Skrevet av Emne: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital  (Lest 603830 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28923
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #930 på: April 03, 2013, 10:31:38 »
Enkelte sier jo på ryktefronten at det nå gjennomføres due dilligence etc men jeg vet ikke om dette stemmer.


Dette stod også i gårsdagens (papir-)YEP, der det ble lagt til at det ble hevdet at  Parkin i prinsippet var enig om betingelsene, men at det derfra langtfra var noen automatikk i at det ville gå i orden.

Jeg syns også å huske at det stod at man tidligst ville komme i mål med dette i mai... Et annet sted stod det også at ny permanent manager nok ikke ville være klar før sesongen var omme.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28923
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #931 på: April 03, 2013, 11:26:39 »
Phil Hay‏@PhilHayYEP3m
@ephemeraljoy Parkin's deal depends on him securing backing - backing he doesn't currently have. The Saudi interest has gone.


- uten 'backere' har nok Parkin fint lite å komme med :(
« Siste redigering: April 03, 2013, 11:31:21 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28923
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #932 på: April 03, 2013, 20:51:38 »
Den skal han ha, Duncan, noen ganger twitrer han med fornuft!

Duncan Castles‏@DuncanCastles2h
@realksinfield Said it before, will say it again. Leeds bigger club - and better buy - than Chelsea or Man City. With the right investment
.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #933 på: April 03, 2013, 21:15:47 »
Det er jo dette som virkelig ER spennende. Hold oss informert Asbjørn og alle dere andre hvis dere finner noe av relevans. Jeg driter nesten i hvem som blir manager så lenge vi står på stedet hvil i eiersituasjonen.

HåvardK

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #934 på: April 03, 2013, 22:29:00 »
Det er jo dette som virkelig ER spennende. Hold oss informert Asbjørn og alle dere andre hvis dere finner noe av relevans. Jeg driter nesten i hvem som blir manager så lenge vi står på stedet hvil i eiersituasjonen.
Vi har vel i det siste året erfart at det for så vidt er mye RELEVANT Leeds-stoff på Twitter. Dessverre korresponderer dette sjelden med noe SANNFERDIG informasjon.

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

4ever arcticwhite

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #936 på: April 04, 2013, 10:22:03 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-pressure-s-on-parkin-s-bid-1-5552142

Parkin har ikke helt gitt opp ivertfall.
Var ikke klar over at det har vært en exclusivity agreement mellom Parkin og GFHC, og at det har vært gjennomført en due dilligence....
Da er det i alle fall ingen tvil om at Parkin er seriøst interessert, men det kommer jo også tydelig fram i artikkelen at han trenger "financial backing", og for øyeblikket er det tydeligvis ingen som vil legge pengene på bordet..
Vi får krysse fingrene, og håpe på det beste. Tror ingen gode managere vil til klubben slik ståa er for øyeblikket.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Sydhagen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #937 på: April 04, 2013, 10:25:50 »
Var ikke klar over det selv.
Er ikke dette noe de har plikt til å opplyse om?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #938 på: April 04, 2013, 21:29:16 »
@abdullabinkhald: wht piss me of most there is a difference between investing for a buzz that a win gives u and dealing with a club like its a real state
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Erik_

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #939 på: April 05, 2013, 10:32:25 »
::)

Om det ikke er Adam Pearson, så er det jammen meg Steve Parkin. Sistnevnte har vel vært i bildet rundt en overtakelse av Leeds United i snart ni år nå. Må da være mulig å fire litt på kravene for å få gjennom en deal...

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #940 på: April 05, 2013, 22:20:03 »
Pearson er ute av bildet, og jeg skjønner på Hay at også araberen er det.

Parkin-bud står derimot klar til å gjennomføres og jeg forventer at det går i orden før sesongslutt. GFHC er fortsatt i bra skvis og må ha penger.

Er ikke klar over andre aktører på banen, men vet jo ikke hva de har av kontakter i MidtØsten som de håper å lure inn i dette.

SA

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #941 på: April 05, 2013, 22:48:50 »
Pearson er ute av bildet, og jeg skjønner på Hay at også araberen er det.

Parkin-bud står derimot klar til å gjennomføres og jeg forventer at det går i orden før sesongslutt. GFHC er fortsatt i bra skvis og må ha penger.

Er ikke klar over andre aktører på banen, men vet jo ikke hva de har av kontakter i MidtØsten som de håper å lure inn i dette.

SA

Godt nytt
 

HåvardK

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #942 på: April 05, 2013, 22:54:24 »
Pearson er ute av bildet, og jeg skjønner på Hay at også araberen er det.

Parkin-bud står derimot klar til å gjennomføres og jeg forventer at det går i orden før sesongslutt. GFHC er fortsatt i bra skvis og må ha penger.

Er ikke klar over andre aktører på banen, men vet jo ikke hva de har av kontakter i MidtØsten som de håper å lure inn i dette.

SA
Snakkes i mai.

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #943 på: April 05, 2013, 22:59:26 »
Pearson er ute av bildet, og jeg skjønner på Hay at også araberen er det.

Parkin-bud står derimot klar til å gjennomføres og jeg forventer at det går i orden før sesongslutt. GFHC er fortsatt i bra skvis og må ha penger.

Er ikke klar over andre aktører på banen, men vet jo ikke hva de har av kontakter i MidtØsten som de håper å lure inn i dette.

SA
Snakkes i mai.

Ikke sant. "Forventer" ser jeg er et sterkt ord. Men Parkin regner med at det går i boks når papirarbeidet er fullført.

SA

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #944 på: April 05, 2013, 23:27:52 »
Pearson er ute av bildet, og jeg skjønner på Hay at også araberen er det.

Parkin-bud står derimot klar til å gjennomføres og jeg forventer at det går i orden før sesongslutt. GFHC er fortsatt i bra skvis og må ha penger.

Er ikke klar over andre aktører på banen, men vet jo ikke hva de har av kontakter i MidtØsten som de håper å lure inn i dette.

SA
Snakkes i mai.

Ikke sant. "Forventer" ser jeg er et sterkt ord. Men Parkin regner med at det går i boks når papirarbeidet er fullført.

SA

Hvem støtter han med penger, eller går han inn ned sine egne. Holder man intervjuer med nye potensielle managere med Parkins velsignelse?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #945 på: April 05, 2013, 23:51:13 »
Pearson er ute av bildet, og jeg skjønner på Hay at også araberen er det.

Parkin-bud står derimot klar til å gjennomføres og jeg forventer at det går i orden før sesongslutt. GFHC er fortsatt i bra skvis og må ha penger.

Er ikke klar over andre aktører på banen, men vet jo ikke hva de har av kontakter i MidtØsten som de håper å lure inn i dette.

SA
Snakkes i mai.

Ikke sant. "Forventer" ser jeg er et sterkt ord. Men Parkin regner med at det går i boks når papirarbeidet er fullført.

SA

Hvem støtter han med penger, eller går han inn ned sine egne. Holder man intervjuer med nye potensielle managere med Parkins velsignelse?

Etter det jeg forstår står Parkin ganske alene nå, jeg har ikke detaljene om det.

Har spurt om hvorvidt Parkin har noe å si på managerprosessen, men har ikke fått svar. Han virker i det minste å være godt informert om hva som skjer. Kanskje (nå spekulerer jeg bare litt) gjøres det intervjurunder nå og så kobles han mer inn når alt er "samlet opp".

SA

Tom S

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #946 på: April 06, 2013, 09:46:59 »
Pearson er ute av bildet, og jeg skjønner på Hay at også araberen er det.

Parkin-bud står derimot klar til å gjennomføres og jeg forventer at det går i orden før sesongslutt. GFHC er fortsatt i bra skvis og må ha penger.

Er ikke klar over andre aktører på banen, men vet jo ikke hva de har av kontakter i MidtØsten som de håper å lure inn i dette.

SA
Snakkes i mai.

Ikke sant. "Forventer" ser jeg er et sterkt ord. Men Parkin regner med at det går i boks når papirarbeidet er fullført.

SA

Hvem støtter han med penger, eller går han inn ned sine egne. Holder man intervjuer med nye potensielle managere med Parkins velsignelse?

Etter det jeg forstår står Parkin ganske alene nå, jeg har ikke detaljene om det.

Har spurt om hvorvidt Parkin har noe å si på managerprosessen, men har ikke fått svar. Han virker i det minste å være godt informert om hva som skjer. Kanskje (nå spekulerer jeg bare litt) gjøres det intervjurunder nå og så kobles han mer inn når alt er "samlet opp".

SA

Har Parkin midler alene til å gjennomføre denne handelen?
Og ikkje minst har han midler til å forsterke stallen dersom han drar i havn handelen?
COME ON LEEDS !!

Blank_File

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #947 på: April 06, 2013, 11:00:45 »
Har Parkin midler alene til å gjennomføre denne handelen?
Og ikkje minst har han midler til å forsterke stallen dersom han drar i havn handelen?

Han kan neppe ha all verdens selv. Hva skal han i så fall med arabere?

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #948 på: April 06, 2013, 13:30:53 »
Hva ville klubben + ER + TA koste?

Jeg stusser over at mange klubbkjøpere titter på alle andre klubber enn vår egen. Dette må jo være den klubben med størst potensiale av de klubben man kan kjøpe i dag?

Hvorfor er ikke "alle" interessert i å kjøpe Leeds?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

HåvardK

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #949 på: April 06, 2013, 13:48:57 »
Hva ville klubben + ER + TA koste?

Jeg stusser over at mange klubbkjøpere titter på alle andre klubber enn vår egen. Dette må jo være den klubben med størst potensiale av de klubben man kan kjøpe i dag?Hvorfor er ikke "alle" interessert i å kjøpe Leeds?
Tror dessverre den tiden er over, Leedsfan. Dette var kanskje tilfelle da vi lå i L1, men med stadig mer sviktende hjemmepublikum og gjentatt brutte illusjoner på og utenfor banen har nok markedsverdien sunket betraktelig. Du henviser forresten stadig vekk til "hylekoret" selv, og de (vi?) er nok ikke med på å trekke verdien oppover.

Torpe-do

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #950 på: April 06, 2013, 13:58:59 »
Hva ville klubben + ER + TA koste?

Jeg stusser over at mange klubbkjøpere titter på alle andre klubber enn vår egen. Dette må jo være den klubben med størst potensiale av de klubben man kan kjøpe i dag?Hvorfor er ikke "alle" interessert i å kjøpe Leeds?
Tror dessverre den tiden er over, Leedsfan. Dette var kanskje tilfelle da vi lå i L1, men med stadig mer sviktende hjemmepublikum og gjentatt brutte illusjoner på og utenfor banen har nok markedsverdien sunket betraktelig. Du henviser forresten stadig vekk til "hylekoret" selv, og de (vi?) er nok ikke med på å trekke verdien oppover.

Slik jeg ser det påvirker de sviktende tilskuertallene egentlig bare potensialet i positiv grad. Dagens lave tilskuertall burde jo tilsi en lavere kjøpssum enn ved det motsatte, samtidig som vi alle vet hvor mange som vil (forhåpentligvis?) komme tilbake etter bare en smuuuule engasjement, positivitet og lysglimt fra klubbens side.

Jeg mener potensialet for profitt for en kjøper er større enn på lenge. Eneste forskjellen som drar opp prisen i dag kontra da vi var i L1 måtte jo være at vi er i Championship, noe som jo ikke er ubetydelig. Mulig et ryddigere regnskap skaper mindre inngangsbarrierer for investorer, men om vi faktisk har ryddigere regnskap nå enn under Bates blir for meg rene spekulasjoner.

h.b

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #951 på: April 06, 2013, 14:01:04 »
Tja. hvorfor er ikke vår klubb mest attraktiv. Spør du en Coventry supporter om hvilken klubb som er mest attraktiv. Ja da sier han Coventry.
Er vi egentlig så helvetes attraktive egentlig. Eller er det Leeds brillene som vi setter på oss hver gang vi snakker om Leeds.
Har vi potensiale. Tja. Vi kan på en storkamp i Premier League trekke 40.000 tilskuere. Men sett i forhold til innbyggerantallet i byen forøvrig. Ja da trekker Leeds meget lite publikum. Samt at vi ikke har et skikkelig derby å snakke om. Alle andre storklubber ligger i byer hvor det er klubb mot klubb. Slikt skaper entusiasme og potensiale for store inntjeninger på matchdager. Så jeg vil se på det som et handikap at vi er det eneste laget i byen.
Samt noe som er meget viktig for evt nye eiere.En flyplass. Leeds har ikke en internasjonal flyplass. Elland Road er nedslitt og en ny eier må antagelig bruke over en milliard på å enten pusse opp banen eller å bygge ny stadion.
Elland Road ligger forøvrig plassert i et område hvor innbyggerne ikke akkurat har den beste historikken. Dette gjelder Beeston. Beeston er et meget dårlig område på grunn av mye fattigdom, kriminalitet og bråk. Dette merker nok evt nye eiere seg. Så hvis vi tar av oss Leeds brillene. Hva er det egentlig som tilsier at Klubben Leeds United burde være så himla attraktive for en ny eier.
Hvis jeg hadde vært nøytral og skulle kjøpt meg en klubb. Ja da hadde jeg kanskje valgt en klubb i London på grunn av de mange lokalderbyene og det faktum at London er en pulserende metropol

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #952 på: April 06, 2013, 14:02:26 »
Hva ville klubben + ER + TA koste?

Jeg stusser over at mange klubbkjøpere titter på alle andre klubber enn vår egen. Dette må jo være den klubben med størst potensiale av de klubben man kan kjøpe i dag?Hvorfor er ikke "alle" interessert i å kjøpe Leeds?
Tror dessverre den tiden er over, Leedsfan. Dette var kanskje tilfelle da vi lå i L1, men med stadig mer sviktende hjemmepublikum og gjentatt brutte illusjoner på og utenfor banen har nok markedsverdien sunket betraktelig. Du henviser forresten stadig vekk til "hylekoret" selv, og de (vi?) er nok ikke med på å trekke verdien oppover.

Slik jeg ser det påvirker de sviktende tilskuertallene egentlig bare potensialet i positiv grad. Dagens lave tilskuertall burde jo tilsi en lavere kjøpssum enn ved det motsatte, samtidig som vi alle vet hvor mange som vil (forhåpentligvis?) komme tilbake etter bare en smuuuule engasjement, positivitet og lysglimt fra klubbens side.

Jeg mener potensialet for profitt for en kjøper er større enn på lenge. Eneste forskjellen som drar opp prisen i dag kontra da vi var i L1 måtte jo være at vi er i Championship, noe som jo ikke er ubetydelig. Mulig et ryddigere regnskap skaper mindre inngangsbarrierer for investorer, men om vi faktisk har ryddigere regnskap nå enn under Bates blir for meg rene spekulasjoner.

Jeg ser det slik som deg, en sovende gigant til en billig penge er mer attraktiv enn en dyr sådan.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #953 på: April 06, 2013, 14:05:49 »
Hva ville klubben + ER + TA koste?

Jeg stusser over at mange klubbkjøpere titter på alle andre klubber enn vår egen. Dette må jo være den klubben med størst potensiale av de klubben man kan kjøpe i dag?Hvorfor er ikke "alle" interessert i å kjøpe Leeds?
Tror dessverre den tiden er over, Leedsfan. Dette var kanskje tilfelle da vi lå i L1, men med stadig mer sviktende hjemmepublikum og gjentatt brutte illusjoner på og utenfor banen har nok markedsverdien sunket betraktelig. Du henviser forresten stadig vekk til "hylekoret" selv, og de (vi?) er nok ikke med på å trekke verdien oppover.

Hylekoret øker nok ikke lysten på å kjøpe klubben. I en omstillingsfase så bidrar de ikke til noe positivt. Se alle de positive grepene Patel/Haigh har gjort, men hylekoret fokuserer ensidig på det negative hele tiden. Nå er ikke jeg så langt noen stor fan av Patel og Haigh, men endel positivt har de rukket å gjøre.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ziganda

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #954 på: April 06, 2013, 14:19:07 »
Tja. hvorfor er ikke vår klubb mest attraktiv. Spør du en Coventry supporter om hvilken klubb som er mest attraktiv. Ja da sier han Coventry.
Er vi egentlig så helvetes attraktive egentlig. Eller er det Leeds brillene som vi setter på oss hver gang vi snakker om Leeds.
Har vi potensiale. Tja. Vi kan på en storkamp i Premier League trekke 40.000 tilskuere. Men sett i forhold til innbyggerantallet i byen forøvrig. Ja da trekker Leeds meget lite publikum. Samt at vi ikke har et skikkelig derby å snakke om. Alle andre storklubber ligger i byer hvor det er klubb mot klubb. Slikt skaper entusiasme og potensiale for store inntjeninger på matchdager. Så jeg vil se på det som et handikap at vi er det eneste laget i byen.
Samt noe som er meget viktig for evt nye eiere.En flyplass. Leeds har ikke en internasjonal flyplass. Elland Road er nedslitt og en ny eier må antagelig bruke over en milliard på å enten pusse opp banen eller å bygge ny stadion.
Elland Road ligger forøvrig plassert i et område hvor innbyggerne ikke akkurat har den beste historikken. Dette gjelder Beeston. Beeston er et meget dårlig område på grunn av mye fattigdom, kriminalitet og bråk. Dette merker nok evt nye eiere seg. Så hvis vi tar av oss Leeds brillene. Hva er det egentlig som tilsier at Klubben Leeds United burde være så himla attraktive for en ny eier.
Hvis jeg hadde vært nøytral og skulle kjøpt meg en klubb. Ja da hadde jeg kanskje valgt en klubb i London på grunn av de mange lokalderbyene og det faktum at London er en pulserende metropol

Spiker'n på hodet!

Likevel bør det være et potensiale, men jeg tror ikke investeringsbanker er de beste eierne for Leeds. Det bør være en anelse følelser knyttet til kjøp av Leeds, spesielt med tanke på historikken de siste årene.

HåvardK

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #955 på: April 06, 2013, 15:10:45 »
Slik jeg ser det påvirker de sviktende tilskuertallene egentlig bare potensialet i positiv grad. Dagens lave tilskuertall burde jo tilsi en lavere kjøpssum enn ved det motsatte, samtidig som vi alle vet hvor mange som vil (forhåpentligvis?) komme tilbake etter bare en smuuuule engasjement, positivitet og lysglimt fra klubbens side.

Du glemmer noe viktig her, Torpedo: Et potensielt publikum vil aldri være konstant. Med det mener jeg at når det går mange år uten suksess, så vil rekrutteringsgrunnlaget falle bort. For vår del har ti år i gjørma resultert i at en halv generasjon har lite eller intet forhold til Leeds, til tross for at de måtte bo i byen. Dette melder jo de som reiser over jevnlig om gang på gang; altså at de ikke ser barn og ungdommer gå i Leeds-drakter i bybildet lenger. For hvert (ti)år som går uten at denne trenden blir snudd, vil det potensielle publikumet fortsette å falle, og jeg tror det skal mye til for å sørge for at denne gruppa faktisk får et (positivt)forhold til Leeds United. Jeg sier ikke dette for å være negativ, men mener å være realistisk.Forresten interessant at h.b. sammenligner med Coventry - de har jo en ganske så ny stadion. Dessverre er denne bygd helt i ingenmannsland, og jeg kan umulig tenke meg at det er positivt for å trekke publikum. Jeg håper vår stadion blir liggende på Elland Road, og at det heller investeres i oppussing der den er.

h.b

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #956 på: April 06, 2013, 15:22:37 »
Slik jeg ser det påvirker de sviktende tilskuertallene egentlig bare potensialet i positiv grad. Dagens lave tilskuertall burde jo tilsi en lavere kjøpssum enn ved det motsatte, samtidig som vi alle vet hvor mange som vil (forhåpentligvis?) komme tilbake etter bare en smuuuule engasjement, positivitet og lysglimt fra klubbens side.

Du glemmer noe viktig her, Torpedo: Et potensielt publikum vil aldri være konstant. Med det mener jeg at når det går mange år uten suksess, så vil rekrutteringsgrunnlaget falle bort. For vår del har ti år i gjørma resultert i at en halv generasjon har lite eller intet forhold til Leeds, til tross for at de måtte bo i byen. Dette melder jo de som reiser over jevnlig om gang på gang; altså at de ikke ser barn og ungdommer gå i Leeds-drakter i bybildet lenger. For hvert (ti)år som går uten at denne trenden blir snudd, vil det potensielle publikumet fortsette å falle, og jeg tror det skal mye til for å sørge for at denne gruppa faktisk får et (positivt)forhold til Leeds United. Jeg sier ikke dette for å være negativ, men mener å være realistisk.Forresten interessant at h.b. sammenligner med Coventry - de har jo en ganske så ny stadion. Dessverre er denne bygd helt i ingenmannsland, og jeg kan umulig tenke meg at det er positivt for å trekke publikum. Jeg håper vår stadion blir liggende på Elland Road, og at det heller investeres i oppussing der den er.

Nå sammenligna jeg kun med Coventry når det gjelder hva fansen sier om potensiale da  ;)

HåvardK

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #957 på: April 06, 2013, 15:31:49 »
Nå sammenligna jeg kun med Coventry når det gjelder hva fansen sier om potensiale da  ;)
For all del, Håkon - det registrerte jeg også. Samtidig snakket du om beliggenheten til Elland Road, og jeg ville bare registrere en negativ konsekvens av å legge et fotballstadion i et område hvor det ikke bor folk. Noe jeg tilfeldigvis har opplevd i Coventry.
Ellers er jeg enig i mye av det du skriver. Mange av oss som faktisk har kommet over middagshøyden har en tendens til å se ting med Leeds-briller. Alt fra kvaliteten på egen spillerstall til renommeet klubben har utenfor den innerste kjerne av blodfans. Her mener jeg, som du, at vi overvurderer oss selv mye. Spør du en tenåring i dag om hva Leeds betyr for ham/henne, vil en i ni av ti tilfeller bli møtt med uvitenhet og hoderysting, dessverre.

Torpe-do

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #958 på: April 06, 2013, 18:59:15 »
Slik jeg ser det påvirker de sviktende tilskuertallene egentlig bare potensialet i positiv grad. Dagens lave tilskuertall burde jo tilsi en lavere kjøpssum enn ved det motsatte, samtidig som vi alle vet hvor mange som vil (forhåpentligvis?) komme tilbake etter bare en smuuuule engasjement, positivitet og lysglimt fra klubbens side.

Du glemmer noe viktig her, Torpedo: Et potensielt publikum vil aldri være konstant. Med det mener jeg at når det går mange år uten suksess, så vil rekrutteringsgrunnlaget falle bort. For vår del har ti år i gjørma resultert i at en halv generasjon har lite eller intet forhold til Leeds, til tross for at de måtte bo i byen. Dette melder jo de som reiser over jevnlig om gang på gang; altså at de ikke ser barn og ungdommer gå i Leeds-drakter i bybildet lenger. For hvert (ti)år som går uten at denne trenden blir snudd, vil det potensielle publikumet fortsette å falle, og jeg tror det skal mye til for å sørge for at denne gruppa faktisk får et (positivt)forhold til Leeds United. Jeg sier ikke dette for å være negativ, men mener å være realistisk.Forresten interessant at h.b. sammenligner med Coventry - de har jo en ganske så ny stadion. Dessverre er denne bygd helt i ingenmannsland, og jeg kan umulig tenke meg at det er positivt for å trekke publikum. Jeg håper vår stadion blir liggende på Elland Road, og at det heller investeres i oppussing der den er.

Et godt og viktig poeng - manglende rekruttering er jo en vedvarende og aksellerende fare ved å være borte fra toppsjiktet, helt klart. Men samtidig er det jo bare èn løsning på dette - komme seg opp :)

Hb har også et veldig godt poeng. Mange, inklusivt meg selv, har igrunnen sett på det at Leeds er eneste fotballklubb i en såpass stor by som Leeds som en klar fordel mtp at vi skal kunne dra flere tilskuere. Men lokalderby skaper jo engasjement og klubbfølelse, og det er vel få oppgjør i England som tiltrekker flere tilskuere enn de store lokal-derbyene (Liverpool - Everton, Man U - Man C (i alle fall nå) ). Dette er vel oppgjør som selv i mørke tider drar folk.

Leeds Rhinos, har ikke de en lokal, historisk rival i laget i Huddersfield?

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #959 på: April 07, 2013, 13:19:20 »
Vedr spørsmål om Parkin - ja, jeg tror hans bud nå stort sett er hans egne penger, i alle fall ingen store støttespillere.

Midt oppe i dette kan det selvsagt være et spill fra enkelte aktører å vise at "nå mistet vi en stor støttespiller" nettopp for å få ned prisen.

SA