KAMP: vs. CREWE ALEX. 21/3

Started by kjelvi, March 14, 2009, 13:43:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henning

Parker er mykje betre enn Dickinson..

baste

Quote from: Henning on March 17, 2009, 20:44:00

Parker har vel en formkurve som peker oppover...det bør jo tale for mere spilletid? Ingen vits å bytte bare for å bytte, men det er nå Grayson som avgjør. Tror han VET best.

kjelvi

Quote from: kjelvi on March 14, 2009, 13:45:01
Kamp 17/3:
Crewe  - Bristol Rovers

20:35 Half Time - FL1 Crewe 0 Bristol Rovers 0

GeirO

Over to måneder siden siste borteseier! På tide med en seier nå. Borte har vi tapt 9 kamper og vunnet 6, så framgang ønskes sterkt!

Deretter er det viktig kamp mot MK!
MOT

sportcarl1

Men White är bäst och han är framtiden

fjellhaugen

Quote from: sportcarl1 on March 18, 2009, 08:34:32
Men White är bäst och han är framtiden

nei dorigo er best ;D ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

fjellhaugen

skeptisk til denne kampen..
nå fikk vi resultater som gikk ganske godt vår vei i går og da pleier vi å "klure" det til på egenhånd like etterpå.
borteformen er vel stigende må sies men ikke akkurat skremmende mot et crewe lag som har kjempeform om dagen.

men et lite håp er at de er like dårlige som sist jeg så dem på ER i fjor vår. en kamp ikke engang leeds briller kunne redde. to lag som var skikkelig ræv, og minnes at flo ble pepet av banen etter en halvtime eller så. det skal sies at vårt kjære united har hevet seg betraktelig etter det:)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

samadhi

Enig med fjellhaugen her.

Det meste har gått vår veg de siste par ukene, og da er det veldig typisk Leeds å gå på trynet i det vi er i ferd med å bli en seriøs utfordrer til direkte opprykk.
marching on together,
derudaf forever...

kjelvi

Quote from: kjelvi on March 17, 2009, 21:40:23
Quote from: kjelvi on March 14, 2009, 13:45:01
Kamp 17/3:
Crewe  - Bristol Rovers
20:35 Half Time - FL1 Crewe 0 Bristol Rovers 0

Slutt: 1-1

kjelvi

We can prove a point against Leeds - Zola

CALVIN Zola has urged his Alex team-mates to prove themselves against League One’s biggest club on Saturday.
The Congolese striker reckons Crewe have demonstrated their true potential with a string of positive results recently.
But the biggest home test of the season will be provided by Leeds United at the weekend.
Zola said: “Now teams are showing us more respect because they know what Crewe are all about.
“It is a big chance for us to show we can challenge against the bigger teams. Leeds are a massive club.
“If we can manage to get results against teams like that, people will see what we can do. We cannot start putting on the brakes now.”
The 25-year-old has played a significant role as the Railwaymen picked up points in the relegation battle of late. His winner at Colchester was his fifth goal of an injury-plagued season.
The £200,000 summer signing is starting to show his qualities and Zola reckons fans have not yet seen the best of him: “There is a lot more to come from me.
“I’m still young and the new (managerial) regime will do me a lot of good because you get the discipline that is required.”
Leeds will be without suspended striker Jermaine Beckford but have a plethora of highly-paid stars to call upon. Alex officials expect the highest attendance of the season at the Alexandra Stadium.
Boss Gudjon Thordarson believes picking up points against the division’s bigger teams can be key to survival.
And he urged supporters to roar them to victory on Saturday.
He explained: “Nobody expected us to get anything from the games at Colchester and Southend but those wins are making the difference in the ........................league table.
“It is important supporters understand how vital they are. They play a major part and it is important that the teams who come here recognise they are away from home.”
The Railwaymen will be without loan defender Dennis Lawrence for the trip to the MK Dons on Tuesday and the home game with Millwall on Saturday, March 28 after he was named in the Trinidad and Tobago squad for World Cup qualifying clashes with Honduras and USA.

crewechronicle.co.uk

bwirum

Bristol har jo også gjort det ganske bra i det siste, så resultatet i denne matchen var kanskje ikke mer enn ventet? Gjør vel ikke vår match noe lettere vil jeg tro.

Edit: Hmm.. ser at Zola gikk ut med skade etter 27 min. Noen som vet om det holder han ute til vår match?
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

ArneS

Crewe Trivia

Byen Crewe ble grunnlag sent i 1830-årene da det ble opprettet lokomotiv-fabrikk her.  Da var innbyggertallet 70 - i 1871 hadde det steget til 40.000.  Nå er innbyggertallet drøye 110.000.
Rolls Royce og Bentley flyttet produksjonen av biler til Crewe i 1946.

Byen er vennskapsby med Bischofsheim i Tyskland og Macon i Frankrike.
Crewe Krater på Mars er oppkalt etter byen.

Det er 129 km fra Elland Road til Gresty Road i Crewe.  Turen går vestover på M62, gjennom Scum City, og så sørover på M6.

Crewe Alexandra ble stiftet i 1877, og har siden forrige århundreskifte spilt sine kamper hjemme på Gresty Road, et stadion som nå offisielt heter Alexandra Stadium, og tar 10 118 tilskuere.
Klubben kalles The Railwaymen - ikke uten grunn siden hele byen er tuftet på jernbaneindustri.
Største seier er 8-0 over Rotherham i 1932-1933.
Klubben har ingen bragder å skrive hjem om, men har hatt en god del kjente spillere i sine rekker:
Stan Bowles, Bruce Grobbelaar, Robbie Savage, David Platt, Danny Muprhy.

Her er en liten triviaquiz om Crewe Alexandra:
http://www.funtrivia.com/playquiz/quiz110354ca4578.html

Av annet unyttig kan nevnes at The Marshals spiller live i Crewe lørdag kveld, og at det er meldt flott vær til kampen.
Den 17. mann

jackbauer68

nei.....for parker blir jo parkert hele tiden på backen ;D

jarle

Du glemmer den viktigste... vår Jimmy Greenhoff som startet karrieren sin i Leeds...broren Brian var også i Leeds.

Jimmy G - 1963â€"1968 Leeds United 94 matcher og 21 mål

Crewe Alexandra med sitt kule navn sin mikro stadion og det faktum at Jimmy spilte der ble mitt lag nr. 2 i England... en liten mygg i Engelsk footie...

Nå er vi på samme nivå!!! you never know in life!!!

Promotion 2010

Quote from: ArneS on March 18, 2009, 15:03:39
Crewe Trivia

Byen Crewe ble grunnlag sent i 1830-årene da det ble opprettet lokomotiv-fabrikk her.  Da var innbyggertallet 70 - i 1871 hadde det steget til 40.000.  Nå er innbyggertallet drøye 110.000.
Rolls Royce og Bentley flyttet produksjonen av biler til Crewe i 1946.

Byen er vennskapsby med Bischofsheim i Tyskland og Macon i Frankrike.
Crewe Krater på Mars er oppkalt etter byen.

Det er 129 km fra Elland Road til Gresty Road i Crewe.  Turen går vestover på M62, gjennom Scum City, og så sørover på M6.

Crewe Alexandra ble stiftet i 1877, og har siden forrige århundreskifte spilt sine kamper hjemme på Gresty Road, et stadion som nå offisielt heter Alexandra Stadium, og tar 10 118 tilskuere.
Klubben kalles The Railwaymen - ikke uten grunn siden hele byen er tuftet på jernbaneindustri.
Største seier er 8-0 over Rotherham i 1932-1933.
Klubben har ingen bragder å skrive hjem om, men har hatt en god del kjente spillere i sine rekker:
Stan Bowles, Bruce Grobbelaar, Robbie Savage, David Platt, Danny Muprhy.

Her er en liten triviaquiz om Crewe Alexandra:
http://www.funtrivia.com/playquiz/quiz110354ca4578.html

Av annet unyttig kan nevnes at The Marshals spiller live i Crewe lørdag kveld, og at det er meldt flott vær til kampen.

Takk Arne!

Får mer og mer sansen for dine drypp før kampene i denne divisjonen!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ArneS

Quote from: jarle on March 18, 2009, 15:53:08
Du glemmer den viktigste... vår Jimmy Greenhoff som startet karrieren sin i Leeds...broren Brian var også i Leeds.

Jimmy G - 1963â€"1968 Leeds United 94 matcher og 21 mål

Crewe Alexandra med sitt kule navn sin mikro stadion og det faktum at Jimmy spilte der ble mitt lag nr. 2 i England... en liten mygg i Engelsk footie...

Nå er vi på samme nivå!!! you never know in life!!!

Beklager dette med godeste Greenhoff...Ingen annen unnskyldning enn at han ikke er nevnt i Wikipedia som Notable former player
Den 17. mann

kjelvi

Crewe v Leeds officials

Scott Mathieson will be the man in charge of Saturday`s League One clash between Crewe Alexandra and Leeds United at Gresty Road.
Mr Mathieson so far this season has refereed 31 games; in those 31 games that he`s refereed he`s shown 69 yellow cards and 4 reds.
Last season he refereed 35 games showing 62 yellow cards and 2 reds.
The last time he was in charge of a Crewe Alexandra game was last season when they drew 0-0 at home against Walsall.
The last time he was in charge of a Leeds United game was earlier this season when they lost 4-2 at Rotherham in the Johnstone`s Paint Trophy, on that occasion he didn`t produce a card for either side.
Mathieson was in charge of Leeds once last season when they lost 2-0 at home against Tranmere Rovers.
His only other two games in charge of Leeds came in the 2006/07 season when they lost 3-0 at home against Southampton and beat Plymouth 2-1.

Referee: Mr S. Mathieson (Cheshire)
Assistants: N. Greenhaigh & A. E Rayner
Fourth official: S. J Barrow

sveifors

Dette blir ikke enkelt. Dette blir testen om vi har noe i playoff å gjør. Crewe er et vanskelig lag og slå.

Vi har ikke vunnet borte siden kampen mot Brighton 17 januar. Etter det har vi bare tatt 2 av 15 mulige poeng borte.

Crewe derimot har kun tapt 1 av sine siste 9 kamper.

Borteformen har i denne sesongen vært svak og uholdbar. Dette må vi begynne å rette på nå.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

kjelvi

LEO

Dette er bra og styrker stallen.  Men jeg tror kun Robinson får være med i troppen og han får en 10-15 minutter på slutten av kampen.

Richardsen er klar til neste kamp og da spørs det hva som skjer med Douglas.  Håper de ikke endrer midtbanen med Delph - Howson - Kilkenny - Snodgrass.

Ronald

Leste et gammelt Pondus blad mens eg satt på ramma og stripen som fangetmin oppmerksomhet var den hvor Pondus skal tippe på oddsen. Kamp Leeds mot Crewe.

Sikker H sier Jokke, men Pondus satser på "sterke " Crewe. Kampen ender selvfølgelig 6 - 0 til Leeds. ;D

Dette tar jeg som et godt omen.

TK20

Det har vært mye snakk om Crewes fantastiske form i det siste, men jeg synes ikke det er så mye å skryte av. Deres seks siste er:

Crewe        1 - 1 Bristol Rovers
Colchester  0 - 1 Crewe
Walsall       1 - 1 Crewe
Crewe        2 - 1 Hereford
Crewe        1 - 2 Carlisle
Brighton     0 - 4 Crewe

To borteseire, en hjemmeseier, to uavgjorte og ett tap.

Vår statistikk på de siste seks er:

Leeds           1 - 0 Swindon
Leeds           4 - 0 Yeovil
Bristol Rovers 2 - 2 Leeds
Oldham         1 - 1 Leeds
Leeds           3 - 2 Scunthorpe
Leeds           2 - 0 Cheltenham

Fire hjemmeseire og to uavgjorte bortekamper. Når vi i tillegg ser litt bak resultatene på bortebane (en baklengs på overtid, samt en knallkamp mot en play-off-kandidat) kunne vi fett hatt seks strake seire her.

Synes vi er favoritter.

Sydhagen

Quote from: JohnnyDouglas on March 20, 2009, 14:05:27
Det har vært mye snakk om Crewes fantastiske form i det siste, men jeg synes ikke det er så mye å skryte av. Deres seks siste er:

Crewe        1 - 1 Bristol Rovers
Colchester  0 - 1 Crewe
Walsall       1 - 1 Crewe
Crewe        2 - 1 Hereford
Crewe        1 - 2 Carlisle
Brighton     0 - 4 Crewe

To borteseire, en hjemmeseier, to uavgjorte og ett tap.

Vår statistikk på de siste seks er:

Leeds           1 - 0 Swindon
Leeds           4 - 0 Yeovil
Bristol Rovers 2 - 2 Leeds
Oldham         1 - 1 Leeds
Leeds           3 - 2 Scunthorpe
Leeds           2 - 0 Cheltenham

Fire hjemmeseire og to uavgjorte bortekamper. Når vi i tillegg ser litt bak resultatene på bortebane (en baklengs på overtid, samt en knallkamp mot en play-off-kandidat) kunne vi fett hatt seks strake seire her.

Synes vi er favoritter.

viss du ser på hjemmestatistikken til Crewe siste 6, så er den 4-1-1.
Leeds siste 6 borte er 1-2-3.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Rudi G.

Kampen om 2.plassen avhenger av seier mot Crew. Svaret får vi i morgen. Jeg har troen!

berlin

Quote from: Rudi G. on March 20, 2009, 14:28:50
Kampen om 2.plassen avhenger av seier mot Crew. Svaret får vi i morgen. Jeg har troen!

Bra. Jeg har også troen!  :)

Vinner vi denne kampen, så blir det ultraspennende mot MK Dons. Med seier i de 2 kampene
kommer vi til å legge skikkelig press på både Dons og Pborough.

Dæven, dette kommer til å slite på nervene, men siden jeg ikke har kollapset siden Munchen-tapet,
slipper jeg nok unna "den gule bilen" denne gang også!  ;D

Rudi G.

Quote from: berlin on March 20, 2009, 14:46:31

Vinner vi denne kampen, så blir det ultraspennende mot MK Dons. Med seier i de 2 kampene

Dæven, dette kommer til å slite på nervene, men siden jeg ikke har kollapset siden Munchen-tapet,

Bra. Da er vi i hvertfall 3 med troen. Tom S. tror jeg faktisk nesten er helt sikker ;D Jeg har ikke vært så nervøs siden 92! :D

rd1

føler meg rimerlig trygg på 2-1 seier her! Gutta begynner å få troa, vi har fått spilt inn en stabil og velfungerende XI. Dette går straka vegen til CCC!
"Who needs Cantona??"

Leif Egil

Quote from: Rudi G. on March 20, 2009, 15:03:14
Quote from: berlin on March 20, 2009, 14:46:31

Tro hos meg også ;D Morgendagens kamp mot Crewe er utvilsomt sesongens viktigste så langt. Med 3 poeng her så blir kampen mot MK Dons enda viktigere... Vi har en haug med cupfinaler foran oss de neste 5-6 ukene!

Bra. Da er vi i hvertfall 3 med troen. Tom S. tror jeg faktisk nesten er helt sikker ;D Jeg har ikke vært så nervøs siden 92! :D

Tom S

We still believe - football's coming home !
COME ON LEEDS !!

Rudi G.

Har nettopp sett intervju med Grayson på LUTV og han går selvsagt for seier i morgen. I slutten av intervjuet sier han også at han går for minimum playoff ;D. Han har troen! ;D