Kan vi endelig slutte med meningsløs diskusjon om Beckford?

Started by peacock, March 11, 2009, 00:36:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Andersen

fjellhaugen

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Frode

Quote from: fjellhaugen on December 28, 2009, 16:44:59
4 mål på de to siste?

what shirt am i wearing bruv ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Og han leverer under sterkt press. Et par målløse kamper etter seansen mot Southampton og han hadde fått det tøft.  Er mektig imponert.

Sheridan

Her må Bates og Leeds "bare gi etter" å slenge en skikkelig kontrakt på bordet.
Beckford MÃ... vi ha med videre!

newsome

fjellhaugen

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Svend Anders

Det er vel ingen motstandere av Becks her inne?

Det må gå an å diskutere fremtidige løsninger på et ganske rasjonelt grunnlag?

Påstand: "Betal hva det koster for å forlenge med Beckford!"

Kan de som forsvarer påstanden (jeg sier ikke nødvendigvis at de tar feil, men for debattens og min egen skyld er jeg interessert i å vite følgende:)

* Hvilke prinsipper skal Leeds United styres etter hva gjelder pengebruk? De siste sesongene har man etter mange års gigantiske pengesluk definert klare rammer for budsjetter, og de blir fulgt. Dette sikrer en sunn økonomisk drift av klubben.

* Hvilke konsekvenser får det for a) tillitten i spillergruppa til klubbledelsen, b) holdningene spillerne i mellom, og c) fremtidige forhandlinger med både nåværende og nye spillere om man skulle tatt fire-gangen på lønnstaket som har vært fulgt de siste to årene for én spillers skyld?

* Kan man se for seg andre spisser, som i motsetning til Becks har bevist at de holder nivået også i divisjonen over, og levert stabilt i de 'store' kampene, som kan holde seg innenfor årets/neste sesongs lønnstak? Og som man kanskje også vil ha noe penger (hvor mye vet ingen?) å hente for dersom Becks selges i januar?

* Ville det vært unaturlig å sett for seg at denne nye spissen også kunne sørget for en like mange mål, ref det faktum at vel ingen får så mange sjanser, ei heller har så gode medspillere (definer selv), som Beckford har per i dag?

Igjen: Det er ingen av de overnevnte spørsmålene som motsier at jeg gjerne ser Beckford bøtte inn mål for Leeds United både denne og fremtidige sesonger, men da under "levelige" lønnsforhold.

PS! En morsom formulering i saken på NorthernEcho synes jeg: "Beckford’s current wages are understood to be less than £15,000-a-week". Viser vel bare hvilket nivå de er vant med oppe i Newcastle, eventuelt hvordan reporterne i media liker å legge på litt for å være sikker på at det de skriver er riktig.
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

B_Ød

Quote from: Svend Anders on December 29, 2009, 07:21:37

Kan de som forsvarer påstanden (jeg sier ikke nødvendigvis at de tar feil, men for debattens og min egen skyld er jeg interessert i å vite følgende:)

* Hvilke prinsipper skal Leeds United styres etter hva gjelder pengebruk? De siste sesongene har man etter mange års gigantiske pengesluk definert klare rammer for budsjetter, og de blir fulgt. Dette sikrer en sunn økonomisk drift av klubben.

* Hvilke konsekvenser får det for a) tillitten i spillergruppa til klubbledelsen, b) holdningene spillerne i mellom, og c) fremtidige forhandlinger med både nåværende og nye spillere om man skulle tatt fire-gangen på lønnstaket som har vært fulgt de siste to årene for én spillers skyld?

* Kan man se for seg andre spisser, som i motsetning til Becks har bevist at de holder nivået også i divisjonen over, og levert stabilt i de 'store' kampene, som kan holde seg innenfor årets/neste sesongs lønnstak? Og som man kanskje også vil ha noe penger (hvor mye vet ingen?) å hente for dersom Becks selges i januar?

* Ville det vært unaturlig å sett for seg at denne nye spissen også kunne sørget for en like mange mål, ref det faktum at vel ingen får så mange sjanser, ei heller har så gode medspillere (definer selv), som Beckford har per i dag?

Igjen: Det er ingen av de overnevnte spørsmålene som motsier at jeg gjerne ser Beckford bøtte inn mål for Leeds United både denne og fremtidige sesonger, men da under "levelige" lønnsforhold.

PS! En morsom formulering i saken på NorthernEcho synes jeg: "Beckford’s current wages are understood to be less than £15,000-a-week". Viser vel bare hvilket nivå de er vant med oppe i Newcastle, eventuelt hvordan reporterne i media liker å legge på litt for å være sikker på at det de skriver er riktig.

hør hør
Ups & Ups!!

Tom S

COME ON LEEDS !!

peacock

jarle

Problemet med fotballen er ikke at stjernene tjener gode penger... men at middelmådigheter har for stor lønn... Framtiden vil være et større sprik mellom de som leverer og de som ikke gjør det.

Beckford er uten tvil verdt det dobbelte av alle andre spillere vi har...

Fatter ikke hvorfor det skal analyseres så mye rundt dette...

Det er alle andres skyld at Beckford scorer mål?...han får så mange sjanser?
Merkelig påstand... hadde Beckfords goaler vært tap ins fra 2 meter. Ja da kan vi diskuterer... Men han scorer da fantastiske mål på rullebånd!

Sign opp Beckford og kjøp inn en spiss til av samme kvalitet!!!
DET ER SMART!!! i CCC trenger vi enda mer firepower!!!

Promotion 2010

Toppskårer'n League 1 og køpper:

Holt (Norwich)         20 mål
Beckford (Leeds)      19 mål
Lambert (Soton)      18 mål
Bernard (Southend)  17 mål

Og så har jeg sterkt på følelsen at Beckford skårer på Old Trafford til helgen!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Svend Anders

Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Promotion 2010

Quote from: Svend Anders on December 29, 2009, 12:28:46
Quote from: peacock on December 29, 2009, 11:00:51

Jo, mange.

Og vi nevner i fleng?

Alle forsvarsspillerne i League One!!! ....men de er vel neppe her inne, hvis de da ikke er rundet så til de grader at de har havnet her inne!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jackbauer68

Jo, mange.

Og vi nevner i fleng?

Er vel ikkje å anbefale å navngi folk,da kan det jo bli sett på som personangrep ;)

Det er bare å lese seg bakover i denne tråden,så vil Beckfordmotstanderene poppe opp i fleng 8)

Men de står vel ikkje frem nå ??? ???

B_Ød

Har nok i gitte situasjoner vært "lunken" mht JB til tider, men å kalle meg hater er å dra det litt langt. Han putter jo for favorittlaget mitt. "HAT"...da må vi inn på Phil Neal, Roy Keane og de av det kaliberet.
Ups & Ups!!

Bites Yer Legs

Klart alle elsker Becks nå, neste gang han furter på kamera er hylekoret tilbake  :D

Denne tråden er forresten en prakteksempel på hvor frustrerende det kan være å skrive på nettforum, og spesielt når en debatt oppnår så mange svarsider som denne. Folk svarer ikke når de blir direkte sitert i et motsvar og/eller de velger å "overse" kritikk for å så håpe at det bare svinner hen.. Irriterer meg nesten mer enn en del av de smakløse karakteristikkene noen her inne bedriver..

Så fikk jeg sagt det også  ::)
KEEP FIGHTING!!

Tom S

Det spørs vel litt korleis ein velger å lese/tolke innleggene.
Eg leser ikkje at så mange, om nokon, er motstander av eller hater Beckford.

Eg for min del er ikkje motstander av Becks, men stiller meg kritisk til hans holdninger og om det er riktig å sprenge budsjett og banker for å betale han mykje meir enn f.eks. Snodgrass eller Becchio.

Kan det påvirke lagmoralen, er eit spørsmål ein må stille seg.
Så lenge vi ikkje har ein rik onkel, er det riktig å gamble med den sunne drifta ein har brukt fleire år på å bygge opp?

COME ON LEEDS !!

Runar

Beckford kan være det som avgjør om vi rykker opp eller ei fra League one, derfor bør vi beholde han ut sesongen. Hva det gjelder i CCC så har han aldri scoret et mål der tidligere og er derfor på liklinje med resten av troppen et større usikkerhets moment. Det MÃ... taes i betraktning når en skal diskutere kontrakt med han. Uansett så vet vi om vi er i League One eller i CCC før noen andre engelske klubber kan signere han så da kan man spekulere i å vente med å tilby han en ny kontrakt.

Personlig så tror jeg han kan lykkes i CCC fordi han forsatt er rask, og såvidt jeg kan bedømme så finnes den en del Paul Butler stoppere forsatt i CCC. Og skal Leeds gå ut og si at man ønsker og kjempe om opprykk første sesong i CCC så må en kunne matche de beste klubbene på lønn. Da skulle vel Becks falle inn under den kategorien.

Asbjørn

...mht "motstandere av Beckford" så finnes de nok ikke blant Leedsfansen (...det er da vel ikke muulig ???)

At man kan bli tillagt slike meninger om Beckford av andre debattanter, se dét er en annen sak.

Vi er bortimot samstemte i dette:
- JA, han er en proven målscorer på dette nivået. End of dicussion

Men:
- han har ennå ikke fått (sjansen til å) vise noe på et høyere nivå. Om han lykkes der er et åpent spørsmål (noen tror/andre er ikke såå sikker)

For med Beckford (og en haug andre spillere) får man også flere ting med på kjøpet:
- ustabile prestasjoner
- han har ennå ikke levert i 'finaler'
- han har kroppsspråk som iblant har medført at han har fått publikum imot seg
men også:
- han er 'sjefsklemmeren' på laget, stort sett samtlige lagkamerater klemmes før kamper
- "what shirt I'm wearing, brew" - han har levert et av tiårets sitater i Leedsdrakten

Og så kommer lønnsforlangende hans inn i bildet...
Visstnok har vi denne sesongen et lønnstak på £6.000 i uka. Ifølge rykter har han i kontraktsforhandlingene fremsatt krav milevis over dette.

DA KOMMER EN NY DISKUSJON INN, som omhandler "hele pakken Beckford", og altså ikke bare scoringshyppigheten hans.
- vil vi kunne erstatte ham uten at det vil koste skjorta?
- hvilket lønnstak ser Leeds for seg i CCC. Neppe £6.000 i uka, men hva?
- vil Beckford være like viktig for oss i CCC?

...dette bare for å nevne noe av sammensuriumet "diskusjonen Beckford" er

Jeg tror Beckford vil levere i CCC. Jeg mener vi bør strekke oss et stykke for å beholde ham (f.eks. ved å love gode bonuser oppå grunnlønnen om han fortsetter å score i CCC) Om Beckford vil godta et slikt tilbud er et annet spr...

Vi bør ikke gjøre dette spr til alfa og omega, med en gang Leeds nærmer seg PL-kvalitet i stallen, vil ikke Beckford være eksepsjonell (...så spørs det om lønnskravet hans er eksepsjonelt i forhold til et slikt krav også)

Det kan godt hende Beckford har levert et slikt krav ene og alene fordi han vil vekk, at han vet Leeds ikke kan innfri det, og at klubben og ikke han selv vil sitte igjen med 'skylden' for at han går. Kanskje vil han ganske enkelt hjem til mamma i London?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsulf

Jeg hater ikke Beckford, men er heller ikke av de som setter han høyere enn klubben.
Det jeg har vært kritisk til er han til stadighet velger å avslutte fra vanskelige posisjoner, kontra å spille ball til bedre plasserte medspillere i klare scoringsposisjoner. Med litt mer lagspill i tankene, ville kanskje Beckford scoret mindre, men laget Leeds tror jeg ville scoret mer. Så får man veie opp hva som er viktigst...

Oppførselen hans da han ble byttet ut er jeg heller ikke fan av. Det må kunne gå an å innse at man har en dårlig dag på jobben, selv om man ligger på fjerdeplass på toppscorerlisten i League One.

Jeg tror heller ikke opprykket står og faller på om Beckford er her etter januar eller ei. Et lag som er så stabilt bakover, samtidig som det produserer mye sjanser fremover, vil nok putte jevnt og trutt om det så er uten Beckford. Det er tross alt ikke slik at vi spiller med én mann mindre om Beckford forsvinner.

Men for all del, Beckford har bevist til fulle at han duger på dette nivået.

berlin

Quote from: Promotion 2010 on December 29, 2009, 12:44:24

Jo, mange.

Og vi nevner i fleng?

Alle forsvarsspillerne i League One!!! ....men de er vel neppe her inne, hvis de da ikke er rundet så til de grader at de har havnet her inne!

;D

eh...ved nærmer ettertanke: Ikke alle forsvarsspillerne vel, hva med våre egne? ....Joda, på treningsfeltet så, men i kamp er det vel ikke motstandere av Becks?  Bare lurer.  ::)

Torpe-do

Quote from: jarle on December 29, 2009, 11:04:13

Beckford er uten tvil verdt det dobbelte av alle andre spillere vi har...

Fatter ikke hvorfor det skal analyseres så mye rundt dette...

Sier meg uenig. Liker Beckford, men jeg mener det Kisnorbo har tilført klubben ikke er halvparten av det Becks tilfører. Naylor og Kisnorbo fikk orden på et forsvar som var full lekk, noe som gjorde at Beckfords - og resten av lagets - scoringer ble dertil viktigere for resultatet.

Med tanke på Newcastles påståelige interesse vet ikke jeg helt om jeg ville handlet inn Beckford for PL. Ja, han brillierer i L1. Hvorvidt han kommer til å gjøre det samme i PL stiller jeg meg heller skeptisk til.

berlin

Quote from: Runar on December 29, 2009, 14:31:01
Beckford kan være det som avgjør om vi rykker opp eller ei fra League one, derfor bør vi beholde han ut sesongen. Hva det gjelder i CCC så har han aldri scoret et mål der tidligere og er derfor på liklinje med resten av troppen et større usikkerhets moment. Det MÃ... taes i betraktning når en skal diskutere kontrakt med han. Uansett så vet vi om vi er i League One eller i CCC før noen andre engelske klubber kan signere han så da kan man spekulere i å vente med å tilby han en ny kontrakt.

Personlig så tror jeg han kan lykkes i CCC fordi han forsatt er rask, og såvidt jeg kan bedømme så finnes den en del Paul Butler stoppere forsatt i CCC. Og skal Leeds gå ut og si at man ønsker og kjempe om opprykk første sesong i CCC så må en kunne matche de beste klubbene på lønn. Da skulle vel Becks falle inn under den kategorien.

Bra skrevet Runar! Også bra av Asbjørn.

Jeg er av oppfatning at Beckford er gull verdt for oss, spesielt denne sesongen, antagelig i CCC også. Hvorfor sikler Toon, Bolton, m.fl etter Becks om de ikke tror han duger i CCC? Samtidig så tror jeg redselen for at han forsvinner i januar er overdrevet, vi får jo ikke mye penger for han uansett. Dessuten har klubben vært klokkeklar om Beckfords situasjon helst siden han ble tatt av transferlisten. Tror ikke Toon betaler "silly money" for Becks i januar, når det ser ut til å klare seg godt uten, eller hva?

Men jeg er ikke enig med Jarle at vi vil se en spissing av lønningene, i hvertfall ikke i "normale klubber" som Leeds er. Real Madrid, Chelsea etc definerer jeg som "unormale klubber" i lønnssammenheng. Er mer på linje med SA her, men det finnes middelveier: Jeg antar at både "spriket" på lønninger mellom spillere blir større enn i dag og at økt lønn over hele linja vil komme, når vi rykker opp i CCC. Litt usikker på dette med hele linja, ref den enkeltes kontrakt, men det er vel ikke unaturlig at det står noe om bonus ved opprykk, gitt spilte kamper og evt. økning i lønn? Dette er det sikkert andre som har bedre peil på her inne enn meg.  ???

Hvis Becks forlangede er så "hinsides" som flere hevder å vite, vil det absolutt være et betimelig spørsmål om hva man skal gjøre. Her er jeg for at Leeds gir et grepa godt tilbud, men ikke sånn 3-4-5 ganger nest best betalt.

Blank_File

Quote from: Brad's brother on December 29, 2009, 15:48:40
Det jeg har vært kritisk til er han til stadighet velger å avslutte fra vanskelige posisjoner, kontra å spille ball til bedre plasserte medspillere i klare scoringsposisjoner. Med litt mer lagspill i tankene, ville kanskje Beckford scoret mindre, men laget Leeds tror jeg ville scoret mer. Så får man veie opp hva som er viktigst...

Det tror jeg er pølsevev. Målscorere vokser ikke på trær. Odd Iversen skjøt også på alt som lignet en mulighet, og sannelig ble det mål av det fordi om mange rev seg i håret over situasjonene han valgte å avslutte i. Beckford er kanskje ikke enestående, men han plasserer alltid, og veldig ofte når han da bommer så treffer han stolen eller tverra. En skarpskyter av den sorten har lov til å skyte så ofte han får sjansen spør du meg.

Leedsulf

Quote from: Blank_File on December 29, 2009, 16:59:35

Det tror jeg er pølsevev. Målscorere vokser ikke på trær. Odd Iversen skjøt også på alt som lignet en mulighet, og sannelig ble det mål av det fordi om mange rev seg i håret over situasjonene han valgte å avslutte i. Beckford er kanskje ikke enestående, men han plasserer alltid, og veldig ofte når han da bommer så treffer han stolen eller tverra. En skarpskyter av den sorten har lov til å skyte så ofte han får sjansen spør du meg.

Da kan vi være enige om å være uenige.
Jeg tror personlig at Leeds hadde gjort det bedre om andre på laget hadde scoret enn at Becks bommer. Nei, det blir sjelden mål uten avslutninger, men noen ganger kan det lønne seg å løfte hodet litt, da det kanskje er medspillere i mye bedre scoringsposisjon.
Men det går kanskje mer på evne enn vilje, for alt jeg vet, og da kan det muligens være litt feil å beskylde han for å være ego.

Er ellers bare å se på Lambert i Southampton. Flest scoringer i ligaen, og delt tredjeplass på assistlisten. En spiss som er både målgjører og tilrettelegger.

Blank_File

Quote from: Brad's brother on December 29, 2009, 18:17:53
Quote from: Blank_File on December 29, 2009, 16:59:35

Da kan vi være enige om å være uenige.
Jeg tror personlig at Leeds hadde gjort det bedre om andre på laget hadde scoret enn at Becks bommer. Nei, det blir sjelden mål uten avslutninger, men noen ganger kan det lønne seg å løfte hodet litt, da det kanskje er medspillere i mye bedre scoringsposisjon.
Men det går kanskje mer på evne enn vilje, for alt jeg vet, og da kan det muligens være litt feil å beskylde han for å være ego.

Er ellers bare å se på Lambert i Southampton. Flest scoringer i ligaen, og delt tredjeplass på assistlisten. En spiss som er både målgjører og tilrettelegger.
Jeg sier ikke at det ikke hadde vært bedre med en spiller som både scoret mål i hopetall OG hadde nesten like mange assists, men det er ikke Beckfords måte. Har også lagt merke til, i de kampene jeg har sett med Jermaine, hvor utrolig upresise kortpasningene hans er. Beckford er en Striker med stor S. Det betyr ikke at jeg ikke mener at han har forbedringspotensiale i spillet sitt, men da ville treneren i meg heller hatt en Beckford som var enda bedre på de tingene Beckford allerede er god på, enn de egenskapene du nevner.

Vi er uenige, det er derfor dette er diskusjonsforum. :)

B-m

Alle disse sidene kan sikkert oppsummeres med 50 setninger. Alle sier jo det samme(pros og cons). Jeg synes vi bør låse denne tråden nå, jævlig kjeldelig tråd.

som trådstarter sier, det er en meningsløs diskusjon
---------------------------
who killed Trondheimwhite?