EX-SPILLER: Robert Snodgrass

Started by 75 SOLLI, July 24, 2008, 20:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bites Yer Legs

Han ser jo fantastisk ut på klippene mot L'cster! Deilig å se.
KEEP FIGHTING!!

TK20

Quote from: Bites Yer Legs on November 08, 2011, 12:40:02
Han ser jo fantastisk ut på klippene mot L'cster! Deilig å se.

Enig! Han har så mye potensiale inne, og nå ser det ut som om spillegleden har kommet for å bli.

Oh Robert Snodgrass you are the love of my life, I'd let you shag my wife.

mac_gyver

Pride of Yorkshire

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

fjellhaugen

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/15805329.stm

flott holdning fra snoddy.
setter tydelig pris på fansen og fin gest med tanke på kompisen der.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Hallgeir *

Med den avgjørende rolle som Snodgrass har i Leeds om dagen, og den knallformen han viser, er det ikke rart at mange PL-klubber sikler etter hans underskrift i januar... Dette er sakset fra "The National":

Several Premier League clubs are preparing to test Leeds United's resolve to retain Robert Snodgrass in the January transfer window, with Everton leading the group of interested parties having stated their intention to bid for the young Scotland international in the new year.

Fulham, who have been in a process of renewing their squad since Martin Jol took over as manager in the summer, are also expected to make an offer.

High-flying Newcastle United, Aston Villa and Stoke City have asked to be kept informed of developments as they consider approaches.

Capable of playing on either wing or centrally, Snodgrass has established himself as Leeds' primary creative force since joining from Livingston in 2008.

A regular goalscorer in his own right, ahead of yesterday's round of Championship fixtures the 24 year old had already netted seven times this season in 19 league appearances.

He was capped by Scotland manager Craig Levein for the first time in February and scored in a friendly defeat of Denmark in August.

Leeds rejected two offers from Norwich City for Snodgrass earlier this year, yet they have failed to extend a contract which is now well into its penultimate season.

The club's conservatism over improving players' terms is such that Leeds captain Jonathan Howson has been left in a similarly vulnerable position with six months left on his present deal.

While David Moyes was forced to operate with a negative transfer budget in the close season, the £10 million (Dh57.5m) deadline-day transfer of Mikel Arteta to Arsenal delivered funds that the Everton manager has been promised partial use of in January.

A wide midfielder and striker are the Scot's priorities.

"We are talking," said chairman Bill Kenwright recently.

"There will be not a lot of money in terms of what other clubs are spending on centre-forwards but there will be money. There will be investment in January."
Super Leeds since 1968

Tom S

Det vil vere ein gedigen nedtur om Bates velger å selge Snoddy i januar eller til sommeren for å cashe inn.

Det er slitsomt med sånne rykter om våre spillere, men samtidig litt kjekt då det betyr at vi har kvalitet i stallen - og det må vi jo ha for å rykke opp!
COME ON LEEDS !!

Andersen

Det eneste som jeg synes er leit at vi selger de beste spillerene vi har , som gjør at vi eventuellt kanskje ikke rykker opp! har du tenkt på det ? Vi kan ha så mange spillere som er ettertraktet men vi klarer ikke konkurere med lønn! Gradel, kanskje Snoddy, Howson , jeg finner det jævlig frustrerende !  >:(

Andersen

Vi får jo ikke noe kvalitet i stallen så lenge de beste spillerene forsvinner. Håper Snoddy blir. 

Gufrias

Jeg foretrekker å glede meg over at Leeds avviste et bud på Snoddy i sommer, i stedet for å deppe over at han spiller godt nok til atter en gang å vekke pressens overgangsryktemaskin.
Hekta på Leeds siden 1974

Hallgeir *

Quote from: Gufrias on December 03, 2011, 22:57:20
Jeg foretrekker å glede meg over at Leeds avviste et bud på Snoddy i sommer, i stedet for å deppe over at han spiller godt nok til atter en gang å vekke pressens overgangsryktemaskin.

Jeg støtter din måte å bedømme situasjonen på. Skal vi ha muligheter til å komme opp fra denne divisjonen, trenger vi gode spillere. Når vi engang har en sånn i Robert Snodgrass, må vi også forvente å bli utfordret på om vi er villige til å selge til en "rikere" klubb.

Men så gjelder det å stå imot presset når transfervinduet åpner igjen. Vi er ikke i den tilstand økonomisk at vi MÃ... selge. Og dersom ikke spilleren selv vil bort, burde det ikke være noen grunn til å selge heller. Det måtte i så fall være en latterlig høy sum av penger.
Super Leeds since 1968

Torpe-do

Jeg sitter med, og jeg har inntrykket av at flere sitter med det samme, at hver eneste spiller som de siste 3-4 årene har blitt koblet mot klubber lengre oppe i systemet, har blitt solgt. Gradel fikk vi vel mye penger for, men det er vel heller unntaket som bekrefter regelen.

Howson har jo også blitt koblet, men av en eller annen grunn har jeg ikke følt meg like truet av de ryktene. Det kan ha med at han er local lad, at han er kaptein, eller rett og slett fordi jeg ikke sitter med samme inntrykk av kvalitet som jeg gjorde med Gradel, Beckford, Kilkenny og Delph. Johnson likte jeg personlig, men så det ikke som det største tapet.

Snodgrass, derimot, ville jeg blitt ordentlig forbannet om skulle bli solgt. Selv for urimelig mye penger. Det fordi vi mest sansynlig ikke vil kunne hente inn samme kvalitet til samme kost. Skal en som er eb garantert bedre spiller enn Snoddy inn som erstatning, vil vel det si at det må være en spiller som kan holde et høyt PL-nivå. Og om vi skal lokke en slik spiller til vårt nivå, må han nok lokkes med vanvittig mye penger.

Dessuten er det alltid en risiko ved det hele. Hvem vet om denne PL-spilleren ville passet inn hos oss og holdt seg skadefri i denne noe "tøffere" divisjonen..?

Nei. Feil tidspunkt å selge. Laget vårt er i en utfordrerposisjon, og Snoddy er en sentral del av dette laget. Han er vel så sant jeg vet også, sammen med Becchio, den som har vært her lengst nå, etter Howson?

Leedsfan

Quote from: Torpedo on December 04, 2011, 09:48:36
Jeg sitter med, og jeg har inntrykket av at flere sitter med det samme, at hver eneste spiller som de siste 3-4 årene har blitt koblet mot klubber lengre oppe i systemet, har blitt solgt. Gradel fikk vi vel mye penger for, men det er vel heller unntaket som bekrefter regelen.

Howson har jo også blitt koblet, men av en eller annen grunn har jeg ikke følt meg like truet av de ryktene. Det kan ha med at han er local lad, at han er kaptein, eller rett og slett fordi jeg ikke sitter med samme inntrykk av kvalitet som jeg gjorde med Gradel, Beckford, Kilkenny og Delph. Johnson likte jeg personlig, men så det ikke som det største tapet.

Snodgrass, derimot, ville jeg blitt ordentlig forbannet om skulle bli solgt. Selv for urimelig mye penger. Det fordi vi mest sansynlig ikke vil kunne hente inn samme kvalitet til samme kost. Skal en som er eb garantert bedre spiller enn Snoddy inn som erstatning, vil vel det si at det må være en spiller som kan holde et høyt PL-nivå. Og om vi skal lokke en slik spiller til vårt nivå, må han nok lokkes med vanvittig mye penger.

Dessuten er det alltid en risiko ved det hele. Hvem vet om denne PL-spilleren ville passet inn hos oss og holdt seg skadefri i denne noe "tøffere" divisjonen..?

Nei. Feil tidspunkt å selge. Laget vårt er i en utfordrerposisjon, og Snoddy er en sentral del av dette laget. Han er vel så sant jeg vet også, sammen med Becchio, den som har vært her lengst nå, etter Howson?

Kilkenny? Alle klubber som ikke er i PL må selge sine beste spillere eller gi de bort gratis, sånn er det bare. Eneste måten å beholde de på er å rykke opp til PL.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Tom S

Quote from: Gufrias on December 03, 2011, 22:57:20

Fantastisk enig.
Vi skal vere glade og fornøgde med at vi har attraktive spillere.

Men, samtidig må vi vere klar over at det "haster" med å rykke opp. Vi klarer ikkje å halde på spillere som Snoddy, Howson, Clayton, White, Lees og Becchio om vi "går oss fast" i denne divisjonen.

Så lenge vi viser sportsslig framgang og har realistisk mulighet til å nå PL er det større sjanser for at spillerene ikkje ønsker seg bort, men viss ein spiller finner ut at han vil spille for andre/PL, ja da er toget gått.
Og her har Ken Bates ein jobb å gjere!
COME ON LEEDS !!

Torpe-do

Quote from: Leedsfan on December 04, 2011, 10:18:29

Kilkenny? Alle klubber som ikke er i PL må selge sine beste spillere eller gi de bort gratis, sånn er det bare. Eneste måten å beholde de på er å rykke opp til PL.

Tja, er vel en sannhet med modifikasjoner, er det ikke? Sålenge Snoddy er under kontrakt ser jeg ingen nødvendighet av å selge ham mtp hvor viktig han kan bli i en opprykkskamp. Det er da selvsagt.

Det er jo alltids utfordringene ved at spilleren kan sitte med følelsen av at klubben kommer i veien for karrieren deres, noe som kanskje skjedde i en viss grad hos Beckford. Men som sagt er vi i en utfordrerposisjon om dagen, å og å gamble med et eventuelt opprykk i form av å selge unna enda flere nøkkelspillere - i dette tilfelle to av vingene - vil etter mitt skjønn være galskap. Det er så tydelig at jeg regner med flere ser det, inklusivt Bates, Grayson og Leedsfan :-)

Kilkenny også ja :-) etter mitt skjønn var han en av våre bedre lenge. Litt opp og ned, men sånn er vel de fleste. Inklusivt Snodgrass. Er vel ikke så lenge siden vi anklaget han for å være feit og mistet "gnisten".

Leedsfan

Hvilke klubber har klart å holde på sine dominerende spillere når interessen fra PL har vært stor?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Torpe-do

Kommer vel an på hva vi legger i "stor". Mange, om vi tar utgangspunkt i hvert eneste rykte som har kommet frem, ingen om de har kommet til kontraktsforhandlinger, kan jeg tenke meg.

Men tilfeller på at spillere ikke har blitt solgt for å ikke gamble med evt opprykk så vi vel sist med Beckford. Om det var riktig å gjøre da, vet jeg ikke. Erstatteren kunne kanskje scoret flere enn Beckford, kanskje ikke.

samadhi

Snodgrass vil utvilsomt bli attraktiv for PL klubber i januar.
Grunnene til dette er mange;
- Han er bare 24 år, og fremdeles kanskje toppen av karrieren igjen.
- Nylig debutert og scoret for Scotland.
- Spilt 19 kamper i år, scoret 7 og 9 assist.
- Har en stigende formkurve, og om dette holder frem blir han ikke mindre attraktiv i januar.
- Kan spille både på høyre- og venstreving og hengende spiss.
- Har kontrakt som går ut om 1,5 år. Signerer helt sikkert ikke før til sommere, og kanskje bare om vi spiller i PL neste år.
- Er en publikumsvennlig spiller, og med ett etternavn som blit lagt merke til  ;D

...blir som vanlig ett spennde overgangsvindu i januar.
marching on together,
derudaf forever...

sportcarl1

Quote from: Torpedo on December 04, 2011, 10:47:52
Quote from: Leedsfan on December 04, 2011, 10:18:29

Tja, er vel en sannhet med modifikasjoner, er det ikke? Sålenge Snoddy er under kontrakt ser jeg ingen nødvendighet av å selge ham mtp hvor viktig han kan bli i en opprykkskamp. Det er da selvsagt.

Det er jo alltids utfordringene ved at spilleren kan sitte med følelsen av at klubben kommer i veien for karrieren deres, noe som kanskje skjedde i en viss grad hos Beckford. Men som sagt er vi i en utfordrerposisjon om dagen, å og å gamble med et eventuelt opprykk i form av å selge unna enda flere nøkkelspillere - i dette tilfelle to av vingene - vil etter mitt skjønn være galskap. Det er så tydelig at jeg regner med flere ser det, inklusivt Bates, Grayson og Leedsfan :-)

Kilkenny også ja :-) etter mitt skjønn var han en av våre bedre lenge. Litt opp og ned, men sånn er vel de fleste. Inklusivt Snodgrass. Er vel ikke så lenge siden vi anklaget han for å være feit og mistet "gnisten".

självklart vill man att snodgrass stannar i klubben, men kommer en toppklubb från PL och rycker i honom finns inga enkla svar om man skall sälja eller inte, blir klubben tex erbjuden 3 miljoner pund och snodgrass till varje pris vill gå så tycker jag man skall sälja honom, kan ju bli annars att man har kvar en totaät omotiverad spelare som inte tillför klubben något
, då är det bättre ta in en ersättare

Hallgeir *

Også Dom Matteo tror det blir vanskelig å holde på Snodgrass når januar-vinduet åpner. Selv tror jeg at det dreier seg mest om hvor utålmodig spilleren selv er etter å spille i PL. Vi får bare leve i spenning enn så lenge. Her er i alle fall det Matteo skriver i YEP..

Leeds United’s win over Millwall was a glaring advertisement for the qualities of Robert Snodgrass.

As a team, Leeds produced an organised performance which got better as the game went on but as I said to one of the lads who was with me at Elland Road, Snodgrass looked like the only player capable of winning it.

That sounds as if I’m criticising the rest of the side around him but I’m not. Most of them played well on an emotional afternoon. But whenever Leeds need a bit of magic or inspiration, you always feel that it’s going to come from one place. So it proved on Saturday.

Snodgrass’ goals against Millwall were top class, especially his free-kick, and it was hardly a shock to pick up the Sunday newspapers and read reports of interest in him from Everton. How credible that link is I can’t say but I don’t see how any Premier League club could fail to notice someone in his form.

If I was a manager in that division with a bit of money to spend, I’d feel confident about gambling some cash on him.

Is a January offer for Snodgrass inevitable? I think so. It’s not what Leeds United’s supporters will want to hear but I do worry that he’ll be desperately hard to hang on to next month.

The thing about Snodgrass is that he has it all â€" an awful lot of strengths and very few weakness. He doesn’t possess great pace but he can still beat a man like no other player in Simon Grayson’s squad. He creates goals and scores goals, and if you look through the Premier League, there are plenty of sides who would benefit from someone with those attributes.

Everton, for example, have scored 15 times â€" nowhere near enough to make your season comfortable. Quite a few sides are struggling to average a goal a game. Those who have limited funds in the January transfer window are bound to pay attention to the Championship, simply because players at this level tend to be that little bit cheaper. Pick right and they also come with massive potential.

In the case of Snodgrass, he must have noticed the success of Charlie Adam. Adam’s transfer to Blackpool went a bit under the radar but he became the main man there and before you know it he’s signing for Liverpool. Bradley Johnson is quite similar, a young footballer who performed very consistently for Leeds and was rated highly enough by Norwich City to be given a chance in the Premier League.

I’ve seen a bit of Johnson this season and, in my opinion, his game’s improved. I’d put that down to him playing alongside better footballers and against better footballers. Certain players benefit from that and I’m sure you’d see Snodgrass’ performances go up a level if he was in the top flight week in, week out.

If I hold that opinion then other people in the game will probably be thinking the same and it’s vital that Leeds fight tooth and nail to keep hold of Snodgrass in January. It’s a bold statement to claim that he could be the difference between promotion and another season in the Championship but Leeds will have a far better chance of going up with him in their squad. He’s a rare breed â€" someone who can turn a goalless game against a gritty side like Millwall into a comfortable win.

He’s immensely popular among the fans and I get the impression that he’s well liked among the players too. It would be a sad day were he to move on and sad for him as much as anyone. From speaking to him, I get the feeling that he loves Leeds United and has a real passion for the club. In an ideal world, he’d probably be happy to stay at Elland Road for years. But he’s ambitious too and he’ll be itching to get a chance in the Premier League. He’s as good as some of the other Scottish youngsters who are already playing in that division.

This is the problem for a Championship club, as Leeds have discovered before. Snodgrass has got 18 months left on his contract and the obvious way of tying him down is to extend his deal but no contract stops clubs with money wading in to bid for him. Obviously, the longer your deal the more you’re worth but there aren’t many sides in this league who can genuinely hope to fight off a persistent Premier League side. Some would say it’s not fair on the player to deny him that sort of opportunity.

All in all, I expect January to be an anxious time for Leeds and I hope they reach the end of it with Snodgrass on board. No player is ever irreplaceable, and as much as we all thought that of Max Gradel, Leeds have climbed to fourth place in the Championship without him. But to lose Snodgrass at a crucial stage with so much to play for would hurt. It would be far harder to take than a move which materialises next summer.

At Elland Road there always seems to be at least one major player whose future causes concern.

At the moment, it’s hard to know how much longer Jonny Howson and Aidy White will be here. In the case of Snodgrass, I do worry that Leeds are going to face a battle to keep him sooner rather than later. Some will blame the club for that but I don’t think a longer deal would automatically prevent interest in him; not when he’s playing so well.

As we saw with Fabian Delph, a determined club will pay what it takes. That’s how football works. There’s only one way for Leeds to truly solve this problem â€" get out of the Championship and never go back.

Super Leeds since 1968

Tom S

There’s only one way for Leeds to truly solve this problem â€" get out of the Championship and never go back.

Høyrer du Ken!
Bates OUT!!
COME ON LEEDS !!

Ferre

Duncan Castles:

Leeds United will be without Robert Snodgrass for several weeks after the Scotland international had an emergency appendectomy. #lufc

Bjorn

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrgh!! 
Marching On! 4276

auren

Bør vel ta dette med en liten klype salt foreløpig, men i grunnen tvilsomt at Castle ville bløffe om dette.. A big blow hvis det stemmer...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ollan

Ollan

Bredinho

Blir vel i det minste ikke solgt i januar.. VIl jeg tro..
Slag i pungen å miste Snoddy i flere uker :/
The Future Is Bright,
The Future Is White!

Hobben

Rogaland Whites

Allanclarke

Nå rykker vi hvertfall ikke opp.

KATASTROFE at dette måtte skje nå

Leedsfan

Quote from: Bredinho on December 30, 2011, 12:23:53
Blir vel i det minste ikke solgt i januar.. VIl jeg tro..
Slag i pungen å miste Snoddy i flere uker :/

Var det ikke blindtarmen? :P

Tror ikke han er ute i 3 uker hvis det ikke var en skikkelig sprukket blindtarm...

Cherry

Blindtarm ja, ca 3 uker vanlig da når man er trent....