Hvorfor MacAllister er rett mann!!

Started by Kato, November 17, 2008, 12:47:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

1. Vi har en manager som virker å ha en klar plan om å utvikle en spillestil. En krevende spillende stil tar det ofte lang tid å innarbeide.

2. Viktigst av alt i forhold til spillestilen er å finne de riktige typene, og det skjønner man tar tid (Så fremst man ikke er Chelsea eller City).

3. Gary Mac er en ung og sulten manager med masse erfaring fra høyeste nivå som spiller.

4. Bonus er det også at han har løftet sølvtøy i klubben tidligere.

5. Han har sannsynligvis også et stort nettverk og et godt navn i forhold til å skaffe gode spillere (Noe vi sannsynligvis får sett mer av når vi klatrer i ligasystemet, hvem gidder å spille i League One).

6. Han virker å være en meget sympatisk leder og talsmann, noe vi som klubb ikke har hatt for mye av siste årene.

7. Gjennom sin autoritet tipper jeg han har garderoben i sin hule hånd, ihvertfall lite dritt som kommer ut.

8. Klubben er helt avhengig av kontinuitet. Vi har skiftet ledere i hytt og pine, nå mer enn noen gang kreves det ro og evnen til å se over neste bakketopp.

Små nedturer kommer i alle klubber, nå er vi tross alt med for fullt i toppen av League One. I januar har Macca ennå ikke et helt år på baken, han gjør sikkert endringer i troppen, og vi kommer styrket ut av det. Heldigvis er han heller ikke en manager med overvettes tro på leiesoldater.

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

En haug med på sitt beste halv sannheter og antakelser

Kato

Quote from: Runar on November 17, 2008, 13:08:54
En haug med på sitt beste halv sannheter og antakelser

Nå har jeg da heller aldri hevdet å kjenne Gary Mac personlig, ei heller sprunget ned portene på Thorpe Arch. Så det meste blir antakelser, om du liker det eller ikke (Noe jeg selvsagt driter 20-0 i).

lojosang

Runar mener altså at pokalen McAllister løftet i Leedsdrakt var juggel, at han lyver på alderen og egentlig har passert 70 for mange år siden, nettopp spiste en stor lønsj og at øverste divisjon i England ikke kan regnes som "høyeste nivå" og at Don Revie egentlig har ledet klubben fra bakrommet siden han "gikk av" i 74, og alle managerskiftene kun har vært spill for galleriet?  ::)
- Leif Olav

Leif Egil

Meget vel talt Kato - og vi må alle huske på at selv om tapet mot Huddersfield var særdeles surt så ligger vi (6 plass til tross) bare 4 poeng bak 1 plassen.... Jeg har fortsatt trua både på opprykk og McAllister!

Leedsfan

Problemet er vel så enkelt som at hvis vi ikke rykker opp i år så mister vi halve laget og må begynne på nytt igjen neste år... Derfor er dette en av de viktigste sesongene noen gang...

Jeg hadde egentlig satt mer pris på Dennis Wise og hans kyniske/enkle spillestill enn McAllister sine fancy forsøk på å spille fin fotball uten den store gevinsten..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Bjorn

Jeg liker dine antagelser Kato og svelger dem hele! I motsetning til ifjor har vi et mer eller mindre stabilt lag som er en av favorittene til å rykke opp. Mener ikke det er for sent å dømme Macca i Mai. Om han ikke driter seg regelrett ut, klarer vi opprykk basert på en stor stall og mulighet for omrokkeringer.
Vi er et mye bedre fotballag enn fjorårets sesong!
Marching On! 4276

jackbauer68

E faktisk helt enig med Kato på alle punkt......spesielt punkt 2 er ett godt poeng,og eg e ganske sikker på at macca vet hvilke posisjoner som trenger fornyes med spillende matriell.....og noen finnes sikkert der ute som både kan slå pasninger og er i besittelse av den ballvinnende "leeds spiriten" 8) 8)

Runar

hehe var ikke ment å trakke på noen tær, men man ser eller oppfatter det man har lyst.

Som at han har garderoben i sin hule hånd, at han har MASSE kontakter og at d er en fordel at han har løftet et trofe med Leeds tidligere....

At han har en klar plan på spillestil osv.

Det er noe du går utifra fordi du ønsker at det skal være tilfeldet. Om du som andre her inne "går" inn for at Macca gjør feil så kan man finne halvsannheter og antakelser på det like lett.....

f.eks så synes jeg at måten han bruker Beckford og "vingspillet" tyder på at han fomler litt vel mye og at han er utrygg på hva som er mest gunsti eller hva han ønsker skal skje.

Ser ingen grunn til å male alt rosenrødt/svart i disse tider

auren

Quote from: Runar on November 17, 2008, 14:24:32
hehe var ikke ment å trakke på noen tær, men man ser eller oppfatter det man har lyst.

Som at han har garderoben i sin hule hånd, at han har MASSE kontakter og at d er en fordel at han har løftet et trofe med Leeds tidligere....

At han har en klar plan på spillestil osv.

Det er noe du går utifra fordi du ønsker at det skal være tilfeldet. Om du som andre her inne "går" inn for at Macca gjør feil så kan man finne halvsannheter og antakelser på det like lett.....

f.eks så synes jeg at måten han bruker Beckford og "vingspillet" tyder på at han fomler litt vel mye og at han er utrygg på hva som er mest gunsti eller hva han ønsker skal skje.

Ser ingen grunn til å male alt rosenrødt/svart i disse tider

På disse punkta er jeg enig. Det er nok mange som virkelig ønsker at Macca skal være rett for Leeds, og dermed prøver så godt de kan å se det positive. I fjor var det omvendt, selv om vi hadde en fremragende start på sesongen var Wise likevel ikke rette mannen. Ser vi på resultatene i fjor kontra i år, så ligger Leeds 12 poeng dårligere an sålangt på de første 16 kampene i år. Det positive er at vi i år stort sett er dominant i sjanser og ballinnehav. Det var ikke tilfelle de første kampene i fjorårssesongen.

Alt er ikke rosenrødt / svart hvitt. Helt enig i det.

Grobunn for bekymring er imidlertid kranglingen etter kampen mot Hudds. Men det kan selvsagt være pga en enorm skuffelse hos spillerne. Men jeg liker det ikke.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Quote from: lojosang on November 17, 2008, 13:18:27
Runar mener altså at pokalen McAllister løftet i Leedsdrakt var juggel, at han lyver på alderen og egentlig har passert 70 for mange år siden, nettopp spiste en stor lønsj og at øverste divisjon i England ikke kan regnes som "høyeste nivå" og at Don Revie egentlig har ledet klubben fra bakrommet siden han "gikk av" i 74, og alle managerskiftene kun har vært spill for galleriet?  ::)

;D ;D ;D

Stephenjazz

Quote from: Kato on November 17, 2008, 12:47:50
1. Vi har en manager som virker å ha en klar plan om å utvikle en spillestil. En krevende spillende stil tar det ofte lang tid å innarbeide.

2. Viktigst av alt i forhold til spillestilen er å finne de riktige typene, og det skjønner man tar tid (Så fremst man ikke er Chelsea eller City).

3. Gary Mac er en ung og sulten manager med masse erfaring fra høyeste nivå som spiller.

5. Han har sannsynligvis også et stort nettverk og et godt navn i forhold til å skaffe gode spillere (Noe vi sannsynligvis får sett mer av når vi klatrer i ligasystemet, hvem gidder å spille i League One).

6. Han virker å være en meget sympatisk leder og talsmann, noe vi som klubb ikke har hatt for mye av siste årene.

7. Gjennom sin autoritet tipper jeg han har garderoben i sin hule hånd, ihvertfall lite dritt som kommer ut.

8. Klubben er helt avhengig av kontinuitet. Vi har skiftet ledere i hytt og pine, nå mer enn noen gang kreves det ro og evnen til å se over neste bakketopp.

Små nedturer kommer i alle klubber, nå er vi tross alt med for fullt i toppen av League One. I januar har Macca ennå ikke et helt år på baken, han gjør sikkert endringer i troppen, og vi kommer styrket ut av det. Heldigvis er han heller ikke en manager med overvettes tro på leiesoldater.
Mye av dette er jo basert på at han var en god spiller i Leeds. Dermed blir det kanskje vanskligere å være negativ til han enn for eksempel Wise. Om han nå er så veldig sulten og god manager bør han kanskje vise litt resultater. Det er tap som dette som kan kost en oppryksplass slik som januar måned gjorde i fjor.
Det blir aldri umoderne å vinne

Hallgeir *

Godt innlegg, Kato! Noen mener det er synsing - dem om det. Det er bare så befriende å lese gode innlegg av positiv karakter. Etter å ha tapt (jada, det var utrolig skuffende), som nå mot Huddersfield, hagler det med dommedagsinnlegg. Vi er ikke langt unna opprykksplass poengmessig. Det er nokså uforståelig hvordan Macca blir dømt nord og ned over natta. Det er lov å være skuffet, men det får da være måte på svartmaling.  ::)
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Quote from: hallghel on November 17, 2008, 18:52:22
  Godt innlegg, Kato! Noen mener det er synsing - dem om det. Det er bare så befriende å lese gode innlegg av positiv karakter. Etter å ha tapt (jada, det var utrolig skuffende), som nå mot Huddersfield, hagler det med dommedagsinnlegg. Vi er ikke langt unna opprykksplass poengmessig. Det er nokså uforståelig hvordan Macca blir dømt nord og ned over natta. Det er lov å være skuffet, men det får da være måte på svartmaling.  ::)

Det er IKKE over natta. Fra den nær perfekte september, har vi hatt en og en halv begredlig måned. Det er er vanskelig å se noe lys her.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Det jeg mente å si var vel at det krisemaksimeres for mye etter et tap. Kritikk mot Gary Mac har det vært tidligere også. Jeg følger jo litt med da.... ;) Det gjelder bare å se litt lenger fram enn det nesen rekker.
Super Leeds since 1968

Bites Yer Legs

Quote from: Promotion 2010 on November 17, 2008, 18:56:47
Quote from: hallghel on November 17, 2008, 18:52:22

Det er IKKE over natta. Fra den nær perfekte september, har vi hatt en og en halv begredlig måned. Det er er vanskelig å se noe lys her.

?

Det er vel en motsigelse..?

Jeg vil kalle 'nær perfekt september' et lys. Vi vet hva dette laget kan få til, og bør heller holde ut noen svake uker enn å svartmale alt.. En stang inn/ut ekstra kunne de siste kampene sett betydelig bedre ut og humøret deretter, jeg vet dette er en forenkling i forhold til de massive analysene du liker å komme med. Men noen ganger fotballen så enkel... Desverre...
KEEP FIGHTING!!

sportcarl1

Quote from: Stephen on November 17, 2008, 17:35:51
Quote from: Kato on November 17, 2008, 12:47:50

Mye av dette er jo basert på at han var en god spiller i Leeds. Dermed blir det kanskje vanskligere å være negativ til han enn for eksempel Wise. Om han nå er så veldig sulten og god manager bør han kanskje vise litt resultater. Det er tap som dette som kan kost en oppryksplass slik som januar måned gjorde i fjor.
att   han spelat i Leeds behöver inte vara något plus kan vara en nackdel och en börda,, minns hur det var när vi hade billy bremner, allan clarke och eddie gray, sedan kom howard wilkinson utifrån gjorde kanske nödvändiga förändringar och tog oss upp i högsta divisionen

berlin

Gary Mac er manageren, og det blir han til mai, så sant vi ikke taper en hele haug med kamper og raser nedover tabellen, hvilket jeg betviler.

Hva jeg ibetviler, er at om de neste 4 ligakampene ender i 2 seire, 1 uavgjort og ett tap,
så forsvinner forumets hardbarka skeptikere, ja skulle vi gå like hen å vinne de 4 nest ligakampen, ja så er heller ikke det godt nok. Vi slipper inn for mange billige mål, f.eks.
Kan da nevne at Scunthorpe (nr 1) og Millwall (nr 3, 32 poeng) har sluppet inn flere enn Leeds og ikke scoret så forbaska flere mål, Millwall færre faktiskt. Det er kun Leicester av topp 6 som stenger igjen eget bur.

Hallgeir *

Vi leder kun 4-1 til pause mot Northampton. Macca OUT !!!!!!!!
Super Leeds since 1968

Tom S

Ja, i pausen!
;)

Quote from: hallghel on November 17, 2008, 21:42:57
   Vi leder kun 4-1 til pause mot Northampton. Macca OUT !!!!!!!!
COME ON LEEDS !!

Kato

Glemte en ting på listen:

Tro på unge spillere. :)

fmtj

Vi får håpe forfatteren og opphavsmannen av denne tråd har rett!
Yeboahs vitne

olsen leeds

Det er ikke mulig nytt tap ligger på 7 plass det er ræva vi skal ligge på 1 plass jeg har mistet tillitn

Fygle

Det er klart man kan diskutere hvorvidt vi har det rette spillermateriellet til rådighet, men defensiv organisering er vel Stauntons ansvar. Har han lyktes siden han kom til Leeds?
Howard Wilkinson "I am a firm believer that if you score one goal the other team have to score two to win."

peacock

Quote from: id-buy on November 26, 2008, 08:06:39
Det er klart man kan diskutere hvorvidt vi har det rette spillermateriellet til rådighet, men defensiv organisering er vel Stauntons ansvar. Har han lyktes siden han kom til Leeds?

Det blir for dumt å skylde på Staunton. Macca har hovedansvaret for at laget skal prestere, og er den som må svare for manglende resultater.
Det er bittert om en klubblegende ikke får skikk på vårt mannskap, men jeg begynner å tvile. Har han den rette kynismen? Spiller vi en fotball tilpasset denne divisjonen? At stallen er mer enn god nok, tviler jeg ikke på i det hele tatt.

h.b

Uanset hva som skjer på Elland Road. Dårlige resultater er Macca sitt ansvar. Det defansive skal staunton styre. Men hvis Macca ser at dette ikke fungerer så bør han enten hente inn det som trenges eller gi Staunton fyken. Staunton har et ansvar, men macca har det overordnede ansvar. Så pr i dag så synes jeg ikke macca fungerer

lojosang

Quote from: peacock on November 26, 2008, 09:19:27
Quote from: id-buy on November 26, 2008, 08:06:39

Det blir for dumt å skylde på Staunton. Macca har hovedansvaret for at laget skal prestere, og er den som må svare for manglende resultater.
Det er bittert om en klubblegende ikke får skikk på vårt mannskap, men jeg begynner å tvile. Har han den rette kynismen? Spiller vi en fotball tilpasset denne divisjonen? At stallen er mer enn god nok, tviler jeg ikke på i det hele tatt.

Man trenger vel ikke være så forbanna kynisk for å dekke sin mann på corner og frispark? At vi slipper inn for mye mål på dødball kan vel neppe skyldes et spillestilproblem?

Forresten har Haugesund hatt samme problem i alle år. Tror dette er noe mine lag skal slite med.
- Leif Olav

auren

Quote from: lojosang on November 26, 2008, 10:08:24
Forresten har Haugesund hatt samme problem i alle år. Tror dette er noe mine lag skal slite med.

Da er det jo bare til å synge: "kørner e`kje farlig, kørner e`kje farlig...aaaaaa HEI!....aaaaaa HEI!" ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fygle

Quote from: h.b on November 26, 2008, 09:21:14
Uanset hva som skjer på Elland Road. Dårlige resultater er Macca sitt ansvar. Det defansive skal staunton styre. Men hvis Macca ser at dette ikke fungerer så bør han enten hente inn det som trenges eller gi Staunton fyken. Staunton har et ansvar, men macca har det overordnede ansvar. Så pr i dag så synes jeg ikke macca fungerer

Da bør han gjøre begge deler: Hente inn det som trengs OG gi Staunton fyken!  8)
Howard Wilkinson "I am a firm believer that if you score one goal the other team have to score two to win."