Advarsel mot Ryanair

Started by Wexler, September 02, 2009, 15:52:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Quote from: Per Arne on September 09, 2009, 18:01:59
Quote from: h.b on September 09, 2009, 16:33:17
http://e24.no/naeringsliv/article3259890.ece

600 kroner for å ta med seg en koffert ekstra. Jada billig skal det være. Jeg tror mange av dere glemmer helt ekstrakostnadene med å reise med dette selskapet. Mange av dere ser på prisen når dere betaler over nettet men glemmer rett og slatt alle ekstrakostnadene som kommer.
Er ikke alltid billig å handle billig

Ja jøss, 2 kofferter er jo absolutt nødvendig å ta med seg. Og ikke tro at folk er idioter her inne, er du snill. Vi som er ute og reiser noen ganger i løpet av året vet kanskje hva vi gjør når vi bestiller...

;)

Sier ikke at folk er idioter her inne. Men det er mange som faktisk reiser over første gangen og tenker ikke over det før de plutselig sitter der med en ekstra avgift eller tre

Per Arne

Quote from: h.b on September 09, 2009, 18:04:55
Quote from: Per Arne on September 09, 2009, 18:01:59

600 kroner for å ta med seg en koffert ekstra. Jada billig skal det være. Jeg tror mange av dere glemmer helt ekstrakostnadene med å reise med dette selskapet. Mange av dere ser på prisen når dere betaler over nettet men glemmer rett og slatt alle ekstrakostnadene som kommer.

Ja jøss, 2 kofferter er jo absolutt nødvendig å ta med seg. Og ikke tro at folk er idioter her inne, er du snill. Vi som er ute og reiser noen ganger i løpet av året vet kanskje hva vi gjør når vi bestiller...

;)

Sier ikke at folk er idioter her inne. Men det er mange som faktisk reiser over første gangen og tenker ikke over det før de plutselig sitter der med en ekstra avgift eller tre

Joda, men etter at du har betalt på nettet, er det ikke flere avgifter...

Per Arne

Men jeg skjønner godt hva du mener, h.b. Og det er blitt mye dyrere å fly med Ryanair.

R - R

Har du behov for ein ekstra koffert? (Kven har behov for eit ekstra kolli? Eg reiste i Latin Amerika i fire månadar med eit kolli) Så bestill hos SAS då vel. Eg ser i alle fall aldri hos berre eit flyselskap. Ein leitar alltid etter den beste prisen. Om du har behov for ein ekstra koffert, så er som oftast ikkje Ryanair eit alternativ.

Eg skjønnar ikkje kvifor folk kverulerar over Ryanair. Ein veit kva ein får når ein bestiller hos Ryanair. Ryanair har ekstra avgifter, på same måte som ein veit kva ein får med SAS - høge billettprisar. Ryanair har uansett prisar SAS ikkje klarer å matche. At SAS er eit selskap som ikkje har livets rett viser seg gang på gang. Dei klarer ikkje å tilpasse seg marknadssituasjonen. Eg flyr nesten alltid med Norwegian då dei er billegast frå Bergen, og er storfornøgd med dei.
- Rune

Trulsaren

Quote from: Per Arne on September 09, 2009, 18:10:50
Men jeg skjønner godt hva du mener, h.b. Og det er blitt mye dyrere å fly med Ryanair.
Mindre billig er vel det riktige...
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

lojosang

Quote from: R - R on September 09, 2009, 18:11:00

Har du behov for ein ekstra koffert? (Kven har behov for eit ekstra kolli? Eg reiste i Latin Amerika i fire månadar med eit kolli) Så bestill hos SAS då vel. Eg ser i alle fall aldri hos berre eit flyselskap. Ein leitar alltid etter den beste prisen. Om du har behov for ein ekstra koffert, så er som oftast ikkje Ryanair eit alternativ.

Eg skjønnar ikkje kvifor folk kverulerar over Ryanair. Ein veit kva ein får når ein bestiller hos Ryanair. Ryanair har ekstra avgifter, på same måte som ein veit kva ein får med SAS - høge billettprisar. Ryanair har uansett prisar SAS ikkje klarer å matche. At SAS er eit selskap som ikkje har livets rett viser seg gang på gang. Dei klarer ikkje å tilpasse seg marknadssituasjonen. Eg flyr nesten alltid med Norwegian då dei er billegast frå Bergen, og er storfornøgd med dei.

Tsk tsk. SAS Norge går vel så vidt jeg vet forstatt med overskudd? Det er svenskene og sspesielt danskene som produserer millardunderskuddene.
- Leif Olav

Per Arne

Quote from: Trulsaren on September 09, 2009, 19:05:39
Quote from: Per Arne on September 09, 2009, 18:10:50
Mindre billig er vel det riktige...

Jepp.

;)

h.b

En førstereisegutt til Leeds. Går amokk i Superstore. Plutselig så ble det en ekstra bag. Og vips så må denne gutten betale ekstra på flyet hjem

RuneR

Quote from: h.b on September 10, 2009, 09:12:13
En førstereisegutt til Leeds. Går amokk i Superstore. Plutselig så ble det en ekstra bag. Og vips så må denne gutten betale ekstra på flyet hjem
...da melder han seg først inn som International Member, får 10% rabatt på alt han handler, og sparer mer enn nok til ekstragebyret hos Ryanair  ;)
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

fjellhaugen

jeeezes

fatter ikke hva dere diskuterer egentlig.
det er er fritt land og men reiser med den man vil.

noen liker mora andre liker dattera :o

ryan air = billig om du sjekker prisene før du drar og ikke pakker med deg som om du skal på polferd.
sas = stort sett dyrt uansett ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

metaljon

Quote from: fjellhaugen on September 10, 2009, 09:36:44
jeeezes

fatter ikke hva dere diskuterer egentlig.
det er er fritt land og men reiser med den man vil.

noen liker mora andre liker dattera :o

ryan air = billig om du sjekker prisene før du drar og ikke pakker med deg som om du skal på polferd.
sas = stort sett dyrt uansett ;)
:D
The Chief!

Jon

Quote from: h.b on September 10, 2009, 09:12:13

men selv det blir billigere enn å fly med sas... vi sparte som nevnt tidligere nesten 2500 på å fly med ryanair (2000 totalt siden vi da valgte å bli en dag lenger) i stede for sas, så en kolli på 500-600 kroner er jo fremdeles penger spart... og tillater sas at du plutselig møter opp med en koffert ekstra?

readysteady

Som alternativ til Ryan Air så har vi jo vårt eget Yorkshire Airlines:
http://www.belfry.no/images/Yorkshireairlines.wmv

Tobb

Reiste med Ryanair fra Sandefjord til Liverpool nå i forbindelse med Grimsby kampen. Dette fungerte utmerket. Billettene var nesten gratis (ca 200 for to pers), men måtte betale 300 ekstra for en innsjekket bagasje begge veier. Men 500 for to pers tur/retur er vell ikke så verst.... Og da fikk vi god baagasjeplass (10 kg + 10 kg + 15 kg) til juleshopping både i Leedsbutikken og i diverse andre butikker :)

MOT

ØBS

Slutter meg til hylekoret, jeg og....

Har reist med Ryan Air et godt to-sifra antall ganger, og kan ikke huske EN eneste gang jeg IKKE har hatt ett eller flere problemer med dem pr. flight.

Det dreier seg om det mest banale, idiotiske, uforståelige til ting som til slutt kanskje høres logisk ut men ingen har tenkt over fordi det er ingen andre selskaper som noensinne har praktisert akkurat det, og det står med bittebitte liten skrift på side 16 av billetten (kjære kverulanter, det siste tallet var ironi).

Som det ble nevnt over liker noen mora og andre dattera...  Vel, det ser ut som at noen liker den ufordragelige svigermora også etter mitt syn...

Personlig betaler jeg heller noen hundrelapper ekstra for å slippe unødvendige klønete regler, samt trangsynt aggrivasjon fra sure og underbetalte ansatte som sikkert hadde vært meget blidere  :) om billettene hadde kostet hundre kroner mer for å rette opp lønningene og bedre arbeidsforholdene deres...

Men for all del, ikkeno' er bedre enn å ha en behagelig reise, og gratulerer til de som er fornøyd med R.A.  Dere har klart noe jeg ikke har...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Albert Johanneson

Og til tross for all denne jævelskapen har du likevel reist et tosifret antall ganger? Hvorfor? Kan en latterlig mye lavere pris en konkurrerende flyselskaper være årsaken?

I hvert fall er dette et godt nok argument for meg. Har sikkert reist med selskapet like ofte som deg, uten problemer. Jeg tar imidlertid mine forhåndsregler, pakker håndbagasje for de få dagene jeg er i utlandet, leier meg inn på billige gjestehus, hygger meg med rimelige pints, ser mye flott fotball og vender glad og fornøyd hjem igjen, nesten like rik som jeg var da jeg reiste. For lengre reiseopphold med kona, hvor mer komfort behøves, velges selvsagt andre løsninger, da både når det gjelder flyreise og hotell.

Har for øvrig nettopp bestilt ny Ryanair-tur. Denne gang helgetur til Edinburgh over jul, fredag til søndag for kr 134 t/r inkludert alle avgifter. Gleder meg!  :)

berlin

Avgiftene på flyreiser bør minst 3-dobles, det er moralsk forkastelig å tilby flypriser under NOK 1000.

fjellhaugen

veiavgiften burde følge med og komme på minst 5000,- i året.
og bensinpriser på 20 - 25 kr literen
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Per Arne

For ikke å snakke om tobakksprisene. En 20-pakk sigaretter burde koste minst 250,- spenn. Øl minst 60,- for en flaske/boks i butikken. Totalt moralsk forkastelig og samfunnsfiendtlig å selge billigere enn det.

berlin

Quote from: fjellhaugen on November 28, 2009, 07:20:50
veiavgiften burde følge med og komme på minst 5000,- i året.
og bensinpriser på 20 - 25 kr literen

Hallo, det der er jo bare en dobling! Tredobling, sa jeg.

berlin

Quote from: Per Arne on November 28, 2009, 07:52:46
For ikke å snakke om tobakksprisene. En 20-pakk sigaretter burde koste minst 250,- spenn. Øl minst 60,- for en flaske/boks i butikken. Totalt moralsk forkastelig og samfunnsfiendtlig å selge billigere enn det.

Her er det en som har forstått det og tatt ansvar. Her er det korrekt tredobling, med riktig treff på kun et produkt.

lojosang

Quote from: Per Arne on November 28, 2009, 07:52:46
Øl minst 60,- for en flaske/boks i butikken. Totalt moralsk forkastelig og samfunnsfiendtlig å selge billigere enn det.

To kommentarer: Så lenge prisene ikke går opp på polet er det helt greit for meg.  8)
Og en til fire enheter alkohol per dag er sunt så lenge man dropper helgefylla. Jeg ser for meg en progressiv avgift hvor man får en enhet daglig på blå resept, og så blir avgiftene høyere jo større kvantum som kjøpes inn.  ;D
- Leif Olav

Katguiva73

You seem to know all about the expansion plans, will Ryanair be doing all their own maintenance or will it be contracted? Any other UK expansion plans?

ØBS

Quote from: Albert Johanneson on November 27, 2009, 17:40:21
Og til tross for all denne jævelskapen har du likevel reist et tosifret antall ganger? Hvorfor? Kan en latterlig mye lavere pris en konkurrerende flyselskaper være årsaken?

I hvert fall er dette et godt nok argument for meg. Har sikkert reist med selskapet like ofte som deg, uten problemer. Jeg tar imidlertid mine forhåndsregler, pakker håndbagasje for de få dagene jeg er i utlandet, leier meg inn på billige gjestehus, hygger meg med rimelige pints, ser mye flott fotball og vender glad og fornøyd hjem igjen, nesten like rik som jeg var da jeg reiste. For lengre reiseopphold med kona, hvor mer komfort behøves, velges selvsagt andre løsninger, da både når det gjelder flyreise og hotell.

Har for øvrig nettopp bestilt ny Ryanair-tur. Denne gang helgetur til Edinburgh over jul, fredag til søndag for kr 134 t/r inkludert alle avgifter. Gleder meg!  :)

Hvorfor???

Enkelt...

Der det har vært konkurrerende flighter tidsmessig har valget vært uproblematisk:  Ikke R.A.

Der kun R.A. har vært alternativet tidsmessig i forhold til f. eks. å pådra seg en ekstra overnatting, har jeg selvfølgelig tatt hensyn til det.

Men hver tur har sin egen personlighet og krever sin individuelle løsning.

Men for all del, reis nå med R.A. så mye dere orker så lenge dere er fornøyd med det.  Jeg orker ikke unødvendige irritasjonsmomenter som skal ødelegge turen for meg og velger annerledes.  Vi møtes vel til slutt over en pint ved reisens slutt allikevel, og forhåpentligvis ser flott fotball...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Asbjørn

...så kan det virke som Ryanair er i ferd med å etablere turer også fra Flesland

http://www.bt.no/forbruker/reise/Lyst-paa-flybillett-til-56-kroner--1213005.html
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Woody

Quote from: Asbjørn on December 14, 2010, 18:21:34
...så kan det virke som Ryanair er i ferd med å etablere turer også fra Flesland

http://www.bt.no/forbruker/reise/Lyst-paa-flybillett-til-56-kroner--1213005.html

klappar heilt klart i hendene om R A etablerar seg på flesland :)
det betyr billige flybill og fleire turar til mekka
tenk om det hadde vorte direkte fly Flesland-Bradford.....da hadde det blitt mange tura da
LIFE IS LEEDS

Rudi G.

Quote from: Woody on December 17, 2010, 21:56:14

tenk om det hadde vorte direkte fly Flesland-Bradford.....da hadde det blitt mange tura da

Ville jo vært helt fantastisk. Er redd det hadde blitt sesongkort på ER da!

Woody

Quote from: Rudi G. on December 17, 2010, 22:50:28
Quote from: Woody on December 17, 2010, 21:56:14

Ville jo vært helt fantastisk. Er redd det hadde blitt sesongkort på ER da!

Sesong kort på ER ispedd med nokre turar til london for å sjå dei borte mot t d arsenal og chelsea ;)
LIFE IS LEEDS

SuperLeeds!

Du får det du betaler for. De som klarer seg uten å sende bagasjen slipper billig. Når billetten er nesten gratis sier det seg selv at ett eller annet sted må de hente inn pengene.

Runar

kommer meg tur/retur rygge - newcastle for under tusenlappen på jeg hyller Ryanair