Skrevet av Emne: Spiller: Liam Cooper  (Lest 118859 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #270 på: August 01, 2018, 14:04:41 »
Statistikk som kanskje kan endre bildet ditt på Cooper...
(hentet fra waccoe)


I’m going to start this post by pointing out that before looking at these stats, I have been pretty adamant that we need better than Cooper in the XI at least. However...
 
Cooper actually made 30 appearances in the league. Looking at the stats, I have to admit I am surprised at how bad we were without him last year vs. with him.
 
- 16 league games without Cooper; 2 wins, 5 draws, 9 defeats. 11 pts, 0.68 points per game.
 
- 30 league games with Cooper; 15 wins, 4 draws, 11 defeats. 49 pts, 1.63 points per game.

 
I’m not saying it’s simplistic as these stats suggest, and I’m sure there’s a strong argument to be made that results would always get worse when your main replacement for him is bloody Pennington, but those numbers are pretty staggering when you look at them. Somewhat difficult to ignore for at least consideration.
 
As already mentioned, he also has backing of Bielsa, a manager that has got pretty unanimous backing; Someone who I am definitely happy to trust and back any decision on even if I have reservations. Maybe there really is something there that the majority (myself included) just haven’t been seeing? 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #271 på: August 01, 2018, 14:21:53 »
Statistikk som kanskje kan endre bildet ditt på Cooper...
(hentet fra waccoe)


I’m going to start this post by pointing out that before looking at these stats, I have been pretty adamant that we need better than Cooper in the XI at least. However...
 
Cooper actually made 30 appearances in the league. Looking at the stats, I have to admit I am surprised at how bad we were without him last year vs. with him.
 
- 16 league games without Cooper; 2 wins, 5 draws, 9 defeats. 11 pts, 0.68 points per game.
 
- 30 league games with Cooper; 15 wins, 4 draws, 11 defeats. 49 pts, 1.63 points per game.

 
I’m not saying it’s simplistic as these stats suggest, and I’m sure there’s a strong argument to be made that results would always get worse when your main replacement for him is bloody Pennington, but those numbers are pretty staggering when you look at them. Somewhat difficult to ignore for at least consideration.
 
As already mentioned, he also has backing of Bielsa, a manager that has got pretty unanimous backing; Someone who I am definitely happy to trust and back any decision on even if I have reservations. Maybe there really is something there that the majority (myself included) just haven’t been seeing?

Cooper er god, så dette er ikkje overraskende.

Kontakinte

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #272 på: August 01, 2018, 14:36:06 »
Cooper er helt medium, tror ikke Bielsa har bestemt seg for kaptein enda. Ã… det kan faktisk hende at Cooper blir bedre uten den oppgaven på banen.

Eriksen55

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #273 på: August 01, 2018, 14:43:07 »
Cooper er helt medium, tror ikke Bielsa har bestemt seg for kaptein enda. Ã… det kan faktisk hende at Cooper blir bedre uten den oppgaven på banen.

Ja hvem blir kaptein??

Har tidligere tippet Phillips. Tror jeg holder på det tipset.

auren

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #274 på: August 01, 2018, 15:00:52 »
Ganske så sikker på at Cooper blir kaptein. Han har vært kaptein i alle pre season kamper, så derfor veldig rart hvis noen andre plutselig blir kaptein.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kontakinte

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #275 på: August 01, 2018, 16:23:09 »
Cooper er helt medium, tror ikke Bielsa har bestemt seg for kaptein enda. Ã… det kan faktisk hende at Cooper blir bedre uten den oppgaven på banen.

Ja hvem blir kaptein??

Har tidligere tippet Phillips. Tror jeg holder på det tipset.
Det er mitt ønske på sikt hvertfall :). Kanskje litt tidlig i år?

Kontakinte

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #276 på: August 01, 2018, 16:25:17 »
Ganske så sikker på at Cooper blir kaptein. Han har vært kaptein i alle pre season kamper, så derfor veldig rart hvis noen andre plutselig blir kaptein.

auren
Mener jeg har lest at Bielsa ikke hadde tatt stilling til det enda.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #277 på: August 01, 2018, 16:27:55 »
Ganske så sikker på at Cooper blir kaptein. Han har vært kaptein i alle pre season kamper, så derfor veldig rart hvis noen andre plutselig blir kaptein.

auren
Mener jeg har lest at Bielsa ikke hadde tatt stilling til det enda.
Hehe, litt vanskelig å vite hva Bielsa mener. Det har vel ikke kommet noe sitat fra ham siden da han ble presentert...

Spent på om det blir 'pre match press conferences' denne sesongen.
Den første skal i så fall komme på fredag.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #278 på: August 01, 2018, 19:08:08 »
Diddelysquat

I see your stats and I raise you this.
Cooper appearances 2014/15 29 games played. Final league position 15th.
15/16. Apps 39 FLP 13th.
16/17 Apps 11 FLP 7th.
17/18 Apps 30 FLP 13th. How you like them apples? #LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #279 på: August 01, 2018, 19:54:57 »
Ganske så sikker på at Cooper blir kaptein. Han har vært kaptein i alle pre season kamper, så derfor veldig rart hvis noen andre plutselig blir kaptein.

auren
Mener jeg har lest at Bielsa ikke hadde tatt stilling til det enda.

Vet ikke om det er tilfeldig at Phillips representerte Leeds på den samlingen med alle lagene her on dagen/i går. Blir overrasket om det ikke blir han, Ayling eller Cooper. Berardi og Pontus som outsidere.

RoarG

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #280 på: August 07, 2018, 14:06:08 »
Interessant intervju med Cooper. "Spillerne har aldri før vært så fit", sier han bl.a. Så kan vi jo undres over hva de andre sullikene i trenerstolen har bedrevet?
http://the72.co.uk/112950/liam-cooper-discusses-life-leeds-united-marcelo-bielsa/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Runar

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #281 på: August 07, 2018, 16:56:55 »
Interessant intervju med Cooper. "Spillerne har aldri før vært så fit", sier han bl.a. Så kan vi jo undres over hva de andre sullikene i trenerstolen har bedrevet?
http://the72.co.uk/112950/liam-cooper-discusses-life-leeds-united-marcelo-bielsa/

Hvordan kan du lure på det? Stortsett så sier jo en alltid at en "aldri" har vært så fit før. Og om vi skulle vært bedre trent nå enn tidligere, betyr det noe negativt for arbeidet som har vært gjort tidligere? Er alt annet enn det beste noensinne rangert som elendig og dermed må kalles for sulliker?
 

RoarG

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #282 på: August 07, 2018, 17:10:44 »
Interessant intervju med Cooper. "Spillerne har aldri før vært så fit", sier han bl.a. Så kan vi jo undres over hva de andre sullikene i trenerstolen har bedrevet?
http://the72.co.uk/112950/liam-cooper-discusses-life-leeds-united-marcelo-bielsa/

Hvordan kan du lure på det? Stortsett så sier jo en alltid at en "aldri" har vært så fit før. Og om vi skulle vært bedre trent nå enn tidligere, betyr det noe negativt for arbeidet som har vært gjort tidligere? Er alt annet enn det beste noensinne rangert som elendig og dermed må kalles for sulliker?
At arbeidet som har vært gjort før med de samme spillerne og med andre trenere har vært sub par, er jo tydelig for alle å se! Men for all del, bring back TC eller Heckingbottom, to individer som aldri skulle hatt hevet lønn i Leeds United. Ansetter man middelmådigheter får man middelmådighet tilbake.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #283 på: August 07, 2018, 17:23:33 »
Interessant intervju med Cooper. "Spillerne har aldri før vært så fit", sier han bl.a. Så kan vi jo undres over hva de andre sullikene i trenerstolen har bedrevet?
http://the72.co.uk/112950/liam-cooper-discusses-life-leeds-united-marcelo-bielsa/

Hvordan kan du lure på det? Stortsett så sier jo en alltid at en "aldri" har vært så fit før. Og om vi skulle vært bedre trent nå enn tidligere, betyr det noe negativt for arbeidet som har vært gjort tidligere? Er alt annet enn det beste noensinne rangert som elendig og dermed må kalles for sulliker?
At arbeidet som har vært gjort før med de samme spillerne og med andre trenere har vært sub par, er jo tydelig for alle å se! Men for all del, bring back TC eller Heckingbottom, to individer som aldri skulle hatt hevet lønn i Leeds United. Ansetter man middelmådigheter får man middelmådighet tilbake.

Har du noensinne hørt en trener si "i år tenkte vi å være en del dårligere trent enn i fjor?"
- Leif Olav

Torpe-do

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #284 på: August 07, 2018, 18:02:04 »
Interessant intervju med Cooper. "Spillerne har aldri før vært så fit", sier han bl.a. Så kan vi jo undres over hva de andre sullikene i trenerstolen har bedrevet?
http://the72.co.uk/112950/liam-cooper-discusses-life-leeds-united-marcelo-bielsa/

Hvordan kan du lure på det? Stortsett så sier jo en alltid at en "aldri" har vært så fit før. Og om vi skulle vært bedre trent nå enn tidligere, betyr det noe negativt for arbeidet som har vært gjort tidligere? Er alt annet enn det beste noensinne rangert som elendig og dermed må kalles for sulliker?
At arbeidet som har vært gjort før med de samme spillerne og med andre trenere har vært sub par, er jo tydelig for alle å se! Men for all del, bring back TC eller Heckingbottom, to individer som aldri skulle hatt hevet lønn i Leeds United. Ansetter man middelmådigheter får man middelmådighet tilbake.

No kan det vel nevnast at med Bielsa er me vel litt i ein annan liga enn kva me bør gjere oss vane med, dersom han skulle forsvinne av ein eller annan grunn... Då er me vel for tilbake til TC og Heckingbottom-nivå, er eg redd..
The Guardian siterte Bielsa på eit par interessante ting, som kan virka veldig passande og heldig for oss. Det er forøvrig noko eg tidlegare har nevnt - finn topptrenaren som likar prosjektet Leeds - gjerne ein som ikkje har noko å bevise, men som ønskjer ein reell connection med ein klubb og fanskare. Slik las óg uttalelsane til Bielsa i The Guardian.

Det eg prøver å sei er at slike personlighetar er nok sjeldne. Tvilar på me klarar å skaffe slikt tung skyts i neste runde, når den måtte kome.

HåvardK

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #285 på: August 07, 2018, 21:58:53 »
Interessant intervju med Cooper. "Spillerne har aldri før vært så fit", sier han bl.a. Så kan vi jo undres over hva de andre sullikene i trenerstolen har bedrevet?
http://the72.co.uk/112950/liam-cooper-discusses-life-leeds-united-marcelo-bielsa/

Hvordan kan du lure på det? Stortsett så sier jo en alltid at en "aldri" har vært så fit før. Og om vi skulle vært bedre trent nå enn tidligere, betyr det noe negativt for arbeidet som har vært gjort tidligere? Er alt annet enn det beste noensinne rangert som elendig og dermed må kalles for sulliker?
At arbeidet som har vært gjort før med de samme spillerne og med andre trenere har vært sub par, er jo tydelig for alle å se! Men for all del, bring back TC eller Heckingbottom, to individer som aldri skulle hatt hevet lønn i Leeds United. Ansetter man middelmådigheter får man middelmådighet tilbake.
Sier Runar at vi skal bringe tilbake TC eller Heckingbottom? Det greier ikke jeg å tolke ut av innlegget.

Bromancer

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #286 på: August 23, 2018, 12:26:33 »

leedslife

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #287 på: August 23, 2018, 13:31:18 »
Ute i 2-3 uker:

https://www.leedsunited.com/news/team-news/23730/injury-update

Synd for Cooper med alle de småskadene han hele tiden pådrar seg.
Avhenig av at Pontus stepper opp nå og kommer seg opp på samme nivå.
Vil merke at man mister Cooper i posession, men Pontus på sin side er desto bedre i luftrommet.

HåvardK

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #288 på: August 23, 2018, 16:23:00 »
Ute i 2-3 uker:

https://www.leedsunited.com/news/team-news/23730/injury-update

Synd for Cooper med alle de småskadene han hele tiden pådrar seg.
Avhenig av at Pontus stepper opp nå og kommer seg opp på samme nivå.
Vil merke at man mister Cooper i posession, men Pontus på sin side er desto bedre i luftrommet.
Nå er vel ikke Cooper så aller verst i luftrommet heller, da.

Xern

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #289 på: August 23, 2018, 16:56:19 »
Ute i 2-3 uker:

https://www.leedsunited.com/news/team-news/23730/injury-update

Synd for Cooper med alle de småskadene han hele tiden pådrar seg.
Avhenig av at Pontus stepper opp nå og kommer seg opp på samme nivå.
Vil merke at man mister Cooper i posession, men Pontus på sin side er desto bedre i luftrommet.
Nå er vel ikke Cooper så aller verst i luftrommet heller, da.
+1
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Jon R

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #290 på: August 23, 2018, 18:51:49 »
Ute i 2-3 uker:

https://www.leedsunited.com/news/team-news/23730/injury-update

Synd for Cooper med alle de småskadene han hele tiden pådrar seg.
Avhenig av at Pontus stepper opp nå og kommer seg opp på samme nivå.
Vil merke at man mister Cooper i posession, men Pontus på sin side er desto bedre i luftrommet.
What? Pontus er IKKE bedre enn Cooper når vi snakker luftdueller!  I tillegg tror jeg laget vil savne den sterkt undervurderte venstrefoten til Cooper! Derimot er Pontus fantastisk til å krige og renske baller unna, virker jo nesten synsk til tider når det gjelder å lese hvor ballen vil falle ned.
Jon R.

RoarG

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #291 på: August 23, 2018, 18:53:45 »
Ute i 2-3 uker:

https://www.leedsunited.com/news/team-news/23730/injury-update

Synd for Cooper med alle de småskadene han hele tiden pådrar seg.
Avhenig av at Pontus stepper opp nå og kommer seg opp på samme nivå.
Vil merke at man mister Cooper i posession, men Pontus på sin side er desto bedre i luftrommet.
What? Pontus er IKKE bedre enn Cooper når vi snakker luftdueller!  I tillegg tror jeg laget vil savne den sterkt undervurderte venstrefoten til Cooper! Derimot er Pontus fantastisk til å krige og renske baller unna, virker jo nesten synsk til tider når det gjelder å lese hvor ballen vil falle ned.
Cooper, Leeds' svar på Bjørnebye?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #292 på: August 23, 2018, 19:39:57 »
Ute i 2-3 uker:

https://www.leedsunited.com/news/team-news/23730/injury-update

Synd for Cooper med alle de småskadene han hele tiden pådrar seg.
Avhenig av at Pontus stepper opp nå og kommer seg opp på samme nivå.
Vil merke at man mister Cooper i posession, men Pontus på sin side er desto bedre i luftrommet.
What? Pontus er IKKE bedre enn Cooper når vi snakker luftdueller!  I tillegg tror jeg laget vil savne den sterkt undervurderte venstrefoten til Cooper! Derimot er Pontus fantastisk til å krige og renske baller unna, virker jo nesten synsk til tider når det gjelder å lese hvor ballen vil falle ned.

 Er ikke det en viktig ingrediens hvis man skal dominere luftrommet? Smartness og timing skadet jo ikke lille Ayala eller Cannavaro.
Jeg føler meg sikrere med Pontus på banen skal vi f.eks opp mot Madine/Mitrovic type spillere. Selv om begge spiller vel PL nå:-)
Med Cooper derimot har vi et atskikkelig sterkere kort når vi er i posession.
Det var vel egentlig det jeg ville få frem hvis det forrige ble uklart.

Jon R

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #293 på: August 23, 2018, 20:47:10 »
Ute i 2-3 uker:

https://www.leedsunited.com/news/team-news/23730/injury-update

Synd for Cooper med alle de småskadene han hele tiden pådrar seg.
Avhenig av at Pontus stepper opp nå og kommer seg opp på samme nivå.
Vil merke at man mister Cooper i posession, men Pontus på sin side er desto bedre i luftrommet.
What? Pontus er IKKE bedre enn Cooper når vi snakker luftdueller!  I tillegg tror jeg laget vil savne den sterkt undervurderte venstrefoten til Cooper! Derimot er Pontus fantastisk til å krige og renske  baller unna, virker jo nesten synsk til tider når det gjelder å lese hvor ballen vil falle ned.

 Er ikke det en viktig ingrediens hvis man skal dominere luftrommet? Smartness og timing skadet jo ikke lille Ayala eller Cannavaro.
Jeg føler meg sikrere med Pontus på banen skal vi f.eks opp mot Madine/Mitrovic type spillere. Selv om begge spiller vel PL nå:-)
Med Cooper derimot har vi et atskikkelig sterkere kort når vi er i posession.
Det var vel egentlig det jeg ville få frem hvis det forrige ble uklart.
Klart som blekk nå!  ;D
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #294 på: August 30, 2018, 14:03:30 »
Leeds Everywhere

Happy birthday Skipper! Hope the injury recovery is going well @LiamCooper__  #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #295 på: September 01, 2018, 17:34:34 »
Liam Cooper er vel nå den spilleren i stallen som har flest kamper for Leeds, med sine 110.

Den andre med over 100, er Gaetano Berardi.
Super Leeds since 1968

flynn

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #296 på: September 03, 2018, 12:26:10 »
Liam Cooper er vel nå den spilleren i stallen som har flest kamper for Leeds, med sine 110.

Den andre med over 100, er Gaetano Berardi.

Da tror jeg du tenker kun seriekamper?
Vi har faktisk en brukbar rekke spillere som har rundet, eller vil kunne runde 100 kamper i nær framtid (jeg regner med cupkamper også):

Cooper:127
Berardi: 121
Dallas: 119
Phillips: 103
---
Roofe: 95
Hernandez: 86
Jansson: 84
Ayling: 81

Det er lenge siden vi hadde såpass kontinuitet i stallen!

flynn

Promotion 2010

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #297 på: September 04, 2018, 14:35:36 »
Leeds United: Healthy in-house rivalry hotting up – especially at the back

Lee Sobot
Published: 05:45 Tuesday 04 September 2018
 Centre-back Liam Cooper. PIC: Bruce Rollinson
Centre-back Liam Cooper. PIC: Bruce Rollinson
LIAM COOPER was naturally frustrated to injure his hamstring in the warm-up before last month’s Championship clash at Swansea City.


Given United’s flying start – which continued with a solid 2-2 draw at Swansea – the 27-year-old stressed he would have to “work really hard to earn his place back in the side.”

 Centre-back Pontus Jansson.
Centre-back Pontus Jansson.
As it was, just ten days after picking up his injury, Cooper found himself immediately restored to the team in place of Pontus Jansson for Friday night’s top-of-the-table clash with Middlesbrough.

“An unbelievable player” left on the bench admits United’s captain who says his squad are thriving on ultra-fierce competition for places in the side.

Cooper’s injury in south Wales ultimately afforded an opportunity for 18-year-old Jamie Shackleton at right-back with regular right-back Luke Ayling switching to centre-back to partner Gaetano Berardi in the absence of Jansson who also had a back injury.

Berardi is himself more naturally recognised as a full-back but has been shifted to play in the centre of defence under head coach Marcelo Bielsa with the 30-year-old having started all six of United’s league games.

Left-back-turned-centre-back Gaetano Berardi.

With Cooper still injured, Jansson then returned to partner Berardi at centre-back for United’s most recent away assignment at Norwich City in which the Leeds defence proved impregnable as Cooper looked on.

The 27-year-old returned to training two days before Friday’s crunch clash with Middlesbrough, leaving Bielsa with a decision to make – two from three out of Berardi, Jansson and Cooper.

Paying a huge compliment to the early-season form of Berardi, United’s Argentinian head coach opted to leave out Jansson with Cooper immediately restored to the side as Leeds ultimately kept a clean sheet through a goalless draw to keep themselves top of the division.

Three clean sheets from Leeds’ six league games and Cooper says the battle to start is clearly bringing out the best in United’s players.

Asked about the competition for places at Leeds and in particular at centre-back, Cooper admitted: ”It’s massive. Pontus is a great lad and he’s an unbelievable player and we all push each other.

“I have been in Pontus’ shoes before and he’s been in mine and we all push each other and it’s good to know that the lads are rooting for us as well.

“It had been ten days since I picked up the injury at Swansea and we were looking at two to three weeks out.

“But the physios here go off us. If we are feeling all right they will push us and I managed to train the last two days before the game and I felt great.

“The manager spoke to me on Thursday and he said ‘are you 100 per cent’ and I said ‘yeah’ and it’s just one of those things, you can’t come out of this team at the moment, the lads are really pushing each other and even the lads that aren’t playing.

“It’s a great group and it’s great to be a part of.”

That group sits top of the Championship heading into the international break with United leading second-placed Boro on goal difference with the two teams now the only unbeaten sides in the division.

United continue to earn plaudits for their free-flowing, high-press and crisp-passing game under Bielsa which starts at the back and even farther behind than Cooper with United’s captain having been highly impressed with goalkeeper Bailey Peacock-Farrell.

The 21-year-old faced a stern battle to keep the no 1 jersey after Leeds signed Jamal Blackman on loan from Chelsea in July but Bielsa has started every league game with Peacock-Farrell who has rewarded his head coach with sterling work with both his hands and feet.

Cooper said: “We have got great players in the final third but the defensive lads can play as well – all of us can handle the ball and it’s all confidence.

“It’s great to be a part of. Obviously Bailey has been doing brilliant, he’s been great with his feet and we are a work in progress.

“There’s a lot more to come from us and we know that but we have got to stay motivated for every game, game by game and long may the hard work continue.

“It takes so much pressure off the lads when you know your keeper is going to come and be big and strong and even if he has to come and wipe us out we don’t mind because he is doing the right thing.

“I thought Bails was brilliant on Friday night and he has really stepped up to the plate this year.”

As too, in the first six games of the season, have Leeds with Cooper admitting his men are thriving on the atmosphere at the club under Bielsa and at Elland Road with the defender highlighting the clear link to United’s current form and the buzz of the crowd.

The Whites captain says it is now down to United’s players to continue that for the remainder of the campaign with the defender highlighting the importance of starting games on the front foot.

Cooper beamed: “There’s a real buzz and I think when we are like that it entices the fans to get like that as well and it’s a horrible place to come and play when this place is rocking and we are on top of teams.

“It’s horrible and it’s intimidating for any team. We know that and we have got to get the fans on that from the first minute.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #298 på: September 19, 2018, 09:30:43 »
Som vanlig må man langt ned for å finne tråden til kapteinen. Syns han fortjener kred. Utviklet seg enormt. Tydeligvis en leder i gruppa, kanskje på en stille måte.
 

Killa

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #299 på: September 19, 2018, 09:32:35 »
Som vanlig må man langt ned for å finne tråden til kapteinen. Syns han fortjener kred. Utviklet seg enormt. Tydeligvis en leder i gruppa, kanskje på en stille måte.

+1 !! Coops har autoritet - og han oppmuntrer de andre spillerne (noen som så hans lille pep-talk med Alioski på vei til pause?)