Skrevet av Emne: Tidligere eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017- 17/7-2023  (Lest 363129 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #60 på: Januar 08, 2017, 23:27:44 »
Flere som muligens blir skuffet nå om ikke det kommer inn noen kanoner, var jo noen som trodde pengene Rad betalte for aksjene sin skulle gå rett til spillerkjøp.
Ikke jeg, i alle fall. I den flyten vi er i skal man være forsiktig med å gjøre for mange forandringer,
En spiss som avlastning for Wood, en som også kan operere på egen hånd (noe man mener Antonsson ikke kan...). Dessuten enten en ving ekstra eller ekstra midtstopper, that's it for me.
Men ellers venter jeg jo hva Monk prioriterer...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #61 på: Januar 08, 2017, 23:34:28 »
Flere som muligens blir skuffet nå om ikke det kommer inn noen kanoner, var jo noen som trodde pengene Rad betalte for aksjene sin skulle gå rett til spillerkjøp.
Ikke jeg, i alle fall. I den flyten vi er i skal man være forsiktig med å gjøre for mange forandringer,
En spiss som avlastning for Wood, en som også kan operere på egen hånd (noe man mener Antonsson ikke kan...). Dessuten enten en ving ekstra eller ekstra midtstopper, that's it for me.
Men ellers venter jeg jo hva Monk prioriterer...

Enig, håper Antonssen kommer etter hvert, potensialet er der.

Jon R

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #62 på: Januar 08, 2017, 23:41:07 »
Flere som muligens blir skuffet nå om ikke det kommer inn noen kanoner, var jo noen som trodde pengene Rad betalte for aksjene sin skulle gå rett til spillerkjøp.
Har nesten ikke sett noen som har skrevet at de forventer kjøpe bonanza i dette vinduet. De fleste har vel ganske nøkterne forventninger. Dessuten, så lenge det går bra sportslig blir det nok lite krav om forsterkninger.  :)
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #63 på: Januar 08, 2017, 23:48:18 »
Flere som muligens blir skuffet nå om ikke det kommer inn noen kanoner, var jo noen som trodde pengene Rad betalte for aksjene sin skulle gå rett til spillerkjøp.
Har nesten ikke sett noen som har skrevet at de forventer kjøpe bonanza i dette vinduet. De fleste har vel ganske nøkterne forventninger. Dessuten, så lenge det går bra sportslig blir det nok lite krav om forsterkninger.  :)

Nei, men som Monk sier ønsker han inn 1-2 spillere for å pushe laget, de som kommer inn da må være bedre enn de vi har, da koster det nødvendigvis noen £ men kan selvsagt låne, sikkert det lureste i denne vinduet om vi da ikke kan gjøre ett kupp ett eller annet sted.

ibster

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #64 på: Januar 09, 2017, 08:53:48 »
Med mindre Radrizzani finansierer sitt kjøp av klubben (nå og til sommeren) med å belaste klubben med millioner i gjeld, som Cellino gjorde, så har han allerede en langt bedre start enn sin landsmann.

Ja, og så har han jo ikke (så vidt vi vet, forsøkt å få) sparket en eneste manager i løpet av snart to døgn.

Lovende start altså, blir spennende å følge med i fortsettelsen. Håper ingen forelsker seg i fyren, men vurderer han nøkternt ut fra hvordan han fungerer som eier.

Etter en nøktern vurdering er jeg forelsket. Følger selvsagt med på ham med argusøyne, som en sjalu kjæreste.

Don't let us down Radz.
Forelskelse er nøkternt ;).

Joda. Han har en del å bevise fortsatt men mye galt skal skje om han går inn på pallen i kåringen: Verste eier i LUFCs historie. Der er det tett i toppen!

h.b

  • Gjest
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #65 på: Januar 09, 2017, 10:38:17 »
Med mindre Radrizzani finansierer sitt kjøp av klubben (nå og til sommeren) med å belaste klubben med millioner i gjeld, som Cellino gjorde, så har han allerede en langt bedre start enn sin landsmann.

Ja, og så har han jo ikke (så vidt vi vet, forsøkt å få) sparket en eneste manager i løpet av snart to døgn.

Lovende start altså, blir spennende å følge med i fortsettelsen. Håper ingen forelsker seg i fyren, men vurderer han nøkternt ut fra hvordan han fungerer som eier.

Etter en nøktern vurdering er jeg forelsket. Følger selvsagt med på ham med argusøyne, som en sjalu kjæreste.

Don't let us down Radz.
Forelskelse er nøkternt ;).

Joda. Han har en del å bevise fortsatt men mye galt skal skje om han går inn på pallen i kåringen: Verste eier i LUFCs historie. Der er det tett i toppen!

Ikke noe bedre enn Bates ihvertfall. Bates var i det minste lovldig når det kom til bruk av agenter

Dennis

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #66 på: Januar 09, 2017, 10:41:52 »
Ubestridt verste eier i nyere tid må vel være GFH Capital?
Marching on together!

Sydhagen

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #67 på: Januar 09, 2017, 10:43:08 »
Ubestridt verste eier i nyere tid må vel være GFH Capital?

Det tror jeg vi alle kan være enig om.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Nørgaard

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #68 på: Januar 09, 2017, 11:54:26 »
Ubestridt verste eier i nyere tid må vel være GFH Capital?

Det tror jeg vi alle kan være enig om.

+1

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #69 på: Januar 09, 2017, 15:59:36 »
Ivan Bravo...

https://youtu.be/WVIiWRNlIY0

...som det står her:
"he seems more strategic than I'd imagine a director of football to be. High level strategy rather than a 'scout' like Salerno (sp?) "

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #70 på: Januar 09, 2017, 17:13:51 »
Man lærer seg å kjenne Andrea...  :)

Simon O'Rourke ‏@simon_orourke  35m
35 minutes ago
Random thought: As he's a lifelong Juventus fan, I kinda hope Radrizzani decides that John Charles needs honouring with a statue outside ER.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gufrias

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #71 på: Januar 09, 2017, 19:19:54 »
Ubestridt verste eier i nyere tid må vel være GFH Capital?
Hva da nyere tid?
Hekta på Leeds siden 1974

RoarG

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #72 på: Januar 10, 2017, 19:42:34 »
Ikke om Leeds, men situasjonen i Valencia viser at det ikke nok å ha en eier som er spandabel med sjekkheftet.
http://www.vg.no/sport/fotball/tippetips/storklubb-i-full-krise-bekymret-for-om-de-klarer-aa-overleve/a/23892949/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #73 på: Januar 10, 2017, 19:50:07 »
Ubestridt verste eier i nyere tid må vel være GFH Capital?
Hva da nyere tid?

Etter 1919.

Xern

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #74 på: Januar 10, 2017, 20:01:42 »
Ubestridt verste eier i nyere tid må vel være GFH Capital?
Hva da nyere tid?

Etter 1919.
Er vel likestilt med Ridsdale spør du meg.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #75 på: Januar 10, 2017, 20:08:11 »
Ubestridt verste eier i nyere tid må vel være GFH Capital?
Hva da nyere tid?

Etter 1919.
Er vel likestilt med Ridsdale spør du meg.
Ridsdale er verste eier noen sinne.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #76 på: Januar 10, 2017, 20:10:57 »
Ubestridt verste eier i nyere tid må vel være GFH Capital?
Hva da nyere tid?

Etter 1919.
Er vel likestilt med Ridsdale spør du meg.
Ridsdale er verste eier noen sinne.

Ikke i nærheten en gang, Ridsdale ville bare det beste for Leeds men mislyktes totalt da det gjaldt som mest, gfh ville det motsatte.

RoarG

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #77 på: Januar 10, 2017, 20:39:42 »
Ubestridt verste eier i nyere tid må vel være GFH Capital?
Hva da nyere tid?

Etter 1919.
Er vel likestilt med Ridsdale spør du meg.
Ridsdale er verste eier noen sinne.

Ikke i nærheten en gang, Ridsdale ville bare det beste for Leeds men mislyktes totalt da det gjaldt som mest, gfh ville det motsatte.
Alle eiere etter Ridsdale etter han, er en konsekvens av hans radbrekking av klubben. Uten Ridsdale ingen Bates og GFH.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #78 på: Januar 10, 2017, 22:50:51 »
Ubestridt verste eier i nyere tid må vel være GFH Capital?
Hva da nyere tid?

Etter 1919.
Er vel likestilt med Ridsdale spør du meg.
Ridsdale er verste eier noen sinne.

Ikke i nærheten en gang, Ridsdale ville bare det beste for Leeds men mislyktes totalt da det gjaldt som mest, gfh ville det motsatte.
Alle eiere etter Ridsdale etter han, er en konsekvens av hans radbrekking av klubben. Uten Ridsdale ingen Bates og GFH.
Ridsdale har vel aldri eid klubben? Var ikke han bare sjef for elendigheten?
- Leif Olav

Budda

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #79 på: Januar 11, 2017, 00:06:50 »
Ubestridt verste eier i nyere tid må vel være GFH Capital?
Hva da nyere tid?

Etter 1919.
Er vel likestilt med Ridsdale spør du meg.
Ridsdale er verste eier noen sinne.

Ikke i nærheten en gang, Ridsdale ville bare det beste for Leeds men mislyktes totalt da det gjaldt som mest, gfh ville det motsatte.
Alle eiere etter Ridsdale etter han, er en konsekvens av hans radbrekking av klubben. Uten Ridsdale ingen Bates og GFH.
Ridsdale har vel aldri eid klubben? Var ikke han bare sjef for elendigheten?

Var kun chairman.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #80 på: Januar 11, 2017, 07:17:15 »
Simon O'Rourke ‏@simon_orourke 
Major boardroom movement confirmed at #LUFC as Andrea Radrizzani, Andre Tegner and Feng Ze Yeh replace Edoardo Cellino & Giampaolo Caboni.
 
Simon O'Rourke ‏@simon_orourke
All three appointments were made on December 30th, 2016, as confirmed by Companies House.
 
Simon O'Rourke ‏@simon_orourke
Feng Ze Yeh & Andre Tegner are both part of the Aser Media team. Feng Ze Yeh as a lawyer and negotiator, Tegner from investments & strategy.
 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #81 på: Januar 11, 2017, 08:59:05 »
Ubestridt verste eier i nyere tid må vel være GFH Capital?
Hva da nyere tid?



Hmm... siden vi som art klatra ned fra trærna?
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #82 på: Januar 11, 2017, 13:10:28 »
Banks (TTGM)  igjen:


Sitat
I bet there never is a presser for Radz regarding the takeover
 
TB:
Believe there is a press event of sorts being planned. Will be that and some separate long-read pieces in a few papers (YEP being one of them - quite right too given the shitty treatment they've had from MC)


Sitat
Also do you back kilburns suggestions of a 12 mil transfer kitty??

TB:RE £12m - understand that has been injected into the club as part of the deal. Not sure about how much of it will be available for transfers though.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #83 på: Januar 11, 2017, 16:13:48 »
Fra LFU (Leeds Fans United ), IKKE det samme som TTGM:
Dear all,

Further to the announcement last week that Aser Group has purchased 50% of the club's share capital, we wanted to share an update with LFU shareholders.  We have been encouraged by the early behaviour of Andrea Radrizzani - it’s been clear to us over the last five months that he understands the benefits of working with the fans, and sees the clear advantages that this will bring to the club.  In terms of what this means specifically for LFU, we believe that new ownership for Leeds United brings a new opportunity for us to get fan ownership back on the agenda.  We will update shareholders when appropriate to do so, and when we are not bound by confidentiality agreements.

Thanks for your continued support.

The LFU Board
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #84 på: Januar 11, 2017, 16:18:27 »
...og omsider er den offisielle siden oppdatert også. :)

And 12 days later, the official site has finally been updated ...
 
https://www.leedsunited.com/club/Ownership-structure
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #85 på: Januar 11, 2017, 16:29:10 »
Fra LFU (Leeds Fans United ), IKKE det samme som TTGM:
Dear all,

Further to the announcement last week that Aser Group has purchased 50% of the club's share capital, we wanted to share an update with LFU shareholders.  We have been encouraged by the early behaviour of Andrea Radrizzani - it’s been clear to us over the last five months that he understands the benefits of working with the fans, and sees the clear advantages that this will bring to the club.  In terms of what this means specifically for LFU, we believe that new ownership for Leeds United brings a new opportunity for us to get fan ownership back on the agenda.  We will update shareholders when appropriate to do so, and when we are not bound by confidentiality agreements.

Thanks for your continued support.

The LFU Board

Oj, de har ikke gitt seg på eierskap enda? :D

flynn

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #86 på: Januar 11, 2017, 21:47:13 »
Flere som muligens blir skuffet nå om ikke det kommer inn noen kanoner, var jo noen som trodde pengene Rad betalte for aksjene sin skulle gå rett til spillerkjøp.
Har nesten ikke sett noen som har skrevet at de forventer kjøpe bonanza i dette vinduet. De fleste har vel ganske nøkterne forventninger. Dessuten, så lenge det går bra sportslig blir det nok lite krav om forsterkninger.  :)

Og jeg som ikke engang visste at bonanza var til salgs...

(Beklager Jon, jeg har ord delings fobi!)

flynn

Gufrias

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #87 på: Januar 11, 2017, 22:47:22 »
Ubestridt verste eier i nyere tid må vel være GFH Capital?
Hva da nyere tid?



Hmm... siden vi som art klatra ned fra trærna?
Ã…... jeg trodde et øyeblikk at du mente etter at de begynte å spille fotball i Leeds. My bad
Hekta på Leeds siden 1974

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #88 på: Januar 11, 2017, 23:02:58 »
Flere som muligens blir skuffet nå om ikke det kommer inn noen kanoner, var jo noen som trodde pengene Rad betalte for aksjene sin skulle gå rett til spillerkjøp.
Har nesten ikke sett noen som har skrevet at de forventer kjøpe bonanza i dette vinduet. De fleste har vel ganske nøkterne forventninger. Dessuten, så lenge det går bra sportslig blir det nok lite krav om forsterkninger.  :)

Har forstått det slik at det var veldig viktig at Radrizziani-investeringen kom før januarvinduet, hvorfor var det så viktig da om det ikke skulle hentes inn spillere?

Torpe-do

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #89 på: Januar 11, 2017, 23:13:11 »
Flere som muligens blir skuffet nå om ikke det kommer inn noen kanoner, var jo noen som trodde pengene Rad betalte for aksjene sin skulle gå rett til spillerkjøp.
Har nesten ikke sett noen som har skrevet at de forventer kjøpe bonanza i dette vinduet. De fleste har vel ganske nøkterne forventninger. Dessuten, så lenge det går bra sportslig blir det nok lite krav om forsterkninger.  :)

Har forstått det slik at det var veldig viktig at Radrizziani-investeringen kom før januarvinduet, hvorfor var det så viktig da om det ikke skulle hentes inn spillere?

Kanskje det har noe med årsskiftet å gjøre. Regnskapsmessig, eller noe..?

Kanskje mediagruppen hans hadde et "budget surplus", og måtte bruke pengene brennkvikt for ikke å få tildelt mindre penger neste år  ;D ;D