Skrevet av Emne: Ex-head coach: Thomas Christiansen  (Lest 214042 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #780 på: November 10, 2017, 14:20:17 »
Det at mange etterlyser kontinuitet er ganske interessant. Mange trenere har fått suksess etter å ha blitt gitt tid til å "bygge sitt lag".  Men mange har også sittet altfor lenge og f.eks rykket ned (man vet aldri hva som ville vært riktig å gjøre).

Slik jeg oppfatter coach-modellen så er coachen den som har den mest utrygge jobben. Eier, apparat og spillere består => lange kontrakter (kontinuitet) , mens coacher ( avgrenset ansvar, kort kontrakt )  kommer og går. Det byttes faktisk ofte coacher rundt om i Europa (særlig Italia) . Jeg er derfor uenig med de som mener at kontinuitet MÃ… innebære en lengesittende coach.
 
Jeg tror vi kan være enige om at det er vanskelig å ansette den rette coachen. Også for Radrizzani. Så hvor lang tid bør en coach få når det går dårlig.? For TC sin del tror jeg han må ha heng på play off for å overleve. Personlig tror jeg Radrizzani kan komme til å sparke flere coacher i sin tid, selv om han er langsiktig på mange andre områder.

Jeg har selv tippet at TC blir sparket før toårskontrakten går ut. Hverken TC eller Radrizzani behøver å være  en dårlig trener/dårlig eier av den grunn.

Jeg mener altså at coachen er den som har minst kontinuitet i Radrizzanis modell (må kunne byttes om nødvendig). Alt det andre er langsiktig.

Du toucher et godt poeng her, Josch. Sportsdirektørrollen i den formen den fremstår i for eksempel Leeds, er begynt å bli utbredt i England. Den er ikke ukjent på kontinentet ellers. I den grad vil den tidligere managerrollen etter hvert innsnevres og head coach får mer "tunnelsyn" på det rent sportslige fokuset.

Sånn sett vil det være langt billigere og enklere å skifte trener.

Likevel er det jo treneren utvilsomt en viktig del av kontinuiteten i klubben. Om man heter Thomas Christiansen eller Sam Allardyce, så er det ikke bare å tre inn i rollen og forvente at det blir "as usual" på treningsfeltet dagen etter. Trenertypen må passe klubbens filosofi, samtidig som han må passe spillerne - og omvendt.

Jeg leser ikke ut fra det du skriver at du heller mener det er så enkelt og påpeker hvor vanskelig det er å finne riktig coach. Modellen gjør det nok derimot enklere for Radrizzani, Orta og co å faktisk bytte trener uten at klubben - i form av laget - må fundamentalt endre kurs. Gitt at en kompatibel trener til den stillingen finnes.

Så leser jeg at du sier det er vanlig å skifte trener eksempelvis i Italia. Det stemmer, men samtidig er det jo nettopp den klubben i Italia som har vært kontinuitetsbærere som har oppnådd suksessfulle år, sesong etter sesong. Juventus fikk nok tronen litt i gave når klubber som Inter har falt tilbake, men de har opprettholdt den ved å ha en ryggrad i spillerstallen samtidig som de hadde Conte mellom 2011-14 og deretter Allegri siden den gang. Vi ser forøvrig at det ikke bare er å pøse på med midler og spillere og forvente umiddelbar suksess, slik Milan gjorde i sommer.

Jeg tror Radrizzani trenger tid for å bygge opp Leeds United og på tross av et enormt arbeid rundt organisasjonen i sommer, er det mye igjen. Om Thomas Christiansen er "end product" på trenersiden er langt fra sikkert, men han kan ikke fortsette å spise trenere som sin forgjenger.
Marching on together!

HåvardK

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #781 på: November 10, 2017, 17:06:28 »
Gode, vel gjennomtenkte og kloke innlegg av både Josch og Dennis. Jeg har tro på modellen, men har nå mistet litt tru på at vi blir topp seks i år. Hvis vi unngår sumpa, kan TC like godt sitte ut sesongen; så får Rad bruke tida til å finne riktig mann.
Men som flere er inne på: Vi kan ikke tape veldig mange flere kamper nå før vi virkelig er i faresonen. Da må noen gå.

GeirO

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #782 på: November 10, 2017, 18:54:58 »
Leeds er inne i en laaang downperiode. Hvis dette fortsetter 4-5 kamper til (les tap), tipper jeg TC forsvinner.
Men jeg er 99% sikker på at dette ikke skjer.

Mao. er det 99 % sikkert at TC fortsatt er manager etter 4-5 kamper.

Toppnivået er høyt, men bunnivået må heves betraktelig.



PS! Håper at når opprykket er klart, var vi alle glade for at vi beholdt TC og droppet å kjøpe halvdårlige spillere tilbake i den dårlige høstperioden, det ble jo så mye bedre etterhvert....

Hilsen optimist

Vi er inne i en laaaang downperiode og du er 99% sikker på at det ikke fortsetter i 4-5 kamper???

Er det ikke en selvmotsigelse her?
Er vi på slutten av en laaaang downperiode. ?
Ingen selvmotsigelse. Før 4-5 kamper har gått har vi snudd dette.
Legger til at dette ikke er en fotballanalytisk analyse, mer en blanding av håp og statistisk desisjonsteori.
Tror også en analyse av spillernes psyke er viktigere enn taktikk, laguttak og mangel på fysikk. Se hva BP gjorde med Fredrikstad på noen dager. Den første dagen hadde han samtaler med alle spillerne. Det var viktigere enn fotball. Og det gikk jo veldig bra. Kom igjen TC, ta en BP.
Mener jeg.
« Siste redigering: November 10, 2017, 19:04:27 av GeirO »
MOT

Josch

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #783 på: November 10, 2017, 19:40:47 »
Gode, vel gjennomtenkte og kloke innlegg av både Josch og Dennis. Jeg har tro på modellen, men har nå mistet litt tru på at vi blir topp seks i år. Hvis vi unngår sumpa, kan TC like godt sitte ut sesongen; så får Rad bruke tida til å finne riktig mann.
Men som flere er inne på: Vi kan ikke tape veldig mange flere kamper nå før vi virkelig er i faresonen. Da må noen gå.

Det blir selvsagt en del synsing fra min side, også  for å dra i gang en diskusjon. Radrizzani har aldri sagt rett ut hvordan han tenker mht coach-modellen. Og vi lengter jo etter kontinuitet, leser jeg hos mange her.

Coachen er nok en stor risikofaktor mht økonomi. Derfor kort kontrakt. Feiler en manager/coach med stort team og lang kontrakt så blir det meget dyrt .

Det beste er selvsagt om coachen klarer seg ok og jobber seg inn i rollen over flere år og gjør laget stadig bedre (kontinuitet). Det er Dennis sitt poeng og de som håper TC snur dette og blir værende.  Men noen ganger trenger klubben  rett og slett et skifte av trener fordi ting ikke fungerer lenger. Man har kjørt seg fast  rett og slett.

Det er selvsagt uheldig utad om Leeds må bytte trener igjen (7 coacher siste 3,5  år). Mediene vil nok gripe fatt i det poenget.

Et annet poeng er at vi velger ikke på øverste hylle når det gjelder coacher ennå. En kjent coach vil nok sette krav til spillerkjøp og budsjett/spillerkvalitet før han gidder å overta Leeds. Spillere og coach må være på samme kvalitetsnivå. Når vi skaffer en etablert  god coach  er det større sjans for at han lykkes og blir værende med fornyet  kontrakt (kontinuitet). Med coacher på TC sitt nivå (utenlandsk, ganske fersk)  så blir det mer sjansespill og kan mislykkes. Sjansen for kontinuitet blir da mindre. Det er også få engelske coacher å ta av, som gjør at man kan tvinges til å hente en utlending.

Vanskelig for evt. ny coach å overta  nåværende  spillerstall? Jeg tror ikke spillerne våre  bare behersker EN spillestil. Flere av dem  har hatt mange trenere og kan nok tilpasse seg. En profesjonell  fotballspiller bør kunne beherske ulike stilarter (fysikk er selvsagt begrenset) .  I alle fall bør vi ha en coach som kan beherske flere stiler.  Ã… binde seg fast til EN stil med både spillere og coach er en stor risiko. Er det det vi ser i disse tider ? ("hvor er plan B?").

Med den skoleringen TC har (høyt utdannet) så  skulle man tro at han har flere stilarter han kan bruke. Jeg tror han har det.  Jeg har selv spilt i 5. divsjon der treneren hadde "Catenaccio"-stilen  i vertøykassa. Da bør TC ha minst like mange vertøy han kan bruke. Det kan jo hende at TC bare er sta og vil bevise at nettop hans foretrukne stil fungerer. Eller at han har diskutert dette med Radrizzani. "Når skal vi gå for det mer safe?".

Mange trenere har stått på sitt og til slutt lykkes,  bl.a  Sven- Gøran Eriksson etter en tung tid i IFK Gøteborg. 


HåvardK

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #784 på: November 11, 2017, 14:01:32 »
Gode, vel gjennomtenkte og kloke innlegg av både Josch og Dennis. Jeg har tro på modellen, men har nå mistet litt tru på at vi blir topp seks i år. Hvis vi unngår sumpa, kan TC like godt sitte ut sesongen; så får Rad bruke tida til å finne riktig mann.
Men som flere er inne på: Vi kan ikke tape veldig mange flere kamper nå før vi virkelig er i faresonen. Da må noen gå.

Det blir selvsagt en del synsing fra min side, også  for å dra i gang en diskusjon. Radrizzani har aldri sagt rett ut hvordan han tenker mht coach-modellen. Og vi lengter jo etter kontinuitet, leser jeg hos mange her.

Coachen er nok en stor risikofaktor mht økonomi. Derfor kort kontrakt. Feiler en manager/coach med stort team og lang kontrakt så blir det meget dyrt .

Det beste er selvsagt om coachen klarer seg ok og jobber seg inn i rollen over flere år og gjør laget stadig bedre (kontinuitet). Det er Dennis sitt poeng og de som håper TC snur dette og blir værende.  Men noen ganger trenger klubben  rett og slett et skifte av trener fordi ting ikke fungerer lenger. Man har kjørt seg fast  rett og slett.

Det er selvsagt uheldig utad om Leeds må bytte trener igjen (7 coacher siste 3,5  år). Mediene vil nok gripe fatt i det poenget.

Et annet poeng er at vi velger ikke på øverste hylle når det gjelder coacher ennå. En kjent coach vil nok sette krav til spillerkjøp og budsjett/spillerkvalitet før han gidder å overta Leeds. Spillere og coach må være på samme kvalitetsnivå. Når vi skaffer en etablert  god coach  er det større sjans for at han lykkes og blir værende med fornyet  kontrakt (kontinuitet). Med coacher på TC sitt nivå (utenlandsk, ganske fersk)  så blir det mer sjansespill og kan mislykkes. Sjansen for kontinuitet blir da mindre. Det er også få engelske coacher å ta av, som gjør at man kan tvinges til å hente en utlending.

Vanskelig for evt. ny coach å overta  nåværende  spillerstall? Jeg tror ikke spillerne våre  bare behersker EN spillestil. Flere av dem  har hatt mange trenere og kan nok tilpasse seg. En profesjonell  fotballspiller bør kunne beherske ulike stilarter (fysikk er selvsagt begrenset) .  I alle fall bør vi ha en coach som kan beherske flere stiler.  Ã… binde seg fast til EN stil med både spillere og coach er en stor risiko. Er det det vi ser i disse tider ? ("hvor er plan B?").

Med den skoleringen TC har (høyt utdannet) så  skulle man tro at han har flere stilarter han kan bruke. Jeg tror han har det.  Jeg har selv spilt i 5. divsjon der treneren hadde "Catenaccio"-stilen  i vertøykassa. Da bør TC ha minst like mange vertøy han kan bruke. Det kan jo hende at TC bare er sta og vil bevise at nettop hans foretrukne stil fungerer. Eller at han har diskutert dette med Radrizzani. "Når skal vi gå for det mer safe?".

Mange trenere har stått på sitt og til slutt lykkes,  bl.a  Sven- Gøran Eriksson etter en tung tid i IFK Gøteborg.
Med dagens modell er det faktisk ingen motsetning mellom å ønske kontinuitet og å bytte trener. Kontinuiteten går vel på den sportslige modellen, med apparat, fasiliteter og så videre. Hvis enkeltpersoner ikke  fungerer innenfor modellen, må de selvsagt skiftes ut - slik dere er inne på. Og spillerne tilpasser seg dette; ja de kan faktisk vokse på et skifte.
Det som er spesielt med en coach sammelignet med f eks en kostholdsekspert eller en keepertrener, er den mentale faktoren. Coachen er avhengig av å ha tillit og påvirkningskraft i spillergruppa. Forsvinner dette, er det lite eller intet håp. De neste to-tre ukene vil vise om TCs posisjon er tilstrekkelig godt forankret blant spillerne. Jeg er sannelig ikke sikker, men håper jo SELVSAGT at det er tilfelle. Intet hadde gledet meg (og sannsynligvis så å si alle tilhengere) mer.

Jon R

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #785 på: November 13, 2017, 19:56:18 »
Radrizzani revolusjonerte nærmest klubben på mange plan i løpet av noen få sommeruker, som å eliminere den tunge gjeldsbyrden til GHF og realisere planene om tilbakekjøp av ER. At han skulle treffe på ALT i løpet av sine første uker som aleneeier ville nesten vært for mye å håpe på. TC sitt sportslige lederskap har tilsynelatende falt sammen som et korthus i løpet av noen uker og Orta er kanskje ikke rett mann til å styre transfers inn og ut heller?  :-\

Det er lett å miste trua når man er inne i den dypeste formmessige bølgedalen på mange sesonger. Uansett om Radrizzani skulle bestemme seg for å bytte head coach før vi runder nytt år, viser svært mange indikatorer at klubben beveger seg i riktig retning. Ikke noen mager trøst det, i en tid der den sportslige  pessimismen truer med å ta fullstendig overhånd. Igjen.
Jon R.

baste

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #786 på: November 14, 2017, 00:52:53 »
Radrizzani revolusjonerte nærmest klubben på mange plan i løpet av noen få sommeruker, som å eliminere den tunge gjeldsbyrden til GHF og realisere planene om tilbakekjøp av ER. At han skulle treffe på ALT i løpet av sine første uker som aleneeier ville nesten vært for mye å håpe på. TC sitt sportslige lederskap har tilsynelatende falt sammen som et korthus i løpet av noen uker og Orta er kanskje ikke rett mann til å styre transfers inn og ut heller?  :-\

Det er lett å miste trua når man er inne i den dypeste formmessige bølgedalen på mange sesonger. Uansett om Radrizzani skulle bestemme seg for å bytte head coach før vi runder nytt år, viser svært mange indikatorer at klubben beveger seg i riktig retning. Ikke noen mager trøst det, i en tid der den sportslige  pessimismen truer med å ta fullstendig overhånd. Igjen.

+1

DenHviteYeboah

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #787 på: November 14, 2017, 08:28:19 »
Jeg innbiller meg at Middelsbjørg kampen blir avgjørende for TC: med seier kan laget få et etterlengtet boost og TC litt arbeidsro. Med tap så er han ferdig....ved uavgjort så blir det vel neste kamp igjen som blir avgjørende...

Dennis

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #788 på: November 14, 2017, 09:07:19 »
Radrizzani revolusjonerte nærmest klubben på mange plan i løpet av noen få sommeruker, som å eliminere den tunge gjeldsbyrden til GHF og realisere planene om tilbakekjøp av ER. At han skulle treffe på ALT i løpet av sine første uker som aleneeier ville nesten vært for mye å håpe på. TC sitt sportslige lederskap har tilsynelatende falt sammen som et korthus i løpet av noen uker og Orta er kanskje ikke rett mann til å styre transfers inn og ut heller?  :-\

Det er lett å miste trua når man er inne i den dypeste formmessige bølgedalen på mange sesonger. Uansett om Radrizzani skulle bestemme seg for å bytte head coach før vi runder nytt år, viser svært mange indikatorer at klubben beveger seg i riktig retning. Ikke noen mager trøst det, i en tid der den sportslige  pessimismen truer med å ta fullstendig overhånd. Igjen.

Gode poenger Jon R og selv om fansens humør avhenger av resultat, er det liten tvil om at Leeds som klubb har tatt store steg det siste året. Det er også store planer i vente!

Når det gjelder avgrunnen av form laget er nede i, hadde David Prutton et godt poeng - eller et halmstrå av håp? - i sin siste artikkel. Bristol City tapte åtte kamper på rad og rekke i våres og kjemper nå i toppen av tabellen. Med samme trener, men uten Tammy Abraham.

Det er håp.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #789 på: November 15, 2017, 20:47:57 »
Interview: Leeds United director Angus Kinnear rubbishes doubts over boss Thomas Christiansen

Phil Hay
Published: 17:11 Wednesday 15 November 2017
 Leeds United managing director Angus Kinnear
Leeds United managing director Angus Kinnear
Leeds United managing director Angus Kinnear has given Thomas Christiansen the club’s firmest backing yet by insisting Christiansen has “absolutely the potential to deliver in this league”.


Speaking to the Yorkshire Evening Post, Kinnear voiced support for Christiansen in the wake of the run of results which dropped Leeds from first to 10th in the Championship and left the former APOEL boss fighting to quell a flurry of seven defeats in nine games.


United were beaten 3-1 by Brentford ahead of the international break, their third loss in a row, and the club are heading into a key passage of fixtures with Garry Monk’s Middlesbrough due at Elland Road this weekend and away games at Wolverhampton Wanderers and Barnsley to follow in the space of seven days.

Christiansen is just 20 competitive matches into his tenure, five months on from United owner Andrea Radrizzani naming him as a surprise replacement for Monk, and Radrizzani has stood by the 44-year-old during a prolonged slump.

Kinnear, however, said doubts about Christiansen’s ability were unfair with Leeds three points below the play-offs, two months after the impressive start to the season which took the club to the top of the table.

“I don’t think it’s fair to question him,” Kinnear said. “Most fair-minded supporters would look at a manager coming into a completely new league, a very challenging league, and working with a new squad with new players and say that to be three points off the play-offs now is not far off what you’d expect a new manager to do.

Thomas Christiansen's side have fallen from top of the Championship to tenth place

“In what we’ve seen at Thorp Arch and in a number of performances there’s plenty to suggest that Thomas has absolutely the potential to deliver in this league. The position we’re in is not way off track from where we want to be, three points off the play-offs. Our target is to get into the play-offs.

“I think we’ve demonstrated we can beat any team in the division when the team play as they can. However, Andrea and the rest of the board have really high standards and these results - and in some of the games, the underlying performances - don’t meet with those standards.

“Naturally there’s concern because we need to stay in touch with the play-off places but we’re confident the ingredients are there to regain the form and get back on track.”

Radrizzani set a maximum timeframe of five years to win promotion following his buy-out of former Leeds owner Massimo Cellino in May but both he and Christiansen set a top-six finish as their target for this season.

Kinnear, who previously worked for Arsenal and West Ham United before joining the board at Leeds earlier this year, admitted failure to qualify for the play-offs would equate to “missing our objective” but said the club would continue to look at the “broader picture” of a long-term plan which has seen Radrizzani repurchase United’s Elland Road stadium and pursue the construction of a new training ground in the city centre.

“Ultimately we want to be on the right path,” Kinnear said. “If we’d come in and told everyone we’d get promoted this season, firstly we’d have sounded like previous owners and secondly we wouldn’t have had any credibility at all.

“We’re confident that by putting foundations in place and giving it stability, this club should be getting promoted. We’re all clear that if we haven’t done that after five years then we’ll have failed in what we set out to do.

“There are no positional metrics along the way. We just need to feel it (progress) through a whole number of factors but a sensible position to show we’re progressing, and what Andrea wants, is sixth. We finished seventh last season so we need to finish sixth.

“The difference is significant and it’s what everyone’s set on. Nobody will be satisfied if we’re not in the top six and on a seasonal basis we’d have missed our objective. But at the same time, there’s a broader picture about whether we’re moving towards the ultimate goal.”

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #790 på: November 15, 2017, 21:36:11 »
Leeds United managing director Angus Kinnear has said that Thomas Christiansen has shown the potential to take the club to where they want to be but insists patience is wearing thin over their poor form.

Trur han får 2- kamper til å vise at han er rett mann. Desverre for han og Leeds, 2 tøffe kamper.

Satser på at Boro får juling, og at gutta spiller god fotball.

MOT

h.b

  • Gjest
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #791 på: November 15, 2017, 22:50:31 »
Leeds United managing director Angus Kinnear has said that Thomas Christiansen has shown the potential to take the club to where they want to be but insists patience is wearing thin over their poor form.

Trur han får 2- kamper til å vise at han er rett mann. Desverre for han og Leeds, 2 tøffe kamper.

Satser på at Boro får juling, og at gutta spiller god fotball.

MOT

Når en direktør går ut å sier dette. Ja da er det ikke tillit som lyser av direktøren. Altså maks 2 kamper til med tap

Blank_File

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #792 på: November 16, 2017, 00:58:30 »
Leeds United managing director Angus Kinnear has said that Thomas Christiansen has shown the potential to take the club to where they want to be but insists patience is wearing thin over their poor form.

Trur han får 2- kamper til å vise at han er rett mann. Desverre for han og Leeds, 2 tøffe kamper.

Satser på at Boro får juling, og at gutta spiller god fotball.

MOT

Når en direktør går ut å sier dette. Ja da er det ikke tillit som lyser av direktøren. Altså maks 2 kamper til med tap
Det var ikke direktøren som sa to kamper, det var sjefen for Kystpartiet!

Blank_File

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #793 på: November 16, 2017, 10:08:20 »
Meget interessant måte hr. Kinnear uttrykker seg på. Da er det vel liten grunn til å tro på tålmodighet. Mister man kontakt med play off så er det over og ut for TC slik jeg leser det, på tross av forståelse for mye nytt. Den nye ledelsen har holdt ord så langt, så vi må vel anta at det handles etter uttalelser nå også.

Håper så inderlig at vi slår tilbake med en god kamp og 3 poeng på søndag. Kanskje er 3 poeng vel så viktig som god kamp slik vi er skodd nå. Stadige marginer i mot er nesten verre å takle mentalt.

sportcarl1

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #794 på: November 19, 2017, 22:10:08 »
segern idag gav arbetsro, byta manager tror jag inte kommer  leda till något positivt bara kosta pund, är bara att se klubbr som Sunderland,Fulham, Everton och Crystal Palace, oftast är det någon annanstans problemet ligger
 

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #795 på: Desember 05, 2017, 21:28:39 »
Pontus Jansson gives his verdict on Leeds United boss Thomas Christiansen's training sessions

John Verrall12 hours ago
Leeds United are currently in eighth place in the Championship table, while Garry Monk is struggling at Middlesbrough.



Leeds United defender Pontus Jansson has told the Daily Express that Thomas Christiansen’s training sessions are harder than Garry Monk’s.

There was great disappointment expressed when Monk left Leeds to join Middlesbrough at the end of last season, but Christiansen has shown signs of encouragement since taking over.


And Jansson believes that Christiansen has a more analytic strategy than his predecessor.

The Swedish international said: “He works hard at training. There is more analysis than last year and the training sessions have also been harder, so there have been a lot of differences.”


Christiansen has had difficulties at Leeds, but has beneF***ed from a more patient approach in ownership and Andrea Radrizzani has stuck by him.

Leeds are currently in eighth position in the Championship table, five points away from the play off places.



Monk, meanwhile, is badly struggling at Middlesbrough, with the Teessiders underperforming so far this season.

Boro are currently sat one point behind Leeds, despite going into the campaign as the favourites for promotion.

Monk is now facing growing calls for him to be sacked, with frustrations rising at the Riverside Stadium.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #796 på: Desember 06, 2017, 09:16:39 »
Nå har TC antagelig fått litt ro. Men hva en spiller sier utad offentlig betyr mindre. Alle spillere vil rævslikke utad. Viser de utad tvil til en manager er det sportslig selvmord i klubben

Josch

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #797 på: Desember 06, 2017, 18:07:25 »
Nå har TC antagelig fått litt ro. Men hva en spiller sier utad offentlig betyr mindre. Alle spillere vil rævslikke utad. Viser de utad tvil til en manager er det sportslig selvmord i klubben

Ikke bare selvmord i klubben. Faktisk selvmord for resten av karrieren. Hvem vil ha en spiller som kan finne på å ikke støtte sin trener.? Nei. Alle spillere er forpliktet til å si akkurat dette.

TK20

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #798 på: Desember 06, 2017, 18:26:04 »
Nå har TC antagelig fått litt ro. Men hva en spiller sier utad offentlig betyr mindre. Alle spillere vil rævslikke utad. Viser de utad tvil til en manager er det sportslig selvmord i klubben

Ikke bare selvmord i klubben. Faktisk selvmord for resten av karrieren. Hvem vil ha en spiller som kan finne på å ikke støtte sin trener.? Nei. Alle spillere er forpliktet til å si akkurat dette.

Ergo: Janssons ord er uten betydning og vi kan likegodt anta at alle er misfornøyde med TC.

Nørgaard

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #799 på: Desember 06, 2017, 20:53:12 »
Nå har TC antagelig fått litt ro. Men hva en spiller sier utad offentlig betyr mindre. Alle spillere vil rævslikke utad. Viser de utad tvil til en manager er det sportslig selvmord i klubben

Ikke bare selvmord i klubben. Faktisk selvmord for resten av karrieren. Hvem vil ha en spiller som kan finne på å ikke støtte sin trener.? Nei. Alle spillere er forpliktet til å si akkurat dette.

Ergo: Janssons ord er uten betydning og vi kan likegodt anta at alle er misfornøyde med TC.

Forhåbentlig ironi fra din side der?

Jon R

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #800 på: Desember 06, 2017, 22:15:03 »
Nå har TC antagelig fått litt ro. Men hva en spiller sier utad offentlig betyr mindre. Alle spillere vil rævslikke utad. Viser de utad tvil til en manager er det sportslig selvmord i klubben
Selvfølgelig. Det er naturligvis slik at ethvert positivt signal fra klubben egentlig er en indikasjon på det motsatte. Kun negative ytringer kan tas for god fisk.
Jon R.

Larsen.

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #801 på: Desember 11, 2017, 22:12:35 »


Thomas Christiansen må forsvare seg mot at han tok med seg familien på kamp i Manchester for patetiske fans!


Sent from my iPad using Tapatalk
Pride of Yorkshire

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #802 på: Desember 11, 2017, 22:14:51 »


Thomas Christiansen må forsvare seg mot at han tok med seg familien på kamp i Manchester for patetiske fans!


Jojo, det kan du si. Samtidig får både Andrea og Thomas et kron-eksempel på hva dette betyr for fansen... :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ragnar

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #803 på: Desember 11, 2017, 22:28:59 »
Kanskje han speidet etter nye spillere?
*In El Loco we trust!*

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #804 på: Desember 17, 2017, 12:26:09 »
Jeg ønsker av hele mitt hjerte at vi får stabilitet på trener/coach-siden. Samtidig må vi ha lov til å være kritisk til headcoachens vurderinger. I de to siste kampene har vi gitt fra oss initiativet mot slutten (egentlig i hele andre omgang i går), og grepene TC foretar seg fra benken gjør vondt verre. Sist helt satte han innpå lettvekteren O´Kane på midten, som medførte at vi mistet midtbanen helt, i tillegg til å sette inn Pennington som ekstra stopper, som gjorde at vi falt ennå mer bakpå. Tror ikke han var nær ballen en gang.
I går, hvor særlig Vieira var svak i andre omgang, kunne han brukt rutinerte Anita for å få inn litt muskler på midtbanen - også med tanke på at Ronaldo levde farlig med gult kort. Men TC velger helt andre bytter. Greit at Roofe ikke var særlig involvert, men han jobbet og slet, og hadde en svært vanskelig oppgave som ensom spiss. Saiz gjorde mye rart i går, som ga motstanderen sjanser, og etter min mening burde det vært ham Pablo erstattet - bl a fordi han er mye mer opptatt av å spille medspillerne gode.
Ã… sette innpå Grot er jo å be om trøbbel. Han mister ball i farlige situasjoner, og ikke minst er han hodeløs i duellene og gor motstanderne frispark i skumle posisjoner. Jeg forstår at han trenger å spille på seg selvtillit, men det kan han få i kamper hvor vi leder komfortabelt og styrer spillet.
Og igjen velger altså TC å sette innpå en ekstra stopper mot slutten, med det som resultat at vi mister siste rest av innflytelse på midten. Pennington er en OK spiller isolert sett, men blir offer for et feilslått taktisk grep for andre kamp på rad.
Jeg er selvsagt glad for nok en seier, men syns ikke måten det skjer på er tillitvekkende for tida. Her må TC ta sin del av ansvaret, siden det er han som disponerer troppene.

berlin

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #805 på: Desember 17, 2017, 12:44:15 »
Jeg ønsker av hele mitt hjerte at vi får stabilitet på trener/coach-siden. Samtidig må vi ha lov til å være kritisk til headcoachens vurderinger. I de to siste kampene har vi gitt fra oss initiativet mot slutten (egentlig i hele andre omgang i går), og grepene TC foretar seg fra benken gjør vondt verre. Sist helt satte han innpå lettvekteren O´Kane på midten, som medførte at vi mistet midtbanen helt, i tillegg til å sette inn Pennington som ekstra stopper, som gjorde at vi falt ennå mer bakpå. Tror ikke han var nær ballen en gang.
I går, hvor særlig Vieira var svak i andre omgang, kunne han brukt rutinerte Anita for å få inn litt muskler på midtbanen - også med tanke på at Ronaldo levde farlig med gult kort. Men TC velger helt andre bytter. Greit at Roofe ikke var særlig involvert, men han jobbet og slet, og hadde en svært vanskelig oppgave som ensom spiss. Saiz gjorde mye rart i går, som ga motstanderen sjanser, og etter min mening burde det vært ham Pablo erstattet - bl a fordi han er mye mer opptatt av å spille medspillerne gode.
Ã… sette innpå Grot er jo å be om trøbbel. Han mister ball i farlige situasjoner, og ikke minst er han hodeløs i duellene og gor motstanderne frispark i skumle posisjoner. Jeg forstår at han trenger å spille på seg selvtillit, men det kan han få i kamper hvor vi leder komfortabelt og styrer spillet.
Og igjen velger altså TC å sette innpå en ekstra stopper mot slutten, med det som resultat at vi mister siste rest av innflytelse på midten. Pennington er en OK spiller isolert sett, men blir offer for et feilslått taktisk grep for andre kamp på rad.
Jeg er selvsagt glad for nok en seier, men syns ikke måten det skjer på er tillitvekkende for tida. Her må TC ta sin del av ansvaret, siden det er han som disponerer troppene.

Er stort sett enig med deg. Men første byttet hans var jo Pablo, men for Roofe og ikke Saiz.
Byttene kom i 78, 81 og 85 minutt. Det synes jeg er en for defensiv tankegang (gir stopp i spillet), som vi fort kunne tapt 2 poeng på.
TC er den typen, tror jeg, som på et tidspunkt gir opp å drepe en kamp, og vil sikre enn ettmålsledelse.
Grot byttet er mest merkelig, det er ikke defensivt. En kraftkar som han skulle engentlig være god til å holde på ballen, men han har ikke teknikk til det, så jeg tror ikke medspillerne egentlig tør å stole på han.

Enig at Grot bør matches hvis stor ledelse. Et mål på ungstuten kan gi en annen spiller (selvtillit), men han har i høyeste grad et utviklingspotensiale. Får vi inn en god spiss i januar, bør Grot sendes ut på lån til L1 eller L2.

auren

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #806 på: Desember 17, 2017, 14:23:12 »
Skjønner ikke at man kan klandre TC for å sette inn Pennington når Norwich spiller med 3 spisser på slutten. Helt riktig vurdering. Syntes vi hadde bedre kontroll siste 10-15 etter at Pennington kom inn enn den første halvtimen i andre omgang.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Budda

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #807 på: Desember 17, 2017, 15:41:58 »
Skjønner ikke at man kan klandre TC for å sette inn Pennington når Norwich spiller med 3 spisser på slutten. Helt riktig vurdering. Syntes vi hadde bedre kontroll siste 10-15 etter at Pennington kom inn enn den første halvtimen i andre omgang.

auren

Helt enig! Jeg ville kanskje byttet ut Cibicki før Saiz, men ellers er det vanskelig å kritisere han for byttene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #808 på: Desember 17, 2017, 15:59:26 »
Skjønner ikke at man kan klandre TC for å sette inn Pennington når Norwich spiller med 3 spisser på slutten. Helt riktig vurdering. Syntes vi hadde bedre kontroll siste 10-15 etter at Pennington kom inn enn den første halvtimen i andre omgang.

auren

Helt enig! Jeg ville kanskje byttet ut Cibicki før Saiz, men ellers er det vanskelig å kritisere han for byttene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så du syns Grot tilførte en del da han kom inn? For Leeds, altså?

Budda

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #809 på: Desember 17, 2017, 16:17:22 »
Skjønner ikke at man kan klandre TC for å sette inn Pennington når Norwich spiller med 3 spisser på slutten. Helt riktig vurdering. Syntes vi hadde bedre kontroll siste 10-15 etter at Pennington kom inn enn den første halvtimen i andre omgang.

auren

Helt enig! Jeg ville kanskje byttet ut Cibicki før Saiz, men ellers er det vanskelig å kritisere han for byttene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så du syns Grot tilførte en del da han kom inn? For Leeds, altså?

Tja, jeg synes det er helt riktig å sette inn en spillertype som Grot. Han håpte vel at det endelig skulle løsne for Grot.  Føler imidlertid at det var hans «siste sjanse» for en stund, og vil være kritisk til TC hvis han fortsetter med Grot fremover.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre