Skrevet av Emne: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30  (Lest 78961 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

kilgallon

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #450 på: April 05, 2010, 18:18:52 »
Vi spilte en veldig god første time i dag. At Yeovil lukter blod etter en heldig redusering er slett ikke så merkelig. Nå har jeg fått kampen litt på avstand og det er jo ikke fordi Yeovil vassa i sjanser. De trøkte bra på og Leeds forsvarte seg egentlig ganske greit.
Det er bekymrende at vi ikke scorer på flere av våres sjanser i dag, og at det er Naylor som utover å score to vel også har sjanser til 2-3 flere. Beckford har vel kun en god mulighet i hele kampen. Og når vi vet at han normalt skal bruke 3-4 sjanser for å score et mål, ja så er det for lite.
Synes det var bra å se den nye mannen Collins i dag. Etter en rufsete start synes jeg han spilte seg veldig opp og i tillegg er han en trussel når vi har standarssituasjoner i nærhetens av deres felt.
Jeg har virkelig trua på at dette går veien. Som Grayson sa før kampen, så har laget potensiale til å vinne alle de sju resterende kampene. Vi har (også etter jul) gjort det rimelig bra på bortebane - det virker som om hele laget senker skuldrene noe mere, når de ikke skal performe for +25.000 på ER. Så mot Southend så vil det kanskje være en fordel, at det sannsynligvis ikke kommer flere enn 17-18.000.
Og hvis vi vinner de siste 6 nå, så er det jo opp til Millwall og Swindon og matche den...

MooCow

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #451 på: April 05, 2010, 18:20:49 »
Gradel MOM ja ! Viste både skills og ikkje minst INNSATS !! Beckford uengasjert og klaga på dommaren, skulle vore bytt ut før.

Veldig skuffande at ein vert så overkøyrt siste halvtimen og får totalt panikk.....

berlin

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #452 på: April 05, 2010, 18:44:23 »
Vi spilte en veldig god første time i dag. At Yeovil lukter blod etter en heldig redusering er slett ikke så merkelig. Nå har jeg fått kampen litt på avstand og det er jo ikke fordi Yeovil vassa i sjanser. De trøkte bra på og Leeds forsvarte seg egentlig ganske greit.
Det er bekymrende at vi ikke scorer på flere av våres sjanser i dag, og at det er Naylor som utover å score to vel også har sjanser til 2-3 flere. Beckford har vel kun en god mulighet i hele kampen. Og når vi vet at han normalt skal bruke 3-4 sjanser for å score et mål, ja så er det for lite.
Synes det var bra å se den nye mannen Collins i dag. Etter en rufsete start synes jeg han spilte seg veldig opp og i tillegg er han en trussel når vi har standarssituasjoner i nærhetens av deres felt.
Jeg har virkelig trua på at dette går veien. Som Grayson sa før kampen, så har laget potensiale til å vinne alle de sju resterende kampene. Vi har (også etter jul) gjort det rimelig bra på bortebane - det virker som om hele laget senker skuldrene noe mere, når de ikke skal performe for +25.000 på ER. Så mot Southend så vil det kanskje være en fordel, at det sannsynligvis ikke kommer flere enn 17-18.000.
Og hvis vi vinner de siste 6 nå, så er det jo opp til Millwall og Swindon og matche den...

Grayson wants 100% finish
Under-pressure Whites boss pleased to win ugly at Huish Park

kilde: http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_6077177,00.html

Grayson var skuffet over kollapsen i 2.omgang ut fra denne artikkelen. Om vi har startet en mini-revivial sa han vel klokelig at det vil vise seg etter kampen mot Southend på lørdag. I tillegg er målsettingen 100% poengfangst i siste 6 kamper. Realistisk eller urealistisk, det er også noe han nesten må si. Realistisk fordi det kanskje kreves full pott (!!!!!!), urealistisk fordi vi neppe klarer det. Men det klarer neppe noen av de andre heller (les: Millwall, Swindon og Charlton), i alle fall kan ikke alle klare det da noen møter hverandre.

Før kampen stod forøvrig denne artikkelen (også på skysports):

Grayson warns faltering stars
Boss says careers could go down the drain with promotion bid

Undertittelen og artikkelen er et litt mildt angrep på prestasjonene, uten at han sier noe om sitt ansvar.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_6076711,00.html
« Siste redigering: April 05, 2010, 18:46:01 av berlin »

berlin

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #453 på: April 05, 2010, 19:02:47 »
Intervju med Grayson og Naylor/Gradel ligger nå på Skysport, også for oss nordboere.

Artikkelen over bygger på det Grayson sier i intervjuet.
http://www.skysports.com/video/inline/0,26691,12606_6077223,00.html

« Siste redigering: April 05, 2010, 19:05:49 av berlin »

Lee Chapman

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #454 på: April 05, 2010, 19:04:16 »
Blir fortsatt for lett å skylde kun på SG i dette tilfellet. De var meget gode før jul, men etter jul virker det til å være en total kollektiv kolaps- spillere, ledelse og støtteapparat. Husk SG gjorde det meget bra med sin tidligere klubb- "bygget" opp en mindre klubb til å være en divisjon over Leeds i skrivende stund. La oss håpe dagens seier er et vendepunkt i forhold til resten av sesongen. Nå må vi stå sammen, vi kan fortsatt klare det og da er starten på 2010 glemt !
 

SveinArve

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #455 på: April 05, 2010, 20:07:23 »
Vi taper ikke i dag

Forstår ikke hvorfor Gradel starter. Helt ubrukelig som annet enn impactspiller på slutten. Grella var vel en av de minst dårlige mot både Norwich og Swindon.

hehehe! Bra sagt ditta ja :)
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

berlin

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #456 på: April 05, 2010, 20:13:11 »
Vi har (også etter jul) gjort det rimelig bra på bortebane - det virker som om hele laget senker skuldrene noe mere, når de ikke skal performe for +25.000 på ER. Så mot Southend så vil det kanskje være en fordel, at det sannsynligvis ikke kommer flere enn 17-18.000.
Og hvis vi vinner de siste 6 nå, så er det jo opp til Millwall og Swindon og matche den...

At spillerne merker økt press ved det faktum at de er Leeds, er hevet over enhver tvil. Om det er 17-18.000 vs 25.000 + tror jeg spiller mindre rolle. I noen kamper lager 18.000 mer "noise" enn 25.000, både i medgang og motgang.

Dessuten tror jeg du tar feil mhp at det stiller kun 17-18.000 på ER på lørdag.
Tror det blir godt over 20.000. Til tross for nedturen etter nyttår kommer ikke supporterne til å slutte å støtte opp om laget, dernest er dette en jævlig spennende kamp, med potensielt heftig gledesrus med seier.
Hvem vil ikke være tilstede for å opplevde det? Ikke mange. Det blir x antall pints på puben uansett jubling eller depping.

Husk også at Charlton skal opp mot Southampton i bortekamp på lørdag og Colchester har neppe gitt opp (i hvertfall ikke play-off) og kan by Swindon på kamp på hjemmebane.


DenHviteYeboah

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #457 på: April 05, 2010, 20:19:08 »
Blir fortsatt for lett å skylde kun på SG i dette tilfellet. De var meget gode før jul, men etter jul virker det til å være en total kollektiv kolaps- spillere, ledelse og støtteapparat. Husk SG gjorde det meget bra med sin tidligere klubb- "bygget" opp en mindre klubb til å være en divisjon over Leeds i skrivende stund. La oss håpe dagens seier er et vendepunkt i forhold til resten av sesongen. Nå må vi stå sammen, vi kan fortsatt klare det og da er starten på 2010 glemt !
Nå har vi sett kamp etter kamp etter kamp at spillere som er ute av form,eller har vanskelig for å tilpasse seg, spiller og spiller.Det verste er jo at flere på forumet (også engelske)bemerker før kampene merkelig valg av spillere, mens folk på benken som er sultne slipper lite til.Hvem sin skyld er dette da?Nei,Grayson har dessverre bevist at han har dårlig nese for uttak.Og hva med alt det lånesøppelet som ikke tilfører en dritt?hvem sin skyld er det?Og hvorfor blir vi så jævlig treige i alle dueller på slutten av kampene?hvem er skyld i dårlig kondis?

Bites Yer Legs

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #458 på: April 05, 2010, 20:23:00 »
Blir fortsatt for lett å skylde kun på SG i dette tilfellet. De var meget gode før jul, men etter jul virker det til å være en total kollektiv kolaps- spillere, ledelse og støtteapparat. Husk SG gjorde det meget bra med sin tidligere klubb- "bygget" opp en mindre klubb til å være en divisjon over Leeds i skrivende stund. La oss håpe dagens seier er et vendepunkt i forhold til resten av sesongen. Nå må vi stå sammen, vi kan fortsatt klare det og da er starten på 2010 glemt !
Nå har vi sett kamp etter kamp etter kamp at spillere som er ute av form,eller har vanskelig for å tilpasse seg, spiller og spiller.Det verste er jo at flere på forumet (også engelske)bemerker før kampene merkelig valg av spillere, mens folk på benken som er sultne slipper lite til.Hvem sin skyld er dette da?Nei,Grayson har dessverre bevist at han har dårlig nese for uttak.Og hva med alt det lånesøppelet som ikke tilfører en dritt?hvem sin skyld er det?Og hvorfor blir vi så jævlig treige i alle dueller på slutten av kampene?hvem er skyld i dårlig kondis?

Bates? Som kun gir midler nok til dårlige spillere..
KEEP FIGHTING!!

HåvardK

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #459 på: April 05, 2010, 20:33:20 »
Fikk ikke sett 1. omgang, men synes vi gjorde en god i jobb i 2. omgang helt frem til reduseringen.

Det som bekymrer meg er måten vi totalt faller sammen på - og det mot en middelmådig Yeovil-lag! Selv om Grayson og Leeds fikk en viktig seier i dag, føler jeg meg fortsatt ikke helt trygg på at Grayson er mannen som skal føre oss til opprykk denne sesongen...
Understatement of the season?

DenHviteYeboah

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #460 på: April 05, 2010, 20:43:52 »
Blir fortsatt for lett å skylde kun på SG i dette tilfellet. De var meget gode før jul, men etter jul virker det til å være en total kollektiv kolaps- spillere, ledelse og støtteapparat. Husk SG gjorde det meget bra med sin tidligere klubb- "bygget" opp en mindre klubb til å være en divisjon over Leeds i skrivende stund. La oss håpe dagens seier er et vendepunkt i forhold til resten av sesongen. Nå må vi stå sammen, vi kan fortsatt klare det og da er starten på 2010 glemt !
Nå har vi sett kamp etter kamp etter kamp at spillere som er ute av form,eller har vanskelig for å tilpasse seg, spiller og spiller.Det verste er jo at flere på forumet (også engelske)bemerker før kampene merkelig valg av spillere, mens folk på benken som er sultne slipper lite til.Hvem sin skyld er dette da?Nei,Grayson har dessverre bevist at han har dårlig nese for uttak.Og hva med alt det lånesøppelet som ikke tilfører en dritt?hvem sin skyld er det?Og hvorfor blir vi så jævlig treige i alle dueller på slutten av kampene?hvem er skyld i dårlig kondis?

Bates? Som kun gir midler nok til dårlige spillere..
Endelig har du forstått det ;D Spot on!

samadhi

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #461 på: April 05, 2010, 21:37:32 »
Etter en periode med dårlige resultater og prestasjoner var det godt å endelig få en 3 poenger. Ekstra godt av vi i tillegg overbevise og til tider spiller ut Yeovil. Dessverre fikk de ett meget ufortjent reduseringsmål som ga dem blod på tann, og vi fikk se at 2-0 faktisk er en farlig ledelse.

Jeg må si at enkelte av forumdeltakerne her inne kommer med vel mye kritikk mot absolutt alt som skjer i Leeds. Samme hva som skjer så finner de noe negativt og durer på om at eiere, managere og spillere er søppel og alt må gjøres annerledes. Det fine med å altid være negativ ovenfor sitt favorittlag er jo at man før eller siden vil få rett da lag alltid har sine ups and downs. Plutselig var alt som skjedde før jul bare ett blaff og lykketreff og alt som har skjedd etterpå har vært ren udulighet. Alle som ikke er enig i at alt er bare elendighet er selvsagt noen idioter og godtroende fjols, og bør helst sette seg i kroken og tie stille. Har respekt for at folk må mene hva de vil, men når man er 100% kritisk til alt som skjer absolutt hele tida får i hvertfall jeg nok. Latterlig å kjøre på med dette på en dag da Leeds har spilt en god kamp og tatt 3 poeng, og kommentarer som at Grayson må få sparken uansett om det blir opprykk eller ei er dirkete tøvete. Gjør en spiller en feilpasning er det Bates som har skylda, og dersom en falsk Bradley Johnsen profil på facebokk krever med spilletid så har Grayson mistet garderoben osv.

Man må gjerne komme med kritikk når laget fortjener det, men det må man også klare å gi ros når ting går bra. I dag fikk vi se ett Leeds lag som var Yeovil overlegne og med litt mer hell hadde vi ledet med både 3 og 4 mål før de scoret. I dag kan man jo si det var ett sjakktrekk å spille med Gradel fra start og dette skal vel Grayson ha all ære for ?? regner med han hadde fått sin del av skylda her inne dersom han hadde spilt dårlig.

For all del - alt er ikke rosenrødt i Leeds United. Likevel vi har 6 kamper igjen å spille og er ett par poeng bak direkte opprykk. Vi har ennå alle muligheter til å klare dette og i dag tok vi ett langt steg mot målet ved å endelig vinne og få fornyet selvtillit. Man må gjerne kreve både nye managere, eiere og spillere i dag, men jeg er rimeleig sikker på at dette vil være en dårlig løsning både kort- og langsiktig. Vi trenger kontinuitet og derfor bør Simon Grayson få styre denne skuta videre.

...og ja, jeg er sikkert en av de godtroende fjolsa som har blitt lurt av Bates. Lover å sette meg inn i hjørne og skal tenke over hva jeg akkurat har sagt.
marching on together,
derudaf forever...

jarle

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #462 på: April 05, 2010, 21:49:53 »
unngikk bevist å se kampen idag... HERLIG å komme hjem fra en dag på beachen til seier og 3 poeng!!!

Tydelig at det er nerver ute i laget... håper det ga litt selvtillit med en borteseier!

Noen som kan analysere de 2 omgangene og beskrive spillerne og hva de sto for idag, etc...

Tom S

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #463 på: April 05, 2010, 21:51:20 »
Etter en periode med dårlige resultater og prestasjoner var det godt å endelig få en 3 poenger. Ekstra godt av vi i tillegg overbevise og til tider spiller ut Yeovil. Dessverre fikk de ett meget ufortjent reduseringsmål som ga dem blod på tann, og vi fikk se at 2-0 faktisk er en farlig ledelse.

Jeg må si at enkelte av forumdeltakerne her inne kommer med vel mye kritikk mot absolutt alt som skjer i Leeds. Samme hva som skjer så finner de noe negativt og durer på om at eiere, managere og spillere er søppel og alt må gjøres annerledes. Det fine med å altid være negativ ovenfor sitt favorittlag er jo at man før eller siden vil få rett da lag alltid har sine ups and downs. Plutselig var alt som skjedde før jul bare ett blaff og lykketreff og alt som har skjedd etterpå har vært ren udulighet. Alle som ikke er enig i at alt er bare elendighet er selvsagt noen idioter og godtroende fjols, og bør helst sette seg i kroken og tie stille. Har respekt for at folk må mene hva de vil, men når man er 100% kritisk til alt som skjer absolutt hele tida får i hvertfall jeg nok. Latterlig å kjøre på med dette på en dag da Leeds har spilt en god kamp og tatt 3 poeng, og kommentarer som at Grayson må få sparken uansett om det blir opprykk eller ei er dirkete tøvete. Gjør en spiller en feilpasning er det Bates som har skylda, og dersom en falsk Bradley Johnsen profil på facebokk krever med spilletid så har Grayson mistet garderoben osv.

Man må gjerne komme med kritikk når laget fortjener det, men det må man også klare å gi ros når ting går bra. I dag fikk vi se ett Leeds lag som var Yeovil overlegne og med litt mer hell hadde vi ledet med både 3 og 4 mål før de scoret. I dag kan man jo si det var ett sjakktrekk å spille med Gradel fra start og dette skal vel Grayson ha all ære for ?? regner med han hadde fått sin del av skylda her inne dersom han hadde spilt dårlig.

For all del - alt er ikke rosenrødt i Leeds United. Likevel vi har 6 kamper igjen å spille og er ett par poeng bak direkte opprykk. Vi har ennå alle muligheter til å klare dette og i dag tok vi ett langt steg mot målet ved å endelig vinne og få fornyet selvtillit. Man må gjerne kreve både nye managere, eiere og spillere i dag, men jeg er rimeleig sikker på at dette vil være en dårlig løsning både kort- og langsiktig. Vi trenger kontinuitet og derfor bør Simon Grayson få styre denne skuta videre.

...og ja, jeg er sikkert en av de godtroende fjolsa som har blitt lurt av Bates. Lover å sette meg inn i hjørne og skal tenke over hva jeg akkurat har sagt.

Veldig bra innlegg, samadhi.
Men, det må vere lov å stille spørsmålstegn med Larry sine disposisjoner etter nyttår. Det har vert ein lang down der vi har kasta vekk ein soleklar ledelse og no må kjempe med nebb og klør for å kanskje klare direkte opprykk og kanksje ikkje eingang havner i PO.
Det er kritikkverdig, meiner eg.
COME ON LEEDS !!

berlin

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #464 på: April 05, 2010, 21:57:23 »
Kreditt til innlegget ditt, samadhi!  :)

samadhi

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #465 på: April 05, 2010, 22:17:16 »
Veldig bra innlegg, samadhi.
Men, det må vere lov å stille spørsmålstegn med Larry sine disposisjoner etter nyttår. Det har vert ein lang down der vi har kasta vekk ein soleklar ledelse og no må kjempe med nebb og klør for å kanskje klare direkte opprykk og kanksje ikkje eingang havner i PO.
Det er kritikkverdig, meiner eg.

Det er jeg helt enig med deg i, og selvfølgelig er det lov å være kritisk. Jeg blir bare så lei av at alle trådene på dette forumet blir gjennomsyret av de samme negative innlegge. Når enkelt personer kommer med den samme kritikken hele tiden som jeg til tider oppfatter som urettferdig så stiller jeg meg i en forsvarsposisjon ovenfor mitt favorittlag og blir kanskje ovendrevet optimistisik til det meste som skjer i klubben....
marching on together,
derudaf forever...

Moaning on together

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #466 på: April 05, 2010, 22:22:40 »
Artig med Gradel & Naylor i dag, etter en meget tung vår. Får satse på et mirakel eller seks på slutten nå.

berlin

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #467 på: April 05, 2010, 22:25:43 »
unngikk bevist å se kampen idag... HERLIG å komme hjem fra en dag på beachen til seier og 3 poeng!!!

Tydelig at det er nerver ute i laget... håper det ga litt selvtillit med en borteseier!

Noen som kan analysere de 2 omgangene og beskrive spillerne og hva de sto for idag, etc...


Jeg så bare 2.omgang jarle, og målene kom i første omgang.

Leeds spilte visst bra, særlig andre halvdel av første omgang da Naylor headet inn 2 mål med 6-7 minutters mellomrom (29 og 35 minutt) og ut omgangen.

2.omgang:

Leeds cruiset virkelig de første 20 minuttene, og Yeovils manager uttalte etter kampen at det kunne stått både 4 og 5-0 i løpet av denne perioden. Det skal sies at Yeovil var et av de svakeste lagene jeg har sett i denne perioden, og sjanse på sjanse ble skapt vel så mye av det som av Leeds gode spill. Det var ikke så klikk-klakk som det var før, men Leeds kjørte kampen fullstendig og kommentatoren ventet bare på neste Leeds mål.

Så, etter en miss av Doyle (tror jeg det var) fikk Yeovil en sjanse ut av intet, som de scorte på. Noe passivt forsvarspill av Leeds etter at de mistet ballen ved den anledningen.

Noen minutter så det ut til at Leeds skulle bevare fatningen og fortsette sitt spill, men det varte bare noen minutter. Det som da skjedde, er grunnen til at folk sitter igjen med et negativt inntrykk av kampen. Total kollaps. Forvirrede høns igjen! Dårlig organisert, klarer ikke å holde ballen når man først har den, panikksparker den opp mot Yeovil uten mål og mening. Gjør så godt de kan i forsvar og det holder - såvidt. For det værste er at Yeovil slett ikke vartet opp med klassespill nå de fikk blod på tann, de hadde virkelig dårlig pasningskvalitet  da også. Og Grayson sa i intervjuet etter kampen at han var skuffet over denne kollapsen, så det er ikke opphausa av folk her inne. Nerver kombinert med dårlig selvtillit er en nærliggende "årsak".

Man tar seg i å tenke at hvis motstanderen ikke hadde vært så dårlig så kunne vi ha blitt straffet hardere.

Likevel har samadhi litt rett. De første 65 minuttene var det bare et lag på banen, og ut fra sjanser totalt sett, helt fortjent seier. Med en så horribel avslutning, er det klart at overdøver starten. Hadde det vært motsatt, at Leeds kavet rundt som tullinger de første 20-minuttene og lå under med 1-0, men derfra hadde kjørt kampen ut 95 min, og vunnet 2-1, så tror jeg folk her hadde vært mindre arge.

Gradel er en såkalt av og på spiller, og i dag var han forbausende nok "PÃ…" hele kampen.
MOTM by a mile. Farlig så lenge Leeds-dominansen varte, men leverte høy også arbeidsinnsats som "førsteforsvarer" kampen igjennom.

beckford - under pari
Doyle - heller svak
Naylor - god kamp og 2 mål!
Hughes - svak
Kilkenny, Snoddy og Howson -  på det jevne
Bromby, Higgs og Collins - antagelig greit nok, men utmerket seg ikke - Higgs stø med lite å gjøre
Watt fikk 5-6 minutter, så ut som en farget Arsenal spiller, hehe, neppe uvenn med ballen, litt pinglete kropp - men teknikk og balansen er i orden.
« Siste redigering: April 05, 2010, 22:42:57 av berlin »

jarle

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #468 på: April 05, 2010, 22:35:21 »
De nervene må legges igjen i garderoben...

det må nå leveres under press!!! ( vår styrke ?????)

Takk for innlegg Berlin!

DenHviteYeboah

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #469 på: April 05, 2010, 23:32:03 »
Veldig bra innlegg, samadhi.
Men, det må vere lov å stille spørsmålstegn med Larry sine disposisjoner etter nyttår. Det har vert ein lang down der vi har kasta vekk ein soleklar ledelse og no må kjempe med nebb og klør for å kanskje klare direkte opprykk og kanksje ikkje eingang havner i PO.
Det er kritikkverdig, meiner eg.

Det er jeg helt enig med deg i, og selvfølgelig er det lov å være kritisk. Jeg blir bare så lei av at alle trådene på dette forumet blir gjennomsyret av de samme negative innlegge. Når enkelt personer kommer med den samme kritikken hele tiden som jeg til tider oppfatter som urettferdig så stiller jeg meg i en forsvarsposisjon ovenfor mitt favorittlag og blir kanskje ovendrevet optimistisik til det meste som skjer i klubben....
Regner med at du sikter til hb,jarle og undertegnede.Til ditt innlegg kan jeg bare si at jeg står for hvert innelgg jeg har skrevet,og jeg blir ganske matt over at enkelte opptrer som komiske Ali her på forumet mht klubbens drift.Beklager,men jeg ser faktisk ikke noe positivt med som skjer nå.Sportslig kollaps samt en eier som tvers igjennom er en kjeltring!Jeg vil ha tilbake mitt kjære Leeds United!!!! >:( >:( >:(
Beklager at du nok en gang må lese noe negativt.Skal prøve å holde meg unna positivitetstrådene så du kan jo oppsøke dem ;D
MOT!

berlin

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #470 på: April 05, 2010, 23:39:59 »
Jeg tror samadhi her sikter til langt flere enn de du nevner, DHY, kanskje t.o.m. majoriteten.

Trond90

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #471 på: April 06, 2010, 00:05:41 »
Herligt med 3 poeng, men vi skulle drept kampen langt tidligere.. men 3 poeng er 3 poeng! Likte det jeg såg av Gradel i dag! Han blødde virkelig for drakta! Sånn det skal være! Håper vi får litt sjølvtillit nå og gruser Southend og at Colchester vinner mot Swindon, og Millwall driter seg ut hjemme! MOT!!!! :) :)
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #472 på: April 06, 2010, 00:19:24 »
Første Leedskampen jeg har sett på lenge, og synes det var mye positivt.

Bra innsats over hele linja, og vi kom til mange sjanser. Vi hadde vel flere skudd på mål i denne kampen enn det vi har hatt i de foregående fire kampene til sammen.

Synes også Grayson for en gangs skyld prøvde på noe nytt - som Yeovil muligens ikke var forberedt på - ved å dytte inn Gradel på topp sammen med Beckford. 

I L1-målestokk er jeg ikke enig i at Yeovil er et dårlig lag. De har tross alt 9 lag bak seg på tabellen, og blir sjelden spilt ut så til de grader som de ble i starten av denne kampen. Holder stort sett tett hjemme, og de fleste topplagene som har vært der nede har måttet slite seg til en knapp seier, som Leeds tilslutt måtte idag.

Allikevel skummelt å se hvordan hele laget nesten faller sammen som nervøse vrak når det kommer et mål i mot.... Håper du har en kur mot dette Grayson..... :-\
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Øystein E

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #473 på: April 06, 2010, 00:46:01 »
Endelig endte en tv sendt Leedskamp godt. Jan Oskar Dervo og undertegnede så kampen hjemme hos meg i Reppen. Jeg slengte inn en langodds like før kampstart å sa til Jan Oskar at jeg ikke tar sjansen på å tippe Leeds med handikap.
 Underveis i kampen angret jeg veldig på at jeg ikke klinket til å tippet Leeds seier med handikap. Oddsen ville nesten doblet seg, sa jeg til Jan Oskar. Det burde faktisk stått 8-0 til Leeds før kampen plutselig ble spennende.
 Jeg var litt brysk underveis i kampen å sa til Jan Oskar at det ville vært morsommere om kampen var mere spennende. Fysj Øystein så dum du kan være.
Vi kom også inn på temaet: Hvorfor har det gått så dårlig etter Man U kampen?
Her kunne Jan Oskar avsløre at Leeds United faktisk ble gannet av en Man U-fan fra tana.
Ganning er et kjent virkemiddel i noen kretser.
Underveis i kampen blir jeg oppringt av en Leeds-kamerat som sa han har evnen til å oppheve ganningen. Han sa videre at slik moderat ganning normalt bare varer i 3 måneder. Denne kampen ble spilt bare et par dager etter tre måneders grensen.
I det øyeblikk han opphevet ganningen scoret Leeds.
Det finnes mere mellom himmel og jord enn mange tror.

Mvh Øystein.
 

Jon R

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #474 på: April 06, 2010, 01:18:19 »
Svært enig med berlins og midjos vurderinger her. Gradel MOM med enorm innsats og uforutsigbar for stakkars Yforsvarere gjennom det meste av kampen. Beckford uffattelig svak etter mitt syn. Dårlig mottak. Svak i dueller. Kan ikke skyte. Kan ikke heade og knapt nok jobbe. Dårlig kroppspråk når han taper dueller og snur seg gjerne vekk fra spillet for å gi det onde øyet til dommer eller linjedommer. Rett og slett en negativ faktor når han er i det hjørnet.

Brombys innkast et dødelig våpen når vi kjører opp stopperne våre, og kompenser med det for manglende innleggsfot. Naylor kunne med litt flaks hatt 4-5 mål idag! Her har Grayson en mulig joker i ermet når vi jager for mål på slutten av kampene. 

Vi trenger sårt en duellspiller på topp. Grayson bør vurdere å benke Beckford fra start i neste kamp ettersom Gradel fortjener å starte, men tror ikke det skjer. Uansett har vi ikke det helt stort utvalget med Becchio skadet og Kandol ute i kulden.

Kollapsen de siste 20 var vond å være vitne til, men det blir slik når hele laget ( minus Gradel som lp i 94 minutter)  blir stående igjen med bena i sement rundt egen 16 meter hver gang vi får poolet ballen ut av kritisk sone. Uforståelig at vi holder på sånn i nesten en halv omgang. Hvorfor Grayson ikke bytter før det er 4 minutter igjen på klokka er det vel bare han som skjønner.

Alt i alt en dr Jekyll og Mr Hyde forestilling av Leeds United. Vi er med andre ord ennå ikke friskemeldt selv om det unektelig kunne se sånn ut mellom 15. og 65. minutt.
Jon R.

Tom S

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #475 på: April 06, 2010, 07:09:34 »
...og så var vi gode på korner, det er lenge siden. Kilkenny serverte mange gode innlegg frå hjørneflagget. Det kan vere viktig å ta med seg i innspurten. Vi virket generelt farlige på våre dødballer inkl Brombys innkast.
COME ON LEEDS !!

Tom S

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #476 på: April 06, 2010, 07:17:08 »
Higgs - 5, rusten
Bromby - 6, bedre enn på lenge, gode innkast
Collins - 6, solid
Naylor - 7, solid og 2 mål (burde hatt hatrick)
Hughes - 5, mangler tempo
Doyle - 6, slurver på baklengsmålet, men ellers på det jamne
Howson - 7, jobber godt og server ein del gode baller
Snoddy - 6, jobber godt
Kilkenny - 7, holder ballen bra, sliten på slutten
Beckford - 3, løyser ikkje svetten, skuffende
Gradel - 8, MOM jobber utrettelig, vinner dueller inkl på hodet

COME ON LEEDS !!

Erik_

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #477 på: April 06, 2010, 10:08:44 »
SKY Sports synes det er viktigere å vise reklame og snakke om kampen, i stedet for å vise hva som skjer på banen.

Et minutts stillhet: http://www.youtube.com/watch?v=4F7e5jQrke0

???

DenHviteYeboah

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #478 på: April 06, 2010, 10:56:23 »
Svært enig med berlins og midjos vurderinger her. Gradel MOM med enorm innsats og uforutsigbar for stakkars Yforsvarere gjennom det meste av kampen. Beckford uffattelig svak etter mitt syn. Dårlig mottak. Svak i dueller. Kan ikke skyte. Kan ikke heade og knapt nok jobbe. Dårlig kroppspråk når han taper dueller og snur seg gjerne vekk fra spillet for å gi det onde øyet til dommer eller linjedommer. Rett og slett en negativ faktor når han er i det hjørnet.

Brombys innkast et dødelig våpen når vi kjører opp stopperne våre, og kompenser med det for manglende innleggsfot. Naylor kunne med litt flaks hatt 4-5 mål idag! Her har Grayson en mulig joker i ermet når vi jager for mål på slutten av kampene. 

Vi trenger sårt en duellspiller på topp. Grayson bør vurdere å benke Beckford fra start i neste kamp ettersom Gradel fortjener å starte, men tror ikke det skjer. Uansett har vi ikke det helt stort utvalget med Becchio skadet og Kandol ute i kulden.

Kollapsen de siste 20 var vond å være vitne til, men det blir slik når hele laget ( minus Gradel som lp i 94 minutter)  blir stående igjen med bena i sement rundt egen 16 meter hver gang vi får poolet ballen ut av kritisk sone. Uforståelig at vi holder på sånn i nesten en halv omgang. Hvorfor Grayson ikke bytter før det er 4 minutter igjen på klokka er det vel bare han som skjønner.

Alt i alt en dr Jekyll og Mr Hyde forestilling av Leeds United. Vi er med andre ord ennå ikke friskemeldt selv om det unektelig kunne se sånn ut mellom 15. og 65. minutt.
Synes du det er genialt av Grayson å bruke Beckford kamp etter kamp når hjernen hans er et annet sted?
Dette laget har altfor dårlig kondis og taper dueller mot slutten som du bemerker.Hvem trener dette laget?
Du bemerker sene bytter og merkelige bytter-noe vi har sett i kamp etter kamp.Hvem avgjør dette?
Tror du at Grayson er mannen som har taktisk kløkt og det lille ekstra som skal til for at vi skal rykke opp iår og forhåpentligvis veldig fort videre fra ccc?

Evig Pint

Sv: KAMP: vs YEOVIL TOWN, mandag 5/4 2010, kl 13.30
« Svar #479 på: April 06, 2010, 12:52:27 »
Tror ikke vi skal legge for mye i dette med dårlig kondis ??? Er ikke noe jeg har observert tidligere. Igår var det nerver som først og fremst spilte inn tror jeg, i tillegg til et Yeovil lag som samtidig øyner håp og prøver å jage seier. I tillegg var det jo nesten identisk lag som spilte kamp mindre enn 48 timer tidligere (men det gjorde vel Yeovil også?).

Uansett, vil ikke gå med på at Leeds er et dårlig trent lag.


Derimot er jeg enige med deg når det gjelder Grayson og bytter. Burde tatt ut Beckford mye tidligere, det var som å spille med 10 mann der i 2. omgang..
Marching on together