Leeds United på FM2009

Started by josoer, November 14, 2008, 18:40:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

auren

Prøver en 5-3-2 formasjon nu, men det funker ikke særlig bra. Tapte 7-1 mot Arsenal nettopp, og er 6 poeng fra sikker plass med 10 kamper igjen. Utrolig kjedelig å bare tape og tape. Blir nok nedrykk og sparken, og da må jeg nok ta over Leeds for tredje gang med en ny uerfaren manager.

auren - ulykkelig...
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Stifler

Quote from: auren on March 11, 2009, 20:11:53
Prøver en 5-3-2 formasjon nu, men det funker ikke særlig bra. Tapte 7-1 mot Arsenal nettopp, og er 6 poeng fra sikker plass med 10 kamper igjen. Utrolig kjedelig å bare tape og tape. Blir nok nedrykk og sparken, og da må jeg nok ta over Leeds for tredje gang med en ny uerfaren manager.

auren - ulykkelig...

;D Gøy med FM
-Nr 2 er den første taperen-

auren

Det ble selvsagt nedrykk og sparken. Men tok over Leeds nok en gang. Og denne gangen har det gått mye bedre. Rykket suverent opp til PL første sesongen, og endte på 10.plass påfølgende sesong. Sesongen etter ble det 4.plass og kvalik til CL, hvor jeg røyk 0-1 sammenlagt for Roma. Spiller nå i Uefa cupen og gjør det godt der. Har lagt om til en ny formasjon: 3-2-2-1-2 formasjon. 3 sentrale stoppere, 2 wing backer, 2 sentrale midtbanespillere, en attacking midfielder og 2 spisser. Funker ganske så bra. Slipper inn lite mål, men scorer også litt mindre.

Hvordan går det med folket ellers? Jeg er nå i sesongen 2019/2020.

auren

Leedsulf

Har det kommet noen form for patcher e.l. i det siste? Kunne vært greit og hatt med overgangene fra januarvinduet.

Dennis

Quote from: The boy Eddie Gray on April 23, 2009, 13:55:30
Har det kommet noen form for patcher e.l. i det siste? Kunne vært greit og hatt med overgangene fra januarvinduet.

Jeg lastet i alle fall ned patch 9.0.3 som har med seg de siste store overgangene fra januar. Liker ikke å fikse og trikse med editor, men jeg gjennomførte låneavtaler på Sodje, Flahahahavan og Dickinson til Leeds også, før jeg startet spill med Leeds.
Marching on together!

Leedsulf

Quote from: Mr Kaizer on April 23, 2009, 16:43:14
Quote from: The boy Eddie Gray on April 23, 2009, 13:55:30

Jeg lastet i alle fall ned patch 9.0.3 som har med seg de siste store overgangene fra januar. Liker ikke å fikse og trikse med editor, men jeg gjennomførte låneavtaler på Sodje, Flahahahavan og Dickinson til Leeds også, før jeg startet spill med Leeds.

Takk takk.
Var noe sånn jeg var på jakt etter, ja. Får søke og se hva jeg finner.

steinhar

bruker aldri samme laget to ganger, bytter spillere hver kamp for å gi alle kamptrening.
kjører en ganske offansiv taktikk og standar 4-4-2
ligger på 1.plass i L1 første sesongen.
er i finalen i JPT og ..ehm.. semifinalen i ligacupen, skal spille mot chelsea, har hatt mye flaks i ligacupen. vant 3-0 borte mot Watford og vant hjemme 1-0 mot Newcastle.

Dennis

Quote from: steinhaR on May 03, 2009, 15:06:00
bruker aldri samme laget to ganger, bytter spillere hver kamp for å gi alle kamptrening.
kjører en ganske offansiv taktikk og standar 4-4-2
ligger på 1.plass i L1 første sesongen.
er i finalen i JPT og ..ehm.. semifinalen i ligacupen, skal spille mot chelsea, har hatt mye flaks i ligacupen. vant 3-0 borte mot Watford og vant hjemme 1-0 mot Newcastle.

Kjører du individuell mentalitet og presshøyde, eller lagmessig?

Sliter litt med taktikken på Leeds, mulig jeg knoter for mye med instrukser på hver og en.
Marching on together!

steinhar

kjører lagmessig, kun på frispark, straffer, innkast osv jeg har enkeltspillerer

Dennis

Godt i gang med min første save med Leeds nå og ting har gått over all forventning.

I ligaen har jeg spilt 25 kamper og jeg leder soleklart etter 22 seiere, 2 uavgjort og ett forsmedelig tap hjemme mot Leicester. Det er faktisk slik at jeg i praksis kan ha rykket opp etter 32-33 kamper.  :)

Har hentet Doumbe, Balde, Insua (lån), Smertin, R. Sneijder (lån), Fiore, Edgar (lån), Gibson (lån) og Alan Smith på lån fra moderklubb Newcastle som storspiller på topp med Becks. I tillegg kom akkurat stortalentet Zuculini i januar, men han har ikke rukket å spille kamper enda.

Marching on together!

Sander

Noen som syns det er vanskelig med bortekamper på dette FM`et?

Spiller på Shrewsbury save.. Vant hjemmestatistikk, men kom på 21 plass borte.
Laget mitt putta heldigvis mest i ligaen. Samtidig slapp vi inn like mye som bunnlaga.

Tapte play-off finalen >:(

Regner med signinger som Sodje, Thelwell og McDaid (x-Leeds) skal gjøre oss litt tettere bak.

Prøver å spille uten for mange individuelle instruskjoner. Går bare dritt og jeg bytter tilbake til taktikk uten ind. instruksjoner.

steinhar

rykka opp til Championship. ligger på 7 etter 10 kamper og har signert noen gamle stjerner som feks: Christian Wilhelmsson(15mill), Steve Finnan(3,75mill)

og noen litt midre kjente: Alan Dunne(Free transfer, imponerte ikke og har signert for Peterborgouh), Michael Ball(Free transfer), Mario Melchiot(16mill)

eneste som ble solgt etter opprykk var Alan Martin til Lincoln for 50k

vurderer å legge inn et bud på 25mill for Leicester's back Aleksandar Tunchev

auren

Noen som slår mine 33 døgn i å spille FM? ;)

auren

steinhar

Quote from: auren on July 01, 2009, 12:24:56

auren

på fm 08 hadde jeg 31 døgn :)

lojosang

auren

I strekk? Har du kontakta denne ølboka fra Irland?  ;D
- Leif Olav

Blank_File

auren

Jeg har 45, men det skal sies at noe av tiden er "idle", noen dager har bare FM stått på hele dagen.

Hvor mange sesonger har du Auren

auren

Quote from: Blank_File on July 01, 2009, 18:45:37

auren

Jeg har 45, men det skal sies at noe av tiden er "idle", noen dager har bare FM stått på hele dagen.

Hvor mange sesonger har du Auren

Selvsagt ikke i strekk lojo. Snakk om aggregert tid. Har vært pålogget lenge jeg også uten å ha spilt. Er kommet til sesongen 2023/2024. Er vel snakk om 16.sesongen da. De første sesongene kjørte jeg med et minne på kun 512 MB. Har oppgradert til 2 GB, og da går alt mye fortere. Men bruker god tid foran og under hver kamp.

Tilnærmet umulig å vinne PL. Ender stort sett på 5.plass etter Liverpool, Arsenal, Chelsea og Manchester City. Har endret spillestil flere ganger, men det er ingen som sitter som hakka møkk. Men artig lell!

auren

lojosang

16 sesonger står det respekt av, Auren. Hadde 15 sesonger på amigaen med CM94. Så kræsja savegamet mitt. Da var det ikke gøy mer. Heldigvis! fikk vi ikke se hvor lenge vi hadde spilt den gang. :)

Nå går jeg liksom lei etter å ha nådd Premier League.
- Leif Olav

Blank_File

Jeg har nettopp begynt på min tiende, så det sier vel litt om hvor lenge idle jeg har vært selv om jeg også tar meg veldig god tid. :)

Har heller ikke klart å vinne PL enda. Men vant FA cupen for to sesonger siden og ifjor kom jeg til semien i CL (der jeg ble slått av Valencia!), finalen i både FA cupen og Liga cupen, men tapte begge. Kom i tillegg på 2. plass i serien, så er egentlig godt fornøyd. :) Manchester City og Newcastle er min bitreste konkurrenter forøvrig.

Det som er så utrolig irriterende er at jeg ikke klarer å holde på spillerene jeg kjøper billig og unge. Etterhver som de gror til ønsker de "nye utfordringer", det er til å bli gal av! Hadde et utrolig slagkraftig lag i forrige sesong, men mista min største stjerne (forøvrig Rodney Sneijder) og nå er også min beste midtstopper på vei ut døra. Jeg spiller fremdeles med Fabian Delph, men er det også den eneste jeg har igjen fra dagens Leeds. Svært få som holder PL standard. Howson kan fungere som en backup, men ellers er det veldig tynt.

Hva slags taktikk kjører du?

auren

Mine spillere holder alt fra good til leading PL standard. Likevel sliter jeg med å bli bedre enn nr. 5.

Begynte med taktikken 4-3-3 (med tre sentrale midtbanespillere og 3 sentrale spisser). Det funket en stund, men plutselig fikk jeg en formsvikt og de fleste spillerne "lost confidence in his manager's ability". Jeg fikk sparken, men tok over med nytt navn igjen. Klarte ikke å redde klubben fra nedrykk, fikk sparken igjen, og tok på nytt igjen over. Etter dette har alt gått fint, men som sagt kun 5.plasser (en gang en 4.plass). Har spilt generell 4-4-2 med vinger. Spiller nå 4-2-2-2 med 2 sentrale midtbanespillere, 2 wing midfieldere og 2 sentrale spisser. Har egentlig en kjempestall, så det er frustrerende at de ikke spiller bedre. Stort sett alle spillerne i stallen er landslagsspillere.

Spiller direct game, presser over hele banen, spiller ballen ut på begge vingene. Forsvarsfireren ligger dypt. Begge backene og wingmidfielders går på løp. Takler hardt (unntatt midtstopperne).

Noen tips?

auren

flynn

Quote from: auren on July 02, 2009, 09:39:32
Mine spillere holder alt fra good til leading PL standard. Likevel sliter jeg med å bli bedre enn nr. 5.

Begynte med taktikken 4-3-3 (med tre sentrale midtbanespillere og 3 sentrale spisser). Det funket en stund, men plutselig fikk jeg en formsvikt og de fleste spillerne "lost confidence in his manager's ability". Jeg fikk sparken, men tok over med nytt navn igjen. Klarte ikke å redde klubben fra nedrykk, fikk sparken igjen, og tok på nytt igjen over. Etter dette har alt gått fint, men som sagt kun 5.plasser (en gang en 4.plass). Har spilt generell 4-4-2 med vinger. Spiller nå 4-2-2-2 med 2 sentrale midtbanespillere, 2 wing midfieldere og 2 sentrale spisser. Har egentlig en kjempestall, så det er frustrerende at de ikke spiller bedre. Stort sett alle spillerne i stallen er landslagsspillere.

Spiller direct game, presser over hele banen, spiller ballen ut på begge vingene. Forsvarsfireren ligger dypt. Begge backene og wingmidfielders går på løp. Takler hardt (unntatt midtstopperne).

Noen tips?

auren

Legg merke til den lille "kassa" i enden av banen (sett i lengeretning). Den som står på din banehalvdel må du passe på som en smed,- triller ballen inn der får du minuspoeng  :'(

Derimot er det slik at om du klarer å få ballen inn i kassa (ofte kalt mål) på den andre siden av banen så får faktisk du plusspoeng !

Håper dette kan hjelpe deg litt videre  :)

flynn

auren

Quote from: flynn on July 02, 2009, 14:31:23

Noen tips?

auren

Legg merke til den lille "kassa" i enden av banen (sett i lengeretning). Den som står på din banehalvdel må du passe på som en smed,- triller ballen inn der får du minuspoeng  :'(

Derimot er det slik at om du klarer å få ballen inn i kassa (ofte kalt mål) på den andre siden av banen så får faktisk du plusspoeng !

Håper dette kan hjelpe deg litt videre  :)

flynn

Plusspoeng er ikke så kjent for en drevet Leedsmann, minuspoeng derimot ;)

auren

Blank_File

Noen tips?

auren

Jeg har lest litt på FMNorge og de fortalte meg at det er veldig viktig å stille inn hver spiller individuelt etter ferdighet og hvordan du tenker med laget som helhet. Selv kjører jeg en helt flat 4-4-2, men selvfølgelig med individuelle instillinger. Har laget meg en "bortetaktikk" som jeg bruker mot gode lag og på svære baner, og en "hjemmetaktikk" som jeg kjører hjemme nesten uansett siden banen på Elland Road er forholdsvis liten. Kan godt gå litt i detaljer på dette om du vil? Siden alle spillere er individuelle så er det ikke alle valgene for hele laget som har veldig mye å bety. Bare tempo og bredde og hvor høyt linja skal stå er viktig for meg. Utover i kampen også hvorvidt spillerne skal dra ut tiden.

Det raskeste du kan gjøre for å score flere mål er å sette opp dødballer detaljert. Da særlig cornere. Jeg scorer alltid flest mål av samtlige lag i ligaen på corner, gjerne 5-10 mål mer enn nestemann på lista. Det viktigste er å ha la cornerene bli slått inn i 5 meteren og individuelt sette de 4 beste hodespillerene dine på spesial instrukser. Den beste og viktiste skal markere keeper. Nestemann står på bakre stole, så har du en til å angripe lengste stolpe og en til å stusse på nærmeste. Garanterer at du kommer til å få mange mål på denne måten.

Jeg har personlig en helt utrolig god spiss! Og jeg er ikke flau for å innrømme at jeg hadde aldri vært der jeg er idag med dette laget om ikke det hadde vært for han! :) En spiss som bøtter inn mål er helt livsnødvendig! Legger ved et bilde av han! :)

auren

Takker for tipset Blank_File. Ser ut som det blir scoret bra med mål på corner nå ja.

Og endelig kom jeg på en fin fin 2.plass i serien. Det betyr CL spill og tiltrengte monser i kassen. Nå gjelder det å utfordre Arsenal. Endte vel rundt 10 poeng bak dem i PL, og har stort sett nubbesjans hver gang jeg møter dem. Spesielt på bortebane.

Har gått til innkjøp av 2 lovende midtbanespiller og en lovende spiss denne sesongen. Vil nok ikke få så mange mulighetene, men i cupkamper og enkle seriekamper vil de nok få prøve seg.

auren, som ikke liker den "norske" versjonen av FM - må ha teksten på engelsk  :)

auren

Quote from: Blank_File on July 02, 2009, 01:27:02
Jeg har nettopp begynt på min tiende, så det sier vel litt om hvor lenge idle jeg har vært selv om jeg også tar meg veldig god tid. :)

Har heller ikke klart å vinne PL enda. Men vant FA cupen for to sesonger siden og ifjor kom jeg til semien i CL (der jeg ble slått av Valencia!), finalen i både FA cupen og Liga cupen, men tapte begge. Kom i tillegg på 2. plass i serien, så er egentlig godt fornøyd. :) Manchester City og Newcastle er min bitreste konkurrenter forøvrig.

Det som er så utrolig irriterende er at jeg ikke klarer å holde på spillerene jeg kjøper billig og unge. Etterhver som de gror til ønsker de "nye utfordringer", det er til å bli gal av! Hadde et utrolig slagkraftig lag i forrige sesong, men mista min største stjerne (forøvrig Rodney Sneijder) og nå er også min beste midtstopper på vei ut døra. Jeg spiller fremdeles med Fabian Delph, men er det også den eneste jeg har igjen fra dagens Leeds. Svært få som holder PL standard. Howson kan fungere som en backup, men ellers er det veldig tynt.

Hva slags taktikk kjører du?

I forhold til å holde på unge talenter. Hos meg så søker de nye utfordringer etter noen sesonger. Trikset mitt er å legge dem ut for salg før de er "unhappy". Med en gang de transferlistes kommer følgende beskjed opp: "Doesn't want to leave club". Da tar jeg dem av transferlista og tilbyr dem en ny kontrakt. Og alt er såre vel ;)

auren

auren

Hva er dette for noe skiit? Jeg har 20 (!) spillere ute pga internasjonale kamper, men likevel så må jeg spille kamp. Kun 5 spillere i hele troppen kan brukes. 3 av disse spiller stort sett aldri. Resten må hentes på U18 laget. Skandaløst FM!!!

auren, som forventer et kraftig tap...  :(

Blank_File

Er egentlig enig i at det er teit på norsk, men har spilt sånn en stund og blitt vant med det. Noen av oversettelsene er fullstendig håpløse! :) Egenskapen: Ballinnhav f.eks. :)

Jeg har også opplevd enkelte kamper med alle ute på landslagsoppdrag. Det er til å bli gal av!

De at de ønsker nye utfordringer er som regel et resultat av at kontrakten går ut det året, og jeg får derfor ingenting for spilleren heller. Prøvde det du nevnte uten hell. Jeg tror jeg må prøve å være mer på når det gjelder å skrive ny kontrakt med spillerene...

auren

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Vant for første gang PL nå nettopp. Og det i sesongen 2026/2027 :)
Vant CL forrige sesong.

auren, stolt som en hane ;)

R - R

Quote from: auren on August 31, 2009, 22:24:58
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Vant for første gang PL nå nettopp. Og det i sesongen 2026/2027 :)
Vant CL forrige sesong.

auren, stolt som en hane ;)

Eg vann PL med Leeds etter fjerde sesongen med Leeds ;D

4-3-3 ftw

Fokuser på å hente ein heil bråte med unge spelarar frå verda rundt kvar sesong. Ha mange feeder clubs, og sørg for å låne ut spelarane. Sats på dei beste til ditt eige lag, dei nestbeste kan du likevel lett få solgt for 15-20 mill, gjerne mykje, mykje meir. Etter 4-5 sesongar kjøpar eg knapt dyre spelarar lenger. Brukar nesten berre spelarar som eg har henta som 15-17 åringar. Tjener naturlegvis veldig mykje pengar på dette her, så om ein vil svi av nokre hundre millionar, så går det fint.

- Rune

mac_gyver

Quote from: Blank_File on July 03, 2009, 00:46:44

Noen tips?

auren

Jeg har lest litt på FMNorge og de fortalte meg at det er veldig viktig å stille inn hver spiller individuelt etter ferdighet og hvordan du tenker med laget som helhet. Selv kjører jeg en helt flat 4-4-2, men selvfølgelig med individuelle instillinger. Har laget meg en "bortetaktikk" som jeg bruker mot gode lag og på svære baner, og en "hjemmetaktikk" som jeg kjører hjemme nesten uansett siden banen på Elland Road er forholdsvis liten. Kan godt gå litt i detaljer på dette om du vil? Siden alle spillere er individuelle så er det ikke alle valgene for hele laget som har veldig mye å bety. Bare tempo og bredde og hvor høyt linja skal stå er viktig for meg. Utover i kampen også hvorvidt spillerne skal dra ut tiden.

Det raskeste du kan gjøre for å score flere mål er å sette opp dødballer detaljert. Da særlig cornere. Jeg scorer alltid flest mål av samtlige lag i ligaen på corner, gjerne 5-10 mål mer enn nestemann på lista. Det viktigste er å ha la cornerene bli slått inn i 5 meteren og individuelt sette de 4 beste hodespillerene dine på spesial instrukser. Den beste og viktiste skal markere keeper. Nestemann står på bakre stole, så har du en til å angripe lengste stolpe og en til å stusse på nærmeste. Garanterer at du kommer til å få mange mål på denne måten.

Jeg har personlig en helt utrolig god spiss! Og jeg er ikke flau for å innrømme at jeg hadde aldri vært der jeg er idag med dette laget om ikke det hadde vært for han! :) En spiss som bøtter inn mål er helt livsnødvendig! Legger ved et bilde av han! :)

haha:) han tjener 800.000 i uka jo! lurer på hva Becks tjener.....
Pride of Yorkshire