Skrevet av Emne: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12  (Lest 85650 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kjelvi

KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« på: Desember 12, 2009, 16:57:45 »



Seriekamp mot SOUTHAMPTON FC på Elland Road lørdag 19. desember, kl. 16

Ingen seriekamp i 2008-09, da Southampton er nynedrykket fra Championship.


Kjent fjes på St. Mary's:

Dan Harding
http://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Harding
http://www.saintsfc.co.uk/page/ProfilesDetail/0,,10280~21811,00.html


http://www.saintsfc.co.uk/page/Home/
http://en.wikipedia.org/wiki/Southampton_FC
« Siste redigering: Desember 12, 2009, 17:01:39 av kjelvi »

kjelvi

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON 19/12
« Svar #1 på: Desember 12, 2009, 16:58:28 »
Kamp 12/12:
Southampton vs. Tranmere
L1

Kamp 15/12:
Southampton - Norwich
JPT
« Siste redigering: Desember 12, 2009, 18:05:07 av kjelvi »

kjelvi

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON 19/12
« Svar #2 på: Desember 12, 2009, 18:02:36 »
Kamp 12/12:
Southampton vs. Tranmere
Southampton vs. Tranmere 3-0 (0-0)
S: Dan Harding 51, Richard Lambert pen 64 , 70

TEAM:
28. Bartosz Bialkowski, 23. Lloyd James, 6. Radhi Jaidi, 5. Chris Perry, 2. Dan Harding, 37. Michail Antonio, 14. Dean Hammond, 19. Morgan Schneiderlin  (65), 20. Adam Lallana, 7. Richard Lambert  (83), 38. David Connolly  (74).     
- SUBS: 13. Tommy Forecast  (GK), 3. Wayne Thomas, 35. Jacob Mellis  (83), 10. Paul Wotton  (65), 18. Joseph Mills, 12. Neal Trotman, 9. Ndiaye Papa Waigo  (74)

kjelvi

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON 19/12
« Svar #3 på: Desember 12, 2009, 21:39:25 »
Southampton vs. Tranmere 3-0 (0-0)
S: Dan Harding 51, Richard Lambert pen 64 , 70

LAMBERT BRACE SEALS SAINTS WIN
Rickie Lambert netted a second-half brace as Southampton earned their fourth successive league win with a 3-0 home victory over Tranmere.
Lambert struck twice in the second half to take his tally to 17 for the season as Southampton continued their climb up the table.
In a dour first half, Tranmere keeper Luke Daniels was called into action to claw away Lambert's powerful shot while the striker was also involved in the only other incident of note in the half when he was booked along with Tranmere defender Ian Goodison after a shoving match.
Southampton took just five minutes of the second half to take the lead, showing the sort of patience they lacked in the first period to open up Tranmere, with David Connolly laying a perfect pass into the path of defender Dan Harding who struck a sweet left-foot shot past Daniels.
Marlon Broomes' needless handball gave Lambert the chance to score his 16th goal of the season from the penalty spot after 64 minutes.
Lambert topped off a fine afternoon with a stunning goal six minutes later, curling home a free-kick from 30 yards after Harding had been fouled.

berlin

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #4 på: Desember 13, 2009, 09:21:57 »
Soton blir en hard motstander, "egentlig" ligger de på play-off. Med -10 i sekken er de nå kun 9 poeng bak play-off, og jeg tror ganske sikkert at de havner på plass 3 til 6 ved sesongs slutt.

Formlag nr 1 nå, med 4 strake seire.

Fornøyd med uavgjort mot Soton, men jeg frykter det første liga-hjemmetapet på snart ett år.
Pessimistisk? Kan så være, men ser ikke mørkt på det OM vi skulle tape. Jeg har fortsatt følelsen av at dette er vår sesong. Til tross for en scrappy kamp mot Brentford, var det vel vi som kunne vunnet ut fra de få sjansene som var.

Jeg håper selvfølgelig at vi vinner mot Soton, og ellers tror jeg vi fortsetter med flere 3-poengere den neste måneden, mot antatt "svake" lag. Hvis vi ikke gjør det, da snakker vi om en down-periode, men laget er kvalitativt bedre enn de fleste motstanderne, så jeg tror ikke det vil skje. Vi må være forberedt på å bryte ned defensive motstandere, flere kommer til å gjøre som Brentford og ligge lavt og kompakt når de møter Leeds.

Frode

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #5 på: Desember 13, 2009, 10:33:21 »
Soton blir en hard motstander, "egentlig" ligger de på play-off. Med -10 i sekken er de nå kun 9 poeng bak play-off, og jeg tror ganske sikkert at de havner på plass 3 til 6 ved sesongs slutt.

Formlag nr 1 nå, med 4 strake seire.

Fornøyd med uavgjort mot Soton, men jeg frykter det første liga-hjemmetapet på snart ett år.
Pessimistisk? Kan så være, men ser ikke mørkt på det OM vi skulle tape. Jeg har fortsatt følelsen av at dette er vår sesong. Til tross for en scrappy kamp mot Brentford, var det vel vi som kunne vunnet ut fra de få sjansene som var.

Jeg håper selvfølgelig at vi vinner mot Soton, og ellers tror jeg vi fortsetter med flere 3-poengere den neste måneden, mot antatt "svake" lag. Hvis vi ikke gjør det, da snakker vi om en down-periode, men laget er kvalitativt bedre enn de fleste motstanderne, så jeg tror ikke det vil skje. Vi må være forberedt på å bryte ned defensive motstandere, flere kommer til å gjøre som Brentford og ligge lavt og kompakt når de møter Leeds.
Enig i det meste her.  Vi har møtt 3 topplag hjemme - i beste fall vært jevngode.  Nå er det på tide å spille godt også mot de gode lagene - samt takle forventningspresset fra 35.000 +
 

upwego

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 114
  • Total likes: 0
  • Leeds - at least until this world stops
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #6 på: Desember 13, 2009, 11:30:11 »
Soton blir garantert en tøff motstander, kanskje særlig sett i lys av at vi synes å være i en down nå. Ser vi på fem siste, har  vi en seier og fire uavgjort (etter 90 min) mot høyst moderate motstandere - og det imponerer ingen, heller ikke når vi ser på det spillemessige. Soton synes å være på gang, så dette blir en skikkelig test. Men vi skal ta dette på hjemmebane - hvilken herlig inngang til jula vil ikke det være!  ;D
Leeds - at least until this world stops spinning 'round

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #7 på: Desember 13, 2009, 11:46:15 »
Soton blir garantert en tøff motstander, kanskje særlig sett i lys av at vi synes å være i en down nå. Ser vi på fem siste, har  vi en seier og fire uavgjort (etter 90 min) mot høyst moderate motstandere - og det imponerer ingen, heller ikke når vi ser på det spillemessige. Soton synes å være på gang, så dette blir en skikkelig test. Men vi skal ta dette på hjemmebane - hvilken herlig inngang til jula vil ikke det være!  ;D

Ser på de siste resultetene som 5 seire og 2 uavgjorte jeg. OG da er bare ligakamper med. Det eneste svake resultatet er siste kamp mot Brentford, hvis vi skal være kritiske, på en elendig bane...

Up we go!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

upwego

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 114
  • Total likes: 0
  • Leeds - at least until this world stops
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #8 på: Desember 13, 2009, 11:52:22 »
 OK - mulig jeg var litt for kritisk, skal la frykten for å tape vike for trua på å vinne. Med andre ord: Always look at the Leeds side of life! Vi slår Soton 3-1! ;D
Leeds - at least until this world stops spinning 'round

Sander22

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #9 på: Desember 13, 2009, 11:58:40 »
Southampton med 4 seiere på rad, så er de i en vinnerperiode, noe som kan gjøre det tøffere for Leeds. men Soton tapte for Brighton 3-1 fornoen runder siden, så håper og tror på en 3 poenger mot Southampton  :)

h.b

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #10 på: Desember 13, 2009, 12:02:11 »
Southampton er i en oppadgående kurve med Lamberth i storform. Leeds er i en nedadgående kurve med Beckford ute av form.
Dette blir tøft og jeg tror maksimalt på 1 poeng

upwego

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 114
  • Total likes: 0
  • Leeds - at least until this world stops
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #11 på: Desember 13, 2009, 12:16:03 »
Noen kommer til å stoppe Soton's seiersrekke - guess who?  ;D The Pride  of Yorkshire kommer til å være maksimalt skjerpet til denne toppkampen, Becks finner igjen scoringstaktene, vi har Snoddy med igjen etter gårsdagens suspensjon, og da lar vi oss ikke stoppe! Vi gleder oss til lørdag, jeg er ikke så veldig sikker på at Soton gjør det samme!  ;D
Leeds - at least until this world stops spinning 'round

auren

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #12 på: Desember 13, 2009, 12:32:54 »
Med Kissa tilbake i midtforsvaret så slipper vi ikke inn mål! Trenger 3 poeng på lørdag. Charlton begynner å komme faretruende nær nå, selv om avstanden til den viktige 3.plassen fortsatt er stort sett den samme.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

upwego

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 114
  • Total likes: 0
  • Leeds - at least until this world stops
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #13 på: Desember 13, 2009, 12:38:41 »
Enig - vi holder nullen, og da blir det garantert muligheter til å putte på! ;D Og etter alt vi har vært gjennom de to siste årene: Jeg føler vel at vi alle er så desperat etter opprykk at det er kun avstanden til 3.plassen som teller - at Charlton er to bak nå, blir bare en parentes. Vi kan faktisk leve med at det ble bare ett poeng i går, så lenge avstanden til lag nr. tre forble den samme... ;D
Leeds - at least until this world stops spinning 'round

Frode

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #14 på: Desember 15, 2009, 07:14:51 »
Heldigvis spiller også Southampton cupkamp i kveld - sannsynligvis en tøff batalje.  Da står antallet slitne bein likt til lørdag ..
 

Tom S

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #15 på: Desember 15, 2009, 07:25:04 »
Blir uhyre spennende denne kampen.

Det vil vere massivt å plukke 3p mot Southampton, tatt i betraktning deira form, og vil vere eit bevis for oss sjølv og andre at Leeds United meiner alvor denne sesongen.

COME ON LEEDS !!

Frode

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #16 på: Desember 15, 2009, 07:32:39 »
Ikke bare hadde det vært godt å vinne, men å vinne FORTJENT.  Vi har underprestert mot både Norwich, Charlton og Huddersfield hjemme.  Rykker vi opp gjennom å plukke 3 p. mot alt av middelhvasfarere er det vel og bra, men nå ønsker jeg en bekreftelse på at vi også kan slå de beste - og det fortjent.  Det har sneket seg inn en følelse av vi kanskje ikke er gode likevel, og den vil jeg ha eliminert.  Har vi kladdet mot de 3 store hjemme pga. forventningspresset - eller fordi de har minst samme toppnivå som oss? 
 

B-m

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #17 på: Desember 15, 2009, 19:01:59 »
Ikke bare hadde det vært godt å vinne, men å vinne FORTJENT.  Vi har underprestert mot både Norwich, Charlton og Huddersfield hjemme.  Rykker vi opp gjennom å plukke 3 p. mot alt av middelhvasfarere er det vel og bra, men nå ønsker jeg en bekreftelse på at vi også kan slå de beste - og det fortjent.  Det har sneket seg inn en følelse av vi kanskje ikke er gode likevel, og den vil jeg ha eliminert.  Har vi kladdet mot de 3 store hjemme pga. forventningspresset - eller fordi de har minst samme toppnivå som oss? 

Helt enig med Frode her. Jeg kan nesten ikke huske sist vi vant en "toppkamp" på en overbevisende måte. Tror vi kan ha sjansen mot Southampton, forsvaret deres er ikke veldig bra. Harding er samme gamle nervevraket på venstre back. Southampton er på en veldig bra "run", men ser man på kamp-programmet deres siste 10 kampene så har de møtt  en del svake lag.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

kjelvi

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON 19/12
« Svar #18 på: Desember 15, 2009, 23:01:43 »
Kamp 15/12:
Southampton - Norwich
JPT

Southampton vs Norwich 2-2 (1-1). Southampton won 6-5 on penalties
S: Papa Waigo 14, Harding 90
NC: Doherty 33, Martin 55

TEAM: 
28. Bartosz Bialkowski, 23. Lloyd James, 12. Neal Trotman, 5. Chris Perry  (77), 2. Dan Harding,
35. Jacob Mellis  (60), 14. Dean Hammond, 19. Morgan Schneiderlin  (46), 20. Adam Lallana, 7. Richard Lambert, 9. Ndiaye Papa Waigo.
- SUBS: 13. Tommy Forecast  (GK), 3. Wayne Thomas  (77), 10. Paul Wotton  (46), 11. Lee Holmes, 37. Michail Antonio  (60)

baste

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #19 på: Desember 16, 2009, 06:44:28 »
Leeds har jo flere nøkkelspillere tilbake, og vi er gjerringe bakover. Vi har sluppet inn halvparten så mange mål som neste lag i ligaen. Det er neppe tilfeldig.

Becchio, Snoddy spisser matchformen til Soto kampen og Becks vil nok igjen vise hva han kan.

Marching on together  ;D


Tom S

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #20 på: Desember 16, 2009, 07:32:19 »
Håper vi i denne får sjå Naylor og Kisnorbo tilbake i forsvaret.

Casper
Crowe - Kisnorbo - Naylor - Hughes
Howson - Doyle - Kilkenny - Snoddy
B & B
COME ON LEEDS !!

LEO

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #21 på: Desember 16, 2009, 07:49:46 »
Southampten sparte to-tre spillere.

Vi må passe på å ikke gi undøvendige frispark i vår sone for deres spiss Lambert har antakelig det hardeste skuddet i vår divisjon.
Mot Norwich i går banka han inn fra 30 yards.

Det som er bra nå er at vi begynner å få tilbake spillere og da høyner det konkuransen og kvaliteten i laget.
 

bwirum

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #22 på: Desember 16, 2009, 08:26:55 »
Siste "topp-kampen" jeg synes vi hadde noe overbevisende å fare med var vel 0-4 mot Bristol for halvannen måned siden. Siden det har det vel vært så som så. Vi trenger virkelig å vise oss fra en langt bedre side mot store kanoner, som Soton, og jeg håper virkelig vi klarer å gjøre det nå.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

auren

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #23 på: Desember 16, 2009, 08:42:05 »
Southampten sparte to-tre spillere.

Vi må passe på å ikke gi undøvendige frispark i vår sone for deres spiss Lambert har antakelig det hardeste skuddet i vår divisjon.
Mot Norwich i går banka han inn fra 30 yards.

Det som er bra nå er at vi begynner å få tilbake spillere og da høyner det konkuransen og kvaliteten i laget.

I følge statsa til kjelvi så scoret ikke Lambert i ordinær tid i går. Men det kan jo hende han skyter så hardt at han i straffesparkkonkurransen måtte skyte fra 30 meter, slik at det skulle være rettferdig ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kjelvi

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON 19/12
« Svar #24 på: Desember 16, 2009, 09:04:01 »
Kamp 15/12:
Southampton - Norwich
JPT
Southampton vs Norwich 2-2 (1-1). Southampton won 6-5 on penalties

BIALKOWSKI THE HERO FOR SAINTS
Bartosz Bialkowski saved three spot-kicks as Southampton reached the JPT Southern Area final with a 6-5 penalty shoot-out win over Norwich.
The victory came after the clash finished 2-2 at St Mary's.
Saints took the tie into a penalty shoot-out when Papa Waigo N'Diaye popped up to equalise in the third minute of injury time.
Waigo had given Southampton the lead in the first half when he shrugged off Gary Doherty to roll his shot under Norwich goalkeeper Fraser Forster.
Norwich levelled when the Saints defence failed to deal with Simon Lappin's free-kick and Doherty rifled into the roof of the net from close range.
City took a deserved second-half lead when Bailkowski saved bravely at the feet of Grant Holt only to see the ball run to Chris Martin, who was left with a simple tap in for his 12th goal of the season.
After taking the tie into a shoot-out Waigo was one of two Saints players to miss from the spot but substitute Wayne Thomas calmly rolled home the decisive kick. (PA)

jackbauer68

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #25 på: Desember 16, 2009, 10:47:34 »
Håper vi i denne får sjå Naylor og Kisnorbo tilbake i forsvaret.

Casper
Crowe - Kisnorbo - Naylor - Hughes
Howson - Doyle - Kilkenny - Snoddy
B & B

Eg både håper og tror at Bradley Johnson kommer tilbake til denne kampen.Det vil bety at Howson eller Kilkenny må vike fra den ellers så flotte 11èren din.I mitt tilfelle håper eg at Howson får seg en pause,og at Kilkenny får fortsette sitt strålende offensive spill 8)

Frode

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #26 på: Desember 16, 2009, 12:31:22 »
Ønsker meg bulldosermetoden på lørdag, at vi går ut i hundre, løper de i senk og knuser inn to,tre mål før pause.  Men om jeg tror på det vet jeg ikke helt ..
 

Pettersen97

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #27 på: Desember 16, 2009, 14:26:15 »
Trur på 4-3 seier..Reprise på kampen for nån år sia ;D

MOT!!!
The Mighty Whites

Sleivind

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #28 på: Desember 16, 2009, 15:11:24 »
Trur på 4-3 seier..Reprise på kampen for nån år sia ;D

MOT!!!


Legendarisk kamp! Får frysninger av det klippet enda:


http://www.youtube.com/watch?v=hJagxcCY41E

Også er det en herlig kommentator!

kjelvi

Sv: KAMP: vs. SOUTHAMPTON FC 19/12
« Svar #29 på: Desember 17, 2009, 09:00:49 »
Rickie Lambert versus Jermaine Beckford



This weekend sees two of League One’s biggest teams go head-to-head as Southampton make the long journey north to take on Leeds United at Elland Road.
Southampton are another victim of the Football League’s ridiculous points deduction policy and started the 2009-10 campaign on minus ten. What annoys me about this rule is that when a club hits financial difficulty, the Football League should be helping teams overcome their troubles, not hindering them further. Afterall, without these member clubs, there wouldn’t be a Football League.
I’m not going to dwell on the ridiculous rules which teams are governed by though. I think we as Leeds United fans have suffered enough at the hands of Lord Mahwinney and co. and although I have nothing but sympathy for the Saints, I can’t help but think the idiots at FL head office have done us a favour this term (about time too!)
Had Southampton not began this season with the handicap they did, then I honestly think we’d be facing more competition than that of Norwich City and Charlton Athletic. Add the ten points back to the Saints’ current tally and they’d be right alongside Huddersfield Town in the play-off places. Not only that, but after their slow start to the season, Southampton have picked up the pace and are now picking points up at an ever-increasing rate. Maybe a little premature for predictions, but I’d be surprised if they didn’t make the play-offs.
A lot of the credit for Southampton’s defiant rise up the table has to go to League One’s star striker, Rickie Lambert. Whilst no one man makes a team, Southampton have successfully built around the hitman and his return of 17 goals so far puts him top of the scorers list – five ahead of our very own Jermaine Beckford.
Both players will attract a lot of press over the coming weeks as the transfer window opens. With struggling Premier League teams desperate to find a goalscorer and Championship clubs looking for an edge, many will turn to League One’s attention grabbing duo for answers. Whether both clubs can retain their key men, only time will tell, but this weekend is bound to bring out a few scouts.
It’s been over two years since we last played Southampton in our relegation season from the Championship. They bet us both home and away that season, reversing the results from the season before where Leeds United were victorious in both meetings.
For both sets of fans, the fixture will no doubt bring a reminder of how far the teams have fallen. Back in 2004, before our two seasons together in the Championship, Leeds and Southampton competed in the top flight. Neither team will have expected to be meeting in League One just over five years later, but that’s the unfortunate reality.
Regardless of how big both teams are, both have fallen from grace and both will be hoping to turn things round and head back towards the dizzy heights of the Premier League. This Saturday’s clash at Elland Road will no doubt draw a bumper crowd as the game shows all the hallmarks of a classic.

Jermaine Beckford vs Rickie Lambert. Simon Grayson vs Alan Pardew. Leeds United vs Southampton. It’s Simon Grayson’s 40th birthday today and he’ll also celebrate a year in charge of Leeds United this week. A win over the Saints will be the ideal present for him and a great early Christmas present for the Whites fans. It’s likely that Beckford or Lambert will be making the headlines Sunday morning. Let’s hope Jermaine can win the battle.

thescratchingshed.com