Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26

Started by Promotion 2010, April 03, 2019, 13:11:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Hawley

Hva skjer m Rutter? Noe nytt, egentlig?

Asbjørn

Stakkars Phil Hay-erstatter i The Athletic  ;D

Wont believe the Jack Clarke rumours until Nancy Froston has tweeted it after he's made his debut.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Quote from: Asbjørn on August 16, 2024, 18:31:58Masse Jack Clarke nå. Er redd det bare skyldes denne karen med drøyt 1000 følgere

https://x.com/WadeSAFC/status/1824478246928253037

Men selv Eirik Aase henger seg på

Jack Clarke til Leeds United før vinduet stenger? Det hadde vært litt av en overgang. Ville blitt kok i Sunderland-leiren..

https://x.com/eirikaase/status/1824471416403878095
TalkingTactics som har over 80 000 følgere tweetet en time før den karen du nevner. Noe på gang?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Milou

Quote from: Dennis on August 16, 2024, 11:13:43
Quote from: Russel_Doig on August 16, 2024, 10:50:37Dennis, mener du at vi burde ha gått ut offentlig og meldt fra om alle spillere med klausuler i troppen?

Helt klart ikke. Det ville vært galskap.

Nesten like galskap er det å gå ut og proklamere til Leeds-fansen at nå er alt under kontroll, vi er i førersetet og Gray-salget satte oss i beste mulig posisjon for et opprykk.

Jeg er ikke i tvil om at de "holdt pusten" og håpet Rutters deadline (midnatt onsdag) skulle utløpe. De hadde nok ikke så mye å de kunne gjøre på dette tidspunktet.

Problemet mitt er at det som er sagt, flere ganger, ikke stemmer overens med hva som skjer. De tegner et bilde om at all skyld ligger hos Rad/Orta og at fremover er vi sterke. "Vi har ordna opp". Så kommer det salg av Gray - en kontrakt 49ers hadde inngått - samt Summerville og Rutter. Så sier de at de har gjort alt for å tilby Rutter ny kontrakt. Hvorfor ble ikke dette gjort før, vel vitende om klausulen? Hvorfor ikke i våres, da vi så ut til å gå opp og spilleren antakelig ville vært langt mer villig til forhandling?

Så kan man si at det kanskje skjedde på det tidspunktet og ikke rett før Brighton kom på banen, dersom man ser optimistisk på det. Det kan selvsagt være, men da kommer man fortsatt tilbake til hvorfor det ikke er forsterket i forkant eller like etter feks Summerville kom? Det kan ikke være noen overraskelse at han forsvant.

Forresten, har vel nevnt dette før, jeg kjøper ikke PSR-argumentet angående Gray og at Summerville var plan A for å redde regnskapet. Det var snakk om 2023/24-regnskapet, som offentliggjøres i mars/april 2025. Med andre ord er det ikke de siste løpende tre år, som PSR regnes ut fra.

Dette er et cash flow-problem. Dette stemmer igjen ikke med Farkes kommentarer om at eierne har cash og vil bruke de, men reglene forhindrer de. Som også Kinnear har sagt. Hvorfor ikke da låne klubben (mer) penger fra eierne, eventuelt skyte inn aksjekapital via nyutstedte aksjer, og betale regningene slik at de ikke forhindrer denne satsingen de visstnok så sårt ønsker, men hindres av regler visstnok. Ny aksjer er selvsagt problematisk, da det vanner ut eksisterende aksjonærer, men jeg kan ikke se at å selge unna de som kan skyte klubben til opprykk og dermed en enormt mye mer profitabel investering er en bedre løsning.

Ergo: Det er noe som ikke henger på greip. PSR-messig må Leeds være et eksemplarisk case pt.

For å svare deg igjen: Det er forskjell på å utbasunere klausuler og å ikke love fansen det motsatte. Slik Angus Kinnear gjorde i The Square Ball og Marathe sa etter Gray-salget. Som Daniel Farke også påpeker, men - uten å frata tyskeren ansvar - jeg tror han "må". Han kan ikke sitte på pressekonferanse å kritisere eierskapet sitt, noe mer enn Simon Grayson måtte ro til fiskeskjær da han ble spurt om Bates på Komplett.no Arena for en del år sida.

For øvrig er jeg ganske så sikker på at alle interessentene var fullstendig klar over spillernes klausuler. Agentene fisker om seg med sine klienter hele tida, så dette er ikke noe som plutselig blir kjent for andre (klubber).

I så måte føler jeg det ikke er annet enn å holde fansen for narr.

Eg følgjer deg i dei 3 siste avsnitta her, Dennis, men før det trur eg at du er ganske langt ute på viddene, utan at eg skal påstå å sitte med den fulle og heile sanninga.

Når det gjeld release clauses, så er ikkje dette konfisensiell informasjon, og som du seier til slutt kan du vere sikker på at alle klubbar som er interesserte i denne informasjonen har den (viss ikkje hadde det ikkje vore noko poeng å ha ein release clause).

Grunnen til at release clauses ikkje blir offentleggjort er at både klubb og spelar, av PR grunnar, har ein felles interesse av at dette ikkje er allment kjend. Du kan gjerne kalle dette å halde fansen for narr, men når du ser på ramaskriket som har oppstått etter Rutter-salet blei kjend for fansen, kan eg godt forstå at klubben (og spelar), ikkje vil offentleggjere dette før absolutt nødvendig. Release clauses er etter mi meining eit fornuftig verkemiddel i forhandlingsprosessen mellom spelar og klubb (og om eg får tid skal eg begrunne dette i eit anna innlegg), men all den tid ein stor del av fansskaren ikkje forstår dette, veljer altså klubben å skjule det heller enn å prøve å forklar kvifor dette er fornuftig politikk.

Når det gjeld PSR er eg langt frå nokon ekspert, men eg er  99% sikker på at dine metoder for å komme rundt det ikkje held vatn. Å auke aksjekapitalen vil heilt sikkert ikkje gå, for det er ingenting som hindrar kva som helst klubb å utstede nye aksjer til eksisterande eigarar. Eg er også temmeleg sikker på at 49ers hadde skote inn meir pengar om dei kunne gjort det. Dei har absolutt ein økonomisk interesse av at klubben kjem tilbake til PL.

Det er årsrekneskapet som avgjer om klubben følgjer PSR eller ikkje, og rekneskapsåret blir avslutta 30. juni. Kor tid dette blir offentleggjort har ingen betydning. Vi måtte nok heilt sikkert selje i juni, og om vi hadde visst då det vi veit i dag, hadde nok Rutter blitt solgt då, men det blir jo etterpåklokskap.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Asbjørn

Quote from: Sydhagen on August 16, 2024, 20:56:29TalkingTactics som har over 80 000 følgere tweetet en time før den karen du nevner. Noe på gang?

Vet ikke, men velger å sitere Nigel Walton her :)

We all know Ian Harte is Jack  Clarkes Agent.
At Sunderland beginning of the week for failed contract talks.
Then at Elland Road for the Boro game. 🤔

https://x.com/nigelwalton01/status/1824562526387949828
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: Milou on August 17, 2024, 00:30:59
Quote from: Dennis on August 16, 2024, 11:13:43
Quote from: Russel_Doig on August 16, 2024, 10:50:37Dennis, mener du at vi burde ha gått ut offentlig og meldt fra om alle spillere med klausuler i troppen?

Helt klart ikke. Det ville vært galskap.

Nesten like galskap er det å gå ut og proklamere til Leeds-fansen at nå er alt under kontroll, vi er i førersetet og Gray-salget satte oss i beste mulig posisjon for et opprykk.

Jeg er ikke i tvil om at de "holdt pusten" og håpet Rutters deadline (midnatt onsdag) skulle utløpe. De hadde nok ikke så mye å de kunne gjøre på dette tidspunktet.

Problemet mitt er at det som er sagt, flere ganger, ikke stemmer overens med hva som skjer. De tegner et bilde om at all skyld ligger hos Rad/Orta og at fremover er vi sterke. "Vi har ordna opp". Så kommer det salg av Gray - en kontrakt 49ers hadde inngått - samt Summerville og Rutter. Så sier de at de har gjort alt for å tilby Rutter ny kontrakt. Hvorfor ble ikke dette gjort før, vel vitende om klausulen? Hvorfor ikke i våres, da vi så ut til å gå opp og spilleren antakelig ville vært langt mer villig til forhandling?

Så kan man si at det kanskje skjedde på det tidspunktet og ikke rett før Brighton kom på banen, dersom man ser optimistisk på det. Det kan selvsagt være, men da kommer man fortsatt tilbake til hvorfor det ikke er forsterket i forkant eller like etter feks Summerville kom? Det kan ikke være noen overraskelse at han forsvant.

Forresten, har vel nevnt dette før, jeg kjøper ikke PSR-argumentet angående Gray og at Summerville var plan A for å redde regnskapet. Det var snakk om 2023/24-regnskapet, som offentliggjøres i mars/april 2025. Med andre ord er det ikke de siste løpende tre år, som PSR regnes ut fra.

Dette er et cash flow-problem. Dette stemmer igjen ikke med Farkes kommentarer om at eierne har cash og vil bruke de, men reglene forhindrer de. Som også Kinnear har sagt. Hvorfor ikke da låne klubben (mer) penger fra eierne, eventuelt skyte inn aksjekapital via nyutstedte aksjer, og betale regningene slik at de ikke forhindrer denne satsingen de visstnok så sårt ønsker, men hindres av regler visstnok. Ny aksjer er selvsagt problematisk, da det vanner ut eksisterende aksjonærer, men jeg kan ikke se at å selge unna de som kan skyte klubben til opprykk og dermed en enormt mye mer profitabel investering er en bedre løsning.

Ergo: Det er noe som ikke henger på greip. PSR-messig må Leeds være et eksemplarisk case pt.

For å svare deg igjen: Det er forskjell på å utbasunere klausuler og å ikke love fansen det motsatte. Slik Angus Kinnear gjorde i The Square Ball og Marathe sa etter Gray-salget. Som Daniel Farke også påpeker, men - uten å frata tyskeren ansvar - jeg tror han "må". Han kan ikke sitte på pressekonferanse å kritisere eierskapet sitt, noe mer enn Simon Grayson måtte ro til fiskeskjær da han ble spurt om Bates på Komplett.no Arena for en del år sida.

For øvrig er jeg ganske så sikker på at alle interessentene var fullstendig klar over spillernes klausuler. Agentene fisker om seg med sine klienter hele tida, så dette er ikke noe som plutselig blir kjent for andre (klubber).

I så måte føler jeg det ikke er annet enn å holde fansen for narr.

Eg følgjer deg i dei 3 siste avsnitta her, Dennis, men før det trur eg at du er ganske langt ute på viddene, utan at eg skal påstå å sitte med den fulle og heile sanninga.

Når det gjeld release clauses, så er ikkje dette konfisensiell informasjon, og som du seier til slutt kan du vere sikker på at alle klubbar som er interesserte i denne informasjonen har den (viss ikkje hadde det ikkje vore noko poeng å ha ein release clause).

Grunnen til at release clauses ikkje blir offentleggjort er at både klubb og spelar, av PR grunnar, har ein felles interesse av at dette ikkje er allment kjend. Du kan gjerne kalle dette å halde fansen for narr, men når du ser på ramaskriket som har oppstått etter Rutter-salet blei kjend for fansen, kan eg godt forstå at klubben (og spelar), ikkje vil offentleggjere dette før absolutt nødvendig. Release clauses er etter mi meining eit fornuftig verkemiddel i forhandlingsprosessen mellom spelar og klubb (og om eg får tid skal eg begrunne dette i eit anna innlegg), men all den tid ein stor del av fansskaren ikkje forstår dette, veljer altså klubben å skjule det heller enn å prøve å forklar kvifor dette er fornuftig politikk.

Når det gjeld PSR er eg langt frå nokon ekspert, men eg er  99% sikker på at dine metoder for å komme rundt det ikkje held vatn. Å auke aksjekapitalen vil heilt sikkert ikkje gå, for det er ingenting som hindrar kva som helst klubb å utstede nye aksjer til eksisterande eigarar. Eg er også temmeleg sikker på at 49ers hadde skote inn meir pengar om dei kunne gjort det. Dei har absolutt ein økonomisk interesse av at klubben kjem tilbake til PL.

Det er årsrekneskapet som avgjer om klubben følgjer PSR eller ikkje, og rekneskapsåret blir avslutta 30. juni. Kor tid dette blir offentleggjort har ingen betydning. Vi måtte nok heilt sikkert selje i juni, og om vi hadde visst då det vi veit i dag, hadde nok Rutter blitt solgt då, men det blir jo etterpåklokskap.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Jeg mener som sagt ikke at klausulene kunne vært gjort noe med nå, annet enn eventuelt å tilby nye kontrakter tidligere - ettersom de tillegger forrige admin skylda her. Alternativt være noe mer i forkant med erstatninger.

Overordnet det, jeg mener de har bidratt ekstra til frustrasjonen med uttalelser om at klausuler ikke ville skape problemer til sommeren (Kinnear i fjor) og slagkraftig lag og beste sjanse til opprykk (Marathe etter Gray gikk).

Som programleder Dan Moylan fra Square Ball har påpekt: ord og handling(-storløp) stemmer ikke overens.

Du har nok rett i at man ikke kan utstede nye aksjer for å øke kapitalen, når jeg tenker meg om. Det er helt vanlig i ordinære selskaper for å styrke EK og slette gjeld, men som du sier er nok ikke dette mulig iht PSR. Da ville klubber som Chelsea og Man City aldri havnet i trøbbel. Dvs, teoretisk sett. De møter jo sjelden det uansett.

Her er nok reglene i PSR annerledes enn hva jeg er vant med i aksjeselskaper her.

Ellers har jo gjeld ingenting å si for resultatet i et regnskap (utover renter). Det er derfor jeg tror dette er et større cash flow, enn PSR-problem pr nå. Som Kieran Maguire også var inne på. Noe som ikke vil endre seg, dersom pengene er hos eierne, men ikke kan spyttes inn uten å bryte regler heller.

Jeg vet også selvsagt at regnskapet avgjør om vi er i tråd med PSR. Det er de siste tre løpene åra som bestemmer. Grensen for Leeds er nå tilsvarende tillatt tap for en sesong i PL og to i Ch.

Så er det slik at forrige regnskapsperiode ble avslutta så sent som 30.juni. Dette vet jeg ikke, men jeg har vondt for å tro at et urevidert regnskap legges til grunn for vurdering (som siste av de tre). Da kan klubber som sliter på grensa rapportere bedre tall enn hva de endelige og reviderte tall vil vise når de offentliggjøres en gang våren 2025. Det ville vært mange suspekte tilfeller.

Som sagt vet jeg ikke om det er slik det foregår, men logisk sett virker det rart. Da kan man strengt tatt manipulere tall og dytte problemet foran seg.

Det er derfor jeg lurer på om ikke det må være sånn at siste offentlige og reviderte regnskapsperiode, altså pr 30.6.2023, er siste tellende i rullende tre års periode. Men at grensa for tillatt tap, er basert på nevnte ett år i PL og to i Ch.

Sagt på en annen måte: Tillat tapsgrense ville endra seg om vi gikk opp, men bekreftet reelt tap iht tre siste regnskap ville vært samme.

Da tenker jeg historisk sett og ikke fremover, som vil bli noe annet. Nå må derimot Leeds ha et meget godt regnskap etter de salgene. Og gevinst i dag gir jo masse head room til å investere.

Eksempelvis ville en gevinst i dag på 50 mill, betydd at man kunne kjøpt en spiller for 250 mill på en fem år lang kontrakt og gått i null i samme periode. Gitt at lønna var den samme.

Mulig jeg tar feil angående om man allerede nå vurderer på 2023/24 altså, men her i landet leverer man jo som kjent skattemelding og reviderte tall i mai/juni året etter. Det er ikke så mye kan kan gjøre med ureviderte tall mot det offentlige. Selv bankene vil gjerne ha en revidert mellombalanse for ny vurdering av lån osv. Og store selskaper har sjelden dette klart en drøy måned etter perioden er slutt og inntil det er avlagt, er det siste tellende regnskap som gjelder offisielt sett.

Syns derfor det vil være noe rart om regnskapene allerede er sendt inn og siste vurdering er 2023/24 allerede. Eller som nevnt at man eventuelt rapporterer inn løpende, før en tredjepart bekrefter.

Igjen, kan være feil og at jeg, som du sier, er på viddene.

Det ble i alle fall brukt som et argument da Gray ble solgt, at vi måtte imøtekomme reglene. Det ble også sagt at plan A var Summerville, men det spørs om ikke disse tre hadde forsvunnet uansett grunnet klausulene.

Så hvorfor være så på etterskudd med erstatninger.
Marching on together!

Dennis

For øvrig kan gjerne en flytte de økonomiske innleggene til 'Den økonomiske hverdagen...' eller 49ers-tråden.

Sist jeg prøvde endte det bare med kål og nå er jeg i tillegg på tlf.

Asbjørn kanskje?  :)
Marching on together!

baste

Quote from: gulle on August 16, 2024, 11:55:46Ikke mye rykter i ryktetråden her. Kanskje dere skulle laget en økonomi og synsetråd?

Enig med deg, gir litt opp dette forumet, når 2-3 stykker skal overgå hverandre i div diskusjoner.

Vet ikke hvor mange som gidder å lese en sides innlegg, som skal bevise at den andre tar feil..og slik fortsetter det hele tråden.

Fristet til å be dem få seg ett rom, og ordne opp der.

MOT

morten1966

Quote from: baste on August 17, 2024, 06:24:51
Quote from: gulle on August 16, 2024, 11:55:46Ikke mye rykter i ryktetråden her. Kanskje dere skulle laget en økonomi og synsetråd?

Enig med deg, gir litt opp dette forumet, når 2-3 stykker skal overgå hverandre i div diskusjoner.

Vet ikke hvor mange som gidder å lese en sides innlegg, som skal bevise at den andre tar feil..og slik fortsetter det hele tråden.

MOT

Enig, her er det bare økonomiske rykter!

Sydhagen

MOT
Enig i at det må i riktige tråder, men innleggene er gode. Jeg leser lange og gode innlegg med stor glede.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

rd1

Har scannet newsnow for rykter, kan ikke se noen nye.....

Ble tungt med Rutter salget, på toppen av Gray og Summerville.
"Who needs Cantona??"

Dennis

Quote from: morten1966 on August 17, 2024, 07:47:23

MOT

Enig, her er det bare økonomiske rykter!

Det siste "ryktet" fra en noenlunde troverdig kilde er en bekreftelse på at vi IKKE er ute etter Rangers-bingen, mens våre to klart viktigste bidragsytere offensivt er solgt med Rothwell på lån som erstatter.

Helt fair at det er vegg av innlegg og feil tråd, hvor jeg er en den største synderen i det siste. Men 'overgå hverandre'?

Det er en genuin diskusjon og spørsmål om hva f* som skjer i klubben. Ikke ute etter å bevise feil hos noen, men prøve å forstå hvorfor ord og handling spriker så enormt hos 49ers.

Synd at den diskusjonen dreper interessen, baste. I det minste var min (altfor) lange post den siste på emnet, da det ikke er noen svar på dette før neste regnskap kommer. Og det forstår jeg er for spesielt interesserte. :)

Som sagt også enig i at det helt klart er feil tråd og tenker en moderator som får det til kunne endret til riktig tråd.
Marching on together!

auren

Florian Plettenberg
@Plettigoal
🚨🆕 DONE DEAL | Georginio #Rutter has successfully passed his medical with Brighton ✔️

Long-term contract signed. All done. Announcement soon.

⚠️Transfer fee in total (release clause + all possible bonus payments included): €50m!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Litt oppsummering av en Waccoe-poster. Flere ITK (in the know) på Waccoe mener vi har startet samtaler med Sunderland vedrørende Clarke. Ingen røyk uten ild?

Three ITKs - Selby, Rickett and Crackpipe - confirm we'd like Clarke and have (re)made contact in a post-Georgi world. They seem to say Clarke wouldn't mind at all, but no one's saying Sunderland will sell to us (certainly at a doable price). Sunderland insiders seem split on whether it's a goer or not.

There's a link to a chunky Swedish no.9  called Jusef Erabi who playes for Hammarby, and seemingly we and Norwich like him. Opinion's split on whether he's any good; his reel isn't great, given it's meant to be a best-of. Word is he may be an illegitimate Farke offshoot (although actually his ancestry's Afghan).

Hairy's also been on to say the sense is we'll get three or four, mainly in attacking positions, and Nelson says we might be a little more chipper come deadline day. Definitely Maybury's clearly in on something too but I've not seen his comments that recently.

Matondo's just made-up bobbins to try and jack up his price. Guessing the tiny biffer from Stoke's under the same category.

auren

auren

Mike McGrath
@mcgrathmike
Leeds United well aware of Jack Clarke in their search for a winger, having come through the #LUFC ranks + loan back. Sunderland forward has also had Premier League interest this window and is one to watch before the window closes.

auren

Dennis

Jack Clarke hadde vært en flott signering. Klassisk dribleving og - klisjé følger - kjenner klubben.

Utfordringen er nok stor. Clarke er en av divisjonens beste spillere og Sunderland vet jo at Leeds trenger spillere. Er vel også det soleklare salgsobjektet deres, så de vil nok makse salgspris.

Energidrikk som sponsor kan nok friste gutten selv :)
Marching on together!

leedslife

Quote from: auren on August 17, 2024, 10:58:44Mike McGrath
@mcgrathmike
Leeds United well aware of Jack Clarke in their search for a winger, having come through the #LUFC ranks + loan back. Sunderland forward has also had Premier League interest this window and is one to watch before the window closes.

auren

Helt ærlig. Bare gi oss Clarke så vil mine sår gro fort.
Synes han har sett ut som en star in the making siste halvannet året.
Mektig imponert.
Har også en følelse på at han kan bære det ansvaret.
Gnonto har og god erfaring i roller sentralt i banen rundt spiss.

stian

Quote from: Dennis on August 17, 2024, 11:08:31Jack Clarke hadde vært en flott signering. Klassisk dribleving og - klisjé følger - kjenner klubben.

Utfordringen er nok stor. Clarke er en av divisjonens beste spillere og Sunderland vet jo at Leeds trenger spillere. Er vel også det soleklare salgsobjektet deres, så de vil nok makse salgspris.

Energidrikk som sponsor kan nok friste gutten selv :)

Clarke vil passe rett inn. Men med sin hjertehistorie synes jeg han skal ta det med ro med energidrikken  :)   

Tom

Helt enig Leedslife!

Clarke er mitt soleklare førstevalg, veldig imponert over det han leverte i fjorårssesongen.

Også enig vedrørende Gnonto og at han kan passe inn mer sentralt. Flink til å finne rom og slå stikkere i tillegg til at han har et rapt skudd som kommer til sin rett fra 16-20 meter.

Kato

19 stk igjen i a-stallen. Farke sa i går han trenger 4 spillere. Kanskje noen vindu ble åpnet av å se hvilke spillere som ikke var i kamp-troppene til PL-lagene i går.

Sunday Mirror (ja, ikke akkurat det mest sikre) mener vi sloss med Southampton og Lazio om Jack Clarke.

YEP lager sin ellever, der håper de enda på Oliver Skipp. Largie Ramazani fra Almeria er også på det laget sammen med Jack Clarke.

Tottenham spiller mandag, kanskje noen signaler om Skipp der.

leedslife

Quote from: Kato on August 18, 2024, 09:01:0519 stk igjen i a-stallen. Farke sa i går han trenger 4 spillere. Kanskje noen vindu ble åpnet av å se hvilke spillere som ikke var i kamp-troppene til PL-lagene i går.

Sunday Mirror (ja, ikke akkurat det mest sikre) mener vi sloss med Southampton og Lazio om Jack Clarke.

YEP lager sin ellever, der håper de enda på Oliver Skipp. Largie Ramazani fra Almeria er også på det laget sammen med Jack Clarke.

Skipp og Clarke (hvis det er interesse) går nok til vinduets siste dag.
Må jo være ekstremt krevende avtaler i en posisjon som vi har satt oss i og i tillegg på nivå 2.

Kato

Quote from: leedslife on August 18, 2024, 09:36:23
Quote from: Kato on August 18, 2024, 09:01:0519 stk igjen i a-stallen. Farke sa i går han trenger 4 spillere. Kanskje noen vindu ble åpnet av å se hvilke spillere som ikke var i kamp-troppene til PL-lagene i går.

Må jo være ekstremt krevende avtaler i en posisjon som vi har satt oss i og i tillegg på nivå 2.

Vi har jo folk som jeg regner med jobber bare med dette nå, Steinsson (alias Morten Langli)?

Rothwell kom 11.juli og Bogle 20. juli. En måned med totalt tørke i viktigste perioden, går ut fra at de ikke sitter på ei sydhavsøy.

auren

På Waccoe diskuteres dette nå. Aner ikke den opprinnelige kilden:

Leeds have agreed a £7m deal for Calvin Stengs of Feyenoord.
Personal terms still to be finalised but the club are confident that the deal will be done. Expect this to be finalised this week.
He's expected to play the 10 role.

auren

Kato

Quote from: auren on August 18, 2024, 10:16:51På Waccoe diskuteres dette nå. Aner ikke den opprinnelige kilden:

Leeds have agreed a £7m deal for Calvin Stengs of Feyenoord.
Personal terms still to be finalised but the club are confident that the deal will be done. Expect this to be finalised this week.
He's expected to play the 10 role.

auren

29 kamper, 6 mål og 14 assists forrige sesong.

leedslife

Quote from: Kato on August 18, 2024, 10:09:13

Vi har jo folk som jeg regner med jobber bare med dette nå, Steinsson (alias Morten Langli)?

Rothwell kom 11.juli og Bogle 20. juli. En måned med totalt tørke i viktigste perioden, går ut fra at de ikke sitter på ei sydhavsøy.

Ja, tror sportslig avdeling er veldig kompetent. Ikke noe stikk til dem.
Men salget av Rutter har nok satt de litt i sjakk?
Timingen her er jo fryktelig vanskelig. Man kan jo ikke bare kjøpe inn en spiller med lignende totalramme 2 uker før og satse på at Rutter selges heller.

Tror nok Clarke og Skipp er rel avanserte avtaler på en ganske kort tidslimit.
For førstnevnte snakker man vel PL hva gjelder totalpakken i avtalen.
I tillegg er Sunderland fult klar over situasjonen Leeds står i.
For Clarke og Harte så kan de jo spille på Prosjekt Farke som ikke akkurat garanterer opprykk om dagen.
Vil også tro det er flere referanser å bruke ut mot media for å spille opp klients kontrakt. Det må være flere klubber nær bunn i PL som ligger å vaker i sivet her.
Det blir nok en dyr affære - hvis vi i det hele tatt er i en posisjon der vi kan være med på en slik avtale.

For Skipp er jo risk v reward ganske fin totalt sett. Vil aldri tro det på noen måte er noen billig affære dette heller. Men;
Farke har hatt han tidligere. Kjenner til systemet. En fantastisk liten spiller synes jeg personlig.
Sliter litt med å se at han må ned på nivå 2.

auren

Skipp går kanskje til Leicester:

Sami Mokbel
@SamiMokbel81_DM
Leicester have a firm interest in Tottenham midfielder Oliver Skipp. #LCFC accelerating a move and trying to tie up a move. #THFC willing to let Skipp leave. More transfer news on
@MailSport

auren

Kato

Quote from: leedslife on August 18, 2024, 10:42:23

Timingen her er jo fryktelig vanskelig. Man kan jo ikke bare kjøpe inn en spiller med lignende totalramme 2 uker før og satse på at Rutter selges heller.

For Clarke og Harte så kan de jo spille på Prosjekt Farke som ikke akkurat garanterer opprykk om dagen.
Vil også tro det er flere referanser å bruke ut mot media for å spille opp klients kontrakt. Det må være flere klubber nær bunn i PL som ligger å vaker i sivet her.
Det blir nok en dyr affære - hvis vi i det hele tatt er i en posisjon der vi kan være med på en slik avtale.

For Skipp er jo risk v reward ganske fin totalt sett. Vil aldri tro det på noen måte er noen billig affære dette heller. Men;
Farke har hatt han tidligere. Kjenner til systemet. En fantastisk liten spiller synes jeg personlig.

Vi får lite av det vi virkelig mangler med Skipp, kreativitet.

Dennis

Jeg blir litt matt av kommentar om at de ønsker fire og kan ikke garantere det.

Hadde Leeds hatt en knallsterk stall og jaktet den lille kremtoppen oppå kirsebæret på toppen av kransekaka, så er det helt i orden å jakte spesifikke spillere eller akkurat den eller den ferdigheten. Klubber som Man City, Arsenal, Real Madrid osv er der.

Vi er ikke der.

Gnonto går inn for Summerville. Ok, men vi har altså mista to vinger + Rutter siden i fjor.

Jeg mener også vi trengte en #10 før Rutter gikk. En noe mer tradisjonell type som både er kreativ og målfarlig, men som også er en tryggere pasningsspiller. Nå er også han som faktisk spilte i den posisjonen borte. Det er pr nå en midtbane blottet for kreative fibre.

En god allround venstebeint venstreback har vel ikke vært henta inn siden Michael Gray ble lånt.

Det har gått fra Marathes lovnader om at Leeds er i beste posisjon og skal hoste opp et lag mer enn godt nok til opprykk, til å selge tre førstelagsspillere til og deretter nå er det 'fire ønsket, men kan ikke love noe'

Den suverent minste stallen har vi også, med en klaring til nest tynneste på tre spillere. Hadde målet vært midt på tabellen og play off om vi unngår mange skader, hadde det holdt ettersom en skadefri ellever er bedre enn mange av lagene.

Når eneste mål for laget er opprykk, er det galskap å gå inn i sesongen med en tropp som er to-tre skader/suspensjoner unna å ikke kunne fylle benken på kampdagen.

Ellers helt enig med siste posten din: Skipp er som å kjøpe en Gruev eller Ampadu til. Vi må ha en offensivt god spiller, ikke enda en som passer til siden eller hjem.
Marching on together!

leedslife

Quote from: Kato on August 18, 2024, 11:03:00
Quote from: leedslife on August 18, 2024, 10:42:23

Vi får lite av det vi virkelig mangler med Skipp, kreativitet.

Vi får inn det vi virkelig mangler i dette mannskapet. En intelligent DM.
Ønsker man å se på lagidrett som et samspill der man får ut spisskompetansen hos de ulike rollespillerne, så skal du ikke se bort i fra at en slik signering kunne fått mer ut av Rodon, Strujik og ikke minst Woeber i posession.
Woeber - sier det igjen. En veldig, veldig god posessionspiller.
Jeg tror Skipp hadde hatt helt andre forutsetninger til å tre opp spillere som Piroe og Gnonto som ofte finner gode posisjoner mellom linjene, men sjeldent blir spilt opp idag.

Det trenger ikke alltid være spillerne inn må ha rosa sko, bleket hår og korte sokker.
Fotballforståelse og smartness kan være vel så effektivt hvis man vil bygge en sterk enhet.
De to ingrediensene skriker dette laget etter.
Eneste som har det er faktisk Piroe og vi er ikke i nærheten av å implementere hans ferdigheter.
Husk også på at nøkkelen offensivt i Bielsas tankesett lå hos Kalvin og ikke hos Pablo.
Når lag etterhvert tok ut Kalvin i posession var Leeds rel average selv under Bielsa.
Men om Farke har det i seg til å utvikle dette må man snart begynne å stille spmtegn ved.
Pr nå så får han ihverfall ingen hjelp lengre ved individuelle prestasjoner. Så klokka går.

* Skal forresten bli intr å se om Sargent kan bli en realitet nå. Versert gjennom sommeren med litt tvilsomme kilder - men en spiller som kanskje er nærmere enn noen gang nå?