Skrevet av Emne: Kampen om Play Off 2017  (Lest 49245 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #150 på: Mars 13, 2017, 20:52:49 »
YEP (og Lee Sobot) om det gjenstående programmet og disponeringen av mannskapet:

Talking Points - Leeds United and the Championship play-offs run-in

 Lee Sobot 17:50 Monday 13 March 2017

AFTER seeing Leeds United frustratingly held to a goalless draw by Queens Park Rangers at Elland Road, the YEP’s Lee Sobot looks at a few key talking points ahead of the regular season’s final nine games. Let us know below whether you agree with Lee, or offer up some thoughts of your own as we prepare for the promotion run-in starting with the visit of Brighton on Saturday.

Should Leeds change their formation at home? United still boast a fantastic record at home this season with eight wins, one draw and just one loss from their last ten games. But the Whites have savoured victory in only two of their last four fixtures at LS11 and those successes came against naturally-attacking Bristol City and Sheffield Wednesday sides who seemed intent on attacking Leeds from the start and were not surprisingly beaten as a result.

Unfortunately, teams are now starting to realise that sitting back and hitting United on the counter can be the key to success at Elland Road, a tactic deployed by both Cardiff and QPR, and United have been short on ideas and options on both occasions. To muster not a single shot on target is not good enough and there have been plenty of calls for United to abandon the system of using two defensive midfielders in front of their back four.

It’s a fair shout, because if teams are not pushing forward against United at Elland Road then is there really a need for two defensive options in midfield, as in Ronaldo Vieira and captain Liam Bridcutt against QPR? To muster not a single shot on target is not good enough and there have been plenty of calls for United to abandon the system of using two defensive midfielders in front of their back four.

 United are too reliant on Pablo Hernandez creating openings in the no 10 position at present and the Spaniard again offered very little at the weekend. Kemar Roofe might be worth giving another outing at no 10 but moreover United’s midfield formation might just need altering overall against teams like Cardiff and QPR. Putting just one defensive midfielder in front of the back four would allow United to either put another attacking midfielder next to Hernandez or moreover play two upfront. The only irony is that United’s next visitors to Elland Road, second-placed Brighton, are unlikely to adopt the same strategy as Cardiff and QPR.

Who are United’s two best wingers? It’s strange because despite having enjoyed a fantastic season, Whites head coach Garry Monk must still probably have some serious doubt what his best midfield five is. And who should start out wide is definitely open to debate. Roofe and Alfonso Pedraza were given the nod against QPR but neither excelled though Hadi Sacko and Souleymane Doukara didn’t do much better - if at all - once introduced. Stuart Dallas and Mo Barrow are other options but Dallas stayed on the bench on Saturday while Barrow failed to even make the 18. There’s nothing wrong with rotating and Monk will be pleased to have options but not one winger can be considered a definite starter at present, not ideal when Leeds are short on creativity.

 How is it best to deal with Pontus Jansson’s disciplinary tight-rope? The answer will probably be to let fate take its course but that strategy has now led to Luke Ayling serving a two-match ban that could have been avoided. The last thing Leeds and Monk need is losing Jansson to a three-game ban for the play-offs, which is entirely possible. The Swede is on 13 yellow cards and another two at any point between now and the end of the season would land the 26-year-old a three match ban - that would also apply to the play-offs.

United have nine games remaining and a ban looks unavoidable for Jansson who, in an ideal world, would pick up the bookings well before the end of the campaign. Better still, don’t get booked at all but the chances of avoiding two yellow cards in the next nine games are slim.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/talking-points-leeds-united-and-the-championship-play-offs-run-in-1-8436900
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #151 på: Mars 14, 2017, 11:55:42 »
Vi har noen tøffe kamper fremfor oss, men vi har også alle muligheter til å avgjøre dette selv. Vi har vært sabla heldige de siste månedene, hvor de andre lagene ikke har tatt avgjørende poeng, når Leeds har sviktet. Gruer meg til nerveslitet, syntes allerede det er tøft å se kampene... når alle poeng er så viktig.. Leeds har ikke vært i PL i min tid som supporter og jeg vil vil vil viiiiiil!

Skal se Leeds borte mot N´castle... drømmer om 3 poeng  ::)
Kan bli en drømmenes aften på St James, Therese. De som sjekker hjemmestatistikken til Skjærene vil se at de er svært sårbare på eget gress!  :)

Blir vanskelig å skjule gleden om vi klarer 3 poeng  ;D
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

jaho

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #152 på: Mars 14, 2017, 13:14:42 »
Har nettopp sett kampen i opptak. Heldigvis var den ikke så dårlig som en del av kommentarene her inne kunne tyde på (hørte ikke på radiooverføringa i går). Det største problemet - selvsagt i tillegg til at vi har bare én målfarlig spiller - var i går at vi tapte for mange 50/50-situasjoner/-dueller på midten. Bortsett fra dette (som selvsagt ikke er uvesentlig, men som kanskje ikke har vært hovedproblemet i år), var det mye brukbart å ta med seg. Vi hadde gode tendenser fremover, men manglet presisjon i siste fase av angrepene. i tillegg hadde vi ikke marginene med oss; bl a ble vi antagelig snytt for straffe, og Wood hadde en god header like utenfor. Vieira var også svært nær i andre omgang.
Dommeren var ikke god. Fordelinga av kort var ikke rettferdig, og vi ble stoppet i å sette raskt i gang ved minst to anledninger.
Jansson var helt sjef, Ayling veldig villig fremover. Roofe svak som vanlig. Green fremstår med stor autoritet og får enda en clean sheet. Og i motsetning til de siste kampene, hadde vi få ballmiss på midten denne gang.

Denne uka har vi tatt poeng mot to av formlagene i divisjonen. Formtabellen ser ikke verst ut, særlig ikke når vi ser at Reading og Sheff Wed har 1-1-3 på siste fem. Vi har nok vært bedre denne sesongen, men jeg velger å ha trua på at vi er på rett vei igjen nå. Siden Wood ikke scoret i går, får han så å si garantert nettsus neste kamp. Jeg tipper også at Pablo får bedre skikk på dødballene igjen, slik at Pontus og Bartley kan putte noen viktige scoringer i innspurten. Ser heller ikke bort fra at Pedraza kan finne på å score, faktisk.

MOT!

Flott oppsummering.

Hiver meg på denne. Jeg fikk ikke fulgt nevneverdig med på utviklingen i kampen på lørdag og måtte skumme meg igjennom kommentarene i kamptråden som andre baserte enten av å høre på radio eller på kommentarer fra andre. Mange skriver nok i affekt i kampens hete, og en smule tatt ut av perspektiv. Jeg synes ikke det var urimelig å forvente mer av Leeds på Lørdag, men nettopp dette med å kalle rakke ned på egne spillere og spill med å bruke 'superlativer' som dritt, rævva og elendig gjentatte ganger basert på Radio er nettopp dette, tatt ut av perspektiv og overdrevet. Om vi vet at både Fulham og QPR er high flyers når det kommer til form og vi litt av det motsatte, kan ikke Leeds forvente å dominere. Mot Fulham var vi nok heldigere som kom unna med 1 poeng. Men som Håvard poengterer over, var det ikke så halvgæærnt på lørdag.
Vi må ta med oss den positiviteten vi kan og videreføre til laget! Jeg har i posivitetens fortegn booket flybillett til evt playoffinale i Mai. Måtte jeg få oppleve det dog ingen garanti for opprykk.  :)

Enig med mange at vi ikke har vist noe storspill etter den fantastiske Derby-kampen..men spillet var vel ikke helt på topp før dette heller..For ikke lenge siden var vi laget som hadde skapt nest minst sjanser.. Etter siste sesongers resultater er jeg overrasket over hvor negative mange er.. I den dårlige perioden etter Derby har vi vel 5-3-3, ikke så galt i en spillemessig tung periode.. Så vidt jeg kan se har vi vel også scoret MEST, og sluppet inn MINST av de fire på play-off..ikke så hakkende galt. Men frykter som mange for 7 plassen..tror det blir vi eller Reading som havner der..

Bjorn

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #153 på: Mars 14, 2017, 14:37:44 »
Har nettopp sett kampen i opptak. Heldigvis var den ikke så dårlig som en del av kommentarene her inne kunne tyde på (hørte ikke på radiooverføringa i går). Det største problemet - selvsagt i tillegg til at vi har bare én målfarlig spiller - var i går at vi tapte for mange 50/50-situasjoner/-dueller på midten. Bortsett fra dette (som selvsagt ikke er uvesentlig, men som kanskje ikke har vært hovedproblemet i år), var det mye brukbart å ta med seg. Vi hadde gode tendenser fremover, men manglet presisjon i siste fase av angrepene. i tillegg hadde vi ikke marginene med oss; bl a ble vi antagelig snytt for straffe, og Wood hadde en god header like utenfor. Vieira var også svært nær i andre omgang.
Dommeren var ikke god. Fordelinga av kort var ikke rettferdig, og vi ble stoppet i å sette raskt i gang ved minst to anledninger.
Jansson var helt sjef, Ayling veldig villig fremover. Roofe svak som vanlig. Green fremstår med stor autoritet og får enda en clean sheet. Og i motsetning til de siste kampene, hadde vi få ballmiss på midten denne gang.

Denne uka har vi tatt poeng mot to av formlagene i divisjonen. Formtabellen ser ikke verst ut, særlig ikke når vi ser at Reading og Sheff Wed har 1-1-3 på siste fem. Vi har nok vært bedre denne sesongen, men jeg velger å ha trua på at vi er på rett vei igjen nå. Siden Wood ikke scoret i går, får han så å si garantert nettsus neste kamp. Jeg tipper også at Pablo får bedre skikk på dødballene igjen, slik at Pontus og Bartley kan putte noen viktige scoringer i innspurten. Ser heller ikke bort fra at Pedraza kan finne på å score, faktisk.

MOT!

Flott oppsummering.

Hiver meg på denne. Jeg fikk ikke fulgt nevneverdig med på utviklingen i kampen på lørdag og måtte skumme meg igjennom kommentarene i kamptråden som andre baserte enten av å høre på radio eller på kommentarer fra andre. Mange skriver nok i affekt i kampens hete, og en smule tatt ut av perspektiv. Jeg synes ikke det var urimelig å forvente mer av Leeds på Lørdag, men nettopp dette med å kalle rakke ned på egne spillere og spill med å bruke 'superlativer' som dritt, rævva og elendig gjentatte ganger basert på Radio er nettopp dette, tatt ut av perspektiv og overdrevet. Om vi vet at både Fulham og QPR er high flyers når det kommer til form og vi litt av det motsatte, kan ikke Leeds forvente å dominere. Mot Fulham var vi nok heldigere som kom unna med 1 poeng. Men som Håvard poengterer over, var det ikke så halvgæærnt på lørdag.
Vi må ta med oss den positiviteten vi kan og videreføre til laget! Jeg har i posivitetens fortegn booket flybillett til evt playoffinale i Mai. Måtte jeg få oppleve det dog ingen garanti for opprykk.  :)

Enig med mange at vi ikke har vist noe storspill etter den fantastiske Derby-kampen..men spillet var vel ikke helt på topp før dette heller..For ikke lenge siden var vi laget som hadde skapt nest minst sjanser.. Etter siste sesongers resultater er jeg overrasket over hvor negative mange er.. I den dårlige perioden etter Derby har vi vel 5-3-3, ikke så galt i en spillemessig tung periode.. Så vidt jeg kan se har vi vel også scoret MEST, og sluppet inn MINST av de fire på play-off..ikke så hakkende galt. Men frykter som mange for 7 plassen..tror det blir vi eller Reading som havner der..

Elle melle... Da sier vi Reading!  ;D
Marching On! 4276

Woody

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #154 på: Mars 14, 2017, 15:29:08 »
Har nettopp sett kampen i opptak. Heldigvis var den ikke så dårlig som en del av kommentarene her inne kunne tyde på (hørte ikke på radiooverføringa i går). Det største problemet - selvsagt i tillegg til at vi har bare én målfarlig spiller - var i går at vi tapte for mange 50/50-situasjoner/-dueller på midten. Bortsett fra dette (som selvsagt ikke er uvesentlig, men som kanskje ikke har vært hovedproblemet i år), var det mye brukbart å ta med seg. Vi hadde gode tendenser fremover, men manglet presisjon i siste fase av angrepene. i tillegg hadde vi ikke marginene med oss; bl a ble vi antagelig snytt for straffe, og Wood hadde en god header like utenfor. Vieira var også svært nær i andre omgang.
Dommeren var ikke god. Fordelinga av kort var ikke rettferdig, og vi ble stoppet i å sette raskt i gang ved minst to anledninger.
Jansson var helt sjef, Ayling veldig villig fremover. Roofe svak som vanlig. Green fremstår med stor autoritet og får enda en clean sheet. Og i motsetning til de siste kampene, hadde vi få ballmiss på midten denne gang.

Denne uka har vi tatt poeng mot to av formlagene i divisjonen. Formtabellen ser ikke verst ut, særlig ikke når vi ser at Reading og Sheff Wed har 1-1-3 på siste fem. Vi har nok vært bedre denne sesongen, men jeg velger å ha trua på at vi er på rett vei igjen nå. Siden Wood ikke scoret i går, får han så å si garantert nettsus neste kamp. Jeg tipper også at Pablo får bedre skikk på dødballene igjen, slik at Pontus og Bartley kan putte noen viktige scoringer i innspurten. Ser heller ikke bort fra at Pedraza kan finne på å score, faktisk.

MOT!

Flott oppsummering.

Hiver meg på denne. Jeg fikk ikke fulgt nevneverdig med på utviklingen i kampen på lørdag og måtte skumme meg igjennom kommentarene i kamptråden som andre baserte enten av å høre på radio eller på kommentarer fra andre. Mange skriver nok i affekt i kampens hete, og en smule tatt ut av perspektiv. Jeg synes ikke det var urimelig å forvente mer av Leeds på Lørdag, men nettopp dette med å kalle rakke ned på egne spillere og spill med å bruke 'superlativer' som dritt, rævva og elendig gjentatte ganger basert på Radio er nettopp dette, tatt ut av perspektiv og overdrevet. Om vi vet at både Fulham og QPR er high flyers når det kommer til form og vi litt av det motsatte, kan ikke Leeds forvente å dominere. Mot Fulham var vi nok heldigere som kom unna med 1 poeng. Men som Håvard poengterer over, var det ikke så halvgæærnt på lørdag.
Vi må ta med oss den positiviteten vi kan og videreføre til laget! Jeg har i posivitetens fortegn booket flybillett til evt playoffinale i Mai. Måtte jeg få oppleve det dog ingen garanti for opprykk.  :)

Enig med mange at vi ikke har vist noe storspill etter den fantastiske Derby-kampen..men spillet var vel ikke helt på topp før dette heller..For ikke lenge siden var vi laget som hadde skapt nest minst sjanser.. Etter siste sesongers resultater er jeg overrasket over hvor negative mange er.. I den dårlige perioden etter Derby har vi vel 5-3-3, ikke så galt i en spillemessig tung periode.. Så vidt jeg kan se har vi vel også scoret MEST, og sluppet inn MINST av de fire på play-off..ikke så hakkende galt. Men frykter som mange for 7 plassen..tror det blir vi eller Reading som havner der..

Elle melle... Da sier vi Reading!  ;D

Så da glemmer vi Fulham??tror vi må gønne på å fikse dette på egenhånd.Til play of finale skal vi.I Ã…R
LIFE IS LEEDS

berlin

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #155 på: Mars 14, 2017, 16:57:31 »
Har nettopp sett kampen i opptak. Heldigvis var den ikke så dårlig som en del av kommentarene her inne kunne tyde på (hørte ikke på radiooverføringa i går). Det største problemet - selvsagt i tillegg til at vi har bare én målfarlig spiller - var i går at vi tapte for mange 50/50-situasjoner/-dueller på midten. Bortsett fra dette (som selvsagt ikke er uvesentlig, men som kanskje ikke har vært hovedproblemet i år), var det mye brukbart å ta med seg. Vi hadde gode tendenser fremover, men manglet presisjon i siste fase av angrepene. i tillegg hadde vi ikke marginene med oss; bl a ble vi antagelig snytt for straffe, og Wood hadde en god header like utenfor. Vieira var også svært nær i andre omgang.
Dommeren var ikke god. Fordelinga av kort var ikke rettferdig, og vi ble stoppet i å sette raskt i gang ved minst to anledninger.
Jansson var helt sjef, Ayling veldig villig fremover. Roofe svak som vanlig. Green fremstår med stor autoritet og får enda en clean sheet. Og i motsetning til de siste kampene, hadde vi få ballmiss på midten denne gang.

Denne uka har vi tatt poeng mot to av formlagene i divisjonen. Formtabellen ser ikke verst ut, særlig ikke når vi ser at Reading og Sheff Wed har 1-1-3 på siste fem. Vi har nok vært bedre denne sesongen, men jeg velger å ha trua på at vi er på rett vei igjen nå. Siden Wood ikke scoret i går, får han så å si garantert nettsus neste kamp. Jeg tipper også at Pablo får bedre skikk på dødballene igjen, slik at Pontus og Bartley kan putte noen viktige scoringer i innspurten. Ser heller ikke bort fra at Pedraza kan finne på å score, faktisk.

MOT!

Flott oppsummering.

Hiver meg på denne. Jeg fikk ikke fulgt nevneverdig med på utviklingen i kampen på lørdag og måtte skumme meg igjennom kommentarene i kamptråden som andre baserte enten av å høre på radio eller på kommentarer fra andre. Mange skriver nok i affekt i kampens hete, og en smule tatt ut av perspektiv. Jeg synes ikke det var urimelig å forvente mer av Leeds på Lørdag, men nettopp dette med å kalle rakke ned på egne spillere og spill med å bruke 'superlativer' som dritt, rævva og elendig gjentatte ganger basert på Radio er nettopp dette, tatt ut av perspektiv og overdrevet. Om vi vet at både Fulham og QPR er high flyers når det kommer til form og vi litt av det motsatte, kan ikke Leeds forvente å dominere. Mot Fulham var vi nok heldigere som kom unna med 1 poeng. Men som Håvard poengterer over, var det ikke så halvgæærnt på lørdag.
Vi må ta med oss den positiviteten vi kan og videreføre til laget! Jeg har i posivitetens fortegn booket flybillett til evt playoffinale i Mai. Måtte jeg få oppleve det dog ingen garanti for opprykk.  :)

Enig med mange at vi ikke har vist noe storspill etter den fantastiske Derby-kampen..men spillet var vel ikke helt på topp før dette heller..For ikke lenge siden var vi laget som hadde skapt nest minst sjanser.. Etter siste sesongers resultater er jeg overrasket over hvor negative mange er.. I den dårlige perioden etter Derby har vi vel 5-3-3, ikke så galt i en spillemessig tung periode.. Så vidt jeg kan se har vi vel også scoret MEST, og sluppet inn MINST av de fire på play-off..ikke så hakkende galt. Men frykter som mange for 7 plassen..tror det blir vi eller Reading som havner der..

Elle melle... Da sier vi Reading!  ;D

Så da glemmer vi Fulham??tror vi må gønne på å fikse dette på egenhånd.Til play of finale skal vi.I Ã…R

Nei, tror ikke mange inne her glemmer Fulham. Trolig skyver de Sheff W ned til 7.plass
etter kveldens hengekamp hjemme mot Blackburn.

Sånn som det ser ut nå, så er Huddersfield mest sikker på å klare (minst) play-off.
Deretter holder jeg faktisk Fulham som lag 4. Plass 5 og 6 står da trolig mellom Leeds, Reading og Sheff W.
Tror ikke hverken Preston, Norwich, Derby eller Barnsley klarer å utfordre, muligens Norwich av de 4.

Men divisjonen er så tett at det kan være man tenker annerledes om 2-3 runder.


Leedsfan

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #156 på: Mars 14, 2017, 19:55:20 »
Leeds sine resterende kamper:

Brighton (H)
Reading (A)
Brentford (A)
PNE (H)
Newcastle (A)
Wolves (H)
Burton (A)
Norwich (H)
Wigan (A)

Huddersfield:

Bristol City (B)
Burton (H)       
Norwich (H)       
Nottingham (B)
Preston (H)       
Derby (B)
Fulham (H)       
Wolverhampton (B)
Birmingham (B)
Cardiff (H)

Sheffield Wednesday:
Reading (H)    
Barnsley (B)       
Rotherham (B)
Newcastle    (H)    
Cardiff (H)       
QPR (B)
Derby (H)       
Ipswich (B)
Fulham (H)

Reading:

Sheffield W. (B)    
Leeds (H)       
Blackburn    (H)   
Norwich (B)
Aston Villa (B)
Rotherham (H)       
Nottingham (B)
Wigan (H)       
Burton (B)

Fulham:
Blackburn (H)   
Wolverhampton (H)       
Rotherham (B)   
Derby (B)   
Ipswich (H)       
Norwich (B)       
Aston Villa (H)       
Huddersfield (B)
Brentford (H)       
Sheffield W. (B)

Vanskelig å si hvem som vinner hvilke kamper, innbyrdes oppgjør blir viktige!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Cherry

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #157 på: Mars 14, 2017, 22:27:51 »
Sheffield W- Fulham i siste match kan fort bli avgjørende!
Syns Huddersfield faktisk har igjen d tøffeste programmet, men her blir det tett.
Gule kort, skader- vi har faktisk en bra tropp og jeg tror fler lag er mer sårbare enn oss.

Brighton har 4 av 6 forsvarere skadet nå til kampen mot oss.... Saltor ut sist.
 

Xern

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #158 på: Mars 15, 2017, 00:36:20 »
Tror det hadde vært utrolig viktig om vi fikk en relativt god seier imorgen, uten at jeg skal si at jeg har så veldig stor tro på det. Men en seier ville ført til at vi kunne gå inn i en to ukers pause med en høyere lagmoral.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

berlin

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #159 på: Mars 15, 2017, 06:30:32 »
Fulham - Blackburn 2-2 i går 14.mars 2017

Viser med all mulig tydelighet at ingen kamper trenger å være "lette", og spesielt ikke i Championship.

Vi går inn i en periode der mange lag har mye å spille for, både på øvre og nedre halvdel, og det kan slå ut vidt forskjellig.
Dessuten ser man år etter år at når lag er sikret ny kontrakt i Championship, så er de heller ikke lette å slå.
Disse lagene spiller med lave skuldre, mens PO-lagene spiller "under press".

For Leeds sin del tror jeg det kan bli litt for spennende til siste serierunde, men håper på det motsatte.
Seier over Brighton ville vært kanon, foran bortemøtene mot Reading og Brentford.

B_Ød

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #160 på: Mars 15, 2017, 09:02:41 »
Tror det hadde vært utrolig viktig om vi fikk en relativt god seier imorgen, uten at jeg skal si at jeg har så veldig stor tro på det. Men en seier ville ført til at vi kunne gå inn i en to ukers pause med en høyere lagmoral.

ehhhh what??
Ups & Ups!!

berlin

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #161 på: Mars 15, 2017, 09:56:18 »
Tror det hadde vært utrolig viktig om vi fikk en relativt god seier imorgen, uten at jeg skal si at jeg har så veldig stor tro på det. Men en seier ville ført til at vi kunne gå inn i en to ukers pause med en høyere lagmoral.

ehhhh what??

Ja, vi skal jo spille en ekstra kamp mot Fleetwood Town (ikke Fleetwood Mac!) og vinner vi den kampen,
får vi ta med oss poengene i Championship. Vistnok fordi vi startet med -15 første sesongen våre i League 1,
som FL nå angrer på. Jeg oppretter kamptråd!

B_Ød

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #162 på: Mars 15, 2017, 10:22:24 »
Tror det hadde vært utrolig viktig om vi fikk en relativt god seier imorgen, uten at jeg skal si at jeg har så veldig stor tro på det. Men en seier ville ført til at vi kunne gå inn i en to ukers pause med en høyere lagmoral.

ehhhh what??

Ja, vi skal jo spille en ekstra kamp mot Fleetwood Town (ikke Fleetwood Mac!) og vinner vi den kampen,
får vi ta med oss poengene i Championship. Vistnok fordi vi startet med -15 første sesongen våre i League 1,
som FL nå angrer på. Jeg oppretter kamptråd!

Helt suvverent!!!! Kun de 15, eller alle poengene vi fikk den sesongen??
Ups & Ups!!

berlin

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #163 på: Mars 15, 2017, 10:52:46 »
Tror det hadde vært utrolig viktig om vi fikk en relativt god seier imorgen, uten at jeg skal si at jeg har så veldig stor tro på det. Men en seier ville ført til at vi kunne gå inn i en to ukers pause med en høyere lagmoral.

ehhhh what??

Ja, vi skal jo spille en ekstra kamp mot Fleetwood Town (ikke Fleetwood Mac!) og vinner vi den kampen,
får vi ta med oss poengene i Championship. Vistnok fordi vi startet med -15 første sesongen våre i League 1,
som FL nå angrer på. Jeg oppretter kamptråd!

Helt suvverent!!!! Kun de 15, eller alle poengene vi fikk den sesongen??

Kun de 15. Men vi må altså spille for de først.

B_Ød

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #164 på: Mars 15, 2017, 10:57:06 »
spennende...
Ups & Ups!!

testo

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #165 på: Mars 15, 2017, 10:58:57 »
Ingenting i veien med fantasien i hvertfall.....
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

B_Ød

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #166 på: Mars 15, 2017, 11:01:21 »
Ingenting i veien med fantasien i hvertfall.....

hva mener du?? Er ikke dette fantastske nyheter??
Ups & Ups!!

testo

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #167 på: Mars 15, 2017, 11:05:32 »
Ingenting i veien med fantasien i hvertfall.....

hva mener du?? Er ikke dette fantastske nyheter??

Helt  8)
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Xern

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #168 på: Mars 15, 2017, 11:39:35 »
"Imorgen".... Resultatet av mangel på søvn og en hel dag med reising ??? Sykmelding next  :-X
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

B_Ød

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #169 på: Mars 15, 2017, 11:54:09 »
Ingenting i veien med fantasien i hvertfall.....

hva mener du?? Er ikke dette fantastske nyheter??

Helt  8)

 ;)
Ups & Ups!!

B_Ød

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #170 på: Mars 15, 2017, 11:54:52 »
"Imorgen".... Resultatet av mangel på søvn og en hel dag med reising ??? Sykmelding next  :-X

you poor kid  ???
Ups & Ups!!

testo

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #171 på: Mars 15, 2017, 12:06:54 »
Etter en rask psyko analyse av enkelte her så er kun riktig medisinering alternativet.
https://www.facebook.com/TwitterWALMOT3/videos/1376502862419895/
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Leedsfan

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #172 på: Mars 15, 2017, 12:58:35 »
Fulham boss Slavisa Jokanovic:

"It's frustrating but it's a part of the competition, we have scored many times in the last moments of games.

"In the first half we dominated and scored the goal. Second half we didn't dominate the game, we didn't control them and at the end we made some mistakes.

"We didn't have enough experience to kill the game when we scored the second goal, we gave them the chance to come back.

"We're going to fight to be in this top six at the beginning of May. We have to keep going and push hard."


Possession
Home60%Away40%

Shots
Home12Away13

Shots on Target
Home4Away6

Corners
Home7Away6
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Xern

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #173 på: Mars 15, 2017, 17:05:31 »
"Imorgen".... Resultatet av mangel på søvn og en hel dag med reising ??? Sykmelding next  :-X

you poor kid  ???
I tilfelle noe ble feiltolket; Sykemeldingen var ikke seriøs, men burde kanskje vurderes da jeg kunne finne på å skrive noe sånt.  :-X :-[
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Gufrias

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #174 på: Mars 15, 2017, 17:34:37 »
Leeds sine resterende kamper:

Brighton (H)
Reading (A)
Brentford (A)
PNE (H)
Newcastle (A)
Wolves (H)
Burton (A)
Norwich (H)
Wigan (A)
Kun 27p er godt nok?
Hekta på Leeds siden 1974

Cherry

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #175 på: Mars 15, 2017, 20:59:27 »
Leeds sine resterende kamper:

Brighton (H)
Reading (A)
Brentford (A)
PNE (H)
Newcastle (A)
Wolves (H)
Burton (A)
Norwich (H)
Wigan (A)
Kun 27p er godt nok?

For direkte opprykk, yezzz ;D
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #176 på: Mars 15, 2017, 21:54:23 »
GLIMRENDE om stoda fra Hay igjen!

Fantastisk å ha en lokaljournalist som ham. :)

Phil Hay: No need for Leeds United to change tack – at least this season

 Phil Hay Email 19:00 Wednesday 15 March 2017

 Ian Holloway was in good form on Saturday, tickled no doubt by the way Queens Park Rangers played at Elland Road. On his previous visit to Leeds United, his Millwall squad were bombing towards relegation and Holloway ranted about the injustice of bubble trips. He specialises in holding a captive audience. Feeling bullish, he pointed out that he had backed Leeds for the play-offs before this season started and tipped another historically-powerful club – naming no names, but Aston Villa – to waste away in the bottom half of the Championship. Villa’s owner took exception to that but Holloway had it sussed. Not such a “f***** pundit” after all.

March is a bad time to revisit pre-season expectations. Villa don’t want to be told that they have abjectly vindicated Holloway’s vibes. Rafa Benitez won’t want to hear that the last Newcastle team who graced the Championship rode the backside off it, lost none of their home games and finished with 102 points. Even in Leeds there is less and less inclination to think that this season is a shot in the arm no matter what. The league is too far gone for that. It is imperative, though, to remember how far above their present weight Leeds are punching and to realise that if Garry Monk’s squad have limitations it is because the club attacked this season with limitations.

The gamble of United’s season-ticket refund initiative was laid by their expenditure in the transfer market. Half of Monk’s signings were loanees. A larger percentage were fringe players, free to leave or unattached already. It is convenient now to say that Leeds have schooled the Championship in clever, economical recruitment – the antithesis of concluding that Jordan Rhodes is the answer no matter the question – but it would challenge Monk to do this twice; to contradict the assumption that you are nothing in this division without money. Constructing a complete team on his budget is wholly improbable and it is always worth remembering that Bournemouth won the Championship title by exceeding their size, their reputation but not the wealth of their owner. There are imperfections in Monk’s team which have existed all season and were evident long before Saturday’s game against QPR passed without a shot on target.
There are strengths which show up week after week, too. Anxiety about which will outweigh the other is natural when the stakes are so high.

This, with nine games to go, is Leeds as Monk has built them: not at their peak but unbeaten in six matches and fourth in the table. Bullying Derby County in January was a rod for their own back, a night on which intensity gave way to a level of accomplishment that has not been seen before or since. On an evening like that you forget how many times Monk needed half-time to have his say and dig his players in the ribs. The grinding wins against Burton Albion at home and Brentford at home – the staple diet of this season – felt like off-days when Steve McClaren looked like he’d watched his house burn down.
Monk’s resources in the summer inspired some exceptional pragmatism. There was no point in him being idealistic. Pablo Hernandez. His pragmatism is the soul of his team and Leeds will not change tack now.

Championship managers, or the better ones, don’t tend to go off piste around Easter. There is no sign of it happening now. Reading retained 63 per cent of possession against Preston on Saturday and lost 3-0. They have been ridiculed for that glaring imbalance before but are stuck in their ways and fifth in the league. Brighton under Chris Hughton are 4-4-2, or 4-4-2 for all but the odd game, even amid the occasional wobble.

Fulham have been Fulham from the opening weekend and Huddersfield likewise. Have Leeds been found out? By March there is not a team in the Championship who haven’t. From here the results will rest on small gaps in class and bloody-minded endurance. Monk has the assurance of a back five which picks itself when everyone is available and doesn’t need to panic about the loss of a player like Luke Ayling to suspension. He can play Chris Wood up front, safe in the knowledge that Wood’s finishing has never dipped this season and that on a day like Saturday, no-one else would have been any more likely to pick QPR off.

The issues for him, such as they are, lie in between and have done for months. Much of what is going on in Monk’s midfield is a matter of circumstance. He might wish that he had got a grip of his central pairing sooner but Liam Bridcutt missed three months of the season, Eunan O’Kane two and the pair have played together all of five times. Pablo Hernandez wasn’t built for 46 games in the Championship and has never played more than 30 league games in a season.

Wingers are notoriously hit-and-miss and most of Monk’s options there are in this division for the first time. The reason he was annoyed about the club’s dealings in January was not because of the amount of money spent but because of the delay in signing Alfonso Pedraza and Mo Barrow. Deals reached at the start of January would have given him an extra month to bed them in. Barrow has not started once. There are days when the collective invention of Monk’s various options lights a fuse but days when their unpredictability allows Alex Smithies to sneak out of Elland Road without a word said against him.

It was always going to be that way and it does not call for an over-arching change of tack in the fixtures that are left. Managers across the division are digging in, prepared to think that if it works, it works.“The players know what they’re doing under Garry,” Holloway said. “He gives them a pattern to play to. They might need a second pattern if they can’t get through – but he hasn’t had long enough to work on that.”It was the final thought which resonated most.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/phil-hay-no-need-for-leeds-united-to-change-tack-at-least-this-season-1-8440167
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

B_Ød

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #177 på: Mars 16, 2017, 11:16:42 »
"Imorgen".... Resultatet av mangel på søvn og en hel dag med reising ??? Sykmelding next  :-X

you poor kid  ???
I tilfelle noe ble feiltolket; Sykemeldingen var ikke seriøs, men burde kanskje vurderes da jeg kunne finne på å skrive noe sånt.  :-X :-[

neida, tenkte mest på søvnmangel ++ jeg.
Ups & Ups!!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #178 på: Mars 16, 2017, 14:42:31 »
Godt å se at spillere og trenere i LU ikke har gitt opp troen på direkte opprykk i motsetning til de fleste her på forumet, endrer seg vel om vi vinner på lørdag og da opprettes det vel en ny tråd om sesongavslutningen :D

Leedsfan

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #179 på: Mars 16, 2017, 23:23:17 »
GLIMRENDE om stoda fra Hay igjen!

Fantastisk å ha en lokaljournalist som ham. :)

Phil Hay: No need for Leeds United to change tack – at least this season

 Phil Hay Email 19:00 Wednesday 15 March 2017

 Ian Holloway was in good form on Saturday, tickled no doubt by the way Queens Park Rangers played at Elland Road. On his previous visit to Leeds United, his Millwall squad were bombing towards relegation and Holloway ranted about the injustice of bubble trips. He specialises in holding a captive audience. Feeling bullish, he pointed out that he had backed Leeds for the play-offs before this season started and tipped another historically-powerful club – naming no names, but Aston Villa – to waste away in the bottom half of the Championship. Villa’s owner took exception to that but Holloway had it sussed. Not such a “f***** pundit” after all.

March is a bad time to revisit pre-season expectations. Villa don’t want to be told that they have abjectly vindicated Holloway’s vibes. Rafa Benitez won’t want to hear that the last Newcastle team who graced the Championship rode the backside off it, lost none of their home games and finished with 102 points. Even in Leeds there is less and less inclination to think that this season is a shot in the arm no matter what. The league is too far gone for that. It is imperative, though, to remember how far above their present weight Leeds are punching and to realise that if Garry Monk’s squad have limitations it is because the club attacked this season with limitations.

The gamble of United’s season-ticket refund initiative was laid by their expenditure in the transfer market. Half of Monk’s signings were loanees. A larger percentage were fringe players, free to leave or unattached already. It is convenient now to say that Leeds have schooled the Championship in clever, economical recruitment – the antithesis of concluding that Jordan Rhodes is the answer no matter the question – but it would challenge Monk to do this twice; to contradict the assumption that you are nothing in this division without money. Constructing a complete team on his budget is wholly improbable and it is always worth remembering that Bournemouth won the Championship title by exceeding their size, their reputation but not the wealth of their owner. There are imperfections in Monk’s team which have existed all season and were evident long before Saturday’s game against QPR passed without a shot on target.
There are strengths which show up week after week, too. Anxiety about which will outweigh the other is natural when the stakes are so high.

This, with nine games to go, is Leeds as Monk has built them: not at their peak but unbeaten in six matches and fourth in the table. Bullying Derby County in January was a rod for their own back, a night on which intensity gave way to a level of accomplishment that has not been seen before or since. On an evening like that you forget how many times Monk needed half-time to have his say and dig his players in the ribs. The grinding wins against Burton Albion at home and Brentford at home – the staple diet of this season – felt like off-days when Steve McClaren looked like he’d watched his house burn down.
Monk’s resources in the summer inspired some exceptional pragmatism. There was no point in him being idealistic. Pablo Hernandez. His pragmatism is the soul of his team and Leeds will not change tack now.

Championship managers, or the better ones, don’t tend to go off piste around Easter. There is no sign of it happening now. Reading retained 63 per cent of possession against Preston on Saturday and lost 3-0. They have been ridiculed for that glaring imbalance before but are stuck in their ways and fifth in the league. Brighton under Chris Hughton are 4-4-2, or 4-4-2 for all but the odd game, even amid the occasional wobble.

Fulham have been Fulham from the opening weekend and Huddersfield likewise. Have Leeds been found out? By March there is not a team in the Championship who haven’t. From here the results will rest on small gaps in class and bloody-minded endurance. Monk has the assurance of a back five which picks itself when everyone is available and doesn’t need to panic about the loss of a player like Luke Ayling to suspension. He can play Chris Wood up front, safe in the knowledge that Wood’s finishing has never dipped this season and that on a day like Saturday, no-one else would have been any more likely to pick QPR off.

The issues for him, such as they are, lie in between and have done for months. Much of what is going on in Monk’s midfield is a matter of circumstance. He might wish that he had got a grip of his central pairing sooner but Liam Bridcutt missed three months of the season, Eunan O’Kane two and the pair have played together all of five times. Pablo Hernandez wasn’t built for 46 games in the Championship and has never played more than 30 league games in a season.

Wingers are notoriously hit-and-miss and most of Monk’s options there are in this division for the first time. The reason he was annoyed about the club’s dealings in January was not because of the amount of money spent but because of the delay in signing Alfonso Pedraza and Mo Barrow. Deals reached at the start of January would have given him an extra month to bed them in. Barrow has not started once. There are days when the collective invention of Monk’s various options lights a fuse but days when their unpredictability allows Alex Smithies to sneak out of Elland Road without a word said against him.

It was always going to be that way and it does not call for an over-arching change of tack in the fixtures that are left. Managers across the division are digging in, prepared to think that if it works, it works.“The players know what they’re doing under Garry,” Holloway said. “He gives them a pattern to play to. They might need a second pattern if they can’t get through – but he hasn’t had long enough to work on that.”It was the final thought which resonated most.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/phil-hay-no-need-for-leeds-united-to-change-tack-at-least-this-season-1-8440167


Håper det blir som Hay tror:


Da blir det Leeds United - Huddersfield/Fulham i finalen 29 mai. Vet ikke hvem det er best å møte?!?!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.