Skrevet av Emne: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!  (Lest 71180 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #330 på: ſeptember 22, 2009, 22:52:31 »
Auren: Alt i alt en fortjent nok seier til Liverpool, selv om det føles urettferdig med Leedsbrillene på..
Ka du sa? Synest ikkje treng å ha på brille for å sjå at Leeds skulle vunne.
Feilaktig annulert mål.  Hvis riktig dømt.. 1- 0 til Leeds og Liverpool må presse på...  Beckford spring lett fra treige pool forsvarere. Kan raskt bli mange flere sjanser.
Mascherano dritten skulle hatt RØDT! = enda større fordel Leeds..
Nei. Totalt ufortjent seier!

For å si det litt rart: Hvis Leeds i dag hadde vært Liverpool, og Liverpool Leeds, så hadde nok de fleste syntes det hadde vært en fortjent 1-0 seier til Leeds.

Målet som annuleres er svært vanskelig å avgjøre på noen tidels sekund. Hvis Becchio er "målscoreren" så er han i offside. Beckford er helt på linje med bakerste forsvarer i det han header.

Mascherano episoden kan selvsagt diskuteres. Skal være enig i at det kunne lukte litt rødt av det hele, men skulle gjerne sett det noen ganger til i reprise.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Pettersen97

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #331 på: ſeptember 22, 2009, 22:53:43 »
Mascherano burde definitivt hatt rødt kort! Aner ikke om den var før eller etter scoringen, men Mascherano hadde assisten til målet...
Det var vel før målet kom?

Det va det ja..Men la åss heller fokusere på at SUPER LEEDS gjorde en kanon kamp mot et PL lag (sjøl om det va b-laget)..
The Mighty Whites

berlin

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #332 på: ſeptember 22, 2009, 22:54:23 »
alltid kjipt å tape for det bæsje-promnpe-laget der.  :-[

jeg velger derfor å overse denne kampen, og kommer til å stille meg uforstående til spm fra posteibasseng-fans i morgen: "Hæ, spilte Leeds mot bæsj&promp i går? Hey, det skulle du sagt fra om, trodde det var på onsdag? Hva ble resultatet forresten?"

Trulsaren

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #333 på: ſeptember 22, 2009, 22:55:00 »
Mascherano burde definitivt hatt rødt kort! Aner ikke om den var før eller etter scoringen, men Mascherano hadde assisten til målet...
Det var vel før målet kom?
Da er det jo skandale :)
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #334 på: ſeptember 22, 2009, 22:57:37 »
Auren: Alt i alt en fortjent nok seier til Liverpool, selv om det føles urettferdig med Leedsbrillene på..
Ka du sa? Synest ikkje treng å ha på brille for å sjå at Leeds skulle vunne.
Feilaktig annulert mål.  Hvis riktig dømt.. 1- 0 til Leeds og Liverpool må presse på...  Beckford spring lett fra treige pool forsvarere. Kan raskt bli mange flere sjanser.
Mascherano dritten skulle hatt RØDT! = enda større fordel Leeds..
Nei. Totalt ufortjent seier!

For å si det litt rart: Hvis Leeds i dag hadde vært Liverpool, og Liverpool Leeds, så hadde nok de fleste syntes det hadde vært en fortjent 1-0 seier til Leeds.

Målet som annuleres er svært vanskelig å avgjøre på noen tidels sekund. Hvis Becchio er "målscoreren" så er han i offside. Beckford er helt på linje med bakerste forsvarer i det han header.

Mascherano episoden kan selvsagt diskuteres. Skal være enig i at det kunne lukte litt rødt av det hele, men skulle gjerne sett det noen ganger til i reprise.

auren

Becchio var ikke borti ballen for den var over streken og lommetyven skulle selvfølgelig hatt rødt kort. Jeg så episodene flere ganger i reprise med stabile TV signaler og situasjonene er udiskutable. Forøvrig er jeg fornøyd med å slippe flere kamper i denne cupen og at vi igjen kan konsentrere oss om ligaen. Desverre skal vi snart ut i malingspann-cupen ::)
« Siste redigering: ſeptember 22, 2009, 22:59:37 av Rudi G. »

LEO

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #335 på: ſeptember 22, 2009, 22:59:24 »
Ærlig talt målet var helt korrekt. Uansett om det var Beckford eller Beechio.

Linjedommern burde jo sett dette for det var ingen luftrom i mellom.  Men han og dommern var ikke gode eller observantge når headingen skjedde.

Så til det røde kortet når en spiller snur 360 eller 180 grader med strak arm rund da er DET ET SLAG.
Reglene for slikt er krystall klart :  RØDT KORT

Jeg har hørt om hjemmedommere men dette .....
 

Hobben

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #336 på: ſeptember 22, 2009, 23:00:05 »
Er det kun jeg på dette forume som blir litt små irritert når Grella entrer banen, jeg synst ikke han har fått noe som helst til. Han kommer inn å ødelegger desverre det som kunne blitt en målkjangse, skyte fra siden når vi har 5-6 mann i boksen er jo en skandale på overtid.

Det hadde nok vært mye bedre med Becciho kampen ut...

Unnskyld om de fleste er uenige med meg her... jeg måtte bare få ut min mening.

Ellers godt fornøyd med kampen. Alle gjør en bra kamp. Snoddy, Becks, Bradley og spesielt Kisnorbo  :)
Rogaland Whites

Tom S

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #337 på: ſeptember 22, 2009, 23:00:13 »
God kamp av Leeds, dette var moro!

Imponert over ein del av kombinasjonene i angrep og presisjonen i pasninger. Bakover er vi også trygge. Det er lenge siden eg har sett eit såpass bra Leeds-lag!

Hadde vi hatt litt tur med våre avslutninger og ein dommer som ikkje feilaktig annulerer gållen så hadde vi nok vert i 4.runde no.

Så spørs det om gutta klarer å nullstille før kampen mot Dons, det er tross alt mykje viktigere. No har vi kost oss i kveld, lørdag er det alvor igjen.


we all love leeds 
 
COME ON LEEDS !!

berlin

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #338 på: ſeptember 22, 2009, 23:00:18 »
Auren: Alt i alt en fortjent nok seier til Liverpool, selv om det føles urettferdig med Leedsbrillene på..
Ka du sa? Synest ikkje treng å ha på brille for å sjå at Leeds skulle vunne.
Feilaktig annulert mål.  Hvis riktig dømt.. 1- 0 til Leeds og Liverpool må presse på...  Beckford spring lett fra treige pool forsvarere. Kan raskt bli mange flere sjanser.
Mascherano dritten skulle hatt RØDT! = enda større fordel Leeds..
Nei. Totalt ufortjent seier!

For å si det litt rart: Hvis Leeds i dag hadde vært Liverpool, og Liverpool Leeds, så hadde nok de fleste syntes det hadde vært en fortjent 1-0 seier til Leeds.

Målet som annuleres er svært vanskelig å avgjøre på noen tidels sekund. Hvis Becchio er "målscoreren" så er han i offside. Beckford er helt på linje med bakerste forsvarer i det han header.

Mascherano episoden kan selvsagt diskuteres. Skal være enig i at det kunne lukte litt rødt av det hele, men skulle gjerne sett det noen ganger til i reprise.

auren

Becchio var ikke borti ballen for den var over streken og lommetyven skulle selvfølgelig hatt rødt kort. Jeg så episodene flere ganger i reprise med stabile TV signaler og situasjonene er udiskutable. For øvrig er jeg fornøyd med å slippe flere kamper i denne cupen og at vi igjen kan konsentrere oss om ligaen. Desverre skal vi snart ut i malingspann-cupen ::)

ingen grunn til å henge seg opp i bagateller når det gjelder treningskamper  8)

hadde det derimot vært MK Dons kampe, da hadde jeg blitt  >:( da

lowfields

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #339 på: ſeptember 22, 2009, 23:01:30 »
Mascherano burde definitivt hatt rødt kort! Aner ikke om den var før eller etter scoringen, men Mascherano hadde assisten til målet...
Da var det sannsynligvis før... :)
Fantastisk første omgang + 5-10 min av 2.omg.
Endelig viste Snoddy fjorårsform, synd han forsvant etterhvert.
Masse bra offensivt kombinasjonsspill. Vi fikk ikke til det samme i 2.omg, kanskje fordi Grayson valgte å omdirigere litt så 'Pool ikke skulle få mye rom mellom stopperne og midten.
Alt i alt en jevn kamp der det etter hvert viste seg at Liverpool tross alt et av topplagene i Europa mens vi ligger på nivå tre. Annuleringa var det vel ikke allverden å si på. Var hårfin, men skal vel ha ganske sterke Leeds-briller for å si det var feil. Hadde Mascherano fått utvisninga han hadde fortjent hadde vi virkelig hatt muligheten.
Syntes de fleste imponerte idag. Merkerlig nok var det faktisk to av våre beste hittill i sesongen(Johnson og Beckford) som utmerket seg minst.
Defensivt var vi rett og slett imponerende.
« Siste redigering: ſeptember 22, 2009, 23:04:23 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #340 på: ſeptember 22, 2009, 23:03:51 »
Ærlig talt målet var helt korrekt. Uansett om det var Beckford eller Beechio.

Linjedommern burde jo sett dette for det var ingen luftrom i mellom.  Men han og dommern var ikke gode eller observantge når headingen skjedde.

Så til det røde kortet når en spiller snur 360 eller 180 grader med strak arm rund da er DET ET SLAG.
Reglene for slikt er krystall klart :  RØDT KORT

Jeg har hørt om hjemmedommere men dette .....

Ikke helt riktig. Når headingen kommer inn i feltet er både Beckford og Becchio onside men Beckford går i duellen med keeper og påvirker spillet, ballen går så videre til Becchio som da er i offside men er ikke borti ballen før den er over streken. Derfor er målet feilaktig annullert.

berlin

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #341 på: ſeptember 22, 2009, 23:04:24 »
Er det kun jeg på dette forume som blir litt små irritert når Grella entrer banen, jeg synst ikke han har fått noe som helst til. Han kommer inn å ødelegger desverre det som kunne blitt en målkjangse, skyte fra siden når vi har 5-6 mann i boksen er jo en skandale på overtid.

Det hadde nok vært mye bedre med Becciho kampen ut...

Unnskyld om de fleste er uenige med meg her... jeg måtte bare få ut min mening.

Ellers godt fornøyd med kampen. Alle gjør en bra kamp. Snoddy, Becks, Bradley og spesielt Kisnorbo  :)

Grella har jeg tro på. Bortsett fra at han velger å skyte i stedet for å legge inn i den episoden du nevner,
så gjør han en OK figur. Det er alltid ekstra spennende med raske spillere, om de klarer å koble fart og teknikk. Owen og Overmars klarte det, mange har mislyktes.

raggen

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #342 på: ſeptember 22, 2009, 23:04:30 »
God kamp av Leeds, dette var moro!

Imponert over ein del av kombinasjonene i angrep og presisjonen i pasninger. Bakover er vi også trygge. Det er lenge siden eg har sett eit såpass bra Leeds-lag!

Hadde vi hatt litt tur med våre avslutninger og ein dommer som ikkje feilaktig annulerer gållen så hadde vi nok vert i 4.runde no.

Så spørs det om gutta klarer å nullstille før kampen mot Dons, det er tross alt mykje viktigere. No har vi kost oss i kveld, lørdag er det alvor igjen.


we all love leeds 
 


Akkurat dette inntrykket sitter jeg også igjen med.
Morro og se tross tap. Vi kan være stolte
Forever Leeds United!!!!!!!!

Xern

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #343 på: ſeptember 22, 2009, 23:06:34 »
Mascherano burde definitivt hatt rødt kort! Aner ikke om den var før eller etter scoringen, men Mascherano hadde assisten til målet...
Det var vel før målet kom?

Det va det ja..Men la åss heller fokusere på at SUPER LEEDS gjorde en kanon kamp mot et PL lag (sjøl om det va b-laget)..
Trodde de fleste PL-lag hadde 2 A-Lag jeg :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #344 på: ſeptember 22, 2009, 23:07:30 »
WE ARE LEEDS AND WE PROUD OF IT!

Pettersen97

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #345 på: ſeptember 22, 2009, 23:08:44 »
WE ARE LEEDS AND WE PROUD OF IT!

HEAR HEAR!! ;D
The Mighty Whites

auren

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #346 på: ſeptember 22, 2009, 23:08:46 »
Etterpåklokskap er den eksakte vitenskap. Grella gjør kanskje dumt i å skyte, men kan vi garantere for at innlegget hadde vært godt nok? Hadde han scoret mål på det skuddet hadde folk hyllet ham.

Nils Johan Semb er vel verdensmester i etterpåklokskap og er den verste av sidekommentatorene by a mile!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

LEO

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #347 på: ſeptember 22, 2009, 23:10:16 »
Det var MÃ…L
 

MooCow

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #348 på: ſeptember 22, 2009, 23:10:59 »
Bra jobba Leeds :)

Berre synd at vi slepp inn eit dritmål....... :-[

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #349 på: ſeptember 22, 2009, 23:12:06 »
Det var MÃ…L

Visst faen var det mål 8)

Tobb

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #350 på: ſeptember 22, 2009, 23:12:44 »
Hva med slaget til Degen i ribbeina på Johnson? Med mine Leeds øyne så burde han også blitt utvist.. Slag skal vel være rødt kort uansett..
 

Eriksen55

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #351 på: ſeptember 22, 2009, 23:15:17 »
Hva med slaget til Degen i ribbeina på Johnson? Med mine Leeds øyne så burde han også blitt utvist.. Slag skal vel være rødt kort uansett..

Så så.........hadde ikke blitt igjen mange utpå der da :)

Ferre

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #352 på: ſeptember 22, 2009, 23:15:49 »
Selv med et bittert tap, så er jeg fornøyd og stolt av gutta. Vi kjørte til tider over Liverpool, et Premier League-lag, og skulle (i følge meg og Sky Sports) hatt et mål. I tillegg skulle Mascherano hatt et klart rødt kort - ingen tvil. At ikke dommeren som står 5 meter unna ser det er rett og slett utrolig.

Dessverre blir vi baktunge etter baklengsmålet, og klarer aldri å løfte spillet vårt.

Alt i alt en bra kamp, som fort kunne endt med Leeds-seier.

Spillerbørs:

Higgs 7
Crowe 7
Michalik 8
Kisnorbo 8
Hughes 7
Snodgrass 8 (MOM)
Howson 7
Doyle 7
Johnson 7
Beckford 7
Becchio 7

Robert

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #353 på: ſeptember 22, 2009, 23:16:50 »
Vi skal være stolte, en meget god kamp av Leeds, og vi skulle ihvertfall hatt 1 mål og en rød pusekatt utvist om dommern hadde fult litt med.
Snodgrass var veldig god :)
Nå konsentrer vi oss for fullt på ligaen.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Pettersen97

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #354 på: ſeptember 22, 2009, 23:18:48 »
MK Dons NEXT...BRING EM' ON!!! ;D ;D
The Mighty Whites

clarke

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #355 på: ſeptember 22, 2009, 23:23:33 »
Takk for kampen ... synd vi ikke putter ett i første, kunne fort gått annerledes da =(
Ellers skal vi være stolte, ja =))) Utrolig moro å se TV-kamp fra ER igjen =) Mange år sia sist for meg hehe
SuperLeeds

Tobb

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #356 på: ſeptember 22, 2009, 23:24:39 »
Hva med slaget til Degen i ribbeina på Johnson? Med mine Leeds øyne så burde han også blitt utvist.. Slag skal vel være rødt kort uansett..

Så så.........hadde ikke blitt igjen mange utpå der da :)

Når ikke Mascherano fikk det (latterlig å se på hvordan han prøvde å unnskylde seg etterpå...) så burde ihvertfall Degen ha fått det.. Bevisst slag med albuen.. Tragisk å se at Babel fikk frispark like etterpå da han filmet like utenfor 16 meteren vår.. Nei, i dag er jeg glad at jeg ikke er en cheating scouser!

 

arne armoen

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #357 på: ſeptember 22, 2009, 23:27:33 »
Æ e ikke sint, bare veldig, veldig skuffa.........
DET VAR IKKE OFFSIDE, OG KISNORBO VAR OUTSTANDING.......
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl!!

Ferre

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #358 på: ſeptember 22, 2009, 23:30:54 »
Må si det er hyggelige ord fra Carragher:


- Som motstander var Leeds like vanskelig som noe annet lag vi har møtt denne sesongen, sier Liverpool-kaptein Jamie Carragher til Sky Sports etter 1-0-seieren.

- Elland Road har en av de beste atmosfærene i landet. For å være ærlig så var Leeds litt uheldige, men jeg er glad vi vant.

- Var det like vanskelig som Premier League-motstand?

- Ja, det var vanskelig. Vi hadde selvsagt ikke fullt Premier League-lag, og mange av de som spilte mangler kamptrening. Men ja — det var en tøff kamp for oss, sier Carragher.


http://www.dagbladet.no/2009/09/22/sport/fotball/ligacupen/leeds/liverpool/8248065/

Øystein_AJ

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #359 på: ſeptember 22, 2009, 23:31:23 »
Det var kjekt å sjå eit Leeds-lag som presterer såpass bra. Synd med tap (og annulering og at Mascherano fekk slå seg laus), men etter å ha sett denne kampen kan eg ikkje skjøna anna enn at Leeds United er eit CCC-lag neste år.