Skrevet av Emne: Rykker vi direkte opp???  (Lest 20369 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leif Egil

Rykker vi direkte opp???
« på: Desember 07, 2008, 15:31:56 »
Ja da gikk vi på nok et tap i går og er fortsatt bare nummer 7 på tabellen. Det er 9 poeng opp til Leicester og 7 poeng til Millwall på 2 plass. Er toget som tar oss opp en divisjon i ferd med å forlate perongen eller er det håp om å rekke det enda? De siste ukene har jo vært ekstremt dårlig sett med Leeds øyne. Skal vi tro at sesongens svake periode nå er over og at det nå snur? Jeg velger det - men samtidig ser jeg at vi ikke tåler mange flere tap! Vi må tette igjen bakover og begynne å vinne allerede neste helg! Hva tror dere - kan vi fortsatt (realistisk sett) tro på direkte opprykk?
 

Kato

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #1 på: Desember 07, 2008, 15:38:31 »
Går så bra så dette. Ennå lenge igjen.
 

MacMurder

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #2 på: Desember 07, 2008, 15:38:51 »
Hvis Bates fjerner McAllister og ansetter en MANAGER, så rykker vi opp!

Trond90

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #3 på: Desember 07, 2008, 15:43:25 »
Skal si Macca gikk fort fra og være elsket til og bli nærmere hatet.. The Mac vil gi oss opprykk! MOT
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Per-Stian

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #4 på: Desember 07, 2008, 15:43:59 »
Eg har ikkje gitt opp. Sju poeng opp til direkte opprykksplass er ei stor luke, men det tøffe juleprogrammet kan snu opp-ned på situasjonen. Då må vi starte med tre poeng mot Colchester komande laurdag, og byrje å overbevise att spelemessig. 

lidsjunaited

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #5 på: Desember 07, 2008, 15:58:48 »
Dette går så bra skal dere se. Skader og suspansjoner kommer til å ramme alle lagene i serien. Med vår brede stall kommer vi til å tåle dette best. Når vi får orden på forsvaret vårt, så kommer vi til å ta poeng i bøtter og spann!  ;)

SirOlsen

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #6 på: Desember 07, 2008, 16:22:27 »
Vel, jeg trodde i allefall at dette skulle være sesongen vi for alvor begynte å klatre opp mot PL, og denne sesongens handling var å komme oss opp fra L1 sumpen..

Men da må vi så inderlig snøre min bart begynne å prestere bedre enn det vi gjør pr idag. Og da snakker jeg om å VINNE kampene... pent spill driter jeg forsåvidt i, bare vi vinner.. det er viktig nå!
-SirOlsen-

Per Lorimer

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #7 på: Desember 07, 2008, 16:58:43 »
Det er ennå svært tidlig å slå fra seg et direkte opprykk! Men manager Gary McA må imidlertid få orden på sine disipler ved dødballsituasjoner! Det er direkte flaut å se mangelen på besluttsomhet i eget forsvar. Dessverre har vi ikke gode nok spillere til å "utspille" våre motstandere. Med fordel kunne vi nok ha lagt om til noe mer "kortere vei mot motstandernes mål". Rett og slett begynt å vise noe mer muskler, både offensivt og defensivt. Omtrent alle lag spiller "cup" mot Leeds. Vi må minimum tangere dem i innstilling. Poenger hentes ikke ved at laget heter Leeds United.

Tom S

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #8 på: Desember 07, 2008, 17:46:07 »
Leeds United rykker direkte opp til CCC i mai 2009.

Det gjør vi fordi vi har fleire spillere å sette inn når skader og suspensjoner begynner å melde seg utover vinteren, enn våre konkurenter.

Ser vi på litt på "gullskjema" og gløymer avstanden akkurat no opp til topp to, er det ikkje avskrekkande.

Vi er inne i ein dårleg periode, som har vart lenger enn vi har tålmod til, men alle lagene vil få denne perioden iløpet av sesongen.
Tru meg, Leicester og de andre lagene vil også slite i perioder og da knapper vi innpå.


we gonna win the league
COME ON LEEDS !!

DenHviteYeboah

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #9 på: Desember 07, 2008, 18:11:07 »
Med den stallen vi har nå rykker vi ikke opp.Det er mange her som hevder at vi har den beste stallen i ligaen:PØLSEVEV!Vi har en middels ræva tropp.Mange av spillerne skulle aldri hatt på seg ei Leedstrøye.Innsatsen og ferdighetene er en skam!Med 3-4 knallkjøp i januar rykker vi kanskje opp.Men hvis vi gjør det betviler jeg sterkt at Macca kan føre oss noe som helst videre derfra....Er redd han har vist at noe  høyere nivå enn The Retardship har han problemer med.Men for all del,jeg ønsker Macca all lykke.Har alltid likt ham,men lurer på hans taktiske egenskaper utifra det som har skjedd i høst...

berlin

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #10 på: Desember 07, 2008, 18:12:33 »
Skal vi tro at sesongens svake periode nå er over og at det nå snur? Jeg velger det - men samtidig ser jeg at vi ikke tåler mange flere tap! Vi må tette igjen bakover og begynne å vinne allerede neste helg! Hva tror dere - kan vi fortsatt (realistisk sett) tro på direkte opprykk?

Så lenge vi er vaksinert mot å spille uavgjort, tåler vi 4-5 tap til, men det bør være pent spredd utover fra nå og til mai.

Tipper vi starter med en komfortabel seier mot Colcehester, vi vinner med 2 eller flere mål.
Ellers blir det viktig å ikke tape mot MK Dons og Leicester i desember.

« Siste redigering: Desember 08, 2008, 11:35:22 av berlin »

sportcarl1

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #11 på: Desember 07, 2008, 19:01:13 »
Hvis Bates fjerner McAllister og ansetter en MANAGER, så rykker vi opp!
vad är det här för  en leedssupporter?
 

MacMurder

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #12 på: Desember 07, 2008, 19:18:06 »
Dette er en supporter som har fulgt Leeds i tykt og tynt siden 1974 og har dermed opplevd en del epoker. Vil ha meg frabedt denslags!

sportcarl1

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #13 på: Desember 07, 2008, 19:21:43 »
då borde du kanske veta vid det här laget att bya managers har genom åren efter don revie väldigt väldigt väldigt sällan varit lyckat och gett resultat, mer än negativt i kassaboken,
 

MacMurder

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #14 på: Desember 07, 2008, 19:34:57 »
Her er du inne på det essensielle. Leeds har gang etter gang gjort samme feilen etter Revie, ansette ex. spillere uten noen som helst erfaring og kompetanse til å kunne styre Leeds skuta. Etter Revie er det vel bare Armfield, Wilko og Graham som kan kalles kompetente. O'leary hadde utallige gullhår i ræva da han overtok fruktene fra Wilko og Graham, et unikt knippe med talenter. Gang på gang prøver man ex. player varianten, denne gangen altså McAllister, god spiller, men en total og hodeløs gambling fra Bates. Det samme kan sies om andre ex. spillere som Clarke, Gray og Bremner. Med kompetanse og rutine i managerstolen ser jeg ingen grunn til at Leeds ikke skulle kunne rykke opp denne sesongen, og i løpet av de neste 2 sesongene opp til premier league.

sportcarl1

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #15 på: Desember 07, 2008, 19:58:18 »
med vilka managers kan du garantera bättre resultat? finns ingen garanti för att det skulle gå bättre med en så kallad Rutinerad manager, vi har haft många sådan med 4 direkt efter don revie och några efter DOL
 

Runar

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #16 på: Desember 07, 2008, 20:01:07 »
Her er du inne på det essensielle. Leeds har gang etter gang gjort samme feilen etter Revie, ansette ex. spillere uten noen som helst erfaring og kompetanse til å kunne styre Leeds skuta. Etter Revie er det vel bare Armfield, Wilko og Graham som kan kalles kompetente. O'leary hadde utallige gullhår i ræva da han overtok fruktene fra Wilko og Graham, et unikt knippe med talenter. Gang på gang prøver man ex. player varianten, denne gangen altså McAllister, god spiller, men en total og hodeløs gambling fra Bates. Det samme kan sies om andre ex. spillere som Clarke, Gray og Bremner. Med kompetanse og rutine i managerstolen ser jeg ingen grunn til at Leeds ikke skulle kunne rykke opp denne sesongen, og i løpet av de neste 2 sesongene opp til premier league.


Fordi O'Leary hadde suksess så er det flaks?
Mens når andre ikke har det da er det udyktighet?

Går det virkelig ann å ha skikkelig suksess da.....? Hva med managere som TV og PR som Leeds har hatt? De har jo erfaring og oppnådd en viss form for suksess før de kom til Leeds
 

Tom S

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #17 på: Desember 07, 2008, 20:37:16 »
Her er du inne på det essensielle. Leeds har gang etter gang gjort samme feilen etter Revie, ansette ex. spillere uten noen som helst erfaring og kompetanse til å kunne styre Leeds skuta. Etter Revie er det vel bare Armfield, Wilko og Graham som kan kalles kompetente. O'leary hadde utallige gullhår i ræva da han overtok fruktene fra Wilko og Graham, et unikt knippe med talenter. Gang på gang prøver man ex. player varianten, denne gangen altså McAllister, god spiller, men en total og hodeløs gambling fra Bates. Det samme kan sies om andre ex. spillere som Clarke, Gray og Bremner. Med kompetanse og rutine i managerstolen ser jeg ingen grunn til at Leeds ikke skulle kunne rykke opp denne sesongen, og i løpet av de neste 2 sesongene opp til premier league.

Vil minne om at der er over 20 år siden sist vi tilsette ein ex.player som manager (regner med du tenker på ex.Leeds). Forøvrig er vel de fleste managere ex.spillere.
Var sjølv skeptisk til Macca og etterlyste ein proven manager då wise slutta, men no har vi macca i stolen og må la han få gjere ein jobb og ikkje forlange hodet hans på eit fat etter fattige 10 månader.
COME ON LEEDS !!

MacMurder

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #18 på: Desember 07, 2008, 20:44:35 »
O'leary arvet kanskje den mest talentfulle og fremadstormende ungdomsavdelinga Leeds kanskje noensinna har fostret. En ansamling talent de aller fleste andre klubber bare kunne drømme om. Fakta! Fortsettelsen er utdebattert, total og komplett udugelighet! Jeg vil være den første til å ta av meg hatten om Macca mot formodning skulle lykkes. Men, jeg vil ikke kjøpe påstandene om at Leeds ikke vil være i stand til å hente en profilert manager ala Curbishley eller Allardyce. Disse to trente Charlton og Bolton til det absolutt maksimale av hva som vil være oppnåelig for slike lag og skapte gull av gråstein der. Leeds er etter min mening fremdeles en av få klubber som kan ha kapasitet til å ta opp kampen med "de store". Men dette krever kompetanse bak spakene og ingen noviser som etter min ringe mening McAllister dessverre er. Selv om man er en jævel til å mekke bil så betyr ikke det at man har kompetanse til å lede Volvo....

sportcarl1

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #19 på: Desember 07, 2008, 21:12:38 »
det var i de klubbarna, hur gick det för allardyce i newcastle? det är en krävande klubb och han fick gå, leeds är en ännnu mer krävande klubb
 

MacMurder

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #20 på: Desember 07, 2008, 21:30:20 »
Newcastle...vel, Newcastle er Newcastle, eneste klubben i England som matcher Leeds i komplett ududelighet på styrenivå.

lojosang

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #21 på: Desember 07, 2008, 21:56:37 »
Hadde <Allardyce kommet til Leeds og rbukt like lang tid på å få suksess som han gjorde i Charlton ville MacMurder krevd hans hode på et fat innen et halvt år. Det disse to herrer hadde i de to nevnte klubber var et tålmodig og støttende styre i tillegg til en fanskare som neppe var spesielt godt vant. For en Leedsmanager er det en "skandale" når man taper en bortekamp mot laget som ligger to plasser under oss på tabellen med ett mål.
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #22 på: Desember 07, 2008, 21:58:34 »
Ta en kikk på tråden som heter desember 08.

Vinner vi ikke mot Colchester på lørdag, så kommer vi til å stå med en smultring i boksen for seire i desember 08.

Denne måneden kommer til å bli kjempetøff. Vi mangler Beckford og Robinson. Vi har et utrolig rustent forsvar og to elendige keepere.

Jeg tror vi kommer til å ligge over 15 poeng bak teten etter denne måneden. Vi kommer til å tape både mot MK Dons og Leicester.

Leeds har alltid vært kyniske. Vi spiller på grensen, vi vinner på kraft mot og ferdigheter. Nå har vi ingenting.

"Sportscar" kritiserer MacMurders kjennskap til historien. Leeds har dessverre ikke ansatt noen "proven" managerkapasitet i historien etter 1945 utenom George Graham - en stor mann! Big Don utviklet seg til å bli god, men det var vel mest flaks for oss. Udugelige styreledere har dyttet inn den ene dusten etter den andre i trenerjobben. Leeds er en krevende klubb å lede og trenger av den grunn en stor leder. Wilko hadde en Drillostil, som snart var "passé". Det mistet ha jobben på.
Ex-Leeds-player var vel DOL også. Utrolig skuffende å ikke være i nærheten av en eneste pokal på de årene han ledet klubben! Drøssevis med penger og spillere, så ansatte han en ex-Manure-mann....så forsvant vi fra kartet.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

MacMurder

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #23 på: Desember 07, 2008, 22:55:53 »
Hadde <Allardyce kommet til Leeds og rbukt like lang tid på å få suksess som han gjorde i Charlton ville MacMurder krevd hans hode på et fat innen et halvt år. Det disse to herrer hadde i de to nevnte klubber var et tålmodig og støttende styre i tillegg til en fanskare som neppe var spesielt godt vant. For en Leedsmanager er det en "skandale" når man taper en bortekamp mot laget som ligger to plasser under oss på tabellen med ett mål.

Nå er det vel ikke denne helgs kamp som jeg kritiserer, men heller de 15-20 siste og en gradvis forverring samt manglende evner til å ta de grep som trengs, primært i den defensive organiseringen. Allardyce var vel i Bolton..men tror nok i høyeste grad han kunne tilført Leeds noe ja.

berlin

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #24 på: Desember 07, 2008, 23:14:12 »
Hadde <Allardyce kommet til Leeds og rbukt like lang tid på å få suksess som han gjorde i Charlton ville MacMurder krevd hans hode på et fat innen et halvt år. Det disse to herrer hadde i de to nevnte klubber var et tålmodig og støttende styre i tillegg til en fanskare som neppe var spesielt godt vant. For en Leedsmanager er det en "skandale" når man taper en bortekamp mot laget som ligger to plasser under oss på tabellen med ett mål.

Nå er det vel ikke denne helgs kamp som jeg kritiserer, men heller de 15-20 siste og en gradvis forverring samt manglende evner til å ta de grep som trengs, primært i den defensive organiseringen. Allardyce var vel i Bolton..men tror nok i høyeste grad han kunne tilført Leeds noe ja.

Felles for Allardyce og Curbishley, er at de kun har en god referanse, i klubber som de var i lenge, lenge,
og hvor utålmodigheten var betraktelig lavere enn i Leeds, slik at de fikk ro til å bygge opp på sin måte.


MacMurder

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #25 på: Desember 08, 2008, 08:12:14 »
Nemlig, men slik tid vil aldri noen manager i Leeds få, derfor må det hentes en manager som har skaffet seg erfaring  på denne måten, som f.eks. Allardyce eller Curbishley. Leeds er ingen  klubb hvor uprøvde og uerfarne managerspirer får tid til å prøve og feile, og i år kan det rett og slett ikke feiles. Det at jeg trekker fram disse to som eksempler er at de forhåpentligvis har skaffet seg denne erfaringen gjennom lang fartstid i klubber med lavere ambisjonsnivå og press. Når man så har klart det, da kan man være klar for en klubb som Leeds hvor trykket er klart større.
« Siste redigering: Desember 08, 2008, 08:19:19 av MacMurder »

Kato

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #26 på: Desember 08, 2008, 08:44:40 »
Vi har hatt en svak periode på en måned eller to. Alle klubber kommer inn i svakere perioder. Altfor tidlig å begynne å skrike om skifte.

Og skal man skifte, så glem nå ikke at vi ligger i 3. divisjon når dere strør om dere med toppnavn
 

h.b

  • Gjest
Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #27 på: Desember 08, 2008, 08:56:44 »
Vi har hatt en svak periode på en måned eller to. Alle klubber kommer inn i svakere perioder. Altfor tidlig å begynne å skrike om skifte.

Og skal man skifte, så glem nå ikke at vi ligger i 3. divisjon når dere strør om dere med toppnavn
Helt riktig. Vi ligger i 3 divisjon. Men det er forskjell på Chesterfield og Leeds United. Leeds United er muligens den største utfordringa i fotballverdenen, bortsett fra å komme overens med Bates da

sportcarl1

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #28 på: Desember 08, 2008, 09:36:37 »
Ta en kikk på tråden som heter desember 08.

Vinner vi ikke mot Colchester på lørdag, så kommer vi til å stå med en smultring i boksen for seire i desember 08.

Denne måneden kommer til å bli kjempetøff. Vi mangler Beckford og Robinson. Vi har et utrolig rustent forsvar og to elendige keepere.

Jeg tror vi kommer til å ligge over 15 poeng bak teten etter denne måneden. Vi kommer til å tape både mot MK Dons og Leicester.

Leeds har alltid vært kyniske. Vi spiller på grensen, vi vinner på kraft mot og ferdigheter. Nå har vi ingenting.

"Sportscar" kritiserer MacMurders kjennskap til historien. Leeds har dessverre ikke ansatt noen "proven" managerkapasitet i historien etter 1945 utenom George Graham - en stor mann! Big Don utviklet seg til å bli god, men det var vel mest flaks for oss. Udugelige styreledere har dyttet inn den ene dusten etter den andre i trenerjobben. Leeds er en krevende klubb å lede og trenger av den grunn en stor leder. Wilko hadde en Drillostil, som snart var "passé". Det mistet ha jobben på.
Ex-Leeds-player var vel DOL også. Utrolig skuffende å ikke være i nærheten av en eneste pokal på de årene han ledet klubben! Drøssevis med penger og spillere, så ansatte han en ex-Manure-mann....så forsvant vi fra kartet.
Vad jag vill säga är att det finns inga garantier bara för att vi byter managers hela tiden, får rätta dig dessutom vi har visst haft proven manager mer än Graham, kan nämna några, venables,jock stein jimmy adamson t ex, men den vi fick mest framgång var inte några av dom, utan Don Revie som var helt oerfaren manager, vad vi mest behöver är pengar till att förstärka våra svagaste lagdelar inte till att  fortsätta köpa ut managers som vi gjort i 5-6 år nu
 

auren

Sv: Rykker vi direkte opp???
« Svar #29 på: Desember 08, 2008, 10:43:22 »
Vi har hatt en svak periode på en måned eller to. Alle klubber kommer inn i svakere perioder. Altfor tidlig å begynne å skrike om skifte.

Og skal man skifte, så glem nå ikke at vi ligger i 3. divisjon når dere strør om dere med toppnavn
Helt riktig. Vi ligger i 3 divisjon. Men det er forskjell på Chesterfield og Leeds United. Leeds United er muligens den største utfordringa i fotballverdenen, bortsett fra å komme overens med Bates da

Jepp - Chesterfield ligger i League Two ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.