Skrevet av Emne: Tidligere eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017- 17/7-2023  (Lest 363280 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2010 på: Oktober 26, 2022, 10:36:57 »
Styrken til Radrizzani har vært at det har blitt jobbet etter en femårsplan, og der har han overgått mang en elendig eier i dagens fotball. Men fortsatt er faktum at det først og fremst var investeringen i Bielsa som var det ene grepet som satte fart på utviklingen (og ja, jeg mener fortsatt at sparkingen av Bielsa var en epic failure på alle måter)

Når det er sagt så er vi der nå at vi har fått en skikkelig hump i femårsplanen, og det er på tide å revurdere planen med tanke  på om vi har mistet den utviklingen av spillestil og stall som var målet. Marsch kommer til å ryke, men løsningen på uføret  er IKKE å ha samtidige endringer på eiersiden. Jeg vil se Radrizzani som langsiktig eier, og en head coach som klarer å etablere en spillestil som lar seg kjenne igjen fea kamp til kamp.

Enig i dette Stian, men, har to spm.
Tror du det blir lett å revurdere en plan bare noen måneder etter man går ut slik Radrzianni gjorde i intervjuet med The Atlethic?
Personlig tror jeg Marsch er et prosjekt de vil gjøre alt for å beholde, men hva tenker du om neste trener og kapasitet hvis man så må revurdere planen?
Ambisjoner er jo noe både potensielle trenere og oss supportere kan måle klubb på.

Har faktisk et spørsmål til.
Og hvordan gjør de det? Rad erkjente jo at første modell dem prøvde seg på var fullstendig skivebom.
Men det er jo like mye Ortas bord som det er Rad. En ambisjon eller 5 års plan ligger jo egentlig hos Rad. Så da snakker vi jo selvransakelse.

Takk for særdeles kloke spørsmål. Det ligger nok mye prestisje i en langtidsplan som har vært kommunisert såpass mye utad, og som det har vært lagt mye penger i. Som du sier, så tror jeg det kommer til å kreve selvransakelse fra Rad og at Rad også "ransaker" Ortas rolle. Jeg tenker ikke at revurdering av planen handler om å justere ned målet, men man må i aller høyeste grad vurdere midlene. Det er lagt mye prestisje i Marsch, men her tror jeg de vanskelige spørsmålene om tillit allerede har dukket opp. Spørsmålet er nok også om man ser nok utvikling i prestasjonene til at man ser forbi resultatene. Jeg tror ikke det - vi taper alt av jevne kamper, først og fremst på grunn av horribel defensiv struktur.

Hvordan gjør man retningsendringen når en viktig del av planen (valget av manager som skal konsolidere oss i PL) ser ut til å ha slått feil? Jeg tenker at det ikke er så mye å vente på når det gjelder Marsch. Denne gangen bommet klubben på ansettelsen, og VM-pausen er en unik mulighet til å la en ny og erfaren manager komme inn og få tid med så godt som hele laget for å sette et spillemønster. Denne pausen etterfølges av et transfervindu hvor ny manager kan få tette noen hull.

Selvransakelse og ransakelse: Har Orta levert på sine områder? Jeg er ikke så sikker på det. Vi har hatt mye rart av managere, vi har brukt mye penger på spillere som ikke har slått til, og vi har gått ut av urovekkende mange transfervindu med de samme sårbarhetene som vi gikk inn i dem med.

I sum - spørsmålene i revurdering av planen er etter min mening: 1) har vi klart å utvikle spillestilen til å bli et solid PL-lag? 2) Har vi oppnådd tilstrekkelig kvalitet i spillerlogistikken til å støtte opp under dette?

Jeg mener svaret på det første er helt klart nei, og på det andre et betinget nei. Det har vært gjort mye bra i å bygge opp en slagkraftig U21-satsning, men det har vært for mye rart rundt A-laget. Vi trenger nok noen nye koster for å komme oss tilbake på sporet.
For et innlegg og veldig god formulering. Harde fakta her er det jo vanskelig og diskutere på og spørsmålene du stiller er veldig interessante.
Vedr spillerlogistikk. Man må selge våre to mest innflytelsesrike spillere på banen. Uten å vite dette vil jeg tro de hadde samme standing i garderobe og på treningsfelt - noe annet vil jo være rart.
Disse skal så klart erstattes. Da ikke spiller for spiller eller kvalitet for kvalitet, men kjøp av spillere som er i begynnelsen av en utviklingskurve. Så man kan jo sånn sett si at for å ta igjen nivået til dem de erstatter vil nok ligge frem i tid, naturlignok.
Men.. Oppi dette så er i tillegg klubben midt opp i en utskiftning av stall. Ikke bare rykket vi opp med en slank stall med noe mangler i enkelte posisjoner og uten mulighet til å verve til oss vår beste spiller ved siden av Kalvin, nemlig Ben White. Vi rykket opp med en kjerne bestående av spillere som var på siste transportetappe av karrieren.
Aldersmessig så peaket de i tillegg til et utviklingsnivå som jeg knapt har sett tidligere. Vi gjorde mid-table PL prestasjoner med mid-table CC spillere første sesong i det gode selskap.
Først i rekken av de som måtte abdisere var Pablo, Berardi, Alioski. Særs sentrale og viktige spillere for både kvalitet, erfaring og ikke minst viktige kulturbærere. Neste i rekken står Cooper, Ayling, Dallas, Forshaw, Klich. Det samme kan sies her, men med tanke på hva de har levert kan man vel skru volumet enda noen knepp opp.

En annen ting er før Bielsa. Modellen - kjøp av utenlandske spillere i større grad. Ut fra konkurransesituasjon var det endel av kjøpene som hadde spilt i relativt OK ligaer, samt noen kjøp av yngre typer som med tiden kanskje kunne blomstre og som sånn sett gikk under radaren til bedre klubber enn Leeds.
Den modellen skrotet vi raskt. Resultatene var ikke i nærheten av hva vi ønsket. Verken tankesett eller komposisjon av lag var i nærheten.
Er vi litt tilbake der nå?
Hva gjenkjente Leeds anno 2018 og ut sesongen 21? Det var jo først og fremst at vi hadde en tilnærming, en profesjonalitet og et DNA som forstod ligaen og kulturen vi konkurrerte i. Vi hadde en kjerne med Ayling, Cooper, Dallas, Alioski, Forshaw, Phillips, Bamford som er vant med fysikken og tempoet. Som har vært gjennom intensiteten, presset og hyppigheten av kamper. Så klart toppet med individualister med et lille ekstra, men du drar jo ingen nytte av dem hvis stammen i laget ikke er sterkt nok.
At vi står ovenfor en tricky utskiftning har jo klubben vært åpen på, men for meg virker som det ligger helt andre føringer til grunn når det gjelder erstatning av disse spillerene.
Er det tankesettet vi med Marsch prøver å tøffe videre på godt nok når coren mangler så mye av dette dnaet? Er det i det hele tatt gjennomførbart over tid og spille en fotball som er såpass offensiv og risikabel når kvaliteten spiller for spiller ikke er bedre?

For det finnes jo flust av feks CC spillere som lag rundt oss på tabellen henter. Veldig overfladisk kan man sette opp en CC 11ér bestående av spillere som daglig spiller i klubber rundt oss som vil se ganske sterkt ut på papiret.
Spillere som har vært blandt de beste i CC. Spilt 3 kamper i uken. Over 50 kamper i året. Som vet hva som trengs i forhold til fysikk, tempo. Som er vokst opp med kulturen og det voldsomme presset fra omgivelsene rundt. Med dette mener jeg ikke at hadde vi hentet CC spillere så hadde alt vært ordnet.
Hvem er alibiet av de 11 utpå der hva gjelder det fysiske aspektet og kravet fra omgivelsene rundt. Hvem er lederene utpå der? Hvem står for erfaringen? Hvem står rakrygget og viser pondus og tilstedeværelse når vi går i krig mot antatt lik motstand?
Hvem går først og viser vei for hvilket enorm oppgave man står ovenfor mentalt og fysisk gjennom 10 måneder?
Hvem formidler hva det innebærer å spille med logoen? Hva forventningene er. Hvem konkurrentene er. Listen er lang.
For meg har vi fremstått grått. Lite personlighet, lite karakterer, vi virker softe og tannløse. Jeg må veldig mange år tilbake for å finne en 11ér jeg connecter så lite med. Men her er det godt mulig jeg er alene og ikke noe intensjon om at det skal vektlegges opp mot det interessante i debatten her.
For jeg forstår selv at det farger synet mitt vedr hele prosjektet.

Som deg tror jeg helt klart dette er et prestisjeprosjekt. Et prestisjeprosjekt av proporsjoner. Ikke bare fordi det er analysert og brukt mye tid på.
Også fordi måten det ble startet på ikke var gunstig for klubb og omgivelser. For måten det andre prosjektet styrtlandet på skulle aldri skjedd. Klubben skulle turt å tatt i det tidligere og det er dem som skal opptre som en rettesnor ser de konjuturene av flere elementer som ikke fungerer. Men nok om det.
For meg ser situasjonen vi er i håpløs ut. Klart jeg ønsker Marsch ut etter det som skjedde forrige helg. Det er noe med måten du taper på. Det er noe med reaksjonene eller manglende reaksjoner er vel mer riktig og si. Kroppsspråk. Alt. Det så temmelig likt ut som Spurs hjemme skrur man tiden tilbake til vinteren.
Verste fall så står vi her med en stall uten det DNAet jeg mener man må ha for å være konkurransedyktig i PL. Vi står med Red Bull sitt tankesett og sine spillere og vi er mest sannsynlig avhengig av et Januarvindu som er utrolig tricky.
Jeg sliter med å forstå den optimismen som er rundt et januarvindu her inne. Skal vi ha gode spillere som er bedre enn de vi har så betyr det at dem spiller fast i sine klubber. Hvorfor skal en klubb gi slipp på de type spillerne med mindre det blir lagt enorme summer på bordet?
Ellers takk for et veldig godt innlegg Stian. Det ble knotete dette. Vet ikke om det traff slik jeg ville, men skulle være et supplement til det du skrev og forhåpentligvis trigge et svar fra deg på noe av det jeg belyser.
Synes det er særs interessant det man er inne på her.
Man skal kanskje være forsiktig med å kritisere klubb for hardt, men at det er gjort avgjørelser og endring av kurs allerede som ikke har truffet godt mener jeg er åpenlyst. Poengfangst og gjennomføringer lyver sjeldent etter så mange kamper. Tar man med teoriene jeg legger frem over. Kan man møte bedre tider med å fortsette dette prosjektet?
Skroter man dette prosjektet  sammen med mangelfull jobb tidligere sesonger og at vi kanskje skal stake ut en ny kurs igjen kan fort få store, store konsekvenser?
Det ser ut som vi har viklet oss inn i noe det kanskje ikke blir så enkelt å komme ut av. MEN::
Som en annen sa. Vinner vi de 4 neste og er 10 på tabellen plutselig er det ingen som klager og mange som må beklage. Og i fotball kan alt skje.
Så det magiske opp i all elendigheten er at så lenge fotballen sviver rundt er det alltid håp.
Og jeg er sikker på at Rad, Orta og Kinnear med flere er der nå. Håp fremfor tro.

Under samme flamme så skal man faktisk rose klubben for kontraktsutdelingene til flere av disse spillerene som Dallas, Cooper, Forshaw m.f etter vi rykket opp.
Først og fremst på sin plass og en veldig fin måte klubben viser seg på i en kynisk bransje, men også, tror jeg, en smart måte å gjøre denne utskiftningene av stall mer sømløst. Da så klart med dnaet og det mentale i bakhodet.
« Siste redigering: Oktober 26, 2022, 12:54:16 av leedslife »

stian

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2011 på: Oktober 26, 2022, 18:22:58 »
Styrken til Radrizzani har vært at det har blitt jobbet etter en femårsplan, og der har han overgått mang en elendig eier i dagens fotball. Men fortsatt er faktum at det først og fremst var investeringen i Bielsa som var det ene grepet som satte fart på utviklingen (og ja, jeg mener fortsatt at sparkingen av Bielsa var en epic failure på alle måter)

Når det er sagt så er vi der nå at vi har fått en skikkelig hump i femårsplanen, og det er på tide å revurdere planen med tanke  på om vi har mistet den utviklingen av spillestil og stall som var målet. Marsch kommer til å ryke, men løsningen på uføret  er IKKE å ha samtidige endringer på eiersiden. Jeg vil se Radrizzani som langsiktig eier, og en head coach som klarer å etablere en spillestil som lar seg kjenne igjen fea kamp til kamp.

Enig i dette Stian, men, har to spm.
Tror du det blir lett å revurdere en plan bare noen måneder etter man går ut slik Radrzianni gjorde i intervjuet med The Atlethic?
Personlig tror jeg Marsch er et prosjekt de vil gjøre alt for å beholde, men hva tenker du om neste trener og kapasitet hvis man så må revurdere planen?
Ambisjoner er jo noe både potensielle trenere og oss supportere kan måle klubb på.

Har faktisk et spørsmål til.
Og hvordan gjør de det? Rad erkjente jo at første modell dem prøvde seg på var fullstendig skivebom.
Men det er jo like mye Ortas bord som det er Rad. En ambisjon eller 5 års plan ligger jo egentlig hos Rad. Så da snakker vi jo selvransakelse.

Takk for særdeles kloke spørsmål. Det ligger nok mye prestisje i en langtidsplan som har vært kommunisert såpass mye utad, og som det har vært lagt mye penger i. Som du sier, så tror jeg det kommer til å kreve selvransakelse fra Rad og at Rad også "ransaker" Ortas rolle. Jeg tenker ikke at revurdering av planen handler om å justere ned målet, men man må i aller høyeste grad vurdere midlene. Det er lagt mye prestisje i Marsch, men her tror jeg de vanskelige spørsmålene om tillit allerede har dukket opp. Spørsmålet er nok også om man ser nok utvikling i prestasjonene til at man ser forbi resultatene. Jeg tror ikke det - vi taper alt av jevne kamper, først og fremst på grunn av horribel defensiv struktur.

Hvordan gjør man retningsendringen når en viktig del av planen (valget av manager som skal konsolidere oss i PL) ser ut til å ha slått feil? Jeg tenker at det ikke er så mye å vente på når det gjelder Marsch. Denne gangen bommet klubben på ansettelsen, og VM-pausen er en unik mulighet til å la en ny og erfaren manager komme inn og få tid med så godt som hele laget for å sette et spillemønster. Denne pausen etterfølges av et transfervindu hvor ny manager kan få tette noen hull.

Selvransakelse og ransakelse: Har Orta levert på sine områder? Jeg er ikke så sikker på det. Vi har hatt mye rart av managere, vi har brukt mye penger på spillere som ikke har slått til, og vi har gått ut av urovekkende mange transfervindu med de samme sårbarhetene som vi gikk inn i dem med.

I sum - spørsmålene i revurdering av planen er etter min mening: 1) har vi klart å utvikle spillestilen til å bli et solid PL-lag? 2) Har vi oppnådd tilstrekkelig kvalitet i spillerlogistikken til å støtte opp under dette?

Jeg mener svaret på det første er helt klart nei, og på det andre et betinget nei. Det har vært gjort mye bra i å bygge opp en slagkraftig U21-satsning, men det har vært for mye rart rundt A-laget. Vi trenger nok noen nye koster for å komme oss tilbake på sporet.
For et innlegg og veldig god formulering. Harde fakta her er det jo vanskelig og diskutere på og spørsmålene du stiller er veldig interessante.
Vedr spillerlogistikk. Man må selge våre to mest innflytelsesrike spillere på banen. Uten å vite dette vil jeg tro de hadde samme standing i garderobe og på treningsfelt - noe annet vil jo være rart.
Disse skal så klart erstattes. Da ikke spiller for spiller eller kvalitet for kvalitet, men kjøp av spillere som er i begynnelsen av en utviklingskurve. Så man kan jo sånn sett si at for å ta igjen nivået til dem de erstatter vil nok ligge frem i tid, naturlignok.
Men.. Oppi dette så er i tillegg klubben midt opp i en utskiftning av stall. Ikke bare rykket vi opp med en slank stall med noe mangler i enkelte posisjoner og uten mulighet til å verve til oss vår beste spiller ved siden av Kalvin, nemlig Ben White. Vi rykket opp med en kjerne bestående av spillere som var på siste transportetappe av karrieren.
Aldersmessig så peaket de i tillegg til et utviklingsnivå som jeg knapt har sett tidligere. Vi gjorde mid-table PL prestasjoner med mid-table CC spillere første sesong i det gode selskap.
Først i rekken av de som måtte abdisere var Pablo, Berardi, Alioski. Særs sentrale og viktige spillere for både kvalitet, erfaring og ikke minst viktige kulturbærere. Neste i rekken står Cooper, Ayling, Dallas, Forshaw, Klich. Det samme kan sies her, men med tanke på hva de har levert kan man vel skru volumet enda noen knepp opp.

En annen ting er før Bielsa. Modellen - kjøp av utenlandske spillere i større grad. Ut fra konkurransesituasjon var det endel av kjøpene som hadde spilt i relativt OK ligaer, samt noen kjøp av yngre typer som med tiden kanskje kunne blomstre og som sånn sett gikk under radaren til bedre klubber enn Leeds.
Den modellen skrotet vi raskt. Resultatene var ikke i nærheten av hva vi ønsket. Verken tankesett eller komposisjon av lag var i nærheten.
Er vi litt tilbake der nå?
Hva gjenkjente Leeds anno 2018 og ut sesongen 21? Det var jo først og fremst at vi hadde en tilnærming, en profesjonalitet og et DNA som forstod ligaen og kulturen vi konkurrerte i. Vi hadde en kjerne med Ayling, Cooper, Dallas, Alioski, Forshaw, Phillips, Bamford som er vant med fysikken og tempoet. Som har vært gjennom intensiteten, presset og hyppigheten av kamper. Så klart toppet med individualister med et lille ekstra, men du drar jo ingen nytte av dem hvis stammen i laget ikke er sterkt nok.
At vi står ovenfor en tricky utskiftning har jo klubben vært åpen på, men for meg virker som det ligger helt andre føringer til grunn når det gjelder erstatning av disse spillerene.
Er det tankesettet vi med Marsch prøver å tøffe videre på godt nok når coren mangler så mye av dette dnaet? Er det i det hele tatt gjennomførbart over tid og spille en fotball som er såpass offensiv og risikabel når kvaliteten spiller for spiller ikke er bedre?

For det finnes jo flust av feks CC spillere som lag rundt oss på tabellen henter. Veldig overfladisk kan man sette opp en CC 11ér bestående av spillere som daglig spiller i klubber rundt oss som vil se ganske sterkt ut på papiret.
Spillere som har vært blandt de beste i CC. Spilt 3 kamper i uken. Over 50 kamper i året. Som vet hva som trengs i forhold til fysikk, tempo. Som er vokst opp med kulturen og det voldsomme presset fra omgivelsene rundt. Med dette mener jeg ikke at hadde vi hentet CC spillere så hadde alt vært ordnet.
Hvem er alibiet av de 11 utpå der hva gjelder det fysiske aspektet og kravet fra omgivelsene rundt. Hvem er lederene utpå der? Hvem står for erfaringen? Hvem står rakrygget og viser pondus og tilstedeværelse når vi går i krig mot antatt lik motstand?
Hvem går først og viser vei for hvilket enorm oppgave man står ovenfor mentalt og fysisk gjennom 10 måneder?
Hvem formidler hva det innebærer å spille med logoen? Hva forventningene er. Hvem konkurrentene er. Listen er lang.
For meg har vi fremstått grått. Lite personlighet, lite karakterer, vi virker softe og tannløse. Jeg må veldig mange år tilbake for å finne en 11ér jeg connecter så lite med. Men her er det godt mulig jeg er alene og ikke noe intensjon om at det skal vektlegges opp mot det interessante i debatten her.
For jeg forstår selv at det farger synet mitt vedr hele prosjektet.

Som deg tror jeg helt klart dette er et prestisjeprosjekt. Et prestisjeprosjekt av proporsjoner. Ikke bare fordi det er analysert og brukt mye tid på.
Også fordi måten det ble startet på ikke var gunstig for klubb og omgivelser. For måten det andre prosjektet styrtlandet på skulle aldri skjedd. Klubben skulle turt å tatt i det tidligere og det er dem som skal opptre som en rettesnor ser de konjuturene av flere elementer som ikke fungerer. Men nok om det.
For meg ser situasjonen vi er i håpløs ut. Klart jeg ønsker Marsch ut etter det som skjedde forrige helg. Det er noe med måten du taper på. Det er noe med reaksjonene eller manglende reaksjoner er vel mer riktig og si. Kroppsspråk. Alt. Det så temmelig likt ut som Spurs hjemme skrur man tiden tilbake til vinteren.
Verste fall så står vi her med en stall uten det DNAet jeg mener man må ha for å være konkurransedyktig i PL. Vi står med Red Bull sitt tankesett og sine spillere og vi er mest sannsynlig avhengig av et Januarvindu som er utrolig tricky.
Jeg sliter med å forstå den optimismen som er rundt et januarvindu her inne. Skal vi ha gode spillere som er bedre enn de vi har så betyr det at dem spiller fast i sine klubber. Hvorfor skal en klubb gi slipp på de type spillerne med mindre det blir lagt enorme summer på bordet?
Ellers takk for et veldig godt innlegg Stian. Det ble knotete dette. Vet ikke om det traff slik jeg ville, men skulle være et supplement til det du skrev og forhåpentligvis trigge et svar fra deg på noe av det jeg belyser.
Synes det er særs interessant det man er inne på her.
Man skal kanskje være forsiktig med å kritisere klubb for hardt, men at det er gjort avgjørelser og endring av kurs allerede som ikke har truffet godt mener jeg er åpenlyst. Poengfangst og gjennomføringer lyver sjeldent etter så mange kamper. Tar man med teoriene jeg legger frem over. Kan man møte bedre tider med å fortsette dette prosjektet?
Skroter man dette prosjektet  sammen med mangelfull jobb tidligere sesonger og at vi kanskje skal stake ut en ny kurs igjen kan fort få store, store konsekvenser?
Det ser ut som vi har viklet oss inn i noe det kanskje ikke blir så enkelt å komme ut av. MEN::
Som en annen sa. Vinner vi de 4 neste og er 10 på tabellen plutselig er det ingen som klager og mange som må beklage. Og i fotball kan alt skje.
Så det magiske opp i all elendigheten er at så lenge fotballen sviver rundt er det alltid håp.
Og jeg er sikker på at Rad, Orta og Kinnear med flere er der nå. Håp fremfor tro.

Under samme flamme så skal man faktisk rose klubben for kontraktsutdelingene til flere av disse spillerene som Dallas, Cooper, Forshaw m.f etter vi rykket opp.
Først og fremst på sin plass og en veldig fin måte klubben viser seg på i en kynisk bransje, men også, tror jeg, en smart måte å gjøre denne utskiftningene av stall mer sømløst. Da så klart med dnaet og det mentale i bakhodet.

Veldig interessant det med generasjonsskifte. Det har kanskje gått litt under radaren, i alle fall for meg, men vi har fått inn en ganske ung stamme i elleveren, i tillegg til at vi har en hel gjeng av U21-spillere som banker på døra samtidig. Der ligger det noen viktige frukter av femårsplanen. Du har rett i at januarvinduet har vært elendig for oss i de siste årene, så vi skal kanskje ikke legge for mye forhåpninger i akkurat det.

Det er vel om vi skal tørre å gjøre en drastisk endring med å sparke Marsch allerede nå som er det store spørsmålet. Som med nye spillere, så må også manageren være bedre enn det vi allerede har. Det viktigste spørsmålet er vel i så måte om klubben har relasjoner til en aktuelle kandidater til erstattere. Det blit spennende å se, men siden Marsch fortsatt sitter så virker det som han blir sittende noen kamper til.

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2012 på: Oktober 26, 2022, 19:17:54 »
Styrken til Radrizzani har vært at det har blitt jobbet etter en femårsplan, og der har han overgått mang en elendig eier i dagens fotball. Men fortsatt er faktum at det først og fremst var investeringen i Bielsa som var det ene grepet som satte fart på utviklingen (og ja, jeg mener fortsatt at sparkingen av Bielsa var en epic failure på alle måter)

Når det er sagt så er vi der nå at vi har fått en skikkelig hump i femårsplanen, og det er på tide å revurdere planen med tanke  på om vi har mistet den utviklingen av spillestil og stall som var målet. Marsch kommer til å ryke, men løsningen på uføret  er IKKE å ha samtidige endringer på eiersiden. Jeg vil se Radrizzani som langsiktig eier, og en head coach som klarer å etablere en spillestil som lar seg kjenne igjen fea kamp til kamp.

Enig i dette Stian, men, har to spm.
Tror du det blir lett å revurdere en plan bare noen måneder etter man går ut slik Radrzianni gjorde i intervjuet med The Atlethic?
Personlig tror jeg Marsch er et prosjekt de vil gjøre alt for å beholde, men hva tenker du om neste trener og kapasitet hvis man så må revurdere planen?
Ambisjoner er jo noe både potensielle trenere og oss supportere kan måle klubb på.

Har faktisk et spørsmål til.
Og hvordan gjør de det? Rad erkjente jo at første modell dem prøvde seg på var fullstendig skivebom.
Men det er jo like mye Ortas bord som det er Rad. En ambisjon eller 5 års plan ligger jo egentlig hos Rad. Så da snakker vi jo selvransakelse.

Takk for særdeles kloke spørsmål. Det ligger nok mye prestisje i en langtidsplan som har vært kommunisert såpass mye utad, og som det har vært lagt mye penger i. Som du sier, så tror jeg det kommer til å kreve selvransakelse fra Rad og at Rad også "ransaker" Ortas rolle. Jeg tenker ikke at revurdering av planen handler om å justere ned målet, men man må i aller høyeste grad vurdere midlene. Det er lagt mye prestisje i Marsch, men her tror jeg de vanskelige spørsmålene om tillit allerede har dukket opp. Spørsmålet er nok også om man ser nok utvikling i prestasjonene til at man ser forbi resultatene. Jeg tror ikke det - vi taper alt av jevne kamper, først og fremst på grunn av horribel defensiv struktur.

Hvordan gjør man retningsendringen når en viktig del av planen (valget av manager som skal konsolidere oss i PL) ser ut til å ha slått feil? Jeg tenker at det ikke er så mye å vente på når det gjelder Marsch. Denne gangen bommet klubben på ansettelsen, og VM-pausen er en unik mulighet til å la en ny og erfaren manager komme inn og få tid med så godt som hele laget for å sette et spillemønster. Denne pausen etterfølges av et transfervindu hvor ny manager kan få tette noen hull.

Selvransakelse og ransakelse: Har Orta levert på sine områder? Jeg er ikke så sikker på det. Vi har hatt mye rart av managere, vi har brukt mye penger på spillere som ikke har slått til, og vi har gått ut av urovekkende mange transfervindu med de samme sårbarhetene som vi gikk inn i dem med.

I sum - spørsmålene i revurdering av planen er etter min mening: 1) har vi klart å utvikle spillestilen til å bli et solid PL-lag? 2) Har vi oppnådd tilstrekkelig kvalitet i spillerlogistikken til å støtte opp under dette?

Jeg mener svaret på det første er helt klart nei, og på det andre et betinget nei. Det har vært gjort mye bra i å bygge opp en slagkraftig U21-satsning, men det har vært for mye rart rundt A-laget. Vi trenger nok noen nye koster for å komme oss tilbake på sporet.
For et innlegg og veldig god formulering. Harde fakta her er det jo vanskelig og diskutere på og spørsmålene du stiller er veldig interessante.
Vedr spillerlogistikk. Man må selge våre to mest innflytelsesrike spillere på banen. Uten å vite dette vil jeg tro de hadde samme standing i garderobe og på treningsfelt - noe annet vil jo være rart.
Disse skal så klart erstattes. Da ikke spiller for spiller eller kvalitet for kvalitet, men kjøp av spillere som er i begynnelsen av en utviklingskurve. Så man kan jo sånn sett si at for å ta igjen nivået til dem de erstatter vil nok ligge frem i tid, naturlignok.
Men.. Oppi dette så er i tillegg klubben midt opp i en utskiftning av stall. Ikke bare rykket vi opp med en slank stall med noe mangler i enkelte posisjoner og uten mulighet til å verve til oss vår beste spiller ved siden av Kalvin, nemlig Ben White. Vi rykket opp med en kjerne bestående av spillere som var på siste transportetappe av karrieren.
Aldersmessig så peaket de i tillegg til et utviklingsnivå som jeg knapt har sett tidligere. Vi gjorde mid-table PL prestasjoner med mid-table CC spillere første sesong i det gode selskap.
Først i rekken av de som måtte abdisere var Pablo, Berardi, Alioski. Særs sentrale og viktige spillere for både kvalitet, erfaring og ikke minst viktige kulturbærere. Neste i rekken står Cooper, Ayling, Dallas, Forshaw, Klich. Det samme kan sies her, men med tanke på hva de har levert kan man vel skru volumet enda noen knepp opp.

En annen ting er før Bielsa. Modellen - kjøp av utenlandske spillere i større grad. Ut fra konkurransesituasjon var det endel av kjøpene som hadde spilt i relativt OK ligaer, samt noen kjøp av yngre typer som med tiden kanskje kunne blomstre og som sånn sett gikk under radaren til bedre klubber enn Leeds.
Den modellen skrotet vi raskt. Resultatene var ikke i nærheten av hva vi ønsket. Verken tankesett eller komposisjon av lag var i nærheten.
Er vi litt tilbake der nå?
Hva gjenkjente Leeds anno 2018 og ut sesongen 21? Det var jo først og fremst at vi hadde en tilnærming, en profesjonalitet og et DNA som forstod ligaen og kulturen vi konkurrerte i. Vi hadde en kjerne med Ayling, Cooper, Dallas, Alioski, Forshaw, Phillips, Bamford som er vant med fysikken og tempoet. Som har vært gjennom intensiteten, presset og hyppigheten av kamper. Så klart toppet med individualister med et lille ekstra, men du drar jo ingen nytte av dem hvis stammen i laget ikke er sterkt nok.
At vi står ovenfor en tricky utskiftning har jo klubben vært åpen på, men for meg virker som det ligger helt andre føringer til grunn når det gjelder erstatning av disse spillerene.
Er det tankesettet vi med Marsch prøver å tøffe videre på godt nok når coren mangler så mye av dette dnaet? Er det i det hele tatt gjennomførbart over tid og spille en fotball som er såpass offensiv og risikabel når kvaliteten spiller for spiller ikke er bedre?

For det finnes jo flust av feks CC spillere som lag rundt oss på tabellen henter. Veldig overfladisk kan man sette opp en CC 11ér bestående av spillere som daglig spiller i klubber rundt oss som vil se ganske sterkt ut på papiret.
Spillere som har vært blandt de beste i CC. Spilt 3 kamper i uken. Over 50 kamper i året. Som vet hva som trengs i forhold til fysikk, tempo. Som er vokst opp med kulturen og det voldsomme presset fra omgivelsene rundt. Med dette mener jeg ikke at hadde vi hentet CC spillere så hadde alt vært ordnet.
Hvem er alibiet av de 11 utpå der hva gjelder det fysiske aspektet og kravet fra omgivelsene rundt. Hvem er lederene utpå der? Hvem står for erfaringen? Hvem står rakrygget og viser pondus og tilstedeværelse når vi går i krig mot antatt lik motstand?
Hvem går først og viser vei for hvilket enorm oppgave man står ovenfor mentalt og fysisk gjennom 10 måneder?
Hvem formidler hva det innebærer å spille med logoen? Hva forventningene er. Hvem konkurrentene er. Listen er lang.
For meg har vi fremstått grått. Lite personlighet, lite karakterer, vi virker softe og tannløse. Jeg må veldig mange år tilbake for å finne en 11ér jeg connecter så lite med. Men her er det godt mulig jeg er alene og ikke noe intensjon om at det skal vektlegges opp mot det interessante i debatten her.
For jeg forstår selv at det farger synet mitt vedr hele prosjektet.

Som deg tror jeg helt klart dette er et prestisjeprosjekt. Et prestisjeprosjekt av proporsjoner. Ikke bare fordi det er analysert og brukt mye tid på.
Også fordi måten det ble startet på ikke var gunstig for klubb og omgivelser. For måten det andre prosjektet styrtlandet på skulle aldri skjedd. Klubben skulle turt å tatt i det tidligere og det er dem som skal opptre som en rettesnor ser de konjuturene av flere elementer som ikke fungerer. Men nok om det.
For meg ser situasjonen vi er i håpløs ut. Klart jeg ønsker Marsch ut etter det som skjedde forrige helg. Det er noe med måten du taper på. Det er noe med reaksjonene eller manglende reaksjoner er vel mer riktig og si. Kroppsspråk. Alt. Det så temmelig likt ut som Spurs hjemme skrur man tiden tilbake til vinteren.
Verste fall så står vi her med en stall uten det DNAet jeg mener man må ha for å være konkurransedyktig i PL. Vi står med Red Bull sitt tankesett og sine spillere og vi er mest sannsynlig avhengig av et Januarvindu som er utrolig tricky.
Jeg sliter med å forstå den optimismen som er rundt et januarvindu her inne. Skal vi ha gode spillere som er bedre enn de vi har så betyr det at dem spiller fast i sine klubber. Hvorfor skal en klubb gi slipp på de type spillerne med mindre det blir lagt enorme summer på bordet?
Ellers takk for et veldig godt innlegg Stian. Det ble knotete dette. Vet ikke om det traff slik jeg ville, men skulle være et supplement til det du skrev og forhåpentligvis trigge et svar fra deg på noe av det jeg belyser.
Synes det er særs interessant det man er inne på her.
Man skal kanskje være forsiktig med å kritisere klubb for hardt, men at det er gjort avgjørelser og endring av kurs allerede som ikke har truffet godt mener jeg er åpenlyst. Poengfangst og gjennomføringer lyver sjeldent etter så mange kamper. Tar man med teoriene jeg legger frem over. Kan man møte bedre tider med å fortsette dette prosjektet?
Skroter man dette prosjektet  sammen med mangelfull jobb tidligere sesonger og at vi kanskje skal stake ut en ny kurs igjen kan fort få store, store konsekvenser?
Det ser ut som vi har viklet oss inn i noe det kanskje ikke blir så enkelt å komme ut av. MEN::
Som en annen sa. Vinner vi de 4 neste og er 10 på tabellen plutselig er det ingen som klager og mange som må beklage. Og i fotball kan alt skje.
Så det magiske opp i all elendigheten er at så lenge fotballen sviver rundt er det alltid håp.
Og jeg er sikker på at Rad, Orta og Kinnear med flere er der nå. Håp fremfor tro.

Under samme flamme så skal man faktisk rose klubben for kontraktsutdelingene til flere av disse spillerene som Dallas, Cooper, Forshaw m.f etter vi rykket opp.
Først og fremst på sin plass og en veldig fin måte klubben viser seg på i en kynisk bransje, men også, tror jeg, en smart måte å gjøre denne utskiftningene av stall mer sømløst. Da så klart med dnaet og det mentale i bakhodet.

Veldig interessant det med generasjonsskifte. Det har kanskje gått litt under radaren, i alle fall for meg, men vi har fått inn en ganske ung stamme i elleveren, i tillegg til at vi har en hel gjeng av U21-spillere som banker på døra samtidig. Der ligger det noen viktige frukter av femårsplanen. Du har rett i at januarvinduet har vært elendig for oss i de siste årene, så vi skal kanskje ikke legge for mye forhåpninger i akkurat det.

Det er vel om vi skal tørre å gjøre en drastisk endring med å sparke Marsch allerede nå som er det store spørsmålet. Som med nye spillere, så må også manageren være bedre enn det vi allerede har. Det viktigste spørsmålet er vel i så måte om klubben har relasjoner til en aktuelle kandidater til erstattere. Det blit spennende å se, men siden Marsch fortsatt sitter så virker det som han blir sittende noen kamper til.
3 poeng hjemme mot Bournemouth og feks 1 poeng fra lpool og Spurs så er ihvertfall det et stort steg . Klubben får mer tid samt  at det kan gi Marsch og laget selvtilitt og tro nok til å bygge opp noe som kanskje er mer slagkraftig.

rd1

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2013 på: Oktober 26, 2022, 20:18:47 »
Det er vel strengt tatt ingenting som tyder på at det foreligger noen klar plan eller strategi for dette prosjektet.

Ser vi på Bodø/Glimt har de alltid spilt 4-3-3, men for ca 10 år siden la de en strategi på å profesjonalisere klubben. Herunder en tydelig satsning på ledelse, trener og spillerutvikling helt ned i guttefotballen. Transferpolitikken ble lagt i tråd med dette.

Noe slik ser vi ikke hos Leeds dessverre. Det hele illustrert med at Bielsa hadde en spillestil som eksempelvis basert angrepsspillet på berede vinger og kombinasjons spill langs kanten. Til dette hentet vi inn vinger som passet inn i systemet.

Så henter vi plutselig inn March, som tilsvarende vil spille angrep direkt gjennom midten og ekstremt smale vinger. Plutselig et Harrisson mere og mere borte. Litt usikker på Sinisterra, men han virker som en klassisk ving, som også blir veldig smal.

Konklusjonene er at det ikke finnes noen 5 årsplan med tydelig strategi på spillerstil, på å hente inn spillere og trenere som kan denne stilen og utvikling av spillere til denne stilen.
"Who needs Cantona??"

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2014 på: Oktober 26, 2022, 20:54:10 »
Alle skjønner at Leeds trenger mer penger for skaffe et solid spillermateriell og en god coach. I sommer ble det kun brukt netto fra salgene. Dette klarer ikke Radrizzani alene. Han er ikke veldig rik i PL-sammenheng, hvis Leeds satser mot topp ti. Femårsplan er bra, men nå er det penger som må til.  Pengene fra PL holder ikke. Da er oppkjøp med ny kapital fra 49ers det vi venter på. Pengebruk må også stå i stil med omsetning  (nye regler) , dvs større stadion kreves på sikt (trolig betalt med lån/ sponsor-navn).  Omsetningen må opp.

For denne sesongen tror jeg Augustin-saken er viktig. Den avsluttes i november og pengene må trolig betales fort (hvis man taper). En avklaring gjør det lettere å planlegge videre i des/jan. Mulig saken bremser coach-letingen / spillerkjøp også , pga penger.

I november-januar kan det bli:
VM-pause
Ny coach?
Augustin-sak, £ 18 mill
Endring av eierandel?
Januar-vindu, aktiviteten skjer i desember

Alt dette må Radrizzani forholde seg til.


« Siste redigering: Oktober 26, 2022, 20:55:56 av Josch »

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2015 på: Oktober 27, 2022, 10:49:49 »
[...]
Da er oppkjøp med ny kapital fra 49ers det vi venter på.
[...]

Helt enig i det du skriver, men jeg er veldig skeptisk til at 49ers Enterprise har ønske/mulighet til å spytte inn det som trengs for å revitalisere klubben nok en gang. Radrizzani gjorde det i starten av sin periode, men det trengs et nytt løft nå og det blir langt mer kostbart. Stadion er en enorm utfordring. Elland Road er en klassisk arena og jeg håper planen om å videreføre denne blir reell, men den er altfor liten og eldgammel. Angus Kinnear mente at Tottenhams nye arena drar inn omtrent fem ganger så mye som det Elland Road gjør. Sikkert høyere kostander også, men det sier seg selv at vi raskt havner i bakleksa om klubbene rundt oss genererer så mye mer. Selv om penger ikke garanterer suksess, er det liten tvil om at de best tilrettelagte forholdene vil tiltrekke de beste spillerne - over tid. Leeds kan ikke konkurrere med City, Pool, Scum, Chelsea osv, så de må tenke smart og tålmodig. I tillegg har vi den ulempen at treffsikkerheten er nødt å være bedre enn de med utømmelig kasse.

Infrastrukturen eksempelvis Bodø/Glimt har satt seg ned og planlagt har båret enormt med frukter og jeg syns også vi mangler en klar plan fra styrerommet i disse dager. Det handler ikke om å si "vi skal alltid spille sånn, det skal alltid være tre egne produkter i kamptroppen" el, det er snakk om en rød tråd. En klubbidentitet. Rd1 er inne på det over, har selv også snakket om det; hvordan er to så forskjellige spillestiler og managertyper en videreføring eller en rød tråd? En plan skal ikke nødvendigvis følges slavisk. Til det er det altfor mange uforutsette variabler. Det vil også gå opp og ned, ett skritt frem og to tilbake, men med et kart og kompass er det enklere å forutse terrenget fremover.

Grunnen til at jeg er bekymret for om 49ers er svaret, er hvor fantastisk passive de er. De eier tross alt nesten halve klubben og har opsjon på utkjøp innen utgangen av 2023. Vil Radrizzani legge ut for kostnader i mellomtida, som sikkert direkte vil spise av hans avkastning ved salg? Vil 49ers bruke penger på spillere (evt delfinansiere stadion) dersom de til slutt ikke benytter seg av opsjonen?

Hadde de vært 100% innstilt på en rolle som ene- eller i det minste stor majoritetsaksjonær i Leeds United, tror jeg de allerede hadde kjøpt ut Radrizzani. Det er heller ikke i 49ers interesse at klubben eventuelt rykker ned og de var like passive som Radrizzani i fjor sommer og så i januar, da varsellampene allerede blinket. Sommeren 2022 hadde mye bra, men like fullt er alt finansiert med salg av spillere uten at store hull i stallen er dekket. Om de hadde hatt store ambisjoner, lurer jeg på hvorfor de ikke allerede har vist det.

Jeg har til gode å se bevis på at 49ers er eierne som skal løfte klubben fra det gode fundamentet Radrizzani har lagt. Det begynner å haste. Kan også påpeke at jeg har ingenting mot organisk vekst. Heller stein for stein fremfor lugubre eiere fra Midtøsten, men selv langsiktig satsing krever store investeringer.
« Siste redigering: Oktober 27, 2022, 10:57:28 av Dennis »
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2016 på: November 09, 2022, 19:52:13 »
Det har gått jevnlige rykter om denne opsjonen 49'ers har.
Nå skjer det kanskje noe snart :o

Martyn Ziegler
@martynziegler
49ers Enterprises gearing up for full Leeds takeover - US banking sources say investment now in place. Have option to buy all shares in Jan 2024. story with
@Lawton_Times

https://www.thetimes.co.uk/article/san-francisco-49ers-investors-set-for-leeds-united-takeover-53cqn7n5c
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2017 på: November 09, 2022, 20:01:34 »
Det har gått jevnlige rykter om denne opsjonen 49'ers har.
Nå skjer det kanskje noe snart :o

Martyn Ziegler
@martynziegler
49ers Enterprises gearing up for full Leeds takeover - US banking sources say investment now in place. Have option to buy all shares in Jan 2024. story with
@Lawton_Times

https://www.thetimes.co.uk/article/san-francisco-49ers-investors-set-for-leeds-united-takeover-53cqn7n5c





Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2018 på: November 10, 2022, 15:07:24 »
Leeds-Live's Beren Cross skriver om hvordan han ser de siste dagenes nye omtale om 49'ers og en eventuell overtakelse av Leeds United.

Han tror det ikke er noe nytt i den forstand, mer en utvikling fra de 44% de allerede har og frem mot deadlinen i januar 2024 når de senest skal overta. Denne ukes samtaler, mener han å vite, har handlet om kommende transfervindu:



49ers Enterprises hovering over Leeds United takeover trigger but January transfer talks dominate
Leeds United's takeover by 49ers Enterprises has long been a case of when and not if though January transfer talks have dominated the most recent discourse

By Beren CrossLeeds United club writer 13:00, 10 NOV 2022


Buttons need to be pushed and 49ers Enterprises becomes Leeds United’s new majority shareholder. That’s where we understand the club’s takeover situation to be.

It is no secret this is the direction a takeover has been travelling ever since the San Francisco 49ers’ investment arm took control of its first 15 per cent in May 2018. Paraag Marathe showed up in town for the first time that spring and took a seat on the board of directors at Elland Road.

Marathe and the NFL franchise would watch from afar as Marcelo Bielsa took the Whites through play-off pain and the Championship title before cementing their place in the Premier League. Halfway through that first top-flight campaign, the Americans would swoop again.


In taking Enterprises’s stake from 15 to 37 per cent and making Marathe vice-chairman, it was a major show of intent from across the Atlantic. 49ers would not be coasting along in the background with their minority stake, this was a clear pathway to full ownership in the future.

At the time, United said: “Marathe, supported by 49ers Enterprises vice president Collin Meador and other key 49ers personnel, will be more involved in the decision-making process and day-to-day operations of the club moving forward, both in football and business operations as he has done for the 49ers for the last 20 years and maintains his place on the Leeds United board of directors.”

Four months later, it became clear where that vast injection of money from Enterprises had originated. Peter Lowy, a lifelong fan and successful businessman, would join the board after investing in the 49ers vehicle.

A variety of other names, like Chad Hurley and Nick Swinmurn, would also make their investment public knowledge. Pieces were moving in the USA and just 10 months after the leap to 37 per cent came another seven.

Today, 49ers Enterprises remain at the 44 per cent stake they went public with in November 2021. Another seven per cent would see them take control and that final push has left everyone waiting for the inevitable to happen.

When would they push the button? When would Leeds finally reach its next phase? In December last year, The Athletic first reported an agreement between Andrea Radrizzani and Enterprises which would see ownership change hands.

It was always hard to imagine 49ers would keep adding to its shares without some kind of assurances of full control in the long-term future. An investment vehicle like that does not plough millions into an organisation without control of where it is being spent in the future.


The report suggested January 2024 would be the deadline for Enterprises to push the button on the takeover and that’s where we remain. There are understood to have been no major recent changes in stance from either side.

Of course, money may be moving around in the background in readiness for such a move, but that was always in the offing. It’s been a case of when, not if, for the past 12 months, if not longer.


Marathe has been a semi-regular attendee at Elland Road for matches when his US schedule allows, while Jed York, 49ers' chief executive officer, has been seen more sporadically. Although, both of them were in attendance for last weekend’s Bournemouth win.

York and Marathe were understood to be in town for focused talks on January transfer plans, rather than anything particularly decisive on pulling the takeover trigger. Elland Road’s top brass is well aware the coming window is an important month for the club.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/49ers-enterprises-leeds-united-takeover-25482565
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2019 på: November 15, 2022, 15:18:55 »
Det nevnes oftere og oftere , senest i dag at 49ers nå gjør seg klar til å cache ut vår italienske hovedeier allerede før 2024 . Hva slags type eiere vil vi da få ? Kan det tenkes at det allerede skjer nå i VM pausen? Spent på eventuelle spiller kjøp , en haug med amerikanske spillere på laget? Vi blir et lag ala Wolves , Brentford , nesten et reint portugisisk lag hos Wolves , og omtrent et dansk lag hos Brentford. Tiden vil vise, men spennende blir det. MOT.

Cherry

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2020 på: November 17, 2022, 18:56:20 »
Vi får følge USA godt i VM, og se hva vi kan bruke av den troppen der - OM vi blir amerikansk-eid. ;)
2 av de beste på det landslaget har vi allerede da!
 

Johnnyj

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2021 på: November 19, 2022, 16:22:06 »
Vi får følge USA godt i VM, og se hva vi kan bruke av den troppen der - OM vi blir amerikansk-eid. ;)
2 av de beste på det landslaget har vi allerede da!
Tenker umiddelbart at McKenzie og Ashlee Robinson er gode nok.
Paxton Aaronson har nylig blitt klar for Frankfurt så da kan vi glemme å se brødrene gjenforent i Leeds

Forever Whites

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2022 på: November 20, 2022, 11:49:07 »
Vi får følge USA godt i VM, og se hva vi kan bruke av den troppen der - OM vi blir amerikansk-eid. ;)
2 av de beste på det landslaget har vi allerede da!
Tenker umiddelbart at McKenzie og Ashlee Robinson er gode nok.
Paxton Aaronson har nylig blitt klar for Frankfurt så da kan vi glemme å se brødrene gjenforent i Leeds

Er det blitt målet nå?  Få flest mulig amerikanere inn i stallen?
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2024 på: Januar 12, 2023, 13:11:22 »
Litt mer rykter rundt QSI nå - PSG eierne.

James Marshment
@marshyleeds
Some big, exclusive, news to come on the ownership of Leeds United coming up at 12pm.....

https://www.teamtalk.com/leeds-united/exclusive-takeover-qsi-back-in-running-buy-out-andrea-radrizzani-beat-49ers-to-punch
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2025 på: Januar 12, 2023, 15:26:18 »
Litt mer rykter rundt QSI nå - PSG eierne.

James Marshment
@marshyleeds
Some big, exclusive, news to come on the ownership of Leeds United coming up at 12pm.....

https://www.teamtalk.com/leeds-united/exclusive-takeover-qsi-back-in-running-buy-out-andrea-radrizzani-beat-49ers-to-punch
Og han er kjapt ute igjen:

Apologies re the QSI, Leeds article earlier. This was was sent to us from a trusted source, but QSI have since been in touch and confirmed it is not true.
The initial article has since been removed as a result.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Blank_File

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2026 på: Januar 13, 2023, 00:08:03 »
Litt mer rykter rundt QSI nå - PSG eierne.

James Marshment
@marshyleeds
Some big, exclusive, news to come on the ownership of Leeds United coming up at 12pm.....

https://www.teamtalk.com/leeds-united/exclusive-takeover-qsi-back-in-running-buy-out-andrea-radrizzani-beat-49ers-to-punch
Og han er kjapt ute igjen:

Apologies re the QSI, Leeds article earlier. This was was sent to us from a trusted source, but QSI have since been in touch and confirmed it is not true.
The initial article has since been removed as a result.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Takk og lov!

Andersen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2027 på: Januar 13, 2023, 12:32:16 »
Om eierene som kjøpte PSG hadde vært interessert i å kjøpe Leeds United så vet jeg ikke om det hadde vært pest og kolera eller glede fra supporterenes side. Det ryktes jo om et oppkjøp av Southampton også fra de samme eierene av PSG . Men som ståa er i den klubben om dagen , tror jeg ikke det ryktet er noe troverdig heller.

Stut og Fjærkre

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2028 på: Januar 13, 2023, 12:43:22 »
Om eierene som kjøpte PSG hadde vært interessert i å kjøpe Leeds United så vet jeg ikke om det hadde vært pest og kolera eller glede fra supporterenes side. Det ryktes jo om et oppkjøp av Southampton også fra de samme eierene av PSG . Men som ståa er i den klubben om dagen , tror jeg ikke det ryktet er noe troverdig heller.

Trodde hovedryktet var Scum. Det er i så fall et perfekt ekteskap mellom svinpeiser.

Reaney

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2029 på: Januar 13, 2023, 15:15:55 »
Vi kan være så "ordentlige" som bare det, men snart er både Scum og Looserpool Saudi. Og flere lag (les Southampton ++) vil følge etter. Så da kan vi være sjeleglade for at vi "ordentlige" slapp unna med den følge at vi snart er ute av PL og kan nyte 16 nye år i Championship.

Blank_File

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2030 på: Januar 13, 2023, 17:54:08 »
Vi kan være så "ordentlige" som bare det, men snart er både Scum og Looserpool Saudi. Og flere lag (les Southampton ++) vil følge etter. Så da kan vi være sjeleglade for at vi "ordentlige" slapp unna med den følge at vi snart er ute av PL og kan nyte 16 nye år i Championship.
Sånn ca 1000 ganger heller i Championship enn å bli en klubb som er ødelegger fotball ytterligere. Det er ille når man tar seg i drømme om enkelte amerikanske regler for europeisk fotball.

Hallgeir *

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2031 på: Januar 14, 2023, 22:37:44 »
Stormen som ble blåst opp da saudi-arabiske eiere tok over Newcastle har stilnet. Premier League godkjente eierskiftet, nå er Newcastle «som andre klubber» i verdens tøffeste liga. Etter den selverklærte suksessen med VM-sluttspillet, har qatarske investorkrefter blitt tent på å plassere milliarder i Premier League. PSG-eierne Qatar Sports Investments har tenkt å ta over en Premier League-klubb og gjøre den til en av de store.

PSG-eierne er tidligere linket til salget av Tottenham, nå senest også til det potensiale salget av gigantene Man United og Liverpool. Ifølge engelske 90min, er det likevel én klubb rett over nedrykksstreken som er mest aktuell. Leeds-eier Andrea Radrizzani, som har eid Leeds siden 2017 og ledet klubben tilbake til Premier League, skal tidligere har hatt samtaler med PSG-president Nasser Al-Khelaifi om kjøp av andeler. Da endte italieneren med å selge nesten femti prosent av klubben til eierne av San Francisco 49ers.

Amerikanerne har opsjon frem til 2024 å kjøpe resten av klubben, men har så langt ikke benyttet seg av muligheten. Ifølge 90min ser de qatarske investorene dette som en mulighet tll å ta over kommandoen på Elland Road.

90min understands at PSG-eierne ser på Leeds som en av de beste investeringsmulighetene i Premier League, der de er forventet at partene kommer sammen «for en prat».

https://sporten.com/leeds-kan-bli-det-neste-newcastle/?fbclid=IwAR0nBEH6epNQPBHAHC01tMIqQOsFATumoV-DgYi668kMNY0gFkfCYU
« Siste redigering: Januar 14, 2023, 22:39:42 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Fantasyland

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2032 på: Januar 16, 2023, 11:20:18 »
David Ornstein

@David_Ornstein
🚨 Leeds United minority shareholder 49ers Enterprises played decisive role in club-record signing of Georginio Rutter. Latest indication full takeover expected before 49ers option to buy #LUFC off Andrea Radrizzani ends (£400m+ in Jan 2024)
@TheAthleticFC

Kontakinte

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2033 på: Januar 16, 2023, 13:05:40 »
Vi kan være så "ordentlige" som bare det, men snart er både Scum og Looserpool Saudi. Og flere lag (les Southampton ++) vil følge etter. Så da kan vi være sjeleglade for at vi "ordentlige" slapp unna med den følge at vi snart er ute av PL og kan nyte 16 nye år i Championship.
Tar heller 16 ny år i CC

Kato

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2034 på: April 27, 2023, 12:05:51 »
Lite twitring i det siste. Opptatt med å pakke bagen han og musketerene?
 

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2035 på: April 27, 2023, 14:39:06 »
Lite twitring i det siste. Opptatt med å pakke bagen han og musketerene?
Med en seier borte mot Bmouth så er sjansen stor for at propogandaen er tilbake vil jeg tro. Da er det nok muligheter for at han er på indre bane mot City som vi så borte mot Leicester i fjor. Vil få bra oppmerksomhet den kampen og en fantastisk mulighet til å eksponere seg selv.
Blir det tap tror jeg nok ikke vi hører noe med de siste flauser på twitter godt i minnet.
Men for all del, alltid en mulighet for at det sendes ut saker som handler om konkurrenter som vi så både mot Wolves før Bielsa og Everton i fjor på denne tiden når sanden i timeglasset begynner å renne ut.
Personlig håper jeg vi ikke hører noe og at klubben kan jobbe i fred og ro og mobilisere all energi de kan for å ta poeng nok.

Lucas the Kop Cat

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2036 på: April 27, 2023, 15:00:15 »
Lite twitring i det siste. Opptatt med å pakke bagen han og musketerene?
Med en seier borte mot Bmouth så er sjansen stor for at propogandaen er tilbake vil jeg tro. Da er det nok muligheter for at han er på indre bane mot City som vi så borte mot Leicester i fjor. Vil få bra oppmerksomhet den kampen og en fantastisk mulighet til å eksponere seg selv.
Blir det tap tror jeg nok ikke vi hører noe med de siste flauser på twitter godt i minnet.
Men for all del, alltid en mulighet for at det sendes ut saker som handler om konkurrenter som vi så både mot Wolves før Bielsa og Everton i fjor på denne tiden når sanden i timeglasset begynner å renne ut.
Personlig håper jeg vi ikke hører noe og at klubben kan jobbe i fred og ro og mobilisere all energi de kan for å ta poeng nok.
Glad det ikke er mine millioner som er avhengig av Leeds-seier.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2037 på: April 27, 2023, 15:04:12 »
Lite twitring i det siste. Opptatt med å pakke bagen han og musketerene?
Med en seier borte mot Bmouth så er sjansen stor for at propogandaen er tilbake vil jeg tro. Da er det nok muligheter for at han er på indre bane mot City som vi så borte mot Leicester i fjor. Vil få bra oppmerksomhet den kampen og en fantastisk mulighet til å eksponere seg selv.
Blir det tap tror jeg nok ikke vi hører noe med de siste flauser på twitter godt i minnet.
Men for all del, alltid en mulighet for at det sendes ut saker som handler om konkurrenter som vi så både mot Wolves før Bielsa og Everton i fjor på denne tiden når sanden i timeglasset begynner å renne ut.
Personlig håper jeg vi ikke hører noe og at klubben kan jobbe i fred og ro og mobilisere all energi de kan for å ta poeng nok.

Det brenner nok godt under beina på Radrizzani nå. Et nedrykk vil potensielt koste han hundrevis av millioner, om ikke mer, i tapt fortjeneste på aksjene. Hay og Ornstein har allerede sagt at opsjonsavtalen baserer seg på overlevelse i Premier League.

Som nevnt i går vil det bli store spørsmål, dersom klubben går ned. Bare håper mange av disse allerede er tatt stilling til. Sommerens vindu må ha fokus på å finne riktig trener og rekruttere riktig, forhåpentligvis under en ny DoF.
Marching on together!

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2038 på: April 27, 2023, 15:32:06 »
Lite twitring i det siste. Opptatt med å pakke bagen han og musketerene?
Med en seier borte mot Bmouth så er sjansen stor for at propogandaen er tilbake vil jeg tro. Da er det nok muligheter for at han er på indre bane mot City som vi så borte mot Leicester i fjor. Vil få bra oppmerksomhet den kampen og en fantastisk mulighet til å eksponere seg selv.
Blir det tap tror jeg nok ikke vi hører noe med de siste flauser på twitter godt i minnet.
Men for all del, alltid en mulighet for at det sendes ut saker som handler om konkurrenter som vi så både mot Wolves før Bielsa og Everton i fjor på denne tiden når sanden i timeglasset begynner å renne ut.
Personlig håper jeg vi ikke hører noe og at klubben kan jobbe i fred og ro og mobilisere all energi de kan for å ta poeng nok.

Det brenner nok godt under beina på Radrizzani nå. Et nedrykk vil potensielt koste han hundrevis av millioner, om ikke mer, i tapt fortjeneste på aksjene. Hay og Ornstein har allerede sagt at opsjonsavtalen baserer seg på overlevelse i Premier League.

Som nevnt i går vil det bli store spørsmål, dersom klubben går ned. Bare håper mange av disse allerede er tatt stilling til. Sommerens vindu må ha fokus på å finne riktig trener og rekruttere riktig, forhåpentligvis under en ny DoF.
Ja, det har endret seg voldsomt, desverre. Propogandaen om Europaspill, europas beste akademi og the Big 6 ble aldri realisert under dette regime.
Vi tok heller turen tilbake til start. Litt som i monopol. Leeds er nok en drøm for mange og et prosjekt med voldsomt potensiale, men det vil seg liksom aldri. Hypen blir alltid langt større enn produktet som leveres.
På andre siden er det noe fascinerende og ekte med det og.
Knapt vært så spent noen gang på det som nå vil skje videre med potensielt nytt eierskap. Hva kommer inn? Hva får vi? Blir vi et stort globalt Brand istedenfor en autentisk klubb hvis man kan kalle oss det?
Blir det turister på kamper istedenfor lokal tilhørighet? Blir det spillerkjøp som matcher jakten på globale markedsandeler eller blir det fortsatt viltig med lokal forankring?
Noe av det skiftet har vi jo allerede, men ser man top6 er det jo fortsatt natt og dag.

Mester

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2039 på: April 27, 2023, 17:43:52 »
En kjenning av oss, Paul Heckingbottom er på vei mot PL med Sheffield United

 ::)