Skrevet av Emne: Tidligere eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017- 17/7-2023  (Lest 363091 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Jon R

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #390 på: Juni 29, 2017, 17:12:40 »
Topp levert av Radrizzani. Viser at han kan drive en fotballklubb.
Dette lover veldig bra! Kjøpet av Elland Road er for meg nesten uvirkelig. Bare det gjør at jeg bukker i støvet ;)
er så skadet av de siste ti år at jeg driver å leter etter malurten i begeret, istedenfor å la meg rive med,lurer på om vi må rykke opp før det gir seg, eller om tabelltopp til jul vil være nok.
[/b]
Det tror jeg er urealistisk. Mye er bra men Radrizzani bygger for fremtiden. Opprykk denne sesongen vil være fabelaktig men sammenlignet meg "fallskjermklubbene" fra siste sesongers PL kommer vi nok til å bruke småpenger på spillere denne sesongen.
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #391 på: Juni 29, 2017, 17:58:12 »

Tenkte ikke spesielt på deg, Rudi. Men jeg kan godt tenke litt mer på deg hvis du vil, for du er jo en grei kar, så det vil bare være hyggelig. ;)

Du har rett i at jeg ikke nevnte GFH i denne omgang. Men det er jo heller ikke mer enn et par innlegg siden jeg nevnte den omtale banditt-gjengen i svært lite flatterende ordelag.

Forøvrig husker jeg også at Ken Bates, i kjent stil, skjelte ut dem som hadde kritiske innvendinger mot GFI i forbindelse med deres overtakelse av klubben. Det var liksom ikke måte hvilke udugelige idioter de måtte være når de stilte kritiske spørsmål rundt dem Bates selv mente var best egnet til å overta klubben.

Få måneder seinere var den gamle mannen i Monte Carlo i gang igjen med en ny utskjelling – men nå var plutselig også han kommet frem til at det var GFH som var de udugelige idiotene. Men ikke et ord - enda mindre en beklagelse – om at kritikerne som han kort tid skjelte ut etter noter, viste seg å ha rett. Men sånn opptrer gjerne folk som ikke eier hverken sjølinnsikt eller skamvett.

Jeg er veldig uenig med deg når du skriver at det er fullstendig irrelevant hva Radrizzani tidligere har gjort og hvordan han tidligere har opptrådd. Hans fortid forteller oss nemlig mye om hans karakter.

Og noe av det vi vet om Radrizzani er at han i tillegg til å være en flink forretningsmann, også er en svært dyktig allianse-bygger – han har solide forretningsforbindelser over store deler av verden, noe som antagelig ville komme klubben til gode over tid. Hans samarbeidsfokus ser vi også i forbindelse med de profesjonelle folka han henter i ledelsen i Leeds. Radrizzani er en samarbeidsmann – fordi det ligger i hans karakter.

Med Bates og Cellino var det motsatt. De var/er begge eksentriske «lonely riders».
Da Bates overtok Leeds i januar 2005, visste jeg hva vi hadde i vente. Og jeg skrev svært mange innlegg om det på dette forum. Jeg skrev at Bates kom til å splitte supporterne, legge seg ut med media og myndigheter – og generelt oppføre seg på en måte som ville skremme bort seriøse investorer.

Og når det så viste seg at jeg fikk veldig rett om Bates, så var ikke det fordi at jeg er noen Nostradamus, men det var fordi jeg på det tidspunktet han ankom klubben hadde fulgt veldig godt med i engelsk fotball i 35 år. Jeg visste mye om hvordan Bates hadde oppført seg i Chelsea – og visste derfor mye om hans karakter.

Mye av det samme kunne vi også si om Cellino.
Hans enorme bruk og kast av trenere i Italia, fortalte oss en hel del om hans personlighet. I tillegg hadde vi episoden der en privatperson fikk fatt i hans telefonnummer og Cellino kaklet i vei med en masse idiotisk fyllerør. Vi fikk et innblikk i mannens karakter – og burde derfor vite hva vi hadde i vente.

Altså: Radrizzani har en helt annen personlighet og tilnærming til sine omgivelser enn de andre nevnte herrer.
Og det bør vi være fanden så glad for!!

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #392 på: Juni 29, 2017, 18:02:38 »

Andrea Radrizzanis overtakelse av Leeds United kommer til å vise å bli et av de viktigste veiskiller i klubbens historie. For første gang siden Leslie Silver solgte seg ut sommeren 1996, har vi fått en eier som fremstår som både dyktig og anstendig.

Tilbakekjøpet av Elland Road ble jo nærmest fremstilt som den store lakmus-testen for flere av dem som har fremstått som litt reservert overfor vår nye eier. Vel, «testen» er bestått med glans – og noen av oss er ikke det miste overrasket.

Har også lagt merke til at flere av dem som «ikke ville ta av» etter at Radrizzani overtok, var blant dem som ofte var ivrigst etter å finne unnskyldninger for Bates eller Cellino (gjerne begge!).
Pussig? Egentlig ikke. Folk som ikke klarer å se at en kjeltring er en kjeltring eller at galskap er galskap, vil som regel heller ikke være blant de kjappeste til å gjenkjenne klokskap og anstendighet når det dukker opp.

Men ok, fortid er fortid – og den gjør vi lurest i å legge bak oss (helst uten å glemme de dyrekjøpte lærdommene).

Og nå har vi altså omsider fått en samlende eier - og da vil vi også få oppleve en tilnærmet samlet supporterskare. Det er ikke helt uviktig det heller.

Dette blir veldig bra!

Vet ikke om jeg inngår i det du kaller "folk som ikke ser, treige til å gjenkjenne klokskap osv" kategorien, men å være avventende til man ser kjøtt på beina må nå være helt innenfor, vi har tross alt 15 svært tøffe år bak oss. Hva Radz har oppnådd tidligere i sitt forretningsliv er i utgangspunktet helt irrelevant, det er hva han får til med Leeds United som betyr noe, og han har fått en god start, helt klart, spent og i utgangspunktet nå svært positiv til fortsettelsen.

Btw utelater du å nevne den største kjeltringen av de alle, blodsugeren GFH!

Jeg for min del hadde vel kunnet støttet Radrizzani selv om han ikke hadde kjøpt ER akkurat nå (ser ikke på det som en absolutt  lakmustest for meg). Det er tross alt et  stort sprang  å punge ut med  £ 20 mill av egne  penger. Jeg kan heller ikke si at det er "kjeltring" eller "galskap" å ikke kjøpe ER. Det er jo ikke Bates eller Cellinos feil at  Leeds måtte selge stadion i 2004. Men at Cellino lovet og ikke holdt ord er jo selvsagt litt "kjeltring". At Radrizzani gjør mye bra nå betyr ikke at alt som er gjort tidligere bare er dårlig.

At man ikke "tar av" (skriver innlegg) betyr ikke at man ikke gleder seg over det Radrizzani gjør. men vi er jo litt spent på hvordan det går ute på banen også.

Jon R

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #393 på: Juni 29, 2017, 18:21:58 »
Cellino hadde visstnok ingenting å gjøre med inntoget til Radrizzani. Ikke overrasket, da jeg tviler på at dyktige og seriøse forretningsfolk vil omgås en kjeltring:)

http://www.independent.co.uk/sport/football/football-league/how-kenny-dalglish-inadvertently-triggered-andrea-radrizzani-ownership-leeds-united-a7528586.html

Radrizzani, for en mann  :-*

Det er mye vi ikke vet om prosessen bak men alt tyder på at Radrizanni har hatt et godt samarbeid med Cellino. Rad har også vært klar på at Cellino har gjort en helt nødvendig "drittjobb" ift GHF gjennom overtakelsen og at det siste oppkjøpet knapt nok hadde vært mulig uten.  :)
Jon R.

Jon R

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #394 på: Juni 29, 2017, 18:28:57 »

Tenkte ikke spesielt på deg, Rudi. Men jeg kan godt tenke litt mer på deg hvis du vil, for du er jo en grei kar, så det vil bare være hyggelig. ;)

Du har rett i at jeg ikke nevnte GFH i denne omgang. Men det er jo heller ikke mer enn et par innlegg siden jeg nevnte den omtale banditt-gjengen i svært lite flatterende ordelag.

Forøvrig husker jeg også at Ken Bates, i kjent stil, skjelte ut dem som hadde kritiske innvendinger mot GFI i forbindelse med deres overtakelse av klubben. Det var liksom ikke måte hvilke udugelige idioter de måtte være når de stilte kritiske spørsmål rundt dem Bates selv mente var best egnet til å overta klubben.

Få måneder seinere var den gamle mannen i Monte Carlo i gang igjen med en ny utskjelling – men nå var plutselig også han kommet frem til at det var GFH som var de udugelige idiotene. Men ikke et ord - enda mindre en beklagelse – om at kritikerne som han kort tid skjelte ut etter noter, viste seg å ha rett. Men sånn opptrer gjerne folk som ikke eier hverken sjølinnsikt eller skamvett.

Jeg er veldig uenig med deg når du skriver at det er fullstendig irrelevant hva Radrizzani tidligere har gjort og hvordan han tidligere har opptrådd. Hans fortid forteller oss nemlig mye om hans karakter.

Og noe av det vi vet om Radrizzani er at han i tillegg til å være en flink forretningsmann, også er en svært dyktig allianse-bygger – han har solide forretningsforbindelser over store deler av verden, noe som antagelig ville komme klubben til gode over tid. Hans samarbeidsfokus ser vi også i forbindelse med de profesjonelle folka han henter i ledelsen i Leeds. Radrizzani er en samarbeidsmann – fordi det ligger i hans karakter.

Med Bates og Cellino var det motsatt. De var/er begge eksentriske «lonely riders».
Da Bates overtok Leeds i januar 2005, visste jeg hva vi hadde i vente. Og jeg skrev svært mange innlegg om det på dette forum. Jeg skrev at Bates kom til å splitte supporterne, legge seg ut med media og myndigheter – og generelt oppføre seg på en måte som ville skremme bort seriøse investorer.

Og når det så viste seg at jeg fikk veldig rett om Bates, så var ikke det fordi at jeg er noen Nostradamus, men det var fordi jeg på det tidspunktet han ankom klubben hadde fulgt veldig godt med i engelsk fotball i 35 år. Jeg visste mye om hvordan Bates hadde oppført seg i Chelsea – og visste derfor mye om hans karakter.

Mye av det samme kunne vi også si om Cellino.
Hans enorme bruk og kast av trenere i Italia, fortalte oss en hel del om hans personlighet. I tillegg hadde vi episoden der en privatperson fikk fatt i hans telefonnummer og Cellino kaklet i vei med en masse idiotisk fyllerør. Vi fikk et innblikk i mannens karakter – og burde derfor vite hva vi hadde i vente.

Altså: Radrizzani har en helt annen personlighet og tilnærming til sine omgivelser enn de andre nevnte herrer.
Og det bør vi være fanden så glad for!!
Følger deg helt på denne veteranen, og gjentar mitt eget innlegg fra tidligere i denne tråden.

"Prediksjon basert på historiske fakta og personlighetsprofil, er en enklere øvelse enn mange later til å tro. Kort og godt fordi historien har en tendens til å repetere seg selv."  ;)

Dette så vi med Bates og Cellino og vi kommer til å se det med Radrizzani.   :)
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #395 på: Juni 29, 2017, 18:55:51 »
Bra, Jon!

Hadde ikke fått med meg ditt innlegg når jeg skrev mitt eget.
Var kjapt innom og så at Rudi hadde kommentert mitt innlegg fra i går.
Skrev et svar – og stakk deretter ut og gikk noen runder med gressklipperen.  :)

Uansett: Det ville overrasket om ikke du og jeg var på linje i dette temaet.

PS: Dessuten tror jeg de fleste vil være enige med oss, bare de lar innholdet synke litt…  ;)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #396 på: Juni 29, 2017, 19:07:50 »

PS: Dessuten tror jeg de fleste vil være enige med oss, bare de lar innholdet synke litt…  ;)

Du skal se at vi snart er United igjen  :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #397 på: Juni 29, 2017, 21:48:31 »
Bra, Jon!

Hadde ikke fått med meg ditt innlegg når jeg skrev mitt eget.
Var kjapt innom og så at Rudi hadde kommentert mitt innlegg fra i går.
Skrev et svar – og stakk deretter ut og gikk noen runder med gressklipperen.  :)

Uansett: Det ville overrasket om ikke du og jeg var på linje i dette temaet.

PS: Dessuten tror jeg de fleste vil være enige med oss, bare de lar innholdet synke litt…  ;)

Jeg kan ikke si at jeg husker deg fra før du hadde en pause på forumet. Derfor skjønte jeg ikke helt hvorfor enkelte her inne jublet da du igjen "oppstod".  ;)

Etter å ha lest dine innlegg en tid nå, har jeg forstått hvorfor du var savnet. Det er bare å takke for alle reflekterte og begrunnede innlegg, nå sist om våre eieres karakter. Det er faktisk en berikelse å lese innleggene dine.  8)
Super Leeds since 1968

baste

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #398 på: Juni 29, 2017, 22:10:33 »
#lufc owner & chairman - Andrea Radrizzani  - "I'm not here to make money, I'm here to make history".


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

And you 'll do just that

We are Leeds <3

veteranen

  • Gjest
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #399 på: Juni 29, 2017, 22:39:44 »
Bra, Jon!

Hadde ikke fått med meg ditt innlegg når jeg skrev mitt eget.
Var kjapt innom og så at Rudi hadde kommentert mitt innlegg fra i går.
Skrev et svar – og stakk deretter ut og gikk noen runder med gressklipperen.  :)

Uansett: Det ville overrasket om ikke du og jeg var på linje i dette temaet.

PS: Dessuten tror jeg de fleste vil være enige med oss, bare de lar innholdet synke litt…  ;)

Jeg kan ikke si at jeg husker deg fra før du hadde en pause på forumet. Derfor skjønte jeg ikke helt hvorfor enkelte her inne jublet da du igjen "oppstod".  ;)

Etter å ha lest dine innlegg en tid nå, har jeg forstått hvorfor du var savnet. Det er bare å takke for alle reflekterte og begrunnede innlegg, nå sist om våre eieres karakter. Det er faktisk en berikelse å lese innleggene dine.  8)

Takk skal du ha.  :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #400 på: Juni 30, 2017, 00:13:28 »
Lurer på om Andrea kjenner til dette med 17-tallet...  :D :D :D

Sitat
Lucy Tallant @lucytallant17
I might get Radrizzani and #17 on my shirt next year. @andrearadri #LUFC #MOT
 

Andrea Radrizzani @andrearadri
@lucytallant17 I would do... Andrea #17
« Siste redigering: Juni 30, 2017, 00:26:09 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #401 på: Juni 30, 2017, 00:22:24 »
Helt seriøst, jeg sliter med å fordøye alt som skjer nå!

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Jon R

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #402 på: Juni 30, 2017, 00:34:21 »
"Talk the talk. Walk The walk." 8)

Handlekraft av en annen verden på vår nye eier.  :)

Noen highlights så langt. (Etter hukommelsen, dato er ca)

24. april: Det annonseres at Radrizanni har utnevnt Ivan Bravo som "director of strategy"
29 april: Det er klart at vi spiller i Championship neste sesong.
10 mai: Lover complete takeover innen max 14 dager.
23. mai: Oppkjøp 100 % fullført.
23. mai: Signerer Ronaldo Viera for 4 år.
24. mai: Innleder samtaler med Monk. Gjør det klart at han vil utløse opsjonen for et års forlengelse og innlede samtaler om langtidskontrakt.
25. mai: Monk annonserer sin avgang.
26. mai: Ansetter Angus Kinnear
30. mai: Ansetter Victor Orta
15. juni: Ansetter ny Headcoach Thomas Christensen. 2 år med opsjon på sesong 3.
25. juni: Leeds ladies blir Leeds United ladies ( i tråd med løfte)
27. juni: Tilbakekjøp Elland Road ( i tråd med løfte ultimo mai 2017)
28. juni: Annonserer nye LUTV med livestreaming av alle kamper som ikke vises på Sky. ( i tråd med løfte fra januar 17)
1.juli: Pontus Jansson signerer 3 års kontrakt.

More to come....

Jon R.

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #403 på: Juni 30, 2017, 08:35:45 »
More to come....

Renovering av Elland Road og oppkjøp av tomter i området rundt kan legges til :)
Marching on together!

B_Ød

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #404 på: Juni 30, 2017, 09:27:15 »
litt sånn uvirkelig dette her.....
Ups & Ups!!

Annesj

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #405 på: Juni 30, 2017, 09:47:29 »
litt sånn uvirkelig dette her.....

Kunne ikke vært mer enig! Det er helt rått det som skjer om dagen. Klubben er pr nå utvilsomt på vei mot noe stort. Om ikke opprykket kommer allerede denne ses så med denne driften tror jeg vi kan forberede oss på PL spill innen rimelig tid.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Sydhagen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #406 på: Juni 30, 2017, 09:49:12 »
litt sånn uvirkelig dette her.....

Kunne ikke vært mer enig! Det er helt rått det som skjer om dagen. Klubben er pr nå utvilsomt på vei mot noe stort. Om ikke opprykket kommer allerede denne ses så med denne driften tror jeg vi kan forberede oss på PL spill innen rimelig tid.

Riktig.
Og fansen ser at Radrizzani gjør de riktige grepene. Da kjøper han seg samtidig tid og tålmodighet.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #407 på: Juni 30, 2017, 09:55:34 »
litt sånn uvirkelig dette her.....

Kunne ikke vært mer enig! Det er helt rått det som skjer om dagen. Klubben er pr nå utvilsomt på vei mot noe stort. Om ikke opprykket kommer allerede denne ses så med denne driften tror jeg vi kan forberede oss på PL spill innen rimelig tid.

Riktig.
Og fansen ser at Radrizzani gjør de riktige grepene. Da kjøper han seg samtidig tid og tålmodighet.

Absolutt! Vitner om en mann med bissnissteft. Ikke følt meg så positiv ang klubben på så lenge jeg kan huske. Gleder meg enormt til det hele sparkes i gang på Macron stadium  8)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Xern

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #408 på: Juni 30, 2017, 10:40:11 »
litt sånn uvirkelig dette her.....

Kunne ikke vært mer enig! Det er helt rått det som skjer om dagen. Klubben er pr nå utvilsomt på vei mot noe stort. Om ikke opprykket kommer allerede denne ses så med denne driften tror jeg vi kan forberede oss på PL spill innen rimelig tid.

Riktig.
Og fansen ser at Radrizzani gjør de riktige grepene. Da kjøper han seg samtidig tid og tålmodighet.

Absolutt! Vitner om en mann med bissnissteft. Ikke følt meg så positiv ang klubben på så lenge jeg kan huske. Gleder meg enormt til det hele sparkes i gang på Macron stadium  8)
Skaper også mye optimisme, som igjen fører til mer penger inn via sponsorer samt bilett/sesongkortinntekter. Er helt uvirkelig for meg som ble leedsfan i 03/04, og som sett bortifra den fantastiske opprykkskampen jeg fikk oppleve i 2010 samt noen utrolig gøye cupkamper stort sett bare har opplevd dritt
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Sydhagen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #409 på: Juni 30, 2017, 10:41:38 »
litt sånn uvirkelig dette her.....

Kunne ikke vært mer enig! Det er helt rått det som skjer om dagen. Klubben er pr nå utvilsomt på vei mot noe stort. Om ikke opprykket kommer allerede denne ses så med denne driften tror jeg vi kan forberede oss på PL spill innen rimelig tid.

Riktig.
Og fansen ser at Radrizzani gjør de riktige grepene. Da kjøper han seg samtidig tid og tålmodighet.

Absolutt! Vitner om en mann med bissnissteft. Ikke følt meg så positiv ang klubben på så lenge jeg kan huske. Gleder meg enormt til det hele sparkes i gang på Macron stadium  8)
Skaper også mye optimisme, som igjen fører til mer penger inn via sponsorer samt bilett/sesongkortinntekter. Er helt uvirkelig for meg som ble leedsfan i 03/04, og som sett bortifra den fantastiske opprykkskampen jeg fikk oppleve i 2010 samt noen utrolig gøye cupkamper stort sett bare har opplevd dritt
Hehe, snodig tid å bli Leeds supporter på. Kan ikke beskyldes for å begynne i medgangstider ivertfall! :D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Xern

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #410 på: Juni 30, 2017, 10:43:46 »
litt sånn uvirkelig dette her.....

Kunne ikke vært mer enig! Det er helt rått det som skjer om dagen. Klubben er pr nå utvilsomt på vei mot noe stort. Om ikke opprykket kommer allerede denne ses så med denne driften tror jeg vi kan forberede oss på PL spill innen rimelig tid.

Riktig.
Og fansen ser at Radrizzani gjør de riktige grepene. Da kjøper han seg samtidig tid og tålmodighet.

Absolutt! Vitner om en mann med bissnissteft. Ikke følt meg så positiv ang klubben på så lenge jeg kan huske. Gleder meg enormt til det hele sparkes i gang på Macron stadium  8)
Skaper også mye optimisme, som igjen fører til mer penger inn via sponsorer samt bilett/sesongkortinntekter. Er helt uvirkelig for meg som ble leedsfan i 03/04, og som sett bortifra den fantastiske opprykkskampen jeg fikk oppleve i 2010 samt noen utrolig gøye cupkamper stort sett bare har opplevd dritt
Hehe, snodig tid å bli Leeds supporter på. Kan ikke beskyldes for å begynne i medgangstider ivertfall! :D
Ja nei, det kan jeg sannelig ikke påstå.   ::)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Blank_File

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #411 på: Juni 30, 2017, 10:59:53 »
litt sånn uvirkelig dette her.....

Kunne ikke vært mer enig! Det er helt rått det som skjer om dagen. Klubben er pr nå utvilsomt på vei mot noe stort. Om ikke opprykket kommer allerede denne ses så med denne driften tror jeg vi kan forberede oss på PL spill innen rimelig tid.

Riktig.
Og fansen ser at Radrizzani gjør de riktige grepene. Da kjøper han seg samtidig tid og tålmodighet.

Absolutt! Vitner om en mann med bissnissteft. Ikke følt meg så positiv ang klubben på så lenge jeg kan huske. Gleder meg enormt til det hele sparkes i gang på Macron stadium  8)
Skaper også mye optimisme, som igjen fører til mer penger inn via sponsorer samt bilett/sesongkortinntekter. Er helt uvirkelig for meg som ble leedsfan i 03/04, og som sett bortifra den fantastiske opprykkskampen jeg fikk oppleve i 2010 samt noen utrolig gøye cupkamper stort sett bare har opplevd dritt
Hehe, snodig tid å bli Leeds supporter på. Kan ikke beskyldes for å begynne i medgangstider ivertfall! :D
Ja nei, det kan jeg sannelig ikke påstå.   ::)
Ser ut som du har valgt ei god tid å bo i byen på også.

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #412 på: Juni 30, 2017, 11:17:10 »
litt sånn uvirkelig dette her.....

Kunne ikke vært mer enig! Det er helt rått det som skjer om dagen. Klubben er pr nå utvilsomt på vei mot noe stort. Om ikke opprykket kommer allerede denne ses så med denne driften tror jeg vi kan forberede oss på PL spill innen rimelig tid.

Riktig.
Og fansen ser at Radrizzani gjør de riktige grepene. Da kjøper han seg samtidig tid og tålmodighet.

Han beviser sin integritet ved å gjøre som lovet. Og han kjøper - som du sier - goodwill, selv om den setningen ser mer negativ ut enn den er ment.

Vi må ikke lulle oss inn i den tro at det automatisk kommer til å gå på skinner sportslig. Det er en god del mangler i spillerstallen og vi vet ikke så mye om trenernes (eller nye spilleres) evne til å takle Championship. Grep som gjøres rundt klubben vil nok uansett bidra til at det går litt lenger tid før eventuell misnøye over manglende resultater vil bre seg.

Da Monk og co ble utspilt av QPR i første kamp i fjor, var jeg langt nede. Det føltes som same shit, different wrapping. Det gikk langt bedre etter hvert, på tross av galopp på oppløpssiden.

Nå legges i alle fall grunnlaget også for sportslig suksess på sikt.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #413 på: Juni 30, 2017, 12:26:54 »
David Prutton

David Prutton: Leeds United owner Andrea Radrizzani isn’t here to ‘dance in the limelight’

Andrea Radrizzani, back row second from the right. DAVID PRUTTON 06:00Friday 30 June 2017 9 HAVE YOUR SAY

WE’VE almost come to see it as a routine for new owners of Leeds United. Get in the door, address the supporters and talk about buying back Elland Road. I suppose it’s only natural to try and win the crowd but promising grand gestures is the easiest part of ownership. Delivering on them is something else entirely.
Inside Elland Road. PIC: Nigel French/PA Wire

Conversations about the private ownership of Elland Road were going on while I was there, which brings home the reality of how long it has taken for someone to buy it back. The fact that Andrea Radrizzani has done the deal in a matter of weeks does wonders for his reputation. I knew nothing about him when he first appeared on the scene but this deal tells you that he’s not here to dance around in the limelight for a couple of months.

In his head, this has to be a long-term project. Buying Elland Road is a sound business decision and when you get to the crux of it, that’s why he’s done the deal. The PR aspect of the announcement is obviously significant – a massive commitment which every supporter will be delighted about – but Radrizzani is doing this because it makes sense financially. He’s hardly going to throw £20m into the air for the sake of a few pats on the back. That’s not how people as successful as him work. Buying Elland Road is a sound business decision and when you get to the crux of it, that’s why he’s done the deal.

David Prutton Aside from anything else, it gets rid of a payment in rent which the club can really do without. I know £1.7m sounds like nothing in football these days but figures like that add up. Save on the rent, increase your ticket sales and your income from things like merchandise and corporate deals and you’re potentially talking about a sizeable pile of cash. It’s cash you can put into the academy and it’s cash that you can spend on new players.

I’m not going to pretend that Radrizzani is a die-hard Leeds fan – and neither is he – but it’s counter-intuitive to spend £20m on the ground and then keep the spare money to himself. Something tells me this will be a drip effect in terms of the squad: a gradual increase in expenditure in the transfer market with the aim of getting out of the league as early as possible, but without blowing everything Radrizzani has on players. When you think about it, it’s a sensible strategy. I say that despite the fact that when I was at Leeds and we were in League One, I found the talk of building hotels and so on around the ground very odd.

Development potential outside Elland Road. PIC: Tim Goode/PA Wire I completely understand the need for clubs to expand their infrastructure, but my attitude was this: Leeds are a League One club. Leeds should never be a League One club. Let’s worry about the football before we worry about people coming to spend the weekend at Elland Road. What Radrizzani has done is tee Leeds up for expansion at the right time, or in the Premier League. I’d guess that the council will be more willing to work with the club now Elland Road has been bought back and when Leeds finally get back into the Premier League, the scope for more facilities and so on will be endless.

We’ve all seen the land around Elland Road. It’s basically derelict. In the right circumstances it’s in everyone’s interests to totally transform that area. For me, the key here is credibility. Radrizzani has shown himself to be credible and that reputation filters right through the club. Players couldn’t care less about who owns a stadium.

Players want to play and get paid. But stability matters to them and so does ambition. If you’re signing a three or four-year deal you want to feel sure that in three years’ time the people who made you promises at the beginning haven’t packed their bags or left the club to rot. Essentially, you want to know as the bare minimum that the club you’re joining won’t get worse. Radrizzani has pretty much answered that question by doing a deal which many probably thought would never be done. The positivity that comes from this will carry him and Leeds for a long time.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/david-prutton-leeds-united-owner-andrea-radrizzani-isn-t-here-to-dance-in-the-limelight-1-8623353
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Per-Stian

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #414 på: Juni 30, 2017, 12:29:15 »
Wow, makan til debut for vår nye eigar! Eg er (nesten) mållaus og livredd for at eg skal vakne frå noko som kun viser seg å vere ein draum. Trenartilsetjinga er eg riktig nok framleis litt usikker på, men eg let tvilen kome Radrizzani til gode  ;D Kjøpet av Elland Road og planen om nytt treningsanlegg nær stadion er fabelaktig! Vaknar "fotballkjempen" Leeds endeleg til liv?

Annesj

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #415 på: Juni 30, 2017, 12:45:19 »
Burde komme en sak i avisene snart om denne kjempen som er i ferd med å våkne  :D
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Per-Stian

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #416 på: Juni 30, 2017, 12:48:11 »
Burde komme en sak i avisene snart om denne kjempen som er i ferd med å våkne  :D

Hehe, ja for det har vel ikkje VG/Dagbladet skrive om før? I alle fall ikkje ved kvart eigarskifte  8)

Trulsaren

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #417 på: Juni 30, 2017, 13:40:47 »
litt sånn uvirkelig dette her.....

Kunne ikke vært mer enig! Det er helt rått det som skjer om dagen. Klubben er pr nå utvilsomt på vei mot noe stort. Om ikke opprykket kommer allerede denne ses så med denne driften tror jeg vi kan forberede oss på PL spill innen rimelig tid.

Riktig.
Og fansen ser at Radrizzani gjør de riktige grepene. Da kjøper han seg samtidig tid og tålmodighet.

Han beviser sin integritet ved å gjøre som lovet. Og han kjøper - som du sier - goodwill, selv om den setningen ser mer negativ ut enn den er ment.

Vi må ikke lulle oss inn i den tro at det automatisk kommer til å gå på skinner sportslig. Det er en god del mangler i spillerstallen og vi vet ikke så mye om trenernes (eller nye spilleres) evne til å takle Championship. Grep som gjøres rundt klubben vil nok uansett bidra til at det går litt lenger tid før eventuell misnøye over manglende resultater vil bre seg.

Da Monk og co ble utspilt av QPR i første kamp i fjor, var jeg langt nede. Det føltes som same shit, different wrapping. Det gikk langt bedre etter hvert, på tross av galopp på oppløpssiden.

Nå legges i alle fall grunnlaget også for sportslig suksess på sikt.
Enig! Viktig og ikke glemme at vi spiller i en av de tøffeste ligaene i Europa, hvor man like gjerne kan havne på 11. plass som 21. plass og nedrykk (11 poengs differanse i fjor)..

Jeg regner med alle sitter med en følelse av at det er mye utenom-sportslig som har ødelagt for oss de siste årene, og da føles det utrolig deilig at dette nå er snudd og heller skaper en vind av glede, optimisme og motivasjon for klubben. Endelig kan Leeds være en klubb som samler fansen, fyller oss alle med positiv stemning og troen på at Premier League faktisk er et realistisk mål innen kort tid.

Det som har skjedd de siste dagene er helt sykt, og når Radrizzani videre melder "to be continued" så holder jeg for alvor på å gli av stolen!
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Annesj

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #418 på: Juni 30, 2017, 13:47:36 »
Burde komme en sak i avisene snart om denne kjempen som er i ferd med å våkne  :D

Hehe, ja for det har vel ikkje VG/Dagbladet skrive om før? I alle fall ikkje ved kvart eigarskifte  8)

Hehe. Skjønner om de er lei det ja  ::) ;D
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #419 på: Juni 30, 2017, 16:51:26 »
litt sånn uvirkelig dette her.....

Kunne ikke vært mer enig! Det er helt rått det som skjer om dagen. Klubben er pr nå utvilsomt på vei mot noe stort. Om ikke opprykket kommer allerede denne ses så med denne driften tror jeg vi kan forberede oss på PL spill innen rimelig tid.

Riktig.
Og fansen ser at Radrizzani gjør de riktige grepene. Da kjøper han seg samtidig tid og tålmodighet.

Han beviser sin integritet ved å gjøre som lovet. Og han kjøper - som du sier - goodwill, selv om den setningen ser mer negativ ut enn den er ment.

Vi må ikke lulle oss inn i den tro at det automatisk kommer til å gå på skinner sportslig. Det er en god del mangler i spillerstallen og vi vet ikke så mye om trenernes (eller nye spilleres) evne til å takle Championship. Grep som gjøres rundt klubben vil nok uansett bidra til at det går litt lenger tid før eventuell misnøye over manglende resultater vil bre seg.

Da Monk og co ble utspilt av QPR i første kamp i fjor, var jeg langt nede. Det føltes som same shit, different wrapping. Det gikk langt bedre etter hvert, på tross av galopp på oppløpssiden.

Nå legges i alle fall grunnlaget også for sportslig suksess på sikt.
Enig! Viktig og ikke glemme at vi spiller i en av de tøffeste ligaene i Europa, hvor man like gjerne kan havne på 11. plass som 21. plass og nedrykk (11 poengs differanse i fjor)..

Jeg regner med alle sitter med en følelse av at det er mye utenom-sportslig som har ødelagt for oss de siste årene, og da føles det utrolig deilig at dette nå er snudd og heller skaper en vind av glede, optimisme og motivasjon for klubben. Endelig kan Leeds være en klubb som samler fansen, fyller oss alle med positiv stemning og troen på at Premier League faktisk er et realistisk mål innen kort tid.

Det som har skjedd de siste dagene er helt sykt, og når Radrizzani videre melder "to be continued" så holder jeg for alvor på å gli av stolen!

Veldig enig!

Og man skal ikke se bort fra at spillerne drar på trening og etter hvert drar på seg den helhvite drakta med litt mer stolthet og tyner litt mer i hver kamp. Selvtillit har alt å si i lagidrett.
Marching on together!