Skrevet av Emne: Tidligere eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017- 17/7-2023  (Lest 363169 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #30 på: Januar 05, 2017, 19:33:04 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #31 på: Januar 05, 2017, 19:34:43 »
Leeds United and Andrea Radrizzani? Maybe, but who is he?

After being spotted again this weekend, Andrea Radrizzani is a name on every Leeds fan’s lips today. But who is this man who is the front runner to finally buy the club from Massimo Cellino?

https://www.google.no/amp/throughitalltogether.sbnation.com/platform/amp/2016/11/21/13687954/leeds-united-andrea-radrizzani-maybe-but-who-is-he?client=safari

 :)
« Siste redigering: Januar 05, 2017, 19:36:23 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

willum

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #33 på: Januar 06, 2017, 09:23:08 »
Med mindre Radrizzani finansierer sitt kjøp av klubben (nå og til sommeren) med å belaste klubben med millioner i gjeld, som Cellino gjorde, så har han allerede en langt bedre start enn sin landsmann.

Ja, og så har han jo ikke (så vidt vi vet, forsøkt å få) sparket en eneste manager i løpet av snart to døgn.

Lovende start altså, blir spennende å følge med i fortsettelsen. Håper ingen forelsker seg i fyren, men vurderer han nøkternt ut fra hvordan han fungerer som eier.

asLeeds

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #34 på: Januar 06, 2017, 12:59:46 »
Ka e Radrizzani go for i cash ?? Kor mykje peng har han på bok ?
DALHEIM WHITES

Sydhagen

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #35 på: Januar 06, 2017, 13:10:43 »
Ka e Radrizzani go for i cash ?? Kor mykje peng har han på bok ?

Solgte nylig deler av sitt mediefirma for ca 600mill pund.
Så noe cash har han.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

ibster

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #36 på: Januar 06, 2017, 13:26:12 »
Med mindre Radrizzani finansierer sitt kjøp av klubben (nå og til sommeren) med å belaste klubben med millioner i gjeld, som Cellino gjorde, så har han allerede en langt bedre start enn sin landsmann.

Ja, og så har han jo ikke (så vidt vi vet, forsøkt å få) sparket en eneste manager i løpet av snart to døgn.

Lovende start altså, blir spennende å følge med i fortsettelsen. Håper ingen forelsker seg i fyren, men vurderer han nøkternt ut fra hvordan han fungerer som eier.

Etter en nøktern vurdering er jeg forelsket. Følger selvsagt med på ham med argusøyne, som en sjalu kjæreste.

Don't let us down Radz.

Woody

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #37 på: Januar 06, 2017, 13:49:32 »
Ka e Radrizzani go for i cash ?? Kor mykje peng har han på bok ?

Solgte nylig deler av sitt mediefirma for ca 600mill pund.
Så noe cash har han.

Bør vere mulig å kjøpe ut ER og TA da ja :)
LIFE IS LEEDS

Xern

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #38 på: Januar 06, 2017, 14:43:04 »
Ka e Radrizzani go for i cash ?? Kor mykje peng har han på bok ?

Solgte nylig deler av sitt mediefirma for ca 600mill pund.
Så noe cash har han.

Bør vere mulig å kjøpe ut ER og TA da ja :)
Tviler på det skjer før opprykk til PL. Pengene går nok helt og holdent til spillere/trenerapparat til den tid.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

ØBS

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #39 på: Januar 06, 2017, 14:59:55 »
Jeg må si at jeg har ikke den samme "hva var det jeg sa"-magefølelsen som da Cellino overtok.

MOT
LUSCOS-hilsen
ØBS

GeirO

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #40 på: Januar 06, 2017, 17:42:39 »
Ka e Radrizzani go for i cash ?? Kor mykje peng har han på bok ?

Solgte nylig deler av sitt mediefirma for ca 600mill pund.
Så noe cash har han.
Eller var dette den totale formuen, mener han fikk 350 mill. pund for salget og hadde 250 mill. pund fra før. Men har ikke tittet i nettbanken hans....
MOT

Josch

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #41 på: Januar 06, 2017, 18:36:42 »
Leeds' kamp mot Derby i mars, Radrizzanis rolle i Leeds

Leeds' kamp mot Derby senere i vår er et prøveprosjekt der klubbene lager egne TV-avtaler for akkurat denne kampen . Jeg tror inntoget til Radrizzani bl.a har med økte inntekter for individuelle  TV-avtaler for klubben(e) å gjøre. Nettopp  TV-avtaler er hans spesialområde. (Tviler på at hans inntog er for at Cellino skal tre tilbake) Enten vi blir i ch.ship eller PL:  Nye TV-avtaler lages om ikke så mange år (2019),  eller de kan bli kjent ugyldige.

Derbys eier  Mel Morris jobber for   akkurat det samme : Bort ned kollektive avtaler og mer individuelle avtaler der de store får mer av kaka (akkurat som Italia) . Cellino/Leeds var jo i "bråk" med  SKY for ett år siden (før kampen mot  Derby!) da de truet med å stenge  SKY ute med sine kameraer . Cellino mente Leeds ble utnyttet og klubben ville se avtalen mellom FL og  Sky. (Leeds ønsket transparente avtaler). Mediene fremstilte Cellino som en kranglefant fordi det "selger" mer enn substansen i dette. Trist at YEP også hang seg på dette. SKY vil selvsagt ikke skrive noe om dette temaet eller omtale det i studio.

Jeg tror det går i den retningen og at noen store klubber i FL vil ta en rettsak for å eliminere nåværende avtaleform (eller i det minste en rettslig avklaring, rettsaker setter ting på spissen).

Denne artikkelen oppsummerer alt dette.
www.fansnetwork.co.uk/football/leedsunited/news/44693/

De som tror at Radrizzani primært kommer med  "masse cash" for å kjøpe ut Cellino og kjøpe masse spillere fort , tror jeg får seg en overraskelse. Radrizzani er hentet inn like mye for sin kompetanse på sportsrettigheter og avtaler. Det er Cellino som har ønsket seg hans kompetanse til Leeds, og når Leeds kommer til  PL vil Radrizzani være Leeds' talsmann når TV-avtaler og vilkår skal utformes for de største klubbene i  landet. Han vil jobbe for individuelle avtaler (delvis). En individuell avtale i FL vil også gjøre det enklere for  Leeds å rykke opp (de rike blir rikere på bekostning av mindre klubber).

Det er slik jeg ser dette for meg. Noen kaller Cellino en kjeltring, men jeg tror han har en tanke bak dette.
« Siste redigering: Januar 06, 2017, 19:05:40 av Josch »

Dennis

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #42 på: Januar 06, 2017, 18:59:36 »

De som tror at Radrizzani primært kommer med  "masse cash" for å kjøpe ut Cellino og kjøpe masse spillere fort , tror jeg får seg en overraskelse. Radrizzani er hentet inn like mye for sin kompetanse på sportsrettigheter og avtaler. Det er Cellino som har ønsket seg hans kompetanse til Leeds, og når Leeds kommer til  PL vil Radrizzani være Leeds' talsmann når avtaler og vilkår skal utformes for de største klubbene i  landet. En individuell avtale i FL vil også gjøre det enklere for  Leeds å rykke opp (de rike blir rikere på bekostning av mindre klubber).

Det er slik jeg ser dette for meg. Noen kaller Cellino en kjeltring, men jeg tror han har en tanke bak dette.

At det ikke blir noen splashing av cashen, tror jeg du får helt rett i. Det har derimot ikke Cellino gjort, som tidligere påpekt. Det har vært solgt for flere ganger mer enn det har blitt hentet for. Ingenting galt i det i og for seg, men når man måler Cellinos pengebruk på spillere, er man helt nødt å ta i betraktning at klubben har solgt McCormack, Cook og Byram; klubbens tre beste på gitte tidspunkt, samt to av eget arvesølv. Man kan heller ikke påstå at det har blitt henta særlig fornuftig, før i sommer.

Registrerer også annetsteds på forumet at du mener det er en haug med inkompetente fans som kritiserer Cellino, som har kommet med lass med feilaktige påstander. Stiller meg undrende til dette og hva som har forandret seg i forbindelse med salget. For å si det på en annen måte: Hvorfor har salg av aksjeposten til Cellino motbevist kritikerne?

Det er tydelig at Cellino har vært taus som et følge av utarbeidelsen i denne avtalen. At klubben gjør det bra sportslig i periodene han holder seg vekke fra det som skjer på banen, er det vanskelig å rose han for. I mine øyne, altså - før du sier deg uenig i påstanden.

Jeg registrerer at du tror Cellino blir lenger enn sommeren. Jeg er ikke av den betraktning. Basert på Cellinos historie, væremåte og utalelser, er han ikke typen som liker å dele styringen. Om han ønsket Radrizzani inn for sin ekspertise på områdene du nevner, hadde han bare kunne ansette han. Dette er gjort av nødvendighet og/eller et ønske om å fase seg ut. Det blir kun spekulasjoner, men det påstås fra mange flere hold uavhengige av hverandre at Radrizzani har bidratt økonomisk siden sommeren også.

Mye her som kan spås og antas fram eller tilbake, avhengig om man liker eller misliker fyren, men det siste får vi svar på før eller siden. Jeg tror den siste posten selges når vi vet hvilken divisjonen klubben spiller i neste år.

Ønsker jeg at Cellino skal lykkes? Selvsagt, fordi det betyr at Leeds lykkes.
Jeg tror derimot ikke han er i stand til å gjøre det; derfor ønsker jeg at han nå selger seg helt ut.
« Siste redigering: Januar 06, 2017, 19:01:27 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Josch

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #43 på: Januar 06, 2017, 19:39:50 »

De som tror at Radrizzani primært kommer med  "masse cash" for å kjøpe ut Cellino og kjøpe masse spillere fort , tror jeg får seg en overraskelse. Radrizzani er hentet inn like mye for sin kompetanse på sportsrettigheter og avtaler. Det er Cellino som har ønsket seg hans kompetanse til Leeds, og når Leeds kommer til  PL vil Radrizzani være Leeds' talsmann når avtaler og vilkår skal utformes for de største klubbene i  landet. En individuell avtale i FL vil også gjøre det enklere for  Leeds å rykke opp (de rike blir rikere på bekostning av mindre klubber).

Det er slik jeg ser dette for meg. Noen kaller Cellino en kjeltring, men jeg tror han har en tanke bak dette.

At det ikke blir noen splashing av cashen, tror jeg du får helt rett i. Det har derimot ikke Cellino gjort, som tidligere påpekt. Det har vært solgt for flere ganger mer enn det har blitt hentet for. Ingenting galt i det i og for seg, men når man måler Cellinos pengebruk på spillere, er man helt nødt å ta i betraktning at klubben har solgt McCormack, Cook og Byram; klubbens tre beste på gitte tidspunkt, samt to av eget arvesølv. Man kan heller ikke påstå at det har blitt henta særlig fornuftig, før i sommer.

Registrerer også annetsteds på forumet at du mener det er en haug med inkompetente fans som kritiserer Cellino, som har kommet med lass med feilaktige påstander. Stiller meg undrende til dette og hva som har forandret seg i forbindelse med salget. For å si det på en annen måte: Hvorfor har salg av aksjeposten til Cellino motbevist kritikerne?

Det er tydelig at Cellino har vært taus som et følge av utarbeidelsen i denne avtalen. At klubben gjør det bra sportslig i periodene han holder seg vekke fra det som skjer på banen, er det vanskelig å rose han for. I mine øyne, altså - før du sier deg uenig i påstanden.

Jeg registrerer at du tror Cellino blir lenger enn sommeren. Jeg er ikke av den betraktning. Basert på Cellinos historie, væremåte og utalelser, er han ikke typen som liker å dele styringen. Om han ønsket Radrizzani inn for sin ekspertise på områdene du nevner, hadde han bare kunne ansette han. Dette er gjort av nødvendighet og/eller et ønske om å fase seg ut. Det blir kun spekulasjoner, men det påstås fra mange flere hold uavhengige av hverandre at Radrizzani har bidratt økonomisk siden sommeren også.

Mye her som kan spås og antas fram eller tilbake, avhengig om man liker eller misliker fyren, men det siste får vi svar på før eller siden. Jeg tror den siste posten selges når vi vet hvilken divisjonen klubben spiller i neste år.

Ønsker jeg at Cellino skal lykkes? Selvsagt, fordi det betyr at Leeds lykkes.
Jeg tror derimot ikke han er i stand til å gjøre det; derfor ønsker jeg at han nå selger seg helt ut.

-Jeg mener noen av argumentene mot Cellino var feilslått. F.eks at han ikke nådde sportslige resultater i første og andre sesong (bare se kommentarene)  og at han "vanstyrte" Leeds (sagt på dette forum flere ganger). Nå vet vi bedre. Leeds er ikke vanstyrt økonomisk og sportslige resultater begynner å komme. At man ikke liker Cellino pga rettsaker og negatviv omtale kan jeg forstå. Det er en ærlig sak å ikke like noen. Men noen kritikere har helt enkelt tatt feil om hva som ville skje sportslig (selv om vi ikke har hele fasiten ennå). Men nå brukes ikke det sportslige og økonomiske mot ham lenger. Nå finner man på andre grunner for å ikke like ham. Man kaller han rett og slett "kjeltring" i stedet.  Da mener jeg man er gått litt tom.

-Hvis han må selge en spiller for å oppnå best mulig pris,  og for å gi økonomien et fundament,  så må en eier få lov til det. Alt handler ikke om  spillere kjøpt  og solgt og lage et regnskap over dette. Poenget er hva eieren får til over tid med hele klubben.

-jeg er heller ikke sikker på hva som vil skje med Cellino . Men det som har skjedd i høst støtter de tanker jeg hadde i fjor på denne tiden, at 3. sesong ville det skje noe. Og det støtter opp om lovnadene fra mai om  "garantert play off". Cellino sier mye rart og jeg tar ikke alt bokstavelig . Jeg er ikke sikker på at Cellino fortsetter over sommeren, men  jeg tror "kilder" som sier han vil forsvinne og at han  "ikke styrer selv" har en egen agenda .

-det kan jo hende at  Cellino ønsket seg en investor i tillegg til denne kompetansen. Jeg ser ikke noe rart i det. Og at Radrizzani forlangte 50% eierskap for å tilby sine tjenester. Ikke noe merkverdig her.
« Siste redigering: Januar 06, 2017, 19:49:14 av Josch »

Promotion 2010

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #44 på: Januar 06, 2017, 22:20:43 »
Mye av det som har skjedd denne sesongen minner mye om FLAKS!

Jeg tror ikke Cellino ansatte denne haugen med headcoacher med en plan om å finne Monk! Jeg tror han er veldig triggerhappy og at han gambler på at flaks eller hans overtro skal gi ham resultater.

Cellino valgte nok Monk, men det var en no-brainer!

Hva som skjedde på spillerfronten var nok både Monk og tildels Rad "in charge of"!


Jeg tror faktisk at Cellino ikke ante hva han gjorde når han ansatte Monk!

Jeg tror faktisk at Cellino ikke har penger til å lede klubben videre!

Jeg tror at Rad's kontakter kan ta oss videre, neppe hans finanser!

Jeg tror at vi får Chinesiske investorer idet vi påny kommer opp i PL!

Jeg tror likevel at Rad er her de neste 5-7 årene!


 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #45 på: Januar 07, 2017, 07:34:44 »
Kan vi holde Cellino-diskusjonen i Cellino-tråden?
Hekta på Leeds siden 1974

berlin

Sv: Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #46 på: Januar 07, 2017, 09:18:18 »
Kan vi holde Cellino-diskusjonen i Cellino-tråden?

Enig, det er få "Cellino-innlegg" som forsvarer å være i denne tråden, altså ved at de har en klar link til Rad.

Josch

Sv: Sv: Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #47 på: Januar 07, 2017, 10:22:23 »
Men mitt poeng var: det jobbes med å endre TV-avtalen, hvor både Cellino og Radrizzani spiller en rolle. Og så raser det på med innlegg om hva cellino gjorde i 2014!!! Mange bare sulter etter å rakke ned på Cellino selv om temaet er et annet.

Jon R

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #48 på: Januar 07, 2017, 11:47:22 »
Har flyttet en drøss med innlegg til Cellino tråden. Rene Cellino synspunkter legges inn der.
Jon R.

sportcarl1

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #49 på: Januar 07, 2017, 18:14:49 »
Perfekt läge att sälja 50 % nu när vi ligger femma efter drygt halva säsongen. Och resterande 50% till sommaren då vi förhoppningsvis  är i PL. Hoppas och tror detta kan bli bra och att Radrizziani är rätt man på rätt plats
 

stian

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #50 på: Januar 07, 2017, 19:24:48 »
Det som i alle fall er helt sikkert er at Radrizzani blir positivt mottatt i Leeds og at hans inntog forsterker den positiviteten som omgir klubben nå. Det er perfekt timing for januarvinduet at vi fremstår som en klubb som er i stabilitet og som er på vei opp og frem. Det er rart med flyt og momentum for en klubb - plutselig blir en i stand til å likke til seg de få kvalitetsspillerne som utgjør forskjellen på topp ti og topp tre i en liga. Raddiz kunne ikke funnet et bedre tidspunkt å gjøre sitt inntog på.

RoarG

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #51 på: Januar 07, 2017, 21:09:48 »
Med mindre Radrizzani finansierer sitt kjøp av klubben (nå og til sommeren) med å belaste klubben med millioner i gjeld, som Cellino gjorde, så har han allerede en langt bedre start enn sin landsmann.

Ja, og så har han jo ikke (så vidt vi vet, forsøkt å få) sparket en eneste manager i løpet av snart to døgn.

Lovende start altså, blir spennende å følge med i fortsettelsen. Håper ingen forelsker seg i fyren, men vurderer han nøkternt ut fra hvordan han fungerer som eier.

Etter en nøktern vurdering er jeg forelsket. Følger selvsagt med på ham med argusøyne, som en sjalu kjæreste.

Don't let us down Radz.
Forelskelse er nøkternt ;).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Feologild

  • Gjest
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #52 på: Januar 08, 2017, 15:17:24 »
Jeg våger å være forsiktig optimist ovenfor Andrea Radrizzani

Xern

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #53 på: Januar 08, 2017, 18:59:18 »
Våger å melde meg som en relativt stor optimist. Forventer stabilitet nå. Tror dette er ensidig positivt, ikke minst for klubbens omdømme. Lei av å bli ansett som en sirkusklubb.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #54 på: Januar 08, 2017, 22:26:34 »
Det ser ikke ut som det er postet her...

I pre-match pressekonferansen innrømmet Monk at han allerede har møtt, og snakket med, Radrizzani.

Make of that what you want. :)

Phil Hay Retweeted
Leeds United ‏@LUFC  Jan 6
@GarryMonk "The investment by Mr Radrizzani is positive news, we have been aware of it for a while and now it is official"
 @GarryMonk "We have met briefly and I am looking forward to meeting with both owners again next week"



Phil Hay Retweeted
Lee Sobot ‏@LeeSobotYEP  Jan 6
Monk: ""In Mr Radrizzani's statement, he clearly has a passion to drive the club forwards" #lufc

Phil Hay Retweeted
Adam Pope ‏@APOPEY  Jan 6
GM says Andrea Radrizzani was "very impressive" when he met him for a brief period earlier this season. #lufc

Adam Pope ‏@APOPEY  Jan 6
GM: "I think his experience & his contacts in this industry are key. I'm looking forward to meeting the owners properly." #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #55 på: Januar 08, 2017, 22:33:42 »
The Sun today reporting that we are bringing Ian Broomfield back as chief scout. He left us in 2003 but has recently left his role at Spurs. Looks like things are definitely moving in the right direction   
- waccoe

Sitat
From Venice to Villa Park, across two millenniums, the story of how David O'Leary and Ian Broomfield got their man makes even the Mounties appear lacking in perseverance.

From Venice to Villa Park, across two millenniums, the story of how David O'Leary and Ian Broomfield got their man makes even the Mounties appear lacking in perseverance.

The policing analogy is not lost on Broomfield, O'Leary's chief scout at Aston Villa, as he recalls the pair's pursuit of Martin Laursen, the Denmark captain. During more than a decade of detective work in the CID, Broomfield, a 53-year-old Bristolian, helped bring many criminals to justice.

Laursen, who misses today's visit of Chelsea due to what could prove to be a long-term knee injury, cost £3m from Milan before heading off to Euro 2004. Broomfield's file on him opened five years earlier. Newly installed as head of O'Leary's scouting operation at Leeds United, he had travelled to watch a player in a game between Venezia and Verona.

The scene he paints is redolent of a Cornetto advert. "Afterwards, I was waiting for the motorboat to Venice airport when David rang to ask how our target had played. I said: 'He's not for us. But I have seen the new Gordon McQueen-cum-Jim Holton'."

The comparison with the two Scotland stoppers struck a chord with O'Leary, no mean centre-half himself, so Broomfield continued his surveillance. "David saw him and so did Roy Aitken [then Leeds' reserve coach and now O'Leary's deputy]. We all liked him. But the chairman, Peter Ridsdale, wanted to see for himself before approving a bid. So one Sunday we made the trek to Reggina in southern Italy.

"To our horror, we couldn't spot Martin when the teams ran out. Then he limped to the dug-out with a big bandage around an ankle. He'd been injured in the warm-up! We hoped to nick him for £2m max. A month later he cost Parma £7m. But we kept tabs on him and now we've got him."

The concept of "nicking" people may stem from the years Broomfield spent tracking down wanted villains rather than would-be Villans. Yet football had felt his collar long before he joined the law.

After joining Bristol City as a teenaged striker he was selected to train with the England youth squad. "Charlie George was my room-mate," he says in what sounds like the title of a warts-and-all autobiography. "And I ruptured my Achilles tendon. Completely ripped it."

His career became stop-start, then went into reverse. At 26, after stints at Stockport and in South Africa, he decided life as a lower-division journeyman may not pay the bills for a family with two young children.

Re-routing to police work, Broomfield progressed to the Serious Crime and Murder Squads. He worked on 30 killings but his most high-profile case - which led, coincidentally, to his being seconded to Birmingham from Manchester - was the abduction of a Midlands estate agent called Stephanie Slater.

"It turned out she was being kept in a box in the Nottingham area. The voice of the kidnapper was played on television and his wife identified him, a guy called Michael Samms. He'd also killed a Leeds prostitute, a young girl named Julie Dart."

A chance meeting on holiday with Nicky Holmes, a former Southampton captain, led to his combining the "day" job with scouting for the south-coast club. Certain skills overlapped: attention to detail, checking on the lifestyle of a suspect or a signing, and networking contacts.

The link with Leeds had its origins in an offer from the then manager, Howard Wilkinson, to assess future opponents. Broomfield went full-time under George Graham, followed him to Tottenham and then returned to work for O'Leary.

At Villa, O'Leary does not have the resources to buy what Broomfield terms "top-dollar players", such as Ridsdale sanctioned at Leeds with shocking consequences. They certainly cannot compete with Chelsea since Roman Abramovich began throwing his money around.

But last season, O'Leary and Broomfield's first at Villa, the side rose from 16th to sixth, proving the Irishman was no mere "spending manager". "As far as David was aware, the cash was there to spend [at Leeds]," asserts Broomfield. "He didn't know it was all geared to reaching the Champions' League. People talk about what we spent but they forget the value of the squad before the market crashed. We turned down £20m for Mark Viduka and they got £30m for Rio Ferdinand.

"The players we brought in at Villa last season - Thomas Sorensen, Gavin McCann and Nolberto Solano - didn't cost massive amounts, but they all came off. We added Martin Laursen, Carlton Cole [from Chelsea], Vaclav Drobny [Strasbourg] and Mathieu Berson [Nantes] this summer, but also let lots of players go. We're still short of numbers, and you never stop looking for that extra quality to help you attack the big boys.

"We try to find players who are bronze or silver and turn them into silver and gold. We did it at Leeds with Olivier Dacourt, Michael Bridges and Eirik Bakke. But it's becoming harder to find players in this country. For a similar price to someone from the lower divisions you can take the best of the Dutch, Czech or French Under-21s.

"The crucial thing is not so much what you bring into a club. It's what you keep out. Villa have probably spent £50m in recent years on players they got nothing back on: Stan Collymore, Bosko Balaban, John Fashanu and so on."

The fans have tended to vent their frustration on the veteran chairman, Doug Ellis. Now that they can sense the club advancing again, will O'Leary be able to satisfy expectations? "The competition's very intense," says Broomfield, with Villa again in sixth place. "Even before you get to the big three there's Newcastle and Liverpool.

"I also look at the money Tottenham have splashed out this past year and at what Middlesbrough and Birmingham have spent. They haven't cost big fees, but the wages for people like Viduka and [Muzzy] Izzet will run into millions."

Villa, explains Broomfield, intend to invest prudently and develop home-grown talent. He talks, as if discussing undercover surveillance in his former job, of "proceeding quietly". It would never do for rouble-rich Chelsea and some will say it represents a departure for O'Leary - though the patient stalking of Laursen flies in the face of lazy stereotypes.

From an article in 2004 when he was working at Villa with David O'Leary
« Siste redigering: Januar 08, 2017, 22:37:22 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #56 på: Januar 08, 2017, 22:44:10 »
Om Ivan Bravo går diskusjonen om han forlater en ufullført jobb ifm Quatar-VM eller om han bare er 'observatør'/rådgiver for Radz...
I alle fall:

Ok got in touch with my mate in Qatar, here's what he said ... 
 
Hi Pal
Yeh I know Ivan Bravo well. He's the Director General of Aspire, not owner. He was a Director at Real Madrid before then. He's a good guy - good organiser and coordinator. I've met him a lot and he's done good work here.
More of an administrator than a football guy though.

...

A bit more  (he's a scum fan but I'll let him off) 
 
He was brought in here to set up the academy with good coaches and good background staff, all your physiologists and sports scientists and everything else that comes with it these days he helped create the Performance Lab at Real Madrid so he'll certainly come in and look to set up the back-end of the club with good facilities and good people, and obviously he knows well how to run a first rate academy. So pains me to say it but he would be a good appointment.
That said I just can't see it. He's on mega bucks here and coordinating a pretty amazing project ahead of the World Cup. So not sure why he'd leave. Remember he left Real Madrid to come here! So I'd be surprised if LUFC could afford/attract him. Might be a part-time thing.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #57 på: Januar 08, 2017, 22:56:20 »
It was impressed to me that if this take-over went through then a serious management team would be incoming to ER. This source of this is a current FL club owner. In his opinion, Leeds will be a top 6 Premiership within a few short years. Hoping to find out more next week.
 - ultraleeds på waccoe
(snakk om backroom staff ikke sportsavdelingen)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #58 på: Januar 08, 2017, 23:06:30 »
Leeds United: Leeds boss Monk not expecting big cash injection from investor Radrizzani

Leeds United co-owner, Andrea Radrizzani. Phil Hay 19:07 Sunday 08 January 2017

 7 Have your say Garry Monk insisted he would not be looking for a huge transfer pot from Andrea Radrizzani when he meets with Leeds United’s new co-owner this week – and said he expected the club’s policy on selling players to remain unchanged. United’s head coach will hold talks with Radrizzani ahead of Friday’s Championship game against Derby County after the Italian completed his purchase of a 50 per cent stake from existing owner Massimo Cellino.

Radrizzani and Cellino finalised a joint ownership deal on Wednesday and both men are due to fly into England in the coming days after time abroad. The investment by Radrizzani came at an early stage of the January transfer window, raising the possibility of increased funds for Monk to spend on a squad who are competing for promotion from the Championship, but the United boss is realistic about the likelihood of the development vastly altering his power in the transfer market. Asked if he was hopeful of a big hike in the financial backing given to him, Monk said: “I don’t think the world works like that to be honest.“We’ve been successful so far with not the biggest budget in the league. There are a lot of teams with a bigger budgets than what we work to but it’s not about money all the time. It’s about the process you go through and the things you put in place – the foundations.

“My job is the football side, on the pitch, and of course it’s for the owners to help guide that and to give the best support possible. But until we have the discussions about how the owners want to take the club forward and how it all works, I won’t really know.”Monk stated prior to Radrizzani’s investment that Leeds would not be drawn into selling any of their leading players this month and categorically ruled out any chance of left-back Charlie Taylor leaving Elland Road. Taylor is into the last six months of his contract and could leave United for a tribunal fee in the summer but Monk plans to retain him until the end of the season and is confident that Radrizzani will adopt the same stance.

Monk said: “All I know is that players won’t be leaving in January.”He added. “We said the same in the summer. Everyone doubted that but we stood very firm and we’ll stand firm in January because the squad are improving all the time.“We can only add. We can’t take away from it. That’ll be part of the discussions (this week) but I’m sure the stance will be exactly the same.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-leeds-boss-monk-not-expecting-big-cash-injection-from-investor-radrizzani-1-8323329
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #59 på: Januar 08, 2017, 23:21:53 »
Flere som muligens blir skuffet nå om ikke det kommer inn noen kanoner, var jo noen som trodde pengene Rad betalte for aksjene sin skulle gå rett til spillerkjøp.