Skrevet av Emne: Breaking news i engelsk fotball  (Lest 330316 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Ove

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #690 på: Januar 29, 2019, 20:13:05 »
Kanskje ikke så veldig breaking news men  etter å ha gått på en sesongs lån Wolverhampton til Middlesbrough:

Stoke City have completed the signing of Wolves centre-back Danny Batth for a fee understood to be an initial £3m.
The 28-year-old, who had been on a season-long loan at Middlesbrough, has signed a three-and-a-half-year deal.

https://www.bbc.com/sport/football/47040051

 

RoarG

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #691 på: Januar 30, 2019, 22:37:17 »
Dommerne i England er av den hårsåre sorten. Crystal Palace's Wilfred Saha ble sendt av banen med sitt andre gule, og dermed rødt, for å ha klappet ironisk mot en dommeravgjørelse i kampen mot Southampton. Klapping=rødt. Stygge tacklinger = nada, nix ::).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #692 på: Januar 30, 2019, 22:38:08 »
Dommerne i England er av den hårsåre sorten. Crystal Palace's Wilfred Saha ble sendt av banen med sitt andre gule, og dermed rødt, for å ha klappet ironisk mot en dommeravgjørelse i kampen mot Southampton. Klapping=rødt. Stygge tacklinger = nada, nix ::).

Så det! Utrolig!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #693 på: Januar 30, 2019, 22:44:32 »
Dommerne i England er av den hårsåre sorten. Crystal Palace's Wilfred Saha ble sendt av banen med sitt andre gule, og dermed rødt, for å ha klappet ironisk mot en dommeravgjørelse i kampen mot Southampton. Klapping=rødt. Stygge tacklinger = nada, nix ::).

Klapping = gult tror jeg vi sier.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #694 på: Januar 30, 2019, 23:32:37 »
Ironisk klapping mot dommeren har vel vært gult kort i mange år nå, dommerne følger reglene. Bra. Så får en heller diskutere reglene....
MOT

Eriksen55

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #695 på: Januar 30, 2019, 23:37:22 »
Begge gule helt riktig. Blir neppe bare en kamp ute.

RoarG

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #696 på: Januar 31, 2019, 00:14:55 »
Begge gule helt riktig. Blir neppe bare en kamp ute.
Bare reagerer på at voldelige taklinger får passere, mens dill blir straffet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #697 på: Januar 31, 2019, 08:13:45 »
Bournemouth 4, Chelsea 0


Chris Wise

Chelsea manager Maurizio Sarri still has his players in the dressing room. The game finished over 40 minutes ago.

He's chucked all his #cfc backroom staff out. So it's just Sarri and the players. #bbcfootball
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #698 på: Januar 31, 2019, 09:06:24 »
Begge gule helt riktig. Blir neppe bare en kamp ute.
Bare reagerer på at voldelige taklinger får passere, mens dill blir straffet.

Det der var ikke dill. Det der var provokasjoner han aldri ble ferdig med. Fullstendig riktig å jage ut en Zaha totalt ute av kontroll.
 

Stut og Fjærkre

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #699 på: Januar 31, 2019, 09:24:16 »
Begge gule helt riktig. Blir neppe bare en kamp ute.
Bare reagerer på at voldelige taklinger får passere, mens dill blir straffet.

Det der var ikke dill. Det der var provokasjoner han aldri ble ferdig med. Fullstendig riktig å jage ut en Zaha totalt ute av kontroll.

Jo, dette ble helt feil for fotballen, Zaha ble sparket ned hele kampen uten at dommeren gjorde noe for å beskytte han.
I situasjonen som førte til kortene ble han kraftig provosert av James Ward-Prowse, først selve nedsparkingen, så tar Ward-Prowse seg ballen før han står å slenger dritt til og dytter Zaha. Ward-Prowse gjorde tre forseelser som kvalifiserte til gult kort, men fikk ingen. Her ente vi med at teknikkeren ble utvist mens rasshølet som hadde som jobb å terge han forble på banen.

RoarG

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #700 på: Januar 31, 2019, 11:01:16 »
Begge gule helt riktig. Blir neppe bare en kamp ute.
Bare reagerer på at voldelige taklinger får passere, mens dill blir straffet.

Det der var ikke dill. Det der var provokasjoner han aldri ble ferdig med. Fullstendig riktig å jage ut en Zaha totalt ute av kontroll.

Jo, dette ble helt feil for fotballen, Zaha ble sparket ned hele kampen uten at dommeren gjorde noe for å beskytte han.
I situasjonen som førte til kortene ble han kraftig provosert av James Ward-Prowse, først selve nedsparkingen, så tar Ward-Prowse seg ballen før han står å slenger dritt til og dytter Zaha. Ward-Prowse gjorde tre forseelser som kvalifiserte til gult kort, men fikk ingen. Her ente vi med at teknikkeren ble utvist mens rasshølet som hadde som jobb å terge han forble på banen.
En hel vanlig dag i fotballen m.a.o. Feilen er at dommerne dømmer episodisk, og ikke evner å se spilleres adferd i sammenheng. Må bli bedre til å tolke om en spillers forseelse skyldes frustrasjon eller om det er renspikket sabotasje. I dette tilfellet har dommeren belønnet Soton-spillerens provokative oppførsel (hvor ble det av fair play her?). Trist.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #701 på: Januar 31, 2019, 12:24:12 »
SkySports Stats

Tottenham have equalled the PL record of 28 games without a draw:

Longest run of matches without a PL draw:
28 - Bolton (Mar-Dec 2011)
28 - Tottenham (Apr 2018-)
25 - Arsenal (Jan-Oct 2018)
23 - Crystal Palace (Feb-Oct 2015)
23 - Manchester City (Feb-Oct 2015)


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #702 på: Januar 31, 2019, 13:55:48 »
Begge gule helt riktig. Blir neppe bare en kamp ute.
Bare reagerer på at voldelige taklinger får passere, mens dill blir straffet.

Det der var ikke dill. Det der var provokasjoner han aldri ble ferdig med. Fullstendig riktig å jage ut en Zaha totalt ute av kontroll.

Jo, dette ble helt feil for fotballen, Zaha ble sparket ned hele kampen uten at dommeren gjorde noe for å beskytte han.
I situasjonen som førte til kortene ble han kraftig provosert av James Ward-Prowse, først selve nedsparkingen, så tar Ward-Prowse seg ballen før han står å slenger dritt til og dytter Zaha. Ward-Prowse gjorde tre forseelser som kvalifiserte til gult kort, men fikk ingen. Her ente vi med at teknikkeren ble utvist mens rasshølet som hadde som jobb å terge han forble på banen.

Diskusjonen gikk vel ikke på hva Ward-Prowse gjorde riktig eller galt. Mer om det var riktig at Zaha ble utvist. Fremsto jo som totalt hodeløs.
 

leedslife

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #703 på: Januar 31, 2019, 15:00:05 »
Pennington på vei til Derby. Da kan de vinke farvel til PO

RoarG

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #704 på: Januar 31, 2019, 15:04:08 »
Pennington på vei til Derby. Da kan de vinke farvel til PO
Feite Frank viser jo med Cole- og Pennington-signeringene at fyren overhodet ikke har peiling på å bygge lag. Sorry Derby, men det blir 7. plass på dere.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

palle

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #705 på: Januar 31, 2019, 15:41:15 »
Pennington på vei til Derby. Da kan de vinke farvel til PO
Feite Frank viser jo med Cole- og Pennington-signeringene at fyren overhodet ikke har peiling på å bygge lag. Sorry Derby, men det blir 7. plass på dere.

Lite ville gledet meg mere i denne divisjonen.
...ooo, vi vandrar saman...

HåvardK

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #706 på: Januar 31, 2019, 15:44:29 »
Pennington på vei til Derby. Da kan de vinke farvel til PO
Feite Frank viser jo med Cole- og Pennington-signeringene at fyren overhodet ikke har peiling på å bygge lag. Sorry Derby, men det blir 7. plass på dere.

Lite ville gledet meg mere i denne divisjonen.
Hva med opprykk for oss?

palle

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #707 på: Januar 31, 2019, 15:46:30 »
Pennington på vei til Derby. Da kan de vinke farvel til PO
Feite Frank viser jo med Cole- og Pennington-signeringene at fyren overhodet ikke har peiling på å bygge lag. Sorry Derby, men det blir 7. plass på dere.

Lite ville gledet meg mere i denne divisjonen.
Hva med opprykk for oss?

Jeg skrev "lite", ikke "intet"
...ooo, vi vandrar saman...

HåvardK

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #708 på: Januar 31, 2019, 17:30:19 »
Aha. På tide med en tur på TL igjen, forresten?

RoarG

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #709 på: Januar 31, 2019, 18:29:14 »
Peter Crouch holder fortsatt PL-nivå. Synes Burnley. I alle fall ut sesongen. Jepp, Crouch har gått til Burnley på en korttids-avtale.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Johnnyj

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #710 på: Januar 31, 2019, 18:58:45 »
Peter Crouch holder fortsatt PL-nivå. Synes Burnley. I alle fall ut sesongen. Jepp, Crouch har gått til Burnley på en korttids-avtale.
Forøvrig en av de mer sympatiske spillerne i engelsk fotball.

Kan varmt anbefale podcasten "That Peter Crouch podcast", der han deler åpent om morsomme garderobehistorier.
Er det en spiller som har fått mye tyn fra både supportere fra eget og andre lag, så er det han. Men han har heldigvis masse selvironi ;D
« Siste redigering: Januar 31, 2019, 19:16:51 av Johnnyj »

RoarG

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #711 på: Januar 31, 2019, 19:15:06 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #712 på: Januar 31, 2019, 20:06:23 »
Leeds-fan blir Premier League's nye sjef?

https://www.leeds-live.co.uk/news/yorkshire-news/leeds-united-fan-running-become-15762978

Gary Verity Har jeg sansen for. Han var vel med på å få Tour The France til Leeds!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #713 på: Februar 01, 2019, 22:37:20 »
Det Luton fikk til i januar er helt villt:

3 NEW SIGNINGS | The Town have pulled of a tremendous transfer deadline day Hat-trick by signing Alex Baptiste from @QPR, Jason Cummings from @NFFC and Aaron Connolly from @OfficialBHAFC - all on loan until the end of the season! #COYH

bit.ly/2GhPyRr

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #714 på: Februar 01, 2019, 23:15:35 »
Det Luton fikk til i januar er helt villt:

3 NEW SIGNINGS | The Town have pulled of a tremendous transfer deadline day Hat-trick by signing Alex Baptiste from @QPR, Jason Cummings from @NFFC and Aaron Connolly from @OfficialBHAFC - all on loan until the end of the season! #COYH

bit.ly/2GhPyRr
Satser hardt på opprykk, skjønner jeg.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #715 på: Februar 02, 2019, 21:07:07 »
Så har Swanseas styreformann, Huw Jenkins, trukket seg. Det siste den k****n gjorde var å stoppe James' overgang. Synd han dro. Han ville sikkert klart å ødelegge mer for klubben.

https://www.bbc.com/sport/football/47105213
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Blank_File

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #716 på: Februar 02, 2019, 21:16:04 »
Så har Swanseas styreformann, Huw Jenkins, trukket seg. Det siste den k****n gjorde var å stoppe James' overgang. Synd han dro. Han ville sikkert klart å ødelegge mer for klubben.

https://www.bbc.com/sport/football/47105213

Fytti grisen...

Patrick

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #717 på: Februar 14, 2019, 10:54:07 »
Heckingbottom blitt manager i Hibernian

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #718 på: Februar 17, 2019, 10:57:10 »
The 92:

WWWDWWWWWWWDDDWWWWWW

Luton’s league record since their last league defeat is simply sensational! Are the Hatters heading back to the Championship?



De klarer seg like bra uten treneren som gikk til Stoke! Går de rett opp til PL neste sesong kanskje...?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #719 på: Februar 17, 2019, 13:30:32 »
The 92:

WWWDWWWWWWWDDDWWWWWW

Luton’s league record since their last league defeat is simply sensational! Are the Hatters heading back to the Championship?



De klarer seg like bra uten treneren som gikk til Stoke! Går de rett opp til PL neste sesong kanskje...?
De blir ribbet for sine beste spillere etter sesongen. Ã…ker rett ned igjen. Men nå over til noe ganske annet:

https://www.nettavisen.no/sport/tabloidavis-saudi-arabisk-kronprins-vil-kjope-manchester-united/3423594237.html
Vil by nærmere 42 milliarder kroner. Får vi se da, om de røde våger å klistre seg så tett opp til et statsoverhode for et regime som krenker menneskerettighetene til de grader. For ikke å snakke om koblingen regimet har til Khashoggi-mordet. Går dette salget igjennom setter det Leeds' Myanmar-tur i fjor i et merkelig lys. For snakk om opphauset sak.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020