Såpeoperaen rundt Leeds og Bates fortsetter, nå eier han klubben

Started by Kato, May 03, 2011, 18:14:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Da har Ken Bates kjøpt Leeds, og eierstrukturen kommer frem i lyset. Etter alle solemerker har han kjøpt klubben fra seg selv.

Link: hjemmesiden

Leedsfan

Leeds United Football Club Limited ('LUFC') the company that holds the share in the Football League, is a member of the West Riding County Football Association and an Associate Member of the Football Association.

LUFC is a wholly owned subsidiary of Leeds City Holdings Limited ('LCH').

LCH has five unconnected shareholders, four of these hold 27.15% collectively with no one of these holding more than 10% of the issued shares.

FSF Limited (a company incorporated in Nevis) holds 102,000,000 or 72.85% of the issued shares.

On the 26th April 2011, FSF Limited was acquired by Outro Limited.

Outro Limited is wholly owned by Mr K W Bates and is registered in Nevis, West Indies.

On this basis, Mr K W Bates is deemed to be the controlling shareholder of LUFC.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Da kan vi endelig slippe diskusjonen om hvem som eier Leeds fordi det er vår egen KEN BATES.......
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Surralistisk utvikling.  :o

Klubben presses fra ulike hold om å offentligjøre eierskapet og VIPS, så er Ken Bates eier av klubben?  ??? ??? ???
Jon R.

Svend Anders

Tidenes minst overraskende og kanskje mest forutsette nyhet er annonsert. Tilfeldigvis dagen etter at han Osama ble likvidert, kan vi jo fleipe med.

Da kan vi vel strengt tatt glede oss over at fokus vil ligge på det sportslige videre? (og masing om mer penger til spillerkjøp, selvsagt)

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

stefan

jaja, da venter vi bare på bekreftelsen at han eier ER og TA....
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

jarle

Quote from: Svend Anders on May 03, 2011, 18:26:02
Tidenes minst overraskende og kanskje mest forutsette nyhet er annonsert. Tilfeldigvis dagen etter at han Osama ble likvidert, kan vi jo fleipe med.

Da kan vi vel strengt tatt glede oss over at fokus vil ligge på det sportslige videre? (og masing om mer penger til spillerkjøp, selvsagt)

SA

Du er med andre ord enig i at Bates svindlet til seg klubben ulovlig under administrasjonen plutselig?

Hvis ikke burde du jo ha vært overrasket...?

Svend Anders

Quote from: jarle on May 03, 2011, 18:29:35
Du er med andre ord enig i at at svindlet til seg klubben ulovlig under administrasjonen plutselig?

Jeg har vel sjeldent tvilt på at Bates på et eller annet vis har hatt kontrollen på Leeds United.

Ã... bevise at det rettslig sett ble "svindlet ulovlig"... Den jobben tar ikke jeg, og trolig ville jeg aldri ha klart det (som du åpenbart aldri har akseptert).

SA
Følges på:

Svend Anders

Quote from: stefan on May 03, 2011, 18:29:35

DET hadde vært en god og gledelig - og langt mer overrraskende - nyhet.

Tviler dog på at det skjer med det første, og ikke med Bates alene.

SA
Følges på:

jarle

Quote from: Svend Anders on May 03, 2011, 18:34:15
Du er med andre ord enig i at at svindlet til seg klubben ulovlig under administrasjonen plutselig?

Jeg har vel sjeldent tvilt på at Bates på et eller annet vis har hatt kontrollen på Leeds United.

Ã... bevise at det rettslig sett ble "svindlet ulovlig"... Den jobben tar ikke jeg, og trolig ville jeg aldri ha klart det (som du åpenbart aldri har akseptert).

SA

Men du tror det ble svindlet med andre ord... i og med du mener Bates har kontrolert klubben hele tiden...

Vi er vel enige om at hvis så var tilfelle under administrasjon så var det svindel?

Leedsfan

Quote from: jarle on May 03, 2011, 18:43:58
Quote from: Svend Anders on May 03, 2011, 18:34:15

SA

Men du tror det ble svindlet med andre ord... i og med du mener Bates har kontrolert klubben hele tiden...

Vi er vel enige om at hvis så var tilfelle under administrasjon så var det svindel?

Kan ikke karen få svare for seg uten at du legger ordene i munnen hans?

Svend Anders

Jeg kan ikke nok juss om eierskap, overdragelser, administrasjon, etc til å slå fast noe om det. Men jeg er ganske sikker på at man har dekket inn det meste gjennom diverse strukturer, avtaler, gode hjelpere, osv.

SA
Følges på:

Svend Anders

Quote from: DenHviteYeboah on May 03, 2011, 18:55:04
Mannen er en parodi-få han vekk >:(

Du får leve i håpet basert på selskapsnavnet han har gitt sitt eget, nye holdingselskap - Outro.

En utgang på seks års benhard kamp for å snu Leeds-skuta og symbolet på en ny tid - eller et siste stoppested før et salg av klubben?

SA
Følges på:

SOL

Ikke noen bombe at Bates nå eier klubben, det har han sannsynsligvis gjort mer eller mindre hele tiden.
Nå kan det jo bli spennende å se om interesserte kjøpere kan komme på banen.
Ellers er jeg lei av alle disse "svindler-teoriene". Flere har etterlyst transparacy, nå er den her, gled dere!  ;)

jarle

Quote from: Svend Anders on May 03, 2011, 18:50:48

Jeg kan ikke nok juss om eierskap, overdragelser, administrasjon, etc til å slå fast noe om det. Men jeg er ganske sikker på at man har dekket inn det meste gjennom diverse strukturer, avtaler, gode hjelpere, osv.

SA

Hyggelig at det er litt "andre toner" fra deg SA...

men at det ikke overasker deg at det er Bates som har kontrolert klubbe hele tiden matcher ikke det jeg har følt i våre mange diskusjoner om dette temaet.

men det virker på meg som du vender kappen mot vinden her...

Gufrias

Hekta på Leeds siden 1974

DenHviteYeboah

Quote from: Gufrias on May 03, 2011, 19:01:54
Hvordan?
vel,uansett hva man mener om hva han har gjort for klubben,så er han etter min mening dårlig reklame for merkevaren Leeds United!

Svend Anders

Quote from: jarle on May 03, 2011, 19:00:55

men at det ikke overasker deg at det er Bates som har kontrolert klubbe hele tiden matcher ikke det jeg har følt i våre mange diskusjoner om dette temaet.

Det viser vel bare at du aldri tok hintet om at du ble utfordret til å bevise din side av saken. Og hvorfor man rett og slett går lei av å diskutere slike temaer fordi man blir stemplet som det ene og andre bare fordi man ber andre debatanter om å backe opp påstander med fakta eller lignende. Det går an å fronte argumenter uten at man er personlig rådgiver for vedkommende man diskuterer... det kalles vel å se ball og ikke mann.

SA
Følges på:

auren

Smått overraskende. Det vi fryktet er altså en realitet. Jarle, DHY og hb skal ha kudos for at de fikk rett  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Hvordan?

Nå beveger jeg meg på ut på et område jeg ikke har tilstrekkelig kompetanse på, men:

Innebærer ikke dette at klubben blir mer salgbar, d.v.s interesserte vet hvem de forhandler med?
For alt vi vet, kan dette være steg 1 på det å selge seg ut for Bates?

En annen ting: Dette kommer på et tidspunkt hvor Leeds nærmest garantert spiler i Championship neste sesong. Tilfeldig?

Men, som sagt, dette var mine impulsive og kompetansefattige tanker.  ::) ???

SOL

DenHviteYeboah

Quote from: berlin on May 03, 2011, 19:25:30
Hvordan?

Nå beveger jeg meg på ut på et område jeg ikke har tilstrekkelig kompetanse på, men:

Innebærer ikke dette at klubben blir mer salgbar, d.v.s interesserte vet hvem de forhandler med?

PS! Jeg har hørt at Ayman Al-Zawahiri skal være interessert  ;D
håper du har rett at klubben blir mer salgbar!men Bates vil vel ikke selge...hva skal han med millioner av pund nå....

berlin

Quote from: DenHviteYeboah on May 03, 2011, 19:33:42
Quote from: berlin on May 03, 2011, 19:25:30
Hvordan?

PS! Jeg har hørt at Ayman Al-Zawahiri skal være interessert  ;D
håper du har rett at klubben blir mer salgbar!men Bates vil vel ikke selge...hva skal han med millioner av pund nå....

Ja, det håper de fleste, om ikke alle. Jeg editerte innlegget mitt med  dette:

En annen ting: Dette kommer på et tidspunkt hvor Leeds nærmest garantert spiler i Championship neste sesong. Tilfeldig?

Altså, hvorfor skjer dette akkurat nå, og ikke om et halvt år, eller for den saks skyld to måneder tilbake i tid?

Kun en tanke, jeg skjønner ikke mer enn andre, heller mindre.....

fjellhaugen

tipper vi eies av en araber innen august 2011.

og om 2 år sitter vi i bunn av championship og minnes de gode tidene med stram økonomi :o :o :o :o
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Jon R

Quote from: Svend Anders on May 03, 2011, 18:35:38
Quote from: stefan on May 03, 2011, 18:29:35

DET hadde vært en god og gledelig - og langt mer overrraskende - nyhet.

Tviler dog på at det skjer med det første, og ikke med Bates alene.

SA

Er det en gledelig nyhet at Bates har håvet inn 20 mill årlig i leie av bane og treningsanlegg - til seg selv?  ???
Jon R.

jarle

Quote from: Svend Anders on May 03, 2011, 19:19:41
Quote from: jarle on May 03, 2011, 19:00:55

Det viser vel bare at du aldri tok hintet om at du ble utfordret til å bevise din side av saken. Og hvorfor man rett og slett går lei av å diskutere slike temaer fordi man blir stemplet som det ene og andre bare fordi man ber andre debatanter om å backe opp påstander med fakta eller lignende. Det går an å fronte argumenter uten at man er personlig rådgiver for vedkommende man diskuterer... det kalles vel å se ball og ikke mann.

SA

Bevise?
vel nå er det vel bevist...

Litt vrient å bevise en slik sak og det er ikke tvil om at Bates har gjort hjemmeleksa ( og selv OJ Simpson ble frikjent) så selv all verdens bevis holder ikke engang i en rettsak...

Men maken til lang rekke av indisier som i Bates/ Leeds saken skal man vel lete lenge etter...
Alt har pekt i retning av at Bates har vært eieren... HELE TIDEN...

Eller har noen trodd han jobber gratis for noen han ikke vet hvem er? HALLO!!!

men det bevis snakket ditt er jo like ødeleggende for en diskusjon som når konspirasjon argumentet kommer.

OG hvis Bates var eieren under administrasjoner ...så var det svindel... du kan ikke ha link mellom eiere og kreditorer når disse kreditorene for fordeler en av budgiverne ..altså Bates.

Dette trenger du ikke være advokat for å vite!!!

Svend Anders

Quote from: jarle on May 03, 2011, 19:52:16
Bevise?
vel nå er det vel bevist...

Litt vrient å bevise en slik sak og det er ikke tvil om at Bates har gjort hjemmeleksa ( og selv OJ Simpson ble frikjent) så selv all verdens bevis holder ikke engang i en rettsak...

Men maken til lang rekke av indisier som i Bates/ Leeds saken skal man vel lete lenge etter...
Alt har pekt i retning av at Bates har vært eieren... HELE TIDEN...

Eller har noen trodd han jobber gratis for noen han ikke vet hvem er? HALLO!!!

men det bevis snakket ditt er jo like ødeleggende for en diskusjon som når konspirasjon argumentet kommer.

OG hvis Bates var eieren under administrasjoner ...så var det svindel... du kan ikke ha link mellom eiere og kreditorer når disse kreditorene for fordeler en av budgiverne ..altså Bates.

Dette trenger du ikke være advokat for å vite!!!

Fremdeles er ikke noen ting ulovlig bevist, og det må jeg nesten forholde meg til. Du står selvfølgelig fritt til å ikke gjøre det. Av samme årsak bruker jeg tiden min på andre ting enn å dra til Nevis for å grave i dette.

Bates kunne vel forøvrig ha vært kjøper av klubben, så lenge de selskapene han hadde bånd til ikke kunne stemt for hans bud under budgivningen. Men det endelige salget ble aldri stemt over, det ble avgjort av KPMG. Og den saken er vi vel strengt tatt ferdig med?

God kveld og lykke til med opprykksesongen 2011/2012.

SA
Følges på: