Må nesten le. Hver gang vi taper, er veldig mange av våre lovende spillere så dårlige. Det blir jo så svart/ hvitt.
Bielsa og jeg er enig i at den godeste Shack er meget god og spiller stort sett meget bra hver gang han spiller, det har Bielsa presisert hver gang han blir spurt om Shack.
Personlig tror jeg vi har alt for hvite briller på når vi vurderer egne unggutter. De hauses opp, en etter en. Fakta er at spillere som McCalmont og Stevens (som er av de største talentene) knapt nok merkes nedover i ligasystemet. Og da snakker vi league one og league two.
Internt er det nå først og fremst Poveda, Davis og Shackleton det etterspørres mer spilletid på a-laget. Ingen av dem er i nærheten av god nok foreløpig. Shackleton verken teknisk eller taktisk. Poveda med god teknikk, men ikke noe mer. Davis ser stort sett ganske ordinær ut. Hvorfor spiler de da? Jo det er kun fordi vi ikke har andre, stallen er supertynn. Alt for tynn. Ikke sikker på at noen av dem er god nok for en startellever på et middels lag i championship.
Så har du Greenwood, Gelhardt, Huggins, Cresswell og Casey. Nivået på U-23 ser for meg ut til å være veldig svakt, og lysår fra det som kreves i Premier League. Den arenaen sier vel ganske lite om hvor store talenter de egentlig er. Kanskje slår en eller to gjennom, men for meg ser det foreløpig ut til å være godt frem i tid.
Akkurat nå ser jeg INGEN som har Premier League i seg av alle disse. Talentene utvikler seg selvfølgelig hele tiden, men det er langt å gå.
Sorry at jeg er mer realistisk enn optimistisk når det gjelder spillerutviklingen.