Skrevet av Emne: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital  (Lest 603820 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

HåvardK

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #870 på: Mars 20, 2013, 20:57:17 »
Føler de bare har sett dette som en investering hele tiden. De har nok ikke sett for seg og bruke midler av betydning på forsterkninger i det hele tatt. Nei de vil bare vente på verdiøkning og skumme så mye fortjeneste de klarer og karre til seg. Trøst er at de forhåpenligvis er  lettere og forhandle med enn  hva KB var.
Investering? Verdiøkning? Vel er vi endelig kvitt Bates, men kan ikke skjønne annet enn at pila peker rett nedover med tanke på verdi. De skal ha kudos for å ha senket billettprisene, men som nevnt tidligere er dette som kunstig åndedrett å regne når resultatene og underholdninga så til de grader uteblir. Det var faktisk mer oppløftende å følge Leeds i L1, og så vidt jeg husker hadde vi vel så mange tilskuere på hjemmebane da sammenlignet med nå. Lyspunktet denne sesongen har vært bortefansen, som gjør at det fortsatt er et håp for framtida. Den dagen disse entusiastene forsvinner dør nok dette håpet ut for godt.

Og jada, jeg vet at jeg er fryktelig pessimistisk nå. Jeg er bare så forbasket lei av motgang.

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #871 på: Mars 20, 2013, 21:17:37 »
Etter pressemeldingen å dømme har de lagt i £10 millioner etter overtakelsen, og som vi alle vet så var nok også det nødvendig etter Bates' vanstyre.

Vi har ventet 10-12 år på dette nå, da hadde det vel vært greit med litt tålmodighet.  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #872 på: Mars 20, 2013, 22:00:36 »
Skjønner at folk er lei  og skuffet. For meg er dette helt som forventet i og med at det var et finansieringselskap som  kjøpte klubben. Jeg har fortsatt trua på at GHF har ryddet unna mange flaskehalser. Neste steg i prosessen blir å få inn folk med kompetanse på å drive en fotballklubb. Jeg har trua!  :)
Jon R.

HåvardK

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #873 på: Mars 20, 2013, 22:30:55 »
Etter pressemeldingen å dømme har de lagt i £10 millioner etter overtakelsen, og som vi alle vet så var nok også det nødvendig etter Bates' vanstyre.

Vi har ventet 10-12 år på dette nå, da hadde det vel vært greit med litt tålmodighet.  ;)
Så 10-12 år er ikke tilstrekkelig tålmodighet? Eller for den del all den tålmodighet en har hatt med diverse intetsigende pressemeldinger opp gjennom åra? Jeg sier ikke annet enn at jeg er møkka lei. Mulig du synes det er pussig, men det får stå sin prøve.

Joe Jordan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #874 på: Mars 20, 2013, 22:59:19 »
Silly money now please!


Sent from my iPad using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #875 på: Mars 21, 2013, 00:25:24 »
Hva har forresten SA å si til pressemeldingen fra Leedsunited.com?

PMen var akkurat som forventet (se mine tweets). GFHC finner seg selv i en situasjon hvor det siste døgns medieoppslag har slått bena fullstendig under dem hva gjelder innsatsen med å prate opp prisen på klubben. Nå har de selv levert svart på hvitt hvor lite de betalte for klubben.

Det mest overraskende er nesten hvor lite folk legger merke til hvor skviset Bates ble i denne dealen. Man skal ikke langt tilbake siden han avslo det dobbelte for en lavere andel av aksjene.

At GFHC skal ha investert 10 mill pund siden de overtok er ren sprøyt. I beste fall er det kreativ bokføring, i verste fall er det bekreftelsen på at de låner klubben penger med tosifret rentesats slik enkelte ubekreftede rykter skal ha det til.

Salget av Leeds må komme jo før jo heller, for alles beste. Jeg vet ikke hva mer GFHC venter på, det er vel noen siste forhandlingsrunder som gjenstår.

For mer detaljer og bakgrunn, les nyeste TPN.

SA






Sent from my iPhone using Tapatalk

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #876 på: Mars 21, 2013, 07:53:16 »
Hva har forresten SA å si til pressemeldingen fra Leedsunited.com?

PMen var akkurat som forventet (se mine tweets). GFHC finner seg selv i en situasjon hvor det siste døgns medieoppslag har slått bena fullstendig under dem hva gjelder innsatsen med å prate opp prisen på klubben. Nå har de selv levert svart på hvitt hvor lite de betalte for klubben.

Det mest overraskende er nesten hvor lite folk legger merke til hvor skviset Bates ble i denne dealen. Man skal ikke langt tilbake siden han avslo det dobbelte for en lavere andel av aksjene.

At GFHC skal ha investert 10 mill pund siden de overtok er ren sprøyt. I beste fall er det kreativ bokføring, i verste fall er det bekreftelsen på at de låner klubben penger med tosifret rentesats slik enkelte ubekreftede rykter skal ha det til.

Salget av Leeds må komme jo før jo heller, for alles beste. Jeg vet ikke hva mer GFHC venter på, det er vel noen siste forhandlingsrunder som gjenstår.

For mer detaljer og bakgrunn, les nyeste TPN.

SA






Sent from my iPhone using Tapatalk

De er jo verre enn Bates, hvis det du skriver medfører riktighet.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ibster

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #877 på: Mars 21, 2013, 09:16:41 »
Skjønner at folk er lei  og skuffet. For meg er dette helt som forventet i og med at det var et finansieringselskap som  kjøpte klubben. Jeg har fortsatt trua på at GHF har ryddet unna mange flaskehalser. Neste steg i prosessen blir å få inn folk med kompetanse på å drive en fotballklubb. Jeg har trua!  :)

Istemmer! Tror at det ikek spiller så stor rolle sportslig. De har i det minste senket billettprisene og gjort klubben mye enklere å overta enn den var for ett år siden.

La oss vente på silly money nå:)

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #878 på: Mars 21, 2013, 10:41:40 »
Det er vel bare å lage en ny Take Over tråd nå da........ :o!! Herregud!! Nå er vi i gang igjen, det hviler en forbannelse over denne klubben vår, MEN vi gir aldri opp håpet om en ny storhetstid.

MOT!!!
Yeboahs vitne

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #879 på: Mars 21, 2013, 10:53:10 »
Men det er jo skummelt å lese at de benekter at de skal selge seg helt ut. Får håpe det er del av en gjennomtenkt mediastrategi ift oppkjøp.
 

h.b

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #880 på: Mars 21, 2013, 11:49:24 »
Liker ikke situasjonen. Dette kan dra ut såpass at vi faktisk ikke har nye eiere før i august når man tenker på hvor lang tid oppkjøpet deres tok. Og da kan vi rett og slett glemme opprykk sesongen 2013-14. For midler vil da ikke bli frigitt i sommer til spilerkjøp. Og vi får ingen manager som er kvalifisert nok til dette. Nesten så man føler at glem hele neste sesong og la Warnock ta en sesong til

HåvardK

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #881 på: Mars 21, 2013, 11:58:25 »
Men det er jo skummelt å lese at de benekter at de skal selge seg helt ut. Får håpe det er del av en gjennomtenkt mediastrategi ift oppkjøp.
You bet.

Annesj

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #882 på: Mars 21, 2013, 12:02:59 »
Det er jo ikke helt ueffent at de vil ha inn investorer. Det er jo utelukkende positivt om de skulle finne noen med masse penger til og investere i klubben. Men dette er jo det samme Bates næga om også. Han gikk også ut så freidig å sa at han ville han inn investorer. Fortsettelse på den visa trenger vi ikke  ???
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Glenn K

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #883 på: Mars 21, 2013, 23:42:29 »
Men det er jo skummelt å lese at de benekter at de skal selge seg helt ut. Får håpe det er del av en gjennomtenkt mediastrategi ift oppkjøp.

Hvorfor er det skummelt? Om GFH selger, la oss si halvparten, til folk med penger og investeringsvilje, da er de jo helt klart på rett vei! Ser ikke helt hva de har gjort galt så langt. De prøver å få inn folk som har penger, de reduserer billettpriser og  har ikke vært her mer enn i 3 måneder.

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #884 på: Mars 22, 2013, 06:56:52 »
Men det er jo skummelt å lese at de benekter at de skal selge seg helt ut. Får håpe det er del av en gjennomtenkt mediastrategi ift oppkjøp.

Hvorfor er det skummelt? Om GFH selger, la oss si halvparten, til folk med penger og investeringsvilje, da er de jo helt klart på rett vei! Ser ikke helt hva de har gjort galt så langt. De prøver å få inn folk som har penger, de reduserer billettpriser og  har ikke vært her mer enn i 3 måneder.

Hvem gidder å servere penger til GFH, for at GFH skal forvalte dem? Kommer noen inn, tipper jeg de kommer for å ta styringen, min 50%. Jeg har ikke tro på at GFH skal sitte med rattet. De er ute etter raske penger. Det er svært lite forenelig med å investere for at vi skal komme oss opp.
 

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #885 på: Mars 22, 2013, 08:45:24 »
Men det er jo skummelt å lese at de benekter at de skal selge seg helt ut. Får håpe det er del av en gjennomtenkt mediastrategi ift oppkjøp.

Hvorfor er det skummelt? Om GFH selger, la oss si halvparten, til folk med penger og investeringsvilje, da er de jo helt klart på rett vei! Ser ikke helt hva de har gjort galt så langt. De prøver å få inn folk som har penger, de reduserer billettpriser og  har ikke vært her mer enn i 3 måneder.

Hvem gidder å servere penger til GFH, for at GFH skal forvalte dem? Kommer noen inn, tipper jeg de kommer for å ta styringen, min 50%. Jeg har ikke tro på at GFH skal sitte med rattet. De er ute etter raske penger. Det er svært lite forenelig med å investere for at vi skal komme oss opp.

De som eventuelt kommer inn med mye penger får vel kjøpt seg en stor andel, og avhengig av størrelsen på andelen så får de vel styreplass(er). I styret kan de jo legge inn føringer på den daglige driften.

Når de inviterer til investering så frister de jo med PL, det eneste man kan friste med. For å friste med PL så må man jo ha en plan, og det regner jeg med at GFH har??

Det eneste problemet med a det som skjer nå er all ryktespredning, good or bad. Tror nok Haigh og Patel også ser på dette som noe negativt. Det er uro rundt klubben hele tiden og den vil jo aldri ta slutt.

Det beste nå hadde vært hvis GFH hadde solgt hele andelen sin til feks Parkin og at han gjør noe positivt for klubben med en gang han kommer foran spakene som gir oss sportslig suksess, da kan vi endelig nyte tilværelsen.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #886 på: Mars 22, 2013, 09:02:35 »
Men det er jo skummelt å lese at de benekter at de skal selge seg helt ut. Får håpe det er del av en gjennomtenkt mediastrategi ift oppkjøp.

Hvorfor er det skummelt? Om GFH selger, la oss si halvparten, til folk med penger og investeringsvilje, da er de jo helt klart på rett vei! Ser ikke helt hva de har gjort galt så langt. De prøver å få inn folk som har penger, de reduserer billettpriser og  har ikke vært her mer enn i 3 måneder.

Hvem gidder å servere penger til GFH, for at GFH skal forvalte dem? Kommer noen inn, tipper jeg de kommer for å ta styringen, min 50%. Jeg har ikke tro på at GFH skal sitte med rattet. De er ute etter raske penger. Det er svært lite forenelig med å investere for at vi skal komme oss opp.

De som eventuelt kommer inn med mye penger får vel kjøpt seg en stor andel, og avhengig av størrelsen på andelen så får de vel styreplass(er). I styret kan de jo legge inn føringer på den daglige driften.

Når de inviterer til investering så frister de jo med PL, det eneste man kan friste med. For å friste med PL så må man jo ha en plan, og det regner jeg med at GFH har??

Det eneste problemet med a det som skjer nå er all ryktespredning, good or bad. Tror nok Haigh og Patel også ser på dette som noe negativt. Det er uro rundt klubben hele tiden og den vil jo aldri ta slutt.

Det beste nå hadde vært hvis GFH hadde solgt hele andelen sin til feks Parkin og at han gjør noe positivt for klubben med en gang han kommer foran spakene som gir oss sportslig suksess, da kan vi endelig nyte tilværelsen.

Ingen tro på at de skaffer kapital samtidig som de selv skal styre showet. De som evt vil inn, vil inn og styre showet. Jeg hadde aldri skutt inn feks 100 mill, uten at jeg hadde hatt makta
 

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #887 på: Mars 22, 2013, 09:15:02 »
Men det er jo skummelt å lese at de benekter at de skal selge seg helt ut. Får håpe det er del av en gjennomtenkt mediastrategi ift oppkjøp.

Hvorfor er det skummelt? Om GFH selger, la oss si halvparten, til folk med penger og investeringsvilje, da er de jo helt klart på rett vei! Ser ikke helt hva de har gjort galt så langt. De prøver å få inn folk som har penger, de reduserer billettpriser og  har ikke vært her mer enn i 3 måneder.

Hvem gidder å servere penger til GFH, for at GFH skal forvalte dem? Kommer noen inn, tipper jeg de kommer for å ta styringen, min 50%. Jeg har ikke tro på at GFH skal sitte med rattet. De er ute etter raske penger. Det er svært lite forenelig med å investere for at vi skal komme oss opp.

De som eventuelt kommer inn med mye penger får vel kjøpt seg en stor andel, og avhengig av størrelsen på andelen så får de vel styreplass(er). I styret kan de jo legge inn føringer på den daglige driften.

Når de inviterer til investering så frister de jo med PL, det eneste man kan friste med. For å friste med PL så må man jo ha en plan, og det regner jeg med at GFH har??

Det eneste problemet med a det som skjer nå er all ryktespredning, good or bad. Tror nok Haigh og Patel også ser på dette som noe negativt. Det er uro rundt klubben hele tiden og den vil jo aldri ta slutt.

Det beste nå hadde vært hvis GFH hadde solgt hele andelen sin til feks Parkin og at han gjør noe positivt for klubben med en gang han kommer foran spakene som gir oss sportslig suksess, da kan vi endelig nyte tilværelsen.

Ingen tro på at de skaffer kapital samtidig som de selv skal styre showet. De som evt vil inn, vil inn og styre showet. Jeg hadde aldri skutt inn feks 100 mill, uten at jeg hadde hatt makta

GFH har vel lovt Bates litt penger hvis vi rykker opp i nærmeste fremtid. Regner også med at GFH vil ha penger av de "nye eierne" hvis vi rykker opp. Hvis det stemmer at det er mange kreditorer fra gammelt av som skal ha penger hvis vi rykker opp i PL, ja da begynner det å bli MANGE som skal ha penger.

Hele opplegget er jo bare slitsomt, fansen trenger et punktum snart, ikke bare en hel haug med kommategn...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #888 på: Mars 22, 2013, 10:29:01 »
GFH har vel lovt Bates litt penger hvis vi rykker opp i nærmeste fremtid. Regner også med at GFH vil ha penger av de "nye eierne" hvis vi rykker opp. Hvis det stemmer at det er mange kreditorer fra gammelt av som skal ha penger hvis vi rykker opp i PL, ja da begynner det å bli MANGE som skal ha penger.

Hele opplegget er jo bare slitsomt, fansen trenger et punktum snart, ikke bare en hel haug med kommategn...

Du har helt rett i at vi trenger en slutt på eierskapsutviklingen. Den kan ikke komme raskt nok, for alles beste.

Det er en del penger som skal utbetales ved opprykk, men det vil være penger de tjener inn ved økte inntekter. Vi snakker om 20-22 millioner pund slik det ser ut nå, mulig Bates-klausulen reduseres noe for hvert år det drøyer ut - har ikke detaljene på det. Disse utbetalingene vil selvfølgelig spille inn på verdifastsettelsen av klubben.

Som Kato er det vanskelig å se noen som vil kjøpe f.eks 30% av aksjene og la de totalt uerfarne gutta (hva gjelder fotball) i GFHC styre showet.  Selv om du får en plass i styret, har du i praksis ingen makt ettersom du alltid vil bli nedstemt. Dette blir først mer interessant om flere aktører får andeler slik at ikke én part sitter med mer enn 50%  men da kan jo GFHC likegodt selge majoritet eller hele greia til én aktør...

SA

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #889 på: Mars 22, 2013, 11:04:52 »
Før var vi eid av en ubrukelig kjeltring!Nå er vi eid av ubrukelige amatører!
Skal dette helvetet aldri ta slutt for oss supportere? >:(

Cannavaro

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #890 på: Mars 22, 2013, 13:52:19 »
GFH så etter en business-opportunity og ville redde oss ut av klørne til Bates. Men de har ikke kapital nok til å drive oss på rett vei fremover. Vi må ha eiere med fet lommebok og visjoner. Håper en ny eier stepper inn ganske snart. Det er viktig med tanke på ny manager. Tror ikke dagens eiere skal velge ny manager for oss gitt dagens situasjon. Det er viktig med eiere som har klare ambisjoner for klubben og ikke kortsiktig gevinst eller løsninger. Tror GFH kjøpte oss på en kortsiktig spekulasjon om opprykk - og deretter videresalg med en pen gevinst. Alt har allikevel utstyrt seg som en farse som går ut over klubben og oss supportere. Måtte vi endelig få en avklaring som er til beste for fremtidig positiv utvikling for klubben vår.
MFLU - Miracles For Leeds United

euphor9

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #891 på: Mars 22, 2013, 16:37:44 »
Arabere uten olje eller penger?  Skal man le eller gråte?  Ble jo sagt at disse folkene var "fit and propher" til å drive en fotballklubb.   Men var vel Bates som sa det.  Spekulanter og grådige og griske foretningsfolk som skal ha profit.  Håper dem forsvinner ut av klubben. 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28921
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #892 på: Mars 22, 2013, 19:59:55 »
Uenighet mellom GFH og GFHC?
Anyways, to kilder (fra begge)  sider av bordet sier vi er nærme et Parkin-ledet konsortium...

http://uk.reuters.com/article/2013/03/20/soccer-leeds-gfh-idUKL6N0CCF9820130320

By Martin de Sa'Pinto and Keith Weir

ZURICH/LONDON, March 20 (Reuters) - The Dubai-based owner of Leeds United said it is seeking new investors in the English soccer club but denied it plans to sell up completely three months after buying the team.

A statement from owner GFH Capital issued by the Championship (second division) club on Wednesday tried to reassure fans that the owners remained committed to Leeds after buying out majority shareholder Ken Bates only in December. ()

But the statement will not quell uncertainty about the future of the former English champions as it conflicts with comments made by its Bahrain-based parent Gulf Finance House .

Two sources close to the matter told Reuters earlier on Wednesday that parent GFH had all but completed a sale of the club, with just one or two legal issues left to resolve.

The new consortium seeking to buy Leeds is led by Steve Parkin, a locally-based businessman who made his money in road haulage. Parkin attempted to buy the club in 2004, prior to it being snapped up by former Chelsea owner Bates.

The sources declined to be named either because they still conduct business with GFH or have links to the new buyers.

Sources said Parkin is working with potential partners from the Middle East on the deal. One source said Parkin had met potential partners when watching his racehorses in training at the famous Godolphin stables in Dubai.

Parkin declined to comment when contacted by Reuters on Wednesday.


NEW INVESTMENT

GFH Capital bought Leeds in December after protracted negotiations lasting more than six months and despite concerns over their financial firepower.

Rumours the new owners were planning a swift exit first surfaced last month.

They appeared to be confirmed when parent GFH reported in its 2012 financial report that talks on a sale of the stake had already begun. The sale plan was reported by Reuters on Tuesday evening.

"GFH Capital is looking for investment in part of its share in the club, not its entirety," the subsidiary said in response to the speculation.

In its annual report GFH has booked a $10.4 million profit on the deal, despite not having sold the club yet, attributing this to the "bargain price" it paid for Leeds.

The putative gain allowed GFH to post a profit and is the latest in a series of one-time items in recent financial reports that have allowed GFH to appear profitable despite bleeding cash.


NO "CRAZY MONEY"

The cashflow statement indicates GFH has so far paid over $33 million for Leeds, with a further $42.7 million in liabilities. The statement values the club, classed as "assets held for sale" on the balance sheet, at $88 million.

In the accounts, GFH Chairman Esam Yousif Janahi calls the club "a high yielding investment opportunity".

The sources said negotiations on behalf of GFH were being led by its CEO Hisham Alrayes.

GFH Capital acting CEO Salem Patel and deputy David Haigh were now only peripherally involved in the club despite fronting the takeover when it was announced at Elland Road in December, they added.

Leeds were English champions in 1992 and are one of the best-supported teams outside of the elite Premier League.

Patel said GFH Capital would not spend "crazy money" to reach the top flight. That dampened fans' hopes that the new owners would replicate the lavish funding that has transformed clubs like Chelsea and Manchester City over the past decade.

GFH Capital said it had injected 10 million pounds ($15.13 million) into Leeds to boost the squad and as working capital.

Leeds are currently in 10th place in the 24-team second-tier Championship and retain only faint hopes of reaching the play-offs for a place in the big money Premier League.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

sportcarl1

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #893 på: Mars 22, 2013, 23:14:52 »
har aldrig förstått GFH:s mål med köpet av leeds, är det lång eller kortsiktigt?vill de tjäna pengar eller vill de spendera på spelarköp? har de eller har de inte ekonomiska muskler?
 

flynn

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #894 på: Mars 23, 2013, 08:46:11 »
har aldrig förstått GFH:s mål med köpet av leeds, är det lång eller kortsiktigt?vill de tjäna pengar eller vill de spendera på spelarköp? har de eller har de inte ekonomiska muskler?

Det er vel egentlig ganske åpenbart, de vil tjene penger. Gutta, Patel og Haigh, kan være så fotballinteresserte de bare vil, men den egentlige jobben deres er å forvalte  investeringer og skaffe avkastning på disse.

Når andre type selskaper kjøpes på denne måten er ofte perspektivet 3-5 år. Innen den perioden er meningen at man skal ha utviklet selskapet på en slik måte at verdien er økt betydelig, slik at et salg gir god avkastning. Som regel krever det selvsagt at eierne involverer seg i driften og utviklingen av selskapet, og stiller opp med cash når det oppstår interessante forretningmessige muligheter. Den åpenbare parallellen i Leeds ville vært å bla opp midler til spillerkjøp for å sikre opprykk til PL. Derfor var jeg optimistisk med tanke på dette oppkjøpet når det skjedde.

Nå kan det da altså se ut som om man mener at det er mulig å selge Leeds videre uten å egentlig ha bidratt til å utvikle klubben. Den eneste logiske forklaringen på det er, som det antydes i det vi leser også, at det nå finnes interessenter som er villig til å legge vesentlig mer penger på bordet for aksjene enn GFH gjorde i Desember. En hyggelig avkastning etter et halvt år eierskap tikkes nok av som en særdeles god forretning for GFH, og de bryr seg i såfall "midt i rævva" om hvorvidt de bidro til en sportslig forbedring eller ikke.

Det som er mer overraskende er hvorfor noen nå tilsynelatende vurderer klubben som mer verdt. Jeg ville trodd at Bates var i stand til å presse prisen helt oppunder det som de reelle verdiene i selskapet tilsier. Nå påstås det at han solgte klubben billig. Hvis så er tilfelle, og GFH nå selger igjen til et vesentlig høyere beløp, tror jeg det rett og slett skyldes at Bates egenskaper som forretningsmann er utdatert. At han i tillegg neppe er den letteste karen å forhandle med spiller kanskje også inn. Uansett er jeg fornøyd med at han virker å være helt ute av loopen denne gang.

Upwards and onwards
flynn

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #895 på: Mars 23, 2013, 09:01:45 »
Tror det er to faktorer:

1. Bates måtte selge. Manglende vilje eller evne til å finansiere et opprykk.

2. GFH så kanskje Bates som det store hinderet for salg. Ved å rydde han, og hans selskapsstruktur av veien, ville det bli mulig å tjene gode penger på et salg. Raskt inn, raskt ut.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28921
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #896 på: Mars 23, 2013, 14:37:53 »
Mye fornuft her...

http://www.sabotagetimes.com/reportage/leeds-united-yet-another-takeover-saga-will-destroy-what-little-morale-is-left/

Leeds United: Yet Another Takeover Saga Will Destroy What Little Morale Is Left

by Rob Atkinson
23 March 20136 Comments



It's been an awful year to be a Leeds fan. The only positive to be taken from last summer was that there would never be another as bad, yet here we are facing the prospect of going through it all over again...
Leeds United AFC is possibly up for sale again, just three months after GFH Capital completed their “bargain purchase” of the Club from cuddly Uncle Ken Bates on 21 December last year. This news – possibly just a rumour – might be received with joy, despair or indifference, depending on your current attitude to the low-budget kitchen-sink drama that is LUFC these days.
 
The joyous ones are the optimists, dreaming that – at last – a rich billionaire (as opposed to the sort of impoverished billionaires normally linked to the Club) will come steaming in on his souped-up camel and purchase for us long-suffering fans the baubles we have craved ever since winning the Last Proper League Championship twenty-one long, Murdoch-dominated years ago.
 
The pessimists, meanwhile, are withdrawing their heads back under the carapace of their impenetrable gloom, pausing only to remind the rest of us that they knew all this takeover talk was bollocks right from the start last May, that no-one with any dosh would come within a mile of Leeds United, and that we’ll now probably be sold back to Ken Bates for ten bob after a second administration, so that he can fulfil his stated aim of reducing us to the Ryman League, Division Three.
 
Personally, I’m languishing among the indifferent tendency, somewhere between these first two groups. I’ve quite frankly had enough of Leeds United this last year or so, especially after the battering all our psyches took with the roller-coaster TOMA (an acronym referring to the perceived likelihood of Leeds benefiting from a buyout: Take Over My Arse) saga of last summer, and being roundly laughed at and suffering from chronic urine-extraction by dopey fans of daft little cobble-stone clubs (you know who you are).
 
It’s just not good for morale, and mine is shot through, thanks very much.
 
The thing is, though, the Club has somehow to carry on its business of playing games of football with some appearance of trying to win them and maybe in the process attracting what they are nowadays pleased to call ‘customers’ through the computerised turnstiles. And this undertaking is not helped at all, not in the least, by any measure of uncertainty among the fanbase.
 
Last summer was awful, and now – with GFH Capital allegedly anticipating completion of a sale within a window of between six and twelve months – we might have more of the same in the offing. So another transfer window will pass without the urgent surgery needed to transform the current squad into a lean, mean winning machine. Another six months to a year during which the creeping disease of apathy will spread further throughout the body of support, once so vibrant and fanatically motivated.
 
 
The manager is off, the latest boy wonder Super Sam is being tipped for a move to a proper football club and the fans are in the dark – as usual – regarding any long-term vision for our once-great Club. Surely (you’d have thought) there must be some plan, some concrete strategy, for getting back to the Premier League, which is the only environment where a club like Leeds United, with its history, tradition, remaining infrastructure and global fan-base, can hope to survive and prosper.
 
This has to be the minimum aim, and nobody with any ambitions of running the club should be under any illusions – once the Promised Land is reached, the support will not be content, like any old Wigan or Norwich, with mere survival. The Leeds fans will want to swagger in like they own the place, have a brief look around, and then win it. That’s what we did last time, 21 years ago, and the fact that it’s a totally different world nowadays will not stop that urgent demand for success, that imperious need to take on the game’s elite, and make them eat crow.
 
This demand, this greed and yearning for past glories to be repeated, can serve either as an inspiration for ambitious and visionary owners, or as a millstone around the neck of people who might want to come in, seek to have the club tick over in the lower reaches of the Premier League, and depart with some sort of profit.
 
Obviously it’s to be hoped we might attract the former type, but they’ve not emerged as yet despite months of speculation about the shape of things to come post-Bates. The time is fast approaching when decisions need to be made for the good of Leeds United, about its strategy for success in the 21st Century, its model for progress in the new high-finance structure at the top end of the game and the picture it can justifiably paint for the fans of the type of club they’re going to have to support going forward.
 
GFH Capital told us that they were here for the long haul but now they’re quite possibly jumping ship faster than the scarediest rat, making some of us wonder just how quickly that ship is sinking. What leadership can we expect from them now, what confidence can we have in them when they seem already to be yesterday’s men? Meanwhile we all remain firmly, blindly in the dark, where we’ve spent the bulk of the last decade, wondering what’s to become of our beloved Leeds.
 
Now that’s far, far too long a period of unhappiness and uncertainty for a group of people who have – mostly – continued to shell out their hard-earned, buy the tacky merchandise and roar their support from over-priced seats during a period of sustained failure and mostly crap football. The fact is that the Club is bang to rights on accusations of gross complacency and mistreatment of its prime asset – the highly vocal, passionate and still predominantly dedicated support, both immediate and match-going, and more generally in all parts of the globe.
 

Fans want to know what’s going on at their club; quite understandably they want to be involved, they want to feel part of what’s going on. The Club have callously disregarded all of this for ages now, recent cosmetic gestures towards ‘fan engagement’ notwithstanding, and despite welcome moves towards a more realistic pricing structure. There just hasn’t been enough transparency, and now it seems we’re going to enter another disturbing period of uncertainty, to emerge eventually – well, who knows in what shape we’ll emerge?
 
Treat any group of ‘customers’ (if we really must so term fans) with such blatant disregard and such arrogant refusal to consult them and address their concerns, and eventually – even with fanatics and people who live their lives through their obsession – you’ll lose them. I’ve been a fanatic, for 38 years, at some cost to my financial, social and emotional well-being, and yet they’ve damned nearly lost me.
 
I’m starting to prefer my football wrapped in a film of nostalgia. It’s less painful than the current reality, and it keeps me happily blogging away without worrying too much about results. But whatever defiant and rebellious noises I might make, and however much I might warn of erosive apathy – I still care. God, do I care. Far too deeply for my own good. And there remain thousands like me.
 
We can’t carry on like this. It’s got way beyond a joke, and the jibes from opposing fans – all too well aware of our history, and nursing the standard anti-Leeds chip on their shoulders – are far less worrying than the grumbles of discontent from the ranks of the still-faithful. We need that strategy, that statement of intent, at least some indication that anybody in the higher echelons of the Club knows or cares where we’re heading.
 
We need an ambitious young manager who will play positive attacking football – not hoofball – and who will set out his stall to demand the kind of support that everyone knows is needed these days to achieve promotion – and then to stay in the top-flight.  My choice would be Nigel Adkins, and interestingly he’s seemed in no particular hurry to commit himself anywhere else – as I write – while Warnock has been expressing a wistful desire to sit on a tractor in Cornwall.
 
Adkins, for me, would be the perfect fit, but he’s not going to hang around and be idle forever, not with luminaries such as Reading sniffing around.  This international break could hardly have been better-timed – IF the current or near-future owners of the Club are minded to take the next, decisive step in our rehabilitation as an eventual major force in the game.
 
So please get your act together, Leeds United, and for pity’s sake do it soon, or preferably do it NOW. We’re still with you; we’re still waiting for you to get it right. But for how much longer?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #897 på: Mars 24, 2013, 22:43:23 »
Absolutt et innlegg man kjenner seg igjen i.
Fortsetter det som nå, er jeg redd tilskuertallene synker (enda mer) drastisk og det er ikke "medgangssupportere" vi mister, det er desillusjonerte blodfans.

Man kjenner det bare, for hvert kvartal uten tegn til retning eller intensjon, kall det hva en vil,
dess mer kjenner en for å ta en pause (selv om det virker umulig uten hjelp av psykolog). Snart
10 års jubilieum for fornedring.  :'(

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28921
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #898 på: Mars 27, 2013, 23:22:21 »
Leeds United Takeover Update

http://mumblingsofamoron.wordpress.com/2013/03/27/leeds-united-takeover-update/

Recent speculation has mounted on Leeds United owners GFH Capital regarding another sale of the club. It is believed that Yorkshire business man Steve Parkin is the man fronting the takeover with a very, very wealthy Saudi backer.
 
We have been reassured the takeover will not be a full 100% buy-out. Parkin is looking to take 51% of the majority stake hold in Leeds United.
 
This upcoming takeover has caused confusion among most Leeds fans because GFH only bought the club 3 months ago and now they’re looking to sell the club?
 
It is believed GFH have had to borrow money to put money into the club which GFH claimed was around £10 million.
 
I’m sure Leeds will be better off under Steve Parkin and the Saudi that will be backing him. Some suggested us Leeds fans, “will be dancing in the streets” which is a very bold statement to make but one that will fill us with optimism ahead of a very busy summer for Leeds United.
 
Although, it is still all not clear as to what is happening with this takeover, I’m sure we’ll all find out in a few weeks or maybe less. HINT!
 
The Peacocks – @Rumours_Latest
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #899 på: Mars 28, 2013, 08:52:34 »
@PhilHayYEP: GFH C will release statement later confirming that 10% of #lufc has been sold to a strategic investor.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."