Skrevet av Emne: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?  (Lest 15089 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fjellhaugen

kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« på: August 24, 2009, 20:35:02 »
Skal kjøpe "ny" bil i høst og lurer litt på hva jeg skal gå for. kunne godt tenkt med en volvo xc90 men de er relativt høy pris på.
er ganske åpen for det meste, den må være stor, dvs god plass i baksete(da det skal stå 2 barneseter der) og god plass til bagasje.

kjører en c klasse mercedes nå og er super fornøyd med komfort og kvalitet, men selv om det er stasjonsvogn blir den vel liten for oss fremover.

gleder meg til gode tips og innspill :)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

readysteady

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #1 på: August 24, 2009, 21:11:53 »
Land Rover Discovery 2 2003/2004-modell. Ta deg en titt på http://www.lrforum.com/forum/index.php?act=idx og søk fram tråder om andre som har vurdert denne bilen. Jeg har hatt min i ett år, og er storfornøyd. Har fått kontakt med et entusiastisk og kunnskapsrikt miljø på kjøpet (gjennom nevnte forum).

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #2 på: August 24, 2009, 22:25:58 »
Land Rover Discovery 2 2003/2004-modell. Ta deg en titt på http://www.lrforum.com/forum/index.php?act=idx og søk fram tråder om andre som har vurdert denne bilen. Jeg har hatt min i ett år, og er storfornøyd. Har fått kontakt med et entusiastisk og kunnskapsrikt miljø på kjøpet (gjennom nevnte forum).

takk for den, men etter et kjapt søk på finn viser det seg at i overkant av 500.000 er litt mer enn det jeg hadde tenkt å bruke... :P

har sikla på range rover sport en del ganger. om lotto millionene strømmer inn skal du ikke se bort fra at en sånn en ruller i gatene rundt huset mitt, men foreløpig blir det med drømmen :)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

readysteady

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #3 på: August 24, 2009, 23:21:12 »
Sikker på at det er Disco2 du har søkt på, og ikke Disco 3?
De fleste 2004-modellene er 3 og ikke 2.

bwirum

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #4 på: August 27, 2009, 13:00:17 »
Har en XC70 -07 som jeg er meget fornøyd med. Er vel noe større enn C-klasse, men ikke så forferdelig mye. Har innebygde barneseter i baksetet, og det er jo mildt sagt plassbesparende, men barna må jo være litt større for å bruke de, vet ikke hvor gamle dine er?

Jeg får greit plass til de 2 største på sidene og et snudd sete til minstemann på 8 mnd i alle fall. Og bagasjerommet er det jo ikke noe å si på. Sleng på takboksen så får du plass til det meste.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

lidsjunaited

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #5 på: August 27, 2009, 14:29:11 »
Honda CR-V er kanon!  8)

Lids

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #6 på: August 27, 2009, 14:53:32 »
Har kjørt MB C180 i en del år, byttet til en VW Tiguan i vår. Glimrende bil til fam på fire.
Thomas

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #7 på: August 27, 2009, 17:04:21 »
Har en XC70 -07 som jeg er meget fornøyd med. Er vel noe større enn C-klasse, men ikke så forferdelig mye. Har innebygde barneseter i baksetet, og det er jo mildt sagt plassbesparende, men barna må jo være litt større for å bruke de, vet ikke hvor gamle dine er?

Jeg får greit plass til de 2 største på sidene og et snudd sete til minstemann på 8 mnd i alle fall. Og bagasjerommet er det jo ikke noe å si på. Sleng på takboksen så får du plass til det meste.

har UTROLIG lyst på xc 90, men har ikke akkurat røkkes konto utskrifter å vise til så jeg har jekka meg ned på XC70`en evt V70.

disse integrerte setene er mer som de gamle "putene" eller? hvor gamle var dine da du begynte med disse setene?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #8 på: August 27, 2009, 17:05:39 »
Har kjørt MB C180 i en del år, byttet til en VW Tiguan i vår. Glimrende bil til fam på fire.

da vet du vel hvordan det er ja ;)`

har sett litt på denn evt touran`en god plass i bagasje rommet også el?
hvor stor er den du kjører?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #9 på: August 27, 2009, 17:24:16 »
Har Toyota Rav4 sjøl,en kanonbil,men blir for liten i desember når vi blir 4.....neste år skal eg kjøpe Ford S-Max,min bror har nettopp kjøpt en sånn og den er god og kjøre,har god plass og ev 7 seter 8)

pale

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #10 på: August 27, 2009, 18:27:55 »
Jeg har overhodet ikke peiling på hva du bør kjøpe.

Men FOR GUDS SKYLD ikke kjøp en Renault Laguna!

(Hvis du ikke tenner på enorme verkstedsregninger)

berlin

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #11 på: August 27, 2009, 18:59:44 »
Ford Cortina eller Morris Marina.

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #12 på: August 27, 2009, 20:12:50 »
Jeg har overhodet ikke peiling på hva du bør kjøpe.

Men FOR GUDS SKYLD ikke kjøp en Renault Laguna!

(Hvis du ikke tenner på enorme verkstedsregninger)

vet du;
faktisk det rådet jeg setter mest pris på til nå ;)
har hørt dette om renault før... de topper jo alle statistikker over misfornøyde kunder
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Sten

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #13 på: August 27, 2009, 21:42:44 »
Jeg har overhodet ikke peiling på hva du bør kjøpe.

Men FOR GUDS SKYLD ikke kjøp en Renault Laguna!

(Hvis du ikke tenner på enorme verkstedsregninger)

Man skal aldri kjøpe NOE fransk med bevegelige deler.

Har forøvrig sjøl eid en Renault Laguna (Eller Renault Liggunna som den ble hetende i vår husholdning) og kan skrive under på rådet til pale..
Sten

bwirum

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #14 på: August 28, 2009, 07:58:31 »
Jeg har overhodet ikke peiling på hva du bør kjøpe.

Men FOR GUDS SKYLD ikke kjøp en Renault Laguna!

(Hvis du ikke tenner på enorme verkstedsregninger)

Man skal aldri kjøpe NOE fransk med bevegelige deler.

Har forøvrig sjøl eid en Renault Laguna (Eller Renault Liggunna som den ble hetende i vår husholdning) og kan skrive under på rådet til pale..

Nja, er ikke helt enig i det. Hadde en Peugeot 307 SW som var den bilen jeg har vært mest fornøyd med i forhold til prisen. Volvo XC70 er et stykke over, men ikke dobbelt så høyt, som prisen skulle tilsi.

Ellers har jeg opplevd og hørt mye rart om Renaulter ja.

Ellers kjøpte vi en brukt Toyota Corolla Verso -05 til kona nå, 7-seter, men du får de i vanlig 5-seter og. Det er og en kanonfin bil, god plass, oversiktlig kjøreposisjon, bagasjeplass (om du ikke tar opp de 2 bakerste setene). Blir vel noe av det samme med Touran.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Lids

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #15 på: August 28, 2009, 08:07:58 »
Har kjørt MB C180 i en del år, byttet til en VW Tiguan i vår. Glimrende bil til fam på fire.

da vet du vel hvordan det er ja ;)`

har sett litt på denn evt touran`en god plass i bagasje rommet også el?
hvor stor er den du kjører?

Kjøremessig er Tiguan noe helt annet enn Touran - men koster også noen kr mer. Og så har du 4x4. Bagasjerom er stort nok for vår del, får lett plass til to store kofferter i høyden. Jeg kjører en 2.0 Turbodiesel med 140HK, type Track & Field. Helt topp motor, og veldig økonomisk, bruker mye mindere enn merca både på by og landevei. Rundt 0,53 Kristiansand-Oslo.
Thomas

Trond A

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #16 på: September 01, 2009, 19:16:07 »
Vauxhall Viva eller Simca 1307
Luscos medl. 338

readysteady

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #17 på: September 01, 2009, 20:28:16 »
Gir meg ikke med Land Rover Disco 2.
Her er et tilfeldig eksempel* på en tilsvarende bil som den jeg har (og som jeg som nevnt er meget fornøyd med), 7-seter til kr 289.000, -:  http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15707278

*) Jeg har altså ikke noe med denne bilen eller annonsen for øvrig å gjøre.


fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #18 på: September 02, 2009, 08:33:59 »
Gir meg ikke med Land Rover Disco 2.
Her er et tilfeldig eksempel* på en tilsvarende bil som den jeg har (og som jeg som nevnt er meget fornøyd med), 7-seter til kr 289.000, -:  http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15707278

*) Jeg har altså ikke noe med denne bilen eller annonsen for øvrig å gjøre.



jeg ser den, hvordan er den i størrelse i forhold til freelanderen? som denne feks?
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18200927
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #19 på: September 02, 2009, 08:35:47 »
Vauxhall Viva eller Simca 1307


og dette sa meg ingeting...

den første er en opel el?

fant ingenting på finn på noen av delene? ???
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

asLeeds

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #20 på: September 02, 2009, 08:42:47 »
var nok 1 kødde tips :D.
har sjøl Touran,veldigt fornøyd med den.
så lenge du ikkje må bruke dei 2 bakerste setene er det go bagasje plass.
DALHEIM WHITES

readysteady

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #21 på: September 02, 2009, 09:13:40 »
Gir meg ikke med Land Rover Disco 2.
Her er et tilfeldig eksempel* på en tilsvarende bil som den jeg har (og som jeg som nevnt er meget fornøyd med), 7-seter til kr 289.000, -:  http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15707278

*) Jeg har altså ikke noe med denne bilen eller annonsen for øvrig å gjøre.



jeg ser den, hvordan er den i størrelse i forhold til freelanderen? som denne feks?
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18200927
Vesentlig større, uten at jeg har sittet inne i en Freelander selv noen gang.
Som illustrasjon så er f.eks hengerkapasiteten temmelig forskjellig (Disco drar 3500 kg, Freelander 2000 kg).
Freelander har fått et til dels ufortjent dårlig rykte generelt fordi det det har vært mye trøbbel med varmgang på bensinmodellene.
Her er for øvrig en Freelander i lavere prisklasse (godt under 100' kr), eid og vedlikeholdt av en entusiast:
http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=36721&st=0&p=363632&#entry363632

Både Disco og Freelander har fantastisk fremkommelighet, sommer som vinter!

Vurderer du LR så spander på deg litt tid på http://lrforum.com. Som du vil se så er det mange entusiaster som har gode råd å komme med. LR har dessuten rimelige reservedeler.

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #22 på: April 15, 2010, 10:08:33 »
drar frem denne igjen jeg.
bilkjøpet ble lagt på is, men med samboerens forsmedelige smell så lurer jeg på å bytte bilen inn med skaden og kjøpe meg en ny.

vipper mellom passat og touran.

hvad tycs?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

h.b

  • Gjest
Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #23 på: April 15, 2010, 10:19:38 »
Mellom disse 2. Passat. Ellers ville jeg sett litt på Alfa Romeo 166. Dette er et kunstverk av en bil

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #24 på: April 15, 2010, 12:45:58 »
jo takk for tips håkon, alfaen er fin den men vet ikke om samboeren og de to barna i barnesete og ei barnevogn setter like stor pris på "kunsten"  ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

auren

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #25 på: April 15, 2010, 14:02:35 »
Nja, er ikke helt enig i det. Hadde en Peugeot 307 SW som var den bilen jeg har vært mest fornøyd med i forhold til prisen. Volvo XC70 er et stykke over, men ikke dobbelt så høyt, som prisen skulle tilsi.

Ellers har jeg opplevd og hørt mye rart om Renaulter ja.

Ellers kjøpte vi en brukt Toyota Corolla Verso -05 til kona nå, 7-seter, men du får de i vanlig 5-seter og. Det er og en kanonfin bil, god plass, oversiktlig kjøreposisjon, bagasjeplass (om du ikke tar opp de 2 bakerste setene). Blir vel noe av det samme med Touran.

Blir kjøp av bil for min del også til høsten. Rart du skulle nevne disse to bilene - 307 SW og Corolla Verso. Vurderer disse to sterkt. Vurderer også Kia Cee'd SW som har fått mye skryt, selv om KIA ikke har det beste omdømmet. 7 års garanti er uten tvil meget bra.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #26 på: April 15, 2010, 21:54:23 »
Gir meg ikke med Land Rover Disco 2.


Sikkert en bra bil men det er visstnok et tilbakevendende problem at stereoanlegget bare vil spille musikk fra 70 tallet, og da artister som Donna Summer, Gloria Gaynor, CHIC, Bee Gees, Frankie Valli og Barry White. Pussig.
Jon R.

testo

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #27 på: April 16, 2010, 00:08:15 »
drar frem denne igjen jeg.
bilkjøpet ble lagt på is, men med samboerens forsmedelige smell så lurer jeg på å bytte bilen inn med skaden og kjøpe meg en ny.

vipper mellom passat og touran.

hvad tycs?




Kjøpte meg bil i vinter og er veldig fornøyd med den.
Husk at dette er 2wd og ikke 4wd (lure suv :D)
En Diesel motor på 140 hk (VW)Kan kjippe den lett opp til 180hk
Automat eller en 6 trinns manuell.
7 SETER
Integrert dvd i taket bak ,trådløse headsett,fjernkontroll (utmerket for unger) Når bilen står stille kan evnt film sees også foran i stor gps skjerm.
Prisen ligger på ny ca 460.000 (har kontakter på  http://www.autonova.no/  om det skulle være noe inntresse)

http://www.dodgeram.no/09_journey/index.html
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

h.b

  • Gjest
Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #28 på: April 16, 2010, 09:21:59 »
Mellom disse 2. Passat. Ellers ville jeg sett litt på Alfa Romeo 166. Dette er et kunstverk av en bil




http://www.youtube.com/watch?v=jgG1wF7OZn4

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #29 på: April 16, 2010, 17:06:52 »
Lada, mon tro?

næmmen.... er det morroklumpen som er innom på en fredag ;) ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!