Kamp: vs Burnley @ Elland Road, lørdag 8/8 2015, klokken 13.30 - norsk tid

Started by Promotion 2010, August 05, 2015, 20:17:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Annesj

Wood hever seg. Kunne også tenkt meg en bedre kant på høyre som kan konk med byram. Byram er ihvertfall ingen back. Altfor veik i CC.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Frode

Josch

Jeg ville tatt 1-1 før kampen og mener det var et greit resultat i en jevn kamp. Surt å slippe inn mål rett etter 1-0 når 3 poeng er  i lomma. Jeg mener likevel Burnley fortjente noe i denne kampen og blir blant de beste denne sesongen. 1-1 mot dem er ikke krise. :)

Forsvar: Strukturen i Leeds-forsvaret var ok. At Burnely får sjanser må vi regne med. 8) Bamba best i forsvar.
Angrepet: Bra de gangene vi fikk til overgangene, særlig første 20 min . Dallas er et gullkjøp! Spillet gikk sakte da Burnley stengte av rommene for vår unge midtbane. Hvor var kreativiteten når alt låste seg? . Woods virket noe tung og hadde EN stor sjans (2.omg) og burde scoret. Han var en liten skuffelse,  men er  ikke 100% matchfit, pluss at det var debuten.

Leeds vil ikke kjempe i toppen, men kanskje blant de  6-8 beste.

Smudge

Silvestri: Gjør en god match, men har svakheter i feltet. En av de beste i ligaen
Berardi: God og "heldig"kamp. Virker veldig usikker mann mot mann. Her kommer det mange kort. Ikke god nok.
Bellusci: Løs kanon på dekk. Må erstattes med Cooper, han virker tryggere i duellspillet.
Bamba: Vinner alt av duellspiller, den fødte kaptein. Han blir viktig.
Taylor: Spiller en "safe" kamp. Utfordrer aldri! Tror ikke han er god nok offensivt. Ny mann?

Adeyemi: Godkjent, men klarer han å dekke nok rom, usikker. Spennende type.
Cook: MOM... Hvis vi ikke rykker opp er han vekke til neste sesong.
Mowatt: Ganske usynlig, håper vi kan finne en rutinert spiller som kan gi Mowatt kamp om plassen.

Dallas: Bra kamp, men får ikke nok hjelp av Taylor. Ikke helt matchfit. Han blir viktig.
Byram: Ok. Virker ikke tøff nok til å utfordre, det MÃ... en ving gjøre. Må skjerpe seg
Wood: Svak, men tror han kommer. Ante puster han i nakken!

Leedsfan

Quote from: Kato on August 08, 2015, 15:31:27
Hvillke svar fikk vi så i dag?

1. Vi er milevis foran der vi var i fjor på samme dag.

2. Bellusci/Bamba er for rufsete. Ryggraden vår er for opp og ned. Man vet aldri hva som kommer.

3. Charlie Taylor glimrende på venstre back

4. Ser gjerne at det handles ny høyreback.

5. Sam Byram viktig mann. Både god en mot en, samt i lufta. Bruk han offensivt.

6. Lewis Cook spiller for England før han er 20. Banens beste.

7. Føler Chris Wood blir viktig for oss. Det kommer mål fra den kanten.

8. Antenucci har 20 mål i championship i seg.

9. Dallas med en del bra, men så ikke helt matchfit ut. Forsvant.

10. Adeyemi på det jevne. Langt bedre spillertype som anker enn for eksempel Austin.

Cook banens beste? Jeg synes han var mindre synlig enn vanlig! Bamba var en gigant i dag!

Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Cannavaro

Syns dette var en god start. Mye positivt å ta med seg. Vi skaper sjanser og er med på notene i etablert forsvar. Spennende med Dallas og Ante vil score mer denne sesongen om han får sjansen. Wood blir nyttig, han har scoringsteft i seg selv om det ikke lykkes idag. Liker oppofrelsen til Bellusci og Bamba, et tøft stopperpar dette. Byram kom mer til sin rett idag og Cook/Mowatt må stå for det kreative på midten.  Denne kampen var pluss i margen i min bok, jeg gleder meg til fortsettelsen...,,,
MFLU - Miracles For Leeds United

sportcarl1

sportcarl1

Quote from: Sleivind on August 08, 2015, 15:16:09
Er det feil av meg å påstå at Vokes ALLTID scorer mot oss?
släkten är alltid värst >:(

sportcarl1

Quote from: DenHviteYeboah on August 08, 2015, 15:26:32
Kjipt med utligning på slutten, men dette tror jeg faktsik kan bli veldig bra utover! Heia Uwe- gi den mannen penger ;)
fingertoppskänsla av Rösler med bytet Dallas/Antenucci

Jon R

Quote from: Kontakinte on August 08, 2015, 15:33:23
Quote from: Lexmark on August 08, 2015, 15:17:54
Jeg stoler ikke på Belluschi, ser helst at vi erstatter ham med en inn eller at en unggutt tar opp kampen. Uvøren i endel dueller.
Faen meg det dummeste jeg har hørt hittil i dag! Har vært konge hele kampen frem til denne missen han gjør og den er dessverre avgjørende ???. Det er da nettopp ungutta (våre 2 hobbiter) som slipper frem Burnley på kanten i forkant av målet.

Bellusci er den samme løse kanonen som i fjor. Veksler mellom det glimrende og det helt håpløse. Hvis du bare så en miss fra han gjennom hele kampen må du pusse brillene, balle.  ;)
Jon R.

sportcarl1

Quote from: Jon R on August 08, 2015, 17:22:22
Jeg stoler ikke på Belluschi, ser helst at vi erstatter ham med en inn eller at en unggutt tar opp kampen. Uvøren i endel dueller.
Faen meg det dummeste jeg har hørt hittil i dag! Har vært konge hele kampen frem til denne missen han gjør og den er dessverre avgjørende ???. Det er da nettopp ungutta (våre 2 hobbiter) som slipper frem Burnley på kanten i forkant av målet.

Bellusci er den samme løse kanonen som i fjor. Veksler mellom det glimrende og det helt håpløse. Hvis du bare så en miss fra han gjennom hele kampen må du pusse brillene, balle.  ;)
tycker vi har bra back upp i varje lagdel i Cooper,Murphy och Antenucci

Jon R

Mye bra å ta med seg fra denne kampen. Vi virker bedre organisert enn på mange år og unggutta på midtbanen imponerer i perioder. Dallas ser bra ut. Wood har jeg omtal i en annen tråd. I motsetning til mange her inne synes jeg han var helt håpløs som oppspillspunkt i denne kampen. Vant jo knapt nok en duell verken i lufta eller på bakken. Adeyemi var også litt skuffende. Forøvrig synes jeg laginnsatsen var helt prima, uten at noen stakk seg frem som en klar MOM. Min bestemannspris går til Ante.

Synes forøvrig  Røsler har gjort en glimrende jobb til nå!  :)

Børsen: Silvestri 7, Berardi 6, Bellusci 6, Bamba 7, Taylor 7. - Cook 7, Adeyemi 5, Mowatt 7 - Byram 7, Wood 4, Dallas 7 Sub: Sub * ANTENUCCI 8

Jon R.

AndyMathie

Belluschi var konge god i dag. Iallefall 7 på børsen. For noen lang pasninger! For noen glimrende brudd. Virker som om uansett hvor god han er så er det allikavel mange som sier skit om han. Veldig rart! Er veldig glad vi har Belluschi! Han gir alltid alt og gjør alt han kan for at vi skal vinne! Du ser at han kan ofre alt for Leeds. Herlig innstilling sammen med resten av laget.

Alt i alt en god forestilling og jeg gleder meg til fortsettelsen!  :)
We are Leeds and we are proud of it!

Jon R

Quote from: AndyMathie on August 08, 2015, 17:38:20
Belluschi var konge god i dag. Iallefall 7 på børsen. For noen lang pasninger! For noen glimrende brudd. Virker som om uansett hvor god han er så er det allikavel mange som sier skit om han. Veldig rart! Er veldig glad vi har Belluschi! Han gir alltid alt og gjør alt han kan for at vi skal vinne! Du ser at han kan ofre alt for Leeds. Herlig innstilling sammen med resten av laget.

Alt i alt en god forestilling og jeg gleder meg til fortsettelsen!  :)

Dette skjedde mens du og kontakinte var på dass eller pusset brillene. Misser ballen håpløst på midten tidlig i første, noe som skaper livs farlig kontring i mot. Handser innenfor 16 meter og dommer snyter Burnley for soleklar straffe. Er veik som en pusling i duellen som Vokes scorer på. Er generelt svak i dueller når han får en fysisk sterk spiller i mot. Er generelt rufsete i spillestilen. Du vet aldri hva utkommet blir....

Oppsummert: Gjør også veldig mye bra. Imponerende 40 meter pasning til Taylor. Bryter foran på en glimrende måte gjentatte ganger, men kunne vært direkte skyld i 3 baklengs mål = løs kanon på dekk.
Jon R.

Bye

Det er mulig jeg jeg gir ufortjent mye pepper til Belluschi - men da er det i såfall noen andre som må skjerpes opp litt; til tider var det mye rom for Burnley å boltre seg i foran egen 16-meter. Adeyemi og gullguttene som jukser når det skal løpes hjem? Hadde straffet seg mot bedre motstand, og ser ganske hasardiøst ut.
Trønder i Bergen!

Blank_File

Quote from: Lexmark on August 08, 2015, 18:02:34
Det er mulig jeg jeg gir ufortjent mye pepper til Belluschi - men da er det i såfall noen andre som må skjerpes opp litt; til tider var det mye rom for Burnley å boltre seg i foran egen 16-meter. Adeyemi og gullguttene som jukser når det skal løpes hjem? Hadde straffet seg mot bedre motstand, og ser ganske hasardiøst ut.

Enig. Vi er ikke i mål med defensiv organisering.

Jon R

Quote from: Blank_File on August 08, 2015, 18:03:25

Enig. Vi er ikke i mål med defensiv organisering.

Men vi er helt klart på vei!  :)
Jon R.

Kontakinte

Så ikke fler som gjorde meg opphisset hvetfall..

Bye

..absolutt. Det kan være vanskelig å huske på hvor lite organisert vi har sett ut de foregående sesongene. med Røsler på plass og såpass mange lovende spillere er det for meg naturlig å være litt strengere - var fornøyd med å overleve i fjor. Og så kan man bli flinkere til å rose i motgang og rise i medgang - à la Nils Arne Eggen m.fl.  ;)
Trønder i Bergen!

Eriksen55

Han hadde flere misser, som også flere andre hadde! Avgjørende for baklengsmålet sier flere... Ja han var sist i rekken av flere dårlige avgjørelser! Det er ingen som har trukket frem at han ryddet opp etter Bamba 2 ganger, at han hadde 2 vanvittige 40 m pass på lissa til vingene. Løs kanon i dag? Syntes han klarte seg greit! Bamba var dessuten mye nærmere rødt kort! 

Kontakinte

Quote from: Jon R on August 08, 2015, 17:49:52

Dette skjedde mens du og kontakinte var på dass eller pusset brillene. Misser ballen håpløst på midten tidlig i første, noe som skaper livs farlig kontring i mot. Handser innenfor 16 meter og dommer snyter Burnley for soleklar straffe. Er veik som en pusling i duellen som Vokes scorer på. Er generelt svak i dueller når han får en fysisk sterk spiller i mot. Er generelt rufsete i spillestilen. Du vet aldri hva utkommet blir....

Oppsummert: Gjør også veldig mye bra. Imponerende 40 meter pasning til Taylor. Bryter foran på en glimrende måte gjentatte ganger, men kunne vært direkte skyld i 3 baklengs mål = løs kanon på dekk.
JON!!!!!! Du ber om en langsom prikkedød om 14 dager!!

Jon R

Quote from: Kontakinte on August 08, 2015, 18:12:42
Quote from: Jon R on August 08, 2015, 17:49:52

JON!!!!!! Du ber om en langsom prikkedød om 14 dager!!
* LOL*  ;D
Jon R.

Kato

Bedre organisert enn tidligere. Men vanskelig å se for meg at vi er nærr opprykk  med Bamba og Bellusci i kjølerommet

Kontakinte

+1 bra observert, synes også C og M er gode offensivt men mye juks hjemmover.

Sølvreven

Cook, Byram Mowatt har mange fine kombinasjoner. Tror vi kommer til å få en veldig god midtbane etterhvert. Dallas viser at det bor en god spiller i han. Han trenger bare å bli bedre samspilt med resten av gjengen. Antenussi må starte. Han viste det i kampen mot Everton også. Bamba tok alt som kom i dag. Suveren kaptein. Silvestri er NR 1 bak. Berardi litt svak i duellspillet til tider. Bellusci og Taylor gjør en god kamp. Jeg ser lyst på fremtiden. MOT  ;D

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Promotion 2010

Quote from: Kato on August 08, 2015, 18:13:25
Bedre organisert enn tidligere. Men vanskelig å se for meg at vi er nærr opprykk  med Bamba og Bellusci i kjølerommet

Har du vendt deg mot Bellusci?   :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Annesj

Bedre organisert enn tidligere. Men vanskelig å se for meg at vi er nærr opprykk  med Bamba og Bellusci i kjølerommet

Forventes det opprykk iår???  ::)
Marching on together
We are so proud
We shout it out loud

Kato

Quote from: Promotion 2010 on August 08, 2015, 18:21:12

Har du vendt deg mot Bellusci?   :o
Enormt toppnivå. Men en vis mann sa en gang at det viktigste i et midtstopperpar er lite feil. Bellusci gjør store feil hver gang. Er svak en mot en. Dog glimrende offensivt

Kato

Quote from: Annesj on August 08, 2015, 18:29:05
Bedre organisert enn tidligere. Men vanskelig å se for meg at vi er nærr opprykk  med Bamba og Bellusci i kjølerommet

Selvsagt må vi måle etter opprykk. Vi legger ikke lista i ingenmannsland

Annesj

Quote from: Kato on August 08, 2015, 18:32:40
Quote from: Annesj on August 08, 2015, 18:29:05

Selvsagt må vi måle etter opprykk. Vi legger ikke lista i ingenmannsland

Da blir det en tung ses for deg.
Marching on together
We are so proud
We shout it out loud