Delph arestert lille julaften.

Started by Inge, December 29, 2008, 12:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Inge

YEP bekrefter i dag at delph ble tatt for fyllekjøring lilli julaften.

Sleivind

Dennis

Marching on together!

Sølvreven

Tjener de så dårlig at de ikke har råd til taxi? Noen må ta en alvorsprat med den gamle geitebukken og se om at ikke ungutta kan få en rimelig drosjeordning med klubben 8)
Uansett er det toskete gjort.

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

auren

Det er vel en dårlig uvane i England at man tar et par, tre pints på puben og så kjører hjem. Det var vel i grunnen bare på tide at en ny utenomsportslig sak rammet vårt kjære Leeds :(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

12 månader uten lappen - han lærer vel då!
COME ON LEEDS !!

Per-Stian

LEEDS United star Fabian Delph has been charged with drink driving.

After giving a breath sample he was taken to a local police station where he was arrested on suspicion of driving while over the prescribed limit of alcohol in his bloodstream.

He was subsequently charged with the offence and was released on bail pending a magistrates court appearance expected to take place later next month.

If convicted of drink-driving Delph would normally be looking at an automatic 12-month driving ban, unless there were particularly strong mitigating reasons to impose a lower penalty.

Per-Stian

Bør straffa frå politiet vere nok for ungguten eller bør også klubben reagere med for eksempel å setje han på overgangslista?

Personleg er eg sterkt i mot promillekøyring, men samstundes har eg blitt veldig glad i denne lovande spelaren. Han blir nok uansett seld, så sett frå ein økonomisk ståstad gjer nok Bates lurt i å ikkje reagere sterkt på denne ugjerninga. Vi fortenar ein høg og god pris for supertalentet!

Tom S

Quote from: Per-Stian on December 29, 2008, 14:45:39
Bør straffa frå politiet vere nok for ungguten eller bør også klubben reagere med for eksempel å setje han på overgangslista?

Personleg er eg sterkt i mot promillekøyring, men samstundes har eg blitt veldig glad i denne lovande spelaren. Han blir nok uansett seld, så sett frå ein økonomisk ståstad gjer nok Bates lurt i å ikkje reagere sterkt på denne ugjerninga. Vi fortenar ein høg og god pris for supertalentet!

Alvorleg talt, Per-Stian, vi kan ikkje sette gutten på transferlista pga dette.
Han får si rettmessige straff gjennom rettsvesenet.

Men, han skal ha ein kraftig advarsel om at dette er totalt uakseptabel oppførsel og det forventes at det ikkje skjer igjen.

Gutten må få lov å lære av sine feil.
COME ON LEEDS !!

rober

Ungdommen nå til dags. Skulle sikkert imponere med ny bil og førerkort.

Alkolås burde vært påbudt i slike tilfeller.

Per-Stian

Quote from: Tom S on December 29, 2008, 14:51:24

Men, han skal ha ein kraftig advarsel om at dette er totalt uakseptabel oppførsel og det forventes at det ikkje skjer igjen.

Nei, som sagt, så vil eg ikkje setje han på overgangslista - verken av disiplinære eller økonomiske grunnar. Rettsvesenet får ta seg av slike utanomsportslege saker. Det at Delph fekk tillit i begge romjulskampane viser vel også at klubben ikkje vil gå vidare med denne saken internt. Men eg fryktar salg okke som...

Erik_

morty

Vi har vel alle gjort noen feil gjennom årenes løp . Gutter er gutter !!!!!!!!!

Dennis

Quote from: morty on December 29, 2008, 16:05:18

Fyllekjøring er det derimot ingen unnskyldning på! Er ikke mange årene siden en fyllekjøring i kommunen her endte med at en 15 år gammel fotgjenger ble drept. Fortell til foreldrene hans at 'gutter er gutter'. Nå skjønner jeg jo at du ikke mener det slik, Morty, men fyllekjøring er utilgivelig.

Dog er det forskjell på å kjøre med 2 i promille, eller å ha tatt et par øl til maten - selv om man heller ikke da, under noen som helst omstendigheter, skal sette seg bak rattet. Ting kan vel tyde på at Delph ikke var særlig beruset, utifra artikkelen fra dagens YEP og det faktum at han har startet de to siste kampene.

Utrolig skuffende er det likevel, ettersom denne gutten virket så 'level headed' og profesjonell.
Marching on together!

Blank_File

Så lenge det ikke blir en ny Gascoigne av gutten, må det da være lov å gjøre feil. Som folk sier, alle har gjort dumme ting. Det er slik folk flest lærer. Jeg er også sterkt imot fyllekjøring, men hvis han nå lærer og får litt pryl fra klubben så er ikke dette noe mer å gjøre noe med etter min mening.

sportcarl1

tror han fått nog straff med den enorma exponeringen det blir i tidningen pga att han är fotbollstjärna, likadant med gerrard

Tom S

Quote from: Mr Kaizer on December 29, 2008, 16:12:21
Quote from: morty on December 29, 2008, 16:05:18

Fyllekjøring er det derimot ingen unnskyldning på! Er ikke mange årene siden en fyllekjøring i kommunen her endte med at en 15 år gammel fotgjenger ble drept. Fortell til foreldrene hans at 'gutter er gutter'. Nå skjønner jeg jo at du ikke mener det slik, Morty, men fyllekjøring er utilgivelig.

Dog er det forskjell på å kjøre med 2 i promille, eller å ha tatt et par øl til maten - selv om man heller ikke da, under noen som helst omstendigheter, skal sette seg bak rattet. Ting kan vel tyde på at Delph ikke var særlig beruset, utifra artikkelen fra dagens YEP og det faktum at han har startet de to siste kampene.

Utrolig skuffende er det likevel, ettersom denne gutten virket så 'level headed' og profesjonell.

Viktig å påpeike at det er ingen som unnskylder dumme Delp for det han har gjort.
COME ON LEEDS !!

McVallister

Uansett hvor lovende og spesiell denne gutten er dette lavmål de lux! Og når alle vet hvor beryktet vårt lag er når det kommer til utenomsportslige stunts ja, da blir jeg jeg sjokkert.
Tenker med gru tilbake på Bowyer, Woody og i senere tid Bakke. Nei, dette holder ikke.
Det nytter ikke være ung og uviten. Ingen, absolutt ingen må forsvare Delph for denne handlingen. Håper han får på pukkelen.
Kjenner jeg blir flau. Har allerede fått flere meldinger fra kompiser som sier: typisk Leeds

Svend Anders

Urutinert av Delph dette, og forhåpentligvis en lærpenge for gutten for videre livsførsel.

Så skal det sies at alkoholloven i England er annerledes enn her hjemme. Det er helt vanlig å ta både en og kanskje to øl og så kjøre bil (jeg husker ikke hvor grensene ligger). Selv om dette er noe en kar som Delph spesielt bør være varsom med, avventer i alle fall jeg med å dra dette ut av alle proposjoner.

Om han straffes av klubben er jo avhengig av om han har brutt noen av klubbens regler. At han drakk alkohol mandag kveld er ikke nødvendigvis brudd på reglene - det er mulig de ikke hadde trening før onsdag/torsdag. At han blir tatt for DD kan derimot tolkes som å bringe klubben i vanry eller noe i den gata... to ukelønner i bot er vel uansett maks-straff.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Budda

Hadde vært morro å vite hvor mye promille han hadde. Er stor forskjell på å kjøre med litt over grensen og kjøre når man er drita.
Endre

Karl Hot Shot

Fabian Delph bør ha en svært god unnskyldning for fyllekjøringa, ellers viser han seg i tradisjonell engelsk fotballstil som en idiot i intelligens.

"The details of what led to Delph being stopped by the patrol are not clear, but it is believed he had been giving someone a lift to the Rothwell Haigh area including at least one female passenger."

Alt det vonde kommer fra Rothwell-området. Det var der bl.a. Alan Smith løp rundt i den menstruasjonsrøde Liverpool-drakta i barneåra.

Jon R

Quote from: Karl Hot Shot on December 29, 2008, 18:08:44
Alt det vonde kommer fra Rothwell-området. Det var der bl.a. Alan Smith løp rundt i den menstruasjonsrøde Liverpool-drakta i barneåra.

;D ;D
Jon R.

Dennis

Quote from: Jon R on December 29, 2008, 19:37:11
Quote from: Karl Hot Shot on December 29, 2008, 18:08:44

;D ;D

:D  :D  :D

Det utrykket skal selvsagt brukes foran de fortapte kompisene.
Marching on together!

Sheridan

håper han ikke skusler vekk talentet på kong alkohol (noel whelan m. fl.)

Sheridan

Nei ærlig talt!!

Leeds United Football Club - med sin fortid  - bør gi gutten en solid reaksjon. Gjerne utelukke han for noen kamper. Selv om det går på beklostning av ett poeng eller to. Vi snakker om fremtiden her.

baste

Quote from: Sheridan on December 30, 2008, 21:36:52

Nei ærlig talt!!

Leeds United Football Club - med sin fortid  - bør gi gutten en solid reaksjon. Gjerne utelukke han for noen kamper. Selv om det går på beklostning av ett poeng eller to. Vi snakker om fremtiden her.

Man skal nu først og fremst være glad det ikke gikk liv tapt. Delph har tapt ansikt og rettsystemet gir han den straffen han fortjener iflg Engelsk lov. End of story.

Tragisk for alle som har mistet noen i fyllekjøring/ av en fyllekjører, det er nå helt sikkert!

Jon R

Før denne hendelsen fremstod unge Delph som et fremtidig kapteinsemne på Elland Road. Han har nå dessverre diskvalifisert seg fra denne hedersrollen for de nærmeste 5 åra vil jeg tro. Også unge spillere må fremstå som gode ambassadører for Leeds United, og vi supportere bør aldri kreve noe mindre av dem bare fordi de er unge. Fyllekjøring er toppen av idioti og må ikke forvekles med feks basehopping, der man først og fremst setter eget liv i fare.  ::)

Når unge idoler opptrer på denne måten, senker man antagelig terskelen hos andre unge for å gjøre det samme.  Dette handler derfor ikke kun om moralisme. Det florerer dessverre med dårlige rollemodeller for unge Delph, ikke minst blant eliten av fotballspillere på øyriket. Derfor er det ekstra viktig at klubben er svært tydelig og korrigerende ift slik destruktiv atferd. Til det beste for spilleren,til det beste for klubben og til det beste for samfunnet  :)
Jon R.

berlin

Idioti å uttalle seg dømmende i en sånn sak.

Dere begår den fundamentale attribusjonsfeilen.

Har Delph fyllekjørt?

Hva er verst av 0,25 promille og 1,5?  Riktig, 1,5

Hva er verst av 0,25-50 promille og beroligende midler eller et overtrøtt menneske eller et nedstemt/deprimert menneske, eller en som akkurat har kranglet med kona?

Hvor store rollemodeller er Fabian Delph, John Carew eller Steven Gerrard egentlig?

Hvor mange unge mennesker greier å tenke bevisste tanker selv, og ikke leser The Sun og tenker Jermaine Pennant, kult, jeg vil kjøre i fylla sånn som han.

Ad Lee Bowyer, så stiller det seg ganske annerledes.

mari

Enig i mye av det du skriver Berlin..

Men i England er vel limiten fremdeles 0,8 for promilekjøring.

Noe som tilnærmet utelukker at det dreier seg om en kjørepils eller to......

Har lest noen løse rykter på diverse messageboards om at Delph har tatt litt av etter gjennombruddet og koser seg godt med damer og alkohol i relativt "strie strømmer" på diverse utesteder i Leeds...

Noe som forøvrig det ikke er noe galt med - men alt til sin tid ;D

Jon R

Quote from: berlin on December 30, 2008, 22:41:55
Idioti å uttalle seg dømmende i en sånn sak.

Dere begår den fundamentale attribusjonsfeilen.

Har Delph fyllekjørt?

Hva er verst av 0,25 promille og 1,5?  Riktig, 1,5

Hva er verst av 0,25-50 promille og beroligende midler eller et overtrøtt menneske eller et nedstemt/deprimert menneske, eller en som akkurat har kranglet med kona?

Hvor store rollemodeller er Fabian Delph, John Carew eller Steven Gerrard egentlig?

Hvor mange unge mennesker greier å tenke bevisste tanker selv, og ikke leser The Sun og tenker Jermaine Pennant, kult, jeg vil kjøre i fylla sånn som han.

Ad Lee Bowyer, så stiller det seg ganske annerledes.

Sorry berlin. Her er vi totalt på kollisjonskurs. Jeg mener det bør være absolutt nulltoleranse for drinkanddriving i klubben vår. Argumentasjonen din om det alltids er noe som er verre holder desverre ikke mål. Og idoler? Er David Beckham en trendsetter? Er månen rund? Antagelig.  :)
Jon R.