Såpeoperaen rundt Leeds og Bates fortsetter, nå eier han klubben

Started by Kato, May 03, 2011, 18:14:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leedsfan

Quote from: jarle on May 03, 2011, 19:52:16
Quote from: Svend Anders on May 03, 2011, 19:19:41
Quote from: jarle on May 03, 2011, 19:00:55
Hyggelig at det er litt "andre toner" fra deg SA...

men at det ikke overasker deg at det er Bates som har kontrolert klubbe hele tiden matcher ikke det jeg har følt i våre mange diskusjoner om dette temaet.

men det virker på meg som du vender kappen mot vinden her...

Det viser vel bare at du aldri tok hintet om at du ble utfordret til å bevise din side av saken. Og hvorfor man rett og slett går lei av å diskutere slike temaer fordi man blir stemplet som det ene og andre bare fordi man ber andre debatanter om å backe opp påstander med fakta eller lignende. Det går an å fronte argumenter uten at man er personlig rådgiver for vedkommende man diskuterer... det kalles vel å se ball og ikke mann.

SA

Bevise?
vel nå er det vel bevist...

Litt vrient å bevise en slik sak og det er ikke tvil om at Bates har gjort hjemmeleksa ( og selv OJ Simpson ble frikjent) så selv all verdens bevis holder ikke engang i en rettsak...

Men maken til lang rekke av indisier som i Bates/ Leeds saken skal man vel lete lenge etter...
Alt har pekt i retning av at Bates har vært eieren... HELE TIDEN...

Eller har noen trodd han jobber gratis for noen han ikke vet hvem er? HALLO!!!

men det bevis snakket ditt er jo like ødeleggende for en diskusjon som når konspirasjon argumentet kommer.

OG hvis Bates var eieren under administrasjoner ...så var det svindel... du kan ikke ha link mellom eiere og kreditorer når disse kreditorene for fordeler en av budgiverne ..altså Bates.

Dette trenger du ikke være advokat for å vite!!!

Bates har vel ikke innrømt at han har eid Leeds, han innrømmer vel at han eier Leeds per dags dato!

Kanskje det er kona han har kjøpt klubben fra?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Svend Anders

Quote from: Jon R on May 03, 2011, 19:46:58
Er det en gledelig nyhet at Bates har håvet inn 20 mill årlig i leie av bane og treningsanlegg - til seg selv?  ???

Jeg skrev gledelig fordi en nyhet om at Bates skulle ha kjøpt ER/TA (for Leeds United) ville vært et betydelig steg for Leeds United.

Jeg har ikke, og har aldri, hatt noen tro på at Bates står bak eierskapet av de to anleggene. Jacob Adler er mannen.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Promotion 2010

Quote from: DenHviteYeboah on May 03, 2011, 18:55:04
Mannen er en parodi-få han vekk >:(

Hvem??? Jarle???

;)

Noen her inne tror at klubben er svindlet fra UNDER-10%-EIERNE til Ken Bates. Eller at Ken Bates var den som eide flere av 10%-delene.

Men kanskje det er rett det som står at han har kjøpt ut de eierne som eide under 10% og at han dermed har hatt en utgift og at han rettmessig nå står som eier?

Noen er vel paranoide her inne!

Denne overtakelsen blir saumfart opp-og-ned og vil bli godkjent av fotballøyas myndigheter. Hvorfor skrikes det så fælt?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jarle

Quote from: berlin on May 03, 2011, 19:38:38
Quote from: DenHviteYeboah on May 03, 2011, 19:33:42
Quote from: berlin on May 03, 2011, 19:25:30
Quote from: Gufrias on May 03, 2011, 19:01:54
Hvordan?

Nå beveger jeg meg på ut på et område jeg ikke har tilstrekkelig kompetanse på, men:

Innebærer ikke dette at klubben blir mer salgbar, d.v.s interesserte vet hvem de forhandler med?
For alt vi vet, kan dette være steg 1 på det å selge seg ut for Bates?

Men, som sagt, dette var mine impulsive og kompetansefattige tanker.  ::) ???

PS! Jeg har hørt at Ayman Al-Zawahiri skal være interessert  ;D
håper du har rett at klubben blir mer salgbar!men Bates vil vel ikke selge...hva skal han med millioner av pund nå....

Ja, det håper de fleste, om ikke alle. Jeg editerte innlegget mitt med  dette:

En annen ting: Dette kommer på et tidspunkt hvor Leeds nærmest garantert spiler i Championship neste sesong. Tilfeldig?

Altså, hvorfor skjer dette akkurat nå, og ikke om et halvt år, eller for den saks skyld to måneder tilbake i tid?

Kun en tanke, jeg skjønner ikke mer enn andre, heller mindre.....

Han sendte jo Leeds i admin på et helt tilfeldig tidspunkt også...

Ingenting er tilfeldig med Bates.. nøye kalkkulert alt sammen!

jarle

Quote from: Svend Anders on May 03, 2011, 20:06:06
Quote from: jarle on May 03, 2011, 19:52:16
Bevise?
vel nå er det vel bevist...

Litt vrient å bevise en slik sak og det er ikke tvil om at Bates har gjort hjemmeleksa ( og selv OJ Simpson ble frikjent) så selv all verdens bevis holder ikke engang i en rettsak...

Men maken til lang rekke av indisier som i Bates/ Leeds saken skal man vel lete lenge etter...
Alt har pekt i retning av at Bates har vært eieren... HELE TIDEN...

Eller har noen trodd han jobber gratis for noen han ikke vet hvem er? HALLO!!!

men det bevis snakket ditt er jo like ødeleggende for en diskusjon som når konspirasjon argumentet kommer.

OG hvis Bates var eieren under administrasjoner ...så var det svindel... du kan ikke ha link mellom eiere og kreditorer når disse kreditorene for fordeler en av budgiverne ..altså Bates.

Dette trenger du ikke være advokat for å vite!!!

Fremdeles er ikke noen ting ulovlig bevist, og det må jeg nesten forholde meg til. Du står selvfølgelig fritt til å ikke gjøre det. Av samme årsak bruker jeg tiden min på andre ting enn å dra til Nevis for å grave i dette.

Bates kunne vel forøvrig ha vært kjøper av klubben, så lenge de selskapene han hadde bånd til ikke kunne stemt for hans bud under budgivningen. Men det endelige salget ble aldri stemt over, det ble avgjort av KPMG. Og den saken er vi vel strengt tatt ferdig med?

God kveld og lykke til med opprykksesongen 2011/2012.

SA

Aldri stemt over... hallo... nå må du gi deg.

De telte jo opp stemmen 2 ganger... slutt med historie forfalskning... 75,02% av stemmen vant Bates med

og de Bates vennlige kreditorene som kontrolerte over 2/3 av stemmene hadde jo sagt at de ville blokkere alle andre bud...

Svend Anders

Quote from: jarle on May 03, 2011, 20:12:06

De telte jo opp stemmen 2 ganger... slutt med historie forfalskning... 75,02% av stemmen vant Bates med

og de Bates vennlige kreditorene som kontrolerte over 2/3 av stemmene hadde jo sagt at de ville blokkere alle andre bud...

Det var første runden, jarle.

Og så ble det lagt inn protest fra skattemyndighetene, slik at KPMG måtte utlyse ny budrunde, hvor de avgjorde salget basert på deres vurdering av budene. Ingen avstemning. Her vant Bates med 11,2 pence per pund i basisbeløpet (ekskludert Astor/Krato). Ved opprykk til PL har kreditorene fått 41,7 pence i pundet.

Skal du ha mer detaljer enn dette - nok en gang - må du bla opp i arkivet her, jeg har fortalt deg alt før.

SA
Følges på:

Rudi G.

Hvordan?

Nå beveger jeg meg på ut på et område jeg ikke har tilstrekkelig kompetanse på, men:

Innebærer ikke dette at klubben blir mer salgbar, d.v.s interesserte vet hvem de forhandler med?

En annen ting: Dette kommer på et tidspunkt hvor Leeds nærmest garantert spiler i Championship neste sesong. Tilfeldig?

Enig med deg berlin, nå vet både vi og eventuelle kjøpere hva vi skal forholde oss til. Dette er i utgangspunktet en god nyhet :)

peder

Quote from: auren on May 03, 2011, 19:19:51
Smått overraskende. Det vi fryktet er altså en realitet. Jarle, DHY og hb skal ha kudos for at de fikk rett  :)

auren

Nå bør man vel være Jæ...lig naiv hvis man ikke forstod hvordan dette fungerte og hvis noen nå går rundt og fortsatt tror at Bates ikke er inne i TA og ER så blir jeg skremt.

OPM

Hvis jeg ikke husker feil, så ble alle budgivere nektet innsyn i bøkene til Leeds i den andre runden. Kun Bates som satt som med innsynet allerede hadde  kunnskap nok til å legge inn bud. De andre ble vel effektivt holdt unna gjennom at de ikke fikk informasjon. KPMG sin rolle her burde vært gått etter i sømmene etter min oppfatning. Jeg forstår godt konspirasjonsteoriene etter det som skjedde der.

OP

Promotion 2010

Quote from: Svend Anders on May 03, 2011, 20:21:38

Og så ble det lagt inn protest fra skattemyndighetene, slik at KPMG måtte utlyse ny budrunde, hvor de avgjorde salget basert på deres vurdering av budene. Ingen avstemning. Her vant Bates med 11,2 pence per pund i basisbeløpet (ekskludert Astor/Krato). Ved opprykk til PL har kreditorene fått 41,7 pence i pundet.

Skal du ha mer detaljer enn dette - nok en gang - må du bla opp i arkivet her, jeg har fortalt deg alt før.

SA

Der røyk vel jarles 1 penny in the pound!

;D ;D ;D ;D ;D

Endelig har vi en legitim navngitt eier av LU.

det skulle ikke forundre meg om vi står foran et salg av vår kjære klubb. Bates gjør denne vrien for å hindre at de tidligere eierene (ifølge noen ham selv) ble navngitt ved et eventuelt videresalg. Jeg regner med at Leeds United er på nye hender innen seriestart! Bates har neppe gryn nok til å drive klubben videre.  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

peder

Eierskapet til Leeds måtte vel gjøres offentlig før ett eventuellt opprykk til PL kunne godkjennes og med de sedvanlige 3 - 4 ukers behandlingstider for oppkjøp/aksje m.m. så måtte vel Bates/Leeds starte jobben med at eierskapet tålte dagenslys allerede i månedskiftet mars/april.

eller ???

berlin

Quote from: jarle on May 03, 2011, 20:09:24
Quote from: berlin on May 03, 2011, 19:38:38
Quote from: DenHviteYeboah on May 03, 2011, 19:33:42
Hvordan?

PS! Jeg har hørt at Ayman Al-Zawahiri skal være interessert  ;D
håper du har rett at klubben blir mer salgbar!men Bates vil vel ikke selge...hva skal han med millioner av pund nå....

Ja, det håper de fleste, om ikke alle. Jeg editerte innlegget mitt med  dette:

Altså, hvorfor skjer dette akkurat nå, og ikke om et halvt år, eller for den saks skyld to måneder tilbake i tid?

Kun en tanke, jeg skjønner ikke mer enn andre, heller mindre.....

Han sendte jo Leeds i admin på et helt tilfeldig tidspunkt også...

Ingenting er tilfeldig med Bates.. nøye kalkkulert alt sammen!

jo jo vi har fått med oss at du mener det  ;) og jeg skal ikke argumentere mot.

Jeg gjetter fortsatt på at Bates ikke blir tatt for noe ulovlig, vel og merke av en rettslig instans.
God undersøkende journalistikk, eller en uatorisert biografi (om noen gidder å skrive en slik om Bates)
vil forbli, i beste fall, sterke indisier på snusk og fanteri av værste sort. Mannen er alt for smart og har lært av tidligere feil gjennom et langt liv, han sitter trolig og ler av  både supportere og journalister.

Er fortsatt glad for at jeg valgte å skite i hele denne diskusjonen for en tid tilbake. Om det gjør meg til en lite bevisst Leeds-supporter, so be it.  ::) For meg så skjer fotball på banen, først og fremst.

Jeg gidder ikke ofre mange kalorier på dette i fortsettelsen heller, får vi ny eier -fint. Da er Bates
et tilbakelagt kapittel for min del. Setter heller på den nye skiva til Foo Fighters!  ;D

Kato

Vi har vel alle vært klar over at Bates har eid Leeds de siste årene.

Forskjellen er vel ikke annet enn at det nå er offentlig.

Det gjør klubben mer salgbar i mine øyne. Og forhåpentligvis selger den snart 100 år gamle mannen vår kjære klubb.

Det blir en stor dag det.

torivar

Quote from: Rudi G. on May 03, 2011, 20:57:24
Hvordan?

Enig med deg berlin, nå vet både vi og eventuelle kjøpere hva vi skal forholde oss til. Dette er i utgangspunktet en god nyhet :)

Støtter dere begge her Rudi Gog Berlin. Dette er MEGET godt nytt for Leeds United, og uten tvil det som skulle, og kanskje også måtte, til for at evt sanksjoner mot klubben pga eierskap nå kan glemmes.

torivar

Må også si det er fornøyelig å se at angrepene på Svend Anders er tilbake i dag.

Helt latterlig

4ever arcticwhite

Ser ikke bort fra at dette er første steget på veien mot et salg av klubben.
Kan være at Bates har behov for å overta eierskapet mer direkte, og ikke lenger bare eie noe som eier noe som proF***erer på at noen eier Leeds...... Og at et direkte eierskap både gjør det enklere å selge klubben, og gjør at han kan selge uten å avsløre at han egentlig har eid hele greia i mange år allerede.

Kan også være at han ønsker å få inn andre investorer, og at det da er nødvendig med en ryddig eierstruktur for å finne noen som er villige til å gå inn med penger.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Sølvreven

proF***ere, proF***ere, proF***ere. Arti denne sensuren  ;D
Forøvrig sier jeg bare poteto, potato til Bates eierskap, eller ikke?

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Svend Anders

Quote from: peder on May 03, 2011, 22:02:14
Nå bør man vel være Jæ...lig naiv hvis man ikke forstod hvordan dette fungerte og hvis noen nå går rundt og fortsatt tror at Bates ikke er inne i TA og ER så blir jeg skremt.

Spent på hvordan du begrunner hvordan og hvorfor Bates er eier av TA og ER.

TA er, og har siden Krasner solgte, vært eid av Barnaway Ltd som eies av Jacob Adler. Det var dette tilbakekjøpet Bates kjempet for å få til for halvannet år siden, og tapte. Ingenting har skjedd med eierskapet siden da.

ER eies av Teak Trading, et offshoreselskap som såvidt jeg er informert om også eies av Jacob Adler med en bekjent. Han overførte det fra Barnaway så vidt jeg kan huske.

Men bevis meg gjerne imot!

SA
Følges på:

peder

Tror saken er så enkel som at kravet om at eierne måtte offentliggjøres før Leeds fikk lov til å spille kvalik eller gå direkte opp i PL er sakens kjerne her. Saksgangstiden for den type transaksjoner tar fort flere uker så Bates måtte starte denne papirmølla i mars/april mnd mens vi ennå hadde en reell sjanse for opprykk. Så noe oppkjøp av klubben vår har jeg liten tro på.

peder

TA er, og har siden Krasner solgte, vært eid av Barnaway Ltd som eies av Jacob Adler. Det var dette tilbakekjøpet Bates kjempet for å få til for halvannet år siden, og tapte. Ingenting har skjedd med eierskapet siden da.

ER eies av Teak Trading, et offshoreselskap som såvidt jeg er informert om også eies av Jacob Adler med en bekjent. Han overførte det fra Barnaway så vidt jeg kan huske.

SA
[/quote]
Er det en ting jeg har lært av denne såpeoperaen så er det å ikke starte en dialog med deg om dette temaet. :-)

jarle

http://www.guardian.co.uk/football/blog/2011/may/03/leeds-united-ken-bates-owner

Spot on... hvorfor selger eierne til Bates som selv har sagt han ikke har penger... he he
Hvorfor venter de ikke med å cashe inn store penger... Leeds er som vår venn i the guardian sier  a sleeping giant... og verdt i det rette øyeblikk MYE MYE PENGER..

Bates har lurt oss .. eller ikke alle.. hele tiden.

jarle

Quote from: Svend Anders on May 03, 2011, 20:21:38

SA

Hva er det du referer til her... budet Bates ga i siste innstans eller budet som KPMG aksepterte uten stemmegivning? Så vidt meg bekjent var dette budet undisclosed?

Det siste offentlige budet var 8 p in the pund og 30 p extra ved opprykk til PL

jarle

Quote from: Svend Anders on May 03, 2011, 23:40:50
Quote from: peder on May 03, 2011, 22:02:14

SA

Kanskje DU denne gangen kan bevise at Teak er eid av Adler?...

og er det slik at hvis du ikke klarer det er din påstand bare vås?

Per-Stian

Denne nyheiten kom ikkje som noko stort sjokk for meg. Det er fint at vi endeleg kan avblåse hemmelegheitskremmeriet rundt eigarskapet, men den interessante problemstillinga - for min del - er kva dette vil ha å seie for eit eventuelt salg av klubben? Eg tviler dessverre på, som mange andre, at 79-årige Bates er villig til å selje. Er det noko som tilseier at Ken Bates treng pengar no?

B_Ød

Flott!!! Vi har en eier...nå kan denne tråden dø ut  ;)
Ups & Ups!!

Svend Anders

Quote from: jarle on May 04, 2011, 00:24:08
Hva er det du referer til her... budet Bates ga i siste innstans eller budet som KPMG aksepterte uten stemmegivning? Så vidt meg bekjent var dette budet undisclosed?

Det siste offentlige budet var 8 p in the pund og 30 p extra ved opprykk til PL

Jeg referer til det signerte dokumentet på 9 sider fra KPMG etter at avtalen var i boks, der de fire budene er satt opp mot hverandre for å vise hvordan Bates' bud var det beste.

Dokumentet ble sendt meg personlig fra KPMG (Flemings assistent) så jeg er relativt rolig på at jeg sitter på riktig informasjon.

SA
Følges på:

Svend Anders

Quote from: jarle on May 04, 2011, 00:33:34

Nei, jeg kan ikke bevise det, jeg baserer meg på gode kontakter i eiendomsmarkedet i Leeds nært på Leeds United - og ellers logisk tankegang, samt Leeds' oppførsel i saken. Min påstand er neppe mindre beviselig enn at Bates skulle være eieren.

Ha en god dag!

SA
Følges på:

jarle

Quote from: Svend Anders on May 04, 2011, 08:58:30
Quote from: jarle on May 04, 2011, 00:33:34

Nei, jeg kan ikke bevise det, jeg baserer meg på gode kontakter i eiendomsmarkedet i Leeds nært på Leeds United - og ellers logisk tankegang, samt Leeds' oppførsel i saken. Min påstand er neppe mindre beviselig enn at Bates skulle være eieren.

Ha en god dag!

SA

Kanskje du kunne publisere det KPMG dokumentet på forumet SA. Det kan jo ikke være hemmelig hvis du har fått det.

Nr 2... Så i TA eierskaps diskusjonen er logisk tankegang noe å basere seg på for å komme med en påstand...

Mens i Admin saken og BAtes/ Leeds eierskap så var det å legge sammen 2+2 og se på alle ting som ble gjort og ikke gjort IKKE logisk men konspirasjons tanker og kun løse påstander som måtte dokumenteres?

Nå viser det seg jo at 2+2 var 4 i Bates/Leeds saken som det altid er ... da kan jo du kanskje si well done boys... det var tøffe diskusjoner men dere hadde rett.

AndyMathie

Quote from: Svend Anders on May 03, 2011, 18:26:02
Tidenes minst overraskende og kanskje mest forutsette nyhet er annonsert. Tilfeldigvis dagen etter at han Osama ble likvidert, kan vi jo fleipe med.

Da kan vi vel strengt tatt glede oss over at fokus vil ligge på det sportslige videre? (og masing om mer penger til spillerkjøp, selvsagt)

SA

Likvidert igjen mener du vel Svend ;D, han har jo blitt rapportert drept uttalige ganger. I tillegg har vi ikke sett livstegn til han siden 2001 så man kan jo lure. Ingen bilder, ingen likvidering sier nu æ!
We are Leeds and we are proud of it!

h.b