Våre talenter

Started by Dennis, May 03, 2008, 10:01:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sportcarl1

Quote from: jackbauer68 on September 12, 2009, 12:08:42
Quote from: Sleivind on September 11, 2009, 19:54:33
Quote from: jackbauer68 on September 11, 2009, 19:32:43
Quote from: R - R on September 10, 2009, 17:51:56
Quote from: ToreLA on September 10, 2009, 17:36:18
Quote from: h.b on September 10, 2009, 17:17:51
Det er nok mye som er grunn til at lovende spillere forlater akademiet. Vi som er Leedsfans vil si at se hva vi har fostret frem av tallenter og lukke øynene for at noe galt kan være der. Men det er som sagt en grunn til at spillere forlater akademiet.. Er det bare penger. Jeg tror ikke det. Men det er allarmerende hvor mange som har forlatt akademiet i det siste året.
Jeg tror ikke det holder å skylde på alt og alle. For desverre lukker vi øynene for realitetene og setter på Leeds brillene og sier. Vi har fostret så mange tallenter at denne bekyldningen må være feil

Det aller vanligste er vel å sette på Leedsbrillene og si; hvorfor i alle dager vil en 16-åring gå fra League One til Premier League?

Kvifor i alle dagar vil ein 16-åring gå frå ein L1-klubb der talenta får sjansen og med gode resultat frå talentsatsing til ein PL-klubb der talenta aldri får sjansen?

Magefølelsen min sier at Everton har hatt flere debutanter på 1.laget fra sitt akademi i Premier League enn Leeds har hatt i ccc og league 1 de siste 5 årene 8)
Dvs at Evertonakademiet produserer Premier Leaguespillere hvert år,mens Leeds sliter med å produsere League 1 spillere,så kanskje ikkje alt er som det skal være på noen plan i vår kjære klubb ??? 8)

Hvilke spillere har Everton produsert de siste 5 årene som enten spiller for Everton eller andre PL klubber i dag? Rooney, Rodwell og Vaughan?

Og hva har Leeds produsert de siste 5 årene? Milner, Lennon, Carson, Delph og i tillegg har vi solgt spillere til Tottenham, Everton, Chelsea, Man City og Bolton.

Så å si at Leeds ikke lenger produserer talenter er sludder og pølsevev!

Det er nok desverre du som kommer med sludder og pølsevev.........
Eg skriver siste 5 årene,Milner,Lennon og Carson ble produsert av ett velfungerende Leedsakademi før dette......
Everton har på denne tiden fått frem spillere som spiller i premier league,Jack Rodwell,Leon Osman,Victor Anichebe,Dan Gosling,James Vaughan og stortalentet Jose Baxter.
Vi har fått frem Howson og Delph(stjelt fra Bradford),og hva annet? white kanskje og sikkert league 2 spilleren parker?

Leeds har hatt ett bra akademi,men det må da være flere enn meg som er bekymret over at vi ikkje produserer League 1 spillere på løpende bånd??
Og når vi samtidig mister den ene etter den andre fordi de tror sjansen for å lykkes vekke fra Leeds er større,ja da setter eg ett stort spørsmål ved om dette akademiet har sett sine storhetsdager.

kanske inte så konstigt att  det inte kommer fram spelare i löpande band från academyn till vårt  league onelag då toppklubbarna från PLstjäl dem från peanuts, jag kan förstå ungdommarna som vill till toppklubarna, men inte förstå att några av världens rikaste klubbar inte kan göra rätt för sig och betala vad det kostar att ta fram spelare som kommer med i pojk junior och ungdomslandslaget

Dennis

Quote from: h.b on September 13, 2009, 09:29:03
Hvis vi tar utgangspunktet i at akademiet har en finanssituasjon som tilsier at de lever på et minimumseksistensnivå. Har da dette akademiet faktisk sett sine beste dager og vi lever på gamle dager.
For det er faktisk urovekkende at unge spillere forlater dette akademiet uansett grunnen. Er kanskje dette akademiet ikke attraktivt nok for unge spillere. Leeds må sette seg ned å tenke på hvorfor unge spillere forlater akademiet.

Neppe noe sunnere medisin mot dette, enn opprykk.

Hvorfor forlater de Leeds? Det går vel - som det meste annet - på penger og en drøm (som regel en illusjon) om å slå igjennom i PL.

Min personlige mening er at slike spillere (evt. agenter/fedre etc) ikke tenker stort lenger enn snyteskaftet. La oss si at spilleren det snakkes om er meget ambisiøs og ønsker å spille for Manchester City som er en klubb på god vei opp og frem. Det som derimot er ekstremt sannsynlig, er at når spilleren er gammel nok, så kjøper klubben heller en (ny) superstjerne for en halv milliard, ettersom det er liten tid helt der oppe til å la juniorer tilegne seg erfaring og kamptrening på et slikt nivå.

Så med andre ord; spilleren burde være fornøyd med å tjene litt mer, for en langt mindre sjanse til seniorspill. Jo da, det er snakk om å ta en sjanse og "er du god nok, så får du sjansen", men sjansen for å vise seg frem for omverdenen hadde vært langt større i Leeds og L1 (evt CCC). Og på sikt kan "omveien" til PL vært en sikrere og kanskje mer lukrativ vei å gå.
Marching on together!

jackbauer68

Quote from: R - R on September 12, 2009, 15:07:57
Quote from: jackbauer68 on September 11, 2009, 19:32:43------------------------------------
Quote from: R - R on September 10, 2009, 17:51:56
Quote from: ToreLA on September 10, 2009, 17:36:18
Quote from: h.b on September 10, 2009, 17:17:51
Det er nok mye som er grunn til at lovende spillere forlater akademiet. Vi som er Leedsfans vil si at se hva vi har fostret frem av tallenter og lukke øynene for at noe galt kan være der. Men det er som sagt en grunn til at spillere forlater akademiet.. Er det bare penger. Jeg tror ikke det. Men det er allarmerende hvor mange som har forlatt akademiet i det siste året.
Jeg tror ikke det holder å skylde på alt og alle. For desverre lukker vi øynene for realitetene og setter på Leeds brillene og sier. Vi har fostret så mange tallenter at denne bekyldningen må være feil

Det aller vanligste er vel å sette på Leedsbrillene og si; hvorfor i alle dager vil en 16-åring gå fra League One til Premier League?

Kvifor i alle dagar vil ein 16-åring gå frå ein L1-klubb der talenta får sjansen og med gode resultat frå talentsatsing til ein PL-klubb der talenta aldri får sjansen?

Magefølelsen min sier at Everton har hatt flere debutanter på 1.laget fra sitt akademi i Premier League enn Leeds har hatt i ccc og league 1 de siste 5 årene 8)
Dvs at Evertonakademiet produserer Premier Leaguespillere hvert år,mens Leeds sliter med å produsere League 1 spillere,så kanskje ikkje alt er som det skal være på noen plan i vår kjære klubb ??? 8)

Eg elskar kor selektive kritikarane er. Du trekker fram eitt eksempel på ein spelar som går til ein PL-klubb som har litt å vise til mtp. talentutvikling. Men kvifor nemner du ikkje Taiwo, Woods, Gordon, Rose, Hutton, Swan, etc som går til klubbar som Chelsea, Shitty og Spurs? Trur du Woods og Rose dankar ut Lampard eller Modric, eller Swan kjem til å erstatte Tevez?

Everton har produsert nokre spelarar, men per dags dato er ingen av dei i same klasse som t.d. Delph eller Lennon. Dessutan, Delph blei ikkje 'stjelt' som du snakkar om. Bradford anbefalte Delph til Leeds fordi klubben ikkje hadde moglegheit til å tilby han same opplegg som Leeds. Bradford blei dessutan bra kompensert, mellom anna med dei £800.000 dei har fått for Delph for dei første £6 mill.

Wayne Rooney kan ikkje måle seg med Delph? :o

Promotion 2010

Legger til innlegget foran det her jeg. Lettere å lese da.

Poenget som h.b glemmer er jo hans eget: Nemlig at ingen - ikke engang trenere - med en viss ambisjon ønsker å utvikle et akademi for et tredjedivisjonslag. Grunnen til flukten fra vårt akademi kan nok sees ut i fra mangler etter Harrison og co som flyktet økonomisk eller sportslig til shitty!
Vi vil nok være blant Englands beste igjen så fort vi er oppe i CCC igjen. Da er vi igjen atrtraktive for trenere som satser og spillere som har et navn. Dette igjen trekker de unge til klubben.

Et annet poeng er at dette akademiarbeidet faktisk starter med spillere helt ned til 9-årsalderen. Da regner jeg med at vi har mengder av potensielle storspillere fortsatt i våre langt yngre rekker. Det finnes en regel om at alle disse fotballakademiene har enerett på yngre spillere i sitt område. Dvs at Leeds kommer til å ha unge spillere fra Yorkshire i sine rekker helt frem til de er rundt 15-16 år. Etter det er det nok bare Leeds' tabellposisjon som gjør at vi beholder disse talentene.....dessverre!  ::)

Quote from: Mr Kaizer on September 13, 2009, 12:10:28
Quote from: h.b on September 13, 2009, 09:29:03
Hvis vi tar utgangspunktet i at akademiet har en finanssituasjon som tilsier at de lever på et minimumseksistensnivå. Har da dette akademiet faktisk sett sine beste dager og vi lever på gamle dager.
For det er faktisk urovekkende at unge spillere forlater dette akademiet uansett grunnen. Er kanskje dette akademiet ikke attraktivt nok for unge spillere. Leeds må sette seg ned å tenke på hvorfor unge spillere forlater akademiet.

Neppe noe sunnere medisin mot dette, enn opprykk.

Hvorfor forlater de Leeds? Det går vel - som det meste annet - på penger og en drøm (som regel en illusjon) om å slå igjennom i PL.

Min personlige mening er at slike spillere (evt. agenter/fedre etc) ikke tenker stort lenger enn snyteskaftet. La oss si at spilleren det snakkes om er meget ambisiøs og ønsker å spille for Manchester City som er en klubb på god vei opp og frem. Det som derimot er ekstremt sannsynlig, er at når spilleren er gammel nok, så kjøper klubben heller en (ny) superstjerne for en halv milliard, ettersom det er liten tid helt der oppe til å la juniorer tilegne seg erfaring og kamptrening på et slikt nivå.

Så med andre ord; spilleren burde være fornøyd med å tjene litt mer, for en langt mindre sjanse til seniorspill. Jo da, det er snakk om å ta en sjanse og "er du god nok, så får du sjansen", men sjansen for å vise seg frem for omverdenen hadde vært langt større i Leeds og L1 (evt CCC). Og på sikt kan "omveien" til PL vært en sikrere og kanskje mer lukrativ vei å gå.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Quote from: jackbauer68 on September 13, 2009, 12:48:41
Wayne Rooney kan ikkje måle seg med Delph? :o

Rooney er vel ikke et produkt av de siste fem år?
Marching on together!

Runar

Problemet er i stor grad at de beste PL klubbene er avhengig av å "produsere" egne spiller for å kunne delta i europa. Dette gjør at de er villig til å legge penger i akademiet sitt slik at de kan hente spillere fra hele england

Promotion 2010

Quote from: Runar on September 13, 2009, 16:34:52
Problemet er i stor grad at de beste PL klubbene er avhengig av å "produsere" egne spiller for å kunne delta i europa. Dette gjør at de er villig til å legge penger i akademiet sitt slik at de kan hente spillere fra hele england

Det kan de altså ikke. De har kun et område som har en viss avstand der klubben er lokalisert. Det heldige for Leeds Uniteds sitt vedkommende er at de er byens eneste lag. Så får vi håpe at det er fotball og ikke rugby league som unge spillere blir rekruttert til.  ::)
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

En ukes tid siden så vant U-16 laget 4-1 mot scum. Her er en liten rapport fra den matchen. Ser ut til å være flust med talenter i de yngre rekker!

U/16's were brilliant, saw about the last 30 mins, but they were 1-0 down when we went over and they thrashed Scum 4-1. Looked absolutely brilliant in the final third, must have had at least 4-5 attempts that were very close, couple of posters and the four goals in the last half hour. Leeds all over them. Few of us were there winding some Scum up...I may or may not have called their keeper a shit scum bastard with his dad about 2m to our right! We started egging on the Leeds lads to get at Scum and after a challenge, number 9, first name Giles i think, dropped the knees into their keeper...priceless! No 9 was having a picnic on the wing, skinning blokes and putting some great crosses in. No 4 scored first Leeds goal from 25 yards, top corner. Lovely finish. No 8 scored two goals from up front, a nice finish one on one and then a good header. WACCOERS started 'Oleing' at each Leeds pass and the lads were loving it! The scum not so much, Yorkshiregrit copped a ball smacked straight at him by their number 4. We scored a fourth goal prompting songs such as 'Can we play you every week' and 'Your going down in a minute' etc. A good laugh and a darn sight better than what was served up at ER this afternoon!

When watching these young kids play, I think lots of kids can be strong, quick, good tackler etc but it's the ones with the real technical ability you have to look out for. The U/16's look to have talent in spades, No 9, No 8 and No 4 all with very good first touches, shots, passing etc. Stokewhites any ideas on names of these kids? They were VERY impressive - took the piss in that game.
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

I really was impressed with the U16s. Great skills from a few of them. None of them were shy of putting in a tackle and they talked to each other a lot which I always like to see. Cracking goal from number 4 anorl.

I think we provided a good atmosphere. Even if one of the scum players did fire a ball at us (which narrowly missed hitting Yorkshiregrit in the bollocks) due to the abuse we were giving them  Much better for the lads as spposed to the usual polite clapping when a goal is scored.

Would love to know who the above mentioned 9,8 and 4 were as they're ones to watch 
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Quote from: Promotion 2010 on September 13, 2009, 17:30:00
I really was impressed with the U16s. Great skills from a few of them. None of them were shy of putting in a tackle and they talked to each other a lot which I always like to see. Cracking goal from number 4 anorl.

I think we provided a good atmosphere. Even if one of the scum players did fire a ball at us (which narrowly missed hitting Yorkshiregrit in the bollocks) due to the abuse we were giving them  Much better for the lads as spposed to the usual polite clapping when a goal is scored.

Would love to know who the above mentioned 9,8 and 4 were as they're ones to watch 

Svar på Waccoe:
Just a guess, but I'm assuming one of them is the famous Elliot Kebbie. He'll be the (presumably) black, very fast one.
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Noen som har noen tillegg på denne listen over Academy-spillere som vi har mistet?

Louis Hutton, George Swann
- to Manch. City for £ ? million

Luke Garbutt
- to Everton for £ 1 million

Fabian Delph
- to Aston Villa for £ 6 million

Gordon..?
- to Bolton for £ ???

Michael Woods, Tom Taiwo and Danny Rose
- to Chelsea for £ 5 million

Gode inntekter i hvert fall!

...og Leeds står på sitt:
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Manchester-City-stalling-over-Leeds-kids-pay-off-article153565.html
Min første Leeds-kamp:

R - R

Quote from: Promotion 2010 on September 13, 2009, 20:15:29
Noen som har noen tillegg på denne listen over Academy-spillere som vi har mistet?

Louis Hutton, George Swann
- to Manch. City for £ ? million

Luke Garbutt
- to Everton for £ 1 million

Fabian Delph
- to Aston Villa for £ 6 million

Gordon..?
- to Bolton for £ ???

Michael Woods, Tom Taiwo and Danny Rose
- to Chelsea for £ 5 million

Gode inntekter i hvert fall!

...og Leeds står på sitt:
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Manchester-City-stalling-over-Leeds-kids-pay-off-article153565.html

- Garbutt til Everton for £600.000 (kan stige til £1.550.000)
- Taiwo og Woods til Chelsea for £4.000.000-4.500.000
- Gordon til Chelsea - ukjent (snakkast om £1.000.000-£1.500.000)
- Delph til Aston Villa for £6.000.000
- Rose til Spurs for £1.000.000
- Ward til Bolton ukjent (låg sum, antakelegvis £300.000-400.000)
- Hutton og Swan kjem til å gå for lågare sum enn Garbutt

Men, overgangane til Taiwo, Woods, Gordon, Ward og Rose skjedde før vi gjekk inn i administrasjon.
- Rune

bwirum

Hvis vi legger oss på et midtnivå på noen av prisene du lister opp her, så kommer vi til ca £15 mill.

Det er ganske mye penger. Allikevel må vi kunne vente at minst en eller to av disse spillerne kommer til å bli såkalte "stjerner" som hever fantasilønninger og blir solgt for £20-40 mill hver om noen få år. Da er spørsmålet - hadde de blitt de "stjernene" med fortsatt spill i Leeds? Og har vi videresalgsavtaler på flere enn Garbutt? Hva med Delph?

De er vel for øvrig de to spillerne jeg har mest framtidstro på, men det kan også godt tenkes at minst en av Taiwo, Woods og Rose slår ordentlig gjennom. Hutton/Swann har jeg ikke kjennskap nok til å si noe om, ei heller Gordon, så det får andre ta seg av.

Jeg tror hele denne saken kommer til å bli "of the past" så fort vi kommer oss oppover igjen. Selv som en middels til høyt plassert CCC-klubb kommer vi til å ha langt lettere for å beholde de unge spillerne. Akademiet kommer også til å bli bedre finansiert. Jeg er enig med h.b i at det er litt søkt å tro at akademiet er like høyt finansiert nå som da vi var pre-administrasjon, så penger har nok noe med det å gjøre.

Jeg er like fullt stolt av hva akademiet klarer å produsere i den situasjonen vi er i nå, og forventer at det bare blir bedre når vi kommer oss opp igjen.

MOT!
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Promotion 2010

http://www.halifaxcourier.co.uk/local/Kebbie-makes-Leeds-United-choice.5657528.jp

Kebbie makes Leeds United choice

Date: 17 September 2009
By Dave Parker
HIPPERHOLME Grammar School student Elliot Kebbie, who was 15 last Friday, has opted to stay with Leeds United's academy.

Formerly of Rastrick but now living at Sowerby, Elliot (right) has been to Holland with Manchester United's Youth team in the close season and also been coached, trained and played a game or two with Everton's youth teams.

However, he has opted to stay with the club he has been with since the age of seven and the Leeds club is said to be delighted.

Chairman Ken Bates has personally thanked his mother Maggie and Elliot is said, to be delighted that he is staying at Thorp Arch, Wetherby to continue with United.

United have just been awarded compensation of £600,000 for a 16-year-old who has gone from them to Everton and Manchester City have offered £70,00 for a couple of Elliott's teammates but Leeds have turned that down and want to take them to a tribunal for a lot more.

In the meantime he is waiting to hear next week if he has made the cull from the England under-16 train-on squad of 40 at Lilleshall down to 20 but has been asked to attend hospital for a cardiac test this very evening, which sounds very promising to me.

He has also hit the catwalk as a guest for the Louise Morton modelling agency showing the latest line in Vivienne Westwood clothes. He had a dress rehearsal on Monday evening, is back on Sunday for more and then the real thing at the Cedar Court Hotel, Ainley Top, next Tuesday, September 22.

He wasn't too keen on going but when he had strut his stuff he was told he was a natural and actually enjoyed it, according to his rightfully proud mother.

We shall no doubt over the next year or two be hearing a lot more of this lad as he carves out a career in professional football that many can only dream about.
Min første Leeds-kamp:

jackbauer68

Quote from: Promotion 2010 on September 17, 2009, 15:56:22
http://www.halifaxcourier.co.uk/local/Kebbie-makes-Leeds-United-choice.5657528.jp

Kebbie makes Leeds United choice

Date: 17 September 2009
By Dave Parker
HIPPERHOLME Grammar School student Elliot Kebbie, who was 15 last Friday, has opted to stay with Leeds United's academy.

Formerly of Rastrick but now living at Sowerby, Elliot (right) has been to Holland with Manchester United's Youth team in the close season and also been coached, trained and played a game or two with Everton's youth teams.

However, he has opted to stay with the club he has been with since the age of seven and the Leeds club is said to be delighted.

Chairman Ken Bates has personally thanked his mother Maggie and Elliot is said, to be delighted that he is staying at Thorp Arch, Wetherby to continue with United.

United have just been awarded compensation of £600,000 for a 16-year-old who has gone from them to Everton and Manchester City have offered £70,00 for a couple of Elliott's teammates but Leeds have turned that down and want to take them to a tribunal for a lot more.

In the meantime he is waiting to hear next week if he has made the cull from the England under-16 train-on squad of 40 at Lilleshall down to 20 but has been asked to attend hospital for a cardiac test this very evening, which sounds very promising to me.

He has also hit the catwalk as a guest for the Louise Morton modelling agency showing the latest line in Vivienne Westwood clothes. He had a dress rehearsal on Monday evening, is back on Sunday for more and then the real thing at the Cedar Court Hotel, Ainley Top, next Tuesday, September 22.

He wasn't too keen on going but when he had strut his stuff he was told he was a natural and actually enjoyed it, according to his rightfully proud mother.

We shall no doubt over the next year or two be hearing a lot more of this lad as he carves out a career in professional football that many can only dream about.

Det er gutten sin det,får håpe potensialet slår ut i full blomst 8)

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Minne for livet

Vegard Wrålid var ei veke på treningsakademiet til favorittlaget Leeds United og trena. (Foto: Stein Olav Lie)

17 år gamle Vegard Wrålid har vore ei veke i Leeds og trena med juniorlaget deira. Ungguten fekk eit uforgløymeleg opphald hjå favorittklubben.

--------------------------------------------------------------------------------
Stein Olav Lie
stein.olav.lie@vtb.no
--------------------------------------------------------------------------------

Vegard Wrålid fekk ei vekes treningsopphald i Leeds gjennom eit treningsstipend som den skandinaviske supporterklubben til Leeds United (LUSCOS) gav ut. Laurdag morgon for to veker sidan sette Vegard Wrålid og far Kurt Joar kursen for dei britiske øyar og England. Bladfyken fekk vere med. Destinasjonen denne laurdagen var London og The Den, banen til Millwall FC.
â€" Me skulle eigentleg ikkje reise før dagen etter, men me hadde så lyst til å sjå Leeds spele kamp mot Millwall, seier Vegard.
Det viste seg å vere vanskeleg å få tak i billettar til kampen, og det heile enda med at det måtte teiknast medlemsskap i supporterklubben til Millwall. Medlemsskapet kjem ikkje til å blir fornya for å seie det slik …

â€" Lata som eg klappa
â€" No gjekk Leeds på årets fyrste tap i den kampen, og det var ei pine å sitje blant Millwall-fansen. Ikkje kunne me heie når Leeds gjorde noko bra, og så måtte me liksom klappe når Millwall skåra. Eg må innrømme at eg meir lata som eg klappa enn at eg verkeleg gjorde det, smiler Vegard.
Fyrste natta låg dei reisande på hotell nær jernbanestasjonen Kings Cross i London, og sundag føremiddag gjekk turen med tog til Leeds.
â€" Du verda, så godt det er å kome seg litt nordover. Det er liksom her me høyrer heime, seier Kurt Joar då han gjekk av toget.

Gamle heltar
Etter at bagasjen var plassert hjå oppbevaringskontoret, gjekk ferda til Elland Road, heimebanen til Leeds. Men ein liten sveiv innom pubenThe Commercial blei det likevel tid til.
â€" Det er standard å ta turen innom den tidlegare storspelaren Peter Lorimer, som driv puben. Lorimer var på seksti- og syttitalet kjent for å vere spelaren med det hardaste skotet på dei britiske øyar, forklarer Kurt Joar.
â€" Eg har ikkje sett så mange glimt frå den tida Lorimer var helt, men eg veit at han var favorittspelaren til pappa og deg, seier Vegard.
Det blei tid til ein liten prat med Lorimer, og Vegard blei ynskt til lykke med treningsopphaldet.

Kjøpte supporterutstyr
Etter besøket hjå den tidlegare storspelaren, gjekk kursen mot banen og det som var dagens mål, nemleg supporterbutikken.
â€" Ein blir lett riven med i butikken, og det er så himla mykje ein har lyst til å kjøpe. Eg handla heimedrakt, genser, t-skjorte og noko anna småtteri, fortel Vegard.
Og me vaksne svidde av nokre pund me også.
Treningsanlegget til Leeds United, der Vegard skulle trene, ligg vel ein halvtimes køyring utanfor byen Leeds. Næraste småby er Wetherby, ein koseleg liten by med hus tett i tett langs smale koselege gater. Wetherby var også staden der det var bestilt overnatting.
â€" Då me kom til hotellet, Ramada Jarvis, var me registrert på Leeds United Academy som firma. Det var litt kult, smiler Vegard.

Fantastisk treningsanlegg
Måndag var det klart for fyrste treningsøkt, og transport var ordna frå hotellet og ut til Thorp Arch, der treningsakademiet ligg. Akademiet inneheld rundt 15 fotballbanar både ute og inne. I tillegg er det treningsrom, symjebasseng og mykje anna nyttig.

â€" Snakk om god servise, eigen bil og greier til oss. Når me kom ut til Thorp Arch, blei me tekne mot i resepsjonen i akademiet. Etter eit par minuttar med venting kom direktøren for akademiet, Neil Thompson, og tok oss imot. Han forklara litt om kva som skulle skje, og at det var to treningsøkter om dagen, seier Vegard.
Neil Thompson er mest kjend frå tida som spelar i klubbar som Ipswich og Barnsley på engelsk toppnivå.
Fyrste økta for juniorane var klokka 10 på føremiddagen, og andre økta var klokka 14 på ettermiddagen. I kantina på treningsanlegget var det lunsj rundt klokka 12.
â€" Eg fekk sjølvsagt gratis mat, medan andre kunne kjøpe lunsj for tri pund (ca. 29 kroner). Fyrste økta var eg nok litt beskjeden, og det er rart med det. Ikkje kjente eg nokon der, og litt beskjeden er eg av natur. Det var to spelarar som prøvespela same veka eg var der, og eg blei kjent med dei også. Elles blei eg teken veldig godt i mot av alle saman. Dei eg trena saman med var veldig hyggelege og greie, forklarer Vegard.
I tillegg til Thompson var også Neil Redfearn med på treningane. Redfearn er også mest kjend frå tida som aktiv spelar for Barnsley. Han har ansvaret for U-18 laget til Leeds United.
â€" Det var ein del skilnad i øvingane på treningane, men i høve til tempo og slike ting var det ikkje så stor forskjell frå det eg var vant til i Odd Grenland. Det eg beit meg mest merke i var kvaliteten på enkelte av spelarane. Det var enkelte som skilte seg ut som veldig gode, fortel Vegard.

Flinke med tilbakemeldingar
Både Vegard og dei andre fekk tilbakemeldingar heilt frå oppvarminga og til treningane var ferdige. Ã... bli oppmuntra i oppvarminga var nytt for ungguten frå Ã...mdals Verk.
â€" Det er eg ikkje vant til, men eg må seie trenarane var dyktige og gav tilbakemeldingar heile vegen. Det var også moro å få tilbakemeldingar frå dei andre spelarane. Sjølv om dei ikkje heilt klarte å seie namnet mitt rett, det blei liksom Viga i staden for Vegard, ler han.

Fekk fylgje spelarbussen
Tysdag var det ei treningsøkt på føremiddagen før me sette kursen mot Bradford og reservelagskamp.
â€" Me fekk fylgje same bussen som spelarane, og trenarane. Det var ganske spesielt og veldig moro å oppleve, seier Vegard.
Leeds United stilte med tilnærma juniorlag og kampen enda uavgjort 3-3.
Onsdag var fridag og han blei nytta til ein tur til Leeds sentrum med litt shopping.
Torsdag var det to treningsøkter att, og det var tydeleg at Vegard blei varmare i trøya. Han beit godt frå seg på treningane og fekk bra tilbakemeldingar av både medspelarar og trenarar.

Køyrde med Thompson
Fredag var det berre føremiddagsøkt, og Neil Thompson lova å hente oss laurdag slik at me kunne bli med på treningsfeltet og sjå både U-16- og U-18-kamp. Så kunne me sitje på med han ned til Elland Road og kampen mot Yeovil på ettermiddagen.
Vegard fekk også ei evaluering av Thompson etter siste treningsøkta.
â€" Han var eigentleg godt fornøgd med meg, og synest eg hadde god framgang heile veka. Men som han seier, når ein snart er 18 år bør ein vere i stand til å knive om ein plass i A-stallen. Det er nok ikkje eg enno, men eg hadde heller ikkje ambisjonar om noko kontrakt med Leeds, fortel han.

Nesten uverkeleg
â€" Det er i grunn litt uverkeleg det eg har vore med på. Ã... få lov til å kome på innsida av favorittklubben på denne måten er fantastisk. Ã... trene med spelarar som har og er inne på A-laget. Ã... ete lunsj saman med alle spelarane, trenarane og manageren kvar dag me trena. Me fekk omvisning på treningsanlegget av Neil Thompson, køyre med spelarbussen, sitte på med Thompson til kamp og til slutt fekk me adgang til spelarane i den såkalla Players Lounge, eller spelaranes salong. Der var me både før og etter kampen, smiler Vegard.
â€" Kva har høgdepunktet på turen vore?
â€" Ã... kome så tett inn på klubben og spelarane har vore fantastisk. Elles var nok kampen mot Yeovil ei stor oppleving. 4-0-siger etter veldig bra spel i andre omgang sette eit verdig punktum for ei veke med mange flotte opplevingar. Eg må berre takke supporterklubben (LUSCOS) og klubben for alt dei har gjort og lagt til rette. Turen og opphaldet er eit minne for livet, avsluttar fotballtalentet.
Og me vaksne har også fått minne for livet …

Artikkelen er publisert 07/11-2009
Min første Leeds-kamp:

Budda

Så nettopp høydepunktene fra reservekampen mot Newcastle, og må si at keeperen Ryan Jones imponerte med et par gode redninger. Var vel også på benken på tirsdag. En ny fremtidig keeper for Leeds?
Endre

Budda

Alan Martin spilte hele kampen for Skottland U-21 som vant 4 -0 borte mot Aserbajdsjan.

Endre

ragnar

Alltid moro med egne juniorer. Kjekt at oppholdet til Vegard ble en positiv opplevelse.

Egen utvikling av juniorer blir veldig viktig i fremtiden for Leeds i og med at vi ikke kan kjøpe de spillerene vi peker på. Der har vi nok en god mann i SG. Tror at han kommer til å slippe de til om de er gode nok.

Noen som vet hvilke juniorer, i tillegg til White, som ligger nærmest en plass i alags stallen?

En spiller som Prutton burde vært solgt og hans plass blitt tatt av en junior. Vi har nok av hans type spillere i stallen og det er bedre å ha en junior som 4-5 valg sentralt på midten. Han har heller ikke spilt særlig mye denne eller forrige sesong.

*In El Loco we trust!*

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

SDalen

Quote from: ragnar on November 15, 2009, 14:45:55
Alltid moro med egne juniorer. Kjekt at oppholdet til Vegard ble en positiv opplevelse.

Egen utvikling av juniorer blir veldig viktig i fremtiden for Leeds i og med at vi ikke kan kjøpe de spillerene vi peker på. Der har vi nok en god mann i SG. Tror at han kommer til å slippe de til om de er gode nok.

Noen som vet hvilke juniorer, i tillegg til White, som ligger nærmest en plass i alags stallen?

En spiller som Prutton burde vært solgt og hans plass blitt tatt av en junior. Vi har nok av hans type spillere i stallen og det er bedre å ha en junior som 4-5 valg sentralt på midten. Han har heller ikke spilt særlig mye denne eller forrige sesong.

Will Hatfield og Michael Whitwell skal vistnok være brukbare og ansees som talenter samen med Sanchez Payne
Rogaland whites!

Promotion 2010

Leeds U18s 1 Sunderland U18s 0
Feb 28 2010 Sunday Sun

SUNDERLAND slipped up yesterday at Leeds Thorp Arch Academy going down by a single goal.

Although the visitors had several chances, they were unable to convert these into goals. Sunderland started brightly and could have taken the lead as early as the third minute with a ball from Armstrong putting Matthew Fletcher through, only to see his shot go inches wide.

The young Black Cats continued to pressure the hosts, but were unable to find the breakthrough.

Sunderland pushed on, but were deflated on 55 minutes, when Leeds won a corner. The cross was dropped by keeper Wilson and, as Liam Bagnall attempted to clear, his mis-kick ended up in his own net.

Coach Kevin Ball said: “We had plenty of chances to win this game, Leeds played a totally different game to us, preferring the long ball.

“However, I was very disappointed with the lads, they thought they just had to turn up.”
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Nye talenter?

Dean Bartle: Think he's about 15/16. And he's really good.
Will Hatfield:
Mike Whitwell:
Jones...
C.Taylor og broren...

Sanches Payne, men han har vel ikke tatt helt av den siste tiden?

???

Kanskje noen som bor i Leeds eller der omkring vet noe mer?
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

auren

http://allafrica.com/stories/201109260043.html

Han her høres jo ut som et vannvittig talent. Aldri hørt om fyren, men når du scorer et mål som kan sammenlignes med Yeboahs sinnsyke scoringer, så må det bo et stort potensial i gutten.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Quote from: auren on September 26, 2011, 10:13:50
http://allafrica.com/stories/201109260043.html

Han her høres jo ut som et vannvittig talent. Aldri hørt om fyren, men når du scorer et mål som kan sammenlignes med Yeboahs sinnsyke scoringer, så må det bo et stort potensial i gutten.

auren

Anbefalt lesning!  :)

*Gåsehud *
Jon R.

RoarG

Er han vår? Finner han ikke i oversikten over spillerprofilene i akademiet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Quote from: RoarG on September 26, 2011, 21:04:32
Er han vår? Finner han ikke i oversikten over spillerprofilene i akademiet.

Han er visst på trial. Blir spennende å se om vi klarer å få kloa i ham  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.