Skrevet av Emne: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital  (Lest 603381 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1890 på: Januar 29, 2014, 21:40:33 »
Sports Capital kan ikke forvente at GFH skal tape titalls millioner kroner fordi fotballen er viktigst. Hvorfor er ikke Sports Capital villig å betale "ekstra" av samme grunn???

Skal de sette GFH i dårlig lys, så setter de seg selv i dårlig lys..

Hva faen er det som skjer med klubben vår???
Når det gjelder penger så rår kynismen Leedsfan.
I denne saken er alt av sportslig art underordnet for partene - money talks ;)

Den ene parten kan ikke beskylde den andre for å være grådig..!! De er i så fall grådige hele gjengen..
Dette er enkelt:
GHF vil ha mest mulig for produktet....
Haigh&co vil betale minst mulig for produktet....
På en måte er vel begge grådige ja....

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1891 på: Januar 29, 2014, 21:46:43 »
http://www.teamtalk.com/leeds-united/8952850/Leeds-Chief-Reveals-Investment-Hope
Herregud for en amatør :( sier at "investor might be in the horizon"
Hva er dette? er det liksom for å gi oss supportere håp? hadde vært mye bedre å vente med dette til man med 100% sikkerhet kunne presentere en investor. Dette er like dumt som å si at vi kanskje vinner en lottogevinst snart >:(
nok et bevis at vi har med amatører å gjøre >:(
Dette er fra 3. oktober 2013....

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1892 på: Januar 29, 2014, 21:48:05 »
En ting er ihvertfall sikkert. Haigh og co har prata altfor mye.
 

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1893 på: Januar 29, 2014, 22:04:06 »
Tør vi håpe på et morsomt januarvindu??......igjen.....eller....

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/24363865?
Herregud, blir helt dårlig av å lese hva de har kommet med uttalelser det siste året....bare jug ;)

Jon R

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1894 på: Januar 29, 2014, 22:35:17 »
Tør vi håpe på et morsomt januarvindu??......igjen.....eller....

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/24363865?
Herregud, blir helt dårlig av å lese hva de har kommet med uttalelser det siste året....bare jug ;)

For ordens skyld: dette er det samme intervjuet du har vist til rett under her.

Selv synes jeg det er bra at våre eiere har en viss åpenhet om hva slags målsetninger, planer og strategier de har for klubben , både på kort og lengre sikt. Utover det er jeg helt enig med deg: forskuttering av avtaler kommer det lite godt ut, med mindre de følges opp av umiddelbare resultater. Haigh har dog vært i særklasse verst her, med sine gjentatte "good news next week" tweets siste uker og forsikringer om at TOMA er i rute, funds available etc...

Haigh har kort og godt solgt skinnet før bjørnen var skutt, for å bruke en gammel klisje.  :(

Var så dette en kalkulert forsinkelse fra GHF/ SC sin side? I så fall kan vi vel kåre en ny champion i VM i dumskap, for hvem i all videste verden skulle tjene på det?  ???
Jon R.

auren

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1895 på: Januar 30, 2014, 08:08:32 »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1896 på: Januar 30, 2014, 08:35:17 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-cellino-wanted-his-man-in-the-dug-out-1-6405257

Dette er jo helt spinnvilt!! Ikke rart Brian er forbannet!

auren

Det høres for vilt ut til å være sant. Vi behandles som en tysk hore fra Reperbahn på sent 70-tall.
 

Dennis

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1897 på: Januar 30, 2014, 09:04:04 »
Selv en eksentrisk italiener må forstå at dette forstyrrer laget?

Er vårt håp at han ikke erklæres fit and proper?Hans valg som manager, om enn en habil midtstopper i M'boro, er pdd trener for Lumezzane i ærverdige Lega Pro Prima Divisione A.

Er dette mannen som tar over klubben, så er jeg faktisk oppriktig redd for klubbens fremtid.
Marching on together!

auren

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1898 på: Januar 30, 2014, 09:06:18 »
Vi får bare be om at Farnan og Pearson redder oss...  :'(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1899 på: Januar 30, 2014, 09:13:56 »
Lengter tilbake til de lykkelige Bates/Grayson dagene..
Vi hadde et lag med identitet som spilte underholdende fotball.
Nå er vi bare et lag som er fullstendig latterliggjort.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sleivind

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1900 på: Januar 30, 2014, 09:29:31 »
Og jeg som trodde overraskelsene snart skulle ta slutt, det er rett og slett tragikomisk.

All ære til McDermott som faktisk er i klubben ennå! At han ikke har tatt hatten sin og gått er rett og slett beundringsverdig.

B_Ød

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1901 på: Januar 30, 2014, 10:19:57 »
Og jeg som trodde overraskelsene snart skulle ta slutt, det er rett og slett tragikomisk.

All ære til McDermott som faktisk er i klubben ennå! At han ikke har tatt hatten sin og gått er rett og slett beundringsverdig.

100% enig.
Ups & Ups!!

Sleivind

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1902 på: Januar 30, 2014, 10:42:52 »
Ross McCormack ‏@Rossmccormack44 16 mins What a terrible sleep I've had. Fuming! Off to training now!

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1903 på: Januar 30, 2014, 12:17:37 »
Lengter tilbake til de lykkelige Bates/Grayson dagene..
Vi hadde et lag med identitet som spilte underholdende fotball.
Nå er vi bare et lag som er fullstendig latterliggjort.
Herregud for noen drømmerier...vet du elsker Grayson og det er helt ok, men Bates?????problemet i denne "lykkelige" tiden var at så fort en spilller steg i verdi, så ble han solgt-det visste vi jo ;)
Idiot eier da-idiot eier nå!same shit new wrapping!

lojosang

Sv: Re: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1904 på: Januar 30, 2014, 12:34:20 »
*Sukk*
Fins det ikke ærlige kjeltringer lenger?
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Sv: Re: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1905 på: Januar 30, 2014, 12:38:38 »
*Sukk*
Fins det ikke ærlige kjeltringer lenger?
Nope..det finnes kun 2 typer kjeltringer:
1. de som blir tatt
2. de som slipper unna
 ;)

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1906 på: Januar 30, 2014, 12:43:56 »
*Sukk*
Fins det ikke ærlige kjeltringer lenger?
Nope..det finnes kun 2 typer kjeltringer:
1. de som blir tatt
2. de som slipper unna
 ;)

Du burde jo være glad!! Om ikke lenge så overtar en rik kjeltring klubben, McD blir sparket, en kynisk italiener tar over og det vil komme inn spillere fra utlandet(som du har etterlyst lenge) som er raske..

Sånne som deg kan jo aldri tilfredstilles, eller?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1907 på: Januar 30, 2014, 12:46:29 »
*Sukk*
Fins det ikke ærlige kjeltringer lenger?
Nope..det finnes kun 2 typer kjeltringer:
1. de som blir tatt
2. de som slipper unna
 ;)

Du burde jo være glad!! Om ikke lenge så overtar en rik kjeltring klubben, McD blir sparket, en kynisk italiener tar over og det vil komme inn spillere fra utlandet(som du har etterlyst lenge) som er raske..

Sånne som deg kan jo aldri tilfredstilles, eller?

Er det egentlig noen som vet hvor rik denne italieneren er?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1908 på: Januar 30, 2014, 12:48:36 »
Hvor er Noorodin????


Skulle ikke en styreformann i Leeds United som i utgangspunktet ville være med lang tid uttale seg om tilstanden i klubben?



 :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1909 på: Januar 30, 2014, 13:18:50 »
*Sukk*
Fins det ikke ærlige kjeltringer lenger?
Nope..det finnes kun 2 typer kjeltringer:
1. de som blir tatt
2. de som slipper unna
 ;)

Du burde jo være glad!! Om ikke lenge så overtar en rik kjeltring klubben, McD blir sparket, en kynisk italiener tar over og det vil komme inn spillere fra utlandet(som du har etterlyst lenge) som er raske..

Sånne som deg kan jo aldri tilfredstilles, eller?

Er det egentlig noen som vet hvor rik denne italieneren er?

Han er skittent rik!!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

kalle_92

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1910 på: Januar 30, 2014, 13:43:40 »
Hva har SA å si om denne saken? Petter_Andre på twitter har jo kommet med mange tweets som ihvertfall har gjort meg pessimistisk for fremtiden!

At McDermott har blitt utsatt for det han har, er bare helt ufattelig! At en manager skal måtte jobbe under slike omstendigheter burde ikke være tilfelle.

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1911 på: Januar 30, 2014, 14:05:59 »
*Sukk*
Fins det ikke ærlige kjeltringer lenger?
Nope..det finnes kun 2 typer kjeltringer:
1. de som blir tatt
2. de som slipper unna
 ;)

Du burde jo være glad!! Om ikke lenge så overtar en rik kjeltring klubben, McD blir sparket, en kynisk italiener tar over og det vil komme inn spillere fra utlandet(som du har etterlyst lenge) som er raske..

Sånne som deg kan jo aldri tilfredstilles, eller?

????
Så jeg blir glad hvis en kjeltring overtar klubben? hva er dette for en påstand?du er jo helt på viddene....jeg liker overhodet ikke kjeltringer ;) På den tiden da du var fornøyd og trodde Bates bygde klubben "stein for stein" ble jeg beskyldt for surmuling fordi jeg mente at Bates var en kjeltring og hadde ingen interesse av sportslig utvikling.(du kan bare lese Bates trådene)
Jeg har også sagt for veldig lenge siden i denne tråden at GHF er blakke amatører....det som skal til for å tilfredstille meg er en rik eier som er interessert i sportslig fremgang og som er villig til å satse litt penger på dette. Jeg har ingen kjennskap til denne mafiabossen fra Cagliari, det ser jo ut som han er en kjeltring, men hvis han er villig til å bruke penger på Leeds United på ærlig vis og innenfor britisk lov så er dette tross alt bedre enn noen blakke arabere som ikke vil  satse sportslig i det hele tatt....Jeg håper også på Haigh&co, men stiller meg undrende til hele prosessen de har holdt på med, hva de har skapt av håp og hvordan de håndterer dagens situasjon. På bakgrunn av dette bør det nok stilles noen spørsmål om faktisk de er så mye mer profesjonelle enn GHF.... Det jeg håper på er at det kommer noen seilende inn fra siden og kjøper opp klubben i dette kaoset..helst en fanatisk Leedssupporter som er milliardær :)
Uansett er denne sesongen ødelagt- vi må bare håpe på bedre tider...selv om det er veldig mørkt akkurat nå :(

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1912 på: Januar 30, 2014, 14:13:41 »
*Sukk*
Fins det ikke ærlige kjeltringer lenger?
Nope..det finnes kun 2 typer kjeltringer:
1. de som blir tatt
2. de som slipper unna
 ;)

Du burde jo være glad!! Om ikke lenge så overtar en rik kjeltring klubben, McD blir sparket, en kynisk italiener tar over og det vil komme inn spillere fra utlandet(som du har etterlyst lenge) som er raske..

Sånne som deg kan jo aldri tilfredstilles, eller?

????
Så jeg blir glad hvis en kjeltring overtar klubben? hva er dette for en påstand?du er jo helt på viddene....jeg liker overhodet ikke kjeltringer ;) På den tiden da du var fornøyd og trodde Bates bygde klubben "stein for stein" ble jeg beskyldt for surmuling fordi jeg mente at Bates var en kjeltring og hadde ingen interesse av sportslig utvikling.(du kan bare lese Bates trådene)
Jeg har også sagt for veldig lenge siden i denne tråden at GHF er blakke amatører....det som skal til for å tilfredstille meg er en rik eier som er interessert i sportslig fremgang og som er villig til å satse litt penger på dette. Jeg har ingen kjennskap til denne mafiabossen fra Cagliari, det ser jo ut som han er en kjeltring, men hvis han er villig til å bruke penger på Leeds United på ærlig vis og innenfor britisk lov så er dette tross alt bedre enn noen blakke arabere som ikke vil  satse sportslig i det hele tatt....Jeg håper også på Haigh&co, men stiller meg undrende til hele prosessen de har holdt på med, hva de har skapt av håp og hvordan de håndterer dagens situasjon. På bakgrunn av dette bør det nok stilles noen spørsmål om faktisk de er så mye mer profesjonelle enn GHF.... Det jeg håper på er at det kommer noen seilende inn fra siden og kjøper opp klubben i dette kaoset..helst en fanatisk Leedssupporter som er milliardær :)
Uansett er denne sesongen ødelagt- vi må bare håpe på bedre tider...selv om det er veldig mørkt akkurat nå :(


Angående Bates så ville jo han at klubben skulle drive seg selv, og det ser vi fortsatt at det er en utfordring i Leeds United. Jeg skulle ønske at vi fikk en eier som elsket Leeds og var villig til å bruke sine sparepenger på klubben. Kan vi forvente det, eller kan vi bare ønske det??

Kan vi fortsette å måle det som skjer i klubben mot en utopi, en perfekt verden? I tillegg til å gjøre det i etterpåklokskap!! Jeg synes det er urettferdig mot klubben, mot manager og mot spillerne...

Når det er sagt så er det som skjer i klubben nå om dagen bare trist, rett og slett hjerteskjærende. Som en sier her, så er det nesten slik at man savner Bates/Grayson-tiden i League One...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1913 på: Januar 30, 2014, 14:19:18 »
Det aller beste hadde vært en eier/eiere som virkelig ønsket en klubb som gikk rundt og i pluss av seg selv, mens som også hadde solid økonomi i bakhånd til langsiktige investeringer - vedlikehold/oppgradering av stadion og treningsanlegg etc.

Det er ingen poeng i å ha en rik eier som spytter inn mengder av penger i klubben, kun for å drifte den med hundrevis av millioner i minus. Evt gir klubben lån. Da er man hele tiden avhengig av denne økonomiske dopingen/nødhjelpen for å holde kreditorene unna. Hva med dagen da denne går lei, som i Anji? Slike klubber er neppe spesielt salgbare heller, da potensielle eiere vet at selv årlig upkeep koster et lite lands BNP.

For ikke å snakke om å gå innenfor reglene til FFP, som de fleste som ønsker massiv pengeinnsprøyting virker å ha glemt totalt bort i iveren.
Marching on together!

Sydhagen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1914 på: Januar 30, 2014, 14:56:18 »
Sport Capital er kollapset.
Haigh har gjort en uttalelse.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1915 på: Januar 30, 2014, 14:58:35 »
Så da ligger alt til rette for Italieneren eller Farnan gruppen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sleivind

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1916 på: Januar 30, 2014, 15:12:17 »
Adam Pope ‏@APOPEY 23 mins Statement from club MD David Haigh:" I have spent more than a year working for what I passionately believe are the best interests of #lufc.

Adam Pope ‏@APOPEY 22 mins #lufc Haigh continued: "I have also been grateful for the full and continuing support of GFH Capital and my fellow board members at Leeds"

Adam Pope ‏@APOPEY 22 mins #lufc MD Haigh :"My primary aim has always been to source the additional strategic investment necessary to take the club forward.

Adam Pope ‏@APOPEY 21 mins #lufc Hiagh: "Last year what I believed was the right opportunity presented itself in the shape of a chance for me to lead a consortium.."

Adam Pope ‏@APOPEY 21 mins #lufc !..of investors,under the name of Sport Capital, to acquire a major stakeholding in the club. "

Adam Pope ‏@APOPEY 20 mins #lufc David Haigh continued "As fans know, we signed a share acquisition agreement with GFH Capital at the end of last year

Adam Pope ‏@APOPEY 19 mins #lufc: "This meant, I believed, that we were in a position to move things forward & complete the transaction in time for the Jan window."

Adam Pope ‏@APOPEY 19 mins #lufc Haigh: "Throughout every stage of the process we sought to keep fans as fully updated as possible on the progress of thenegotiations.

Adam Pope ‏@APOPEY 18 mins #lufc Haigh: "I personally assure.. every supporter every public statement made regarding the acquisition was made in the utmost goodfaith."

Adam Pope ‏@APOPEY 16 mins #lufc: Haigh: "Unfortunately, however, some of the consortium's backers ultimately didn't feel able to deliver the financial backing...

Adam Pope ‏@APOPEY 16 mins #lufc Hiagh: ... we had hoped was agreed to take the club forward." So it seems the Haigh consortium has collapsed.

Adam Pope ‏@APOPEY 15 mins #lufc Haigh:"Despite this, the future of this club remains the most important thing to me personally and I remain totally committed..."

Adam Pope ‏@APOPEY 15 mins #lufc Haigh...to putting the right team and backing in place to ensure that Leeds United can move forward."

Adam Pope ‏@APOPEY 14 mins #lufc Haigh "It is an indication of that commitment that in recent months the Sports Capital consortium and I personally ....

Adam Pope ‏@APOPEY 14 mins #lufc Haigh statement continued: "...have injected substantial sums into the club to ensure its viability."

Adam Pope ‏@APOPEY 13 mins #lufc Haigh: "At the same time neither my life nor my job has been made easier by the personal intrusions..."

Adam Pope ‏@APOPEY 11 mins #lufc Haigh (cont) "...& abuse directed towards me on social media or by some of the smear campaigns against me personally."

Adam Pope ‏@APOPEY 10 mins #lufc Haigh Equally, some of the speculation & stories published in the media have made things difficult for everyone.."

Adam Pope ‏@APOPEY 10 mins #lufc Haigh statement: "... including the staff, players & supporters.

Adam Pope ‏@APOPEY 9 mins #lufc Haigh cont: "I have met many, many potential investors over the past year and, sadly, while many are keen to talk the talk..."

Adam Pope ‏@APOPEY 9 mins #lufc "they have been unable or unwilling to deliver in financial terms. Nevertheless these talks continue ..."

Adam Pope ‏@APOPEY 8 mins #lufc Haig statement end: "... with a number of parties to seek the best possible outcome for Leeds United."

Adam Pope ‏@APOPEY 6 mins #lufc So the Sport Capital bid with Andrew Flowers & David Haigh collapses but there is no animosity between the two as I understand.

Sleivind

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1917 på: Januar 30, 2014, 15:15:38 »
Med andre ord. Klubben står fremdeles stille. Sliter økonomisk og ingen vil investere. Akkurat som under Bates.
« Siste redigering: Januar 30, 2014, 15:17:17 av Sleivind »

Cbas10an

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1918 på: Januar 30, 2014, 15:20:14 »
Samme som Sleivind kopierte, men uten twitter:

I have spent more than a year working for what I passionately believe are the best interests of LUFC. I have also been grateful for the full and continuing support of GFH Capital and my fellow board members at Leeds. My primary aim has always been to source the additional strategic investment necessary to take the club forward.

Last year what I believed was the right opportunity presented itself in the shape of a chance for me to lead a consortium of investors, under the name of Sport Capital, to acquire a major stake holding in the club. As fans know, we signed a share acquisition agreement with GFH Capital at the end of last year. I personally assure every supporter every public statement made regarding the acquisition was made in the utmost good faith. Unfortunately, however, some of the consortium's backers ultimately didn't feel able to deliver the financial backing we had hoped was agreed to take the club forward.

Despite this, the future of this club remains the most important thing to me personally and I remain totally committed to putting the right team and backing in place to ensure that Leeds United can move forward. It is an indication of that commitment that in recent months the Sports Capital consortium and I personally have injected substantial sums into the club to ensure its viability. At the same time neither my life nor my job has been made easier by the personal intrusions abuse directed towards me on social media or by some of the smear campaigns against me personally. Equally, some of the speculation & stories published in the media have made things difficult for everyone including the staff, players & supporters.

I have met many, many potential investors over the past year and, sadly, while many are keen to talk the talk they have been unable or unwilling to deliver in financial terms. Nevertheless these talks continue with a number of parties to seek the best possible outcome for Leeds United.
MOT


Joachim

Dennis

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1919 på: Januar 30, 2014, 15:28:04 »
Det var vel uunngåelig.

Om det er en bra eller dårlig ting ift farten på overtakelsen og hvem den til slutt handler hos, gjenstår å se.

Det som derimot kommer til å bite klubben i baken, er tilbakebetaling av den vesentlige summen Sports Capital og Andrew Flowers har spyttet inn i driftssluket. Det er ingen mann i verden som setter en strek over 60 millioner kroner, om det så var til favorittklubben. Sports Capital spilte et stort spill ved å senke budet på klubben. Hvem vet derimot om det er et tap eller en skjult gevinst for de; GFHc trodde tydeligvis klubben var enklere å drifte, enn hva det viste seg.

Vi har ikke hørt det siste av SC i form av Flowers enda, men la oss håpe det ender med at GFHc betaler han direkte, fra salgssummen de eventually vil motta, fremfor at klubb og Flowers trekkes inn i rettsalen.

Herregud så mange såpeepisoder man kunne laget utav Leeds United de siste ti-tolv årene.


EDIT: At Haigh & Co har gitt opp, må vel bety at klubben er så godt som solgt? Eller er det kun Flowers eller en av de to Mr X som har sett seg lei på dvelingen?
« Siste redigering: Januar 30, 2014, 15:31:02 av Mr Kaizer »
Marching on together!