Skrevet av Emne: Nye leedsunited.no  (Lest 54553 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Svend Anders

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #90 på: Juni 05, 2012, 22:28:44 »
Hvis dette er det beste Idium har av folk så er jeg litt sjokkert, det de har laget her kan vispes sammen på en ettermiddag/kveld.
-----
Som jeg skrev tidligere i tråden, få forumet tilbake på den gamle url'en med fanene integrert i forumet. Alle søkemotorene sliter når ting blir lagt inn i frames, det vil gå utover plasseringer og oppdateringer i google etc.

En kommentar vedr Idiums arbeid; dette er et ledende selskap innen utvikling av websider og vi har hatt en god dialog med de om hva vi mener er viktig for å fremtidens leedsunited.no. Men selv om de har flinke folk så har vi et budsjett å holde oss til, og timer brukt = penger ut for LUSCOS. De har hatt en viss ramme å forholde seg til.
Og som sagt; Idium har ikke hatt i oppgave å designe selve forumet.

Hva gjelder forumet så har vi som sagt forsøkt finne den beste løsningen når det må dras ut av tidligere løsning og integreres i ny, uten å starte med alt på nytt. Det kan være det rammer søkebiten noe, men til gjengjeld har SEO-mulighetene blitt vesentlig styrket på de øvrige delene av websiden. Hvis du kan og vil bidra til en bedre løsning så hører vi veldig gjerne fra deg (jeg mener ikke svare deg frekt her, jeg er helt ærlig på at vi gjerne tar imot slik hjelp - vi har begrenset kapasitet og kunnskap selv på mange områder).

SA

Here we go again

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #91 på: Juni 05, 2012, 22:37:00 »
Dere skal ha for forsøket, men selv synes jeg forsiden ser kjedelig ut.  

Hva kunne vi gjort/hatt for å gjøre det mindre kjedelig?

SA

Denne toppen der man kan melde seg inn i verdens største supporterklubb virker bare kastet inn og den blå bakgrunnen ser helt malplassert ut.  Bedre om en hadde brukt ren skrift i en linje ved siden av Leedslogoen.

Firkantene med hvit bakgrunn ser kjedelig ut.  De kunne vært runnet av i kantene og man burde unngått de store hvite åpne feltene som er i bunnen på flere av dem.  Er det standarstørrelse på firkantene, eller kan de tilpasses teksten som står i dem?
Og igjen synes jeg facebook og twitter får for mye oppmerksomhet på startsiden.  Det burde holdt med linkene nederst.

Og  dobbel scrollingen i forumet må det gjøres noe med, ser at det er noe på gang.  Samtidig er det også problemer med smiley'ene i alle fall i IE.

Men det går seg vel til etter hvert og det er også en del bra i forhold til den gamle siden.

Svend Anders

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #92 på: Juni 05, 2012, 22:43:38 »
Jeg gjør litt testing på de tingene jeg selv har tilgang til nå vedrørende scrollingen.

For spesielt interesserte så er utfordringen hvor mye plass forumet trenger nedover siden, slik at vi finnet ut hvor stor boksen forumet ligger i skal være. Når boksen forumet ligger i blir for liten, slår scrollingen i dette vinduet inn.

Nå har jeg gjort den kjempestor, slik at det svært sjeldent blir nødvendig med scrolling. Minuset er selvsagt at siden blir eksremt lang nedover. Men det er i alle fall en midlertidig løsning.

Som jeg spurte om tidligere, så er et alternativ som kan hjelpe oss litt på vei å redusere antall innlegg per side i hver tråd. Nå er det vel 20, men vil det plage folk om det halveres f.eks?

SA

Here we go again

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #93 på: Juni 05, 2012, 22:49:35 »
Jeg gjør litt testing på de tingene jeg selv har tilgang til nå vedrørende scrollingen.

For spesielt interesserte så er utfordringen hvor mye plass forumet trenger nedover siden, slik at vi finnet ut hvor stor boksen forumet ligger i skal være. Når boksen forumet ligger i blir for liten, slår scrollingen i dette vinduet inn.

Nå har jeg gjort den kjempestor, slik at det svært sjeldent blir nødvendig med scrolling. Minuset er selvsagt at siden blir eksremt lang nedover. Men det er i alle fall en midlertidig løsning.

Som jeg spurte om tidligere, så er et alternativ som kan hjelpe oss litt på vei å redusere antall innlegg per side i hver tråd. Nå er det vel 20, men vil det plage folk om det halveres f.eks?

SA

Var mye bedre nå.  Heller lengre side enn denne dobbelscrollingen.  Men ser at dere kjører med 30 innlegg pr side og det kan du kanskje sette ned til 20?  Da blir siden litt kortere for dem som irriterer seg over slikt:-)

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #94 på: Juni 05, 2012, 23:14:07 »
Bedre nå SA, men fremdeles mye å gå på, fremdeles kastes jeg ut av tråden når jeg oppdaterer, fortsett testingen, så blir det bra dette her, bare sørg for at alt funker perfekt til takoveren er klar, da eksploderer det her inne :)

kalle_92

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #95 på: Juni 05, 2012, 23:42:53 »
Er det bare jeg som har problemer med å se smileys? Står bare "glad" "blunker" "osteaktig" osv. i en boks der smileyen skulle vært. Ellers er det deilig å slippe dobbelscrollingen!

Here we go again

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #96 på: Juni 05, 2012, 23:47:19 »
Er det bare jeg som har problemer med å se smileys? Står bare "glad" "blunker" "osteaktig" osv. i en boks der smileyen skulle vært. Ellers er det deilig å slippe dobbelscrollingen!

Hvis du ser 4 innlegg før ditt vil du se at det ikke bare er du som har problemer med smileys :-)
Er et problem for de fleste dette.  Men ser at siden ikke vil oppdatere seg skikkelig så det har kanskje noe med det å gjøre?

Goal Happy

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #97 på: Juni 06, 2012, 01:30:58 »
Hvis dette er det beste Idium har av folk så er jeg litt sjokkert, det de har laget her kan vispes sammen på en ettermiddag/kveld.
-----
Som jeg skrev tidligere i tråden, få forumet tilbake på den gamle url'en med fanene integrert i forumet. Alle søkemotorene sliter når ting blir lagt inn i frames, det vil gå utover plasseringer og oppdateringer i google etc.

En kommentar vedr Idiums arbeid; dette er et ledende selskap innen utvikling av websider og vi har hatt en god dialog med de om hva vi mener er viktig for å fremtidens leedsunited.no. Men selv om de har flinke folk så har vi et budsjett å holde oss til, og timer brukt = penger ut for LUSCOS. De har hatt en viss ramme å forholde seg til.
Og som sagt; Idium har ikke hatt i oppgave å designe selve forumet.

Hva gjelder forumet så har vi som sagt forsøkt finne den beste løsningen når det må dras ut av tidligere løsning og integreres i ny, uten å starte med alt på nytt. Det kan være det rammer søkebiten noe, men til gjengjeld har SEO-mulighetene blitt vesentlig styrket på de øvrige delene av websiden. Hvis du kan og vil bidra til en bedre løsning så hører vi veldig gjerne fra deg (jeg mener ikke svare deg frekt her, jeg er helt ærlig på at vi gjerne tar imot slik hjelp - vi har begrenset kapasitet og kunnskap selv på mange områder).

SA

Jeg er hardhudet så det går nok bra :-D, største problemet (av flere) er forumet der jeg synes at header og footer bør integreres i forumet fremfor omvendt. Da vil forumet fremdeles ligge utenfor frames men opprettholde funksjonalitet. Jeg kunne lett gjort det men tror dessverre at Idium sitter med bukten og begge endene her og ikke gir tilgang til php'en og databasen. Tar jeg feil så si ifra og jeg kan hjelpe.
« Siste redigering: Juni 06, 2012, 01:32:30 av Goal Happy »

lojosang

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #98 på: Juni 06, 2012, 02:24:15 »
Inntil man får redusert til en scrollbar kan jeg bare anbefale å scrolle med piltastene. Det fungerer utmerket. Vel helt til man havner i er skrivefelt med markøren sin, da.
- Leif Olav

Lazy

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #99 på: Juni 06, 2012, 11:28:12 »
Ser bra ut dette!
Stå på, regner med at de små "bugsene" som finnes forsvinner.

 :)
 ;)
 :D
 ;D
 8)
 ::)
 :P

eller gjøre det selv ;)

MOT

Lazy

bwirum

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #100 på: Juni 06, 2012, 11:55:12 »
Om jeg trykker svar eller sitat eller ny side i en tråd så må jeg skrolle meg helt opp igjen manuelt. Forsiden med forum/facebook/twitter er en dårlig ide. Det er greit å legge det i en side-bar på forsiden, men bruk størsteparten av plassen på nyhetene.

Jeg får ikke tapatalk til å funke på telefonen min lenger, funker på taben så det kan være noe på min side... android både telefon og tab.

Uansett så blir det foreløpig til at jeg bruker forum.leedsunited.no fra PCen for å slippe uleilighetene.

Edit: Når jeg trykker rediger må jeg også skrolle til toppen manuelt. Når jeg poster blir jeg slengt ut i forumlisten.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

grana

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #101 på: Juni 06, 2012, 12:49:51 »
Greit nok at det kanskje er subjektivt om man liker den ENORME headingen med luscos-logo og "Bli medlem..." på toppen av forsiden, men hvorfor må den være der i det hele tatt når man klikker seg inn på forumet? Slik det er nå ser man jo ikke annet og må langt ned på siden for å komme til det man er ute etter... Holder det ikke med meny-linjene på topp og bunn for at det skal bli "integrert" i resten av siden?

Edit: Dette gjelder egentlig alle de andre sidene utover forsiden også... Man får den enorme headingen slengt rett i fjeset og må lete seg frem til det man er ute etter... Bare min subjektive menig...:)

Den hanglete fonten og feil ellers på forumet er vel kommentert en del fra før, så det skal jeg ikke repetere:)
« Siste redigering: Juni 06, 2012, 12:52:33 av grana »

kalle_92

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #102 på: Juni 08, 2012, 00:12:00 »
Greit nok, siden ser bedre ut. Men jeg savner den gamle, hva gjelder brukeranvennelighet mv. Nå kan man ikke lenger oppdatere tråder, uten å falle ut til forsiden av forumet, smileys er borte, går man tilbake etter å ha vært langt nede i en tråd, havner man like langt nede og må scrolle opp på den forrige siden. Rett og slett et upraktisk forum. Stressfaktoren fyker i været når jeg er her. Men det kommer seg vel nok etterhvert! ;) "blunke-blunke"

Jon R

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #103 på: Juni 08, 2012, 00:21:22 »
Fordi jeg er veldig glad i dette forumet må jeg være ærlig. Jeg kan så langt ikke se en eneste reell forbedring med nye Leeds United.no. Alvorligst er at brukervennligheten blitt dårligere sett ift den gamle løsningen. Jeg registerer at det jobbes fortløpende med forbedringer men så langt er det tommelen ned fra meg dessverre.  :-[
Jon R.

auren

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #104 på: Juni 08, 2012, 08:27:22 »
Fordi jeg er veldig glad i dette forumet må jeg være ærlig. Jeg kan så langt ikke se en eneste reell forbedring med nye Leeds United.no. Alvorligst er at brukervennligheten blitt dårligere sett ift den gamle løsningen. Jeg registerer at det jobbes fortløpende med forbedringer men så langt er det tommelen ned fra meg dessverre.  :-[

Henger meg på den. 100 % av min tid her inne brukes på forumet, og det er dessverre blitt mindre brukervennlig. Jeg skjønner selvsagt at man trenger plass til nyheter og sosiale medier, men for en die hard fans som meg, og mange andre på forumet, er det forumet som er det klart viktigste.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

rober

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #105 på: Juni 08, 2012, 09:23:47 »
Fordi jeg er veldig glad i dette forumet må jeg være ærlig. Jeg kan så langt ikke se en eneste reell forbedring med nye Leeds United.no. Alvorligst er at brukervennligheten blitt dårligere sett ift den gamle løsningen. Jeg registerer at det jobbes fortløpende med forbedringer men så langt er det tommelen ned fra meg dessverre.  :-[

Henger meg på den. 100 % av min tid her inne brukes på forumet, og det er dessverre blitt mindre brukervennlig. Jeg skjønner selvsagt at man trenger plass til nyheter og sosiale medier, men for en die hard fans som meg, og mange andre på forumet, er det forumet som er det klart viktigste.

auren

Må si meg enig. Det går raskt å komme seg inn på forumet, men så blir det kronglete å skrive innlegg, med skrolling opp o.s.v. Mange av ikonene er "ødelagt" i alle fall når man bruker Chrome.

Stephenjazz

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #106 på: Juni 08, 2012, 10:39:16 »
Savner muligheten til å poste videoer rett på forumet, i stedet for å poste en link til det aktuelle nettstedet
Det blir aldri umoderne å vinne

Svend Anders

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #107 på: Juni 08, 2012, 11:22:19 »
Idium har gjennomgått en god del av tilbakemeldingene både dere og vi har videreformidlet til de, og det vil bli flere endringer på siden fremover nå. Det er kjempebra at dere har engasjert dere med tilbakemeldingene, for da kan vi ta tak i det.

Det aller meste av "brukervennlighet"-punktene ligger knyttet til forumet. Som sagt blir det noen endringer om ikke lang tid, men samtidig er det som tidligere nevnt slik at vi har det forumet vi har fra tidligere for å ta vare på historikken. Det er funksjoner både vi og dere savner som mulighens ikke lar seg gjennomføre, men med de endringene som gjøres nå tror jeg vi skal være et stykke på vei til et forum slik dere ønsker.

SA

4ever arcticwhite

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #108 på: Juni 08, 2012, 12:00:37 »
Savner muligheten til å poste videoer rett på forumet, i stedet for å poste en link til det aktuelle nettstedet
Det er vel kanskje like greit, så blir det litt mindre brudd på rettighetene. Selv om det sikkert ikke er lov å linke til ulovlige videoer heller.....
The future's so White I've got to wear shades 8)

4ever arcticwhite

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #109 på: Juni 08, 2012, 15:31:57 »
Tanken med å vise forumposter på forsiden er i utgangspunktet god, men når man har sitert noen ganger, er det noe slikt som dette som vises:
---------------------------------------------------------------
Sv: Takeover

Sitat fra: 4ever arcticwhite p I dag kl. 13:08:23
Sitat fra: ibster p I dag kl. 12:42:33
Sitat fra: SveinArve p Juni 07, 2012, 23:22:47
Optimismen fo...

- ibster
--------------------------------------------------------------

Altså en heading, tre linjer med hvem som har sitert hvem, og noen bokstaver fra selve innlegget.......

Kanskje hadde det vært bedre at man bare viser hvilke tråder som er  "hotte" for tiden, og tid for siste innlegg i tråden, med mulighet for å gå direkte til tråden uten å velge "Forum" og "Ordet er fritt", og så klikke på tråden.
The future's so White I've got to wear shades 8)

kalle_92

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #110 på: Juni 08, 2012, 15:40:52 »
Tanken med å vise forumposter på forsiden er i utgangspunktet god, men når man har sitert noen ganger, er det noe slikt som dette som vises:
---------------------------------------------------------------
Sv: Takeover

Sitat fra: 4ever arcticwhite p I dag kl. 13:08:23
Sitat fra: ibster p I dag kl. 12:42:33
Sitat fra: SveinArve p Juni 07, 2012, 23:22:47
Optimismen fo...

- ibster
--------------------------------------------------------------

Altså en heading, tre linjer med hvem som har sitert hvem, og noen bokstaver fra selve innlegget.......

Kanskje hadde det vært bedre at man bare viser hvilke tråder som er  "hotte" for tiden, og tid for siste innlegg i tråden, med mulighet for å gå direkte til tråden uten å velge "Forum" og "Ordet er fritt", og så klikke på tråden.
Diskusjon.no opererer med "liker"knapp-funksjon. På denne måten er det lettere å se de populære postene, og man slipper å skrive +1 osv. Syns det hadde vært en genial funksjon også her i fremtiden. Da kunne man også hatt de mest populære postene den siste uken, eller siste døgnet vist, f.eks.

grana

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #111 på: Juni 08, 2012, 18:30:42 »
Tanken med å vise forumposter på forsiden er i utgangspunktet god, men når man har sitert noen ganger, er det noe slikt som dette som vises:
---------------------------------------------------------------
Sv: Takeover

Sitat fra: 4ever arcticwhite p I dag kl. 13:08:23
Sitat fra: ibster p I dag kl. 12:42:33
Sitat fra: SveinArve p Juni 07, 2012, 23:22:47
Optimismen fo...

- ibster
--------------------------------------------------------------

Altså en heading, tre linjer med hvem som har sitert hvem, og noen bokstaver fra selve innlegget.......

Kanskje hadde det vært bedre at man bare viser hvilke tråder som er  "hotte" for tiden, og tid for siste innlegg i tråden, med mulighet for å gå direkte til tråden uten å velge "Forum" og "Ordet er fritt", og så klikke på tråden.
Diskusjon.no opererer med "liker"knapp-funksjon. På denne måten er det lettere å se de populære postene, og man slipper å skrive +1 osv. Syns det hadde vært en genial funksjon også her i fremtiden. Da kunne man også hatt de mest populære postene den siste uken, eller siste døgnet vist, f.eks.

+1

Sleivind

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #112 på: Juni 08, 2012, 18:51:30 »
Tanken med å vise forumposter på forsiden er i utgangspunktet god, men når man har sitert noen ganger, er det noe slikt som dette som vises:
---------------------------------------------------------------
Sv: Takeover

Sitat fra: 4ever arcticwhite p I dag kl. 13:08:23
Sitat fra: ibster p I dag kl. 12:42:33
Sitat fra: SveinArve p Juni 07, 2012, 23:22:47
Optimismen fo...

- ibster
--------------------------------------------------------------

Altså en heading, tre linjer med hvem som har sitert hvem, og noen bokstaver fra selve innlegget.......

Kanskje hadde det vært bedre at man bare viser hvilke tråder som er  "hotte" for tiden, og tid for siste innlegg i tråden, med mulighet for å gå direkte til tråden uten å velge "Forum" og "Ordet er fritt", og så klikke på tråden.
Diskusjon.no opererer med "liker"knapp-funksjon. På denne måten er det lettere å se de populære postene, og man slipper å skrive +1 osv. Syns det hadde vært en genial funksjon også her i fremtiden. Da kunne man også hatt de mest populære postene den siste uken, eller siste døgnet vist, f.eks.

+1

-1

Robert

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #113 på: Juni 08, 2012, 19:05:33 »
Det er faktisk gjort veldig lite med selve forumet (enda det ser ut som om det er gjort veldig mye) :)
Det er mulig å gjøre masse med forumet ved hjelp av f.eks. plugins, men slik som det er nå tror jeg det er best man konsentrerer seg på integreringen av forumet til hjemmesiden.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Here we go again

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #114 på: Juni 08, 2012, 23:48:35 »
Vet ikke hvor langt man er kommet i prosessen med "Nye leedsunited.no", men forsiden bærer fortsatt preg av en banner om medlemskap som ser ut som den er lagd av en 3-åring og at bakmennene har en veldig forkjærlighet for facebook og twitter.

Men det går seg forhåpentligvis til.

B_Ød

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #115 på: Juni 10, 2012, 02:20:01 »
har oppdatering av sidene her inne på forumet blitt litt senere enn før..eller er dette bare meg, eller tilfeldig?   
Ups & Ups!!

B_Ød

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #116 på: Juni 11, 2012, 10:44:05 »
Mye bedre på disse sidene nå...eller er det også bare meg ??  :D
Ups & Ups!!

bwirum

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #117 på: Juni 11, 2012, 11:18:51 »
Mye bedre på disse sidene nå...eller er det også bare meg ??  :D

Det ble bra når forumet ikke ble innlemmet i siden, men bare lagt ut for seg selv. Langt, langt bedre løsning spør du meg. Når det nå ble lagt til samme bakgrunn, sentrert og slikt som er gjort i løpet av dagen i dag så ser det hele riktig så bra ut.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

4ever arcticwhite

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #118 på: Juni 11, 2012, 12:25:46 »
Begynner helt klart å gå seg til, også med forumet.
Hvis man nå bare hadde fått til at forumet ikke åpner i en ny fane, men i samme fane som reseten av siden, og så hadde klart å få til en menylinje øverst som ligner på menylinjen som er på hovedsiden, så skulle det ikke være så mye å klage på lenger når det gjelder forumet.


The future's so White I've got to wear shades 8)

dansale

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #119 på: Juni 11, 2012, 12:32:10 »
Kansje ikke så viktig men. Hatt en "like" knapp på alle innlegg ?
Forza Leeds!