Skrevet av Emne: Bates og Forward igjen  (Lest 39062 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jarle

Bates og Forward igjen
« på: September 30, 2009, 09:07:16 »
Jeg tar sjansen på å bli stemplet som negativ igjen...

Men muligens er dette er "saken" som vil slå oss hardt i hodet når vi endelig så litt lys i tunnelen.

Nye minus poeng eller flyttet ned noen divisjoner...?


At noen har noe å skjule og at Bates er med på dette spillet fremstår som mer og mer klart.
Nå har han tilogmed innrømmet å ha sagt noe som ikke var sant...

Ja jeg eier 1 av 2 aksjer i Forward sier Bates
Nå sier han ... det var en forsnakkelse... ??? haha... som om han ikke vet hvilke selskaper han er eier av!


På banen ser ting bra ut... vi har desverre spøkelser i klubbhuset!!!




http://www.guardian.co.uk/sport/david-conn-inside-sport-blog/2009/sep/30/leeds-united-ken-bates-jersey

http://www.guardian.co.uk/football/2009/sep/30/leeds-united-ownership-ken-bates

h.b

  • Gjest
Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #1 på: September 30, 2009, 10:29:27 »
Det er egentlig merkelig at FA ikke har kommet på banen her. For hvis man skal følge spillereglene som tydelig Bates ikke gjør. Ja da må eierne av en Engelsk Fotballklubb godkjennes av FA. Og dette er jo ikke så i tilfellet Leeds

Cbas10an

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #2 på: September 30, 2009, 10:37:50 »
Om dette skulle ende med nye minuspoeng vet jeg jammen ikke hva jeg gjør...   :'( :'( :'(
MOT


Joachim

h.b

  • Gjest
Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #3 på: September 30, 2009, 10:46:25 »
Det som ihvertfall er sikkert er  at Leeds ikke kan rykke opp til Premier league med ukjente eiere. Eierne må da stå frem og bli godkjent av FA. Jeg tror de har en  samme regelen i CCC. Men her er jeg ikke sikker. Og hvis de har den samme regelen i CCC. Ja da blir det et himla leven hvis Leeds rykker opp etter denne sesongen.
Uansett så er dette såpass usikkert med tanke på framtiden til Leeds United og muligheten for opprykk til de beste at jeg håper at FA tar grep allerede nå for å få avklart hva som er korrekt her. hvis jeg ikke husker helt feil. Så fikk Sothampton store problemer forann denne sesongen på grunn av oppkjøpet av klubben var av personer som ikke ble godkjente som eiere.
Og det er faktisk all grunn til å tro at det samme vil skje med Leeds

bwirum

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #4 på: September 30, 2009, 10:52:12 »
Jeg øyner en mulighet for at Leeds blir solgt dersom (når) vi rykker opp i CCC. Bates går ut med en fin gevinst, vi får åpne(re) eiere og vi kan forhåpentligvis legge alt dette bak oss.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

h.b

  • Gjest
Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #5 på: September 30, 2009, 10:59:53 »
Får endelig håpe det. Men probemet er faktisk der såpass at Leeds kan bli nektet opprykk på grunn av eierskapproblematikken

Dennis

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #6 på: September 30, 2009, 11:04:33 »
Får endelig håpe det. Men probemet er faktisk der såpass at Leeds kan bli nektet opprykk på grunn av eierskapproblematikken

Ã…?
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #7 på: September 30, 2009, 11:08:18 »
Tror det vat i Spania for 6-7 år siden at vinneren av 3 divisjon der ble nektet et opprykk grunnet at de ikke kunne dokumentere hvem som eide klubben. Og da er  det all grunn til å tro at FA vil følge i deres fotspor.
Samtidig så blir det muligens brukt av Notts County det med Leeds . Notts County har problemer med å få gjennom  de nye eierne i FA 

LeedsU878

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #8 på: September 30, 2009, 12:38:49 »
Virker som FA vet hvem eierne er ihvertfall:

"Neither Leeds nor the League would divulge this week the names which the club has submitted as the club's owners to be passed as "fit and proper", according to the League's requirements."
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

h.b

  • Gjest
Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #9 på: September 30, 2009, 12:49:04 »
Virker som FA vet hvem eierne er ihvertfall:

"Neither Leeds nor the League would divulge this week the names which the club has submitted as the club's owners to be passed as "fit and proper", according to the League's requirements."

Det står videre
It would, though, be logical to assume that Bates and Murrin were presented as the joint owners.

It has since emerged that on 6 May, Bates swore an affidavit following another Jersey court order for him to disclose Forward Sports Fund's "ultimate beneficial ownership". In that sworn statement, Bates said he had approached Murrin in January 2005 "to enquire whether investors, represented by him, would consider backing me by making an investment in Leeds United".

Og når Bates nå går ut og sier som han gjør. Ja da tyder det på at det Bates sa da han tok over klubben var tull. Og hvis Bates har holdt FA for narr. Ja da kan vi regne med sterke reaksjoner fra den kanten.
En annen sterk reaksjon kan faktisk komme fra rettsvesenet. Bate har lyvet i ED. Det er det hard straff for
« Siste redigering: September 30, 2009, 12:50:41 av h.b »

R - R

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #10 på: September 30, 2009, 13:50:48 »
Jeg tar sjansen på å bli stemplet som negativ igjen...

Men muligens er dette er "saken" som vil slå oss hardt i hodet når vi endelig så litt lys i tunnelen.

Nye minus poeng eller flyttet ned noen divisjoner...?

At noen har noe å skjule og at Bates er med på dette spillet fremstår som mer og mer klart.
Nå har han tilogmed innrømmet å ha sagt noe som ikke var sant...

Ja jeg eier 1 av 2 aksjer i Forward sier Bates
Nå sier han ... det var en forsnakkelse... ??? haha... som om han ikke vet hvilke selskaper han er eier av!

På banen ser ting bra ut... vi har desverre spøkelser i klubbhuset!!!

http://www.guardian.co.uk/sport/david-conn-inside-sport-blog/2009/sep/30/leeds-united-ken-bates-jersey

http://www.guardian.co.uk/football/2009/sep/30/leeds-united-ownership-ken-bates

Rett skal vere rett, og i dette tilfellet er det faktisk grunn til litt bekymring! Eg heller likar ikkje denne mørkelegginga av eigarane til Leeds, og har tenkt tanken på at det kan slå tilbake på oss i form av ei eller anna straff.

Får håpe Bates har sitt på det tørre, sjølv om eg fryktar det kan vere eit eller anna snusk kring klubbeigarskapet.
- Rune

auren

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #11 på: September 30, 2009, 14:05:46 »
Når alt tilsynelatende går på skinner igjen, så kommer det alltid noe som dunker oss ned igjen. We are the damned United! Eller kanskje The Cursed United?

auren; puh!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

torivar

  • Gjest
Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #12 på: September 30, 2009, 15:22:18 »
Det høres veldig fornuftig og rasjonelt ut at vi får en sportslig straff for at mannen som er formann og eier lyver. Eller at mannen som er formann og ikke-eier lyver. 

Opplagt verdt ny rekord i poengstraff. 


h.b

  • Gjest
Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #13 på: September 30, 2009, 15:30:16 »
Nå har the football league gått ut og sagt at de ikke vil gjøre noe på det nåværende tidspunkt. Ka være positivt. Men hvis det kommer mer ting frem som dokumenterer at noe feil har skjedd. Ja da kan det jo hende at de må gå gjennom saken på nytt. Samtidig så vet vi at det er overtakelser i andre klubber som det er noe med. De vil da naturligvis påberope seg at saken til Leeds blir brukt som et eksempel og at de da må få de nye eierne godkjent.
Så denne saken er ganske kinkig

h.b

  • Gjest
Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #14 på: September 30, 2009, 17:09:36 »
Kan jo ta med det som står på
http://www.footballfancast.com/blog/championship/leeds-need-all-this-a-hole-head/17110

You may love or loathe, but nobody can ever say that Leeds United have had it easy over the past few years as they have been hit with financial turmoil, relegations and disputes over ownership. They have really gone through the mill and just when things have started to look up, both on and off the field, question marks have now emerged over whom the men are bankrolling the football club as they are refusing to step forward to be recognised.
The problem this creates for Leeds is that while the team is making big strides on the pitch, it takes away the momentum that this creates. Getting points and racking up wins is all well and good but if there is some sort of subconscious noose hanging around the good of the club on a daily basis then sooner or later it will tighten.
The fact that the other people, who have an interest in the club will not come forward means that there could be something untoward about the foundations of these people. What this will mean is that there will be a great pressure on the Football League to get out the magnifying glass and take a look at all that's going on in relation to the ownership of the club.
Bates is refusing to acknowledge that he has played any part of cooperation with the other people that do own part of the club. This puts Leeds in a very awkward position because it may eventually mean that the takeover of the club when it fell into administration may have never been legal and hence the club has been owned and run illegally for a long time.
The punishments of any eventual decision are unknown at this stage but the point is that they may be severe and could threaten the advancement of the side out on the pitch. 
Just when this historic club seems to be getting back on its feet, something comes up that means confusion over ownership could be the very thing that knocks the club back down again. It is both very confusing and very needless.
As far as the team is concerned, all they can do is get their heads down and keep winning to get Leeds into a solid position so that if they are punished the effect will not be so heavy.

Nå skal jeg prøve å være nøytral her.
De som står bak Bates nekter å komme frem som det står i denne artikkelen.
Ja hvorfor nekter de for det. Er det fordi finansieringa ikke tåler dagens lys og at bakmennene ville bli kjent uskikket til å lede en engelsk fotballklubb. For hvis det ikke er noe galt. Ja da ville det å stå frem faktisk gjøre sitt til at klubben ville fått ro og kunne tenkt på det sportslige fremfor denne skyggelegginga

For ha skjer hvis eierne bak klubben faktisk har noe svin på bok. For eksempel at pengene som kommer inn er penger stjålet fra et helt folk. F.eks det gamle Jugoslavia.
Det hele blir spekulasjoner. Men spekulasjoner kan gjøre sitt til at klubben får en fremtid som er uviss. Sponsorer kan finne på å trekke seg. Alt bråket kan hindre et gjennkjøp av TA. De som ble skvisa i administrasjon kan ta saken til høyesterett for å få belyst hele denne takeoveren.
Desverre så er fremtiden uviss og det vil igjen før eller siden gå ut over det sportslige

Boxman

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #15 på: September 30, 2009, 17:37:17 »


For ha skjer hvis eierne bak klubben faktisk har noe svin på bok. For eksempel at pengene som kommer inn er penger stjålet fra et helt folk. F.eks det gamle Jugoslavia.


Nå må du bestemme deg, og slutte å surre da!! Herregud for et sammensurium som kommer fra ditt tastatur.
I det ene øyeblikket "sylter eierne penger ut av klubben", og nå skal det altså være stjålne penger som går inn i klubben. Hva er det? Går pengene inn eller ut? Og hvorfor reagerer ikke revisorene på hvor pengene kommer fra/går til? Er de fullstendig evneveike, eller er det bare så enkelt som at du rett og slett ikke har peiling på hva du snakker om?
Ja, for all del. Det er ikke bra at vi ikke kjenner eierstrukturen i klubben, men jeg kan ikke skjønne at FA/The Football League har godkjent å gi klubben lisens uten å vite hvem eierne er. Det er som kjent ulovlig å eie to klubber, og FA/The Football League må ha rutiner på plass for å sikre at så ikke skjer. Dette handler ikke kun om "fit and proper"-regelen.
Proud to be Leeds!

Jon R

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #16 på: September 30, 2009, 17:38:07 »
"Jeg tar sjansen på å bli stemplet som negativ igjen..."

Ta sjansen du, jarle. Virker som en høyst relevant tråd det her, desverre. Noen og enhver bør bli urolig av dette....

« Siste redigering: September 30, 2009, 17:39:40 av Jon R »
Jon R.

Boxman

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #17 på: September 30, 2009, 17:45:27 »
Bare for å ta et eksempel på at fotball-myndighetene informeres om mer enn hva vi fans nødvendigvis blir.
Ved spiller-overganger, så skal overgangssummer, agent-honorar og kopi av kontrakter, sendes inn. Og som vi alle vet, så er dette informasjon som ikke kommer oss i hende. Jeg finner det derfor ikke merkelig i det hele tatt, om The Football League kjenner til hvem som eier Leeds United, uten at det altså er offentlig informasjon.
Dette beviser selvsagt ingenting, men viser at det er mer enn sannsynlig at alle involverte så absolutt vet hva de her holder på med.
Proud to be Leeds!

Per-Stian

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #18 på: September 30, 2009, 17:50:49 »
Bates said: "Neither I, Mark Taylor or Shaun Harvey are able to confirm who the ultimate beneficial owners of Forward are."

According to the League's regulations, club directors, anybody owning 30% or more of its shares, or anybody "who exercises or is able to exercise direct or indirect control over the affairs of a club" must declare themselves to the League and be passed as a "fit and proper person".

Verken Bates eller andre direktørar i klubben kan bekrefte kven som eig aksjepostane i Forward?!?! Har dei kniven på strupen, pistolen retta mot tinninga, eller er dei teaterdukker som blir styrt av ein forkledd liga? Dette høyres meget merkeleg og skummelt ut.

Budda

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #19 på: September 30, 2009, 18:06:39 »
Jeg kan ikke skjønne at dette skulle bli et problem nå. De undersøkte vel dette når Leeds ble kjøpt ut av administrasjonen, og senere ga Leeds 'the Golden share'.


 
Endre

h.b

  • Gjest
Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #20 på: September 30, 2009, 18:11:17 »
Leser den Budda. Men hvis det ikke er et problem. Hvorfor sier da ikke The Football league eller FA rett ut at de har kontroll på hvem som er eiere. De sier bare at de ikke vil se på dette på det nåværende tidspunkt. Så det er all grunn til å være engstelig i denne saken

Jon R

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #21 på: September 30, 2009, 18:16:22 »
Enig med siste taler. Klubben bidrar jo selv til å kaste et mystikkens skjær over hele saken og det er ikke bra ift det sportslige fokuset. Hvis alt er veldig avklart ift eierskapet, burde det være enkelt for klubben å legge denne ballen død gjennom et offentlig og klargjørende statement.
Jon R.

Budda

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #22 på: September 30, 2009, 18:23:05 »
Leser den Budda. Men hvis det ikke er et problem. Hvorfor sier da ikke The Football league eller FA rett ut at de har kontroll på hvem som er eiere. De sier bare at de ikke vil se på dette på det nåværende tidspunkt. Så det er all grunn til å være engstelig i denne saken

Det kan vel være så enkelt at de vil bare undersøke saken grundig før de kommer med en uttalese, og ikke ta det på sparket. Er sikkert en del papir og dokumenter å sette seg inn i. Selv om de nok har stårkontroll over alt som omhandler Leeds og Bates  :)
Endre

h.b

  • Gjest
Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #23 på: September 30, 2009, 18:30:26 »
Hvis FA eller the Football league har full kontroll over eierskapet. Ja da trengs det ikke å sette seg inn i dette. De kan enkelt og greit bare henvise til at alt er i orden. Men hvis de ikke har det og bestemmer seg om å undersøke dette. Ja da vil anagelig Leeds få 2 valg. Enten å oppgi eierskapstukturen og la den gåes gjennom med de konsekvensene.Hvis da Leeds nekter å oppgi hvem som er eiere av klubben. Ja da kan vi regne med sterke reaksjoner i form av poengtrekk og bøter hvis det blir funnet noe  urovekkende. I verste/beste fall vil Bates bli tvunget til å gi bakmennene beskjed om at de må selge Leeds United, og vi er tilbake til null igjen
« Siste redigering: September 30, 2009, 18:32:01 av h.b »

Blank_File

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #24 på: September 30, 2009, 18:44:59 »
Jeg orker snart ikke mer!

auren

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #25 på: September 30, 2009, 20:56:10 »
Gidder igrunnen ikke å kaste bort noen kalorier med å tenke på denne saken. Spekulasjoner og mørke skyer har vært en evigvarende del av Leeds United de siste 6-7 årene.

auren; knipser det bort fra skulderen
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #26 på: September 30, 2009, 21:03:55 »
Gidder igrunnen ikke å kaste bort noen kalorier med å tenke på denne saken. Spekulasjoner og mørke skyer har vært en evigvarende del av Leeds United de siste 6-7 årene.

auren; knipser det bort fra skulderen

Henger meg på den auren. Akkurat nå nyter jeg tabell tilværelsen. Det utenomsportselige som eventuelt kommer får komme når det kommer!

testo

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #27 på: September 30, 2009, 21:39:51 »
Gidder igrunnen ikke å kaste bort noen kalorier med å tenke på denne saken. Spekulasjoner og mørke skyer har vært en evigvarende del av Leeds United de siste 6-7 årene.

auren; knipser det bort fra skulderen

Henger meg på den auren. Akkurat nå nyter jeg tabell tilværelsen. Det utenomsportselige som eventuelt kommer får komme når det kommer!

yiiihaaaa
amen
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Tom S

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #28 på: September 30, 2009, 21:48:00 »
Gidder igrunnen ikke å kaste bort noen kalorier med å tenke på denne saken. Spekulasjoner og mørke skyer har vært en evigvarende del av Leeds United de siste 6-7 årene.

auren; knipser det bort fra skulderen

*knips* her og.
COME ON LEEDS !!

DenHviteYeboah

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #29 på: September 30, 2009, 21:52:06 »
Gidder igrunnen ikke å kaste bort noen kalorier med å tenke på denne saken. Spekulasjoner og mørke skyer har vært en evigvarende del av Leeds United de siste 6-7 årene.

auren; knipser det bort fra skulderen

Henger meg på den auren. Akkurat nå nyter jeg tabell tilværelsen. Det utenomsportselige som eventuelt kommer får komme når det kommer!

yiiihaaaa
amen
Ja,la oss alle stikke hodet i sanden...selvfølgelig er alt iorden med Mr.Bates......
dette er dessverre grunn til bekymring-langt verre enn de sporstslige aspekter :(