Skrevet av Emne: Sv: Er Leeds United klare for Premier League og de økonomiske utfordringene?  (Lest 3420 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Per-Stian

Eg ser at den opprinnelege artikkelen har ført til litt debatt. Simmy har eit meget godt poeng, dersom det er sant. Sitat:

"Be careful what you wish for. The Championship will never be easier to get out of than this year. Next season will see 6 clubs with the benefit of parachute payments vying for the 3 promotion spots. This season it’s one, ‘Boro (Hull and Portsmouth are not getting the benefit of theirs).

We should go for it this season, without question."

Per-Stian

Nok eit godt debattinnlegg, frå Phil92, som illustrerer fordelane ved å rykke opp i år:

"There is not a chance staying down will benefit the club, you cannot afford to pay or attract the quality of player to compete in the Premier League whilst you are still playing in the Championship without breaking the bank, so saying we need to stay down to build a team to compete in the Premier League is absolute nonsense. We all know promotion is worth an estimated 40 mil boost in income in your first year up and then 48 mil over four years in parachute payments should you relegate. You have to build a team to get to the PL first within your Championship budget which Grayson seems to have made a really good fist at and then in the summer when you have gone up build a team to compete in the PL using the extra revenue streams. If you are relegated the parachute payments allow you to attempt to bounce straight back up for the next four years whilst paying higher wages keeping on some of the players you recruited whilst in the PL giving you a massive boost over all over clubs in the Champ that haven’t visited the PL recently. Only if you get sentimental after promotion and start paying your Championship quality players PL wages (Hull) will you get in big trouble. The trick is to invest the cash in younger players (low twenties) which we have a decent resale value whilst offering any experienced heads you bring in deals which are short term or vastly reduced should the club relegate. This season is the weakest Championship i’ve seen in the last six or seven years i’ve been paying extra attention to the league so this year is as easier chance as we will have under Bates to get the Promotion. If we have a chance to get it we must go for it."

berlin

Eg ser at den opprinnelege artikkelen har ført til litt debatt. Simmy har eit meget godt poeng, dersom det er sant. Sitat:

"Be careful what you wish for. The Championship will never be easier to get out of than this year. Next season will see 6 clubs with the benefit of parachute payments vying for the 3 promotion spots. This season it’s one, ‘Boro (Hull and Portsmouth are not getting the benefit of theirs).

We should go for it this season, without question."


Boro rykket ikke ned ifjor, det var Burnley i tillegg til de to nevnte. Er det ikke ett år/sesong man får "fallskjerm" ?

berlin

Det gjelder å gjøre grundig kontraktsarbeid på både spillere og annet, inkl. klausuler,
som tar høyde for både "success" and "failure"

Dette er det dessverre mange klubbar som gløymer (eks: Newcastle og Soton) i euforien av å vere i det gode selskap. I tillegg er vi "best i klassen" når det gjeld å gløyme ut klausulen ved eventuelt vidaresalg. Desse to kontraktsparagrafane vi hugse på - uansett divisjon!


Soton hadde faktisk kontraktsfesta standard for sine spillere et kraftig lønnskutt dersom klubben rykket ned,
hvilket den gjorde. Likevel, det var ikke nok.......

Per-Stian

Eg ser at den opprinnelege artikkelen har ført til litt debatt. Simmy har eit meget godt poeng, dersom det er sant. Sitat:

"Be careful what you wish for. The Championship will never be easier to get out of than this year. Next season will see 6 clubs with the benefit of parachute payments vying for the 3 promotion spots. This season it’s one, ‘Boro (Hull and Portsmouth are not getting the benefit of theirs).

We should go for it this season, without question."


Boro rykket ikke ned ifjor, det var Burnley i tillegg til de to nevnte. Er det ikke ett år/sesong man får "fallskjerm" ?

Eg er ikkje kjend med reglane, men siste debattant hevder nedrykka klubbar får 48 millionar pund fordelt på dei fire påfølgande åra.

berlin

Eg ser at den opprinnelege artikkelen har ført til litt debatt. Simmy har eit meget godt poeng, dersom det er sant. Sitat:

"Be careful what you wish for. The Championship will never be easier to get out of than this year. Next season will see 6 clubs with the benefit of parachute payments vying for the 3 promotion spots. This season it’s one, ‘Boro (Hull and Portsmouth are not getting the benefit of theirs).

We should go for it this season, without question."


Boro rykket ikke ned ifjor, det var Burnley i tillegg til de to nevnte. Er det ikke ett år/sesong man får "fallskjerm" ?

Eg er ikkje kjend med reglane, men siste debattant hevder nedrykka klubbar får 48 millionar pund fordelt på dei fire påfølgande åra.

Ser det nå PS  :), men er litt skeptsisk. Jeg vet ihvertall at plasseringen i PL gir forskjellig slik bonus, altså det er forskjell mellom hver plass. Hvorvidt 48 mill fordelt på 4 år vet jeg heller ikke om stemmer, men i såfall er jeg overrasket. Det har nemig vært kritikk mot disse #fallskjermene" ad "ikke fair" og ikke gunstig ift engelsk fotballs 4 divisjoner og dets klubber.

Jon R

Eg ser at den opprinnelege artikkelen har ført til litt debatt. Simmy har eit meget godt poeng, dersom det er sant. Sitat:

"Be careful what you wish for. The Championship will never be easier to get out of than this year. Next season will see 6 clubs with the benefit of parachute payments vying for the 3 promotion spots. This season it’s one, ‘Boro (Hull and Portsmouth are not getting the benefit of theirs).

We should go for it this season, without question."


Dette argumentet har vært brukt av flere på dette forumet, og hvis jeg ikke husker helt feil var også Mc Midjo innom dette i sin pre season analyse i TPN. Jeg tror nemlig Simmy har helt rett! Adder dette med phil 92`s gode argumenter og svaret blir åpenbart: I sum har vi MYE å å vinne på et opprykk allerede denne sesongen og et par millioner £ brukt i januarvinduet kan dermed gi solid økonomisk gevinst...
Jon R.

jarle

Eg ser at den opprinnelege artikkelen har ført til litt debatt. Simmy har eit meget godt poeng, dersom det er sant. Sitat:

"Be careful what you wish for. The Championship will never be easier to get out of than this year. Next season will see 6 clubs with the benefit of parachute payments vying for the 3 promotion spots. This season it’s one, ‘Boro (Hull and Portsmouth are not getting the benefit of theirs).

We should go for it this season, without question."


Dette argumentet har vært brukt av flere på dette forumet, og hvis jeg ikke husker helt feil var også Mc Midjo innom dette i sin pre season analyse i TPN. Jeg tror nemlig Simmy har helt rett! Adder dette med phil 92`s gode argumenter og svaret blir åpenbart: I sum har vi MYE å å vinne på et opprykk allerede denne sesongen og et par millioner £ brukt i januarvinduet kan dermed gi solid økonomisk gevinst...

Så enig.. virker som det er en åpenbar mulighet  iår...

Hvordan kan vi bli bedre forberedt?

hmmm


Per-Stian

Eg ser at den opprinnelege artikkelen har ført til litt debatt. Simmy har eit meget godt poeng, dersom det er sant. Sitat:

"Be careful what you wish for. The Championship will never be easier to get out of than this year. Next season will see 6 clubs with the benefit of parachute payments vying for the 3 promotion spots. This season it’s one, ‘Boro (Hull and Portsmouth are not getting the benefit of theirs).

We should go for it this season, without question."


Dette argumentet har vært brukt av flere på dette forumet, og hvis jeg ikke husker helt feil var også Mc Midjo innom dette i sin pre season analyse i TPN. Jeg tror nemlig Simmy har helt rett! Adder dette med phil 92`s gode argumenter og svaret blir åpenbart: I sum har vi MYE å å vinne på et opprykk allerede denne sesongen og et par millioner £ brukt i januarvinduet kan dermed gi solid økonomisk gevinst...

Så enig.. virker som det er en åpenbar mulighet  iår...

Hvordan kan vi bli bedre forberedt?

hmmm



Dersom vi ligg godt an i løypa (trygg playoff-plass eller betre) ved nyttår, meiner eg at Grayson og Bates må diskutere seg fram til og investere i smarte signeringar som også vil tene oss godt ved eit potensielt opprykk. Eg trur ikkje på noko Hønefoss-metode der vi hentar inn nesten ein heilt ny førsteellevar rett før seriestart. Vi må bygge morgondagens lag trinn for trinn, med basis i dei som gjer ein god jobb i dag. Eg trur at, dersom det går som eg håpar ved nyttårstider, må vi kjøpe inn ein skikkeleg midtbanespelar i klassen Koren, Sapara, Annan eller liknande. Desse spelarane var relativt dyre i norsk samanheng, men med eit usedvanleg stort talent. Slike spelarar vil ikkje kreve alt for høge lønningar og karrieren kan berre gå ein veg - oppover.

Andersen

Idag, har vi vel knapt nok penger på sparekonto ?Får vel noe mere inntekter,hvis opprykk, klarer vi lønningene i et evnt opprykk til PL?  Penger til nye spillere ? Blir ikke lei meg hvis vi ikke rykker opp i år, heller en jevngod sesong på trygg plass, en fare for nedrykk. Et opprykk om 1-2. sesonger er greit for meg . LEEDS4EVER.

Per-Stian

Idag har vi vel knapt nok penger på sparekonto? Får vel noe mere inntekter,hvis opprykk, klarer vi lønningene i et evnt opprykk til PL?  Penger til nye spillere?

Eit viktig, men vanskeleg steg mot PL-tilværelse er å kvitte seg med fleire av dagens lønnstakarar. Stallen vår tel vel over 30 spelarar og blant desse er det minst fem som aldri vil spele førstelagsfotball igjen. Eg tenker spesielt på Robinson og Michalik, som eg tippar har relativt feite lønningar. I ei perfekt CM-/FM-verd hadde eg forsøkt å selje/gi bort overflødige spelarar for å gi plass til éin eller to høgtlønna og solide førstelagsspelarar.

Leedsfan

Ingen tvil om at det lønner seg å rykke opp, selv om vi skulle rykke ned. Alle kontraktene som reforhandles må inneholde en nedrykksklausul, enten frigjøring av spilleren eller nedgang i lønn.

Jeg håper vi bli kvitt endel rask i januar. Det hadde vært deilig med 4-5 spillere ut og kanskje 1 eller to inn som forsterker laget, sentral midtbane er viktig å forsterke.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ArneS

Har for egen del ment at vi bør ha 3 sesonger i Championship før vi er rustet til å ta et nytt steg.  Skulle vi likevel rykke opp kunne blårussen argumentert for at vi ikke skulle gjøre noen ting med verken spillere eller lønninger, og rett og slett satset 100% på nedrykk.

DET kunne gitt penger i kassen etter en slik sesong.  Kostnadsmessig på samme nivå som 2. sesong i championship, høyere sportslige utfordringer, mental knekk for både spillere og fans pga mye grusing - men bra for kontoen til Leeds (og Bates).

Vet selvsagt at det er alt for mye følelser involvert til at noen er så kyniske, men likvel.

Tenker fortsatt at 3 sesonger i championship er fornuftig, og plassering i år rundt 8-10 er mer enn godkjent.  Skulle vi komme til Play-Off er det bare kjekt, og skulle det bli finale så skal jeg heie som en gal for opprykk - selv om jeg tror det blir rett ned igjen - inklusiv risiko for ny tur til L1.
Den 17. mann

LeedsU878

Jeg er litt forundret over at ingen har nevnt Stoke. De brukte nesten ikke penger første året de var oppe. De vant vel stort sett ikke borte, men satset på knallhard jobbing hjemme, og klarte seg til slutt.

Dette er nok modellen man bør følge. Rykker man ned får man fallskjerm, og står dermed med bedre kort på hånden - blir man oppe kan man gradvis begynne å satse.
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

Boxman

Hvis vi får sjansen til å rykke opp denne sesongen, så må vi holde fast på den med nebb og klør!
Denne sesongen kan vise seg å bli ganske unik i forhold til hvor mange lag vi må konkurrere med for å komme oss opp.
Av de tre som kom ned forrige sesong, var det ventet at kun Middlesbrough hadde mulighet til å kjempe om å rykke direkte tilbake, pga dårlig økonomi hos Hull og Portsmouth. Nå viser det seg faktisk at også Boro sliter, hvilket skulle gi oss en enda bedre mulighet.
For å ta det negative først. Ja, det vil koste oss noen £ i forhold til avtalen Bates gjorde under forrige administrasjon. "Rykker vi opp innen 10 år, får kreditorene mer tilbake". Dette vil uansett være småpenger i forhold til hva som kommer inn.
Portsmouth kom desidert sist forrige sesong, men dro likevel inn £31,8mill i tv-/prispenger. Dette er penger fra den engelske tv-avtalen, fra tv-avtalen fra utlandet og prispenger i forhold til plassering. Noe av dette er avhengig av hvor mange kamper som vises, men at Leeds United vil vises flere ganger enn Protsmouth, kan vi vel ta for gitt. Ergo er vi garantert et minimum på £31,8mill om vi rykker opp. Oppå kommer så billettinntekter og sponsorpenger.
I tillegg er tallene jeg viser til, altså fra forrige sesong, som var siste året i det gamle tv-avtalen. Ny avtale startet i høst, og den betaler bedre, utfra den info jeg kan finne.
Det som også er verdt å merke seg, er at fra neste sesong, gjelder ny "fallskjerm"-avtale. Lagene som rykker ned, vil hver få £16mill de to første sesongene, og så £8mill de to neste. Og disse må vi altså konkurrere med, om vi ikke kommer oss opp denne sesongen.
Det sier seg selv at det blir særdeles mye vanskeligere, når klubbens eier tydeligvis ikke vil investere i spillere så lenge vi er der vi er.
Go for it!
Proud to be Leeds!

p0ndus

  • Gjest
Idag, har vi vel knapt nok penger på sparekonto ?Får vel noe mere inntekter,hvis opprykk, klarer vi lønningene i et evnt opprykk til PL?  Penger til nye spillere ? Blir ikke lei meg hvis vi ikke rykker opp i år, heller en jevngod sesong på trygg plass, en fare for nedrykk. Et opprykk om 1-2. sesonger er greit for meg . LEEDS4EVER.
Visste ikke at klubben hadde sparekonto en gang. Trodde Batesgnomen puttet alt på egen sparegris.

newsome

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6541249,00.html

Grayson fornøyd med troppen!
Vi har en av divisjonens dårligste hjemmestatistikker.
En av divisjonens dårligste forsvar.
Flere sentrale midtbanespillere er på vei bort.
Og så sier manageren våres at han er såre fornøyd med spillerstallen.
Enten har han fått kuldesjokk eller så har gamlingen i Monaco tapt penger på aksjer i det siste.

Leeds er milevis unna å rykke opp i P.L.
Skulle vi med tur rykke opp via play off har vi ingenting der å gjøre.
Begynn å rydd på toppen og få inn en eier og styreformann som vil satse.
Når julen er over er det på tide for nissen å pensjonere seg for godt.
Dette er ikke en storklubb som Leeds U verdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

trosetti

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6541249,00.html

Grayson fornøyd med troppen!
Vi har en av divisjonens dårligste hjemmestatistikker.
En av divisjonens dårligste forsvar.
Flere sentrale midtbanespillere er på vei bort.
Og så sier manageren våres at han er såre fornøyd med spillerstallen.
Enten har han fått kuldesjokk eller så har gamlingen i Monaco tapt penger på aksjer i det siste.

Leeds er milevis unna å rykke opp i P.L.
Skulle vi med tur rykke opp via play off har vi ingenting der å gjøre.
Begynn å rydd på toppen og få inn en eier og styreformann som vil satse.
Når julen er over er det på tide for nissen å pensjonere seg for godt.
Dette er ikke en storklubb som Leeds U verdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Milevis unna opprykk? Blir selvfølgelig svært overrasket hvis vi klarer en play-off, men dog ligger vi sannelig an til det i øyeblikket, så milevis unna opprykk er vel å ta hardt i.

I tillegg - hvorfor snu opp ned på noe som ser ut til å fungere? Svaret kan vel ikke være å selge sullamitten, og bygge et nytt lag nå når vi har prøvd på dette i 10 år? Det er ingen selvfølgelighet at et lag med 11 nye - antatt bedre- spillere ville prestert bedre enn det Leeds gjør pr.d.d. Jeg synes det virker som Grayson har skaffet en spillergruppe som fungerer sammen, men som dessverre mangler noe kvalitet i noen ledd. Mener vi med 1-3 klare forsterkninger, LETT kunne kjempet om play-off. Dessverre viser dette seg å ikke være så lett som mange tror.

At statistikken taler mot oss på hjemmebane kan ha mange grunner. En pur ung midtbane og forventningspress kan nok ha mye skyld, men hvem klager vel over det? Det er vel lenge siden vi kunne slå i bordet med en så spennende midtbane som vi har akkurat nå.

Nei, slutt å svartmale situasjonen. Når opprykket kommer (og det kommer!) er i og for seg likegyldig.

Synes det er merksnodig at LEEDS-FANS faktisk klarer å oppføre seg som at vi skulle vært bortskjemte. At noen likevel klarer å finne noe negativt i et opprykk, er i og for seg en svært bisarr tanke. Ser selvfølgelig poengene, og jeg tror ikke mange her inne hadde grått over et opprykk. Likevel - et opprykk i år hadde UTVILSOMT hatt en positiv effekt på klubben. Med dagens styring (ja, her gir jeg faktisk skryt), er jeg 100% sikker på at klubben ikke kommer til å lide samme skjebne som Southampton, Hull, Sheff U. osv.. Er det noen som har lært det "the tough way", så er det Leeds.
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

lojosang

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6541249,00.html

Grayson fornøyd med troppen!
Vi har en av divisjonens dårligste hjemmestatistikker.
En av divisjonens dårligste forsvar.
Flere sentrale midtbanespillere er på vei bort.
Og så sier manageren våres at han er såre fornøyd med spillerstallen.
Enten har han fått kuldesjokk eller så har gamlingen i Monaco tapt penger på aksjer i det siste.

Leeds er milevis unna å rykke opp i P.L.
Skulle vi med tur rykke opp via play off har vi ingenting der å gjøre.
Begynn å rydd på toppen og få inn en eier og styreformann som vil satse.
Når julen er over er det på tide for nissen å pensjonere seg for godt.
Dette er ikke en storklubb som Leeds U verdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ny forumrekord i utropstegn der, altså.
- Leif Olav

berlin

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6541249,00.html

Grayson fornøyd med troppen!
Vi har en av divisjonens dårligste hjemmestatistikker.
En av divisjonens dårligste forsvar.
Flere sentrale midtbanespillere er på vei bort.
Og så sier manageren våres at han er såre fornøyd med spillerstallen.
Enten har han fått kuldesjokk eller så har gamlingen i Monaco tapt penger på aksjer i det siste.

Leeds er milevis unna å rykke opp i P.L.
Skulle vi med tur rykke opp via play off har vi ingenting der å gjøre.
Begynn å rydd på toppen og få inn en eier og styreformann som vil satse.
Når julen er over er det på tide for nissen å pensjonere seg for godt.
Dette er ikke en storklubb som Leeds U verdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du kan like gjerne gi opp først som sist, newsome. Det holder bare ikke, du har definitivt ikke sjanse til å levere "varene" som den smått legendariske "troikaen".  ;D En troika som er i ferd med å falle fra hverandre, etter en rekke balanserte(kritikk og ros/optimisme i skjønn forening) innlegg fra f.eks jarle. H.b har sakket av på tempoet, og jeg tror, sannelig min hatt (eller var det Jon R's?), at du rangerer etter Mr Jack Bauer også.
« Siste redigering: Desember 01, 2010, 01:30:45 av berlin »

DenHviteYeboah

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6541249,00.html

Grayson fornøyd med troppen!
Vi har en av divisjonens dårligste hjemmestatistikker.
En av divisjonens dårligste forsvar.
Flere sentrale midtbanespillere er på vei bort.
Og så sier manageren våres at han er såre fornøyd med spillerstallen.
Enten har han fått kuldesjokk eller så har gamlingen i Monaco tapt penger på aksjer i det siste.

Leeds er milevis unna å rykke opp i P.L.
Skulle vi med tur rykke opp via play off har vi ingenting der å gjøre.
Begynn å rydd på toppen og få inn en eier og styreformann som vil satse.
Når julen er over er det på tide for nissen å pensjonere seg for godt.
Dette er ikke en storklubb som Leeds U verdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du kan like gjerne gi opp først som sist, newsome. Det holder bare ikke, du har definitivt ikke sjanse til å levere "varene" som den smått legendariske "troikaen".  ;D En troika som er i ferd med å falle fra hverandre, etter en rekke balanserte(kritikk og ros/optimisme i skjønn forening) innlegg fra f.eks jarle. H.b har sakket av på tempoet, og jeg tror, sannelig min hatt (eller var det Jon R's?), at du rangerer etter Mr Jack Bauer også.
Jeg synes newsome har en del gode poenger her.Dessverre er det slik for enkelte på forumet at de ikke evner å se at alt ikke er rosenrødt.Innlegg som har noen form for kritikk av ledelse og manager blir enten betegnet som oppgulp eller bare latterliggjort...
Synes ellers at det er ganske utrolig at folk ikke ser at hvis vi skulle ha griseflaks å rykke opp,så er det tydligvis vanskelig å forstå at de fleste i stallen vi har nå,har lite å komme med i PL.Men nå er det visst blitt slik at vi skal sammenligne oss med Stoke og andre "gigantklubber" ;D 

Kato

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6541249,00.html

Grayson fornøyd med troppen!
Vi har en av divisjonens dårligste hjemmestatistikker.
En av divisjonens dårligste forsvar.
Flere sentrale midtbanespillere er på vei bort.
Og så sier manageren våres at han er såre fornøyd med spillerstallen.
Enten har han fått kuldesjokk eller så har gamlingen i Monaco tapt penger på aksjer i det siste.

Leeds er milevis unna å rykke opp i P.L.
Skulle vi med tur rykke opp via play off har vi ingenting der å gjøre.
Begynn å rydd på toppen og få inn en eier og styreformann som vil satse.
Når julen er over er det på tide for nissen å pensjonere seg for godt.
Dette er ikke en storklubb som Leeds U verdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du kan like gjerne gi opp først som sist, newsome. Det holder bare ikke, du har definitivt ikke sjanse til å levere "varene" som den smått legendariske "troikaen".  ;D En troika som er i ferd med å falle fra hverandre, etter en rekke balanserte(kritikk og ros/optimisme i skjønn forening) innlegg fra f.eks jarle. H.b har sakket av på tempoet, og jeg tror, sannelig min hatt (eller var det Jon R's?), at du rangerer etter Mr Jack Bauer også.
Jeg synes newsome har en del gode poenger her.Dessverre er det slik for enkelte på forumet at de ikke evner å se at alt ikke er rosenrødt.Innlegg som har noen form for kritikk av ledelse og manager blir enten betegnet som oppgulp eller bare latterliggjort...
Synes ellers at det er ganske utrolig at folk ikke ser at hvis vi skulle ha griseflaks å rykke opp,så er det tydligvis vanskelig å forstå at de fleste i stallen vi har nå,har lite å komme med i PL.Men nå er det visst blitt slik at vi skal sammenligne oss med Stoke og andre "gigantklubber" ;D 

Slik situasjonen har vært de siste sju årene anser jeg det som en ære å bli sammenlignet med Stoke.  ;)
 

LeedsU878

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6541249,00.html

Grayson fornøyd med troppen!
Vi har en av divisjonens dårligste hjemmestatistikker.
En av divisjonens dårligste forsvar.
Flere sentrale midtbanespillere er på vei bort.
Og så sier manageren våres at han er såre fornøyd med spillerstallen.
Enten har han fått kuldesjokk eller så har gamlingen i Monaco tapt penger på aksjer i det siste.

Leeds er milevis unna å rykke opp i P.L.
Skulle vi med tur rykke opp via play off har vi ingenting der å gjøre.
Begynn å rydd på toppen og få inn en eier og styreformann som vil satse.
Når julen er over er det på tide for nissen å pensjonere seg for godt.
Dette er ikke en storklubb som Leeds U verdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du kan like gjerne gi opp først som sist, newsome. Det holder bare ikke, du har definitivt ikke sjanse til å levere "varene" som den smått legendariske "troikaen".  ;D En troika som er i ferd med å falle fra hverandre, etter en rekke balanserte(kritikk og ros/optimisme i skjønn forening) innlegg fra f.eks jarle. H.b har sakket av på tempoet, og jeg tror, sannelig min hatt (eller var det Jon R's?), at du rangerer etter Mr Jack Bauer også.
Jeg synes newsome har en del gode poenger her.Dessverre er det slik for enkelte på forumet at de ikke evner å se at alt ikke er rosenrødt.Innlegg som har noen form for kritikk av ledelse og manager blir enten betegnet som oppgulp eller bare latterliggjort...
Synes ellers at det er ganske utrolig at folk ikke ser at hvis vi skulle ha griseflaks å rykke opp,så er det tydligvis vanskelig å forstå at de fleste i stallen vi har nå,har lite å komme med i PL.Men nå er det visst blitt slik at vi skal sammenligne oss med Stoke og andre "gigantklubber" ;D 

At vi ikke "evner" å se at alt ikke er "rosenrødt" er vel kanskje en liten overdrivelse.

Det er heller ikke "så vanskelig å forstå" at vi har bruk for en bedre spillerstall om vi rykker opp i Premier League, men et sted må vi vel starte? Jeg har innsett at vi ikke lenger spiller i Champions League, og at vi ikke har økonomien til å kjøpe de samme spillerne som City.

Vi har alle de samme ambisjonene, men er nok ganske uenige i hvordan man skal nå det målet.

Jeg sammenlignet ikke Leeds med Stoke, men jeg mener det er en forsvarlig måte å etablere seg i Premier League på.

Vi gjør det vel egentlig ganske bra for tiden? Jeg hadde ikke regnet med at vi kom til å vinne Championship med god margin i år. Det viktigste er at klubben blir bygget opp igjen på en forsvarlig måte - gjør man det er jeg sikker på at Leeds igjen vil etablere seg i toppen av engelsk fotball.
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

berlin

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6541249,00.html

Grayson fornøyd med troppen!
Vi har en av divisjonens dårligste hjemmestatistikker.
En av divisjonens dårligste forsvar.
Flere sentrale midtbanespillere er på vei bort.
Og så sier manageren våres at han er såre fornøyd med spillerstallen.
Enten har han fått kuldesjokk eller så har gamlingen i Monaco tapt penger på aksjer i det siste.

Leeds er milevis unna å rykke opp i P.L.
Skulle vi med tur rykke opp via play off har vi ingenting der å gjøre.
Begynn å rydd på toppen og få inn en eier og styreformann som vil satse.
Når julen er over er det på tide for nissen å pensjonere seg for godt.
Dette er ikke en storklubb som Leeds U verdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du kan like gjerne gi opp først som sist, newsome. Det holder bare ikke, du har definitivt ikke sjanse til å levere "varene" som den smått legendariske "troikaen".  ;D En troika som er i ferd med å falle fra hverandre, etter en rekke balanserte(kritikk og ros/optimisme i skjønn forening) innlegg fra f.eks jarle. H.b har sakket av på tempoet, og jeg tror, sannelig min hatt (eller var det Jon R's?), at du rangerer etter Mr Jack Bauer også.
Jeg synes newsome har en del gode poenger her.Dessverre er det slik for enkelte på forumet at de ikke evner å se at alt ikke er rosenrødt.Innlegg som har noen form for kritikk av ledelse og manager blir enten betegnet som oppgulp eller bare latterliggjort...
Synes ellers at det er ganske utrolig at folk ikke ser at hvis vi skulle ha griseflaks å rykke opp,så er det tydligvis vanskelig å forstå at de fleste i stallen vi har nå,har lite å komme med i PL.Men nå er det visst blitt slik at vi skal sammenligne oss med Stoke og andre "gigantklubber" ;D  

Ren harselering fra min side,DHY,ren harselering.Verken jeg eller de aller fleste andre på forumet faller inn under kategorien "alt er rosenrødt".det ligger poenger i det newsome skriver,jeg syntes bare det hele ble så komisk fremstilt at jeg rett og slett ikke kunne dy meg.men det er kanskje jeg som har litt rar humoristisk sans? :)
« Siste redigering: Desember 01, 2010, 11:04:37 av berlin »

Tjalla



At vi ikke "evner" å se at alt ikke er "rosenrødt" er vel kanskje en liten overdrivelse.

Det er heller ikke "så vanskelig å forstå" at vi har bruk for en bedre spillerstall om vi rykker opp i Premier League, men et sted må vi vel starte? Jeg har innsett at vi ikke lenger spiller i Champions League, og at vi ikke har økonomien til å kjøpe de samme spillerne som City.

Vi har alle de samme ambisjonene, men er nok ganske uenige i hvordan man skal nå det målet.

Jeg sammenlignet ikke Leeds med Stoke, men jeg mener det er en forsvarlig måte å etablere seg i Premier League på.

Vi gjør det vel egentlig ganske bra for tiden? Jeg hadde ikke regnet med at vi kom til å vinne Championship med god margin i år. Det viktigste er at klubben blir bygget opp igjen på en forsvarlig måte - gjør man det er jeg sikker på at Leeds igjen vil etablere seg i toppen av engelsk fotball.


Den dagen Leeds vinner noe med god margin tror jeg jammen det har skjedd noe rart her i verden. Det har vel leeds ikke gjort siden Revie's dager. Håper heller vi kan krangle oss til opprykk på bedre målforskjell om et par år ;)

Men uansett. Jeg er enig i det du sier mr 878. Leeds har gjort en akseptabel sesong så langt (om man ser bort fra et par resultater), selv med en gørr kjedelig tropp helt uten spennende navn (slik føler jeg det hvertfall). Jeg tror at å sammenligne Leeds med Stoke ikke er så feil akkurat nå. Stoke er per i dag en bedre klubb og har sannsynligvis høyere omsetning enn Leeds. Om vi bare kan bygge stein for stein i et par år, og forhåpentligvis få frem ett spennende talent eller 3, så kan vi gjerne rykke opp. Og da vil nok uansett de første 2-3 sesongene handle om å overleve akkurat som Stoke har hatt det.

Jeg tror Leeds er satt så langt tilbake pga alle de økonomiske problemene at det vil ta maange år før vi kan kjempe med de 5-6 beste i PL. Om ikke noen med for mye penger som de vil kvitte seg med syns at Yorkshires stolthet er en passende lekegrind (hvilket jeg egentlig ikke håper).
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

Leedsfan

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6541249,00.html

Grayson fornøyd med troppen!
Vi har en av divisjonens dårligste hjemmestatistikker.
En av divisjonens dårligste forsvar.
Flere sentrale midtbanespillere er på vei bort.
Og så sier manageren våres at han er såre fornøyd med spillerstallen.
Enten har han fått kuldesjokk eller så har gamlingen i Monaco tapt penger på aksjer i det siste.

Leeds er milevis unna å rykke opp i P.L.
Skulle vi med tur rykke opp via play off har vi ingenting der å gjøre.
Begynn å rydd på toppen og få inn en eier og styreformann som vil satse.
Når julen er over er det på tide for nissen å pensjonere seg for godt.
Dette er ikke en storklubb som Leeds U verdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dette var harde ord.

Når Steven Crainey kan gjøre en solid jobb i Premier League så kan mange av våre også gjøre det, så alt håp er ikke ute hvis vi rykker opp.

Jeg kunne tenkt meg en januar hvor mange spillere forsvinner Robinson, Mikkalikk, Kilkenny, Johnson, Faye og kanskje Becchio. Bruk pengene dette frigjør på 2 sentrale midtbanespillere av kvalitet.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

pale

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6541249,00.html

Grayson fornøyd med troppen!
Vi har en av divisjonens dårligste hjemmestatistikker.
En av divisjonens dårligste forsvar.
Flere sentrale midtbanespillere er på vei bort.
Og så sier manageren våres at han er såre fornøyd med spillerstallen.
Enten har han fått kuldesjokk eller så har gamlingen i Monaco tapt penger på aksjer i det siste.

Leeds er milevis unna å rykke opp i P.L.
Skulle vi med tur rykke opp via play off har vi ingenting der å gjøre.
Begynn å rydd på toppen og få inn en eier og styreformann som vil satse.
Når julen er over er det på tide for nissen å pensjonere seg for godt.
Dette er ikke en storklubb som Leeds U verdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dette var harde ord.

Når Steven Crainey kan gjøre en solid jobb i Premier League så kan mange av våre også gjøre det, så alt håp er ikke ute hvis vi rykker opp.

Jeg kunne tenkt meg en januar hvor mange spillere forsvinner Robinson, Mikkalikk, Kilkenny, Johnson, Faye og kanskje Becchio. Bruk pengene dette frigjør på 2 sentrale midtbanespillere av kvalitet.

Men i all verden? Ble vi ikke ferdige med dette etter hattricket hans? Klart han er god nok.
Og selge to av de faste på midtbanen nå og få inn to som kanskje vil lykkes. Merkelig.

berlin

Vi er klare...

Hvorfor skal Leeds som en av top 5 klubber på øyriket bruke 3 sesonger i 2 divisjon på å bli klar for PL?


Defintivt enig!! Jeg tror ikke "putteklubbene" Hull, Burnley og Blackpool hadde bygget og bygget og bygget. Nå er to av de nede i 2.div igjen etter hhv 2 og 1 år i PL, men som en betydelig større klubb skal vi ha en god sjanse for å klare oss greit i PL. Det beror selvfølgelig på klubbens administrative og sportslige kvalitet, størrelse og satsing, og når jeg først skriver det, lyser det "Bates" lang vei, og vi er i gang igjen, eller......?

Det kan også synes som om at "jojolagene", de "mellom store klubbene" West Brom, Birmingham, Sunderland og til dels Wolves, har kommet styrket ut av "heisen mellom de to divisjonene", antagelig med god hjelp av "fallskjermpengene". Dette er en mulig "trend" vi har vært vitne til de siste 4-5 årene. Argumenter som at vi rykker rett ned igjen er bakstreversk.

Går vi litt lengre bak i tid, ble Reading og Wigan regnet som mønsterklubber for hvordan bygge opp en toppklubb, men som sagt, nevnte "mellomstore" klubber forteller at ethvert PL-lag får god økonomisk hjelp, både for å holde seg i PL, og for å kunne beholde spillere og satsing om de rykker ned.
Selvfølgelig klarer ikke alle det, ref Middlesborough og Hull. Det er ikke så enkelt, og igjen for å repetere:
Adminsitrativt (eiere etc) og sportslig styre må holde god kvalitet.

Jeg fnyser imidlertid ikke helt av de som mener vi trenger tid for å bygge, det er mye sannhet i det også. Men er vi i flyten og får vi play-off, så sier man jo ikke: "Øh, nei takk, vi vil helst ikke spille PO, vi føler oss ikke helt klare, så Norwich må gjerne overta plassen vår, liksom."  ;D

Som de fleste andre, så har jeg litt vanskelig å se for meg Leeds i PL med de spillerne vi har i dag, jeg tror ikke det er mange PL-klubber som er virkelig kåte på noen av de, og det gjelder også Howson, Snoddy og Becchio.
"Planen" til Grayson er det også vanskelig å identifisere, om den finnes.

Bottom line: Et evt. opprykk allerede i år vil være av det gode.

Og det kan FAKTISK skje, om ikke av andre grunner enn at etter QPR og kanskje Cardiff, er det så jevnt at Leicester like godt som Leeds eller Derby kan komme blant de 6 beste.
Blackpool rykket opp med 70 poeng ifjor, det samme gjorde Watford 2-3 sesonger før det igjen.
Leeds har i dag 29 poeng på 19 kamper og ligger da an til nøyaktig.......70 POENG! Say no more!
« Siste redigering: Desember 01, 2010, 14:33:37 av berlin »

Leedsfan

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6541249,00.html

Grayson fornøyd med troppen!
Vi har en av divisjonens dårligste hjemmestatistikker.
En av divisjonens dårligste forsvar.
Flere sentrale midtbanespillere er på vei bort.
Og så sier manageren våres at han er såre fornøyd med spillerstallen.
Enten har han fått kuldesjokk eller så har gamlingen i Monaco tapt penger på aksjer i det siste.

Leeds er milevis unna å rykke opp i P.L.
Skulle vi med tur rykke opp via play off har vi ingenting der å gjøre.
Begynn å rydd på toppen og få inn en eier og styreformann som vil satse.
Når julen er over er det på tide for nissen å pensjonere seg for godt.
Dette er ikke en storklubb som Leeds U verdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dette var harde ord.

Når Steven Crainey kan gjøre en solid jobb i Premier League så kan mange av våre også gjøre det, så alt håp er ikke ute hvis vi rykker opp.

Jeg kunne tenkt meg en januar hvor mange spillere forsvinner Robinson, Mikkalikk, Kilkenny, Johnson, Faye og kanskje Becchio. Bruk pengene dette frigjør på 2 sentrale midtbanespillere av kvalitet.

Men i all verden? Ble vi ikke ferdige med dette etter hattricket hans? Klart han er god nok.
Og selge to av de faste på midtbanen nå og få inn to som kanskje vil lykkes. Merkelig.

Det er vel kontraktsforhandlinger som pågår, hvis ikke Johnson, Becchio og Kilkenny ikke skriver under så ønsker jeg at klubben selger de i januar..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gufrias

Hvis vi får sjansen til å rykke opp denne sesongen, så må vi holde fast på den med nebb og klør!
Denne sesongen kan vise seg å bli ganske unik i forhold til hvor mange lag vi må konkurrere med for å komme oss opp.
Av de tre som kom ned forrige sesong, var det ventet at kun Middlesbrough hadde mulighet til å kjempe om å rykke direkte tilbake, pga dårlig økonomi hos Hull og Portsmouth. Nå viser det seg faktisk at også Boro sliter, hvilket skulle gi oss en enda bedre mulighet.For å ta det negative først. Ja, det vil koste oss noen £ i forhold til avtalen Bates gjorde under forrige administrasjon. "Rykker vi opp innen 10 år, får kreditorene mer tilbake". Dette vil uansett være småpenger i forhold til hva som kommer inn.
Portsmouth kom desidert sist forrige sesong, men dro likevel inn £31,8mill i tv-/prispenger. Dette er penger fra den engelske tv-avtalen, fra tv-avtalen fra utlandet og prispenger i forhold til plassering. Noe av dette er avhengig av hvor mange kamper som vises, men at Leeds United vil vises flere ganger enn Protsmouth, kan vi vel ta for gitt. Ergo er vi garantert et minimum på £31,8mill om vi rykker opp. Oppå kommer så billettinntekter og sponsorpenger.
I tillegg er tallene jeg viser til, altså fra forrige sesong, som var siste året i det gamle tv-avtalen. Ny avtale startet i høst, og den betaler bedre, utfra den info jeg kan finne.
Det som også er verdt å merke seg, er at fra neste sesong, gjelder ny "fallskjerm"-avtale. Lagene som rykker ned, vil hver få £16mill de to første sesongene, og så £8mill de to neste. Og disse må vi altså konkurrere med, om vi ikke kommer oss opp denne sesongen.
Det sier seg selv at det blir særdeles mye vanskeligere, når klubbens eier tydeligvis ikke vil investere i spillere så lenge vi er der vi er.
Go for it!
Bortsett fra at Boro ikke rykket ned forrige sesong. Det var Burnely som slo følge med Hull og Pompey. Boro rykket ned året før.
Hekta på Leeds siden 1974