Ingen frykt for CCC

Started by Dennis, April 10, 2008, 10:43:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Sitter med kaffekoppen og titter gjennom sportssidene i landets største aviser. Tabeller er for meg alltid interessant og en følelse som har ligget der lenge, blir sterkere for hver uke som går. Jeg har absolutt ingen frykt som helst for divisjonen over oss!

Nå skal det selvsagt sies, og det med rette, at man ikke skal ta noe opprykk på forskudd, hverken om vi skulle fått igjen poengene, men spesielt ikke om play-off blir sluttresultatet. Noe som på ingen måte heller er sikret, ennå.

Likevel, som klisjeen forteller; tabellen lyver aldri. Man kunne selvsagt forklart med at Leeds egentlig er nummer to i dagens League One, men faktum er at det ikke hjelper. Skulle vi havne bak play-off, fjorten poeng bak direkte opprykk, så vil L1 være vårt hjem den neste sesongen også, samme hvor mye vi tegner og forklarer.

Topp 4, Coca-Cola Championship
1. West Bromwich  - 41 - 20-10-11 - 70
2. Bristol City        - 42 - 19-13-10 - 70
--------------------------------------------
3. Stoke               - 42 - 18-15-9   - 69
4. Hull                 - 42 -  19-11-11 - 68

Først av alt, WBA er ingen overraskelse. De er for gode for CCC, men for dårlige for Premier League og har de siste sesongene fungert som en slags jo-jo mellom opprykk og nedrykk. Stoke er heller ingen enorm bombe, men at de skulle ligge så høyt og være stabile så lenge, hadde jeg ikke sett for meg.
Men, Bristol City og Hull. Disse to lagene, supplert delvis med Stoke blant topp fire, vitner om en åpen og uforutsigbar liga. At nyopprykkede Bristol City ville redde plassen og kanskje også luktet på play-off en stund, hadde ikke vært overraskende, men at de faktisk enda kjemper om direkte opprykk til selveste PL, er ikke annet enn en bombe!

Forhåndsfavorittene Watford, Charlton, Crystal Palace, Wolves og Sheffield United, har alle skuffet eller gjort seg helt bort i årets sesong. I går tapte Watford, som faktisk kunne tatt teten med seier, 0-3 hjemme for meget bortesvake Barnsley. Slik har det vært nesten hele sesongen.

Derfor er ikke jeg det spor redd for at vi - dersom vi skulle rykke opp - går rett ned igjen. Tvert imot tror jeg vi, med et par forsterkninger, kan etablere oss rundt play-off allerede første sesong. Og, som jeg har skrevet tidligere, har lag som Wigan, Fulham og Reading gjort det, for så å bygge videre på det og rykke opp til PL i andre eller tredje sesongen i CCC, i motsetning til å falle nedover i den vanskelige andresesongen, som jo vanlig er.

Toppen av CCC og L1 er det nok forskjell på som regel, men dersom vi skulle gå opp i år, så har vi en svært gylden mulighet til å se PL-lyset i tunnelen ganske så tidlig. Nedrykkede lag som Derby og Fulham kommer nok ikke til å bidra til at nivået heves betraktelig neste år.

Men men, vi må tross alt gjøre jobben vår først og den er langt ifra sikret!
Marching on together!

Webredaktøren

Det eneste som er skremmende med CCC er at det er så forbanna jevnt, skiller kun 15 poeng mellom playoff og nedrykk etter 42 spilte kamper!

Men på den annen side, så kan jo det bety at det ikke er så "vanskelig" å klare playoff heller da...

Sydhagen

viss vi skulle rykke opp til ccc i år, tror jeg vi kommer til å kjempe om direkte opprykk til PL allerede neste sesong
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Webredaktøren

Håper det ja, i allefall en playoff!

Sheridan

Quote from: Sydhagen on April 10, 2008, 11:38:29
viss vi skulle rykke opp til ccc i år, tror jeg vi kommer til å kjempe om direkte opprykk til PL allerede neste sesong

ja da må pinadø Bates åpne pengesekken....for med dagens mannskap blir det kun en kamp for å overleve....har sett endel CCC kamper denne sesongen...og sammenlignet med det Leeds har vist....så er det en stor forskjell i kvalitet.

Webredaktøren

Ja, litt enig i det. Men har Bristol City handlet inn så mange "kvalitetsspillere" før sesongen da?

Sydhagen

Quote from: Sheridan on April 10, 2008, 14:06:39
Quote from: Sydhagen on April 10, 2008, 11:38:29

ja da må pinadø Bates åpne pengesekken....for med dagens mannskap blir det kun en kamp for å overleve....har sett endel CCC kamper denne sesongen...og sammenlignet med det Leeds har vist....så er det en stor forskjell i kvalitet.

de kampene du har sett, er det kamper før macallister ankom?  virker jo som om det er betydelig høyere kvalitet på det leeds gjør nå, enn tidligere i sesongen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Webredaktøren

De første kampene med McAllister var jo mildt sagt elendige, men nå har det jo bedret seg. Og den fotballen laget spiller nå passer helt klart bedre i CCC en langballene til Wise.

Trond90

Jeg drømte at vi rykket opp etter og ha slått N`forrest på wembley! Så drømte jeg at vi rykket opp til PL året etter!! :D, får håpe jeg er sanndrømt :D
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Webredaktøren

Hadde vært artig å slå Forest i en playoff-finale ja :)

Roy

Quote from: Trond90 on April 10, 2008, 15:22:19
Jeg drømte at vi rykket opp etter og ha slått N`forrest på wembley! Så drømte jeg at vi rykket opp til PL året etter!! :D, får håpe jeg er sanndrømt :D

Vi ber for deg  ;D
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Jon R

Quote from: Mr Kaizer on April 10, 2008, 10:43:11
Sitter med kaffekoppen og titter gjennom sportssidene i landets største aviser. Tabeller er for meg alltid interessant og en følelse som har ligget der lenge, blir sterkere for hver uke som går. Jeg har absolutt ingen frykt som helst for divisjonen over oss!Nå skal det selvsagt sies, og det med rette, at man ikke skal ta noe opprykk på forskudd, hverken om vi skulle fått igjen poengene, men spesielt ikke om play-off blir sluttresultatet. Noe som på ingen måte heller er sikret, ennå.

Likevel, som klisjeen forteller; tabellen lyver aldri. Man kunne selvsagt forklart med at Leeds egentlig er nummer to i dagens League One, men faktum er at det ikke hjelper. Skulle vi havne bak play-off, fjorten poeng bak direkte opprykk, så vil L1 være vårt hjem den neste sesongen også, samme hvor mye vi tegner og forklarer.

Først av alt, WBA er ingen overraskelse. De er for gode for CCC, men for dårlige for Premier League og har de siste sesongene fungert som en slags jo-jo mellom opprykk og nedrykk. Stoke er heller ingen enorm bombe, men at de skulle ligge så høyt og være stabile så lenge, hadde jeg ikke sett for meg.
Men, Bristol City og Hull. Disse to lagene, supplert delvis med Stoke blant topp fire, vitner om en åpen og uforutsigbar liga. At nyopprykkede Bristol City ville redde plassen og kanskje også luktet på play-off en stund, hadde ikke vært overraskende, men at de faktisk enda kjemper om direkte opprykk til selveste PL, er ikke annet enn en bombe!

Forhåndsfavorittene Watford, Charlton, Crystal Palace, Wolves og Sheffield United, har alle skuffet eller gjort seg helt bort i årets sesong. I går tapte Watford, som faktisk kunne tatt teten med seier, 0-3 hjemme for meget bortesvake Barnsley. Slik har det vært nesten hele sesongen.
Derfor er ikke jeg det spor redd for at vi - dersom vi skulle rykke opp - går rett ned igjen. Tvert imot tror jeg vi, med et par forsterkninger, kan etablere oss rundt play-off allerede første sesong. Og, som jeg har skrevet tidligere, har lag som Wigan, Fulham og Reading gjort det, for så å bygge videre på det og rykke opp til PL i andre eller tredje sesongen i CCC, i motsetning til å falle nedover i den vanskelige andresesongen, som jo vanlig er.

Toppen av CCC og L1 er det nok forskjell på som regel, men dersom vi skulle gå opp i år, så har vi en svært gylden mulighet til å se PL-lyset i tunnelen ganske så tidlig. Nedrykkede lag som Derby og Fulham kommer nok ikke til å bidra til at nivået heves betraktelig neste år.

Grei nok argumentasjon ift til lag som Bristol C og Stoke, kaiser.  I avsnittet etter argumenterer du så imot deg selv, (uthevet). At lag som Watford, Sheff U; Charlton, Wolves m fl. sliter som de gjør, indikerer jo at CCC er en knalltøff liga!  :)
Jon R.

Webredaktøren

At WBA er i toppen er ingen bombe, og Stoke kunne jo fort bli en outsider til playoff. Men at Hull og nyopprykkede Bristol City er i toppen er mildt sagt overraskende.

Uansett, CCC er en knalltøff liga. Har sett noen kamper tidligere i sesongen jeg også, da Viasat 4 sendte på lørdagskveldene.

fmtj

Quote from: Webredaktøren on April 10, 2008, 11:34:29
Det eneste som er skremmende med CCC er at det er så forbanna jevnt, skiller kun 15 poeng mellom playoff og nedrykk etter 42 spilte kamper!

Men på den annen side, så kan jo det bety at det ikke er så "vanskelig" å klare playoff heller da...

Men...på den atter andre side kan det bety at det er meget tøft og vanskelig i CCC!!! Og det har vi jo opplevd før!
Yeboahs vitne

Dennis

Quote from: Jon R on April 10, 2008, 18:01:03
Quote from: Mr Kaizer on April 10, 2008, 10:43:11
Sitter med kaffekoppen og titter gjennom sportssidene i landets største aviser. Tabeller er for meg alltid interessant og en følelse som har ligget der lenge, blir sterkere for hver uke som går. Jeg har absolutt ingen frykt som helst for divisjonen over oss!Nå skal det selvsagt sies, og det med rette, at man ikke skal ta noe opprykk på forskudd, hverken om vi skulle fått igjen poengene, men spesielt ikke om play-off blir sluttresultatet. Noe som på ingen måte heller er sikret, ennå.

Grei nok argumentasjon ift til lag som Bristol C og Stoke, kaiser.  I avsnittet etter argumenterer du så imot deg selv, (uthevet). At lag som Watford, Sheff U; Charlton, Wolves m fl. sliter som de gjør, indikerer jo at CCC er en knalltøff liga!   :)

Jeg velger å se det på den måten at de lagene ikke er så gode som navnene tilsier, med andre ord, ligaen er dårligere enn tidligere antatt. Er norsk liga blant Europas beste fordi Rosenborg, som sparket godt fra seg i CL, havnet som nummer seks på tabellen?  8)  ::)
Marching on together!

Webredaktøren

Rosenborg ble nummer fem nå sist da ;)

Uansett hvordan Rosenborg gjør det i CL, norsk fotball har ikke stort å bidra med ute i Europa...

Dennis

Quote from: Webredaktøren on April 11, 2008, 12:12:17
Rosenborg ble nummer fem nå sist da ;)

Uansett hvordan Rosenborg gjør det i CL, norsk fotball har ikke stort å bidra med ute i Europa...

Fem da...

Og det var akkurat mitt poeng. At Charlton, Watford, Sheff Utd osv sliter i CCC, kan like fullt bety at DE er dårlige, ikke at Stoke, Hull og Bristol er så enormt gode. I de fleste tilfeller gjør det nettopp det.

Underholdningsverdien i TL har sjelden vært bedre og nivået på de dårligste lagene har nok blitt vesentlig bedre, men det spørs om ikke topplagene også har blitt litt dårligere. I det minste sammenlignet med Rosenborgs storhetstid.

Går litt bort fra CCC dette, men det var i alle fall poenget jeg prøvde å komme med. Jeg tror ikke CCC byr på DEN LENGSTE og TØFFESTE veien til PL, dersom vi skulle rykke opp, enn vi kunne møtt på bare for noen år siden. Jevnt over er kanskje alle lag jevnere, men de fire-fem absolutte topplagene er ikke like gode som tidligere år.

Tror jeg! ;)
Marching on together!

Webredaktøren

Har som sagt sett noen CCC-kamper denne sesongen og det er helt klart at det er en knalltøff liga, men allikevel så viser det seg at de klubbene som gjør noe rett havner i toppen. Uansett om de heter Hull, Bristol City, Watford eller Charlton.

Derfor er det både spennende og litt skremmende at det skiller kun 15 poeng mellom playoff og nedrykk etter hele 42 spilte kamper!

Dennis

Quote from: Webredaktøren on April 11, 2008, 12:32:33
Har som sagt sett noen CCC-kamper denne sesongen og det er helt klart at det er en knalltøff liga, men allikevel så viser det seg at de klubbene som gjør noe rett havner i toppen. Uansett om de heter Hull, Bristol City, Watford eller Charlton.

Derfor er det både spennende og litt skremmende at det skiller kun 15 poeng mellom playoff og nedrykk etter hele 42 spilte kamper!

Det er klart at den er tøff og tett, men etter å ha sett kanskje 50-60 kamper de siste tre sesongene, tør jeg påstå at det generelle nivået ikke er over Tippeliga-nivå. At den er TETT og få poeng skiller topp og bunn, velger jeg å tolke slik at alle lagene er OK, men at ingen er BRA\VELDIG BRA, om jeg klarer å ordlegge meg korrekt. Altså, kvaliteten er jevnt over ganske lik, dermed vil et BRA Leeds (om vi skulle være det) ha enormt mye større sjans til å gå opp, ettersom alle de andre kun er OK, jevnt over. Dumt, men kanskje du skjønner hva jeg mener.

Igjen, min mening.  :D
Marching on together!

Webredaktøren

Jepp. Men om vi rykker opp så tror jeg at vi kan ende opp på alt i fra direkte opprykk til direkte nedrykk... Så vanskelig er det å si ennå!

Trenger helt klart noen forsterkninger, en midtstopper om Rui forsvinner, en venstreback, en midtbanesjef til å erstatte Thompson og en spiss som scorer minst like mye som Beckford.

Dennis

Quote from: Webredaktøren on April 11, 2008, 14:07:10
Jepp. Men om vi rykker opp så tror jeg at vi kan ende opp på alt i fra direkte opprykk til direkte nedrykk... Så vanskelig er det å si ennå!

Trenger helt klart noen forsterkninger, en midtstopper om Rui forsvinner, en venstreback, en midtbanesjef til å erstatte Thompson og en spiss som scorer minst like mye som Beckford.

Det er sant at faren med en jevnere liga, er at nedrykk blir mer sannsynlig, slik opprykk blir det.

Forsterkninger får vi eventuelt ta siden, men det er en klar selvfølge at laget bør forsterkes ved et eventuelt opprykk, tross at jeg faktisk tror den nåværende stallen (inkl. Rui M) hadde overlevd CCC.

Alle ønsker vi jo Leeds opp i år og opp til PL, året etter, men med Ken Bates er det relativt usannsynlig at klubben har godt av det. Det hadde innebært store forsterkningsbehov og det har\tar han ikke råd til, virker det som. Det viser seg også at klubber som går to divisjoner opp på to sesonger, sjelden omstiller seg like lett. Fredrikstad har klart det, Stabæk gjorde det vel også og Manchester City klarte det, men det innebar sikkert store innskudd i den sportslige driften.
Marching on together!

Webredaktøren

Jeg tror nok at Bates har penger, men han vil ikke bruke dem. I allefall ikke på vår klubb!

Dennis

Quote from: Webredaktøren on April 11, 2008, 14:17:56
Jeg tror nok at Bates har penger, men han vil ikke bruke dem. I allefall ikke på vår klubb!

Jeg tror også det, men - i fare for å spore av min egen tråd - så har den gamle grinebiteren gjort en flott jobb med økonomien i klubben vår. Hans revestreker har faktisk gjort klubben nærmest gjeldsfri og det står det respekt av, mener nå jeg, med tanke på at klubben for under tusen dager siden stod på kanten av avgrunnen.

Dersom han selger seg ut i sommer og til en mann vi kan stole på, så skal jeg faktisk gi han en liten applaus for jobben han har gjort, tross av at han går over litt for mange lik - inkludert "hans" egne supportere - for min smak.
Marching on together!

Webredaktøren

Quote from: Mr Kaizer on April 11, 2008, 14:21:25
Quote from: Webredaktøren on April 11, 2008, 14:17:56

Jeg tror også det, men - i fare for å spore av min egen tråd - så har den gamle grinebiteren gjort en flott jobb med økonomien i klubben vår. Hans revestreker har faktisk gjort klubben nærmest gjeldsfri og det står det respekt av, mener nå jeg, med tanke på at klubben for under tusen dager siden stod på kanten av avgrunnen.

Dersom han selger seg ut i sommer og til en mann vi kan stole på, så skal jeg faktisk gi han en liten applaus for jobben han har gjort, tross av at han går over litt for mange lik, for min smak.

Helt enig i at han har gjort en bra jobb, men han er ikke fremtiden. Han har reddet oss fra døden, men nå er det på tide å få inn folk med penger og som har hjertet sitt i klubben!

Dennis

Ja, nå som omstillingsprosessen er i ferd med bli ferdig (vi mangler fortsatt eierskap på Elland Road og Thorp Arch) så kan en ny styreformann eller eier, med frisk giv og helst grunnleggende følelser for klubber, ta over roret.

Ã... drive en fotballklubb på en sunn økonomisk linje, mener jeg er helt vesentlig for at en klubb skal kunne overleve i lengden. At store økonomiske innskudd i kapitalen er nødvendig for å kjempe om de aller jeveste titlene, er dessverre blitt nødvendig. Men hva når eierne ikke har råd til det mer eller mister interessen? Er neste eier like villig eller kapabel til å dekke Chelseas enorme driftskostnader?

Det er heldigvis noen klubber som fortsatt driver på et anstendig nivå. Lag som Roma henger fortsatt med, tross klart mindre ressurser enn rivalene. Det kan gå og da er Leeds' gode juniorarbeid, alfa omega.

Men, nå er denne tråden i ferd med å spore av og bevege seg inn på Jon Rs 'Emner i emnet' på off-topic.  ;D

Dersom Leeds får en ny eier i sommer, så håper jeg det er en med følelser for klubben, som sagt. Men primært håper jeg det er en med gode ressurser, som tross det forsetter en sunn økonomisk politikk. Ã... løsne opp strikken helt, slik Peter Ridsdale gjorde, er selvmord for en fotballklubb og vi bør være de første til å motstå denne fristelsen om å 'tørre' å ha flere titalls millioner pund i gjeld.

Leeds kan rykke opp dette året og jeg tror vi helt klart overlever uten altfor store innkjøp, men det er klart at klubben trenger forsterkninger NÃ...R vi skal opp til Premier League og enda større, dersom vi skal etablere oss der og bygge mot Europa igjen. MEN, jeg synes alt bør gjøres steg for steg, ettersom klubber som kjøper seg ut i Europa totalt er blottet for sjel.

En klubb med juniorene i "bånn" er absolutt å foretrekke.
Marching on together!

Webredaktøren

Du mener vel eier? Ikke manager? ;D Og emner i emnet skaper enda mere god debatt ;)

Dennis

Quote from: Webredaktøren on April 11, 2008, 14:59:20
Du mener vel eier? Ikke manager? ;D Og emner i emnet skaper enda mere god debatt ;)

Jeg så det med en gang jeg leste over! Jeg mente selvsagt eier, ikke ny manager. For meg kan Garymac sitte videre!  ;)
Marching on together!

Webredaktøren

Enig. Jeg har også trua på at Mac kan føre oss både til CCC og PL!

Klausen

Hva med å bruke MSN, gutter?

Det er ikke en chat dette her....

Webredaktøren

Quote from: Klausen on April 11, 2008, 15:41:34
Hva med å bruke MSN, gutter?

Det er ikke en chat dette her....

;D ;D ;D