from: Klausen on April 11, 2008, 23:43:08
Når det utarter seg til en samtale mellom to personer er det vel lov å stille seg spørmålet?  :-*

Jeg har ikke inntrykket av at hverken keiseren eller webben er særlig hårsåre, så dere overlever sikkert kommentaren...? :)

Ã..., det går så bra, Klausen! Det var da også en spøk tilbake, fra min side.

Jeg er fullt klar over at det ikke er morsomt å kun lese hva to stykker skriver, men dessverre hadde vel de fleste noe fornuftig å gjøre, mens jeg tilbrakte en rolig fredag formiddag på Luscos.  ;)
Marching on together!

Erik M

Dette temaet er helt uvirkelig for meg - i likhet med de fleste innleggene. 

Frykte CCC???

Leeds United er en Premier League klubb som har hatt økonomiske vanskeligheter.  Det er selvsagt mulig å snuble i en Play-Off, det er jo ren cup - og stafett-er-stafett vet vi jo.

Hvis Leeds rykker opp (og det gjør de vel) så er vi automatisk en opprykkskandidat til PL neste år.  Jeg tror ikke alle innser hvilken massiv klubb vi følger.

At vi skal frykte CCC???  At vi like godt kan rykke ned igjen som rykke opp?  Hallo?  Leeds kommer aldri, aldri noen gang til å være på tredje nivå igjen. Aldri!

Sheridan

Quote from: Sydhagen on April 10, 2008, 14:16:32
Quote from: Sheridan on April 10, 2008, 14:06:39
Quote from: Sydhagen on April 10, 2008, 11:38:29
viss vi skulle rykke opp til ccc i år, tror jeg vi kommer til å kjempe om direkte opprykk til PL allerede neste sesong

ja da må pinadø Bates åpne pengesekken....for med dagens mannskap blir det kun en kamp for å overleve....har sett endel CCC kamper denne sesongen...og sammenlignet med det Leeds har vist....så er det en stor forskjell i kvalitet.

de kampene du har sett, er det kamper før macallister ankom?  virker jo som om det er betydelig høyere kvalitet på det leeds gjør nå, enn tidligere i sesongen.

Rapporter og TV kamper tyder vel på at vi svinger kollosalt i prestasjonene.
Det gjorde vi under Wise - og har gjort under Macca.
Akkurat nå har vi seilt i medgang en periode. Long may it continue.

Med dagens mannskap blir det en kamp for å overleve i CCC. Tror jeg.
Kanskje vi kan karre oss opp rundt midten av tabellen. Maks.
Vi må ha inn mer kvalitet. Og det er vel rimelig usikkert hva som blir
satt til rådighet av pundsedler til Gary Mac.

Toppkampene jeg har sett fra CCC denne sesongen viser en markant nivåforskjell.

Sheridan

Quote from: Erik M on April 12, 2008, 03:29:03

Frykte CCC???

Leeds United er en Premier League klubb som har hatt økonomiske vanskeligheter.  Det er selvsagt mulig å snuble i en Play-Off, det er jo ren cup - og stafett-er-stafett vet vi jo.

Hvis Leeds rykker opp (og det gjør de vel) så er vi automatisk en opprykkskandidat til PL neste år.  Jeg tror ikke alle innser hvilken massiv klubb vi følger.

At vi skal frykte CCC???  At vi like godt kan rykke ned igjen som rykke opp?  Hallo?  Leeds kommer aldri, aldri noen gang til å være på tredje nivå igjen. Aldri!

Automatisk en opprykkskandidat fordi Leeds United er den desidert største klubben i divisjonen?
Er ikke sånn det fungerer, desverre  :) Vi har ligget nede med brukket rygg. Det er en lang reise tilbake.
Nye sterke innvestorer på Elland Road, som er villig til å satse, er vi avhengig av.
På lik linje med alle andre klubber med våres ambisjoner.  Sånn er det bare.  ::)

Potensialet i Leeds United er enormt. Sky is the limit. Ting tar bare litt tid....noen ganger.  :)

Webredaktøren

Tilbake til topic så er jeg enig i at nivået i CCC ikke er avskrekkende på noen som helst måte, men ved et eventuelt opprykk er vi avhengig å forsterke i alle ledd! Vi har en god stamme som kan være med å dra lasset neste sesong men uten nye spillere kan vi glemme å ta en Bristol...

Jeg stiller igjen spørsmålet, har Bristol City kjøpt inn noen "kvalitetsspillere" før sesongen startet da?

Webredaktøren

Quote from: Mr Kaizer on April 12, 2008, 00:01:15

Ã..., det går så bra, Klausen! Det var da også en spøk tilbake, fra min side.

Jeg er fullt klar over at det ikke er morsomt å kun lese hva to stykker skriver, men dessverre hadde vel de fleste noe fornuftig å gjøre, mens jeg tilbrakte en rolig fredag formiddag på Luscos.  ;)

Det mest fornuftige du kan gjøre er vel å følge og støtte Leeds United? ;)

Webredaktøren

Frykte CCC???

Vi er ikke himmelen selv om vi har slått Doncaster og Leyton Orient... ;D

Klausen

De har kjøpt endel bra spillere ja! Blant annet Lee Trundle fra Swansen(han var den store stjernen), Michael McIndoe fra Wolves, Ivan Sproule fra Hibs, Dele Adebola fra Coventry, Nick Carle, australsk landslagsmann som de kjøpte fra en tyrkisk klubb.

Det er sikkert flere også, men poenget er at de har handlet inn spillere som har ccc-nivået inne. Det er selvsagt ikke de største stjernene, men det det er kvalitetsspillere.

Man kan selvsagt si at de har vært heldige med kjøpene sine, men sånn er det i fotball...det gambles, og enten vinner man eller så taper man... Bristol City har gjort det første!

Når det er sagt så er jeg rimelig sikker på at de ligge falskt høyt oppe på tabellen, men i en liga der alle slår alle så har de hatt den nødvendige flaksen..

Vi må derfor handle inn i alle ledd og satse på at flaksen fra høstsesongen er med oss videre også, for den kan vi trenge!

Webredaktøren

Helt enig med deg i det ja :)

Erik M

Quote from: Sheridan on April 12, 2008, 07:54:26

Frykte CCC???

Automatisk en opprykkskandidat fordi Leeds United er den desidert største klubben i divisjonen?
Er ikke sånn det fungerer, desverre  :) Vi har ligget nede med brukket rygg. Det er en lang reise tilbake.
Nye sterke innvestorer på Elland Road, som er villig til å satse, er vi avhengig av.
På lik linje med alle andre klubber med våres ambisjoner.  Sånn er det bare.  ::)

Potensialet i Leeds United er enormt. Sky is the limit. Ting tar bare litt tid....noen ganger.  :)

Enig og uenig.  Det er jo nettopp slik det funker hvis du ser på toppen av PL - de fire store en som topp fire år etter år.  Vi har sett at det er vanskelig å stoppe en klubb som er på vei nedover - vi var muligens ikke langt fra å forvinne helt.  Like vanskelig kan det bli å stoppe et lag på vei oppover og jeg er overbevist om at Leeds blander seg i toppstriden i CCC.

Er enig at det ikke er noen AUTOMATIKK i at Leeds nå skal lykkes.  Jeg tror imidlertid at Leeds får nye eiere til sommeren hvis vi rykker opp.  Det vil bli stilt midler til disp og optimismen kan blomstre.

Webredaktøren

Vi blander oss ikke i opprykksstriden hvis Bates ikke begynner å bruke penger eller at vi får en ny eier som skyter inn sårt tiltrengte midler.

Erik M

Det er kanskje riktig, Web.red.  Men Bates har faktisk brukt en del penger i år.  Sist i vinduet i januar.  Noen av disse kjøpene og låneavtalene har vært vellykket.  Det vi kan få anledning til neste år er å bygge lag litt mer langsiktig.  Da har vi en hel sommer å handle på.  I år har klubben vært tvunget til å handle ekstremt kortsiktig.

Bates vil enten selge eller slippe inn en stor investor til sommeren, tror jeg.  Vi er gjeldsfrie, på vei oppover og med 30.000 i ryggen.  Bra utgangspunkt.

Webredaktøren

Quote from: Erik M on April 13, 2008, 20:43:19
Det er kanskje riktig, Web.red.  Men Bates har faktisk brukt en del penger i år.  Sist i vinduet i januar.  Noen av disse kjøpene og låneavtalene har vært vellykket.  Det vi kan få anledning til neste år er å bygge lag litt mer langsiktig.  Da har vi en hel sommer å handle på.  I år har klubben vært tvunget til å handle ekstremt kortsiktig.

Bates vil enten selge eller slippe inn en stor investor til sommeren, tror jeg.  Vi er gjeldsfrie, på vei oppover og med 30.000 i ryggen.  Bra utgangspunkt.

Jepp, du har rett i det. Happy days are just around the corner ;)

berlin

Bates kommer neppe til å bruke så mye penger som h.b. ønsker, mulig noe mer om han lykkes med å få inn en medinvestor (som kan ha mer eller mindre midler til rådighet), enn hvis han sitter alene som eier.

Generelt vil vi ihvertfall kunne tiltrekke oss bedre spillere, som ikke nødvendigvis trenger å koste ett eneste pund.

Men koster den riktige spilleren, tror jeg Bates er villig til å strekke seg noe lenger, og enda lenger om det er andre som kommer inn på lag med han.

Uansett føler jeg meg ganske overbevist om at hvis vi lykkes med opprykk, så vil bare noen få kvalitetsforsterkninger være nok til i hvertfall mid-table, antagelig høyere. Dette begrunner jeg med følgende: Et opprykk betyr at MACCA har vært en stor suksess (selv om mange har begynt å tro han er en minigud allerede), som vil avstedkomme en stor positiv tro i klubben, fornøyde spillere og attraktiv for gode CCC-spillere (d.v.s vi kan ha god sjanse til å kapre gode spillere som andre CCC-klubber også er på jakt etter)

Selges klubben vet vi lite, så det gidder jeg hvertfall ikke spekulere i.

Webredaktøren

Ser jo nå også at vi har null problem med å trekke til oss gode CCC-spillere. I tillegg så fikk vi jo hentet Michalik som nesten spilte fast for Bolton i PL...

berlin

Quote from: Webredaktøren on April 13, 2008, 22:44:10
Ser jo nå også at vi har null problem med å trekke til oss gode CCC-spillere. I tillegg så fikk vi jo hentet Michalik som nesten spilte fast for Bolton i PL...

Michalik er unntaket som bekrefter regelen, mener nå jeg. Freedman-saken er såpass spesiell, men bevares, jeg tror ikke Freedman hadde latt seg låne ut til Leyton Orient for deres kamp for play-off.

Blir vi League 1, er jeg tvilende til om det blir så lett å skaffe slike spillere som nevnt over. Det er jo ikke gitt at vi rykker opp til neste sesong heller.

Rykker vi opp er vi i en helt annen posisjon. Som storklubb på fremmarsj, vil Leeds være et godt valg. Vi kommer sikkert til å trekke mye tilskuere om vi rykker opp, og Leeds kommer sikkert til å ha ambisjoner utover å bare klare seg, og dette vet de potensielle spillerne. Antagelig vil det være riktig så klokt å velge Leeds, det kan gi mulighet til bra med spilletid og utvikling og med PL-gulroten som en viktig motivasjon.

Dennis

Quote from: Klausen on April 12, 2008, 09:13:12
* 1 - De har kjøpt endel bra spillere ja! Blant annet Lee Trundle fra Swansen(han var den store stjernen), Michael McIndoe fra Wolves, Ivan Sproule fra Hibs, Dele Adebola fra Coventry, Nick Carle, australsk landslagsmann som de kjøpte fra en tyrkisk klubb.

* 2 - Vi må derfor handle inn i alle ledd og satse på at flaksen fra høstsesongen er med oss videre også, for den kan vi trenge!

Her tror jeg faktisk både du og Webredaktøren har korrekt, Klausen, tross at meningene deres er litt forskjellige. Bristol City har helt klart forsterket laget sitt, med spillere som er mer eller mindre proven på CCC-nivå. Derimot blir ikke Webbis' spørsmål om Bristol City virkelig har kjøpt så enormt mye kvalitet, feil heller.

La meg prøve å sette det i perspektiv:

Lee Trundle var jaktet av flere større klubber, tross lang tilværelse i bakgårdsligaer. Han er en såkalt late bloomer, med overlegen teknikk og ballkontroll for en brite. Helt klart en spiller jeg ville sett i Leeds-trøya og jeg håpet virkelig vi skulle bli linket til han i fjor, men det ble vi aldri. Disse andre navnene har jeg knapt hørt om, langt mindre sett spille mye fotball. McIndoe og Adebola er kjente navn for meg, men hadde jeg hoppet i taket dersom vi hadde signet dem? Nei, ikke i CCC, ikke i L1 engang. De er muligens gode fotballspillere, men dersom Wolves og Coventry (opprykks- og nedrykkskandidat) lar dem gå, så kan de neppe være virkelig storspillere.

To av våre nye, Neil Kilkenny og Lubo Michalik, er spillere med en god del PL-erfaring. Sistnevnte spilte en halv sesong i PL inneværende sesong. Det mener jeg faktisk er blant de mest overraskende overgangene denne sesongen og i klar positiv forstand, sett med Leeds-øyne. I tillegg ble han solgt for knapper og glansbilder, mens erstatteren Gary Cahill kostet ti ganger så mye, men er langt i fra ti ganger så god. Dette er en meget, MEGET god signering fra Wises side. Tore Andre Flo gav også Wise stor kreditt for å ha hentet en ballspiller som Kilkenny til klubben og jeg tror ikke vi har sett det beste av den gutten - by far!

Når vi også da tenker på at Leeds var sterkt linket til Hibs' kaptein Rob Jones i sommer, så sier det litt om vår status, tross divisjonen vi befinner oss i. Så vidt jeg husker ønsket også Jones seg til oss, men det skal jeg ikke si for sikkert. Nå er ikke de skotske klubbene - med unntak av Celtic og Rangers - av aller høyeste kvalitet, men når man tenker på at Hibs nok er en klubb som hadde mål om UEFA-cup spill, så er det gledelig.

Tilbake til Lee Trundle. Han var helt klart blant de beste og mest profilerte L1-spillerne, om sånt kan sies. Altså, Bristol City signet kanskje L1s beste spiller, for å bruke de ordene. Har ikke Leeds også gjort det i år? Kanskje ikke de beste på papiret, men Bradley Johnson og faktisk også Peter Sweeney fikk meget gode skussmål fra sine klubber. Der Sweeney foreløpig ikke har slått til, vokser derimot Johnson mer og mer for hver kamp, etter rapportene. Leon Constantine var virkelig en proven L1-spiss, Anthony Elding var blant de bedre spissene i L2, mens Paul Huntington, Andy Hughes og Dave Prutton alle er klare forsterkninger på papiret. Når man også tenker på lånene - hvorav den ene ble permanent ut sesongen - av Alan Sheehan og Darren Kenton, som begge hadde mange kamper for Leicester i årets sesong, så synes jeg faktisk Leeds har vist ganske så mye muskler på årets overgangsmarked.

Jeg påstår ikke at det du sier om Bristol City er feil, men jeg synes faktisk ikke våre signeringer - på papiret - er mye dårligere, tvert imot. Det som derimot er helt nødvendig når man signerer nye spillere, spesielt av så stort kvantum som vi har gjort i årets sesong, både i sommer og januar, er å spille dem inn. Det kan ta tid, men det kan virke som Leeds er i ferd med å gjøre akkurat det nå, da spillet blir bedre og bedre. Og om kurven fortsatt peker oppover i slutten av sesongen (noe den har nødt til å gjøre dersom vi skal gå opp) så er jeg faktisk ikke så skråsikker på at stallen behøver så enormt mange nye ansikt i sommer, for å være en utfordrer i CCC. Den bør selvsagt suppleres til, men en eller to nye klare førstevalg tror jeg KAN holde.

Men det skal også sies at dersom vi går opp, så blir inntektene større igjen og ettersom vi har sett hvordan avgrunnen ser ut, så tror jeg supporterantallet vil stabilisere seg langt høyere enn hva sist CCC-sesong lå på. Attraktiviteten for spillere blir også langt høyere, ettersom vi - som berlin sier - er en sovende kjempe som på nytt begynner å røre på seg. Flere talentfulle spillere vil nok tenke 'denne oppturen vil jeg gjerne være med på' og kommer et større navn, så kan fort han tiltrekke seg flere og snøballen er i gang. Jeg tror mange spillere er mer tilbøyelig til å spille CCC for Leeds, kontra for Bristol City, for å bruke et nevnt eksempel. Vi har jo sett eksempler på at spillere har mer lyst til å spille for Leeds, enn klubber i CCC og nesten også PL, da man tenker på Huntington og Michalik.
Marching on together!

flynn

Quote from: Mr Kaizer on April 14, 2008, 09:47:50
* 1 - De har kjøpt endel bra spillere ja! Blant annet Lee Trundle fra Swansen(han var den store stjernen), Michael McIndoe fra Wolves, Ivan Sproule fra Hibs, Dele Adebola fra Coventry, Nick Carle, australsk landslagsmann som de kjøpte fra en tyrkisk klubb.

* 2 - Vi må derfor handle inn i alle ledd og satse på at flaksen fra høstsesongen er med oss videre også, for den kan vi trenge!

Her tror jeg faktisk både du og Webredaktøren har korrekt, Klausen, tross at meningene deres er litt forskjellige. Bristol City har helt klart forsterket laget sitt, med spillere som er mer eller mindre proven på CCC-nivå. Derimot blir ikke Webbis' spørsmål om Bristol City virkelig har kjøpt så enormt mye kvalitet, feil heller.

Lee Trundle var jaktet av flere større klubber, tross lang tilværelse i bakgårdsligaer. Han er en såkalt late bloomer, med overlegen teknikk og ballkontroll for en brite. Helt klart en spiller jeg ville sett i Leeds-trøya og jeg håpet virkelig vi skulle bli linket til han i fjor, men det ble vi aldri. Disse andre navnene har jeg knapt hørt om, langt mindre sett spille mye fotball. McIndoe og Adebola er kjente navn for meg, men hadde jeg hoppet i taket dersom vi hadde signet dem? Nei, ikke i CCC, ikke i L1 engang. De er muligens gode fotballspillere, men dersom Wolves og Coventry (opprykks- og nedrykkskandidat) lar dem gå, så kan de neppe være virkelig storspillere.

To av våre nye, Neil Kilkenny og Lubo Michalik, er spillere med en god del PL-erfaring. Sistnevnte spilte en halv sesong i PL inneværende sesong. Det mener jeg faktisk er blant de mest overraskende overgangene denne sesongen og i klar positiv forstand, sett med Leeds-øyne. I tillegg ble han solgt for knapper og glansbilder, mens erstatteren Gary Cahill kostet ti ganger så mye, men er langt i fra ti ganger så god. Dette er en meget, MEGET god signering fra Wises side. Tore Andre Flo gav også Wise stor kreditt for å ha hentet en ballspiller som Kilkenny til klubben og jeg tror ikke vi har sett det beste av den gutten - by far!

Når vi også da tenker på at Leeds var sterkt linket til Hibs' kaptein Rob Jones i sommer, så sier det litt om vår status, tross divisjonen vi befinner oss i. Så vidt jeg husker ønsket også Jones seg til oss, men det skal jeg ikke si for sikkert. Nå er ikke de skotske klubbene - med unntak av Celtic og Rangers - av aller høyeste kvalitet, men når man tenker på at Hibs nok er en klubb som hadde mål om UEFA-cup spill, så er det gledelig.

Tilbake til Lee Trundle. Han var helt klart blant de beste og mest profilerte L1-spillerne, om sånt kan sies. Altså, Bristol City signet kanskje L1s beste spiller, for å bruke de ordene. Har ikke Leeds også gjort det i år? Kanskje ikke de beste på papiret, men Bradley Johnson og faktisk også Peter Sweeney fikk meget gode skussmål fra sine klubber. Der Sweeney foreløpig ikke har slått til, vokser derimot Johnson mer og mer for hver kamp, etter rapportene. Leon Constantine var virkelig en proven L1-spiss, Anthony Elding var blant de bedre spissene i L2, mens Paul Huntington, Andy Hughes og Dave Prutton alle er klare forsterkninger på papiret. Når man også tenker på lånene - hvorav den ene ble permanent ut sesongen - av Alan Sheehan og Darren Kenton, som begge hadde mange kamper for Leicester i årets sesong, så synes jeg faktisk Leeds har vist ganske så mye muskler på årets overgangsmarked.

Jeg påstår ikke at det du sier om Bristol City er feil, men jeg synes faktisk ikke våre signeringer - på papiret - er mye dårligere, tvert imot. Det som derimot er helt nødvendig når man signerer nye spillere, spesielt av så stort kvantum som vi har gjort i årets sesong, både i sommer og januar, er å spille dem inn. Det kan ta tid, men det kan virke som Leeds er i ferd med å gjøre akkurat det nå, da spillet blir bedre og bedre. Og om kurven fortsatt peker oppover i slutten av sesongen (noe den har nødt til å gjøre dersom vi skal gå opp) så er jeg faktisk ikke så skråsikker på at stallen behøver så enormt mange nye ansikt i sommer, for å være en utfordrer i CCC. Den bør selvsagt suppleres til, men en eller to nye klare førstevalg tror jeg KAN holde.

Men det skal også sies at dersom vi går opp, så blir inntektene større igjen og ettersom vi har sett hvordan avgrunnen ser ut, så tror jeg supporterantallet vil stabilisere seg langt høyere enn hva sist CCC-sesong lå på. Attraktiviteten for spillere blir også langt høyere, ettersom vi - som berlin sier - er en sovende kjempe som på nytt begynner å røre på seg. Flere talentfulle spillere vil nok tenke 'denne oppturen vil jeg gjerne være med på' og kommer et større navn, så kan fort han tiltrekke seg flere og snøballen er i gang. Jeg tror mange spillere er mer tilbøyelig til å spille CCC for Leeds, kontra for Bristol City, for å bruke et nevnt eksempel. Vi har jo sett eksempler på at spillere har mer lyst til å spille for Leeds, enn klubber i CCC og nesten også PL, da man tenker på Huntington og Michalik.

Jeg er imponert over seriøsiteten din her Kaizer, du argumenterer godt, og underbygger med solide "facts"!
Jeg er også i det store og det hele veldig enig med deg, vi har kjøpt spillere av en kvalitet ingen andre på L1 nivå har vært i nærheten av slik jeg kan bedømme det.

flynn

janove

Quote from: Mr Kaizer on April 14, 2008, 09:47:50

Dream on Mr Kaizer!

Dennis

Quote from: janove on April 14, 2008, 10:12:37Dream on Mr Kaizer!

Som Leeds-fan er det vel ikke stort annet man kan gjøre om dagen, janove?  ;)

Men jeg er litt interessert i å høre hva du mener jeg bommer totalt på? Du er tross alt blant de som kan slå hardest i bordet med de mest konkrete observasjonene her på bordet, så hvorfor ikke bruke dem?

Hvis du mener at jeg tar totalt feil i at klubben ikke trenger for mange nye fjes ved et eventuelt opprykk, så har jeg full forståelse for det. Opprykkede klubber trenger som regel en god del nye, dersom målet om først å holde seg oppe og deretter å etablere seg og pushe for nytt opprykk, skal bli nådd. Men det jeg tror, er at vi fortsatt lider litt av for-mange-nye-syken. Jeg har ikke det eksakte tallet her og nå, men hvis man går tilbake til sommeren, har vi omtrent byttet hele førsteelleveren, pluss mange reserver. Det MÃ... ta tid og med tanke på et troneskifte og en utskiftning av spillestil, så vil den perioden bli enda lengre.

Nå har jeg ikke fått sett kamper siden Walsall-seieren på Elland Road, men etter hva kommentatorene og rapportene fra kamper sier, så har spillet blitt betraktelig bedre og seierne er som regel fullt fortjent. Hvis dette kun er god form, som vil bli borte, så greit; vi trenger bedre spillere. Men hvis dette er gode tegn på at selve spillet og laget omsider har blitt bedre av Maccas og Stauntons regjering på Elland Road, så overlever vi CCC - med glans!  8)

Tror jeg!  :D
Marching on together!

fmtj

Quote from: Webredaktøren on April 13, 2008, 21:51:35
Quote from: Erik M on April 13, 2008, 20:43:19

Jepp, du har rett i det. Happy days are just around the corner ;)

....da blir det i så fall en investor og ikke salg iflg dette!
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/United-not-for-sale.3978027.jp
Yeboahs vitne

Webredaktøren

En investor kan absolutt være interessant det :)

Klausen

Hvis man ser på årets stall kontra fjorårets så er det ikke store forskjellen, hvis man tenker kvalitet..

Ankergren- Keeper halve fjorårssesongen
Lubo- Spilte de fleste kampene på våreN
Heath- Fast omtrent hele sesongen
Rui-Fikk sjansen under Wise, spilte mange kamper
Frazer-Spilte mer eller mindre fast
Douglas-Spilte når han ikke var suspendert
Thompson-Samme som Douglas, kun halve sesongen
Beckford-Fikk det ikke til i CCC, utlånt med hell
Westlake-Spilte endel, overbeviste aldri
Howson-Fikk en sjelden sjanse, men ikke et langt run
Carole-Spilte knapt, når han fikk sjansen var han aldri overbevisende
Flo-Mye skadet, kun i stallen halve sesongen
Kandol-Spilte endel mot slutten og var stort sett skuffende

Alle spillerne over var i stallen i fjor og som du ser (hvis du er enig i betraktningene) var det ikke mange av disse spillerne som hevet nivået i CCC! Vi rykte faktisk ned med disse...Hvorfor skal de gjøre det så mye bedre neste sesong?

Klart, de er et år eldre og har i løpet av sesongen spilt på seg masse selvtillit men hvilken motstand har de møtt?

Webredaktøren

Quote from: Klausen on April 14, 2008, 18:21:21
Hvis man ser på årets stall kontra fjorårets så er det ikke store forskjellen, hvis man tenker kvalitet..

Lubo- Spilte de fleste kampene på våre

Alle spillerne over var i stallen i fjor og som du ser (hvis du er enig i betraktningene) var det ikke mange av disse spillerne som hevet nivået i CCC! Vi rykte faktisk ned med disse...Hvorfor skal de gjøre det så mye bedre neste sesong?

Klart, de er et år eldre og har i løpet av sesongen spilt på seg masse selvtillit men hvilken motstand har de møtt?

Enig, det må forsterkes!

Men jeg er uenig i at at Lubo spilte nesten alle kampene våre forrige sesong, han spile totalt sju av 46!

Klausen

Hvis du leser litt nøye, så står det spilte nesten alle kampene på våre...Altså, det mangler kun en liten N på slutten... VåreN skal det være! fikser det nå..

McMidjo

Quote from: Klausen on April 14, 2008, 18:21:21

Lubo- Spilte de fleste kampene på våreN

Synes det er veldig stor forskjell på fjorårets og årets stall jeg!  :)

Laget som startet sesongen ifjor var omtrent identisk med det som hadde spilt playoff året før. Lagoppstillingen i åpningskampen mot Norwich: Warner, Kelly, Butler, Kilgallon, Crainey, Stone, Bakke, Derry, Lewis, Healy, Horsfield.

Denne stammen av kvalitetsspillere stod for en sørgelig resultatrekke utover høsten og ved nyttår hadde dette laget skrapet sammen 21 poeng på 26 kamper - og stod med en målforskjell på 25-48!

Om jeg tar meg den frihet å påstå at Dennis Wise begynte å få skikk på laget etter ca 60 dager i jobben, er det litt interessant å se på resultatene i siste halvdel av sesongen. I de 20 kampene som gikk fra nyttår og fram til sesongslutt tok laget 25 poeng (målforskjell på 21-24) - en uttelling som tilsvarer en sluttplassering på 12.-15. i CCC.

Stammen i det laget som spilte disse siste 20 kampene utgjør også stammen i dagens lag - og er styrket med spillere som Huntington, Kenton, Kilkenny, Prutton og Beckford. 

Tror kvaliteten på det Leedslaget som rykket ned i 2006/2007 (både det laget som startet sesongen, og det laget som avsluttet sesongen) var mer en godt nok for CCC, og at årsaken til nedrykket skyldes 'bad management' og ikke spillermateriellet.

Morsom diskusjon - og jeg må si meg skjønt enig med Mr Kaizer!!

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Klausen

Hvis man vil samle på 15. plasser i CCC er det greit... p.d.d skiller det seks poeng fra 15. plassen og direkte nedrykk! En sånn tilværelse er ikke jeg interessert i neste år. De som er stammen i årets lag har i tillegg et nedrykk friskt i minne og de vet at det ikke vil bli noen walkover neste sesong

Men for all del, hvis målsetningen er å kjempe mot nedrykk da får du nok ønsket ditt oppfylt!

Leeds er styrket med to Leicester-rejects(leicester som sliter i bunnen), Johnson som spilte på et dårlig L1-lag,Beckford som ble veid og funnet for dårlig i fjor(kom rett fra Leeds og gjorde sine saker meget bra på utlån i L1) og som varierer sykt i prestasjonene,Prutton som spilte både i Nottingham og Southampton i fjor(ble solgt fra CCC,ikke god nok?) og Kilkenny som ble leid ut fra Birmingham til Oldham før han signa for Leeds.
Det er ingenting som tilsier at disse automatisk skal gjøre det bra i CCC!