Der kom den: "The chairmans vote of confidence"

Started by Boxman, November 30, 2008, 15:12:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Det er greit å spille pen fotball i PL, men det hjelper oss ikke nå.

Hver divisjon sin spillerstil.

L1 - vil alltid være suksess for lag som har gode avsluttere og som kommer seg raskt og presist i angrep.
CCC - mer spill, pga klubbene som kommer ned fra PL, men se på Bristol C og Hull. De presterte ikke penspill på vei til PO-finalen i fjor.
PL - her kan vi finspille i år etter år og være en middelmådighet med en og annen bra sesong

Poenget her er at det er fånyttes å spille pent med de spillerne vi har i år fordi det rett og slett ikke fører oss noe sted. Derfor er det så utrolig få managere som har suksess i flere av divisjonene med samme lag. Når vi en gang rykker opp, så må vi bytte ut spillere for å aklimatisere oss for en høyere divisjon. Så egentlig: Help me! Som jeg har sagt lenge nå: Vi er på helt feil spor. Vi må spille kynisk. Og med dette mannskapet, så vil vi rykke opp uten problemer hvis så skjer. Så spørs det om manager Macca er "up to it".

Kan også legge til at skulle vi rykke opp med god margin til alle andre lag, så vil jeg aldri i verden geniforklare Macca. Han har brukt opp hele tabbekvoten for i år og vel så det. Han fremstår mer og mer som Blackwell: Patetisk spill og bortforklaringer. Gi ham et par måneder til, så går han ut i presse mot spillerne og mister tilliten i garderoben.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Macca er ferdig.Tvilen har satt seg i spillergruppa og han klarer ikke å snu det.Dessverre!Skulle ønske jeg tok grundig feil, men det tviler jeg på.Det er nesten INGEN managere som klarer å snu en slik trend.Det eneste som kan få oss til opprykk er en kvalitetsmanager og 3-4 nye kvalitetsspillere, men det skjer ikke fordi bukkefar Bates vil ikke bruke pund!Har gitt opp nå...

TK20

Quote from: Ferre on November 30, 2008, 16:43:55
Quote from: EspenDale on November 30, 2008, 16:41:40
Ã... dere er så syykt forutsigbare.

Etter kampen gikk jeg bort fra pc-en et par timer, og før jeg gikk inn på forumet igjen sa jeg til dama: "nå lover jeg deg at det er minst 3 tråder som krever at Macca skal gå". Og hva ser jeg, riktignok slått sammen til én?

Synes det er ufattelig at folk trekker så kjappe konklusjoner. Har dere ikke lært?

Nei, for meg er det total idioti dersom Macca blir sparket FØR utgangen av tiåret, med mindre vi rykker ned.

Så du er fornøyd med å være i denne divisjonen en sesong til?

Nei, men jeg er kjempefornøyd med å være ett av lagene som har de aller største ambisjoner om å rykke opp. Det jeg er mest redd for, er å ende opp som middelhavsfarere i L1, av typen Bristol Rovers,  Colchester og Huddersfield. Begynner vi med dette managerskifte-tullet, er jeg redd vi kan svinge så mye i form at det kan bli en realitet.

Når O'Leary fikk sparken, var argumentet "vil du ikke til Champions League, eller?". Nå ville jeg gitt en nyre for å bli en middelhavsfarer i PL -- si Middlesbrough. Nå er vi fem, ja FEM (5) poeng unna opprykk, noe vi vil ha tatt igjen medio februar. Opprykk i år er noe av det viktigste klubben Leeds United har vært gjennom, ikke en slunken 2 runde-kamp i en cup vi ikke har noe å hente uansett.

Nei, ikke lag kaos, la mannen konsentrere seg.

TK20

Quote from: jackbauer68 on November 30, 2008, 17:45:57

Etter kampen gikk jeg bort fra pc-en et par timer, og før jeg gikk inn på forumet igjen sa jeg til dama: "nå lover jeg deg at det er minst 3 tråder som krever at Macca skal gå". Og hva ser jeg, riktignok slått sammen til én?

Synes det er ufattelig at folk trekker så kjappe konklusjoner. Har dere ikke lært?

Nei, for meg er det total idioti dersom Macca blir sparket FØR utgangen av tiåret, med mindre vi rykker ned.

ut tiåret????
hallo i luken.....la oss se etter juleprogrammet,han kan få bli hvis vi kjemper om direkte opprykk etter det.
Vi er Leeds United,vi SKAL rykke opp fra denne divisjonen.

Ligge på rygg -- rulle på magen -- åle -- krabbe -- gå -- løpe -- NY Marathon.

Tok du den?

Gleder meg til å hente frem denne tråden i mai. Virker som mange har glemt hva som egentlig er fokus denne sesongen.

DenHviteYeboah

Herregud!!!Folk skriver som om de har vært avstengt fra verden i 3 måneder...VI HAR TAPT FOR ET AMATØRLAG SOM HAR EN HJEMMEKAPASITET PÃ... 4000 TILSKUERE...Tilfeldig?Sett i ly av de siste ukers resultater:overhodet ikke!Våkn opp!Dette går ikke.Jeg liker Macca, men han klarer ikke å snu dette.Nesten ingen managere i hele verden klarer det, hvorfor i h.....trur folk at Macca klarer det?Nei, bare trist dette her!

h.b

Hvis det var Kinnear som er manager, så hadde alle skreket opp om managerbytte. Dere har alt for stor tro på en som aldri har vist at han duger som manager

GeirO

Macca må få god tid på seg. La han få et par år på seg, uansett resultater.

Men siden denne uka har vist at vi ikke er bedre enn Northampton og Histon, har jeg slått fra meg opprykk.  :-[

Og egentlig ser det ganske lyst ut med tanke på å unngå nedrykk (endelig et lyspunkt!) :)
MOT

Stephenjazz

Quote from: EspenDale on November 30, 2008, 18:13:40

ut tiåret????
hallo i luken.....la oss se etter juleprogrammet,han kan få bli hvis vi kjemper om direkte opprykk etter det.

Tok du den?

Gleder meg til å hente frem denne tråden i mai. Virker som mange har glemt hva som egentlig er fokus denne sesongen.
Leeds rykker ikke opp med macca, hvis du tror det lever du i en fantasiverden
Det blir aldri umoderne å vinne

jackbauer68

Quote from: EspenDale on November 30, 2008, 18:13:40

ut tiåret????

Tok du den?

jada,men like sikkert som at Real Madrid SKAL vinne serien hvert år er det at LeedsSKAL rykke opp fra league 1....og for den saks skyld CCC 8)

baste

Bites Yer Legs

Det fantastiske er at den tankegangen om hvorfor "Macca skal sparkes!" som praktiseres her inne er den samme tankegangen som fikk oss i trøbbel for å så mange år siden.. Nå når ting endelig har roet seg på organisasjonsiden - stabilitet - ønsker vi oss kaos igjen!! Nei, Leeds-supportere er noen rare dyr.
Se på Arsenal, deres tiltro til Wenger er urokkelig selv når de underpresterer. Jeg sier ikke at vår tiltro til Macca skal være ensidig - men vi er nødt til å gi han mer tiltro enn at en weak streak skal gi han fløyten. Slik tankegang spiser managere.

KEEP FIGHTING!!

TK20

Quote from: bites yer legs on November 30, 2008, 20:06:24
Det fantastiske er at den tankegangen om hvorfor "Macca skal sparkes!" som praktiseres her inne er den samme tankegangen som fikk oss i trøbbel for å så mange år siden.. Nå når ting endelig har roet seg på orginisasjonsiden - stabilitet - ønsker vi oss kaos igjen!! Nei, Leeds-supportere er noen rare dyr.
Se på Arsenal, deres tiltro til Wenger er urokkelig selv når de underpresterer. Jeg sier ikke at vår tiltro til Macca skal være ensidig - men vi er nødt til å gi han mer tiltro enn at en weak streak skal gi han fløyten. Slik tankegang spiser managere.

4 more years!!

samadhi

Overraskende at denne tråden kom opp etter dagens tap. Hylekoret er selvsagt på topp.

Det er selvsagt bittert å ryke ut mot et ikke-liga lag i fa cupens 2.runde, men å svartmale alt blir bare teit.

Vinner vi de neste 2 seriekampene vil denne tråden falle langt nedover, og tråden om gullskjemaet vårt vil nok en gang komme på topp.

Enda en ny manager vil si enda mer rot og kanskje enda lengre tid før vi komme oss ut av denne røkla. Gi Macca tid så ordner det seg nok etterhvert (mot Tranmere på lørdag f.eks)  ;)
marching on together,
derudaf forever...

jackbauer68

Quote from: samadhi on November 30, 2008, 20:33:38
Overraskende at denne tråden kom opp etter dagens tap. Hylekoret er selvsagt på topp.

Det er selvsagt bittert å ryke ut mot et ikke-liga lag i fa cupens 2.runde, men å svartmale alt blir bare teit.

Vinner vi de neste 2 seriekampene vil denne tråden falle langt nedover, og tråden om gullskjemaet vårt vil nok en gang komme på topp.

Enda en ny manager vil si enda mer rot og kanskje enda lengre tid før vi komme oss ut av denne røkla. Gi Macca tid så ordner det seg nok etterhvert (mot Tranmere på lørdag f.eks)  ;)

og hvorfor skulle ikkje vi svartmale situasjonen??
Vi ligger som nummer 7 i League 1,en divisjon Leeds skal ligge øverst i,uansett og alltid 8)

Asbjørn

...da har jeg stort sett klart å holde skrivekløen unna i et par timer...

Ja, Espen Dale, det ér  veldig forutsigbart å gå inn på forumet etter tap - spesielt et slikt tap.
Jeg blir gråådig lite imponert over 'disse' som skal sparke manageren etter et tap, og gi ham tiårskontrakt etter en tomålsseier (de fleste ligger dog LITT mer i midten angående meninger...).
Men vi må tåle at man 'tar ut frustrasjonen' her på forumet. Ellers, stakkars kjerringer :)

Men ja etter kampen i dag reiste jeg meg mot spillerne og ropte: 'You're a disgrace for the shirt!'
Ikke sinna-stemme, men måtte bare få sagt det.

Men det er nok Macca som må ta 'skylden' for tapet i dag. Ã... tro at pasningsspill langs bakken var tingen på dette stk bane var ehhh lite bra uttenkt. Nå spilte vel Macca stort sett bare på Premier League-baner så... (neida, jeg vet at han har spilt på sin andel bøllebaner han også). Men hvor ofte slo ikke vi langs bakken, ballen stoppet og ble snappet av en Histonspiller...

Og så var det laguttaket. Det var ikke 'duellspillerne' som ble tatt ut, og forsøket med at Delph, Robinson, Howson & co skulle 'outplay' Histon, ja, ehh, falt i fisk. Først da vi også ble primitive, med to tungtvanns-gutter på topp, som fikk baller å jobbe med, og de andre kom etter, ble vi til noe...

Men det var den ene baklengsen som 'ødela'. Uten den kunne vi spilt på 'tålmodighets-kortet' vårt, og scoringen ville før eller siden kommet...

Men vi sviktet igjen på defensiv dødball. Michalik denne gang...  Nå har det gått så langt at gjengen er frynsete som et lauvblad i stiv kuling på cornere. Det måå gå gale til slutt da...

Er selvtilliten på bånn nå??
Tja, jeg tror vi begynner å bli avhengig av å få det første målet... Da kan tryggheten begynne å spre seg osv...

Mht det defensive virker det som man nå litt oppgitt venter på at vinduet skal åpnes. DA skal ting skje...

Problemet er at vi kan være litt akterutseilt by then...

...og 'vettis' - jeg tror vi skal være passe akterutseilt før Kenneth gjør noe drastisk i januar... Nei, det typiske er nok, som flere allerede har skrevet, vi henger sånn passe med, kaprer en playoffplass.
Og ingen i Leeds tror vi rykker opp via den.

So much for selvtilliten  ::)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Torpe-do

Quote from: jackbauer68 on November 30, 2008, 20:35:59

Vi ligger som nummer 7 i League 1,en divisjon Leeds skal ligge øverst i,uansett og alltid 8)

Vær så snill; ikke alltid!

Asbjørn

Quote from: Torpedo on November 30, 2008, 20:53:31

;D

Tell me  Tell me

Dylan

olsen leeds

JEG SYNES VI LEEDS UNITED SUPPORTERE FORTJENER MYE BEDRE SPILL OG AT VI SKAL LIGGE I PREMIER DIVISJONEN OG VINNE HELE DRITTEN >:( >:( [/u]

Asbjørn

Quote from: olsen leeds on November 30, 2008, 21:14:46
AT VI SKAL LIGGE I PREMIER DIVISJONEN OG VINNE HELE DRITTEN >:( >:( [/u][/u]

...jeg er rimelig overbevist om at de fleste i England mener Leeds-supporterne er hélt der oppe :)

(men jaja, vet hva du mente, altså...)
Tell me  Tell me

Dylan

jackbauer68

Quote from: Torpedo on November 30, 2008, 20:53:31
Quote from: jackbauer68 on November 30, 2008, 20:35:59

hehe,sorry.....sjølsagt ;D

sportcarl1

tycker det är hemskt hur alla klankar ner på mcallister så fort det går dåligt, leeds förlorar ju i trovärdighet om vi skall byta managers så fort det går dåligt, känns som vi haft 7-8 st de sista 5 åren, både äldre och erfarna och även yngre kanske oerfarna men hungriga, kanske det kan bero på spelarna med? att de inte gör vad som krävs och vad de har betalt för, spelar ju ingen roll vad managern heter om inte direktiven följs på plan, byta managers är den lättaste lösningen men brukar oftast bara ge tillfälligt bättre spel sedan är man tillbaka på läge noll

DenHviteYeboah

Til opplysning sportcarl1:
Leeds United har ingen troverdighet å tape lenger.De fleste i fotball-England ler av alt klubben har gjort siden 2001 og frem til idag.90% av alle avgjørelser i klubben har vist seg i ettertid å være katastrofale.Den første var ansettelsen av Venables!!!!

SOL

Jeg har fremdeles tru på Macca, men det forundrer meg at han ikke får mer sving på forsvarerene våre. De bør i utgangspunktet være gode nok, men hva er det som skjer når de taper duell etter duell mot spillere som både er "ukjente" og mindre (kortere) enn dem? For meg ser det ut til å være drillingen av forsvaret som er for dårlig. Her må vel Staunton tå litt av skylda. Kanskje trenger vi å forsterke med fagfolk som KAN drille forsvaret. :o

johnnykh

Macca må gå og han må ta med seg hele apparatet sitt. Det er ikke EN kamp eller dette tapet som tilsier at dete er nødvendig å gjøre. Det er flere kamper både i ligaen og cup'er den siste tide som tvinger frem avgjørelsen min. Vi kan ikke bare beholde en manager for ikke komme i dårlig lys av å ofte skifte managere. Han er rett og slett ikke god nok. Macca har ingen taktisk tyngde, ingen innsikt hverken forran eller bak på banen. Heller ikke vedr. hvilke spillere han bør ta ut. Vi kommer ALDRI til å rykke opp med han bak roret, aldri.
Leeds United AFC
since 1966

berlin

Dette er ikke skammelig, rett og slett fordi vi er et 3.divisjonslag. Det er ikke annerledes enn at PL-lag blir slått ut av 3 (League 1) eller 4.div (League 2) lag.

Det finnes nok lignende tap i vår historie, når vi tilhørt 1 (PL) eller 2.divisjon(CCC).

Bites Yer Legs

Quote from: berlin on November 30, 2008, 22:45:30
Dette er ikke skammelig, rett og slett fordi vi er et 3.divisjonslag. Det er ikke annerledes enn at PL-lag blir slått ut av 3 (League 1) eller 4.div (League 2) lag.

Det finnes nok lignende tap i vår historie, når vi tilhørt 1 (PL) eller 2.divisjon(CCC).

Enig. Krisemaksinering er et fint ord. Vi tapte ingen poeng i dag! 5 poeng til direkte opprykk med 28 kamper igjen. Det er ikke meningen å være positiv, men jeg mener faktisk at sesongen ikke er over helt ennå :o
KEEP FIGHTING!!

Promotion 2010

Quote from: Asbjørn on November 30, 2008, 21:22:23
Quote from: olsen leeds on November 30, 2008, 21:14:46
AT VI SKAL LIGGE I PREMIER DIVISJONEN OG VINNE HELE DRITTEN >:( >:( [/u][/u]

...jeg er rimelig overbevist om at de fleste i England mener Leeds-supporterne er hélt der oppe :)

Tja, denne mannen i studio etter kampen ba om unnskyldning for Leeds-tilhengernes ordbruk og banning rett etter kampen på direkten. Vi er vel verken høyt elsket eller grasiøse i "the art of loosing"!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jalu

de av dere som vil beholde mcallister pga at han er koselig og spiøllte for leeds  hallo hva er dette , dette dreier seg om big business og ikke et englekor  på søndagsskolen , kan vi ikke få en manager som er MANAGER og som kan taktikk og som spillere har RESPEKT for . leeds har  gjort denne kompis feilen mange ganger før ved å ansette spillere , god spiller , ikke alltid god manager . skjønn det det er bare business, tanks
leeds 4ever  ???

veteranen

Quote from: Asbjørn on November 30, 2008, 20:46:40

...og 'vettis' - jeg tror vi skal være passe akterutseilt før Kenneth gjør noe drastisk i januar... Nei, det typiske er nok, som flere allerede har skrevet, vi henger sånn passe med, kaprer en playoffplass.
Og ingen i Leeds tror vi rykker opp via den.

So much for selvtilliten  ::)

Bates har gjort drastiske ting tidligere når det gjelder managerspørsmål før han, Asbjørn.

Hva regner du som "passe akterutseilt"? Ti poeng? Det kan fort skje.

Jeg tror at McAllister må snu den noe negative trenden rimelig fort. Som tidligere skrevet, finnes det gode alternativer ledig på markedet for tiden - og dette vet Bates.

Hvem som overtar hvis McAllister må gå? Det kommer til å stå mellom to mann: Gustavo Poyet og Aidy Boothroyd.

Garantert muligens.  ;)

auren

Er Poyet uten jobb? Synes det virker rart at han vil returnere til Leeds. Og er han virkelig god nok? Alle vet jo at hjernen var Wise i den duoen ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.