Skrevet av Emne: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital  (Lest 603792 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #960 på: April 07, 2013, 14:14:00 »
Vedr spørsmål om Parkin - ja, jeg tror hans bud nå stort sett er hans egne penger, i alle fall ingen store støttespillere.

Midt oppe i dette kan det selvsagt være et spill fra enkelte aktører å vise at "nå mistet vi en stor støttespiller" nettopp for å få ned prisen.

SA
SA: hvorfor solgte Bates klubben til akkurat GHF...?var det absolutt ingen andre som var interessert..?
jeg aner ikke...bare registrerer at GHF er en flokk med amatører som stort sett ikke sier noen ting....

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #961 på: April 07, 2013, 20:02:39 »
Ikke særlig mange, nei. Haskell var jo inne i bildet, men etter det jeg har forstått ville han bare kjøpe ca 1/3. Bates ville selge hele.

SA

p0ndus

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #962 på: April 07, 2013, 20:24:20 »
Hver gang jeg leser/hører navnet GFH Capital får jeg assosiasjoner til et kredittkort med overtrekk. Huff huff. Moroa er over:)

Sydhagen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #963 på: April 08, 2013, 21:15:26 »
Bates Out‏@BatesOut43m
Parkin takeover with Kuwaiti businessman is '90% complete'. Contracts exchanged by end of the month #GFHOut
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28920
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #964 på: April 09, 2013, 22:33:55 »
:(


Duncan Castles‏@DuncanCastles3m
Understand that Steve Parkin has reduced his offer for a controlling stake in Leeds United. #LUFC #repost http://www.sulia.com/my_thoughts/f861c60f-9a82-4794-95cd-3cfc19c0d010/?source=twitter&repost=120 …
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kalle_92

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #965 på: April 10, 2013, 21:35:30 »
Hvis vi rykker ned, kanskje Bates kjøper klubben tilbake, for 2/3 deler av det han solgte oss for!  ::)

Fra spøk til alvor. Hva er det som skjer i kulissene i klubben for tiden? Virker å være total mangel på sportslige kunnskaper, og den finansielle backingen - den ser vi jo ikke ut til å få fra GFH C, som bare snakket tull og tøys i vinter. Nå har de jo til og med sluttet å komme med flåsete og slørete utspill. Bare tyst. Liker ikke dette.

Jostein.

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #966 på: April 19, 2013, 11:38:55 »
Er det helt dødt på denne fronten?
Leeds Carajo!

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #967 på: April 19, 2013, 11:54:29 »
Er det helt dødt på denne fronten?

Ja, vi rykker opp med GFH!  :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jostein.

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #968 på: April 19, 2013, 12:55:42 »
Er det helt dødt på denne fronten?

Ja, vi rykker opp med GFH!  :D

Hadde det vært så vell  :o
Leeds Carajo!

Annesj

Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #970 på: April 26, 2013, 15:31:43 »
http://www.leedsunited.com/news/20130426/peter-lorimer-first-football-ambassador_2247585_3157961?

Bra bytter i styret og en glimrende ide og bruke tidligere skuespillere til ambassadørvirksomhet.

Godt valg.   ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Annesj

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #971 på: April 26, 2013, 15:42:57 »
Enig  ;D
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28920
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #972 på: Mai 01, 2013, 11:52:24 »
Intet nytt her (siden forrige uke), men bare som en liten oppdatering på hvem som sitter i styret pr dags dato:

Haigh has been on United’s board since November and is presently one of six club directors following the resignations of Peter Lorimer and Yvonne Todd last week. Bates, Leeds chief executive Shaun Harvey, Hisham Alrayes, Salem Patel and the newly-appointed Salah Nooruddin make up the rest of the board.

(Bates går altså ut av styret 30.juni.) Hvem som overtar som styreformann etter ham er ennå uvisst men sjansene for at det blir Haigh er fortsatt  store
Sitat
GFH Capital said that the choice of Bates’ replacement as chairman is still “in the process of discussion”, though it has long been suggested that the company’s deputy chief executive, David Haigh, could succeed the former Chelsea owner.

Sitat
United’s owner, GFH Capital, has confirmed that Bates will resign from the board at Elland Road on June 30 and begin a fixed tenure in his honorary role.
http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-owners-sign-ken-bates-for-three-year-term-as-president-1-5632732
« Siste redigering: Mai 01, 2013, 11:56:33 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28920
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #973 på: Mai 02, 2013, 17:37:04 »
David Haigh har latt seg intervjue både her og der i det siste, og det skal han ha, he talks a good talk :)
Nå gjenstår det å vise at de også har finansielle muskler - de har vel strengt tatt vist tvert imot hittil :(

- og gjengen som møtte ham i Tromsø the other week er selvsagt kommentert :)


http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2317889/Leeds-United-owners-vow-club-big-time--fish-tanks.html

The long march to make Elland Road roar again... New owners vow to take Leeds back to the big time (but without the fish tanks!)
Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2317889/Leeds-United-owners-vow-club-big-time--fish-tanks.html#ixzz2S9KbcWOp
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

David Haigh knows where he wants to take Leeds United and is just as clear about where he won’t be taking them.

‘There’s a picture of a fish tank in one of the offices downstairs,’ he said, looking out from the directors’ lounge at the top of the East Stand. ‘It’s the one that symbolises what happened here a decade ago, when people gambled with this club’s future and famous, historic Leeds United so nearly went to the wall.

‘It acts as a constant reminder, like taking a picture of yourself in Speedos and sticking it on the fridge door so you don’t eat that extra slice of cake.



‘We won’t be going down that path again. We want to be in the Premier League now, not a few years down the line, and we are implementing plans to try to pack Elland Road to the rafters every game. But the route we take must be sustainable.’

The tale of the rented fish tank still irks then-chairman Peter Ridsdale, who argues indignantly that the £20 monthly cost scarcely tipped Leeds over the edge. He misses the point.  Having even the boardroom goldfish on tick says everything about a level of profligacy that almost ruined Leeds and is the antithesis of what new owners GFH Capital stand for.

Haigh is the public face of the Bahrain-based investment bank and is adamant they can take Leeds back to former heights while still paying their way. The second part stems from being schooled in finance, the first from an allegiance to his home club.

Born in Beeston, a stone’s throw from Elland Road, the  34-year-old provided an insight into his background and took Sportsmail on an eventful journey through the 12 months since an initial meeting with Ken Bates led to the ownership changing hands.






‘My great grandmother was an immigrant from Russia,’ he said. ‘She escaped the revolution and moved here. I was born on the doorstep of Elland Road, and though we moved when I was five or six, I had been to games, perched on my grandad’s shoulders near the halfway line.

‘I was hooked and that’s why the Leeds proposal took my eye. I kept nudging it to the top of the file on our desk in Bahrain. Finally, a meeting with Ken was set up in Monaco, and it was something that will stay ingrained in my mind. It was basically Islamic Bank meets Ken and wants to buy his club, and it was just so different to what he was used to.’

Haigh revealed that rather than getting down to business, discussions actually began with a joke between the two men.

‘The first thing he did was look me up and down and say, “And how old are you?” I replied, “Three times younger than you”, and I think that cheeky answer broke the ice. It was still tough and I left three hours later feeling there was a lot to be done. To be fair to Ken, he wanted his legacy protected. He believes he saved the club from liquidation and wanted to be sure he was passing the baton to someone who could take it to the next level.

‘Those visits to Monaco were exciting, but coming for my first game in the directors’ seats, against Wolves, and remembering sitting on my grandad’s shoulders was one of those moments that live with you. I couldn’t resist taking a photo on my phone and sending it to my mum, with a message saying, “You’ll never guess where I am!”






But Haigh soon found he didn’t need to be in Elland Road to understand the size of the Leeds following. ‘This is one of the best clubs in the world. I knew that, but there was a reminder the other week after I finished a gruelling sledge trek over 300 kilometres for the Make A Wish Foundation. We got back to Tromso and found a bar. I realised there were 15-20 people milling round the table. On closer inspection, they were all wearing the white rose.

‘They were Leeds fans. Locals, but Leeds fanatics of all ages, from 18 up to 65. We were about 250 kilometres inside the Arctic Circle yet I had been spotted and was being quizzed about all things Leeds. It underlined the global nature of our support.

And he received an even bigger shock when back in Leeds. ‘Closer to home, I walked round the city and was horrified to see 12-year-olds wearing Manchester City shirts,’ he said. ‘It’s like Leeds United has been lost from their DNA and that has to change. We need to re-engage the community but focus on the kids.

‘We have just launched a Taking It To The Kids initiative, with players like Sam Byram and coaches visiting every junior school in the area. The intention is to engage with every kid at every school, and we have already ploughed a couple of hundred grand into it to show we are  serious about making it work.




‘Season-ticket prices have come down as well because we want Elland Road full. Gary Speed was my favourite player, but I think back to Tony Yeboah’s goals and how they raised the roof — that’s what we want to recreate. We’ve got the right manager to take us to the next level in Brian McDermott, and we want the roar of a full Elland Road to go with it.

‘I believe we will restore this club to where it once was, and there was a flavour of it in the cup-tie against Chelsea. Even Ken was getting excited. I’m forever jumping up when we score, and he always says, “David, be dignified, sit down”. But when we went in front, he was on his feet, cheering as loudly as anyone.

‘It was electrifying. The whole stadium was rocking and for much of the game Chelsea weren’t the only ones who looked a Premier League team. We did as well, and that’s what we aim to be by the end of next season.’


http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2317889/Leeds-United-owners-vow-club-big-time--fish-tanks.html#ixzz2S9KlReYA

« Siste redigering: Mai 02, 2013, 18:06:45 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #975 på: Mai 11, 2013, 18:28:31 »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #976 på: Mai 11, 2013, 19:16:11 »
Pengetrøbbel...

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/search-for-investment-goes-on-for-leeds-united-owners-gfh-1-5662281

 ::)

Slike artikler gir vann på mølla til kritikerne. Ser ut som unggutta må bli gode fort..:)

Som person er jeg generelt optimistisk og aggressiv, men slike artikler forteller meg bare at Sam Byram selges i sommer. Han går til en PL-klubb for 6-7 mill pund som vi aldri ser igjen, begrunnet med at overgangssummen er "til driften av klubben og for dens beste".

Igjen, GFH må ut før Leeds United skal kunne utnytte sitt potensiale. Jeg driter i hvor flotte ord David "Jeg er født i Leeds og er en av dere" Haigh og resten av super-Leedsfansen i GFH kommer med. Det er kun for å unnskylde sine handlinger og mangel på kapital/ønske om å dytte kapital inn i Leeds United. Sell up!
Marching on together!

Erik_

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #977 på: Mai 11, 2013, 19:46:55 »
Få ut fingern Steve Parkin... Host opp £1 til så må det da være i boks! ???

kalle_92

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #978 på: Mai 11, 2013, 20:29:26 »
Pengetrøbbel...

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/search-for-investment-goes-on-for-leeds-united-owners-gfh-1-5662281

 ::)

Slike artikler gir vann på mølla til kritikerne. Ser ut som unggutta må bli gode fort..:)

Som person er jeg generelt optimistisk og aggressiv, men slike artikler forteller meg bare at Sam Byram selges i sommer. Han går til en PL-klubb for 6-7 mill pund som vi aldri ser igjen, begrunnet med at overgangssummen er "til driften av klubben og for dens beste".

Igjen, GFH må ut før Leeds United skal kunne utnytte sitt potensiale. Jeg driter i hvor flotte ord David "Jeg er født i Leeds og er en av dere" Haigh og resten av super-Leedsfansen i GFH kommer med. Det er kun for å unnskylde sine handlinger og mangel på kapital/ønske om å dytte kapital inn i Leeds United. Sell up!
+1!

Sam Byram forsvinner helt klart i sommer, tross McDermotts ord om at det er 100% sikkert at han blir. Det må skje noe på eiersiden. Har liten tro på GFH C, og deres policy med å selge ut små andeler etc.

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #979 på: Mai 12, 2013, 08:35:42 »
Pengetrøbbel...

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/search-for-investment-goes-on-for-leeds-united-owners-gfh-1-5662281

 ::)

Slike artikler gir vann på mølla til kritikerne. Ser ut som unggutta må bli gode fort..:)

Som person er jeg generelt optimistisk og aggressiv, men slike artikler forteller meg bare at Sam Byram selges i sommer. Han går til en PL-klubb for 6-7 mill pund som vi aldri ser igjen, begrunnet med at overgangssummen er "til driften av klubben og for dens beste".

Igjen, GFH må ut før Leeds United skal kunne utnytte sitt potensiale. Jeg driter i hvor flotte ord David "Jeg er født i Leeds og er en av dere" Haigh og resten av super-Leedsfansen i GFH kommer med. Det er kun for å unnskylde sine handlinger og mangel på kapital/ønske om å dytte kapital inn i Leeds United. Sell up!
+1!

Sam Byram forsvinner helt klart i sommer, tross McDermotts ord om at det er 100% sikkert at han blir. Det må skje noe på eiersiden. Har liten tro på GFH C, og deres policy med å selge ut små andeler etc.
Jepp, de kommer garantert til å selge Byram, for så å bruke 5% av pengene på en middelmådig spiller >:(
Vi må håpe på at GHF får en sjeik til å pumpe inn penger, hvis ikke så har jeg ingen tro på en stabil tilværelse i PL :(

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #980 på: Mai 12, 2013, 22:50:56 »
Innlegg i YEP:
GHF does not have cash. It is a very small investment bank that had major financial losses. Track record not that great. That is why they are not attracting major investors.
 GHF not different from bates in cash-flow situation. So we are stuck.
 They will keep getting second generation rich guys who put couple of millions in order to become board members that is it.
 When it comes to selling majority of shares they will be very greedy ( going for broke).
 BM will show frustrations very soon.
 I am not optimistic as long as they retain majority of shares.
 Why SH still running the show??? Those of you who are going gaga about the future please explain his presence!!! He is there to safe guard Bates' interests.

h.b

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #981 på: Mai 12, 2013, 23:23:04 »
Da er det vel bare å vente på den dagen hvor klubben går i administrasjon det. For hvis GHF ikke eier penger. Ja da sier det seg selv at det ikke går i lengden

Håvard

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #982 på: Mai 13, 2013, 07:58:43 »

Haigh:
And he received an even bigger shock when back in Leeds. ‘Closer to home, I walked round the city and was horrified to see 12-year-olds wearing Manchester City shirts,’ he said. ‘It’s like Leeds United has been lost from their DNA and that has to change. We need to re-engage the community but focus on the kids.

Kvifor ikkje starte der problemet er nemlig på ER ??  Det ser ut som vi har eigar uten pengar og dermed fortsetter alt som før. Og dermed også apatien bland fansen....

Blank_File

Sv: Re: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #983 på: Mai 13, 2013, 08:42:38 »
Det du sier der Håvard gjorde at jeg fikk mest lyst å hoppe av fotball-lasset for godt... For det er sant. Apati har en direkte sammenheng med pengene som eierene bruker på ingenting...

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2

lojosang

Sv: Re: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #984 på: Mai 13, 2013, 09:55:18 »
Hvis en klubb av Leeds' størrelse ikke kan drives uten årlige millioninnskudd er det på tide å legge ned den engelske ligaen.
- Leif Olav

Håvard

Sv: Re: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #985 på: Mai 13, 2013, 11:22:30 »
Det du sier der Håvard gjorde at jeg fikk mest lyst å hoppe av fotball-lasset for godt... For det er sant. Apati har en direkte sammenheng med pengene som eierene bruker på ingenting...

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2

Vårt "problem" som fans er vel at vi aldri hopper av, men lever i håpet  :(

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #986 på: Mai 13, 2013, 11:36:37 »
Det du sier der Håvard gjorde at jeg fikk mest lyst å hoppe av fotball-lasset for godt... For det er sant. Apati har en direkte sammenheng med pengene som eierene bruker på ingenting...

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2

Vårt "problem" som fans er vel at vi aldri hopper av, men lever i håpet  :(



Ja, avhengighetshelvete!!!
Yeboahs vitne

Erik M

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #987 på: Mai 13, 2013, 12:12:05 »
At vi er på vei til administrasjon om det ikke pumpes inn cash straks er vel litt drøyt.  Så vidt jeg vet går Leeds relativt bra og en av få klubber som går i balanse/pluss.  Likevel, dersom det er så dårlig med frisk kapital som det kan virke, så må kanskje BmD vise gode sider for å få oss opp - bedre enn forgjengern(e).  

Inneværende sesong vurderes som kaotisk og en fiasko - oppkjøp som drøyde, ingen penger til transfer, feil manager, feil styreformann, bestemann solgt nok en gang, frustrasjon, uflaks, skader....   Likevel var vi 7 poeng fra playoff.  Tenker man tilbake på alle kampene så er det flere som kunne tippet i vår retning og vi hadde vært der - i kaossesongen!  Nå får vi en full sommer med handel og trening og en lang sesong til å spille inn et lag og en spillestil.

Jeg tror man har valgt en riktig manager denne gangen og håper vi kan henge med helt i toppen selv uten store budsjetter.
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #988 på: Mai 13, 2013, 12:57:27 »
At vi er på vei til administrasjon om det ikke pumpes inn cash straks er vel litt drøyt.  Så vidt jeg vet går Leeds relativt bra og en av få klubber som går i balanse/pluss.  Likevel, dersom det er så dårlig med frisk kapital som det kan virke, så må kanskje BmD vise gode sider for å få oss opp - bedre enn forgjengern(e). 

Inneværende sesong vurderes som kaotisk og en fiasko - oppkjøp som drøyde, ingen penger til transfer, feil manager, feil styreformann, bestemann solgt nok en gang, frustrasjon, uflaks, skader....   Likevel var vi 7 poeng fra playoff.  Tenker man tilbake på alle kampene så er det flere som kunne tippet i vår retning og vi hadde vært der - i kaossesongen!  Nå får vi en full sommer med handel og trening og en lang sesong til å spille inn et lag og en spillestil.

Jeg tror man har valgt en riktig manager denne gangen og håper vi kan henge med helt i toppen selv uten store budsjetter.



Jeg håper du får rett!!
Yeboahs vitne

Annesj

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #989 på: Mai 13, 2013, 13:53:06 »
Godset er vel et bevis på dette  ;)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds