Der kom den: "The chairmans vote of confidence"

Started by Boxman, November 30, 2008, 15:12:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MacMurder

Nå er det nok med "ex. leeds-legende sentimentaliteten". Få inn Allardyce før Forest henter ham, koste hva det koste vil!!!

veteranen

Quote from: auren on December 01, 2008, 00:09:35
Er Poyet uten jobb? Synes det virker rart at han vil returnere til Leeds. Og er han virkelig god nok? Alle vet jo at hjernen var Wise i den duoen ;)

auren

Poyet måtte gå da Ramos fikk fyken i Tottenham.

Er han god nok som manager? Aner ikke, han har aldri prøvd seg som sjef. Men han fikk jo, som du er inne på, hovedæren for de gode resultatene i fjor høst. Men å være sjef er jo noe helt annet, kanskje han passer best som assistent..?

stian

Quote from: jackbauer68 on November 30, 2008, 20:35:59
Quote from: samadhi on November 30, 2008, 20:33:38
Overraskende at denne tråden kom opp etter dagens tap. Hylekoret er selvsagt på topp.

Det er selvsagt bittert å ryke ut mot et ikke-liga lag i fa cupens 2.runde, men å svartmale alt blir bare teit.

Vinner vi de neste 2 seriekampene vil denne tråden falle langt nedover, og tråden om gullskjemaet vårt vil nok en gang komme på topp.

Enda en ny manager vil si enda mer rot og kanskje enda lengre tid før vi komme oss ut av denne røkla. Gi Macca tid så ordner det seg nok etterhvert (mot Tranmere på lørdag f.eks)  ;)

og hvorfor skulle ikkje vi svartmale situasjonen??

Fordi vi ligger fem poeng unna direkte opprykk.

Bjorn

Sørge, sørge  :'( Buhuuuuu...
Ok, nok om det.

Neste kamp, BRING IT ON!  ;D
Marching On! 4276

Adis

Quote from: veteranen on December 01, 2008, 00:42:20
Quote from: auren on December 01, 2008, 00:09:35
Er Poyet uten jobb? Synes det virker rart at han vil returnere til Leeds. Og er han virkelig god nok? Alle vet jo at hjernen var Wise i den duoen ;)

auren

Poyet måtte gå da Ramos fikk fyken i Tottenham.

Er han god nok som manager? Aner ikke, han har aldri prøvd seg som sjef. Men han fikk jo, som du er inne på, hovedæren for de gode resultatene i fjor høst. Men å være sjef er jo noe helt annet, kanskje han passer best som assistent..?

Jeg er også fullstendig inneforstått med at det var Gus som fikk store deler av æren for hvordan det gikk i fjor, men den fotballen vi spilte i fjor var da i ganske stor grad en route 1 fotball som jeg kan tenke meg var mer lik en filosofi Wise hadde enn Poyet. Om så Wise bestemte at sånn skal vi spille, og man allikevel skal gi Poyet mye av æren, så må det være for motiveringen og kanskje tydeliggjøring av roller eller noe annet.. jeg vet ikke.. den eksterne motiverende faktoren med -15 poeng fra start bidro nok mye til fandenivoldskheten som drev gutta fremover. Den tok også slutt en gang, og da gjorde Macca en god jobb med gutta.

I år virker det rett og slett som om mangel på konsentrasjon i hele kampen i bakre rekker, men også i førsteforsvarsledd på midtbanen, er grunnen til mange håpløse baklengs i sene deler av kamper. Og jeg synes det er en gjenganger blant Leeds spillerne at de ikke forstår i hvilken grad det er motiverende for motstanderne å møte Leeds United. Det er jo juelaften for laget på andre siden hver gang de møter Leeds og det må de gutta få inn i hodet sitt.. vi ER et League One lag... intet mer.. intet mindre.. face it og kom dere opp i ringa, som det heter på Hedmarken (jeg er ikke Hedmarking, men uttrykket er godt)
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

auren

Noen av Maccas uttalelser etter gårsdagens kamp:

"I think that I've taken this club and started to push it in the right direction. It's not my decision, but I feel as if I'm the guy who can get this club into the Championship.

"The display was absolutely not good. The thing is, I know how important this is, and I sometimes wonder if the players know the importance of this result.

"It was one of our biggest upsets. We're a third division team and, today at times, we looked like a third division team.

"Some of our passing was very sloppy and untidy. I've banged on about this for a long time now. Everybody's had a chance and, just at crucial times, our decision-making was poor.

"We worked our socks off. The effort was there and the players battled away.

"I just felt that at the moments we needed that bit of quality, that bit of class, we didn't quite produce it. All I can do is wish Histon all the best."

We worked our socks off? Kan vel ikke si meg så enig i det... Var vel Histon som best kan karakteriseres for å ha jobba sokkene av seg.

We're a third division team and, today at times, we looked like a third division team. Dere så ut som et femte divisjonslag Macca!!!

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Ser at enkelte vil bytte ut Macca med Poyet, hvor er det da blitt av hukommelsen?

Poyet fikk mye av æren for den gode høsten Leeds gjorde i fjor, kanskje er det også rettmessig ros, men hvorfor i all verden får han ikke også da kritikk for å ha bidratt til å rykke klubben ned til tredje divisjon? Så vidt jeg husker var han også delaktig i det, tross at jeg forstår at det er vanvittig enkelt å legge risen på Wise og rosen på en sympatisk sør-amerikaner. I tillegg, er det ikke manglende rutine som sjef som Macca kritiseres for? Og så er plutselig Poyet et fullgodt alternativ?

Nå er det fortsatt tidlig å konkludere med noe som helst og jeg er selvsagt blant de som mener at å sparke manager nå, neppe vil få særlig positiv effekt. Tilliten til Macca vil ikke vare evig og for mange er den allerede borte, men å sparke manageren er en primitiv form for løsning, spesielt i den situasjonen vi er i nå. Om vi ser bort ifra flausen i går, styrer vi de aller fleste kamper - også en stor del av de tapte. Enkle baklengsmål i form av markeringssvikt og personlige feil, bør være mulig å rydde opp i!
Marching on together!

jackbauer68

Håper Macca fikser biffen,men er vi hekta av etter jul må han sjølsagt bare ta sin hatt å gå.........men Poyet er og blir historie i Leeds sammenheng.Latterlig å lansere han 8)

SirOlsen

Sånn, da har det gått et døgn siden jeg selv bevitnet det absolutt værste av prestasjoner jeg har sett gjennom min historie som Leeds supporter. Til og med ikke tapene med mange mål i CCC under Blackwell kunne toppe det jeg så igår på elendighetsskalaen..

Jeg vet ikke helt om jeg skal hyle Macca opp og ned, for jeg har fortsatt tro på mannen.. av en eller annen grunn..
Men jeg må si jeg ble fryktelig skuffet de gangene kameraene sveipet over ham.. (noe som skjedde en del ganger). Hva jeg så, var en Macca, som bare satt der.. med en mine som var vanskelig å analysere hit eller dit, men jeg fikk følelsen at han egentlig bare ville få dette unna og dra hjem og var lite interessert i å styre noe som helst i noen som helst retning.

Riktignok, Macca var ikke på banen.. men han som lagets leder må da kunne komme med noen direktsjoner/instrukser som skal lede laget i rett vei.. for det som skjedde på banen var ALT ANNET enn rett vei.. Jeg vil legge fulle og hele skylden på spillerne som var på banen. Ok, det var elendige baneforhold, men er det unnskyldning nok til å tape 1-0 mot storlaget Histon?
(jeg skal innrømme at jeg faktisk aldri hadde hørt om Histon engang før denne kampen).

Nei, jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si... men Macca-lederen skuffet meg igår.. jeg håper virkelig vi kan få se andre takter fremover. Sånn sett hadde jeg faktisk mere sans for Wise, som aktivt gjennom kampen kom med instruksjoner, retningslinjer fra sidelinjen.. han satt vel litt FOR sjeldent på stolen igjen.. hehe, så en balansegang hadde vel sikkert gått an.
Men en leder som bare sitter der og ser på at et lag som Histon har balletak på oss fra begynnelse til slutt... er det god lederskap for en manager til et lag som Leeds?
-SirOlsen-

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

veteranen

Quote from: Mr Kaizer on December 01, 2008, 13:19:29
Ser at enkelte vil bytte ut Macca med Poyet, hvor er det da blitt av hukommelsen?

Poyet fikk mye av æren for den gode høsten Leeds gjorde i fjor, kanskje er det også rettmessig ros, men hvorfor i all verden får han ikke også da kritikk for å ha bidratt til å rykke klubben ned til tredje divisjon? Så vidt jeg husker var han også delaktig i det, tross at jeg forstår at det er vanvittig enkelt å legge risen på Wise og rosen på en sympatisk sør-amerikaner. I tillegg, er det ikke manglende rutine som sjef som Macca kritiseres for? Og så er plutselig Poyet et fullgodt alternativ?

Enig med deg, Dennis. Jeg er ikke blant dem som vil erstatte McAllister med Poyet.

Men hvis Bates skulle bestemme seg for å sparke Macca, tror jeg Poyet vil være en aktuell kandidat til å overta. Det var derfor jeg nevnte hans navn.

rd1

Jeg regner med at Bates sitter å vurderer Maccas fremtid nå. Macca har vært i stolen snart et år, og har ikke akkurat overbevist.

Dersom ikke resultatene bedrer seg i løpet av de neste 10 kampene, tror jeg tiden er moden for å tuppe Macca ut. Vi har ikke råd til 1 sesong til i leauge 1, da forsvinner delph, becks, beccio osv.

Det er begrenset hvor lang tid det skal ta å bygge et lag og hvor langsiktig man skal være. Har ikke macca klart å lage et vinnerlag av Leeds på et år, klarer han det aldri!

Prioritet 1 er å tette igjen bakover, så jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke hentet inn forsterkninger i sommer eller lånespillere i løpet av høsten.
"Who needs Cantona??"

Adis

Quote from: rd1 on December 01, 2008, 16:18:33
Jeg regner med at Bates sitter å vurderer Maccas fremtid nå. Macca har vært i stolen snart et år, og har ikke akkurat overbevist.

Dersom ikke resultatene bedrer seg i løpet av de neste 10 kampene, tror jeg tiden er moden for å tuppe Macca ut. Vi har ikke råd til 1 sesong til i leauge 1, da forsvinner delph, becks, beccio osv.

Det er begrenset hvor lang tid det skal ta å bygge et lag og hvor langsiktig man skal være. Har ikke macca klart å lage et vinnerlag av Leeds på et år, klarer han det aldri!

Prioritet 1 er å tette igjen bakover, så jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke hentet inn forsterkninger i sommer eller lånespillere i løpet av høsten.

jeg tror Rui Marques, Paul Huntington, Paul Butler og Lubo Michalik er grunnene til at det ikke er hentet inn flereforsvarere.. det burde jaggu holde. Rui var liksom på vei til Sunderland, eller hva det var, Hunty har A-kamper for Newcastle. Lubo var god forrige gang han var her og de fleste jublet vel da han kom én uke etter å ha spilt PL-kamp for Bolton og Butler er rutina selv, så hvorfor gutta sovner gang på gang er pokker ikke godt å si..det er vel en grunn til at klubbene de kom fra solgte dem..
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Promotion 2010

Quote from: SirOlsen on December 01, 2008, 13:34:23
Sånn, da har det gått et døgn siden jeg selv bevitnet det absolutt værste av prestasjoner jeg har sett gjennom min historie som Leeds supporter. Til og med ikke tapene med mange mål i CCC under Blackwell kunne toppe det jeg så igår på elendighetsskalaen..

Jeg vet ikke helt om jeg skal hyle Macca opp og ned, for jeg har fortsatt tro på mannen.. av en eller annen grunn..
Men jeg må si jeg ble fryktelig skuffet de gangene kameraene sveipet over ham.. (noe som skjedde en del ganger). Hva jeg så, var en Macca, som bare satt der.. med en mine som var vanskelig å analysere hit eller dit, men jeg fikk følelsen at han egentlig bare ville få dette unna og dra hjem og var lite interessert i å styre noe som helst i noen som helst retning.

Riktignok, Macca var ikke på banen.. men han som lagets leder må da kunne komme med noen direktsjoner/instrukser som skal lede laget i rett vei.. for det som skjedde på banen var ALT ANNET enn rett vei.. Jeg vil legge fulle og hele skylden på spillerne som var på banen. Ok, det var elendige baneforhold, men er det unnskyldning nok til å tape 1-0 mot storlaget Histon?
(jeg skal innrømme at jeg faktisk aldri hadde hørt om Histon engang før denne kampen).

Nei, jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si... men Macca-lederen skuffet meg igår.. jeg håper virkelig vi kan få se andre takter fremover. Sånn sett hadde jeg faktisk mere sans for Wise, som aktivt gjennom kampen kom med instruksjoner, retningslinjer fra sidelinjen.. han satt vel litt FOR sjeldent på stolen igjen.. hehe, så en balansegang hadde vel sikkert gått an.
Men en leder som bare sitter der og ser på at et lag som Histon har balletak på oss fra begynnelse til slutt... er det god lederskap for en manager til et lag som Leeds?

Godt observert, Sir!

Utrolig slapt av Macca!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

Quote from: Adis Skjetne aka WeAreLeeds on December 01, 2008, 16:37:45

jeg tror Rui Marques, Paul Huntington, Paul Butler og Lubo Michalik er grunnene til at det ikke er hentet inn flereforsvarere.. det burde jaggu holde. Rui var liksom på vei til Sunderland, eller hva det var, Hunty har A-kamper for Newcastle. Lubo var god forrige gang han var her og de fleste jublet vel da han kom én uke etter å ha spilt PL-kamp for Bolton og Butler er rutina selv, så hvorfor gutta sovner gang på gang er pokker ikke godt å si..det er vel en grunn til at klubbene de kom fra solgte dem..

..hvis vi bytter ut Paul Butler med Paul Telfer så understreker du noe mange har påpekt. Disse har navnene oig ryktet i orden. Noe verre er det med praksisen... Kanskje er det så enkelt som at de herrer trenger en 'snakker' (eller 'sjef' ved sin side), eller, Gud forby. så er det de som organiserer dem på treningsfeltet det butter hos...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

Eg føler meg veldig forvirra for tida. Ei stund såg det unekteleg bra ut, men november månad var horribel med unntaket av nedsablinga av N'hampton i cupen. Det einaste som har vore stabilt denne hausten, er det ustabile forsvarsspelet vårt. Ei stund såg det ut som Telfer skulle frelse oss, men den gong ei. Macca og Staunton må då vel sjå akkurat det same som oss og gremme seg over den slette markeringsjobben på dødballar? Fattar ikkje kvifor vi opplever det same veke etter veke. Eg blir skikkeleg irritert!

Når det er sagt, så vil eg ikkje kaste Macca ut heilt endå. Kan ikkje fatte og begripe at problema skal vere så vanskelege å ta tak i. McAllister må vere moden nok til å gjere noko med dette!

Toget om direkte opprykk er ikkje gått endå, langt der i frå. Vi er framleis med, og eg har framleis trua på at dette skal gå.

Bites Yer Legs

Dette var særdeles svak argumentasjon. Han brølte ikke når kamerane fokuserte på han? Nei, slaktejakten på Macca når stadig nye høyder..
KEEP FIGHTING!!

h.b

Er ikke snakk om slaktejakt i det hele tatt. Macca har det overnevnte ansvaret for dårlige resultater. Slik jeg ser det, så vil det være dårlig bedriftslederegenskaper av Bates å ikke vurdere stillingen til Macca. Har alltid likt macca som spiller og person. Men som manager er han desverre for svak.
Jeg mener dessuten at Leeds faktisk har en mulighet til å rykke opp denne sesongen som en av de to som går direkte opp. Men da er jeg redd for at Leeds må ha en ny manager omgående. Fortsetter den svake trenden fremover, så kommer vi  til å være bortimot 12-15 poeng fra direkte opprykk ved juletider.
Og da er det for sent. Nå må det handles for å få positiviteten tilbake på fotballbanen. Når Tom Nordlie greide å snu flisa på kongsvinger, så burde det finnes en manager som kan greie det samme med Leeds. Akkurat nå er det mange ledige potente mangere på markedet. Curbishley er en av dem

Torpe-do

Quote from: h.b on December 01, 2008, 18:14:29
Er ikke snakk om slaktejakt i det hele tatt. Macca har det overnevnte ansvaret for dårlige resultater. Slik jeg ser det, så vil det være dårlig bedriftslederegenskaper av Bates å ikke vurdere stillingen til Macca. Har alltid likt macca som spiller og person. Men som manager er han desverre for svak.
Jeg mener dessuten at Leeds faktisk har en mulighet til å rykke opp denne sesongen som en av de to som går direkte opp. Men da er jeg redd for at Leeds må ha en ny manager omgående. Fortsetter den svake trenden fremover, så kommer vi  til å være bortimot 12-15 poeng fra direkte opprykk ved juletider.
Og da er det for sent. Nå må det handles for å få positiviteten tilbake på fotballbanen. Når Tom Nordlie greide å snu flisa på kongsvinger, så burde det finnes en manager som kan greie det samme med Leeds. Akkurat nå er det mange ledige potente mangere på markedet. Curbishley er en av dem

Apropo Tom Nordlie; er ikke han en ekspert på å redde skipsbrudne klubber?

Tom Nordlie til Leeds !

h.b

I fare for å poste nok et innlegg som går inn under den store skammelige tråden. Så sitter jeg med følelsen av at Macca sin posisjon faktisk er satt på dagsordenen hos Bates og at Macca har vært i samtaler med Bates.
Kan det tolkes annerledes når macca går utt offentlig å sier at han er mannen som kan føre Leeds opp i CCC, men det er ikke opp til ham å ta denne beslutningen

MacMurder

Hmmm....kan det tenkes at Kenneth har vært ute og gitt ham den sagnomsuste " Vote of confidence"....?

Tom S

Quote from: NEO on December 01, 2008, 20:14:32
Enig med førstnevnte.
Ikke noe spesielt godt tegn når man velger å uttrykke seg slik. Jeg har registrert uttalelsen på Yorkshire Evening Post også.

En uttalelse som gjerne kommer når man er litt "der"; - man føler presset, skjønner at det åpenbart er underprestert over tid, utviklingen er ikke i tråd med forventet progresjon etc etc.
Som relativt objektiv leser aner man en viss resignasjon og tvil.
Og forøvrig; - en utad fortsatt taus eier.
Ikke den optimale setting med andre ord.

Erfaringsmessig er slikt ofte starten på slutten.
Det er vel bare et tidsspørsmål.....

Tja, det gjelder vel det meste her i livet...
::)
COME ON LEEDS !!

Dennis

Quote from: veteranen on December 01, 2008, 15:46:21
Quote from: Mr Kaizer on December 01, 2008, 13:19:29

Enig med deg, Dennis. Jeg er ikke blant dem som vil erstatte McAllister med Poyet.

Men hvis Bates skulle bestemme seg for å sparke Macca, tror jeg Poyet vil være en aktuell kandidat til å overta. Det var derfor jeg nevnte hans navn.

Jeg vet jo at du loggfører Boothroyds (og ikke Poyets) bevegelser, vettis!  :)  ;)

Marching on together!

baste

Quote from: bites yer legs on December 01, 2008, 18:00:46

Dette var særdeles svak argumentasjon. Han brølte ikke når kamerane fokuserte på han? Nei, slaktejakten på Macca når stadig nye høyder..

Husker en Norsk manager med navnet Nils Arne Eggen, som på 7-0 til Rosenborg i kampen mot Brann i 96 stod å freste mot spillerne, det var jo for F**' 14 min igjen...framover..fart...kontre...Kampen endte 10-0. Hvis en manager bare sitter ut tiden uten å gjøre noen grep..så sier han jo inndirekte at han er fornøyd? Eller???

testo

Tror taktikken er bestemt for lenge siden......!! Ut av alle cuper,og serie for alle penga..VI SKAL OPP TIL TOPPEN IGJEN...Hvem har vel bruk for masse gule/røde kort som man lett får når man møter klubber i øverste ligaen,og hva med skadde /utslitte spillere i en kamp om opprykk som vi skal / MÃ... vinne.Nei folkens,jeg tror det er positivt at vi kun trenger å konsentrere oss om en ting,og det er opp opp opp opp og atter opp.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

baste

Tviler Testo, men det er jo ønskelig at det er slik. Hadde det ikke vært for at vi har 6 tap allerede i sereien  >:(

testo

Når vi skriver 2009 så tror jeg det er 3 lag i toppen,og en av de er Leeds.Og da er det vinduer som åpnes og da blir det fart i pengboka får en håpe til forsterkninger og ikke minst får opp litt mer konkuranse om plassene i stallen.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Pettersen97

Trur ikke å sparke Macca på noværanes tidspungt e rætt..Det kan skape mere trøbbel enn det kan gjørre godt,sjøl om æ e en fan av Curbishley å gjærne kunna tængt mæ å sedd han i manager stoln..Men vi får gi Macca tid så årdne d sæ :) men en ting æ føle hadde vært knall, hadde vært hvis vi hadde bytta Staunton ut mot Poyet som assistant manager :) bare se ka som sjedde i fjor når han dro fra Leeds, da uteble resultatan ei god stoinn..
Ja han va en offensiv spiller "i si tid", men for mæ virke han som en taktiker å en mainn med et fotballhode Leeds United ikke har hadd i manager/træner teamet på år å daga (bortsett fra da han va i klubben sist)..
KONKLUSJON: UT med Staunton, INN med Poyet :)
The Mighty Whites

sportcarl1

Quote from: h.b on December 01, 2008, 18:14:29
man kan ha åsikter om vems fel det är att det går dåligt, fansens favorit till att ta över var ju mcallister bl a, Bates utförde det, hur stort ansvar tycker du spelarna på planen har?, tycker det är helt sjukt att utse en syndabock