Skrevet av Emne: Breaking news i engelsk fotball  (Lest 330138 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

leedsleads

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #810 på: Mai 08, 2019, 12:10:34 »
  • u
Min sønn på 10 år og jeg så målene på sportsnyhetene idag tidlig. Han holder med PSG og Leeds ;) Etter å ha sett elleville jubelscener tenkte jeg høyt og sa: "Jeg lurer på om vi får oppleve noe slikt med Leeds noengang...." da så han på meg og sa:
"Det tror jeg ikke pappa"
Huff, den kommentaren var vond å svelge....jeg håper han tar inderlig feil!
Det som skjedde igår virker dessverre så vanvittig fjernt og urealistisk for oss :(

jeg tror nok din sønn har helt rett, vi får nok ikke oppleve det, men kanskje han  :)

grunnen til at det virker fjernt og urealistisk, er vel pga at det er akkurat det  :)

Kan skje. Men da må vi få eiere med penger, noe mange her inne ikke vil ha

WUM  ;D

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #811 på: Mai 08, 2019, 16:51:41 »
William Hill

Teams to have played at Anfield in a European semi-final and won:

NO Barcelona
NO Roma
NO Villareal
NO Atletico Madrid
NO Chelsea
NO PSG
NO Panathinaikos
NO Dinamo Bucharest
NO Bayern
NO Monchengladbach
NO Zurich
NO Brugge
NO Celtic
NO Inter Milan
YES Leeds Utd  ;D

#LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

asbfjell

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #812 på: Mai 08, 2019, 18:21:32 »
William Hill

Teams to have played at Anfield in a European semi-final and won:

NO Barcelona
NO Roma
NO Villareal
NO Atletico Madrid
NO Chelsea
NO PSG
NO Panathinaikos
NO Dinamo Bucharest
NO Bayern
NO Monchengladbach
NO Zurich
NO Brugge
NO Celtic
NO Inter Milan
YES Leeds Utd  ;D

#LUFC

https://www.youtube.com/watch?v=YvO-R-IMJ2U

Det aller beste med den scoringen (i tillegg til at den sendte oss til Fairs-cup finalen) var det som utspilte seg i sekundene like etterpå: Bremner blir liggende på magen mens han løfter hodet og armene og utfører noen "irriterende" jubelbevegelser i retning The Kop - med det gliset rundt munnen. Kostelig! ;D

berlin

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #813 på: Mai 08, 2019, 18:27:54 »
  • u
Min sønn på 10 år og jeg så målene på sportsnyhetene idag tidlig. Han holder med PSG og Leeds ;) Etter å ha sett elleville jubelscener tenkte jeg høyt og sa: "Jeg lurer på om vi får oppleve noe slikt med Leeds noengang...." da så han på meg og sa:
"Det tror jeg ikke pappa"
Huff, den kommentaren var vond å svelge....jeg håper han tar inderlig feil!
Det som skjedde igår virker dessverre så vanvittig fjernt og urealistisk for oss :(

jeg tror nok din sønn har helt rett, vi får nok ikke oppleve det, men kanskje han  :)

grunnen til at det virker fjernt og urealistisk, er vel pga at det er akkurat det  :)

Kan skje. Men da må vi få eiere med penger, noe mange her inne ikke vil ha

Tror alle her vil ha eiere med penger, skjønner ikke at du kan mene noe annet.

Dette blir selvsagt min subjektive tolkning av det h.b. skriver:

- Han kan ha ment eiere med veldig, veldig, VELDIG mye penger?  For at eier har penger er nok ganske riktig alle enige i at eier må ha, eller forsåvidt at klubben har sunn økonomi.

...og hvis han mente det, har han rett i at det finnes personer på dette forumet som ikke ønsker seg styrtrike eiere, om jeg kan si det sånn.

For jeg vet om en, nemlig meg. Og jeg tror faktisk ikke jeg er mutters alene om å ha den innstillingen.
« Siste redigering: Mai 08, 2019, 18:39:33 av berlin »

Jon R

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #814 på: Mai 08, 2019, 19:50:40 »
  • u
Min sønn på 10 år og jeg så målene på sportsnyhetene idag tidlig. Han holder med PSG og Leeds ;) Etter å ha sett elleville jubelscener tenkte jeg høyt og sa: "Jeg lurer på om vi får oppleve noe slikt med Leeds noengang...." da så han på meg og sa:
"Det tror jeg ikke pappa"
Huff, den kommentaren var vond å svelge....jeg håper han tar inderlig feil!
Det som skjedde igår virker dessverre så vanvittig fjernt og urealistisk for oss :(

jeg tror nok din sønn har helt rett, vi får nok ikke oppleve det, men kanskje han  :)

grunnen til at det virker fjernt og urealistisk, er vel pga at det er akkurat det  :)

Kan skje. Men da må vi få eiere med penger, noe mange her inne ikke vil ha

Hvem er det som ikke vil det?

Går vel mer på at man er realistisk i forhold til hvor klubben har vært, hvor man er nå og hva som er realistisk pr nu.
Må klare å skille mellom realitet og drømme seg bort.
Hvis Rad velger å selge seg ut innen noen år vil klubben sannsynligvis være i en forfatning som gjør oss svært attraktive for en fotballinteressert krøsus.

Hvem hadde trua på ligamesterskap innen 5 år i 1988? Hvem hadde trua på Champions League semifinale innen 5 år i 1996? Bare å rekke opp handa.
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #815 på: Mai 08, 2019, 23:03:33 »
Danny Rose vs James Milner!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #816 på: Mai 08, 2019, 23:11:04 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #817 på: Mai 09, 2019, 12:15:25 »
Danny Rose vs James Milner!
Vi kunne ha nytte av begge. Begge spiller nok finalen.  :)
Jon R.

Håvard

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #818 på: Mai 12, 2019, 11:00:04 »
https://www.tv2.no/sport/10595186/

"Og det gjorde 14 år gamle Oakley Cannonier. Den ukjente Liverpool-helten er opprinnelig fra Leeds."

Løp og kjøp  ;D

auren

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #819 på: Mai 13, 2019, 11:04:35 »
BREAKING: Brighton confirm that Chris Hughton has left the club with immediate effect.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #820 på: Mai 13, 2019, 11:06:25 »
BREAKING: Brighton confirm that Chris Hughton has left the club with immediate effect.

Imponerende av Hughton å holde Brighton oppe. Og så sparkes han...  :-[

auren
Lurer på hva de forventer seg i den klubben? Brighton vil alltid være en nedrykkskandidat i PL. Godt gjort å holde laget oppe.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bromancer

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #821 på: Mai 13, 2019, 13:00:18 »
En prestasjon å holde dem i PL. Har sansen for Chris.


stian


Killa

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #824 på: Mai 14, 2019, 08:29:44 »
https://www.vg.no/sport/fotball/i/zGx4jq/ny-times-uefa-vil-utestenge-manchester-city-fra-champions-league?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Endelig. Hvis FFP-reglene skal bety noe må man tørre å ta de store også.

Og hvis man først virkelig tar og straffer City er det nok ganske nærliggende at PSG også bør skjelve litt i buksa... Kanskje noen flere også?

h.b

  • Gjest
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #825 på: Mai 14, 2019, 10:57:16 »
BREAKING: Brighton confirm that Chris Hughton has left the club with immediate effect.

Imponerende av Hughton å holde Brighton oppe. Og så sparkes han...  :-[

auren
Lurer på hva de forventer seg i den klubben? Brighton vil alltid være en nedrykkskandidat i PL. Godt gjort å holde laget oppe.

Det samme sa man vel om Bournemouth også for noen år tilbake

ibster

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #826 på: Mai 14, 2019, 11:16:03 »
https://www.vg.no/sport/fotball/i/zGx4jq/ny-times-uefa-vil-utestenge-manchester-city-fra-champions-league?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Endelig. Hvis FFP-reglene skal bety noe må man tørre å ta de store også.

Og hvis man først virkelig tar og straffer City er det nok ganske nærliggende at PSG også bør skjelve litt i buksa... Kanskje noen flere også?

Hvis de i det hele tatt tør å stenge City ute en sesong så var det allikevel sikkert verdt det for klubben å bryte reglene.

Introduksjonen av FFP var en god ide. Men oppfølgingen i praksis har vært dårlig patetisk. Ansvarsfordelingen og harmonisering av regelverk mellom UEFA og nasjonale ligaer har ikke vært god nok. Flere klubber har spekulert i lite/ingen straffeforfølgelser og har siden introduksjonen hatt en oppside ved å ignorere/utfordre regelverket.

Innfluksen av penger i fotballen har vært ENORM siden 2010 (da FFP ble introdusert), dette har til dels isolert toppklubbene fra konkurranse fra mindre klubber med stinne investorer. https://www.statista.com/statistics/261223/european-soccer-market-total-revenue/

Runar

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #827 på: Mai 14, 2019, 11:33:42 »
BREAKING: Brighton confirm that Chris Hughton has left the club with immediate effect.

Imponerende av Hughton å holde Brighton oppe. Og så sparkes han...  :-[

auren
Lurer på hva de forventer seg i den klubben? Brighton vil alltid være en nedrykkskandidat i PL. Godt gjort å holde laget oppe.

Det samme sa man vel om Bournemouth også for noen år tilbake

Eller Leicester, farlig og hevde at noe lag ALLTID vil være noe innen fotball.
 

Ove

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #828 på: Mai 14, 2019, 22:03:32 »
Brighton forsøker å hente Potter i Swansea som ny manager men Swansea vil ikke gi slipp på han.
 

Cherry

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #829 på: Mai 15, 2019, 10:25:42 »
Brighton forsøker å hente Potter i Swansea som ny manager men Swansea vil ikke gi slipp på han.

Nei Swansea gir jo ikke slipp på noe som helst de.....ref James.
 

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #830 på: Mai 16, 2019, 20:39:30 »
Championship free agents this summer

Championship runners-up Sheffield United received a £3m loan from the family of Osama Bin Laden, a court has been told.

The co-owners of the newly-promoted Premier League side, Kevin McCabe and Prince Abdullah Bin Mosaad Bin Abdulaziz Al Saud, are currently in a High Court battle for control of the Yorkshire outfit.

The relationship of the pair broke down two years ago and the case centres around the terms of a buyout provision in their initial investment agreement from 2013.

Today, the fourth day of the hearing, the court was presented with evidence regarding a £3m loan from Prince Abdullah which, his barrister said, links the club to relatives of Bin Laden.

The Blades were promoted this season
The court was also shown an email between McCabe and Jeremy Tutton, a director of the Blades, in which Tutton says he would hate to see headlines claiming the club ‘launders money for extremists’.

McCabe dismissed the exchange as ‘banter’, though Andreas Gledhill QC, who is leading Prince Abdullah’s legal team, claimed that this shows he knew the source of the money.

The very latest on Leeds United
However, McCabe claims that Prince Abdullah said the loan would never need to be repaid.

The trial is expected to last for several weeks.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #831 på: Mai 21, 2019, 12:20:45 »
Graham Potter forlater Swansea og tar over Brighton.
 

auren

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #832 på: Mai 21, 2019, 13:15:01 »
Ser ut til at Daniel James ender opp i Manchester United for 15 millioner pund! Ved å ødelegge denne overgangen til Leeds, tjente altså Swansea det dobbelte! Var det ikke snakk om 7,5 millioner pund, evt. 1,5 millioner i lån og 7,5 millioner når vi rykket opp?

Uansett kan Swansea nå godte seg over denne handelen, mens Leeds fort misset et opprykk på dette...  :'(

auren
« Siste redigering: Mai 21, 2019, 14:11:47 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

willum

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #833 på: Mai 21, 2019, 13:39:51 »
Ser ut til at Daniel James ender opp i Manchester United for 15 millioner pund! Ved å ødelegge denne overgangen til Leeds, tjente altså Swansea det dobbelte! Var det ikke snakk om 7,5 millioner pund, evt. 1,5 millioner i lån og 7,5 millioner når vi rykket opp?

Uansett kan Swansea nå godte seg over denne handelen, mens Leeds fort misset det opprykk på dette...  :'(

auren

Menmenmen det var jo Swansea som rotet det til? Vel...


Alan Nixon
@reluctantnicko
 11m11 minutes ago
More Alan Nixon Retweeted James Howson
Leeds kept changing deal. Buy. Then loan to buy. Then delayed payment for loan. Jenkins had enough. So both sides messed up.

Alan Nixon
@reluctantnicko
 7m7 minutes ago
More Alan Nixon Retweeted Josh Hobbs
All sorts of haggling went on. There was a ridiculously good deal for Leeds at the end ... and they tried to push it too far with the delayed payment thing. That’s when phones went unanswered.

Så jævlig Leeds.
 

Reaney

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #834 på: Mai 21, 2019, 16:40:05 »
Har aldri tålt Solskjær, og blir ikke mindre av dette.
https://www.dagbladet.no/sport/ser-ut-til-a-bli-solskjaers-forste-signering/71100246

Blank_File

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #835 på: Mai 21, 2019, 17:09:52 »
Har aldri tålt Solskjær, og blir ikke mindre av dette.
https://www.dagbladet.no/sport/ser-ut-til-a-bli-solskjaers-forste-signering/71100246
Begynner jo å nærme seg tidenes Leedstabbe dette. Samtidig er det bare å le av Scum. Alternativet deres var visstnok Sancho liksom.

DenHviteYeboah

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #836 på: Mai 21, 2019, 20:58:07 »
Ser ut til at Daniel James ender opp i Manchester United for 15 millioner pund! Ved å ødelegge denne overgangen til Leeds, tjente altså Swansea det dobbelte! Var det ikke snakk om 7,5 millioner pund, evt. 1,5 millioner i lån og 7,5 millioner når vi rykket opp?

Uansett kan Swansea nå godte seg over denne handelen, mens Leeds fort misset det opprykk på dette...  :'(

auren

Menmenmen det var jo Swansea som rotet det til? Vel...


Alan Nixon
@reluctantnicko
 11m11 minutes ago
More Alan Nixon Retweeted James Howson
Leeds kept changing deal. Buy. Then loan to buy. Then delayed payment for loan. Jenkins had enough. So both sides messed up.

Alan Nixon
@reluctantnicko
 7m7 minutes ago
More Alan Nixon Retweeted Josh Hobbs
All sorts of haggling went on. There was a ridiculously good deal for Leeds at the end ... and they tried to push it too far with the delayed payment thing. That’s when phones went unanswered.

Så jævlig Leeds.
Tja, slik er det når man ikke har penger... >:(

Eriksen55

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #837 på: Mai 21, 2019, 22:04:03 »
Har aldri tålt Solskjær, og blir ikke mindre av dette.
https://www.dagbladet.no/sport/ser-ut-til-a-bli-solskjaers-forste-signering/71100246
Begynner jo å nærme seg tidenes Leedstabbe dette. Samtidig er det bare å le av Scum. Alternativet deres var visstnok Sancho liksom.

Ser ikke helt hva Solskjær har gjort galt her?

Tidenes tabbe? Vel, tror han spenner bein for karrieren sin med å gå til en "toppklubb". Prisen gikk fra 4-5 til 15 fordi han løp fra forsvaret til City 5 ganger i FA cupen.

4 mål og 9 assist på 33 kamper er ok, men ikke noe mer.

Skulle gjerne sett han i Leeds, for all del. Men blir overrasket om han får noe spilletid. Han danker ikke ut Martial, Lindgard osv...og dem skal i tilegg forsterke!

Time will show. Tidlig å kalle det tidenes tabbe ihvertfall  :)


asbfjell

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #838 på: Mai 21, 2019, 23:46:39 »
Jeg er helt overbevist om at James-fadesen kostet Leeds et opprykk.

Har sett at enkelte har forsøkt seg med å si at Leeds sin James-interesse viser at Victor Orta har bra teft på talenter!
Til dere: Lærte dere ingenting av Bielsa sitt "foredrag" i kjølvannet av "spygate"? Fyren hadde etter kort tid fullstendig oversikt over alt som rørte på seg ute gressmattene i denne divisjonen. James var både oppdaget og gjennomanalysert av Bielsa sjøl  - og var hans utvalgte fordi  han ville passet perfekt inn hans måte å spille fotball på. Tenk bare forskjellen James – med sin ekstreme fart og voldsomme løpstyrke - kunne utgjort i alle de kampene der vi lå og stanget mot dårlige lag (som ofte også var i elendig form når vi møtte dem), for til slutt å ende opp med å gå på flere helt meningsløse tap.

Som skrevet mange ganger før: jeg vet ikke hvem som har mest skyld i denne fadesen av Radrizzani og hans sjefsforhandler Victor Orta. De må gjerne dele ansvar og skyld for min del.
Men for Radrizzani sin del er dette garantert den mest kostbare tabben han har gjort i sitt liv.

Kjenner faktisk at jeg blir dårlig av å tenke på dette.
Noen (få) av oss forsto allerede i utgangen av januar at klubben hadde tabbet seg loddrett i januarvinduet, og at vi ved sesongslutt kunne komme til å måtte betale en svært høy pris for dette.

Tror jeg trenger en pause fra Leeds - og også fra alle "vismennene" på dette forumet som forsto forsvinnende lite i januar, og som neppe forstår så veldig mye mer nå heller.

Blank_File

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #839 på: Mai 22, 2019, 00:48:10 »
Har aldri tålt Solskjær, og blir ikke mindre av dette.
https://www.dagbladet.no/sport/ser-ut-til-a-bli-solskjaers-forste-signering/71100246
Begynner jo å nærme seg tidenes Leedstabbe dette. Samtidig er det bare å le av Scum. Alternativet deres var visstnok Sancho liksom.

Ser ikke helt hva Solskjær har gjort galt her?

Tidenes tabbe? Vel, tror han spenner bein for karrieren sin med å gå til en "toppklubb". Prisen gikk fra 4-5 til 15 fordi han løp fra forsvaret til City 5 ganger i FA cupen.

4 mål og 9 assist på 33 kamper er ok, men ikke noe mer.

Skulle gjerne sett han i Leeds, for all del. Men blir overrasket om han får noe spilletid. Han danker ikke ut Martial, Lindgard osv...og dem skal i tilegg forsterke!

Time will show. Tidlig å kalle det tidenes tabbe ihvertfall  :)
Du må ha misforstått meg. Tidenes tabbe at Leeds ikke signerte han. Hvis det er sant som ble sagt i en annen tråd her gjør jo det at all skyld ligger på vår side her. Pruting etter at man har blitt enig om pruting blir sjeldent god stemning.

Samtidig ler jeg av Scum og Solskjær såkalte forsterkning. Ingen klubber trenger vel mer enn Scum skikkelige forsterkninger. Også begynner de med James? Førstevalget skal ha vært Sancho i følge betydelige mediehus. Litt av en erstatning spør du meg. James kan bli meget god han, men han gjør en stor feil ved å velge Scum. Han burde gått til et sted der han får spille mye.