Skrevet av Emne: Kamp vs Brentford, @EllandRoad lørdag 6/10 2018, kl 13.30 Sky/Viasport 2  (Lest 33458 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Stut og Fjærkre

Ser ut som om vi trenger en pause, for å få satt laget igjen. I dag er det feilpassningene som gjør at vi ikke vinner. Det er den fatale pasningen fra Cooper som gir Brentfordtassen muligheten til å løpe inn i feltet å legge seg. Mange av de fra Ayling kunne også ha ført til baklengs.

Må også ta tak i disiplinen slik at vi ikke får en ny periode som i fjor, meningsløst av Ayling å plante foten i låret på motstanderen når vi jager seiersmålet.

Kanskje får vi friskmeldt noen av de på skadelista før neste kamp også.

Kato

I 70 min var vi helt ubrukelige. Byttene snudde kampen, og til slutt var det greit at vi fikk med oss poeng.
 

Stut og Fjærkre

Står to gule på livescore

Sent fra min E5823 via Tapatalk
Står to gule på fotmob også, men jeg så kun det røde i kampen.
Men kamerat var jo ikke på dommeren var det det da? Ikke vet jeg...

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Dommeren holder både det gule og det røde, når han noterer så alt tyder på at han viste gult før TV bildet fanget det opp.

janesoer

Enig, Pontus og Alioski klart våre to beste.
Luke Ayling var en katastrofe, så nesten ut som fyren er fargeblind. Mener han er ufattelig oppskrytt.
 

roaldv

Ayling fikk visst først gult og så rødt. Og det er helt korrekt. Klart gult kort. Knotter på låret. Dommeren var svak på straffen, ellers helt grei i mine øyne. Godt å se at vi tok mer og mer over i slutten.

auren
What? Unnskyld, men her er du virkelig på jordet! Han var skrekkelig gjennom hele kampen  :o

Sølvreven

Ser ut som om vi trenger en pause, for å få satt laget igjen. I dag er det feilpassningene som gjør at vi ikke vinner. Det er den fatale pasningen fra Cooper som gir Brentfordtassen muligheten til å løpe inn i feltet å legge seg. Mange av de fra Ayling kunne også ha ført til baklengs.

Må også ta tak i disiplinen slik at vi ikke får en ny periode som i fjor, meningsløst av Ayling å plante foten i låret på motstanderen når vi jager seiersmålet.

Kanskje får vi friskmeldt noen av de på skadelista før neste kamp også.
Pasningspillet vi hadde for en måned siden er helt fraværende nå. Pablo og Roofe er veldig savnet. Vi er sårbare, men i dag er det dommeren som gir Brentford et poeng.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

kongsmo

Burde ikke han backen til Brentford også hatt gult nr to før de rakk å bytte han ut?

Synes forøvrig Clarke så lovende ut!

Sent fra min E5823 via Tapatalk
"SNIFFER"

Sølvreven

Burde ikke han backen til Brentford også hatt gult nr to før de rakk å bytte han ut?

Synes forøvrig Clarke så lovende ut!

Sent fra min E5823 via Tapatalk
Jo
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

palle

Står to gule på livescore

Sent fra min E5823 via Tapatalk
Står to gule på fotmob også, men jeg så kun det røde i kampen.
Men kamerat var jo ikke på dommeren var det det da? Ikke vet jeg...

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Dommeren holder både det gule og det røde, når han noterer så alt tyder på at han viste gult før TV bildet fanget det opp.

Ayling fikk sitt første gule i det 47. minutt iflg vglive
...ooo, vi vandrar saman...

Kai

Står to gule på livescore

Sent fra min E5823 via Tapatalk
Står to gule på fotmob også, men jeg så kun det røde i kampen.
Men kamerat var jo ikke på dommeren var det det da? Ikke vet jeg...

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Dommeren holder både det gule og det røde, når han noterer så alt tyder på at han viste gult før TV bildet fanget det opp.

Ayling fikk sitt første gule i det 47. minutt iflg vglive

Stemmer. Han fikk det for munnbruk i situasjonen hvor også Pontus fikk gult. (Det som strengt tatt ikke var frispark)

lowfields

Herregud og de drøyer. Møkkalag
Vel, synes det er mange andre lag i denne divisjonen jeg heller ville definert som møkkalag i stedet for Brentford. De spiller positiv fotball, ikke mye langballer/dødballer der (må jo være et av de svakeste laga i lufta). Synes faktisk heller ikke de gjorde all verden for å drøye tiden etter hvert heller.
Ang dommeren så "blir dommeren fort ræva" når vi spiller dårlig. Mye på etterskudd i hele kampen, betyr mye frispark imot. Straffen var nok feil, samt frisparket mot Pontus, men ellers var det først og fremst Leeds som var svake i 80 minutter idag. Positivt med Clarke - vireket uredd. Forshaw var også brukbar da han kom inn.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Sølvreven

Hi my name is Jeremy Simpson. I'm a part-time ref and part-time waterboy for Brentford FC. My hobbies include stamp collecting and re-arranging my socks. I also love giving decisions against Leeds United. I've go no mates and I'm a total mong. ;D
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Stut og Fjærkre

Står to gule på livescore

Sent fra min E5823 via Tapatalk
Står to gule på fotmob også, men jeg så kun det røde i kampen.
Men kamerat var jo ikke på dommeren var det det da? Ikke vet jeg...

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Dommeren holder både det gule og det røde, når han noterer så alt tyder på at han viste gult før TV bildet fanget det opp.

Ayling fikk sitt første gule i det 47. minutt iflg vglive

De tre første gule kortene våre, kom fordi spillerne innformerte dommeren om at han gjorde feil. Jansson og Ayling fikk det i samme diskusjon, etter frisparket på 19 menter

kongsmo

Står to gule på livescore

Sent fra min E5823 via Tapatalk
Står to gule på fotmob også, men jeg så kun det røde i kampen.
Men kamerat var jo ikke på dommeren var det det da? Ikke vet jeg...

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Dommeren holder både det gule og det røde, når han noterer så alt tyder på at han viste gult før TV bildet fanget det opp.

Ayling fikk sitt første gule i det 47. minutt iflg vglive

De tre første gule kortene våre, kom fordi spillerne innformerte dommeren om at han gjorde feil. Jansson og Ayling fikk det i samme diskusjon, etter frisparket på 19 menter
Pontus fikk gult for taklingen (som ikke var frispark), og ikke for munnbruk

Sent fra min E5823 via Tapatalk

"SNIFFER"

RoarG

Står to gule på livescore

Sent fra min E5823 via Tapatalk
Står to gule på fotmob også, men jeg så kun det røde i kampen.
Men kamerat var jo ikke på dommeren var det det da? Ikke vet jeg...

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Dommeren holder både det gule og det røde, når han noterer så alt tyder på at han viste gult før TV bildet fanget det opp.

Ayling fikk sitt første gule i det 47. minutt iflg vglive

De tre første gule kortene våre, kom fordi spillerne innformerte dommeren om at han gjorde feil. Jansson og Ayling fikk det i samme diskusjon, etter frisparket på 19 menter
Sjelden lurt å utfordre dommerens autoritet. Har han dømt, så har han dømt. Spilleres protester og belæring virker bare mot sin hensikt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Peter7

Hi my name is Jeremy Simpson. I'm a part-time ref and part-time waterboy for Brentford FC. My hobbies include stamp collecting and re-arranging my socks. I also love giving decisions against Leeds United. I've go no mates and I'm a total mong. ;D
I´m from Lancashire, too ...  :(
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

berlin

Vi har 4-5 gode spillere ute med skade, men likevel spiller vi brukbart og med intensitet. Kampen var litt rotete, men det skyldes nok at begge lag kjørte meget høyt tempo.

Dette laget nekter å tape, det er vidunderlig å se (sene utligninger mot Brentford, Millwall og Swansea)

Baker sitt innhopp var positivt. Fint for Clarke å få sin debut, han gjorde seg ikke bort. Heller ikke Forshaw.

Det kan godt være at vi er "helt nede" på 4.plass etter runden i dag, men gjør det noe da? Det er ikke i dag Championship avgjøres. Det er ingenting som tyder på at vi ikke har troen på det vi gjør. Herlig å se at Bielsa har bygget en tropp, og ikke 13-14 utvalgte.

Kjedelig med pause til 20.oktober, men jeg gleder meg til Blackburn kampen. Det skal bli spennende å se hvem Bielsa velger da. Ikke sikkert at han velger Hernandez, Roofe fra start. Douglas kan være tilbake, men Ayling må vel sone (?), så muligens det er duket for Berardi igjen, om han er klar.

Eriksen55

Vi var nære på slutten. Hadde fortjent mer. Vi var gode siste halvdel av 2 o g. Phillips misset en stor sjanse rett før en feilaktig brentford straffe. Mange avgjørelser i mot og lite flyt. Lett å si, men dumt å bruke energi på dommer.

Skal bli deilig å få tilbake Berardi, Pablo, Douglas og Roofe.

Dallas er ikke god nok. Gjorde enkelte bra ting, men faller igjennom. Surrer med en form for bakoverlent skjerming som resulterer til kontring i mot rett før Brentford får straffe. Pearce blir ikke valgt i dag, etter det jeg vet er han frisk og skadefri. Er han ikke god nok eller bedre venstreback enn Dallas så bør han ikke være i stallen.

Ayling skuffer meg stort. Min favoritt. Fortsetter han sånn er det krise, da Dallas er backup... Kanskje Berardi går inn der. Ayling får vel 3 kamper ute. Akkurat nå ikke noe savn. Men Ayling bør kunne bedre enn dette!

Roberts gjør mye bra. Holder på ball og jobber. Mister litt lett noen ganger. Mann for fremtiden.

Clarke et frisk pust. Blir gøy å følge med på. Så ut som det kan være mer effektivt med han kontra Harrison. Harriso mister ball altfor ofte. Minner meg om Sakho i forhold til taktiske valg. Han får nok en pause nå som Pablo er tilbake.

Saiz. Jeg er skuffet over mannen. Det har jeg vært i de 4-5 siste kampene. King of no end product. Burde scoret i dag. Svakt å bomme på mål. Har et par assist, men likevel.

Klich hadde ikke sin beste dag. Men bidrar likevel positivt. Skeptisk til Forshaw når vi jager mål.

Baker ok når han kom inn. Nære på frispark og heading like utenfor på overtid. Fristet til å se han fra start i stedet for Saiz en kamp.

Phillips. Jevnt over bra. Noen feil, men mye innvolvert.

Cooper med feil som gå straffesituasjonen. Lever godt med den feilen. Vi spiller med høy risiko og sånne feil kan og vil skje igjen.

BPF. Lagde straffe. Jeg mener det var feil. Skjønner at det så sånn ut for dommer. Mest sansynlig hadde BPF pløyd ned Brentford spiller uansett. At han allerede har chippet  ballen forbi betyr lite da.. Kanskje det var rett likevel? Ellers var BPF god i dag.

Leeds to klart beste i dag. Pontus og Alioski. Det eneste jeg har å utsette på Pontus er at han snur ryggen til skudd hver eneste gang. Det må han slutte med. Ellers var Pontus konge i dag. Herlig mål.

Alioski. For en mann og for en innsats. Defensivt reddet han oss mange ganger. I andre omgang herjet han, minus feilpassningene da! Strålende assist. Holder bra på ball og får med flere spillere frem. Hadde en strøken passning til Saiz som skulle gitt oss ledelsen i første omgang.
« Siste redigering: Oktober 06, 2018, 16:01:31 av eriksen55 »

Sølvreven

Så nettopp video fra da Alioski havnet inne i benken til Brentford. Så kommet det en Brentford spiller og skaller han i bakhodet? Dette må da få etterspill?
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Kai

Ayling skuffer meg stort. Min favoritt. Fortsetter han sånn er det krise, da Dallas er backup... Kanskje Berardi går inn der. Ayling får vel 3 kamper ute. Akkurat nå ikke noe savn. Men Ayling bør kunne bedre enn dette!

Kun én kamp, da det var to gule.

RoarG

At denne kampen endte uavgjort, kom ikke som noe sjokk. Det var Brentfords 6. uavgjorte kamp, og Leeds' 5.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

Neste 3 kamper er:
lør 20.okt Blackburn (b)
ons 24.okt Ipswich (h)
lør 27.okt Nottingham (h)

Her bør det bli 6 eller aller helst 9 poeng. Vil ikke at vi skal bli uavgjort-ekspert, hehe.




Kato

Peacock-Farrell 8 Fantastisk redning tidlig i kampen, pluss på returen fra tverrliggeren. Solid og god.
Ayling 3 - Helt katastrofe. Pasningskvalitet på norsk 4.-divisjonsnivå. Kan bli ei stund til vi ser han på banen igjen. Berardi neste på høyrebacken.
Cooper 6 - Mer rufsete enn på lenge med ballen i beina. Målet fullt og helt på hans kappe.
Jansson 8,5 MOM - Best hos oss, fortjent at det var han som berget poenget.
Dallas 6 - Ofte feilposisjonert, bar preg av lite spilletid. Vi ble bedre med en gang han gikk ut.
Phillips 7 - Trygg og god med ballen. Enormt sterk, noen skjønnhetsfeil. I ferd med å bli en av våre viktigste spillere.
Klich 6,5 - Liker typen. Box-to-box. Litt inn og ut av kampen i dag.
Alioski 8 - Fantastisk arbeidsradius, spesielt etter pause. Bedre defensivt enn offensivt.
Roberts 6 - Som laget bedre siste 20. Før det veldig svak, mistet ballen altfor ofte.
Harrison 6 - Svak før pause, blir for veik. Litt mer med etter pause, men bør ha langt mer å by på.
Saiz 7 - Endel bra, men kom ikke like mye til sin rett som han vanligvis gjør.
Clarke- 7 - Klart positiv, tøff og god som utfordrer offensivt. Med en våken dommer hadde han spilt på Brentford rødt kort.
Baker 6,5 - Med på å snu kampen , men jeg forventer mer av han når han først får spille.
Forshaw 7 - Vi ble bedre med en gang han kom inn. Fremdeles noe rusten, men bedre og bedre etterhvert.

Tre ting å ta med seg videre:

1. Vi var klart farligst på dødballer offensivt. Stort sett det meste vi skapte kom derfra.
2. Bielsa snur kampen med sine taktiske endringer etter timen spilte. Vi var bra siste 20 min, før det veldig svake.
3. Høyrebacken er åpen for Berardi å overta. Ayling vært svak offensivt senere tid, i dag verre enn noen gang.
 

Johnnyj

Ayling skuffer meg stort. Min favoritt. Fortsetter han sånn er det krise, da Dallas er backup... Kanskje Berardi går inn der. Ayling får vel 3 kamper ute. Akkurat nå ikke noe savn. Men Ayling bør kunne bedre enn dette!

Kun én kamp, da det var to gule.

Håper dette stemmer ja. Oppe i venstre hjørne står det vanligvis to gule og etterpå ett rødt kort. Men i denne situasjonen var det bare et rødt kort noe som betyr at det er direkte.

Kommentator trodde også at det var et "straight red card".

Forhåpentligvis var det kun en produksjonsfeil.
« Siste redigering: Oktober 06, 2018, 16:06:21 av Johnnyj »

Kai

Ayling skuffer meg stort. Min favoritt. Fortsetter han sånn er det krise, da Dallas er backup... Kanskje Berardi går inn der. Ayling får vel 3 kamper ute. Akkurat nå ikke noe savn. Men Ayling bør kunne bedre enn dette!

Kun én kamp, da det var to gule.

Håper dette stemmer ja. Oppe i venstre hjørnet står det vanligvis to gule og etterpå ett rødt kort. Men i denne situasjonen var det bare et rødt kort noe som betyr at det er direkte.

Kommentator trodde også at det var et "straight red card".

Forhåpentligvis var det kun en produksjonsfeil.

TV-bildene viste aldri det andre gule, så var nok derfor han sa "straight red".
Kommentatoren var ikke tilstede på stadion, så han så det samme som oss.

Hallgeir *

31880 tilskuere (510 fra Brentford) på ER i dag.

Synes det så ut som mer enn det, sett fra sofaen vel og merke.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Good to see Dean Smith shake the hand of Brentford FC’s latest signing Jeremy Simpson #LUFC

Kommentar fra en Leeds-fan.  :D
Super Leeds since 1968

Buddy

Brentford best i første, Leeds i andre. Men vi var ikke på det gode nivået vi har vist en rekke ganger. Dommeren ga feilaktig straffe, altfor slepphendt med gule kort, men lot likevel en B-spiller slippe unna sitt åpenbare andre. Men skitt au, en gang i nesten overskuelig framtid vil Leeds få hjelp av en dommer. Dette tåler vi.
MOT!

stian

Så nettopp video fra da Alioski havnet inne i benken til Brentford. Så kommet det en Brentford spiller og skaller han i bakhodet? Dette må da få etterspill?

Tenkte akkurat det samme. Han er heldig hvis han ikke ryker på sanksjoner for det der. Dessverre er det alt for ofte slik at spillerne slipper unna hvis de ikke treffer med forsøk på slag, skalling etc. Det dømmes på konsekvensene, og ikke på handlingen. Var overbevisst om at Alioski kom til å slenge seg på Neymar-vis. Like greit at han ikke gjør det, men synd at spillerne må overspille for at det skal slås ned på sånt.

Eriksen55

Nå har Pontus slaktet dommer live på SKY.. sa at dommer ranet dem for poeng i dag. Uklokt av Pontus. Håper ikke det får konsekvenser.

Ikke dommer sin skyld at vi ikke vant. Enig i at dommern ikke var god, men jeg ser og skjønner hvorfor han dømte straffe, selv om reprisene etterpå viste at det var feil å dømme straffe.