Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Davide Somma  (Lest 147670 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #210 på: Oktober 26, 2010, 14:56:50 »
Han var ubrukelig i går >:( Står alltid med ryggen mot motsanderens forsvar. Nå må Paynter bli klar
Er vel en av de viktigste spillerne denne sesongen

hmmm? og det med tre dagers mellomrom... jaja ;)
Må vel skrives på kontoen for ungdommelig iver?  8)

Slett ikke den værste kontoen det.  :) Min er forresten åpen fortsatt, drøyt 46 år siden jeg for første gang fylte lungene med luft og skrek...(så meg forskrekket rundt)

bwirum

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #211 på: Oktober 26, 2010, 15:59:20 »
Han var ubrukelig i går >:( Står alltid med ryggen mot motsanderens forsvar. Nå må Paynter bli klar
Er vel en av de viktigste spillerne denne sesongen

hmmm? og det med tre dagers mellomrom... jaja ;)
Ting går unna her i verden vettu.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Gufrias

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #212 på: Oktober 26, 2010, 21:07:14 »
Han var ubrukelig i går >:( Står alltid med ryggen mot motsanderens forsvar. Nå må Paynter bli klar
Er vel en av de viktigste spillerne denne sesongen

hmmm? og det med tre dagers mellomrom... jaja ;)
Det går faktisk an å være ubrukelig i enkeltkamper samtidig som man er blant de viktigste sesongen sett under ett. Vi hadde en sånn i fjor. Periodevis håpløs, men ofte nok god til at han er i Everton nå...
Hekta på Leeds siden 1974

magnuer

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #213 på: Oktober 27, 2010, 16:03:19 »
Han var ubrukelig i går >:( Står alltid med ryggen mot motsanderens forsvar. Nå må Paynter bli klar
Er vel en av de viktigste spillerne denne sesongen

hmmm? og det med tre dagers mellomrom... jaja ;)
Det går faktisk an å være ubrukelig i enkeltkamper samtidig som man er blant de viktigste sesongen sett under ett. Vi hadde en sånn i fjor. Periodevis håpløs, men ofte nok god til at han er i Everton nå...
Var litt frustrert, står vel for det at han er viktig, men var forferdelig mot Cardiff

p0ndus

  • Gjest
Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #214 på: Oktober 27, 2010, 17:45:59 »
Fyren har ihvertfall levert goaller :)

bwirum

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #215 på: Oktober 28, 2010, 13:59:54 »
Han var ubrukelig i går >:( Står alltid med ryggen mot motsanderens forsvar. Nå må Paynter bli klar
Er vel en av de viktigste spillerne denne sesongen

hmmm? og det med tre dagers mellomrom... jaja ;)
Det går faktisk an å være ubrukelig i enkeltkamper samtidig som man er blant de viktigste sesongen sett under ett. Vi hadde en sånn i fjor. Periodevis håpløs, men ofte nok god til at han er i Everton nå...
Er ikke uenig i det du sier, men på det magnuer skrev i stundens frustrasjon så virket det som han aldri ville ha han på banen igjen ;)
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #216 på: Oktober 29, 2010, 10:32:43 »
Somma told Sowetan : "The whole thing about me wanting to play for Bafana Bafana started a long time ago. I also discussed it with Lucas Radebe."

http://www.sowetanlive.co.za/sport/2010/10/29/mbazo-backs-somma-to-shine-for-sa

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

magnuer

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #217 på: Oktober 29, 2010, 16:01:10 »
Han var ubrukelig i går >:( Står alltid med ryggen mot motsanderens forsvar. Nå må Paynter bli klar
Er vel en av de viktigste spillerne denne sesongen

hmmm? og det med tre dagers mellomrom... jaja ;)
Det går faktisk an å være ubrukelig i enkeltkamper samtidig som man er blant de viktigste sesongen sett under ett. Vi hadde en sånn i fjor. Periodevis håpløs, men ofte nok god til at han er i Everton nå...
Er ikke uenig i det du sier, men på det magnuer skrev i stundens frustrasjon så virket det som han aldri ville ha han på banen igjen ;)
Når jeg leste innlegget i ettertid var det kanskje litt voldsomt :)

jokern

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #218 på: November 09, 2010, 12:31:58 »

Sydhagen

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #219 på: November 09, 2010, 13:02:38 »
Good news!
Kanskje han starter alene på topp idag?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

jackbauer68

  • Gjest
Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #220 på: November 09, 2010, 13:10:38 »

sveifors

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #221 på: November 09, 2010, 13:29:14 »
Topp, han burde fått starte fra start idag.

DSomma viser her at han har beina plantet på jorda og ikke lar seg rive med i agentenes grådighetstenking. Grattis
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Leechap

  • Gjest
Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #222 på: November 09, 2010, 14:41:28 »
Somma har hjerte til klubben - la ham få starte i dag. Har potensiale og ønsker å bidra positivt fremover.
Gi Somma spissplassen - et signal til de som ikke har skrevet under ny kontrakt! Sats på spillere som ønsker å være med Leeds videre og som ikke lar grådigheten råde. MOT

bwirum

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #223 på: November 09, 2010, 14:42:28 »
Og sett ut Bradley?
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Torpe-do

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #224 på: November 10, 2010, 02:52:21 »
Jeg mener 3 år er litt for lenge. Jo, han har vist gode takter, men han kan jo ha prestert milevis over evne etter alt vi vet. Mener han må kunne vise til en litt lengre periode med spilletid før vi signerte han i tre hele år. Håper Grayson vet hva han driver med!

Runar

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #225 på: November 10, 2010, 11:44:00 »
Enig med deg. 3 år er lenge, men om lønnen ikke er "høy" så er det ikke så farlig. Så lenge andre klubber har råd til å hente han dersom han ikke skulle slå igjennom så spiller det ingen rolle om det er 3-2 år.
 

Allanclarke

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #226 på: November 10, 2010, 12:25:43 »

Bites Yer Legs

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #227 på: November 14, 2010, 17:57:28 »
Ser Somma sitter sammen med John Terry på Stamford Bridge og ser Chelsea-Sunderland nå. Ugler i mosen ??? Godt vi signet han for 3 år ;)
KEEP FIGHTING!!

testo

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #228 på: November 14, 2010, 18:20:25 »
Tidsfordriv ;)
Han flyr vel fra London til landslagssamling ikveld kanskje.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

auren

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #229 på: November 14, 2010, 19:09:14 »
Han må gjerne gå til Chelsea for 10 millioner pund :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #230 på: November 14, 2010, 21:32:41 »
Somma skal følge oss langt inn i Premier League. Derav 3 års kontrakten.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #231 på: November 17, 2010, 22:32:23 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jarle

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #232 på: November 17, 2010, 22:34:58 »
Somma på benken i hele landskampen for Sør Afrika mot USA (tap 0-1),
http://www.goal.com/en-us/match/54152/south-africa-vs-usa/lineup-stats



http://www.goal.com/en-us/people/italy/9985/davide-enrico-somma/national




Jeg så kampen på nett... han var på banen i første omgang... 2 omg så jeg ikke...

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #233 på: November 17, 2010, 22:41:59 »
Somma på benken i hele landskampen for Sør Afrika mot USA (tap 0-1),
http://www.goal.com/en-us/match/54152/south-africa-vs-usa/lineup-stats



http://www.goal.com/en-us/people/italy/9985/davide-enrico-somma/national




Jeg så kampen på nett... han var på banen i første omgang... 2 omg så jeg ikke...

Så bra, jeg så annen omgang og da var han ikke på banen.  ;)

Så fikk han sin debut da!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Evig Pint

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #234 på: November 18, 2010, 02:34:30 »
Da skal vel navnet hans skrives i gullskrift på den tavla inne på ER tenker jeg.. Kjekt for Somma :)
Marching on together

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #235 på: November 18, 2010, 11:43:51 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #236 på: November 18, 2010, 12:19:02 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgi

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #237 på: November 18, 2010, 19:13:56 »
.., "Somma has a future with Bafana and he showed he has talent," said Mosimane.
"He is like a predator in that penalty area. I have a new fox in the box.
"I was pleased with him and he is in my plans for the future."

Så bra, herlig om han blir satsa på for landslaget og no av coachen Mosimane!!
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #238 på: November 19, 2010, 17:26:58 »
Somma var Man OF the Match i debuten for Bafanabafana i uken som gikk!

So much for experienceThe new-look U.S. team defeated South Africa 1-0 Email Print Comments29 By Firdose Moonda
Special to ESPN.com
CAPE TOWN -- The U.S. won its second Nelson Mandela Challenge in four years after beating Bafana Bafana 1-0 at the Cape Town Stadium on Wednesday. The Stars and Stripes previously won the trophy in 2007, when it beat South Africa by the same score in Johannesburg. Bafana Bafana have not scored a goal against their American counterparts in four meetings.

Here's how the match went down:

The Build-Up

Capetonians have waited almost three years to see their national football team, and their desperation became evident by Wednesday afternoon. The city center had become a swarm of yellow, awash with people wearing their Bafana Bafana shirts. By the end of the working day, the city's social nucleus, Long Street, had become a hive of activity. Supporters were gathering for pregame drinks and snacks and beginning their journey to the stadium, armed with their vuvuzelas. In the end, 55,000 strong sold out the stadium.

The first 20 minutes

Bafana Bafana owned the field in this period, with two clear-cut chances. Leeds United striker Davide Somma, who grew up in the U.S., didn't sing any of the words to the South African national anthem, but he showed heart on the field after the whistle blew. He went down in the box in the 10th minute and appealed loudly for a penalty that was not granted. Three minutes later, Somma provided Anele Ngcongca with the perfect through ball on the right flank, but the defender couldn't capitalize.

Missed opportunities

The U.S.'s only real chance of the first half came in the 22nd minute. Robbie Rogers fired a bullet from the edge of the box through two defenders and forced Itumeleng Khune into his first save of the match. Steven Pienaar worked well in the Bafana midfield and, together with Tsepo Masilela, opened up gaps for the home side. But there was no one to complete the movements the pair started. South Africa went into the break with more of the possession, but nothing to show for it.

American attack

A more inspired U.S. side took to the field in the second half with Teal Bunbury coming on for Robbie Findley. The visitors sent waves of aggression into Bafana's half. Alejandro Bedoya delivered a decent ball to Eddie Gaven in the 52nd minute before Ngcongca cleared the ball. Bunbury created a chance in the 54th minute and had a shot at goal, but Khune was unchallenged in securing the ball safely.

Substitution time

On the hour mark, South Africa made two switches, with Orlando Pirates midfielder Andile Jali coming on for Kagisho Dikgacoi and Stembiso Ngcobo replacing Somma, who left the field to a standing ovation. For the U.S., Rogers made way for teenager and New York Red Bulls forward Juan Agudelo. In the space of six minutes, Bafana had three shots off target. The U.S.'s well-organized defense was watertight and Bafana could not break through.

Agudelo shoots, he scores

The U.S. had barely threatened in the second half, but the Americans made the most of one half-chance. Mikkel Diskerud's ingenious pass to Agudelo in the 84th minute allowed the teenager to chip the ball over Khune at the near post to put the visitors ahead. Agudelo, scoring in his national team debut, became the youngest player to score for the U.S. men's national team.

Man of the match

Somma, South Africa's own prodigal son, could have opted to play for Italy or the U.S., but he chose the land of his birth and showed promise on his debut. He admitted that he didn't know any of the Bafana players well and that he would have to spend time learning about his teammates' style of play. Somma told reporters before the match that he wanted to "destroy" the U.S. But he wasn't able to inflict damage this time.


The verdict

Resilient American spirit prevailed as Bafana Bafana failed to take advantage of the numerous chances they created. By contrast, the U.S. cashed in when it mattered most. The Stars and Stripes' defense was commendable; even when the hosts got desperate and sent balls flying across the box in the final five minutes, it kept them at bay. Bob Bradley's baby, Agudelo, became a man in the space of 40 minutes, and made a statement for the level of depth in the U.S.'s soccer ranks. The big question now is whether Agudelo can continue to develop as a player so the U.S. can rely on him in bigger matches.



Firdose Moonda is ESPNSoccernet's South African correspondent.

http://espn.go.com/sports/soccer/news/_/id/5818243/youth-served-us-victory-south-africa
(Også med bbilder fra kampen.)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

samadhi

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #239 på: Desember 08, 2010, 09:51:30 »
http://www.teamtalk.com/leeds-united/6556770/Leeds-No-Somma-loving-for-Swans

Håper ikke dette blir noe av. Somma har vært vår nest beste spiss i år etter Becchio og har allerede scoret 6 mål. Synes det er merkelig at han nesten ikke har spilt etter at han skrev under ny kontrakt og debuterte på landslaget. Ville vært merkelig å låne han ut til en av våre konkurrenter nå...
marching on together,
derudaf forever...