Skrevet av Emne: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8  (Lest 58515 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

B-m

Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #330 på: August 11, 2009, 00:52:04 »
higgs 6
crowe 5
lubo 7
hunt 6
hughes 5
Snod 5
johnson 6
howson 6
Doyle 5
Enoch 6
Grella 8 MOTM
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Eirik

Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #331 på: August 11, 2009, 01:38:33 »
Etter å ha sett kampen i reprise nå, sitter jeg igjen med følgende inntrykk:

* League One er ikke gjennomsyret av kvalitet. Iblant får jeg følelsen av at å ha noenlunde fysikk, brukbar fart og evnen til å hamre ballen langt opp på tribunen, kombinert med å ha sett minimum et tosifret antall fotballkamper tidligere, er nok til å henge med på dette nivået. League Two er antakeligvis enda verre... ::)

* Men likevel, det er jo artig å se våre nyinnkjøpte. Higgs virker solid, selv om han ikke fikk allverdens å stri med i dag. Crowe åpnet fryktelig svakt, men spilte seg etter hvert opp. Kommer nok ikke til å dominere fra backplassen sin, men håpet er jo at han er litt mer stabil enn vår forrige høyreback. Doyle slo an tonen med en hyler av et langsskudd, men jeg liker ikke typen. Slår bort ballen litt for ofte, selv om han ikke prøver å være kreativ, er en taklemaskin, kjefter mye og hakker på dommeren. Enkelte forveksler dette med "lederegenskaper", men jeg tror ikke vi rykker opp med Doyle sentralt på midten. Her må noen av Delph-pundene brukes!

* Spissene våre. Hva skal man si? Showunmi er virkelig ingenting. Vinner for lite i lufta til å forsvare betegnelsen "target man", har ikke mottak, mangler roen og evnen til å treffe ballen rent inne i boksen. Ble virkelig overrasket da han en gang traff med en pasning der han måtte løfte ballen, og da er det noe galt! Scorer dog et mål, og det er jo moro for gutten.. Grella derimot, her har vi en mann vi kan få mye glede av framover. Slepen, leken, bra fart og ikke redd for å ta i et tak når han får ånden over seg. Mangler MYE på bevegelser og timing, men er det ikke det som kjennetegner en "treners drøm" da? Her har Grayson muligheten til å vise seg som en dreven trener!

* Bradley Johnson får vel i overkant mye kritikk her inne? Selv er jeg svak for spillere med god fotballforståelse, og Brad er utvilsomt en sånn en! Farten er ikke den store, men så får han heller ingen hjelp av Hughes langs siden i dag. Med en offensiv back sammen med seg vil han få mange flere muligheter til å slå upressede innlegg. Og da prikker han ballen nøyaktig dit han vil! Kommer til å score minst ti mål hvis han får spille bortimot fast denne sesongen!

* Snoddy skapte målet vårt i dag, og blir viktig framover. Eneste midtbanemannen som kan utfordre med ball, og jeg håper faktene hans når medspillere mislyktes i dag var et engangstilfelle..

* Har Johnny Howson blitt sterkere? Syns han så ut som en midtbanemann i dag, og ikke en spirrevipp.. Bra!
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #332 på: August 11, 2009, 02:17:41 »

Sitat
Etter å ha sett kampen i reprise nå, sitter jeg igjen med følgende inntrykk:
Bra, liker innstillingen :)


Sitat
* League One er ikke gjennomsyret av kvalitet. Iblant får jeg følelsen av at å ha noenlunde fysikk, brukbar fart og evnen til å hamre ballen langt opp på tribunen, kombinert med å ha sett minimum et tosifret antall fotballkamper tidligere, er nok til å henge med på dette nivået. League Two er antakeligvis enda verre... ::)

Likevel er det altså bemerkelsesverdig vanskelig å komme seg ut av divisjonen(e). Leeds har merket det, og utallige lag førut... *sukk* Man kommer laangt på innsats & tæl


 
Sitat
Crowe åpnet fryktelig svakt, men spilte seg etter hvert opp.

Han gjorde en betydelig bedre match på lørdag. Neppe PL-materiale, men han kan bli med en god stund han :)

Sitat
Doyle slo an tonen med en hyler av et langsskudd, men jeg liker ikke typen. Slår bort ballen litt for ofte, selv om han ikke prøver å være kreativ, er en taklemaskin, kjefter mye og hakker på dommeren. Enkelte forveksler dette med "lederegenskaper", men jeg tror ikke vi rykker opp med Doyle sentralt på midten. Her må noen av Delph-pundene brukes!

Ikke mange grammene kreativ nei. Men mangelen på en sånn type spiller ellers i troppen gjør at han trengs...

Sitat
* Spissene våre. Hva skal man si? Showunmi er virkelig ingenting. Vinner for lite i lufta til å forsvare betegnelsen "target man", har ikke mottak, mangler roen og evnen til å treffe ballen rent inne i boksen. Ble virkelig overrasket da han en gang traff med en pasning der han måtte løfte ballen, og da er det noe galt! Scorer dog et mål, og det er jo moro for gutten..

Gutten trenger selvtillit, og han trenger matchtrening. Han fikk så godt som målgivende på lørdag (dog var Crowe og ikke han nest sist) og altså mål i dag.
Tror ikke vi har sett det beste av ham (understatement forsåvidt), men om han får flere sjanser tror jeg han har kvaliteter å by på, som løpene med ball. Han er forresten en 'late developer' som gjorde unna grunnfagstudiene i økonomi før han ble profesjonell fotballspiller..

Sitat
Grella derimot, her har vi en mann vi kan få mye glede av framover. Slepen, leken, bra fart og ikke redd for å ta i et tak når han får ånden over seg. Mangler MYE på bevegelser og timing, men er det ikke det som kjennetegner en "treners drøm" da? Her har Grayson muligheten til å vise seg som en dreven trener!
Tja. Jo, Larry må jobbe en del med denne råvaren før den slår ut i blomst. Grunnteknikken er innabords men det gjenstår en del før han har kraften som må til. Er redd han forblir lightweight...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #333 på: August 11, 2009, 07:25:57 »
Enig med noen: B. Johnson får urettferdig mye kritikk på forumet. Hvem i huleste har sett han (og andre) i så mange kamper at de kan felle en dom? Vel, mannen har teknikk, forståelse, men ingen superfart verdig en ving. Men, jeg våger påstanden om at få spillere i denne divisjonen har maken til børse. Han skyter som en hest sparker!

LEO

Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #334 på: August 11, 2009, 08:32:08 »
Johnsen må spille sentralt
Jeg var fornøyd med Doyle og jeg mener utifra kampen så der det Howson som blir byttet ut med Killa
 

Lids

Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #335 på: August 11, 2009, 09:26:06 »
Thomas

jackbauer68

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #336 på: August 11, 2009, 09:47:43 »
Enig med noen: B. Johnson får urettferdig mye kritikk på forumet. Hvem i huleste har sett han (og andre) i så mange kamper at de kan felle en dom? Vel, mannen har teknikk, forståelse, men ingen superfart verdig en ving. Men, jeg våger påstanden om at få spillere i denne divisjonen har maken til børse. Han skyter som en hest sparker!

AMEN 8)

Per-Stian

Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #337 på: August 11, 2009, 10:39:06 »
Higgs 6
Crowe 5
Michalik 6
Huntington 6
Hughes 5
Snodgrass 6
Johnson 7
Howson 6
Doyle 6
Showunmi 5
Grella 7 (MOTM)

Johnson betre enn på lenge, Grella med ein stor andreomgang, Doyle gjorde ting enkelt og Kilkenny viste gode takter då han kom inn. Snodgrass jobba godt, men fekk lite til. Stoggarparet gjorde sakene sine greit, men er lite konstruktive. Backane lite med offensivt, noko som er skuffande i ein cupkamp mot antatt dårlegare motstand. Showunmi har langt att til storformen, men skårte trass alt det viktige sigersmålet som ga oss avansement.
« Siste redigering: August 11, 2009, 10:44:06 av Per-Stian »

Henning

Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #338 på: August 11, 2009, 10:43:17 »

men har man bestemt seg før kampen(sesongen) at i alt vi har av inkompetente spillere så er det kun stakkars Bradley som skal få driten etter kampene her på Luscos`forum,så er det vel sånn.......
[/quote]

Hehe...alle supportera har vel spelarar ein ikkje likar so godt. Du har vel ikkje komt med mykje skryt av Douglas, Richardson og Parker heller, sjølv om dei kanskje har fortjent det gjennom sesongen ifjor.



Utifrå forventningar til spelarar er eg mest fornøgd med Michalik etter kampen mot Darlington. Han har aldri vunne so mykje i lufta før. Minst fornøgd med Snodgrass, som bør dominere i ein kamp som dette.

Doyle har altfor mange feilpasningar, sjølv på det som bør vere enkle pasningar. Viss han betrar på dette kan han bli viktig, men likte meir det eg såg av Kilkenny i dei få minutta han spelte.

Er uening i dei som seier at Showunmi ikkje vann i lufta. Gjer det riktig nok ikkje so mykje i første, men der er oppspela håplause. I andre trur eg han vinn det meste. Eg lika han og meinar han bør få mange innhopp, pluss nokre startar iløpet av sesongen.

Grella er miniputt i første omgang, men viser absolutt kva han kan i andre. Fortsatt i utvikling.

Alt i alt meir fornøgd etter kampen enn etter første omgang, som ikkje var noko særleg å skryte av.

Dennis

Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #339 på: August 11, 2009, 10:53:25 »
Enig med noen: B. Johnson får urettferdig mye kritikk på forumet. Hvem i huleste har sett han (og andre) i så mange kamper at de kan felle en dom? Vel, mannen har teknikk, forståelse, men ingen superfart verdig en ving. Men, jeg våger påstanden om at få spillere i denne divisjonen har maken til børse. Han skyter som en hest sparker!

Skrev ikke du senest i våres at Frazer Richardson er den dårligste spilleren som noensinne har tredd en Leeds-drakt over hodet? Hvordan kan du basere dette på samme grunnlag som du nevner over? Har var ikke stort bedre i CCC, men det er nå over to år siden vi spilte der sist... (Forøvrig glad for at vi har ny høyreback selv, men argumentene dine er jo motsigende. Johnson har knapt spilt en god TV-sendt kamp han heller.)

Legger ikke skjul på at jeg ikke har sansen for Johnson på kanten, han er for treg og tung, men kanskje kunne han gjort sakene sine bedre sentralt på midten?
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #340 på: August 11, 2009, 11:11:23 »
Grella er alt for lett. Minner meg om Danny Pugh

peacock

Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #341 på: August 11, 2009, 11:23:22 »
Enig med noen: B. Johnson får urettferdig mye kritikk på forumet. Hvem i huleste har sett han (og andre) i så mange kamper at de kan felle en dom? Vel, mannen har teknikk, forståelse, men ingen superfart verdig en ving. Men, jeg våger påstanden om at få spillere i denne divisjonen har maken til børse. Han skyter som en hest sparker!

Skrev ikke du senest i våres at Frazer Richardson er den dårligste spilleren som noensinne har tredd en Leeds-drakt over hodet? Hvordan kan du basere dette på samme grunnlag som du nevner over? Har var ikke stort bedre i CCC, men det er nå over to år siden vi spilte der sist... (Forøvrig glad for at vi har ny høyreback selv, men argumentene dine er jo motsigende. Johnson har knapt spilt en god TV-sendt kamp han heller.)

Legger ikke skjul på at jeg ikke har sansen for Johnson på kanten, han er for treg og tung, men kanskje kunne han gjort sakene sine bedre sentri Leeds-drakt, JA. Men, jeg har da langt i fra sett alle!alt på midten?
Jeg skrev at Frazer er den dårligste JEG har sett i Leeds-drakt, men jeg har langt i fra sett alle!
« Siste redigering: August 11, 2009, 11:25:08 av peacock »

Eirik

Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #342 på: August 11, 2009, 11:25:16 »
Sitat
Etter å ha sett kampen i reprise nå, sitter jeg igjen med følgende inntrykk:
Sitat
Bra, liker innstillingen :)
Fikk ikke sett den live, så skal ikke ta kred for denne.. :)

Sitat
Ikke mange grammene kreativ nei. Men mangelen på en sånn type spiller ellers i troppen gjør at han trengs...
Enig i at vi trenger en slugger sentralt, men med Howson/Doyle tror jeg ikke vi rykker opp. Den sentrale midtbanen er motorrommet, hjertet i laget, og det er her vi må bruke de transfermidlene Grayson nå har fått. Crowe eller Hughes, Parker eller White, Johnson eller Robinson, slike valg spiller ikke allverdens rolle. Men for å komme oss opp av denne divisjonen trenger vi en midtbane som kan ta tak i kampene og tvinge dem inn i vårt spor. Så var det bare det å finne denne spilleren da...

Sitat
Tror ikke vi har sett det beste av ham (understatement forsåvidt), men om han får flere sjanser tror jeg han har kvaliteter å by på, som løpene med ball. Han er forresten en 'late developer' som gjorde unna grunnfagstudiene i økonomi før han ble profesjonell fotballspiller..
Hvis Enoch skal utvikle seg til noe vi kan ha bruk for, må han lære seg å bruke størrelsen sin riktig. Se på forskjellen på han og Thorpe i Darlington. Mens Thorpe bare tapte en hodeduell i hele kampen, brukte Enoch over en omgang på å finne ut hvordan han skulle få hodet på ballen. Thorpe tok uanstrengt ned ballen i enhver situasjon, mens Enoch sjelden klarte å holde motstanderne unna ballen. (Så får vi håpe at disse forskjellene ikke skyldes forsvarsspillet vårt..) Noen stor målscorer blir Enoch aldri, han har et balltreff som får Alexander Tettey til å se ut som Maradona, og jeg tror heller ikke han har godt nok øye for de lure stikkerne. Men at han har økonomistudier på CV'n, det kan vi like! :)
 

lojosang

Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #343 på: August 11, 2009, 15:32:38 »
Nåp har Enoch vært skada i sju måneder også da, så han har vel noe igjen på topformen.
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. DARLINGTON (ligacupen) 10/8
« Svar #344 på: August 11, 2009, 15:52:10 »
Pussig at når Skysport hadde Grella som MoM, så ble han plutselig en av de beste på spillerbørsene her inne også!  ;D

Jeg synes han mangler posisjoneringsegenskaper og kraft. Essensielt i engelsk fotball!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973