A-landslaget i fotball (Norge)

Started by Sydhagen, September 04, 2012, 14:22:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Leedsfan

Riise er jo helt på tur, Eikrem har ikke tempo i kroppen og summen av alt er noe av det verste jeg har sett...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Quote from: Leedsfan on February 06, 2013, 18:52:00
Riise er jo helt på tur, Eikrem har ikke tempo i kroppen og summen av alt er noe av det verste jeg har sett...

Riise er meget svak defensiv, Eikrem har ikke vist noe på landslaget og det gjorde ingen andre i dag heller.

MEN: Det var en (nesten) ubetydelig kamp. Vi får virkelig håpe det er en annen tenning om en drøy måned.
Marching on together!

Leif Sverre

Noen Leeds-fans  som skal se kampen  Albania-Norge i juni ?? jeg  skal.Blir 4 dager i Tirana på meg da.Gleder meg . :)

Sydhagen

På tide at drillo tar ut fotballspillere på laget. De som er der nå klarer ikke å spille ballen til medspillerne...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

testo

Rustne spillere, Riise som tror han er stjerna over de alle, resten av laget som trenger 5 sjanser for å treffe med en pasning, et trener team som ser ut som de har frosset fast på benken som ikke løfter en eneste finger og engasjerer seg null, Drillo var mest engstelig for frostskader i trynet enn å få laget til å fungere.
Norge utvikler seg i motsatt retning og er RÆVA, Drillo MÃ... BORT.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

p0ndus

Riise tilbake og hva skjer.... John Arne du har gjort ditt , takk av nå. Og lov meg at du aldri vurderer og runde av karrieren hos oss.

Derrick

Ja, nå er vel sjansen for at Norge skal komme til VM borte. Bruk Trond Erik Bertelsen, Trond Olsen, Vidar Nisja og Berisha Brothers fra start i de resterende kampene, så kanskje det er en mulighet fremdeles. Det positive er at den absurde ideen om å starte Tippeligaen enda tidligere (15.mars- det er ille nok fra før) blir skrinlagt så lenge vi ikke blir med i noe stort mesterskap.

EG E VIKING EG !!!!!!!!!!

fmtj

Yeboahs vitne

Hallgeir *

John Arne Riise har annonsert at han slutter på landslaget. Han ble snurt over å ikke få kapteinsbindet i siste landskamp. Den offisielle grunnen er en annen....sier han selv da.  ::)

Takk for en del gode øyeblikk, John Arne, men trenger vi egentlig deg på laget lenger? Det finnes vel andre bra alternativer etter hvert.

Dessverre har han dummet seg ut litt for ofte med sin sutrementalitet og barnslige påfunn. Ikke har han fått mye hjelp fra det feminine opphavet sitt heller.

Jeg tror knapt dette betyr noe som helst for landslaget.
Super Leeds since 1968

Dennis

En er nødt til å takke John Arne for 110 landskamper. Sjelden skadd, gir alltid sitt beste og selv om det har vært mye utenomsportslig grums, vil han lenge forbli blant de store med flagget på brystet.

Når det gjelder grunnen, må det jo være kapteinsbråket. Han sa tidligere at han ville gi seg etter Brasil, for så å åpne for videre spill. Nå slutter han altså med umiddelbar virkning etter nok et feilsteg i media. Riise er for meg en kapteinstype i form av at han gir alt på banen (på tross av store, defensive mangler), men noen klar ledertype har han aldri fremstått som; til det er han langt for selvopptatt.

Likevel tror jeg han har rett i at landslaget mangler folk som "prater". Jeg håper det vokser frem flere i kjølvannet av Riises avgang.
Marching on together!

Sydhagen

Er ikke noen stor fan av Riise, men at han er en legende på landslaget er det ingen som helst tvil om!
Tipper at han gjør comeback når Drillo slutter.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Derrick

Inn med Trond Erik Bertelsen!!!! Berti er Norges klart beste venstreback selv om Riise hadde fortsatt!
Så kan Vilsvik ta over når Berti er ferdig.

p0ndus

Inn med flere Godset spillere, de spiller jo den beste fotballen i Norge. Men Drillo vil vel neppe ha spillende og publikumsvennlig forball på CVn sin, så er vel bare og drømme om det.

lojosang

Quote from: p0ndus on May 10, 2013, 17:22:29
Inn med flere Godset spillere, de spiller jo den beste fotballen i Norge. Men Drillo vil vel neppe ha spillende og publikumsvennlig forball på CVn sin, så er vel bare og drømme om det.

Spillere som er allergiske mot gress har vel sine begrensinger på Ullevål.
- Leif Olav

Dennis

Vi har mange spillere som er gode nok på banen, men selv om Riise fremstår som en indiviualist, er det liten tvil om at hans tilstedeværelse og erfaring vil savnes en periode. Likevel, det er på tide å få inn nye, yngre og ikke minst bedre/spillere som vil bli bedre enn de som allerede er der. Tenker da på folk som BH Riise, Guffen Grindheim og Espen Ruud, som rett og slett er for dårlige.

Nå som Forren er ute i Soton-kulda, bør Drillo se til Lædre Bjørdal når han skal velge mellom Demidov og en ny stopper sammen med Brede. Og hvorfor i all verden er ikke spillere som Vilsvik og Stefan Johansen i troppen? Fordi de ikke sitter på benken i England?

Drillo bruker altfor lang tid på å introdusere nye spillere. Han har tidligere uttalt at formspillere skal inn, men tar altså med Grindheim etter at han hadde én treningskamp i Enga...

Vi har også fem spillere (og seks neste år) i verdens beste liga, den tyske, men Eggen Hedenstad og Skjelbred (som har spilt seg inn etter to år på siden) er ikke gode nok mot avdanke Tippeliga-/Faxe Kondiliga-spillere. Jeg forstår det i alle fall ikke.
Marching on together!

Sydhagen

Til tross for 2-4 tap i dag for Sverige så synes jeg det var utrolig artig å se landslaget spille god fotball fremover. Grunnen til tapet i dag var en kombinasjon av Zlatan, dårlig forsvar og dårlig keeper.
Denne kampen kunne like gjerne endt 7-7!

Leedsfan

Quote from: Sydhagen on August 14, 2013, 21:52:12
Til tross for 2-4 tap i dag for Sverige så synes jeg det var utrolig artig å se landslaget spille god fotball fremover. Grunnen til tapet i dag var en kombinasjon av Zlatan, dårlig forsvar og dårlig keeper.
Denne kampen kunne like gjerne endt 7-7!

Eikrem og Tarik blir for lette, enig med Soler der. Likte at Soler fortalte King hvor skapet står.

Enig at kampen kunne endt uavgjort. Jarstein gruer seg til intervjuer nå..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

p0ndus

Setter du sammen en LADA (A-Landslaget) og en AUDI (U-landslaget) får du ikke en Audi.
Dette var skrøpelige saker. Man så at Sverige hadde masse å gå på og kunne vunnet 7--2.  Drillo ut og ny trener må på plass.  Ryktes også at Drillo skal få en forskerstilling når kontrakten med A-Landslaget er over. Håper han skal forske på fotball fossiler og ikke på fotballutvikling.

Gambi

Om ikke Jarstein blir kasta på hodet ut av laget nå, forstår jeg overhodet ingenting. Alle som ser litt fotball iblant, ser jo at dette er den mest evneveike og uforutsigbare(eller...forutsigbar i den forstand at vi vet det kommer en tabbe...) keeperen Norge noensinne har hatt.

Ganske sjukt at 2/3 i trenerteamet er gamle keepere, også greier de ikke å se hvor fryktelig svak Jarstein er... Er bare å kaste Nyland eller Kongshavn inn i manesjen snarest!
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

Leedsfan

Quote from: Gambi on August 15, 2013, 21:04:58
Om ikke Jarstein blir kasta på hodet ut av laget nå, forstår jeg overhodet ingenting. Alle som ser litt fotball iblant, ser jo at dette er den mest evneveike og uforutsigbare(eller...forutsigbar i den forstand at vi vet det kommer en tabbe...) keeperen Norge noensinne har hatt.

Ganske sjukt at 2/3 i trenerteamet er gamle keepere, også greier de ikke å se hvor fryktelig svak Jarstein er... Er bare å kaste Nyland eller Kongshavn inn i manesjen snarest!

Frode Grodås sier at det ikke er noen bedre enn Jarstein..

lojosang

Quote from: Leedsfan on August 15, 2013, 21:30:35

Noen kjøp flybillett til Haugesund for mannen!
- Leif Olav

Derrick

Quote from: Leedsfan on August 15, 2013, 21:30:35

Og Grodås har helt rett! Det er betydelig mer bemerkelsesverdig at Frode Johnsen blir tatt ut i troppen til kampene mot Kypros/Sveits og at visstnok folket og NFF vil ha Solskjær som neste trener. Selv håper jeg på Per M. Høgmo.

berlin

A-landslaget er nede i sumpa, ingenting som tilsier at de skal hevde seg internasjonalt i dag.
Det er bare å bli ferdig med kvaliken. Når vi teoretisk er ute, så blir det skifte av sjef, uten at jeg gir Drillo
skylden alene for tilstanden.

Ny sjef og kjør generasjonsskifte på de fleste posisjoner og så få vi se om vi får en god "årgang" igjen etterhvert.

Sydhagen

Ingen imponerende 1. omgang av Norge, men leder 1-0.
Virker som spillerne mister alt av teknikk, tempo og oversikt når de spiller med flagget på brøstet..Det gir jeg Drillo skylden for.

ollan

Quote from: Sydhagen on September 06, 2013, 19:52:00
Virker som spillerne mister alt av teknikk, tempo og oversikt når de spiller med flagget på brøstet..Det gir jeg Drillo skylden for.
Blame Tom Lees
Ollan

Runar

Sykt og gi Drillo skylden for det....

De mister vel ingenting, men det har vært store utskiftninger de siste 18 mnd på det norske landslaget så relasjonene er nok ikke veldig gode.

Spiller vel akkurat så godt eller dårlig som forventet (individuekt), litt skuffet tidligere over det kollektive, spesielt defensivt. I dag var dette bedre. Offensivt løpes det for lite, for få løp utløses pasningen og det er et problem for Johansen, Eikrem og Yttergård

fmtj

Quote from: Runar on September 06, 2013, 22:58:04

Sykt og gi Drillo skylden for det....

De mister vel ingenting, men det har vært store utskiftninger de siste 18 mnd på det norske landslaget så relasjonene er nok ikke veldig gode.

Spiller vel akkurat så godt eller dårlig som forventet (individuekt), litt skuffet tidligere over det kollektive, spesielt defensivt. I dag var dette bedre. Offensivt løpes det for lite, for få løp utløses pasningen og det er et problem for Johansen, Eikrem og Yttergård

Selvsagt har Drillo ansvaret for landslagets prestasjoner. I går var det greit nok og andre resultater gikk vår vei. Det reddet interessen for tirsdagens kamp i alle fall, men etter tirsdag kan det være kroken på døra. Jeg for min del tror det. Dette laget er for dårlig.

Ã... kalle inn Frode Hockeysveis Johnsen er en fallitterklæring for norsk fotball. Helt ubegripelig at ikke Drillo finner bedre spillere enn ham når vi har så mange unge og talentfulle. Nei, Drillo, kast inn gummipælene og gå av med pensjon.

Fra kampen i går sitter jeg igjen med følelsen av at dette laget er mer eller mindre rasket sammen i all hast. Moa er tragisk ute av form, finner ikke riktig plasseringer og virker fullstendig usikker når han virrer rundt der fremme. Godt at vi har spillere som Bråthen og King. Ruud imponerer ikke, mens Høgeli synes jeg har en god innleggsfot. Stefan Johansen er uredd og prøver, men gjør fortsatt mange feil. Kan selvsagt også ha med kvaliteten på de han spiller sammen med. Ruud sløser bort mye på dårlige innlegg og er egentlig en løs kanon. Hangeland, stor som vanlig. Jarstein god med ballen i beina.

Gashi jobbet hardt, men vi kan ikke forvente kreativitet fra han. Eikrem grei, nydelig gjennomspill til King og enkelte andre gode pasninger.

Vel, så langt er det håp, men det er over tirsdag kveld. Da er det på nytt å vente til neste kvalik, og denne gang EM.
Yeboahs vitne

Sydhagen

p0ndus

B                 E                   G              R                E                D                   E                 L                   I                         G

berlin

Quote from: Sydhagen on September 10, 2013, 20:53:26
I dag bør Drillo si opp.

På en måte har han vel sagt opp. Han fullfører kvaliken, og det er jo greit, det er kun en drøy måned til.
Vi snakker landslaget og ikke klubblag som spiller tellende kamp hver uke, så det har ikke bråhast.

Selvfølgelig, hvis forbundet har klart erstatteren, så kan han gå, men det tror jeg ikke de har.
Tipper at de nok starter arbeidet med etterfølgeren nå, eller det har nok startet litt.