Skrevet av Emne: Tidligere eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017- 17/7-2023  (Lest 363105 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1950 på: Mars 05, 2021, 10:42:10 »
3. Ved opprykk i 2019 ville vi ikke signert Costa og Augustin, som kan påføre klubben store tap (ikke realisert ennå riktignok).

Dette gir ikke mening. Du kan også vende på det og si at dersom vi hadde rykket opp i 2019 hadde vi signert Charlie Austin for £16M, flaks vi sparte oss for det.

Man bommer alltid med enkelte ting, også i scenarioet "opprykk 2019".

Du har et poeng. Alle signeringer kan bli fiasko.
Men begge ble signert (lånt) for å klare opprykk, med dyre klausuler frem i tid, knyttet kun til opprykk (ikke antall kamper).
Kjøpsavtaler når man har rykket opp er ofte knyttet til antall kamper spilleren gjennomfører, og man betaler først når dette antallet passeres. Mindre risiko.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1951 på: Mars 28, 2021, 08:48:21 »
...om dere kan se for dere Bates, Cellino & co sitte i sofaen iført Leedsdrakt og se kamp?

https://twitter.com/LUFC/status/1375826650399711233?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Milou

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1952 på: Juni 21, 2021, 05:20:34 »
Det er lenge sidan siste innlegg i denne tråden, så eg tenkte det kunne vere passende å komme med ein aldri så liten hyllest av Radrizzani i desse agurktider.

Radrizzani sin største prestasjon er ikkje å få Leeds tilbake i PL, for med ein klubb av Leeds' status så har eg alltid tenkt at dette kun var eit tidsspørsmål. Det geniale er at han har gjort dette på ein berekraftig måte, samtidig som han har fått lokalsamfunnet og den øvrige Leeds-fanskare med på prosjektet.

Å ansette Bielsa var heller ingen unik bragd. Det er "mange" som har prøvd dette før med veldig varierande resultat. Det som gjorde at dette lukkast, var at han forstod Bielsa sitt tankesett og at han har inntatt ein rolle som støttespelar og ikkje som direktør.

Radrizzani er nok ingen helgen, og eg tvilar på at han har meir edle motiv enn dei fleste oversjøiske klubbeigarar i PL. Men han har det som på godt norsk kalles for gangsyn, og sjøl om eg tvilar på at han hadde takka nei til Superliga-deltakelse på moralsk grunnlag, hadde han nok, i motsetnad til sine likemenn i andre klubbar, forstått kvifor det prosjektet var dødfødt.

Radrizzani kjem nok til å selge seg ut, eller iallefall ned, av Leeds i overskuelig framtid og vi får håpe at neste eigar er av samme lest. Med investeringer frå 49'ers og den australske familien, som eg ikkje hugsar namnet på i farten, er det lov å vere optimistisk.



Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


GeirO

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1953 på: Juni 21, 2021, 11:49:25 »
...om dere kan se for dere Bates, Cellino & co sitte i sofaen iført Leedsdrakt og se kamp?

https://twitter.com/LUFC/status/1375826650399711233?s=20

Fantastisk, han er en av oss!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1954 på: Juni 25, 2021, 18:38:42 »
Det ser ut til at Radrizzani blir eier i Salernitania. Jeg har ikke satt meg inn i pros & cons her, men vi må nok det etter hvert.

Lord Andrew Flashheart TrophyBeer mugBeer mugBlue heart
@andrew_rawling

Any other Leeds fans a little concerned at Radz trying to buy Italian club Salernitana?

Surely this will inevitably impact on the amount of money & time that he’s able to commit to Leeds

As he tries to build them up in the transfer market

....

Gerry Mc Dermott
@gerrymcdermotya
Replying to
@andrew_rawling
When you look into it,there are more positives than negatives.Brexit is a huge factor to consider.

....

...og som sistemann her skriver:

Bielsa for PremierTrophy
@aclr1972
·
26m
Replying to
@gerrymcdermotya
 and
@andrew_rawling
It's not a problem for us if Leeds are at the apex of the network.

Men dette er nok noe som vil bli mye debattert fremover!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1955 på: Juni 25, 2021, 21:01:52 »
Det ser ut til at Radrizzani blir eier i Salernitania. Jeg har ikke satt meg inn i pros & cons her, men vi må nok det etter hvert.

Lord Andrew Flashheart TrophyBeer mugBeer mugBlue heart
@andrew_rawling

Any other Leeds fans a little concerned at Radz trying to buy Italian club Salernitana?

Surely this will inevitably impact on the amount of money & time that he’s able to commit to Leeds

As he tries to build them up in the transfer market

....

Gerry Mc Dermott
@gerrymcdermotya
Replying to
@andrew_rawling
When you look into it,there are more positives than negatives.Brexit is a huge factor to consider.

....

...og som sistemann her skriver:

Bielsa for PremierTrophy
@aclr1972
·
26m
Replying to
@gerrymcdermotya
 and
@andrew_rawling
It's not a problem for us if Leeds are at the apex of the network.

Men dette er nok noe som vil bli mye debattert fremover!

Jeg tror faktisk dette er en del av Leeds-planen.
En Serie A klubb vil ha tilgang til talenter i hele EU pga fri flyt av personer. Det har ikke Leeds nå pga arbeidstillatelser, etter brexit. Spillere som spiller på A-laget til Serie A klubber vil lettere få arbeidstillaltelse i England ved en overgang . Serie A status veier tungt når arbeidstillatelse  i UK vurderes.
Jeg tror dette er måten å rekruttere talenter til Leeds fra Europa på. Talenter i serie B eller f.eks Finland/ Sveits får ikke innpass i England lenger. Kun spillere fra store ligaer.
Hvis ikke dette gjøres må Leeds kjøpe spillere dyrt på øverste hylle fra Europa med landskamper eller fra store ligaer osv.
Dette er en måte å få billige talenter til Leeds på. Tror jeg.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1956 på: Juni 27, 2021, 10:04:29 »
Det ser ut til at Radrizzani blir eier i Salernitania. Jeg har ikke satt meg inn i pros & cons her, men vi må nok det etter hvert.

Lord Andrew Flashheart TrophyBeer mugBeer mugBlue heart
@andrew_rawling

Any other Leeds fans a little concerned at Radz trying to buy Italian club Salernitana?

Surely this will inevitably impact on the amount of money & time that he’s able to commit to Leeds

As he tries to build them up in the transfer market

....

Gerry Mc Dermott
@gerrymcdermotya
Replying to
@andrew_rawling
When you look into it,there are more positives than negatives.Brexit is a huge factor to consider.

....

...og som sistemann her skriver:

Bielsa for PremierTrophy
@aclr1972
·
26m
Replying to
@gerrymcdermotya
 and
@andrew_rawling
It's not a problem for us if Leeds are at the apex of the network.

Men dette er nok noe som vil bli mye debattert fremover!

Jeg tror faktisk dette er en del av Leeds-planen.
En Serie A klubb vil ha tilgang til talenter i hele EU pga fri flyt av personer. Det har ikke Leeds nå pga arbeidstillatelser, etter brexit. Spillere som spiller på A-laget til Serie A klubber vil lettere få arbeidstillaltelse i England ved en overgang . Serie A status veier tungt når arbeidstillatelse  i UK vurderes.
Jeg tror dette er måten å rekruttere talenter til Leeds fra Europa på. Talenter i serie B eller f.eks Finland/ Sveits får ikke innpass i England lenger. Kun spillere fra store ligaer.
Hvis ikke dette gjøres må Leeds kjøpe spillere dyrt på øverste hylle fra Europa med landskamper eller fra store ligaer osv.
Dette er en måte å få billige talenter til Leeds på. Tror jeg.

Jada. Det er nok dette det går i.
Jeg vet ikke hvor happy jeg er over utviklingen men her viser Leeds-Live hvordan klubber som Manchester City og Watford allerede har hatt nytte av en slik modell...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/andrea-radrizzani-european-network-leeds-19090245
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1957 på: Juli 01, 2021, 07:47:18 »
Kjøp av den italienske klubben ser ut til å bli avgjort denne uken i følge VG/NTB:

Det italienske fotballforbundet advarer Salernitana mot at klubben blir kastet ut av Serie A hvis den ikke får nye eiere før lørdag.

Norske Julian Kristoffersen feiret opprykk til Serie A sammen med lagkameratene tidligere i år, men kan bli nektet å få spille på øverste nivå i Italia.

Klubbeier Claudio Lotito er også president og eier i Lazio, og i italiensk fotball er det ikke lov å eie to profesjonelle klubber.

Football Italia skriver nå at Lotito har fått klar beskjed fra forbundet: Klubben må selges innen lørdag, ellers blir opprykket stanset og Benevento får beholde plassen i Serie A.

Lotito foreslo nylig å la en uavhengig gruppe kontrollere hans eierskap i Salernitana, men dette har fotballforbundet sagt nei til. Dermed må klubben selges innen klokk
« Siste redigering: Juli 01, 2021, 09:28:18 av Lucas the Kop Cat »

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1958 på: Juli 08, 2021, 23:40:16 »
Kjøp av den italienske klubben ser ut til å bli avgjort denne uken i følge VG/NTB:

Det italienske fotballforbundet advarer Salernitana mot at klubben blir kastet ut av Serie A hvis den ikke får nye eiere før lørdag.

Norske Julian Kristoffersen feiret opprykk til Serie A sammen med lagkameratene tidligere i år, men kan bli nektet å få spille på øverste nivå i Italia.

Klubbeier Claudio Lotito er også president og eier i Lazio, og i italiensk fotball er det ikke lov å eie to profesjonelle klubber.

Football Italia skriver nå at Lotito har fått klar beskjed fra forbundet: Klubben må selges innen lørdag, ellers blir opprykket stanset og Benevento får beholde plassen i Serie A.

Lotito foreslo nylig å la en uavhengig gruppe kontrollere hans eierskap i Salernitana, men dette har fotballforbundet sagt nei til. Dermed må klubben selges innen klokk

Radrizzani kjøpte ikke Salneritana denne gang. Et "forvaltningsfond" fikk eie klubben foreløpig.

Förvaltningen kommer att vara i max sex månader, med andra ord måste klubben säljas innan dess. (Svenskafans.com)

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Forever Whites

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1960 på: November 04, 2021, 07:48:27 »
Andrea har planer.....  :)

https://motleedsnews.com/news/phil-hay-suggests-leeds-owner-andrea-radrizzani-could-spend-big-next-summer/

Flott med planer og ser at planene er avhengig av om vi holder plassen i PL denne sesongen, noe jeg tror vi vil gjøre men forventer ikke at vi vil gjøre det like godt som i forrige sesong.
At man eventuelt skal bruke "big" money høres spennende ut men like viktig er det hvordan de skal brukes.  Våre to dyreste investeringer på banen de siste sesongene har etter min mening ikke svart opp til forventningene til nå.  "Panikk" kjøpet av James ved sesongstart virket veldig merkelig.  Han har mye fotball i seg men foreløpig kan jeg ikke se at han har det siste som skal til for å bli komplett.  Og vi hadde vel egentlig trengt en annen type spiller i stallen.
Uansett blir det gøy å følge guttene denne sesongen og når vi forhåpentligvis fortsatt er i PL ved sesongslutt skal det bli spennende å se hvem som kommer inn i stallen og eventuelt hvem som forlater oss.  I tillegg til forsterkninger som gjør laget bedre er det like viktig å beholde dem som i dag fremhever seg.
Medlem 94237

stian

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1961 på: November 04, 2021, 18:19:42 »
Andrea har planer.....  :)

https://motleedsnews.com/news/phil-hay-suggests-leeds-owner-andrea-radrizzani-could-spend-big-next-summer/

Flott med planer og ser at planene er avhengig av om vi holder plassen i PL denne sesongen, noe jeg tror vi vil gjøre men forventer ikke at vi vil gjøre det like godt som i forrige sesong.
At man eventuelt skal bruke "big" money høres spennende ut men like viktig er det hvordan de skal brukes.  Våre to dyreste investeringer på banen de siste sesongene har etter min mening ikke svart opp til forventningene til nå.  "Panikk" kjøpet av James ved sesongstart virket veldig merkelig.  Han har mye fotball i seg men foreløpig kan jeg ikke se at han har det siste som skal til for å bli komplett.  Og vi hadde vel egentlig trengt en annen type spiller i stallen.
Uansett blir det gøy å følge guttene denne sesongen og når vi forhåpentligvis fortsatt er i PL ved sesongslutt skal det bli spennende å se hvem som kommer inn i stallen og eventuelt hvem som forlater oss.  I tillegg til forsterkninger som gjør laget bedre er det like viktig å beholde dem som i dag fremhever seg.

Tror vi kan bli avhengig av ganske "big money" for å beholde våre viktigste spillere også - Phillips, Raphinha og kanskje til og med Meslier...

baste

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1962 på: November 05, 2021, 14:07:11 »
San Fransisco 49’s har nå kjøpt seg mer opp i Leeds. De eier nå 44% av klubben.
Det betyr vel at utvidelse av Elland Road er på trappene, og at vi til sommeren kan forsterke laget ytterlig !

Bare å ta av seg hatten for det Andrea Radrizzani har gjort for klubben.

Andersen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1963 på: November 08, 2021, 12:56:40 »
Greit at storstilte planer om utbygging av EL er på planene, men jeg håper at 49ers som nå har kjøpt seg opp enda mer i klubben , ser at vi trenger forsterkninger i troppen asap! hvis vi skal holde oss i premier league denne sesongen også. Vi ser det når sentrale spillere er ute ukesvis med skade. MOT.

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1964 på: November 08, 2021, 17:26:46 »
Greit at storstilte planer om utbygging av EL er på planene, men jeg håper at 49ers som nå har kjøpt seg opp enda mer i klubben , ser at vi trenger forsterkninger i troppen asap! hvis vi skal holde oss i premier league denne sesongen også. Vi ser det når sentrale spillere er ute ukesvis med skade. MOT.

Oppkjøp betyr vel at det har kommet cash inn. De har kjøpt 7% mer, eier nå 44%. Har ikke sett noen sum ennå. Rad sier at Leeds er verdt 300-400 mill. Da kan man regne selv. 25 mill?
Om dette er penger til nye spillere eller finansiering av kjøp sist sommer (James?) vites ikke.

Borge

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1965 på: November 08, 2021, 17:48:22 »
Greit at storstilte planer om utbygging av EL er på planene, men jeg håper at 49ers som nå har kjøpt seg opp enda mer i klubben , ser at vi trenger forsterkninger i troppen asap! hvis vi skal holde oss i premier league denne sesongen også. Vi ser det når sentrale spillere er ute ukesvis med skade. MOT.

Oppkjøp betyr vel at det har kommet cash inn. De har kjøpt 7% mer, eier nå 44%. Har ikke sett noen sum ennå. Rad sier at Leeds er verdt 300-400 mill. Da kan man regne selv. 25 mill?
Om dette er penger til nye spillere eller finansiering av kjøp sist sommer (James?) vites ikke.
Det betyr vel at Radz har solgt aksjer og tjent penger på det, det er ikke klubben som får disse pengene...
Borge

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1966 på: November 08, 2021, 20:56:46 »
Greit at storstilte planer om utbygging av EL er på planene, men jeg håper at 49ers som nå har kjøpt seg opp enda mer i klubben , ser at vi trenger forsterkninger i troppen asap! hvis vi skal holde oss i premier league denne sesongen også. Vi ser det når sentrale spillere er ute ukesvis med skade. MOT.

Oppkjøp betyr vel at det har kommet cash inn. De har kjøpt 7% mer, eier nå 44%. Har ikke sett noen sum ennå. Rad sier at Leeds er verdt 300-400 mill. Da kan man regne selv. 25 mill?
Om dette er penger til nye spillere eller finansiering av kjøp sist sommer (James?) vites ikke.
Det betyr vel at Radz har solgt aksjer og tjent penger på det, det er ikke klubben som får disse pengene...
Det er mulig dette er et enkelt salg av aksjer.  Men jeg tror det er en utvidelse av kapitalen, der det blir flere aksjer. Danny Mills sa det slik i februar. Han fikk rett:

Leeds will need to bring in better players,” he said.

“The way that Leeds play, with the team that they have now, they’re going to struggle to finish in the top half on a regular-season after season.

“There is recruitment on the horizon, the San Francisco 49ers have a stake in the club, looks like that is going to be increased in the not so distant future. I know Leeds have big, big plans.”

Perik

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1967 på: Desember 06, 2021, 11:58:50 »
David Ornstein
@David_Ornstein
·
2t
🚨 Exclusive: Leeds United set for full takeover by 49ers in next 2yrs. Already own 44% and
@TheAthleticUK
 can reveal option exists to buy rest by Jan 2024 for total price above £400m. Includes Elland Road. If happens, Radrizzani may keep small stake #LUFC

https://theathletic.com/2998088/2021/12/06/ornstein-49ers-have-option-to-buy-leeds-until-2024-newcastles-botman-interest-balogun-set-for-loan/?source=emp_shared_article

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1968 på: Desember 06, 2021, 17:10:45 »
David Ornstein
@David_Ornstein
·
2t
🚨 Exclusive: Leeds United set for full takeover by 49ers in next 2yrs. Already own 44% and
@TheAthleticUK
 can reveal option exists to buy rest by Jan 2024 for total price above £400m. Includes Elland Road. If happens, Radrizzani may keep small stake #LUFC

https://theathletic.com/2998088/2021/12/06/ornstein-49ers-have-option-to-buy-leeds-until-2024-newcastles-botman-interest-balogun-set-for-loan/?source=emp_shared_article

Litt rart at dette slipper ut i mediene,  men BBC skriver også om dette. Da bør det være seriøst.
Rad sa faktisk tidligere i høst: "Leeds kan bli top 6 i neste sesong".
Hvis Leeds kvalifiserer til top 6 våren 2023, så spiller Leeds i Europa i 2023/24. Da har klubben pene inntekter den vinteren.

49ers har i følge skriverier opsjon på kjøp ca januar 2024. Hvis Leeds gjør det bra per januar 2024 så kan de velge å kjøpe klubben 100%.

Min teori er at 49ers står for solide spillerkjøp sommeren 2022 for at Leeds skal spille i Europa 2023/24. Deretter bruker de opsjonen hvis det går bra, og kjøper Leeds for en fixed price. Og lar vær å kjøpe hvis Leeds ikke spiller i Europa på den tiden. Leeds må ut i Europa for å tjene gode penger. Fortest mulig. Jeg tror 49ers tenker slik.



Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1969 på: Desember 07, 2021, 13:24:58 »
David Ornstein
@David_Ornstein
·
2t
🚨 Exclusive: Leeds United set for full takeover by 49ers in next 2yrs. Already own 44% and
@TheAthleticUK
 can reveal option exists to buy rest by Jan 2024 for total price above £400m. Includes Elland Road. If happens, Radrizzani may keep small stake #LUFC

https://theathletic.com/2998088/2021/12/06/ornstein-49ers-have-option-to-buy-leeds-until-2024-newcastles-botman-interest-balogun-set-for-loan/?source=emp_shared_article

For en time siden svarte Andrea til Ornstein på twitter:

Andrea Radrizzani
@andrearadri

For someone as good as you I expect more! Aser has option to void the call (effect before 2024) but the main point is thay we are only focused on working together and growing Leeds United Anything can happen between now and 2 years time (when many may have forgotten the article!)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1970 på: Desember 07, 2021, 16:15:11 »

For en time siden svarte Andrea til Ornstein på twitter:

Andrea Radrizzani
@andrearadri

For someone as good as you I expect more! Aser has option to void the call (effect before 2024) but the main point is thay we are only focused on working together and growing Leeds United Anything can happen between now and 2 years time (when many may have forgotten the article!)

Det ble jo en del interessante svar i denne tråden, jeg tar med tre av de:

Adam   (Leedsfan, 182 følgere)
@AdamRobson4
But it’s one sided? I love that our owner has rubbished what is said in the media. A bit like Kalv coming out in an interview saying there is no beef between him & marcelo? We want facts and that’s what Radz is doing, that’s what Kalv done, instead of speculation.

....

Matt Slater  (The Athletic-journo, ca 44k følgere)
@mjshrimper

Has he "rubbished it", though? Looks like he is confirming the details of the story while challenging the view that a full 49ers takeover is inevitable. That's fine. That's business. But aren't you, as a fan, interested that there's an agreed path to a 49ers takeover in place?

...


Andrea Radrizzani  (Leeds-eier, ca 150k følgere)
@andrearadri
Replying to
@mjshrimper
 
@AdamRobson4
 and 3 others
You are not informed well. It is in my control. Now please let end it here. Next time check with both sides and report the real or better don’t because you can create misinformation which can effect aser business good luck

https://twitter.com/andrearadri/status/1468193362155130881
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1971 på: Mars 11, 2022, 08:55:15 »
Vi kan diskutere om Marcelo Bielsa, Jesse Marsch eller en annen ville vært riktig mann for å redde sesongen til kuene kommer hjem, men mannen som sitter med ansvaret for problemene Leeds er i, i dag ligger i hendene på Andrea Radrizzani - og hans to kompiser i styrerommet.

En hver halvinteressert fan kunne se at stallen manglet kvalitet for å sikte oppover på tabellen, som de tre musketerer uttalte var målet på sikt. Likevel velger de ikke å forsterke stallen foran sesongen. Hvis målet var å klatre, hvorfor vente? Ønsket Radrizzani å selge (en større andel), slik at 49ers tok en større bit av spillerkjøpene? Bielsa sa også at det ville bli vanskelig å gjenskape fjorårets niendeplass med stallen vi hadde. Hvem er best skikket til å bedømme dette? Bielsa selv eller Orta?

Når januar kommer, har vi både store problemer på tabellen og en høst full av skader. Det sa seg selv at her kommer spillere inn! Vi ender opp med en spansk spiss inn til U23-laget, mens alle alarmklokkene blinker og uler. Victor Orta drar på en goose chase i Østerrike for et lag som igjen og igjen sa at det er ingen sjanse for at de selger sin spiller. Det er greit å prøve, men hvorfor ser man ikke på reelle alternativer? Ville bare 49ers være med på Aaronson, siden Marsch tilsynelatende var i sikte til sommeren? Er det bedre å risikere nedrykk enn å hente en spiller som Marcelo ville ha, men kanskje ikke Marsch?

Radrizzani har gjort mye flott for Leeds. Han har gjort klubben mer profesjonell i sin tid, og traff gullfuglen med Marcelo Bielsa. Myanmar-turen var ikke bra, klubblogoforsøket var flaut. Likevel skal de ha ifm med merket at de la seg flate og innrømmet feil. Selv om jeg er for en viss form for synlighet og innsyn, er han også for aktiv i sosiale media. Det vitner - for meg i det minste - om en som ikke holder hodet helt kaldt. Som Asbjørn linker til her, så uttaler han seg om "Aser business". Sorry Andrea, men Leedsfansen bryr seg nada om dine forretninger, så lenge klubben har sportslig suksess og optimisme.

Bielsa tynte det man kunne av spillere som Ayling, Dallas og Cooper, høyst ordinære Championship-spillere da han kom. Det samme gjaldt for Kalvin Phillips og Patrick Bamford. Opprykket la en null til bak Radrizzanis investering i Leeds. Sparkingen av Bielsa gjorde ett eller annet med stemningen rundt laget. Marcelo vekket en hel by fra dvalen og samlet fansen bak et lag som skapte begeistring, selv om vi også rev oss i håret. Nå går fansen hjem et kvarter før slutt og det virker allerede som om apatien er i ferd med å snike seg inn. Et nedrykk vil fort lulle oss inn i dvalen igjen og hvor lang tid vil det da ta å vekke oss igjen?

EDIT: Jeg er også veldig undrende til denne intensjonsavtalen med 49ers. Så vidt jeg forstår, er det snakk om et potensielt utkjøp innen 2024. Radrizzani nevner i tweet Asbjørn linker til, at Aser kan trekke seg fra dette før 2024. Hvem betaler da regningene i mellomtida? Klarer man en felles retning eller blir det interessekonflikter? Gidder 49ers bidra som aksjonær godt oppå 40%-tallet å spytte inn penger om Aser/Radrizzani kan trekke seg fra avtalen? Gidder Radrizzani å betale om intensjonen er å selge? Noen som vet bedre hva som ligger i avtalen mellom de? For meg varsler dette om store potensielle problemer blant aksjonærene. Og man kan bare spekulere, men er dette grunnen til manglende spillerkjøp?

En ting glemte jeg også vedrørende Jesse Marsch: Mannen selv ønsket å vente til sommeren!

Ordtaket å spare seg til fant kan fort bli veldig reelt for Radrizzani til sommeren. Det er bare så synd at også fansen må være med på nedturen.
« Siste redigering: Mars 11, 2022, 09:16:38 av Dennis »
Marching on together!

Blank_File

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1972 på: Mars 11, 2022, 09:48:59 »
Radrizzani traff gullfuglen med Marcelo Bielsa, ingen tvil. Ingen av oss så vel helt for oss for en suksess det kom til å bli. Husker det i alle fall som om vi var ganske delt den gangen. Etter ett års tid med Bielsa bak spakene, så har jeg (og flere andre har jeg sett) hele tiden bekymret meg for hvordan dette kom til å se ut etter epoken med Marcelo er over. Finne noen andre til å utvikle oss videre? Bare å glemme.

Nå er vi enda bare to kamper inn i det, og jeg trodde nok heller ikke, ærlig talt, at ikke Marcelos avgang kom til å bli sååå nitrist som den ble. Derfor så jeg ikke så veldig mørkt på at skiftet kom når det kom. Ikke fordi jeg tror at Jesse Marcsh er en fantastisk løsning, men som Radrizzani også sa da, noe var gått veldig galt i klubben. Vi sitter enda ikke med fasit i hånd enda, men uavhengig av hvordan Bielsa hadde forlatt skuta, så har jeg hele tiden vært helt sikker på at det kom til å bli en stor nedtur når hans tid var omme. Det er ikke mulig at noen som har fått den posisjonen har han har fått, ikke etterlater seg et giganthull. Dette ser vi allerede konturene av. Jeg har belaget meg på 7 magre nå og gleder meg over de 3 fete vi fikk.

Leeds till I die!

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1973 på: Mars 11, 2022, 12:08:02 »
Vedr Dennis' innlegg. Kan Aser trekke seg fra intensjonsavtalen? Det er jo registret en opsjon som 49ers kan benytte, eller har jeg misforstått? Hvis det er intensjonsavtale , hva er da poenget med opsjon?

"Gidder 49ers bidra som aksjonær godt oppå 40%-tallet å spytte inn penger om Aser/Radrizzani kan trekke seg fra avtalen? Gidder Radrizzani å betale om intensjonen er å selge? Noen som vet bedre hva som ligger i avtalen mellom de? For meg varsler dette om store potensielle problemer blant aksjonærene. Og man kan bare spekulere, men er dette grunnen til manglende spillerkjøp?".

Normalt er det ingen som gidder å spytte inn mye penger uten å få innflytelse. Det blir vel frigjort cash hvis 49ers kjøper f.eks 70% av Leeds til sommeren. Da har de full innflytelse. Gjør Leeds det bra i 22/23 og potenialet for inntekt  er bra så har de opsjon før jan 2024 til å kjøpe 100%. Da bruker de opsjonen. Hvis Leeds rykker ned falller dette i grus. Da kan Leeds tidligst rykke opp sommeren 2023 med noe svekket økonomi.
Mitt inntrykk er at Rad ikke vil gjøre flere tunge investeringer. 49ers gjør tar den jobben i bytte med mer aksjer .

Manglende spilerkjøp: Det ble jo sagt at Leeds brukte penger for to sesonger sommeren 2020. £ 100 mill. Og ca £ 50 mill sist sommer. Det er brukt penger men kjøpene kunne vært bedre. Det ser ut som budsjettet var brukt opp da vi kom til januar 2022.
Hittil har mye av spillerkjøpene blitt finansiert med større oppkjøp av 49ers' eierandel i Leeds.  Både i 2020 og 2021. Det vil trolig fortsette.



gekon17

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1974 på: Mars 11, 2022, 12:22:03 »
Mener å huske at det var noe om at opsjons avtalen ikke gjelder hvis Aser kjøper flere fotballklubber...

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk


Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1975 på: Mars 11, 2022, 12:24:03 »
Vedr Dennis' innlegg. Kan Aser trekke seg fra intensjonsavtalen? Det er jo registret en opsjon som 49ers kan benytte, eller har jeg misforstått? Hvis det er intensjonsavtale , hva er da poenget med opsjon?

Ja, jeg er borte i litt forskjellig av forretningsavtaler i arbeidssammenheng, men jeg får ikke hodet rundt hvordan denne skal fungere. Slik jeg forstod det tidligere hadde 49ers en opsjon de kan benytte seg av innen en dato i 2024. Men i det Asbjørn gjengir siteres Radrizzani på at Aser kan trekke seg? Det kan ikke stemme. Er det kanskje Radrizzani som har opsjon på et tilbud fra 49ers?

Skulle likt å vite hvordan de grove trekkene er.

Edit: Fra The Atheltic

The investment arm of the San Francisco 49ers has a deal in place to buy Leeds United for a total price in excess of £400 million, The Athletic can reveal.

It is understood that an option exists for 100 per cent control of Leeds to pass to 49ers Enterprises by January 2024.

Leeds, whose market value has rocketed since Italian businessman Andrea Radrizzani bought them for £45 million in 2017, have been majority owned by Radrizzani for four and a half seasons but 49ers Enterprises — a fund controlled by the NFL franchise — is set to secure a full buy-out within the next two years.

Radrizzani sold an initial 10 per cent of Leeds to 49ers Enterprises in 2018 and that minority shareholding has since risen to 44 per cent, with the most recent increase of seven per cent coming last month.

A fixed purchase in excess of £400 million was struck during negotiations which saw 49ers Enterprises hike its stake up to 37 per cent in January of this year.

Some sources have told The Athletic that the deal could be worth as much as £475 million.

The overall cost of acquiring 100 per cent of shares includes the money already paid for 49ers Enterprises’ existing stake, leaving a sum of more than £200 million to pay.

Though January 2024 has been set as the deadline for the transition, sources have told The Athletic that a buy-out is likely to come sooner. It is possible that Radrizzani will retain a small minority stake.
« Siste redigering: Mars 11, 2022, 12:27:24 av Dennis »
Marching on together!

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1976 på: Mars 11, 2022, 15:06:17 »
Jeg tror det er 49ers som har valget (opsjonen her).
De har sammen satt en pris på Leeds på 400 mill .
Nå eier de under halvparten og må ut med nye 200 mill for å eie 100%.
For at de skal kjøpe hele Leeds i 2024 så må Leeds være attraktive økonomisk på det tidspunk (europacup f.eks). De må anse 400 mill som en god pris.

Hvis Aser kan trekke seg så må det være ulike forbehold bakt inn i avtalen. Mulig 49ers må oppfylle noe på veien mot 2024.

Gordon McUseless

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1977 på: Mars 11, 2022, 15:35:27 »
Radrizani har gjort veldig mye bra for Leeds, men det som har skjedd det siste året har vert helt horribelt.
Vi har vert championship standard side pre season da vi hadde både Phillips og Bamford med og hva er gjort??
Jo vi sløste bort nesten 40mp på James, da vi skulle ha fått inn 2 kreative spillere sentralt på midten.

I tillegg mistenker jeg at Radz pga at han er i prosessen med å selge seg ned og 49ers for samme grunn, bevisst ikke har villet bruke penger.
At vi ikke har forsterket midtbanen og Erstattet Alioski og Pablo med annet enn Klich, Forshaw og et fjerdevalg fra Barca er bare ikke til å tro.
Ansvaret for dette ligger ikke bare hod Andrea, men også hos Orta og Bielsa som sa da sesongen begynte at de var de erstatteren han trengte. Da er dømmekraften så dårlig over hele linja at en ikke kan forvente annet enn at vi er på vei mot avgrunnen igjen.

Tegnene i pre season var så skremmende tydelige at noe burde vert gjort, men som alltid så er det mange som laller seg inn i fantasien om at "pre season ikke er noe vi skal legge for mye i.....vi blir bra når sesongen starter" 🙄 Yeah right.
Sist vi rykket ned hadde vi brukt for mye penger. Denne gangen skjer det isåfall pga at vi ikke brukte penger og de vi brukte var på spillere vi ikke trengte.
Skriften stod på veggen før vi spilte første tellende kamp.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1978 på: April 18, 2022, 09:41:35 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1979 på: April 18, 2022, 11:39:33 »
Stille før stormen........