Skrevet av Emne: Ex Sporting Director: Victor Orta  (Lest 72956 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #330 på: Mai 23, 2022, 20:46:42 »
[...]

At han fikk de spillerne du nevner til å nå sitt maks nivå og til å skinne er udiskutabelt. Det har aldri blitt påpekt noe annet av noen.

Men fikk han Llorente, Firpo, Koch, Rodrigo, Costa og James til å skinne? Til tider ja, men som oftest nei. At dem ikke lykkes ordentlig er også Bielsa sitt ansvar. På samme måte som at TC fikk skyld i å ikke få noe ut av Klich. Bielsa fikk nada ut av Saiz, men TC, Monk eller hva vi hadde klarte det. Det viser at sportsdirektør ikke alltid er avgjørende. Det som er poenget mitt.

Så er jeg helt enig i at skadehistorikken til spillerne kanskje må sjekkes grundigere. Jeg vet ikke hvor nøye dem er. At Firpo spilte så få kamper har med skade å gjøre eller om han var nr 2 bak en av verdens beste venstrebacker vet jeg ikke.

Jeg tror at head coach til syvende og sist bestemmer hvem som skal inn. Jeg tror også at head coach kan komme med ønsker og at dette blir diskutert med flere innad i klubben. Neppe one man show fra Orta slik det blir fremstilt.

Leeds og Orta var sugne på Lang. Dem hadde tro på å få til den dealen. Klubben så muligheter for videresalg, akkurat som med Raphinha. Bielsa sa nei og mente han var for svak defensivt. Fair det, men det viser at Head Coach har mye han skulle sagt.  For Bielsa ønsket James og fikk (desverre) han.
 Jeg frikjenner ikke Orta. Som sagt så må arbeidet evalueres og justeres om det er hensiktmessig. Selv om det kanskje ikke er Orta sin skyld, så er det han som øverste leder sitt ansvar.

Nei, det har ikke vært noe fantastisk leveranse fra disse spillerne. Llorente var svært god på vårparten i fjor, men ellers har det vært varierende saker. Klart at Bielsa har delansvar for dette. At Saiz ikke ville fungere i en sånn type fotball, det var vel ingen enorm overraskelse. Spilte han bra i flere kamper enn Stoke hjemme i MBs første kamp? Har vel knapt gjort noe siden det heller.

Ja, det blir kanskje fremstilt som et one man show av Orta i blant, men for min del er det like viktig å motargumentere for at Bielsa ikke ønsket spillere og var flaskehals i absolutt alt. Gray videreformidler (jeg tror ubevisst, fordi Eddie er en kjernekar) noe jeg anser som en løgn fra styret. Som absfjell påpeker, var det spillere Bielsa godkjente i januar. Så hvorfor styret nå påstår at han ikke ønsket en eneste en, får stå for deres kappe. Hva skulle motivet til Marcelo være? Ønsket han å bli sparket? Retorisk spørsmål fra min side; jeg er 100% sikker på at han hadde godtatt spillere som var bedre enn de han hadde tilgjengelig. Som han også uttalte flere ganger. Hvis man tilbyr en spiller som er dårligere enn de man har tilgjengelige, hvorfor godta det? Hvorfor ikke da bare bruke denne?

For øvrig ble også Viera solgt over hodet på Bielsa og Llorente skal ha blitt hentet inn uten at Marcelo ønsket han (ifølge Hay). Llorente har på ingen måte vært satt i noen isboks av den grunn. Så Orta har kanskje ikke et one man show, men det blir jaggu fremstilt sånn andre veien også.

I tillegg skal både James og Roberts være spillere som Craig Dean har vært delaktig i å identifisere og hente. Jeg syns det ville vært artig å vite hvor mye han har hatt å si for Gelhardt, Struijk, Greenwood, Bate osv. James og Roberts var ikke blink, men poenget mitt er at også Dean tilsynelatende er en mann med makt på overgangsmarkedet.
Marching on together!

leedslife

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #331 på: Mai 23, 2022, 20:48:23 »
Dere har fått med dere Eddie Gray på Talksport?
Ledelsen var 'desperate' på signeringer i januar, men Bielsa ville ikke...

Dette hadde han fått fra Radrizzani så det kan nok sies at det ikke nødvendigvis er riktig versjon Eddie har fått høre. Men uansett forteller det om at Victor Ortas kjøp også er et resultat av hva manageren ønsker. Det er ikke nødvendigvis Ortas førstevalg manageren går for.
[...]



Det blir fryktelig enkelt for styret å legge skylda på Bielsa, som ikke kan forsvare seg mot påstanden og som heller aldri ville gjort det. Der er det en ørliten klasseforskjell i.. vel, klasse. Fra twitterkongen Radrizzani, skrikerungen Orta, til løpegutten Kinnear et sted midt mellom.


Nå er du i overkant tendensiøs, Dennis. Du trenger ikke bruke mer skyts for å uttrykke din skepsis til ledelsen.

Greit.

Jeg syns de er provoserende og skadelig for klubben. Regner med du har sett videoer av Victor Orta på VIP-tribunen, der han må holdes tilbake av sine setenaboer mens han skjeller ut egne fans, gir V-tegnet, hysjer og generelt oppfører seg som et barn med raserianfall? Det har skjedd mer enn èn gang. Når han i tillegg er så arrogant at han sier vi er i Premier League pga han, så hører jeg sirkusmusikken.

Jeg syns det er direkte flaut og ønsker han langt vekk fra Leeds, men ja, jeg har vel gjort min mening klar i den saken.

For øvrig er hovedårsaken til at jeg ønsker Orta bort hans store mangel av treffsikkerhet på overgangsmarkedet.
Visst er det skadelig. Du så også Radrzannis respons på Karen Carney for en liten stund tilbake.
De må legge av seg det der.  Sånn helt alvorlig.
Man har et vanvittig ansvar og en synlighet av en annen verden. Og da må man bruke det riktig.
Og blir det sånn at du stamper uti må man klare å beklage og lære av det. Det går på holdninger.
Vi har gjort oss ferdig med sånn apen og lirekassa opplegg.
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 20:50:17 av leedslife »

Sterland

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #332 på: Mai 23, 2022, 20:49:05 »
Dere har fått med dere Eddie Gray på Talksport?
Ledelsen var 'desperate' på signeringer i januar, men Bielsa ville ikke...

Dette hadde han fått fra Radrizzani så det kan nok sies at det ikke nødvendigvis er riktig versjon Eddie har fått høre. Men uansett forteller det om at Victor Ortas kjøp også er et resultat av hva manageren ønsker. Det er ikke nødvendigvis Ortas førstevalg manageren går for.
[...]



Det blir fryktelig enkelt for styret å legge skylda på Bielsa, som ikke kan forsvare seg mot påstanden og som heller aldri ville gjort det. Der er det en ørliten klasseforskjell i.. vel, klasse. Fra twitterkongen Radrizzani, skrikerungen Orta, til løpegutten Kinnear et sted midt mellom.


Nå er du i overkant tendensiøs, Dennis. Du trenger ikke bruke mer skyts for å uttrykke din skepsis til ledelsen.

Greit.

Jeg syns de er provoserende og skadelig for klubben. Regner med du har sett videoer av Victor Orta på VIP-tribunen, der han må holdes tilbake av sine setenaboer mens han skjeller ut egne fans, gir V-tegnet, hysjer og generelt oppfører seg som et barn med raserianfall? Det har skjedd mer enn èn gang. Når han i tillegg er så arrogant at han sier vi er i Premier League pga han, så hører jeg sirkusmusikken.

Jeg syns det er direkte flaut og ønsker han langt vekk fra Leeds, men ja, jeg har vel gjort min mening klar i den saken.

For øvrig er hovedårsaken til at jeg ønsker Orta bort hans store mangel av treffsikkerhet på overgangsmarkedet.
Word

Eriksen55

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #333 på: Mai 23, 2022, 20:52:13 »
https://m.youtube.com/watch?v=mSPlDybCc-I

Her er det.
Føler det var greit det ble byttet tema. Jordan virket mildt sagt litt skarp.

Dette er det umulig å diskutere.

Om det Gray sier er riktig eller ikke avhenger av hvilken "side" man er på. Trist at det er en splittelse.

Jeg tenker at sannheten som oftest er midt i mellom. Hvor styrt Gray er av Rads aner jeg ikke. Noen påpekte at han var det. Er det i hele tatt noen her inne som kan vite om det er tilfelle? Eller blir det hevdet fordi det Gray sier ikke passer med det man har trodd er realitetene? Jeg vet ikke.

Om alt Gray sier stemmer ba Bielsa om sparken. Da burde han blitt sparket tidligere. Tror ikke Gray juger heller, men krydrer litt for å dempe noe av det som klubben får av hets. Tipper at Leeds er mye viktigere for Gray enn Rads, Orta, Bielsa eller Marsch. Det er det for meg også, så kan skjønne at Gray kanskje støtter dem som er der mer enn de somikke er der. Altså, sannheten er midt i mellom ytterpunktene  :)

At vi har tatt mer poeng og fremstått tryggere etter Bielsa er et faktum. At vi har spilt kjedeligere fotball etter at han dro er ihvertfall et faktum. Men til syvende og sist reddet vi plassen, så valget styret tok ble ikke feil. Jeg tror vi hadde rykket ned uten endring. Full respekt for dem som mener noe annet. Uansett håpløst å diskutere hvis, dersom og atte.

Jeg ønsker meg like mye som en god venstreback inn i sommer at Bielsa blir sett på som det han er, en legende og at diskusjonene går på det fantastiske han gjorde for klubben. Ikke hets mot klubb og nåværende regime fordi han ble sparket og at Bielsa hadde ting bedre. Det er neppe det beste for klubben.
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 21:10:40 av Eriksen55 »

Dennis

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #334 på: Mai 23, 2022, 21:03:17 »
https://m.youtube.com/watch?v=mSPlDybCc-I

Her er det.
Føler det var greit det ble byttet tema. Jordan virket mildt sagt litt skarp.
[...]
Jeg ønsker meg like mye som en god venstreback inn i sommer at Bielsa blir sett på som det han er, en legende og at diskusjonene går på det fantastiske han gjorde for klubben. Ikke hets mot klubb og nåværende regime fordi han ble sparket og hadde gjort alt bedre selv. Det er neppe det beste for klubben.

Regner med at jeg er (d)en du sikter til her og det er helt greit. Det skal du selvfølgelig få lov å mene, men "gjort alt bedre selv". Slutt 'a?. Vi må kunne diskutere hva vi mener styret gjør riktig og feil, uten at det er endeargumentet?

For øvrig er jeg 100% sikker på at Ortas oppførsel på tribunen, kommersiell tur til Burma for privat vinning og tilsvar på Twitter fra de involverte er mer skadelig enn at jeg kaller Ortas oppførsel klovneri på et norsk forum. Som Leedsfansen har gjort gjennom hele sesongen, støtter jeg laget fullt ut når de spiller og når jeg er over.
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #335 på: Mai 23, 2022, 21:08:04 »
[...]

At han fikk de spillerne du nevner til å nå sitt maks nivå og til å skinne er udiskutabelt. Det har aldri blitt påpekt noe annet av noen.

Men fikk han Llorente, Firpo, Koch, Rodrigo, Costa og James til å skinne? Til tider ja, men som oftest nei. At dem ikke lykkes ordentlig er også Bielsa sitt ansvar. På samme måte som at TC fikk skyld i å ikke få noe ut av Klich. Bielsa fikk nada ut av Saiz, men TC, Monk eller hva vi hadde klarte det. Det viser at sportsdirektør ikke alltid er avgjørende. Det som er poenget mitt.

Så er jeg helt enig i at skadehistorikken til spillerne kanskje må sjekkes grundigere. Jeg vet ikke hvor nøye dem er. At Firpo spilte så få kamper har med skade å gjøre eller om han var nr 2 bak en av verdens beste venstrebacker vet jeg ikke.

Jeg tror at head coach til syvende og sist bestemmer hvem som skal inn. Jeg tror også at head coach kan komme med ønsker og at dette blir diskutert med flere innad i klubben. Neppe one man show fra Orta slik det blir fremstilt.

Leeds og Orta var sugne på Lang. Dem hadde tro på å få til den dealen. Klubben så muligheter for videresalg, akkurat som med Raphinha. Bielsa sa nei og mente han var for svak defensivt. Fair det, men det viser at Head Coach har mye han skulle sagt.  For Bielsa ønsket James og fikk (desverre) han.
 Jeg frikjenner ikke Orta. Som sagt så må arbeidet evalueres og justeres om det er hensiktmessig. Selv om det kanskje ikke er Orta sin skyld, så er det han som øverste leder sitt ansvar.

Nei, det har ikke vært noe fantastisk leveranse fra disse spillerne. Llorente var svært god på vårparten i fjor, men ellers har det vært varierende saker. Klart at Bielsa har delansvar for dette. At Saiz ikke ville fungere i en sånn type fotball, det var vel ingen enorm overraskelse. Spilte han bra i flere kamper enn Stoke hjemme i MBs første kamp? Har vel knapt gjort noe siden det heller.

Ja, det blir kanskje fremstilt som et one man show av Orta i blant, men for min del er det like viktig å motargumentere for at Bielsa ikke ønsket spillere og var flaskehals i absolutt alt. Gray videreformidler (jeg tror ubevisst, fordi Eddie er en kjernekar) noe jeg anser som en løgn fra styret. Som absfjell påpeker, var det spillere Bielsa godkjente i januar. Så hvorfor styret nå påstår at han ikke ønsket en eneste en, får stå for deres kappe. Hva skulle motivet til Marcelo være? Ønsket han å bli sparket? Retorisk spørsmål fra min side; jeg er 100% sikker på at han hadde godtatt spillere som var bedre enn de han hadde tilgjengelig. Som han også uttalte flere ganger. Hvis man tilbyr en spiller som er dårligere enn de man har tilgjengelige, hvorfor godta det? Hvorfor ikke da bare bruke denne?

For øvrig ble også Viera solgt over hodet på Bielsa og Llorente skal ha blitt hentet inn uten at Marcelo ønsket han (ifølge Hay). Llorente har på ingen måte vært satt i noen isboks av den grunn. Så Orta har kanskje ikke et one man show, men det blir jaggu fremstilt sånn andre veien også.

I tillegg skal både James og Roberts være spillere som Craig Dean har vært delaktig i å identifisere og hente. Jeg syns det ville vært artig å vite hvor mye han har hatt å si for Gelhardt, Struijk, Greenwood, Bate osv. James og Roberts var ikke blink, men poenget mitt er at også Dean tilsynelatende er en mann med makt på overgangsmarkedet.

Tror ikke du finner et eneste sted i mine innlegg at jeg har sagt at Bielsa har noe one man show. Tvert i mot påpeker jeg at dette har vært et teamarbeid mellom flere, bla Dean.

Vi vet for lite, eller vi vet vel egentlig ingenting om interne forhold. Jeg gjør det ihvertfall ikke. At du ikke liker Orta er tydelig og helt innafor. Da er det ofte lett å male fanden på veggen og ikke se noe positivt han gjør. Akkurat sånn jeg er med Roberts og Harrison. Dem har sine gode bidrag hører jeg, men jeg verdsetter det aldri. Om det er slik må du nesten svare for selv  :)

9 plass i fjor med mange nye spillere. Da var alt rosenrødt. Så helt bak mål er det virkelig ikke. At det ble så ille i år må evalueres. Tenker mange har en del av skylden, både Rads, Orta og Bielsa. Alt annet blir feil i min bok.

Dennis

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #336 på: Mai 23, 2022, 21:20:12 »
Jeg burde spesifisert at det ikke var retta mot deg, Eriksen. Det har blitt et narrativ for en del, som jeg ikke tror er riktig beskrivelse av sannheten. Vekt på tror, siden vi ikke vet. Men kilder som Phil Hay sier noe annet og jeg gir han mer vekt som noe mer objektiv enn styret selv. Kinnear har som sagt uttalt begge deler og "avslører" i så måte dem selv.

Syns forøvrig det er trist at det er tendenser til fronter blant fansen igjen. For fem måneder siden var vi så galvaniserte som man vel noensinne har vært i moderne tid

Så må det sies at dette ikke er ukjent som Leedsfan  ;D
Marching on together!

leedslife

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #337 på: Mai 23, 2022, 21:33:38 »
https://m.youtube.com/watch?v=mSPlDybCc-I

Her er det.
Føler det var greit det ble byttet tema. Jordan virket mildt sagt litt skarp.

Dette er det umulig å diskutere.

Om det Gray sier er riktig eller ikke avhenger av hvilken "side" man er på. Trist at det er en splittelse.

Jeg tenker at sannheten som oftest er midt i mellom. Hvor styrt Gray er av Rads aner jeg ikke. Noen påpekte at han var det. Er det i hele tatt noen her inne som kan vite om det er tilfelle? Eller blir det hevdet fordi det Gray sier ikke passer med det man har trodd er realitetene? Jeg vet ikke.

Om alt Gray sier stemmer ba Bielsa om sparken. Da burde han blitt sparket tidligere. Tror ikke Gray juger heller, men krydrer litt for å dempe noe av det som klubben får av hets. Tipper at Leeds er mye viktigere for Gray enn Rads, Orta, Bielsa eller Marsch. Det er det for meg også, så kan skjønne at Gray kanskje støtter dem som er der mer enn de somikke er der. Altså, sannheten er midt i mellom ytterpunktene  :)

At vi har tatt mer poeng og fremstått tryggere etter Bielsa er et faktum. At vi har spilt kjedeligere fotball etter at han dro er ihvertfall et faktum. Men til syvende og sist reddet vi plassen, så valget styret tok ble ikke feil. Jeg tror vi hadde rykket ned uten endring. Full respekt for dem som mener noe annet. Uansett håpløst å diskutere hvis, dersom og atte.

Jeg ønsker meg like mye som en god venstreback inn i sommer at Bielsa blir sett på som det han er, en legende og at diskusjonene går på det fantastiske han gjorde for klubben. Ikke hets mot klubb og nåværende regime fordi han ble sparket og hadde gjort alt bedre selv. Det er neppe det beste for klubben.

Hva som er riktig her ligger jo mellom Marcelo Bielsa og Leeds. Om vi får den sannheten tviler jeg sterkt på.
Grunnen til at jeg limet inn linken var fordi jeg synes ex Palac eier Simon Jordan snakker med mye innsikt og kunnskap. Når du på godt og vondt har drevet klubb i så mange år så sitter du med ganske god kunnskap om hvordan mekanismene er i en fotballklubb. Da tenker jeg ikke bare på innsiden, men hvordan politikken fungerer ut mot journalister og andre viktige meningsbærere som danner klubbens klima. Det er jo fort gjort å sluke alt rått nå til dags..(Ja, det var et lite humoristisk stikk)
Tilbake til Jordan.Der andre meningsbærere plukker litt som de vil så synes jeg han ofte er flink til å tegne et bedre bildet og du får ta del litt på innsiden.
At Gray kommer på vegne av Leeds United er det jo ingen tvil om. At han snakker dems sak her er det jo heller ingen tvil om.
Synes heller ikke Grays opptreden fortalte oss noe vi ikke vet. Man lærte jo på sett og vis å kjenne Bielsa vi og etter de intense årene. Vi snakker jo om en mann som kom til gallamiddag på jubileet i... i treningsdrakt. Da forstår man at den sosiale kompetansen ikke er ens store styrke.

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med den uvinnelige Bielsa v Marsch diskusjonen din.
Så klart har styret gjort et riktig når vi til slutt står i divisjonen. Jeg satt også med inntrykk av at de fleste Leeds supportere var veldig lettet i går. Jeg har ihvertfall til gode å møte en som er sinna eller lei seg for at vi beholdt plassen.
Det virker som du har store problemer med å forstå essensen av innleggene mine.
Men kort fortalt. Ja, jeg er glad og lettet over at vi klarte et kortmål, nemlig og stå i divisjonen. Men målet i et lengre perspektiv er å klatre på tabellen og spille i Europa. Og tar man en 9ende plass i fjorårssesongen med det vi har sett i år og den forverringen utover i sesongen så må det jo være lov å rette kritikk mot de som har hovedansvaret på sport. Og i tillegg etterlyse en rød tråd videre.
Mens du (tydeligvis) går litt overfladisk tilverks på spiller for spiller eller trener for trener så interesserer jeg meg mer i mekanismene bak som klubbdrift, klubbmodell, overganger, lagsammensetninger, tankesett og hvordan alle disse aspektene kulminerer ned i en prestasjonsgruppe som (forhåpentligvis) når et mål satt av klubben i skjev konkurranse, i verdens tøffeste liga.


« Siste redigering: Mai 23, 2022, 21:48:04 av leedslife »

Eriksen55

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #338 på: Mai 23, 2022, 21:43:21 »
https://m.youtube.com/watch?v=mSPlDybCc-I

Her er det.
Føler det var greit det ble byttet tema. Jordan virket mildt sagt litt skarp.
[...]
Jeg ønsker meg like mye som en god venstreback inn i sommer at Bielsa blir sett på som det han er, en legende og at diskusjonene går på det fantastiske han gjorde for klubben. Ikke hets mot klubb og nåværende regime fordi han ble sparket og hadde gjort alt bedre selv. Det er neppe det beste for klubben.

Regner med at jeg er (d)en du sikter til her og det er helt greit. Det skal du selvfølgelig få lov å mene, men "gjort alt bedre selv". Slutt 'a?. Vi må kunne diskutere hva vi mener styret gjør riktig og feil, uten at det er endeargumentet?

For øvrig er jeg 100% sikker på at Ortas oppførsel på tribunen, kommersiell tur til Burma for privat vinning og tilsvar på Twitter fra de involverte er mer skadelig enn at jeg kaller Ortas oppførsel klovneri på et norsk forum. Som Leedsfansen har gjort gjennom hele sesongen, støtter jeg laget fullt ut når de spiller og når jeg er over.

Virkelig i skyttergrava du Dennis 😉

Endret siste del nå. Skjønner at du tolket det feil.

Sikter ikke til deg. Våres meninger her inne påvirker ikke klubben på noen som helst måte.

Mente generelt i og mot klubben. Alt som blir sagt og gjort blir av noen/mange tatt i verste mening. På twitter og some er det mye hets. Alle feil Rads og andre har gjort blir brukt mot dem ved første anledning om dagen. Dem er ikke feilfrie de eierne vi har. Men utrolig mange som drar frem Myanmar, ny logo og andre ting om dagen. Etter 9 plassen i fjor var ikke Myanmar og logo tema. Det gjorde du selv nå også. Sånne argumenter blir i mine øyne tåpelig hvis det dras frem kun når det går i stampe sportslig. Aner ikke hva du mente om saken i april 21.

Jeg er heller ikke begeistret for Orta sine utfall og skrikerier. Mener bestemt han burde hevet seg over det. Mener han burde vært mer ydmyk, for det har blitt gjort feil. Det bør han stå for. Men tror ikke han er så ille som du skal ha det til  :)

Klart man kan og skal diskutere det som skjer i klubben. Men på et tidspunkt må man gå videre tenker jeg. Ihvertfall i en sak man bare må synse. Jeg tror at en god del av følelsene som rettes mot klubben om dagen i bunn og grunn er utløst pga Bielsa sin avgang. Derfor jeg håper at de "negative" Bielsa følelsene rundt klubben kan legge seg og at fokuset rettes mot det som skal skje i stedet for det som har vært. Legendestatusen, personen og jobben Bielsa gjorde vil aldri bli glemt i Leeds. Den tiden vil vi neppe oppleve igjen uansett hvor mye man ønsker eller er bitter.

Så håper jeg diskusjonene går over til hvem vi skalsignete, hvem som vi ønsker ut, om Orta lykkes i sommer, March og alt muligsom måtte dukke opp fremover  :)

« Siste redigering: Mai 23, 2022, 23:30:08 av Eriksen55 »

Eriksen55

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #339 på: Mai 23, 2022, 22:14:26 »
https://m.youtube.com/watch?v=mSPlDybCc-I

Her er det.
Føler det var greit det ble byttet tema. Jordan virket mildt sagt litt skarp.

Dette er det umulig å diskutere.

Om det Gray sier er riktig eller ikke avhenger av hvilken "side" man er på. Trist at det er en splittelse.

Jeg tenker at sannheten som oftest er midt i mellom. Hvor styrt Gray er av Rads aner jeg ikke. Noen påpekte at han var det. Er det i hele tatt noen her inne som kan vite om det er tilfelle? Eller blir det hevdet fordi det Gray sier ikke passer med det man har trodd er realitetene? Jeg vet ikke.

Om alt Gray sier stemmer ba Bielsa om sparken. Da burde han blitt sparket tidligere. Tror ikke Gray juger heller, men krydrer litt for å dempe noe av det som klubben får av hets. Tipper at Leeds er mye viktigere for Gray enn Rads, Orta, Bielsa eller Marsch. Det er det for meg også, så kan skjønne at Gray kanskje støtter dem som er der mer enn de somikke er der. Altså, sannheten er midt i mellom ytterpunktene  :)

At vi har tatt mer poeng og fremstått tryggere etter Bielsa er et faktum. At vi har spilt kjedeligere fotball etter at han dro er ihvertfall et faktum. Men til syvende og sist reddet vi plassen, så valget styret tok ble ikke feil. Jeg tror vi hadde rykket ned uten endring. Full respekt for dem som mener noe annet. Uansett håpløst å diskutere hvis, dersom og atte.

Jeg ønsker meg like mye som en god venstreback inn i sommer at Bielsa blir sett på som det han er, en legende og at diskusjonene går på det fantastiske han gjorde for klubben. Ikke hets mot klubb og nåværende regime fordi han ble sparket og hadde gjort alt bedre selv. Det er neppe det beste for klubben.

Hva som er riktig her ligger jo mellom Marcelo Bielsa og Leeds. Om vi får den sannheten tviler jeg sterkt på.
Grunnen til at jeg limet inn linken var fordi jeg synes ex Palac eier Simon Jordan snakker med mye innsikt og kunnskap. Når du på godt og vondt har drevet klubb i så mange år så sitter du med ganske god kunnskap om hvordan mekanismene er i en fotballklubb. Da tenker jeg ikke bare på innsiden, men hvordan politikken fungerer ut mot journalister og andre viktige meningsbærere som danner klubbens klima. Det er jo fort gjort å sluke alt rått nå til dags..(Ja, det var et lite humoristisk stikk)
Tilbake til Jordan.Der andre meningsbærere plukker litt som de vil så synes jeg han ofte er flink til å tegne et bedre bildet og du får ta del litt på innsiden.
At Gray kommer på vegne av Leeds United er det jo ingen tvil om. At han snakker dems sak her er det jo heller ingen tvil om.
Synes heller ikke Grays opptreden fortalte oss noe vi ikke vet. Man lærte jo på sett og vis å kjenne Bielsa vi og etter de intense årene. Vi snakker jo om en mann som kom til gallamiddag på jubileet i... i treningsdrakt. Da forstår man at den sosiale kompetansen ikke er ens store styrke.

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med den uvinnelige Bielsa v Marsch diskusjonen din.
Så klart har styret gjort et riktig når vi til slutt står i divisjonen. Jeg satt også med inntrykk av at de fleste Leeds supportere var veldig lettet i går. Jeg har ihvertfall til gode å møte en som er sinna eller lei seg for at vi beholdt plassen.
Det virker som du har store problemer med å forstå essensen av innleggene mine.
Men kort fortalt. Ja, jeg er glad og lettet over at vi klarte et kortmål, nemlig og stå i divisjonen. Men målet i et lengre perspektiv er å klatre på tabellen og spille i Europa. Og tar man en 9ende plass i fjorårssesongen med det vi har sett i år og den forverringen utover i sesongen så må det jo være lov å rette kritikk mot de som har hovedansvaret på sport. Og i tillegg etterlyse en rød tråd videre.
Mens du (tydeligvis) går litt overfladisk tilverks på spiller for spiller eller trener for trener så interesserer jeg meg mer i mekanismene bak som klubbdrift, klubbmodell, overganger, lagsammensetninger, tankesett og hvordan alle disse aspektene kulminerer ned i en prestasjonsgruppe som (forhåpentligvis) når et mål satt av klubben i skjev konkurranse, i verdens tøffeste liga.

Wow

Bra vi har deg på forumet så vi får litt dybde ;) :)

Jeg er ikke opptatt av å sette Bielsa og Jesse opp mot hverandre. Det som har skjedd har skjedd. Jeg har alltid påpekt at jeg forstår og respekterer dem som mener det var riktig eller feil. Men uansett hva man mener så må man komme seg videre. Det er jeg opptatt av. Men liten tvil om at sparkingenav Bielsa har satt i sving mange negative følelser i og rundt klubben. Det ser man daglig i some. Allt positivt som er gjort betyr lite for noen. Nå er det heksejakt. Jeg tror som sagt Bielsa sin avgang og uenighet rundt det er en del av grunben. Det er jeg opptatt av. Ikke selve Jesse/Bielsa om det er rett eller feil eller hvem som hadde klart hva. Du som er opptatt av klubbdrift, tankesett og alle aspektene som skal kulminere ned i prestasjonsgruppe bør vel også være opptatt av det? Det er jo helt essensielt for å snu sportslig motgang å se fremover, se muligheter og slå tilbake. Negativ murring, splittelse og oppstandelser med bakgrunn i noe man bare tror har skjedd er vel neppe positivt.

Jeg har også påpekt at Jesse fortjener en sjanse og at han ikke kan noe for at Bielsa var trener før han. De skoa er enorme nok å fylle fra før, så de trenger ikke gjøres noe større. Det har ingenting med uvinnelig diskusjon mellom de to, men at jeg oppriktig ønsker at Jesse skal lykkes, for det betyr at mitt Leeds gjør det bra.

Så hvis du i et langt  innlegg fra meg ser at både Bielsa og Jesse er nevnt og du mener det er et uvinnelig mas fra meg om de to, så forstår nok ikke du essensen av mine innlegg heller. Men det går bra. For du kan grave i dybden, så kan jeg fortsette å med mine overfladiske teorier  ;) :) 8)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #340 på: Mai 23, 2022, 22:18:43 »
Den polariseringen i meninger som ofte kommer frem (ikke spesielt her og ikke spesielt blant Leedsfans) er litt for typisk.

Jeg prøver å heve meg over de og syns ikke det er noe poeng i å henge meg opp i feil fra ledelsen og fra Orta og diverse managere. Konstantere de, javisst, påpeke de, men ikke la disse feilene påvirke mitt syn på de for evig og alltid.
Javisst gjøres det feil, hele tiden. Men også mye riktig.
I går unngikk vi (så vidt) at feilene medførte nedrykk.

Da fikk vi sjansen til å rette på feilene.
Jeg er ganske sikker på at våre involverte parter har innsett at feil har blitt gjort, og er innstilt på å rette på de.

For all del, feil ala de Bates & co gjorde fikk meg til å ønske de dit peppern gror...
Men jeg er ikke der mht dagens Leeds-ledergjeng.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #341 på: Mai 23, 2022, 22:30:34 »
https://m.youtube.com/watch?v=mSPlDybCc-I

Her er det.
Føler det var greit det ble byttet tema. Jordan virket mildt sagt litt skarp.

Dette er det umulig å diskutere.

Om det Gray sier er riktig eller ikke avhenger av hvilken "side" man er på. Trist at det er en splittelse.

Jeg tenker at sannheten som oftest er midt i mellom. Hvor styrt Gray er av Rads aner jeg ikke. Noen påpekte at han var det. Er det i hele tatt noen her inne som kan vite om det er tilfelle? Eller blir det hevdet fordi det Gray sier ikke passer med det man har trodd er realitetene? Jeg vet ikke.

Om alt Gray sier stemmer ba Bielsa om sparken. Da burde han blitt sparket tidligere. Tror ikke Gray juger heller, men krydrer litt for å dempe noe av det som klubben får av hets. Tipper at Leeds er mye viktigere for Gray enn Rads, Orta, Bielsa eller Marsch. Det er det for meg også, så kan skjønne at Gray kanskje støtter dem som er der mer enn de somikke er der. Altså, sannheten er midt i mellom ytterpunktene  :)

At vi har tatt mer poeng og fremstått tryggere etter Bielsa er et faktum. At vi har spilt kjedeligere fotball etter at han dro er ihvertfall et faktum. Men til syvende og sist reddet vi plassen, så valget styret tok ble ikke feil. Jeg tror vi hadde rykket ned uten endring. Full respekt for dem som mener noe annet. Uansett håpløst å diskutere hvis, dersom og atte.

Jeg ønsker meg like mye som en god venstreback inn i sommer at Bielsa blir sett på som det han er, en legende og at diskusjonene går på det fantastiske han gjorde for klubben. Ikke hets mot klubb og nåværende regime fordi han ble sparket og hadde gjort alt bedre selv. Det er neppe det beste for klubben.

Hva som er riktig her ligger jo mellom Marcelo Bielsa og Leeds. Om vi får den sannheten tviler jeg sterkt på.
Grunnen til at jeg limet inn linken var fordi jeg synes ex Palac eier Simon Jordan snakker med mye innsikt og kunnskap. Når du på godt og vondt har drevet klubb i så mange år så sitter du med ganske god kunnskap om hvordan mekanismene er i en fotballklubb. Da tenker jeg ikke bare på innsiden, men hvordan politikken fungerer ut mot journalister og andre viktige meningsbærere som danner klubbens klima. Det er jo fort gjort å sluke alt rått nå til dags..(Ja, det var et lite humoristisk stikk)
Tilbake til Jordan.Der andre meningsbærere plukker litt som de vil så synes jeg han ofte er flink til å tegne et bedre bildet og du får ta del litt på innsiden.
At Gray kommer på vegne av Leeds United er det jo ingen tvil om. At han snakker dems sak her er det jo heller ingen tvil om.
Synes heller ikke Grays opptreden fortalte oss noe vi ikke vet. Man lærte jo på sett og vis å kjenne Bielsa vi og etter de intense årene. Vi snakker jo om en mann som kom til gallamiddag på jubileet i... i treningsdrakt. Da forstår man at den sosiale kompetansen ikke er ens store styrke.

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med den uvinnelige Bielsa v Marsch diskusjonen din.
Så klart har styret gjort et riktig når vi til slutt står i divisjonen. Jeg satt også med inntrykk av at de fleste Leeds supportere var veldig lettet i går. Jeg har ihvertfall til gode å møte en som er sinna eller lei seg for at vi beholdt plassen.
Det virker som du har store problemer med å forstå essensen av innleggene mine.
Men kort fortalt. Ja, jeg er glad og lettet over at vi klarte et kortmål, nemlig og stå i divisjonen. Men målet i et lengre perspektiv er å klatre på tabellen og spille i Europa. Og tar man en 9ende plass i fjorårssesongen med det vi har sett i år og den forverringen utover i sesongen så må det jo være lov å rette kritikk mot de som har hovedansvaret på sport. Og i tillegg etterlyse en rød tråd videre.
Mens du (tydeligvis) går litt overfladisk tilverks på spiller for spiller eller trener for trener så interesserer jeg meg mer i mekanismene bak som klubbdrift, klubbmodell, overganger, lagsammensetninger, tankesett og hvordan alle disse aspektene kulminerer ned i en prestasjonsgruppe som (forhåpentligvis) når et mål satt av klubben i skjev konkurranse, i verdens tøffeste liga.

Wow

Bra vi har deg på forumet så vi får litt dybde ;) :)

Jeg er ikke opptatt av å sette Bielsa og Jesse opp mot hverandre. Det som har skjedd har skjedd. Jeg har alltid påpekt at jeg forstår og respekterer dem som mener det var riktig eller feil. Men uansett hva man mener så må man komme seg videre. Det er jeg opptatt av. Men liten tvil om at sparkingenav Bielsa har satt i sving mange negative følelser i og rundt klubben. Det ser man daglig i some. Allt positivt som er gjort betyr lite for noen. Nå er det heksejakt. Jeg tror som sagt Bielsa sin avgang og uenighet rundt det er en del av grunben. Det er jeg opptatt av. Ikke selve Jesse/Bielsa om det er rett eller feil eller hvem som hadde klart hva. Du som er opptatt av klubbdrift, tankesett og alle aspektene som skal kulminere ned i prestasjonsgruppe bør vel også være opptatt av det? Det er jo helt essensielt for å snu sportslig motgang å se fremover, se muligheter og slå tilbake. Negativ murring, splittelse og oppstandelser med bakgrunn i noe man bare tror har skjedd er vel neppe positivt.

Jeg har også påpekt at Jesse fortjener en sjanse og at han ikke kan noe for at Bielsa var trener før han. De skoa er enorme nok å fylle fra før, så de trenger ikke gjøres noe større. Det har ingenting med uvinnelig diskusjon mellom de to, men at jeg oppriktig ønsker at Jesse skal lykkes, for det betyr at mitt Leeds gjør det bra.

Så hvis du i et langt  innlegg fra meg ser at både Bielsa og Jesse er nevnt og du mener det er et uvinnelig mas fra meg om de to, så forstår nok ikke du essensen av mine innlegg heller. Men det går bra. For du kan grave i dybden, så kan jeg fortsette å med mine overfladiske teorier  ;) :) 8)

Om jeg som er opptatt av klubbdrift, tankesett og alle aspektene som skal kuliminere ned i en prestasjonsgruppe bør være opptatt av hva? Om det er hets, splittelser eller heksejakt vet jeg ingenting om. Jeg har heller ikke fått noe inntrykk av at det er det.
Som jeg har sagt i tidligere innlegg så virker Leeds som en klubb som harmonerer godt. Vi har stort sett skapt det selv de tingene som har skapt storm, hvis man kan kalle dem det.(Bielsa Spygate, Rad twitter,Orta)  Langt langt roligere enn vår nedrykkskonkurrent Everton ihvertfall.
Sist da vi var innblandet i nedrykk i beg av 2000 så var det nok heksejakt, splittelser og de uttrykkene du bruker og ja, det kommer oftest av tvilsom klubbdrift og en rekke håpløse avgjørelser.

Ellers så jeg på mine sosiale flater at Leeds supporterne faktisk fikk kred i går for hvordan de feiret videre eksistens i ligaen.
Ingen banestorming, men roping og jubling i god harmoni kontra flere andre lag. Og igjen så er jo kontrastene ganske sterke der Brighton piper sitt eget lag ut til pause i kampen mot oss på Amex, mot Leeds fansen som har stått med skjerfet og veivet til we all love Leeds på 4,5,6 og 7 i mot denne sesongen. Ser man på fjorårets prestasjon, progresjon og prestasjonsnivået denne sesongen så sier vel det sitt.. Jeg tror ikke man skal legge på supporterne så veldig mye annet enn et unisont Leeds. At Leeds engasjerer rundt kaffebordet, hos frisøren eller på puben må man tåle. Ikke minst klubben. Du kan jo snakke med norske klubber som har tusenvis besøkende under budsjett og en likegyldighet til produktet fordi man ikke forstår mekanismene som rår.

Nei, jeg synes bare det blir mye Bielsa v Marsch innlegg. Tok deg jo i forsvar tidligere der du ville ha oppmerksomheten i en tråd, men da hørte jeg jo ikke mer.
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 22:58:12 av leedslife »

Eriksen55

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #342 på: Mai 23, 2022, 23:28:42 »
Sitat fra: leedslife .
.
Tok deg jo i forsvar tidligere der du ville ha oppmerksomheten i en tråd, men da hørte jeg jo ikke mer.
[/quote

Takk. Stort av deg når jeg søkte oppmerksomhet ❤ Beklager at jeg ikke svarte, ble helt satt ut og litt brydd av støtten. Da skjønner jeg de arrogante svarene.

Lover å svare deg neste gang.



HåvardK

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #343 på: Mai 24, 2022, 11:18:54 »
Den polariseringen i meninger som ofte kommer frem (ikke spesielt her og ikke spesielt blant Leedsfans) er litt for typisk.

Jeg prøver å heve meg over de og syns ikke det er noe poeng i å henge meg opp i feil fra ledelsen og fra Orta og diverse managere. Konstantere de, javisst, påpeke de, men ikke la disse feilene påvirke mitt syn på de for evig og alltid.
Javisst gjøres det feil, hele tiden. Men også mye riktig.
I går unngikk vi (så vidt) at feilene medførte nedrykk.

Da fikk vi sjansen til å rette på feilene.
Jeg er ganske sikker på at våre involverte parter har innsett at feil har blitt gjort, og er innstilt på å rette på de.

For all del, feil ala de Bates & co gjorde fikk meg til å ønske de dit peppern gror...
Men jeg er ikke der mht dagens Leeds-ledergjeng.
Dette er essensielt, Asbjørn. At Rad blir beskyldt for å være PR-kåt når han jubler for overlevelsen sammen med fansen, får meg til å tenke på hvordan tidligere eiere hadde opptrådt i den situasjonen. På meg virket gleden i hvert fall oppriktig, og omfavnelsen av spillerne burde understreke akkurat det.
Ortas opptredener er av en annen karakter. Han er for mye løs kanon.

HåvardK

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #344 på: Mai 24, 2022, 11:22:38 »
Dere har fått med dere Eddie Gray på Talksport?
Ledelsen var 'desperate' på signeringer i januar, men Bielsa ville ikke...

Dette hadde han fått fra Radrizzani så det kan nok sies at det ikke nødvendigvis er riktig versjon Eddie har fått høre. Men uansett forteller det om at Victor Ortas kjøp også er et resultat av hva manageren ønsker. Det er ikke nødvendigvis Ortas førstevalg manageren går for.
[...]



Det blir fryktelig enkelt for styret å legge skylda på Bielsa, som ikke kan forsvare seg mot påstanden og som heller aldri ville gjort det. Der er det en ørliten klasseforskjell i.. vel, klasse. Fra twitterkongen Radrizzani, skrikerungen Orta, til løpegutten Kinnear et sted midt mellom.


Nå er du i overkant tendensiøs, Dennis. Du trenger ikke bruke mer skyts for å uttrykke din skepsis til ledelsen.

Greit.

Jeg syns de er provoserende og skadelig for klubben. Regner med du har sett videoer av Victor Orta på VIP-tribunen, der han må holdes tilbake av sine setenaboer mens han skjeller ut egne fans, gir V-tegnet, hysjer og generelt oppfører seg som et barn med raserianfall? Det har skjedd mer enn èn gang. Når han i tillegg er så arrogant at han sier vi er i Premier League pga han, så hører jeg sirkusmusikken.

Jeg syns det er direkte flaut og ønsker han langt vekk fra Leeds, men ja, jeg har vel gjort min mening klar i den saken.

For øvrig er hovedårsaken til at jeg ønsker Orta bort hans store mangel av treffsikkerhet på overgangsmarkedet.
Ortas oppførsel er så sin sak, men at det skal ramme både Rad og Kinnear, er vel litt urettferdig?
Mulig jeg spikker fliser her nå, altså - så vi kan egentlig la den ligge, og diskutere sak i stedet. Mange interessante meningsutvekslinger her inne nå, så vi trenger egentlig ikke denne avsporingen.

Russel_Doig

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #345 på: Juni 15, 2022, 11:02:49 »
Samuel Saiz
Pontus Jansson
Adam Forshaw
Tyler Roberts
Ezgjan Alioski
Laurens De Bock   
Hadi Sacko   
Mateusz Klich   
Jay-Roy Grot   
Pawel Cibicki   
Yosuke Ideguchi   
Aapo Halme   
Caleb Ekuban   
Felix Wiedwald   
Cameron Borthwick-Jackson   
Ouasim Bouy   
Madger Gomes   
Vurnon Anita   
Andy Lonergan   
Sam Dalby   
Pierre-Michel Lasogga   
Jordan Stevens
Matthew Pennington
Patrick Bamford   
Barry Douglas   
Mateusz Bogusz
Izzy Brown   
Kiko Casilla   
Jamal Blackman   
Jack Harrison   
Leif Davis   
Lewis Baker
Pascal Struijk
Ian Poveda   
Ben White   
Jean-Kévin Augustin   
Liam McCarron   
Hélder Costa   
Illan Meslier   
Eddie Nketiah
Rodrigo   
Diego Llorente   
Raphinha   
Robin Koch
Sam Greenwood   
Joe Gelhardt
Daniel James   
Junior Firpo   
Kristoffer Klaesson
Crysencio Summerville   
Cody Drameh

Victor Orta får mye pepper, ufortjent. Mye bommer men mest på det som er unge potensielle. Men mange ekstremt bra treff. Bare på Raphinha og Gelhardt alene får han godkjent av meg!

« Siste redigering: Juni 15, 2022, 11:04:44 av Russel_Doig »

Sterland

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #346 på: Juni 15, 2022, 11:57:24 »
Samuel Saiz
Pontus Jansson
Adam Forshaw
Tyler Roberts
Ezgjan Alioski
Laurens De Bock   
Hadi Sacko   
Mateusz Klich   
Jay-Roy Grot   
Pawel Cibicki   
Yosuke Ideguchi   
Aapo Halme   
Caleb Ekuban   
Felix Wiedwald   
Cameron Borthwick-Jackson   
Ouasim Bouy   
Madger Gomes   
Vurnon Anita   
Andy Lonergan   
Sam Dalby   
Pierre-Michel Lasogga   
Jordan Stevens
Matthew Pennington
Patrick Bamford   
Barry Douglas   
Mateusz Bogusz
Izzy Brown   
Kiko Casilla   
Jamal Blackman   
Jack Harrison   
Leif Davis   
Lewis Baker
Pascal Struijk
Ian Poveda   
Ben White   
Jean-Kévin Augustin   
Liam McCarron   
Hélder Costa   
Illan Meslier   
Eddie Nketiah
Rodrigo   
Diego Llorente   
Raphinha   
Robin Koch
Sam Greenwood   
Joe Gelhardt
Daniel James   
Junior Firpo   
Kristoffer Klaesson
Crysencio Summerville   
Cody Drameh

Victor Orta får mye pepper, ufortjent. Mye bommer men mest på det som er unge potensielle. Men mange ekstremt bra treff. Bare på Raphinha og Gelhardt alene får han godkjent av meg!
Er de uthevede de vellykkede signeringene? I så fall er terskelen for suksess rimelig lav.. Er heller ikke sikker på at U23 spillerne er Ortas fortjeneste.

Dennis

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #347 på: Juni 15, 2022, 12:01:08 »
Finner du ekstremt mange bra treff i den lista? Er det i så fall alle uthevede?

Han har hentet spillere for omtrent en milliard (før dette vinduet) etter opprykket. Min påstand er at kun Raphinha hadde gått inn i en skadefri ellever i laget som spilte seg opp fra Championship.

Ingen tvil om at treffprosenten på overgangen må øke betraktelig og den krakilske oppførselen på tribunen dempes. Etter mitt syn altså.
Marching on together!

Kato

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #348 på: Juni 15, 2022, 12:35:40 »
Samuel Saiz
Pontus Jansson
Adam Forshaw
Tyler Roberts
Ezgjan Alioski
Laurens De Bock   
Hadi Sacko   
Mateusz Klich   
Jay-Roy Grot   
Pawel Cibicki   
Yosuke Ideguchi   
Aapo Halme   
Caleb Ekuban   
Felix Wiedwald   
Cameron Borthwick-Jackson   
Ouasim Bouy   
Madger Gomes   
Vurnon Anita   
Andy Lonergan   
Sam Dalby   
Pierre-Michel Lasogga   
Jordan Stevens
Matthew Pennington
Patrick Bamford   
Barry Douglas   
Mateusz Bogusz
Izzy Brown   
Kiko Casilla   
Jamal Blackman   
Jack Harrison   
Leif Davis   
Lewis Baker
Pascal Struijk
Ian Poveda   
Ben White   
Jean-Kévin Augustin   
Liam McCarron   
Hélder Costa   
Illan Meslier   
Eddie Nketiah
Rodrigo   
Diego Llorente   
Raphinha   
Robin Koch
Sam Greenwood   
Joe Gelhardt
Daniel James   
Junior Firpo   
Kristoffer Klaesson
Crysencio Summerville   
Cody Drameh

Victor Orta får mye pepper, ufortjent. Mye bommer men mest på det som er unge potensielle. Men mange ekstremt bra treff. Bare på Raphinha og Gelhardt alene får han godkjent av meg!

Elendig, rett og slett elendig treffprosent. Burde vært skysset rett ut.

leedslife

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #349 på: Juni 15, 2022, 13:17:43 »
Saiz en sukses ;D
Noen cruyff vendinger, magert med mål og assist og utestengt i lengre tid pga spytting?
Kuliminerte i en latskap som gjorde at han ble shippet rett ut og har levert nada siden.
Skjønner at enkelte er i ekstase over signeringene hvis dette blir hevet ut som en suksess.

« Siste redigering: Juni 15, 2022, 13:27:22 av leedslife »

Russel_Doig

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #350 på: Juni 15, 2022, 13:23:53 »
Saiz en sukses ;D
Noen cruyff vendinger, magert med mål og assist og utestengt i lengre tid pga spytting?
Kuliminerte i en latskap som gjorde at han ble shippet rett ut og har levert nada siden.
Skjønner at enkelte er i ekstase over signeringene hvis dette blir hevet ut som en suksess.

Var jo brilliant i starten, den nye Messias. Men var jo en dust.

Russel_Doig

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #351 på: Juni 15, 2022, 13:26:09 »
Samuel Saiz
Pontus Jansson
Adam Forshaw
Tyler Roberts
Ezgjan Alioski
Laurens De Bock   
Hadi Sacko   
Mateusz Klich   
Jay-Roy Grot   
Pawel Cibicki   
Yosuke Ideguchi   
Aapo Halme   
Caleb Ekuban   
Felix Wiedwald   
Cameron Borthwick-Jackson   
Ouasim Bouy   
Madger Gomes   
Vurnon Anita   
Andy Lonergan   
Sam Dalby   
Pierre-Michel Lasogga   
Jordan Stevens
Matthew Pennington
Patrick Bamford   
Barry Douglas   
Mateusz Bogusz
Izzy Brown   
Kiko Casilla   
Jamal Blackman   
Jack Harrison   
Leif Davis   
Lewis Baker
Pascal Struijk
Ian Poveda   
Ben White   
Jean-Kévin Augustin   
Liam McCarron   
Hélder Costa   
Illan Meslier   
Eddie Nketiah
Rodrigo   
Diego Llorente   
Raphinha   
Robin Koch
Sam Greenwood   
Joe Gelhardt
Daniel James   
Junior Firpo   
Kristoffer Klaesson
Crysencio Summerville   
Cody Drameh

Victor Orta får mye pepper, ufortjent. Mye bommer men mest på det som er unge potensielle. Men mange ekstremt bra treff. Bare på Raphinha og Gelhardt alene får han godkjent av meg!
Er de uthevede de vellykkede signeringene? I så fall er terskelen for suksess rimelig lav.. Er heller ikke sikker på at U23 spillerne er Ortas fortjeneste.

Terskelen for suksess er relativ i forhold til hvem vi er og hvilket nivå vi var på når signeringen ble gjort. Å få tak i Forshaw, Alioski, Jansson og Roberts på det elendige nivået vi var i 2017 må sies å være imponerende.

leedslife

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #352 på: Juni 15, 2022, 13:26:35 »
Saiz en sukses ;D
Noen cruyff vendinger, magert med mål og assist og utestengt i lengre tid pga spytting?
Kuliminerte i en latskap som gjorde at han ble shippet rett ut og har levert nada siden.
Skjønner at enkelte er i ekstase over signeringene hvis dette blir hevet ut som en suksess.

Var jo brilliant i starten, den nye Messias. Men var jo en dust.



Jeg er enig med deg i at et potensielt salg av Ralph viser at vi kan få et godt treff ut fra vår modell. Det samme ligger vel ann med Gelhart på sikt.
Men først og fremst vil man jo bære frukter av en slik modell de neste 5 årene. Det er først fra vi rykket opp til PL at vi klarte å erverve oss spillere med godt nok potensial. Man kan nevne Greenwood, Bate, Drameh som er engelske og potensielt kan gi oss godt med penger i kassen. I tillegg Aronsen som fort kan bli en ny Ralphinha case hvis han evner å ta steget opp i PL.
Personlig vil jeg slenge inn Harrison og som en som bør være på listen hos de fleste PL klubber. I tillegg bra alder. Vi kan nok fort få det dobbelte av hva vi gav her.

Og ender det med Kalvin salg har vi faktisk solgt to av våre egne til utrolig mye penger. Det er en stor fjær i hatten til Orta og klubbens tankesett og til trenerteam for evnen å utvikle spillere på.

Det blir jo det mest interessante fremover. Om vi faktisk evner å utvikle spillere til å komme på det nivået som Kalvin og Ralphinha er på. Lista er jo allerede lagt fra Marsch sin side (ref Europas beste akademi og utvikle spillere til verdensstjerner)
Hvis ikke vil jo denne modellen kjøre oss rett ned til CC igjen.
En mildt sagt moden oppgave for trenerteam neste 3 årene. Fallhøyden er enorm. For kritikken mot Orta har egentlig haglet hele tiden. Var bare Bielsa som klarte å holde den i sjakk da vi var på vårt beste.
« Siste redigering: Juni 15, 2022, 13:57:46 av leedslife »

Dennis

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #353 på: Juni 15, 2022, 13:46:35 »
[...]
Victor Orta får mye pepper, ufortjent. Mye bommer men mest på det som er unge potensielle. Men mange ekstremt bra treff. Bare på Raphinha og Gelhardt alene får han godkjent av meg!

Hadde det vært så vel, så hadde vi ikke hatt problemene. Vi kan ikke dømme Orta (eller Dean) på spillere som Stevens,  Dalby eller Leif Davis for den saks skyld. Alle lag henter inn en haug med unge spillere og vi vet at ytterst få tar steget fra U19 og U23 til seniorspill. Sånn er det og det må forventes. Man snakker ofte om dersom at en spiller eller to tar steget i løpet av et par år er suksess. I den grad vil jeg påstå at ting ser lyst ut, selv om tynn stall og enorme skadeplager har presset fram litt for mange ufrivillige debuter. Likevel er det en håndfull spillere vi kan ha god tro på fremover i forbindelse med førstelaget og det er bra! Så må vi ha litt is i magen, det er mange spillere som ikke tar steget fra junior- til seniornivå selv om de er aldri så lovende.

Jeg syns likevel du har feil i påstanden. Selv om jeg er veldig uenig i at du fremhever spillere som Davis, Poveda og Roberts som gode kjøp, så er det ikke her problemet ligger. Det er blant spillerne du ikke har trukket fram.

Dan James
Rodrigo
Junior Firpo
Jean-Kevin Augustin
Kiko Casilla

Dette er spillere som skulle inn og forsterke ikke bare stallen, men elleveren. Jeg kan strekke meg til at jeg tror vi kan dra nytte av Dan James når han slipper å hospitere i en posisjon han tydelig ikke passer i, men dette er uansett folk som enten hever høy lønn eller som kostet for mye. Vi snakker fort 70-80 millioner pund som i stor grad er direkte bom + lønn, sign on fee og lav/ingen utsalgsverdi. Jeg er vel også blant de som er minst kritisk til Dan James; mange ville vel avfeid hele denne rekka med spillere. Poenget er at dette ikke er sånne "punts" av billige unggutter uten risiko, det er vesentlige summer som er bundet opp i fremtidige betalinger mot PL-inntekter. Hadde Leeds rykket ned, kunne det rett og slett blitt stygt!

Du er også veldig snill når du sier at Samuel Saiz, Helder Costa, Barry Douglas og Eddie Nketiah var ekstremt bra treff. Saiz hadde en fin periode, men forsvant og ingen har sett han siden. Costa var relativt sett dyr i Ch og det var utvilsomt toppnivået hans. Douglas ble ikke noe svar på venstreback, mens Nketiah kostet flere millioner pund for å sitte på benken. Deretter henta tilbake og Leeds stod med kun Bamford igjen som alternativ. Jeg hadde lett tatt imot han nå gratis når jeg har sett han utvikle seg, men et ekstremt bra lån var han ikke da han var her.

Jeg skjønner at man har forskjellige meninger om dette og det er ikke mitt poeng i å overtale deg (eller andre som er noe mer positive til Orta) til en annen mening. Håper selvsagt at Kristensen, Aaronson, Roca og de andre som kommer er klokkerein planke i både overgangssum og kvalitet. For felles har vi at vi ønsker det beste for klubben. Jeg har likevel veldig vondt for å se at Victor Orta høster så mye mer kritikk enn det han fortjener for jobben. Da snakker jeg ikke hets med kona til stede, men at man stiller spørsmål ved den lista med spillere er helt på sin plass. Han får godt betalt for å identifisere og hente inn spillere som styrker laget.

Så langt har de dyreste kjøpene i høy grad vært direkte bomkjøp. Heldigvis reddet laget videre Premier League-spill med et nødskrik.
Marching on together!

Sterland

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #354 på: Juni 15, 2022, 14:07:21 »
Samuel Saiz
Pontus Jansson
Adam Forshaw
Tyler Roberts
Ezgjan Alioski
Laurens De Bock   
Hadi Sacko   
Mateusz Klich   
Jay-Roy Grot   
Pawel Cibicki   
Yosuke Ideguchi   
Aapo Halme   
Caleb Ekuban   
Felix Wiedwald   
Cameron Borthwick-Jackson   
Ouasim Bouy   
Madger Gomes   
Vurnon Anita   
Andy Lonergan   
Sam Dalby   
Pierre-Michel Lasogga   
Jordan Stevens
Matthew Pennington
Patrick Bamford   
Barry Douglas   
Mateusz Bogusz
Izzy Brown   
Kiko Casilla   
Jamal Blackman   
Jack Harrison   
Leif Davis   
Lewis Baker
Pascal Struijk
Ian Poveda   
Ben White   
Jean-Kévin Augustin   
Liam McCarron   
Hélder Costa   
Illan Meslier   
Eddie Nketiah
Rodrigo   
Diego Llorente   
Raphinha   
Robin Koch
Sam Greenwood   
Joe Gelhardt
Daniel James   
Junior Firpo   
Kristoffer Klaesson
Crysencio Summerville   
Cody Drameh

Victor Orta får mye pepper, ufortjent. Mye bommer men mest på det som er unge potensielle. Men mange ekstremt bra treff. Bare på Raphinha og Gelhardt alene får han godkjent av meg!
Er de uthevede de vellykkede signeringene? I så fall er terskelen for suksess rimelig lav.. Er heller ikke sikker på at U23 spillerne er Ortas fortjeneste.

Terskelen for suksess er relativ i forhold til hvem vi er og hvilket nivå vi var på når signeringen ble gjort. Å få tak i Forshaw, Alioski, Jansson og Roberts på det elendige nivået vi var i 2017 må sies å være imponerende.
Enig i at Jansson og Alioski har vært en suksess. Roberts tvert i mot, og Forshaw dessverre alt for mye skadet til å kunne klassifiseres som en suksess. 

Eriksen55

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #355 på: Juni 15, 2022, 14:09:33 »
Samuel Saiz
Pontus Jansson
Adam Forshaw
Tyler Roberts
Ezgjan Alioski
Laurens De Bock   
Hadi Sacko   
Mateusz Klich   
Jay-Roy Grot   
Pawel Cibicki   
Yosuke Ideguchi   
Aapo Halme   
Caleb Ekuban   
Felix Wiedwald   
Cameron Borthwick-Jackson   
Ouasim Bouy   
Madger Gomes   
Vurnon Anita   
Andy Lonergan   
Sam Dalby   
Pierre-Michel Lasogga   
Jordan Stevens
Matthew Pennington
Patrick Bamford   
Barry Douglas   
Mateusz Bogusz
Izzy Brown   
Kiko Casilla   
Jamal Blackman   
Jack Harrison   
Leif Davis   
Lewis Baker
Pascal Struijk
Ian Poveda   
Ben White   
Jean-Kévin Augustin   
Liam McCarron   
Hélder Costa   
Illan Meslier   
Eddie Nketiah
Rodrigo   
Diego Llorente   
Raphinha   
Robin Koch
Sam Greenwood   
Joe Gelhardt
Daniel James   
Junior Firpo   
Kristoffer Klaesson
Crysencio Summerville   
Cody Drameh

Victor Orta får mye pepper, ufortjent. Mye bommer men mest på det som er unge potensielle. Men mange ekstremt bra treff. Bare på Raphinha og Gelhardt alene får han godkjent av meg!

Helt enig

Å hente unge talenter er bingo. Vet aldri hvordan utviklingen vil bli og nåløyet er trangt. Her er det naturlig at det blir flere bom enn treff og sånn er det for absolutt alle lag.
Flere på den listen vi ikke vet enda om blir suksess - Bogusz, Drameh, Mccarron - Uansett ikke bomkjøp om dem ikke slår til. Samme er signeringer som Grot, Ideguchi, Ekuban, Blackman, Baker,etc.

Blitt noen bomkjøp og svake låne signeringer ser jeg, absolutt. De Bock, Cibicki og Augustine som de største kanskje. Hadde glemt et par på denne listen. Her er det spillere som aldri burde blitt hentet. Ikke en manager i verden hadde fått enkelte til å skinne. Men at det er unormalt mange bom er jeg ikke enig i. Syntes det er mange gode signeringer der også - Enkelte veldig bra.

Så er det slik at enkelte kunne blitt en hit, fått sjansen, og mye tillitt med en manager og tilsvarende bom, ingen tillitt og sjanser med en annen manager.

TC fikk masse ut av Saiz, men ingen ting ut av Klich. Bielsa helt motsatt resultat.

Leste en artikkel om at Hjelde ikke hadde samme status og ville ikke få prøve seg på samme måte under Jesse som han fikk av Bielsa. Tiden vil vise det.

Orta ga Bielsa tre gode signeringer i Llorente, Rodrigo og Koch. Ikke Orta sin skyld at dem ikke slår ut i blomst eller er mye skadet. I utgangspunktet mener jeg at hovedansvaret for å få spillerne til å fungere først og fremst er trenerteamet.

Sportssjefen gjør ikke dette alene - Det mange som er involvert i rekruteringen. Men Orta er øverste leder for sport og har ansvaret. Det er ikke det samme som å ha skylden for bomkjøp.

Russel_Doig

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #356 på: Juni 15, 2022, 14:10:37 »
[...]
Victor Orta får mye pepper, ufortjent. Mye bommer men mest på det som er unge potensielle. Men mange ekstremt bra treff. Bare på Raphinha og Gelhardt alene får han godkjent av meg!

Hadde det vært så vel, så hadde vi ikke hatt problemene. Vi kan ikke dømme Orta (eller Dean) på spillere som Stevens,  Dalby eller Leif Davis for den saks skyld. Alle lag henter inn en haug med unge spillere og vi vet at ytterst få tar steget fra U19 og U23 til seniorspill. Sånn er det og det må forventes. Man snakker ofte om dersom at en spiller eller to tar steget i løpet av et par år er suksess. I den grad vil jeg påstå at ting ser lyst ut, selv om tynn stall og enorme skadeplager har presset fram litt for mange ufrivillige debuter. Likevel er det en håndfull spillere vi kan ha god tro på fremover i forbindelse med førstelaget og det er bra! Så må vi ha litt is i magen, det er mange spillere som ikke tar steget fra junior- til seniornivå selv om de er aldri så lovende.

Jeg syns likevel du har feil i påstanden. Selv om jeg er veldig uenig i at du fremhever spillere som Davis, Poveda og Roberts som gode kjøp, så er det ikke her problemet ligger. Det er blant spillerne du ikke har trukket fram.

Dan James
Rodrigo
Junior Firpo
Jean-Kevin Augustin
Kiko Casilla

Dette er spillere som skulle inn og forsterke ikke bare stallen, men elleveren. Jeg kan strekke meg til at jeg tror vi kan dra nytte av Dan James når han slipper å hospitere i en posisjon han tydelig ikke passer i, men dette er uansett folk som enten hever høy lønn eller som kostet for mye. Vi snakker fort 70-80 millioner pund som i stor grad er direkte bom + lønn, sign on fee og lav/ingen utsalgsverdi. Jeg er vel også blant de som er minst kritisk til Dan James; mange ville vel avfeid hele denne rekka med spillere. Poenget er at dette ikke er sånne "punts" av billige unggutter uten risiko, det er vesentlige summer som er bundet opp i fremtidige betalinger mot PL-inntekter. Hadde Leeds rykket ned, kunne det rett og slett blitt stygt!

Du er også veldig snill når du sier at Samuel Saiz, Helder Costa, Barry Douglas og Eddie Nketiah var ekstremt bra treff. Saiz hadde en fin periode, men forsvant og ingen har sett han siden. Costa var relativt sett dyr i Ch og det var utvilsomt toppnivået hans. Douglas ble ikke noe svar på venstreback, mens Nketiah kostet flere millioner pund for å sitte på benken. Deretter henta tilbake og Leeds stod med kun Bamford igjen som alternativ. Jeg hadde lett tatt imot han nå gratis når jeg har sett han utvikle seg, men et ekstremt bra lån var han ikke da han var her.

Jeg skjønner at man har forskjellige meninger om dette og det er ikke mitt poeng i å overtale deg (eller andre som er noe mer positive til Orta) til en annen mening. Håper selvsagt at Kristensen, Aaronson, Roca og de andre som kommer er klokkerein planke i både overgangssum og kvalitet. For felles har vi at vi ønsker det beste for klubben. Jeg har likevel veldig vondt for å se at Victor Orta høster så mye mer kritikk enn det han fortjener for jobben. Da snakker jeg ikke hets med kona til stede, men at man stiller spørsmål ved den lista med spillere er helt på sin plass. Han får godt betalt for å identifisere og hente inn spillere som styrker laget.

Så langt har de dyreste kjøpene i høy grad vært direkte bomkjøp. Heldigvis reddet laget videre Premier League-spill med et nødskrik.

Du stiller for store krav til en meget vanskelig oppgave. Og treffprosenten til Orta er brukbar.
Skal vi se på noe som virkelig er gale. Se på Everton:

André Gomes   £22,000,000            
Moise Kean   £27,500,000            
Alex Iwobi    £35,000,000      
Jonas Lössl   Free            
Moise Kean    £27,500,000   
Jean-Philippe Gbamin    £25,000,000      
Fabian Delph   £10,000,000
Yerry Mina   £27,900,000         
Lucas Digne   £18,000,000      
Bernard   Free         
Richarlison   £35,000,000      
Joao Virginia   Undisclosed                        
Davy Klaassen   £23,600,000            
Jordan Pickford   £25,000,000         
Nathangelo Markelo   undisclosed            
Michael Keane   £25,000,000         
Sandro   £5,200,000         
Henry Onyekuru   £7,000,000         
Wayne Rooney   Free      
Josh Bowler   £1,500,000      
Lewis Gibson   £6,000,000         
Nikola Vlašić   £10,000,000            
Boris Mathis   Free         
Cuco Martina   Free               
Gylfi Sigurdsson   £45,000,000                              
Theo Walcott   £20,000,000               
Cenk Tosun   £27,000,000   
Allan   Napoli   £21,000,000   
James Rodriguez   £20,000,000   
Abdoulaye Doucoure   £20,000,000   
Ben Godfrey   £25,000,000


leedslife

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #357 på: Juni 15, 2022, 14:48:03 »
Når man leser de ulike synspunktene i denne tråden kommer man ikke vekk fra hvilken absurd prestasjon Bielsa gjorde med hva som var tilgjengelig av kvalitet.
Knapt nok spillere på den listen som spiller noenting nær PL fotball idag bortsett fra Jansson. Flere av de som har blitt med opp vil gå tilbake til sine liv i CC over de neste 1-2 årene. Det er jo tydelig.
Verdi og lønnsmessig en helt middelmådig CC tropp som trengte ferske penger i form av Clarke og Jansson salg i Bielsas sesong 2.
Der vi står idag så er det kanskje en håndfull spillere som ville blitt solgt til lag over oss på tabellen.
Utviklingen av Jansson skal ikke Bielsa få, men utviklingen av Clarke og hva det gav av mynt i kassa, utviklingen av White og Kalvin og nå til slutt Ralph. Du snakker potensielt salg for langt over 100 mill. Og da snakker du ettermælet av spillere i klubben da vi egentlig ikke var konkurransedyktige i CC en gang.
Det er jo et helt annet ballgame for dagens trenerteam ifht kvalitet og potensial.
Det bør forventes ganske synlig resultat i utvikling av spillere.
Jeg vil tro han får hjelp av gode rollespillere som er hentet inn denne sesongen om de tar nivået.
« Siste redigering: Juni 15, 2022, 15:01:19 av leedslife »

Dennis

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #358 på: Juni 15, 2022, 15:05:44 »
[...]
[...]
Du stiller for store krav til en meget vanskelig oppgave. Og treffprosenten til Orta er brukbar.
Skal vi se på noe som virkelig er gale. Se på Everton:

Jeg er helt enig i at Everton har bommet grovt, men at Toffees bommer med sine fritar ikke Victor Orta i Leeds. At Scum har tidenes dyreste fotballstall og likevel er middelhavsfarer er kjempegøy, men det hjelper ikke oss.

Nei, jeg stiller ikke for store krav. At man skal kunne forvente tålelig med resultater fra 700-800 millioner investerte kroner, når man i tillegg har millioner i lønn for å gjøre akkurat det, mener jeg er et minimum. Ingen forventer 100%, men de jobber i en konkurranseutsatt bransje hvor lønna gjenspeiler presset de lever under. Etter mitt syn er det ikke for høye krav å forvente at Leeds ikke henter flere De Bocker, Cibickier eller JKAs (justert for PL).

Kan heller slenge tilbake: Du stiller for lave krav til de som signeres. :):)

For øvrig er det viktig å påpeke at jeg ikke mener at Orta har bomma over hele linja og jeg er nøktern optimist til årets vindu - i skrivende stund. Avventer dom når vi ser hvor gode disse faktisk er, om vi klarer å beholde enten KP/R og hvem som eventuelt erstatter disse. Likevel vil jeg stå for at de tunge investeringene før og i løpet av forrige sesong i høy grad har vært massive bommer for Orta og Leeds. Stiller heller ikke spørsmålstegn til viljen hans, men evnen.

For å si det på en annen måte, man kan hente 30 Gelhardts for en Rodrigo i ren overgangssum. Så det er klart at de mest profilerte kjøpene krever høyere andel av treffsikkerhet enn en rekke unggutter som hentes til U23. Ikke bare er de dyrest og binder opp mest kapital, men vi kan heller ikke forvente at Greenwood, Gelhardt, Hjelde, Bate og hvem det måtte være går rett inn og forsterker en ellever. Mange av disse er lovende og viser gode tegn til å bli gode PL-spillere, men de trenger tid og matching før de leverer som en seniorspiller forventes å levere. Og det er bare for den lave andelen som faktisk klarer å ta steget.

At treffprosenten frem til nå har vært brukbar, er jeg helt uenig i. Lista taler for seg selv. Kinnear prøvde å heve den med å påpeke at tidligere targets de feila å hente viste seg som gode spillere, som Barnes og Gallacher. Å sitte og peke på gode fotballspillere rundt om er verdens enkleste jobb. Det blir for dumt.

Dette vinduet er et overgangsmarked hvor Orta (og Leeds) rett og slett snu trenden. Ikke bare for hans egen del, men Leeds' videre spill i PL. Heldigvis er de tidlig på ballen i det minste, så gjenstår det å se om det virkelig er gode signeringer som ankommer. 
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #359 på: Juni 15, 2022, 16:32:01 »
[...]
[...]
Du stiller for store krav til en meget vanskelig oppgave. Og treffprosenten til Orta er brukbar.
Skal vi se på noe som virkelig er gale. Se på Everton:

Jeg er helt enig i at Everton har bommet grovt, men at Toffees bommer med sine fritar ikke Victor Orta i Leeds. At Scum har tidenes dyreste fotballstall og likevel er middelhavsfarer er kjempegøy, men det hjelper ikke oss.

Nei, jeg stiller ikke for store krav. At man skal kunne forvente tålelig med resultater fra 700-800 millioner investerte kroner, når man i tillegg har millioner i lønn for å gjøre akkurat det, mener jeg er et minimum. Ingen forventer 100%, men de jobber i en konkurranseutsatt bransje hvor lønna gjenspeiler presset de lever under. Etter mitt syn er det ikke for høye krav å forvente at Leeds ikke henter flere De Bocker, Cibickier eller JKAs (justert for PL).

Kan heller slenge tilbake: Du stiller for lave krav til de som signeres. :):)

For øvrig er det viktig å påpeke at jeg ikke mener at Orta har bomma over hele linja og jeg er nøktern optimist til årets vindu - i skrivende stund. Avventer dom når vi ser hvor gode disse faktisk er, om vi klarer å beholde enten KP/R og hvem som eventuelt erstatter disse. Likevel vil jeg stå for at de tunge investeringene før og i løpet av forrige sesong i høy grad har vært massive bommer for Orta og Leeds. Stiller heller ikke spørsmålstegn til viljen hans, men evnen.

For å si det på en annen måte, man kan hente 30 Gelhardts for en Rodrigo i ren overgangssum. Så det er klart at de mest profilerte kjøpene krever høyere andel av treffsikkerhet enn en rekke unggutter som hentes til U23. Ikke bare er de dyrest og binder opp mest kapital, men vi kan heller ikke forvente at Greenwood, Gelhardt, Hjelde, Bate og hvem det måtte være går rett inn og forsterker en ellever. Mange av disse er lovende og viser gode tegn til å bli gode PL-spillere, men de trenger tid og matching før de leverer som en seniorspiller forventes å levere. Og det er bare for den lave andelen som faktisk klarer å ta steget.

At treffprosenten frem til nå har vært brukbar, er jeg helt uenig i. Lista taler for seg selv. Kinnear prøvde å heve den med å påpeke at tidligere targets de feila å hente viste seg som gode spillere, som Barnes og Gallacher. Å sitte og peke på gode fotballspillere rundt om er verdens enkleste jobb. Det blir for dumt.

Dette vinduet er et overgangsmarked hvor Orta (og Leeds) rett og slett snu trenden. Ikke bare for hans egen del, men Leeds' videre spill i PL. Heldigvis er de tidlig på ballen i det minste, så gjenstår det å se om det virkelig er gode signeringer som ankommer.

Jeg er egentlig enig med alle her. Syntes det kanskje blir litt enkelt fremstillt.

Ser Bielsa får cred for den gode utviklingen av enkelte. Med rette selvsagt. Men bommene tilfaller Orta..Er det riktig?

Hvis Aaronson eller Kristensen viser seg å ikke fungere. Begge er gode fotballspillere, det er det ingen tvil om. Er det Orta sin feil?

Hvorfor fikk ikke Bielsa mer ut av Llorente, Koch og Rodrigo? Tre spillere som spilte på to av verdens beste landslag når de ankom. Er det Orta sin skyld at dem ikke har overbevist eller er det Bielsa & co?

Alle ønsker nok at Leeds treffer på alle signeringer. Men det skjer ikke. Det er ingen klubber som gjør det. Treffer man på halvparten så tror jeg det er bra. Det er så mange faktorer som spiller inn. Det holder ikke å være en jævlig god fotballspiller.