Skrevet av Emne: TOMA 1: Rykter og spekulasjoner om Takeover  (Lest 1371791 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.


SOL

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3151 på: September 27, 2012, 11:01:33 »
Mye tyder på at vi nærmer oss en avtale nå, men foreløpig er  ingen ting bekreftet. Trolig vil de neste dagene bli svært interessante. Meldingen fra GFH sier vel egentlig bare at det står som offisiell forhandler av dealen, men siden børsen i Bahrain har fått beskjed må det være nært forestående. BBC Radio Leeds har saken, men YR (Bates-radio) har nowt.
Spent!!! :o
 

Sleivind

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3152 på: September 27, 2012, 11:17:19 »
Er ikke dette akkurat samme nyheten som vi fikk tidligere i sommer? At noen hadde fått "enerett" til å fortsette forhandlingene?

Cbas10an

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3153 på: September 27, 2012, 11:21:47 »
Da var det vel enerett til innsyn i klubbens "indre økonomi".
Altså dette er et steg videre, slik jeg tolker det da!..
MOT


Joachim

B_Ød

Ups & Ups!!

BatesOUT

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3155 på: September 27, 2012, 11:58:39 »
Yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

http://www.bahrainbourse.net/bb/bse/pdf/PRPressReleases/GFH_20120927_PR.pdf

Er spent på hva hvilken forskjell dette evt vil gjøre denne sesongen?
Jeg jubler ikke før jeg ser Messi og Ronaldo signerer for Leeds!
Det er uansett mange klubber som ikke nødvendigvis lykkes selv om de får en litt større pengesekk :-\

Uansett: Bates OUT er det viktigste, og jeg håper det er det denne dealen innebærer...

Det viktigste er ikke Bates OUT, det viktigste er sportslig suksess. Hvis ikke du jubler før Messi og Ronaldo er på laget så blir det dårlig med jubel på deg i årene fremover.

Jeg jubler av optimisme, så får vi se hva etterpåklokskapen sier!

Jeg tror ikke på sportslig suksess før Bates forsvinner!
Og til Håvard: Hva er grunnen til at du ikke vil ha Ronaldo i Leeds? Er det kun fordi han tidligere har vært SCUM? Alle som har fornuft til å forlate den klubben er velkommne  for min del hvertfall. Særlig hvis det er en spiller av hans kaliber...

Uansett... La oss bare få denne Take Over'n bekreftet, så får vi satse på at NW får de midlene han trenger, og at han vet hva han driver med!
Min første Leedskamp:
5.August 1992 mot godset.
Fikk navnetrekket til Cantona på Leedsdrakta og møtte Thor Eggen i bua:-) 9 år gammel, happy times...

Woody

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3156 på: September 27, 2012, 12:05:20 »
Det var da fælt til opptimisme her i dag,da vel eg å logge av,men ring meg gjerne om det skulle vise seg at JULAFTEN faktisk er i dag

97 98 62 22
LIFE IS LEEDS

BatesOUT

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3157 på: September 27, 2012, 12:23:11 »
Det var da fælt til opptimisme her i dag,da vel eg å logge av,men ring meg gjerne om det skulle vise seg at JULAFTEN faktisk er i dag

97 98 62 22

Da håper vi det blir en hau av telefonsamtaler på deg idag!
Min første Leedskamp:
5.August 1992 mot godset.
Fikk navnetrekket til Cantona på Leedsdrakta og møtte Thor Eggen i bua:-) 9 år gammel, happy times...

Sydhagen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3158 på: September 27, 2012, 12:43:51 »
They have confirmed that they have signed the deal to arrange the acquisition and takeover of Leeds City Holdings. They are the brokers in the deal not the buyers. It's happening now, we have to believe that. If it all fell through now after their announcement to the Bahrain Stock Exchange they would look like idiots and therefore their share price would be effected. They would not have made the announcement if it was not happening. Happy days, MOT
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3159 på: September 27, 2012, 12:46:42 »
Sitat
QUOTE (boozie @ Sep 27 2012, 10:31 AM)


It is not complete yet but I understand it could be within the next few days. Statements to stock exchanges are not taken lightly and they would not have made it if the deal wasn't close to completion.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

BatesOUT

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3160 på: September 27, 2012, 12:52:08 »
Sitat
QUOTE (boozie @ Sep 27 2012, 10:31 AM)


It is not complete yet but I understand it could be within the next few days. Statements to stock exchanges are not taken lightly and they would not have made it if the deal wasn't close to completion.

Hører jeg trommevirvel.......??? T.o.m Vg-nett er ute. http://www.tv2.no/sport/fotball/england/championship/leeds-naermer-seg-nye-eiere-3887145.html
« Siste redigering: September 27, 2012, 12:57:35 av BatesOUT »
Min første Leedskamp:
5.August 1992 mot godset.
Fikk navnetrekket til Cantona på Leedsdrakta og møtte Thor Eggen i bua:-) 9 år gammel, happy times...

LUFC MOT

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 565
  • Total likes: 6
  • 2 timer før første ER tur leeds-southend!!!!!
    • Vis profil
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3161 på: September 27, 2012, 13:05:47 »
Yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

http://www.bahrainbourse.net/bb/bse/pdf/PRPressReleases/GFH_20120927_PR.pdf

Er spent på hva hvilken forskjell dette evt vil gjøre denne sesongen?
Jeg jubler ikke før jeg ser Messi og Ronaldo signerer for Leeds!
Det er uansett mange klubber som ikke nødvendigvis lykkes selv om de får en litt større pengesekk :-\

Uansett: Bates OUT er det viktigste, og jeg håper det er det denne dealen innebærer...

Det viktigste er ikke Bates OUT, det viktigste er sportslig suksess. Hvis ikke du jubler før Messi og Ronaldo er på laget så blir det dårlig med jubel på deg i årene fremover.

Jeg jubler av optimisme, så får vi se hva etterpåklokskapen sier!

Veldig enig.......... Er ikke bare sikkert det blir bedre uten Bates... Nok av skrekkhistorier... men for all del håper jo på at dette er første steg i rett rettning... MOT

nikolai.nilsen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3162 på: September 27, 2012, 13:16:40 »
Pengeproblemer?
Troubled times for Gulf Finance House
Gregor Stuart Hunter

Mar 21, 2012              
Save this article
 
.     

--------------------------------------------------------------------------------

Arcapita's filing for Chapter 11 creditor protection has sparked speculation among investors that Gulf Finance House, the investment bank, could be the next to face troubles.

Related
 â–  Dana leads UAE market retreat
Topic BahrainFinanceTomorrow's news tonight
Stay ahead of the competition and get the cream of the content from the business desk of The National direct to your inbox before it is published in print.


Industry Insights newsletter:Click to register

The lender, which has already embarked on an extensive restructuring process and started asset sales, is in a difficult position, said Ahmad Alanani, the senior executive officer at Exotix.

"The company has burned through cash for the last two years," he said. "Cash flow is negative at the moment, and their ability to generate meaningful revenue is non-existent."

The bank reported profits for last year of US$381,000, up from a loss of $349.4 million a year earlier. Most of the company's revenues came from clawbacks of employee share bonus schemes ordered by Bahrain's regulator, writebacks of excess board fees and land sales.

The bank's Dubai-listed shares have risen by 56.6 per cent since the start of the year to79.6 fils each. However, the shares have fallen 12.5 per cent since the start of the month as troubles surfaced at Arcapita.

Gulf Finance House has $237.7m in debts maturing in July and August this year. Auditors from KPMG detailed significant concerns in a report accompanying the bank's annual results, saying its ability to remain in business was dependent on asset sales.

"Due to [a] lack of sufficient liquid assets, and inability of the group to generate sufficient liquidity from its operations, the ability of the group to meet its obligations when due is dependent on a timely disposal of assets," they wrote.

Gulf Finance House's capital adequacy ratio has dipped to 12.41 per cent with dispensations from the central bank of Bahrain, compared to the regulatory minimum of 12 per cent, limiting the bank's ability to absorb further losses, KPMG added.

"These factors indicate the existence of material uncertainties, which may cast doubt about the group's ability to continue," the report said.

While contagion effects from Arcapita's move would be limited, the bank's commencement of bankruptcy proceedings showed Bahrain's government had little stomach to intervene in the financial sector, Mr Alanani added.


Woody

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3163 på: September 27, 2012, 13:21:35 »
Det var da fælt til opptimisme her i dag,da vel eg å logge av,men ring meg gjerne om det skulle vise seg at JULAFTEN faktisk er i dag

97 98 62 22

Da håper vi det blir en hau av telefonsamtaler på deg idag!

Ingenting hadde gleda meir,sit glatt til langt på nattattatt ;D
LIFE IS LEEDS

martind

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3164 på: September 27, 2012, 13:22:35 »
Pengeproblemer?
Troubled times for Gulf Finance House
Gregor Stuart Hunter

Mar 21, 2012              
Save this article
 
.     

--------------------------------------------------------------------------------

Arcapita's filing for Chapter 11 creditor protection has sparked speculation among investors that Gulf Finance House, the investment bank, could be the next to face troubles.

Related
 â–  Dana leads UAE market retreat
Topic BahrainFinanceTomorrow's news tonight
Stay ahead of the competition and get the cream of the content from the business desk of The National direct to your inbox before it is published in print.


Industry Insights newsletter:Click to register

The lender, which has already embarked on an extensive restructuring process and started asset sales, is in a difficult position, said Ahmad Alanani, the senior executive officer at Exotix.

"The company has burned through cash for the last two years," he said. "Cash flow is negative at the moment, and their ability to generate meaningful revenue is non-existent."

The bank reported profits for last year of US$381,000, up from a loss of $349.4 million a year earlier. Most of the company's revenues came from clawbacks of employee share bonus schemes ordered by Bahrain's regulator, writebacks of excess board fees and land sales.

The bank's Dubai-listed shares have risen by 56.6 per cent since the start of the year to79.6 fils each. However, the shares have fallen 12.5 per cent since the start of the month as troubles surfaced at Arcapita.

Gulf Finance House has $237.7m in debts maturing in July and August this year. Auditors from KPMG detailed significant concerns in a report accompanying the bank's annual results, saying its ability to remain in business was dependent on asset sales.

"Due to [a] lack of sufficient liquid assets, and inability of the group to generate sufficient liquidity from its operations, the ability of the group to meet its obligations when due is dependent on a timely disposal of assets," they wrote.

Gulf Finance House's capital adequacy ratio has dipped to 12.41 per cent with dispensations from the central bank of Bahrain, compared to the regulatory minimum of 12 per cent, limiting the bank's ability to absorb further losses, KPMG added.

"These factors indicate the existence of material uncertainties, which may cast doubt about the group's ability to continue," the report said.

While contagion effects from Arcapita's move would be limited, the bank's commencement of bankruptcy proceedings showed Bahrain's government had little stomach to intervene in the financial sector, Mr Alanani added.



Nå er det vel ikke disse som kjøper, kun de som forhandler på vegne av kjøperne.... så den artikkelen er jeg ikke så bekymret for... :)
MOT!! We are Leeds!

ArendalWhite

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3165 på: September 27, 2012, 13:44:46 »
They have confirmed that they have signed the deal to arrange the acquisition and takeover of Leeds City Holdings. They are the brokers in the deal not the buyers. It's happening now, we have to believe that. If it all fell through now after their announcement to the Bahrain Stock Exchange they would look like idiots and therefore their share price would be effected. They would not have made the announcement if it was not happening. Happy days, MOT
Dette skjønner jeg ikke helt.
Det sies om GFH at "They are the brokers in the deal not the buyers".
Hvorfor må de da sende en "announcement to the Bahrain Stock Exchange" hvis de bare forhandler for noen andre?
Det er vel det "kjøpende firma" som burde informere børsen?


Hva sier ekspertisen om dette?
Leeds United siden 1972

rai

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3166 på: September 27, 2012, 13:50:23 »
Omtales på Tv2 Nyhetskanalen også, så da må det jo være i box.......

HåvardK

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3167 på: September 27, 2012, 13:52:40 »
Sitat
QUOTE (boozie @ Sep 27 2012, 10:31 AM)


It is not complete yet but I understand it could be within the next few days. Statements to stock exchanges are not taken lightly and they would not have made it if the deal wasn't close to completion.
Aha. Her gjelder det altså å være tålmodig. Syns det var noe kjent med akkurat det.  :-\

newsome

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3168 på: September 27, 2012, 13:55:39 »
Hvis Bates bekreftes ferdig i Leeds skal den dyreste og beste cognacen og whiskeyen sprettes for å feire!!!!

Bates har vært en tragedie for Leeds fra dag en.

MOT

Annesj

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3169 på: September 27, 2012, 14:01:44 »
champisen står klar nå veit jeg   ;)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Tobbe9210

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3170 på: September 27, 2012, 14:05:31 »
Se å få bekreftet dette offisielt nå da...
Leksvik whites

Cannavaro

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3171 på: September 27, 2012, 14:05:44 »
They have confirmed that they have signed the deal to arrange the acquisition and takeover of Leeds City Holdings. They are the brokers in the deal not the buyers. It's happening now, we have to believe that. If it all fell through now after their announcement to the Bahrain Stock Exchange they would look like idiots and therefore their share price would be effected. They would not have made the announcement if it was not happening. Happy days, MOT
Dette skjønner jeg ikke helt.
Det sies om GFH at "They are the brokers in the deal not the buyers".
Hvorfor må de da sende en "announcement to the Bahrain Stock Exchange" hvis de bare forhandler for noen andre?
Det er vel det "kjøpende firma" som burde informere børsen?


GFH er børsnotert og er et konsulentselskap bl.a.  De er såkalt mellommann i avtalen mellom kjøper og selger her.  De meddeler børsen fordi de nettopp er børsnotert og at denne avtalen vil gi dem inntekter og hjelper også i markedsføringsformål.
Kjøper (dersom de er børsnotert) må også meddele børsen der de er notert eventuelt.  GFH virker å være en god bidragsyter til at avtalen nå snart er i boks....


Hva sier ekspertisen om dette?

MFLU - Miracles For Leeds United

nord

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3172 på: September 27, 2012, 14:27:05 »
Hvis Bates aldrig havde været, ville det så være noget at feire  ;)
 

Annesj

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3173 på: September 27, 2012, 14:29:21 »
Når kommer det noe offisielt fra klubbens hold da tro  ???
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

ArendalWhite

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3174 på: September 27, 2012, 14:44:45 »
They have confirmed that they have signed the deal to arrange the acquisition and takeover of Leeds City Holdings. They are the brokers in the deal not the buyers. It's happening now, we have to believe that. If it all fell through now after their announcement to the Bahrain Stock Exchange they would look like idiots and therefore their share price would be effected. They would not have made the announcement if it was not happening. Happy days, MOT
Dette skjønner jeg ikke helt.
Det sies om GFH at "They are the brokers in the deal not the buyers".
Hvorfor må de da sende en "announcement to the Bahrain Stock Exchange" hvis de bare forhandler for noen andre?
Det er vel det "kjøpende firma" som burde informere børsen?


GFH er børsnotert og er et konsulentselskap bl.a.  De er såkalt mellommann i avtalen mellom kjøper og selger her.  De meddeler børsen fordi de nettopp er børsnotert og at denne avtalen vil gi dem inntekter og hjelper også i markedsføringsformål.
Kjøper (dersom de er børsnotert) må også meddele børsen der de er notert eventuelt.  GFH virker å være en god bidragsyter til at avtalen nå snart er i boks....


Hva sier ekspertisen om dette?

Godt å høre. Synes som om GFH har litt lite penger, nemlig.
Leeds United siden 1972

Svend Anders

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3175 på: September 27, 2012, 14:55:21 »
Omtales på Tv2 Nyhetskanalen også, så da må det jo være i box.......

Ja, DE er jo de første som blir informert i denne saken.  :)

bob

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3176 på: September 27, 2012, 15:01:46 »
Dette skjønner jeg ikke helt.
Det sies om GFH at "They are the brokers in the deal not the buyers".
Hvorfor må de da sende en "announcement to the Bahrain Stock Exchange" hvis de bare forhandler for noen andre?
Det er vel det "kjøpende firma" som burde informere børsen?


Hva sier ekspertisen om dette?


Fordi GFH er notert på børsen i Bahrain og har informasjonplikt dit. Det har ikke (nødvendigvis) kjøperne.

Børsen har lest Gulf Daily News og ber derfor GFH avklare om de har noe informasjon som kan ha betydning for aksjekursen og som de er pliktig å dele med børsen.

GFH plikter å svare børsen og svaret de gir er offentlig informasjon. De sender derfor et svarbrev til børsen hvor de sier det alle vet fra før: Joda, de driver og megler en avtale om takeover.

Godt mulig dette er et steg i riktig retning, men det er ikke en bekreftelse på at alt er i boks.
 

KingHowson

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3177 på: September 27, 2012, 15:05:36 »
Noen som kan komme med en liten oppsumering her ? Hvordan ligger det egentlig ann? Hvor nærmt er vi og bli kjøpt opp? Hvor rik er egentlig disse Bahrin folkene?

Hobben

Rogaland Whites

Torpe-do

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3179 på: September 27, 2012, 15:46:59 »
Hehe, det bildet som er i denne artikkelen syns jeg er knallbra. Hoggtennene kommer frem, og han har en ordentlig Dracula-frakk på seg. En ordentlig blodsugende vampyr som smiler hele veien til banken! ;D ;D


http://fotball.aftenbladet.no/england/article251959.ece