OL i Vancouver 2010

Started by auren, February 13, 2010, 11:21:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

readysteady

Quote from: Thomas on February 16, 2010, 11:46:20
http://berntsen.tv2blogg.no/article1415867.ece

Denne bloggen kan kanskje roe ned noen av de som helt har mistet troen på Northug.
Typisk media. Hauser opp, forklarer, bortforklarer, hauser opp igjen, til det ender med full slakt. Deretter etter det på'n igjen.

auren

Gratulerer så mye med gullet til Bjørgen! Majdic stod for sesongens prestasjon ved å få bronse med det sinnsyke fallet hun hadde før prologen. Litt skuffende av gutta når vi hadde hele 3 stk med i finalen, men russerne gjorde dessverre storeslem.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

SDalen

Enorm prestasjon og så sinnsykt fortjent! Graulerer!
Rogaland whites!

newsome

UTROLIG FORTJENT BJØRGEN!!!!

Dennis

Marching on together!

euphor9

Veldig bra av Bjørgen og fortjent.   Når hun legger opp som skiløper så vet jeg neste yrket som hun passer til.............

Tror hun kan stoppe blod med stemmen sin,for den skjærer gjennom det meste ;D

Lord-Meta

Må si meg litt skeptisk til de to russerne, aldri vunnet et verdenscup renn så tar de dobbel nå. Etter mengden av russere tatt i doping, så klarer jeg ikke helt å stole på de. tipper det kommer en smell på noen russere m.fl etterhvert

Sydhagen

Quote from: Lord-Meta on February 18, 2010, 00:34:27
Må si meg litt skeptisk til de to russerne, aldri vunnet et verdenscup renn så tar de dobbel nå. Etter mengden av russere tatt i doping, så klarer jeg ikke helt å stole på de. tipper det kommer en smell på noen russere m.fl etterhvert

Det Russiske sprintlaget trakk seg jo også plutselig fra en konkurranse rett før OL...mistenkelig...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

p0ndus

Imponerende av Bjørgen,  og den sprintfinalen så jo normal ut. Fikk derimot Muhlegg assosiasjoner når jeg så hvordan de 2 russerne  gikk i herrefinalen . (dette sier jeg ikke fordi jeg er skuffa over den norske innsatsen for medalje er alltid godkjent ). Syntes også Northug så litt skeptisk ut etter målgang.

flynn

Jeg pleier aldri å slenge ut dopinganklager, men gjør et aldri så lite unntak i dag. Jeg tillater meg å tro at Northug har tatt sitt første OL-gull allerede, men at han han ikke får vite det før om noen dager eller uker.
Disse gutta kan åpenbart gå på ski, og de hadde flaksen på sin side. De gikk i første semifinale, samt at Pølsa falt på en dag da det meste ellers så ut til å stemme, mens Northug ble hindret litt av samme hendelse på en kritisk fase av løpet.
Men allikevel, det tempoet de holdt gjennom hele finalen gjør det enkelt å tro at de har gått på "russermedisiner", og at før eller senere blir tatt.

flynn

berlin

Som en naiv sjel og som ønsker å fortsette å være det, velger jeg å tro at russerne var sterkere av naturlige grunner, ikke så mye av at de hadde noen flere minutter på restitusjon.

Syntes forøvrig at "Pølsa" så sterk ut, og undrer om han kunne gjort noe med russere om han ikke hadde falt.

Trist hvis flynn's "spådom" skulle vise seg å være sann, men vel......

Lord-Meta

Den ene russeren var vist en første års senior, og så jogger han fra det som skal være verdens beste sprintlag norge i OL. neeeh er noe ymse ute å går her tenker jeg

fjellhaugen

det er typisk norsk å være best skylde på doping og alle andre når vi ikke er gode nok selv :P
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Hallgeir *

Tora Berger har tatt gull på 20-kilometer, skiskyting. Overraskende og svært gledelig. Gratulerer!   :D 8)
Super Leeds since 1968

p0ndus

Dennis

Kanondag for Norge i OL!  8)
Marching on together!

Hallgeir *

Det blir en bra uttelling for Norge i Vancouver i dag. Det ser ut til at Emil Hegle Svendsen klarer å kopiere Tora Berger på mennenes 20-kilometer. Bjørndalen ligger an til (delt) andreplass. Det tar seg opp nå etter en litt lav uttelling de første dagene.  8)
Super Leeds since 1968

fjellhaugen

fantastisk i går, gjerne vi har komt inn i den såkalte flyten nå?
har egentlig aldri hatt noe imot svenskene men det hadde vært godt å vist de "hvor skapet skal stå" etter deres harselering tidligere i uken :)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Sleivind

Fantastisk hvordan alpinstjernene våre greier å mobilisere når det er mesterskap. Først var vi bortskjemte med Kjus og Aamodt, nå er det Svindal.

Meget godt løp av Svindal nå, spesielt når det virket som om løypa var begynt å bli litt treigere og oppkjørt. Gullet er vel ikke sikret enda, men han har den ganske langt nedi lomma  :)

Dennis

Fantastisk hvordan de beste er best når det gjelder! Aamodt i 2006 og Svindal nå, fire år senere. Vanvittig prestasjon med tanke på problemene Aksel har hatt siden det stygge fallet for en stund tilbake. Han har vel knapt hatt tid til å komme i form siden, grunnet nye skader og sykdom.
Marching on together!

Dennis

Rent funksjonær/arrangørmessig er OL i Vancouver en rein skandale! Har til gode å se en øvelse uten problemer med tidtagning, starting, etc. I tillegg går de tilbake på de nye hoppreglene som har blitt brukt i hele år.

Hva er det canadierne driver med? Har de ikke forberedt seg?
Marching on together!

Sleivind

Gull igjen!

Men herregud jeg synes synd på Steira, alle de fjerdeplassene, også får hun en ny idag, og det på overtid. Hadde hun bare strekt ut foten, så hadde det blitt medalje!

Men stryk til de som ga hun bronse!  >:(

fjellhaugen

Quote from: Sleivind on February 19, 2010, 22:50:37
Gull igjen!

Men herregud jeg synes synd på Steira, alle de fjerdeplassene, også får hun en ny idag, og det på overtid. Hadde hun bare strekt ut foten, så hadde det blitt medalje!

Men stryk til de som ga hun bronse!  >:(

enig med du.
synd på steira. håper bare de ikke appelerer og får kovalzyk? (3. plassen) disket. blir bismak på bronsen i så fall.

Therese

Pinlig å levere inn protest. Djeez! Men det jeg lurer på er om det er noen steder i byen (Oslo) som viser OL? Tenkte oss ut å spise i dag, men det er jo så mye spennende OL på tv så vi må få med oss det å =)
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

HåvardK

Quote from: Sleivind on February 19, 2010, 21:33:51
Fantastisk hvordan alpinstjernene våre greier å mobilisere når det er mesterskap. Først var vi bortskjemte med Kjus og Aamodt, nå er det Svindal.

Meget godt løp av Svindal nå, spesielt når det virket som om løypa var begynt å bli litt treigere og oppkjørt. Gullet er vel ikke sikret enda, men han har den ganske langt nedi lomma  :)
Hva behager?

Hallgeir *

Det ser ikke ut til å bli Northugs OL.
Super Leeds since 1968

Lord-Meta

Quote from: hallghel on February 21, 2010, 00:05:58

var synd med det stav bytte rett før innspurten, ellers tror jeg northug kunne tatt det. men men tror fortsatt han får et gull eller 2

Tom S

Quote from: hallghel on February 21, 2010, 00:05:58

Meir bekymra for oppførselen hans enn resultatene i løypa.
COME ON LEEDS !!

Therese

Jeg tror ikke vi kan forestille oss hvordan Petter har det nå. Han bør være utrolig skuffa og lei seg. Hele folket har forventet at han skal vinne alt, et umenneskelig press som ikke engang han takler. Jeg tror han til slutt snakker med pressen og beklager sin oppførsel.

Men man bør smile når man vinner bronse, det er jeg enig i!  ???
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

p0ndus

Tap og vinn med samme sinn het det visst i gode gamle dager. Her har vi visst en medgangskar som ikke makter det og takle og være en skuffet taper. Boikotter derfor enhver journalist. Om "gladgutten" Northug skulle vinne en av de gjenstående distansene så hadde det vært FETT om samtlige journalister overså han TOTALT!!! :-X :-X