Skrevet av Emne: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United  (Lest 77607 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Hobben

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #120 på: Desember 25, 2011, 09:05:25 »
Vi ser ut til å bli en bra gjeng etter hvert :-)
Rogaland Whites

Sølvreven

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #121 på: Desember 25, 2011, 11:29:06 »
Siden vi er så mye bedre borte enn hjemme i år, så blir denne kampen "a walk in the park"  ;D
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Tom S

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #122 på: Desember 25, 2011, 12:46:20 »
Siden vi er så mye bedre borte enn hjemme i år, så blir denne kampen "a walk in the park"  ;D

walk in the Finsbury Park ;)
COME ON LEEDS !!

DanskLeedsGut

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #123 på: Januar 06, 2012, 10:41:27 »
Arsenal sparer eftersignede kun Van Persie!!!

Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

kalle_92

  • Gjest
Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #124 på: Januar 06, 2012, 10:43:00 »
Arsenal sparer eftersignede kun Van Persie!!!


Vi fikk grisebank av b-laget til scum i fjor høst, så denne blir nok fæl å se på frykter jeg...

oivindh

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #125 på: Januar 06, 2012, 11:16:59 »
Arsenal sparer eftersignede kun Van Persie!!!


Vi fikk grisebank av b-laget til scum i fjor høst, så denne blir nok fæl å se på frykter jeg...
Vi var 2 minutter fra å vinner der i fjor.... Det meste er mulig i fotball :-) Også å vinne på OT :-D

ArneS

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #126 på: Januar 06, 2012, 12:02:17 »
Legger over trådstarten Promo 2010 laget til fjorårets kamp, men med noen justeringer.

VS

FA cup kamp på Emirates Stadium i London, mandag den 9.januar 2012, kl 20.45 (norsk tid).

Det har vært få ligaoppgjør mellom disse lagene de siste årene, men det har vært noen virkelig tøffe dyster i cupene!

Etter vårt første opprykk i 1924 ble vi rundspilt og tapte 1-6 på Highbury like før jul, men allerede i april 1925 slo vi tilbake og vant 1-0 på Elland Road etter skåring av Whipp foran 20.000 tilskuere.

Arsenal stoppet vårt første cupeventyr i 1950 med 1-0 i kvartfinalen på Highbury. Den gang med over 62.000 tilskuere på tribunen.

Siden den gang så har vi 7 ganger i FA-cupen og 2 ganger i ligacupen. Vi har tapt alle kamper (noen etter omkamp) men unntak av to finaler:

I ligacupfinalen 1968 da Terry Cooper drømte tre netter på rad om at han skåret seiersmålet, noe som også ble virkelighet.
http://www.youtube.com/watch?v=dvvQndJzUYk&feature=related
(Et par minutter fra denne ligacupfinalen finner du fra ca 5.55 i denne lenken.)


I FA cupfinalen 1972 da Allan Clarke stupheadet inn 1-0 som ga cupgull uten bankett fordi Leeds skulle ut i avgjørende ligamatch mandagen etter mot Wolves.
http://www.youtube.com/watch?v=JtiECsS4LRE




Head-to-Head:

Januar 19,  2011    Leeds-Arsenal 1-3
Januar 8,  2011    Arsenal Leeds  1-1
April 16, 2004          Arsenal Leeds 5-0
November 01, 2003 Leeds Arsenal 1-4
May 04, 2003           Arsenal Leeds 2-3
September 28, 2002 Leeds Arsenal 1-4
January 20, 2002     Leeds Arsenal 1-1
August 21, 2001     Arsenal Leeds 1-2
May 05, 2001          Arsenal Leeds 2-1
November 26, 2000 Leeds Arsenal 1-0

April 16, 2000          Leeds Arsenal 0-4
December 28, 1999 Arsenal Leeds 2-0
May 11, 1999           Leeds Arsenal 1-0
December 20, 1998 Arsenal Leeds 3-1
January 10, 1998    Arsenal Leeds 2-1
August 09, 1997     Leeds Arsenal 1-1
February 01, 1997   Leeds Arsenal 0-0
October 26, 1996    Arsenal Leeds 3-0
April 06, 1996          Arsenal Leeds 2-1
October 14, 1995    Leeds Arsenal 0-3
December 17, 1994 Arsenal Leeds 1-3
August 23, 1994      Leeds Arsenal 1-0

(Kamper i "bold" er ikke med i statistikken under.)

Head-to-Head Arsenal vs Leeds United

Total record: Up to & including 1999-2000 season
League           P    W   D   L   F    A
Home             48   27  10  11  86   48
Away             48    9  15  24  54   82

FA Cup           P    W   D   L   F    A
Home             7    2   4   1   6    5
Away             4    2   2   0   7    5
Neutral          1    0   0   1   0    1

League Cup   P    W   D   L   F    A
Home             1    1   0   0   7    0
Away             1    0   1   0   1    1
Neutral          1    0   0   1   0    1

Total            P    W   D   L   F    A
                111   41  32  38  161  143

Record win:    7-0, home, league cup, 04/09/1979
Record defeat: 1-6, away, league, 09/05/1973
« Siste redigering: Januar 06, 2012, 12:08:01 av ArneS »
Den 17. mann

Leedsfan

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #127 på: Januar 06, 2012, 14:22:38 »
Håper ikke Henry debuterer med et hattrick, han elsker jo å putte mot Leeds..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Woody

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #128 på: Januar 06, 2012, 15:16:49 »
Arsenal sparer eftersignede kun Van Persie!!!



Spare Persie?kven skal score mål for arsenal da :D
LIFE IS LEEDS

nord

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #129 på: Januar 06, 2012, 15:32:38 »
Vi vinder  :o
 

RoarG

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #130 på: Januar 06, 2012, 15:40:34 »
Med de forsvarsproblemene Leeds har, skal dette bli en tung affære. Grayson, spar A-lagsspillere. Send juniorene i stedet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ArneS

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #131 på: Januar 06, 2012, 15:49:44 »
A R S E N A L   T R I V I A   

The Gunners ble stiftet som Dial Square 1886 av arbeidere i Royal Arsenal i Woolwich i Sør-London.  Etter navneendringer først til Royal Arsenal og deretter Woolwich Arsenal ble klubben i 1893 første klubb fra Sør-England til å bli medlem i Football League.
Først i 1913 flyttet klubben nordover til Arsenal Stadium i Highbury.  Klubben slet økonomisk og befant seg i 2. divisjon da man på mystisk vis i 1919 klarte å rykke opp til 1. divisjon til tross for at de bare endte på 5. plass.  For sikkerhets skyld tok de da plassen til Tottenham Hotspurs noe som ikke akkurat dempet rivaliseringen mellom klubbene. 
Arsenal vant sitt første trofe da de vant FA-cupen i 1930, og fulgte opp med seriemesterskap både i 1930-31 og 1932-33.  Til sammen har det så langt blitt 13 seriemesterskap og 10 FA-cup gevinster – inklusive 3 doubles.
Dagens røde og hvite drakter ble ikke introdusert før i 1933.  Fram til da spilte klubben i en noe mørkere rødfarge uten hvite armer, hvite bukser og blå strømper. 
I sin tid i Sør-London spilte Arsenal hjemmekampene på Manor Ground i Plumstead – med unntak av 3 sesonger på Invicta Ground.  Fra 1913 til 2006 var Arsenal Stadium klubbens hjem.  Dette var det offisielle navnet på banen som alle ellers kalte for Highbury.  Fra august 2006 har Arsenal benyttet nye Emirates Stadium som sin hjemmebane.

Arsenal var i 2010 den 3. høyest verdsatte fotballklubben i verden med en verdi på 1,2 milliarder pund.

Klubben har Englands nest største tilskuersnitt, og det 7. høyeste snittet i Europa.  De foran er Barcelona, Borussia Dortmund, Real Madrid, Scum, Schalke 04 og Bayern München.
Arsenal har bare hatt 4 ulike utstyrsleverandører siden 1930, og kun 4 hovedsponsorer siden 1981 (JVC, Dreamcast, O2 og Emirates). 

Arsenals hjemmekamp mot Sheffield United i 1927 var den første som ble overført live på radio.  I 1937 ble en oppvisningskamp mellom a-laget og reservelaget verdens første direkte  TV-overførte fotballkamp.  Arsenal var også med på det første Match of the Day, og sannelig var de også først til å bli direkte overført i 3D (mot Scum) i 2010.

I 1932 ble Gillespie Road tube station omdøpt til Arsenal.  Den eneste stasjonen som har navn etter en fotballklubb.

Arsenal har rekord med 85 sesonger sammenhengende på nivå 1.
49 kamper uten tap er også rekord (mai 03, oktober 04).  Klubben er også den eneste som har gått en hel sesong uten tap (Unntatt Preston NE i 1888-89 som bare spilte 22 kamper)
73.707 var til stede på Wembley da Arsenal slo Lens i Champions League i 1978.
På Highbury var rekorden 73.295 mot Sunderland fra 1935. 
Rekorden på Emirates er 60.161 mot Scum i 2007.
David O’Leary har 772 kamper for Arsenal. 
Thierry Henry har 226 scoringer
Ian Wright scoret i ti påfølgende kamper i 94/95
I Champions League 05-06 spilte klubben 995 minutter uten å slippe inn mål – 10 strake kamper pluss 75 minutter inn i finalen da Eto’o utlignet for Barca.

De viktigste av de 18 permanente og 5 midlertidige managerne:
Herbert Chapman, Tom Whittaker, Billy Wright, Bertie Mee, George Graham, Arsene Wenger.


Spillerlista er alt for lang til i det hele tatt å starte på…...
Den 17. mann

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #132 på: Januar 09, 2012, 08:38:24 »
Jeg kan ikke si at jeg gleder meg til dette!!!! Er altfor nervøs, og med et forsvar som er lekk som ei sil.....ja da kan dette bli stygt.

Gutta må virkelig gi alt, høyt konsentrasjonsnivå for hver eneste inngripen i dag...!! Jeg håper på et hederlig resultat som det beste og eventuelt videre avansement vil jeg anse å være nær et mirakel.

Arsenal har hatt en trøblete start på sesongen, men har etterhvert spilt seg stort opp. Litt kronglete i jule- og nyttårshøytiden, og det er de nå ute etter å gjøre noe med. Wenger har sendt Van Persie til Dubai, litt langt skuddhold for ham det, men til gjengjeld har han nå Henry.... :-[!! Glad i å score på oss.

Har en kollega som er Gunners fan, jeg håper inderlig ikke vi lider et alvorlig stort nederlag for da blir det lite trivelig å gå på jobb. En fordel er at jeg er sjefen hans og kan be ham søke seg annet arbeid.... ::)!! Håper å slippe det.

Marching on together!!! Bit fra dere på  Emirates karer!! Gjør oss stolte!!! Minner om 3. januar, 2010 på Old scumford.... ;)
Yeboahs vitne

Joe Jordan

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #133 på: Januar 09, 2012, 09:39:11 »
Håper på et "hederlig" resultat jeg også. Ikke altfor mange mål i mot. Hadde vi ikke vært så sabla enkle å putte mot hadde innstillingen min vært noe annerledes...  :P
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Hallgeir *

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #134 på: Januar 09, 2012, 09:50:57 »
"Har en kollega som er Gunners fan, jeg håper inderlig ikke vi lider et alvorlig stort nederlag for da blir det lite trivelig å gå på jobb. En fordel er at jeg er sjefen hans og kan be ham søke seg annet arbeid.... !! Håper å slippe det. "  (sitat fra fmtj)

Vi håper vel alle at det skal skje "et mirakel", men skulle vi få kraftig juling, vil det svi langt mindre enn da vi ble utklasset av Blackpool og Barnsley.
« Siste redigering: Januar 09, 2012, 09:52:37 av hallghel »
Super Leeds since 1968

fjellhaugen

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #135 på: Januar 09, 2012, 10:06:41 »
Lees klar til i kveld?

Skeptisk til kampen, med så mye problemer.

Loners
Connoly,leeds,odear,white
Rossmc?,clayton,brown,pugh,spurs
Becchio

Føler mangelen på en Alex Bruce, slik han var på emirates i fjor, mangelen av snodds og Jonny, samt en becchio langt fra toppform gjør at jeg tar tuben opp mot stadion med mer vondt i magen enn sommerfugler i kveld............. Eller kanskje det bare er noro viruset som uroer magen.  :D


MOT!!!!
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Cherry

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #136 på: Januar 09, 2012, 10:21:35 »
Holder vi tett første 20.min - så er det muligheter.
Må spille på seg litt selvtillit i bortekamper med motstander som Arsenal.

1-2  Forsell & Lees
 

auren

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #137 på: Januar 09, 2012, 10:39:51 »
Forventer et heltent Leedslag og at vi biter godt fra oss. Blir overrasket hvis det blir stortap (3 mål eller mer). Råtips: 1-0 til Arsenal.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Mr. Leeds

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #138 på: Januar 09, 2012, 12:09:09 »
Lees klar til i kveld?

Skeptisk til kampen, med så mye problemer.

Loners
Connoly,leeds,odear,white
Rossmc?,clayton,brown,pugh,spurs
Becchio

Føler mangelen på en Alex Bruce, slik han var på emirates i fjor, mangelen av snodds og Jonny, samt en becchio langt fra toppform gjør at jeg tar tuben opp mot stadion med mer vondt i magen enn sommerfugler i kveld............. Eller kanskje det bare er noro viruset som uroer magen.  :D


MOT!!!!

Får i alle fall håper på 4-5-1. I en 4-4-2 vil jeg savne spillet måltips!
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

ollan

Sv: Re: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #139 på: Januar 09, 2012, 12:09:19 »
Heltente Leeds supportere og London. MOT

ollan
Ollan

DanskLeedsGut

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #140 på: Januar 09, 2012, 12:29:43 »
LONERGAN

CONNOLLY - LEES - O'DEA - WHITE

BROWN

MCCORMACK - CLAYTON -PUGH - TOWNSEND

BECCHIO

0-2 SEJR (MCCORMACK OG TOWNSEND! MOT
Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

Oni

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #141 på: Januar 09, 2012, 13:23:08 »
                  Lonergan

Thompson   O'Dea   Lees   White

        Clayton            Pugh

Nunez         McCormack       Townsend

                    Becchio

Benk: Taylor, Bruce, Connolly, Brown, Sam, Forssell, Vayrynen



Dette er laget jeg tror stiller. Håper jeg tar feil, og at noen flere juniorspillere får plass på bane og benk. Sikker på at Thompson, ikke Connolly, starter.

Tipper for øvrig.....   3-1 til Arsenal. Dessverre.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #142 på: Januar 09, 2012, 13:42:33 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/arsenal_v_leeds_united_it_ll_be_a_tough_fa_cup_test_parlour_1_4118491


Ray Parlour om møtene med Leeds United da han bar Arsenal drakten. Fint kampbilde av Parlour og Eirik Bakke...!! Svundne tider dette.... :-\
Yeboahs vitne

Torpe-do

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #143 på: Januar 09, 2012, 14:36:20 »
Her frykter jeg det blir stortap. 5-1 eller noe slikt. Med et lag som ser ut til å svikte i alle ledd, har jeg desverre ikke tro på noe stort bedre enn som så.


DanskLeedsGut

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #144 på: Januar 09, 2012, 15:38:12 »
I princippet ønsker jeg bare at se Leeds spille en god fodboldkamp, resultatet er egentlig ligegyldigt!!! Bare at vi ikke bliver gennembanket sønder og sammen!!
Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

LEO

Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #145 på: Januar 09, 2012, 16:06:20 »
Rykter at Bromby skal spille  :o

Skal vi ikke bli utspilt så må vi spille formasjonen 4-2-3-1

               Lonergan
Lees - Bromby - O`Dea - Pugh

          Clayton - Brown

Spurs     -  Nunez  -   White

              McCormack

Blir  Bruce klar da spiller han istedenfor Bromby.    Tror vi blir for baktunge hvis han skal erstatte Brown.

ps. Arsenal er ikke så gode som i fjor og selvfølgelig et helt annet LAG uten Van Persie.

Men jeg føler ikke at vi er noe bedre enn ifjor heller.
 

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #146 på: Januar 09, 2012, 16:07:30 »
OptaJoe Opta Sports
15 - Arsenal have made it past the third round in each of the last 15 seasons in the FA Cup, a longer run than any other side. Certainties


Rudi G.

  • Gjest
Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #147 på: Januar 09, 2012, 16:37:46 »
OptaJoe Opta Sports
15 - Arsenal have made it past the third round in each of the last 15 seasons in the FA Cup, a longer run than any other side. Certainties



Fordel oss!

MOT!

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: The Fa-Cup Third Round Proper Draw - Arsenal vs Leeds United
« Svar #148 på: Januar 09, 2012, 16:41:27 »
OptaJoe Opta Sports
15 - Arsenal have made it past the third round in each of the last 15 seasons in the FA Cup, a longer run than any other side. Certainties



Fordel oss!

MOT!

Statistikk er til for å brytes? Gjerne for min del

Bites Yer Legs

KEEP FIGHTING!!