Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26  (Lest 1498444 ganger)

lufc80 og 8 gjester leser dette emnet.

Cherry

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8490 på: Juli 12, 2023, 21:13:07 »
I dag er ryktene at Phillips er på vei for 8,5 mill pund. Dårlig nytt for Cresswell vil jeg tenke. 46 kamper krever sitt, men med Wøber, Cooper, Struijk og Phillips blir det tøft for Cresswell.

Jeg kunne tenkt meg å selge Struijk. Vi har Hjelde også bak der. Det er nok. Cresswell har jo vist at han er svært godt kvalfisert for denne divisjonen, og scoret vel også noen mål?

Her er jeg helt enig. Satse på Cresswell - Cooper- Wober (som også er en god VB) samt bruke unggutta som i kveld …og kanskje hanke inn Phillips (rykter alle veier nå ) og Taylor da…
 

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8491 på: Juli 12, 2023, 21:53:04 »
Ifølge Romano er nå Kristensen på vei til Roma etter mye frem og tilbake.
For Drameh er dette en god ting.

Sikkert bra for Drameh. Spørsmålet er om Drameh er bra for Leeds.

Enig. Ser at det har vært mye "mas" om at han fortjener spilletid. Han har ikke vært spesielt imponerende de få gangene han har fått sjansen.

Ja de få gangene han slapp til. Fikk aldri et run med 3-4 kamper på rappen. Ble kastet utpå siste 45 når vi lå under mye og fikk starte en kamp når laget var i oppløsning. Tøft for en 19-20 åring å bevise mye da!

Jeg mener han ikke har fått noen sjanser enda. Nå har han fortjent en solid sjanse. Opp til han selv nå.

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8492 på: Juli 12, 2023, 21:55:43 »
Ifølge Romano er nå Kristensen på vei til Roma etter mye frem og tilbake.
For Drameh er dette en god ting.

Sikkert bra for Drameh. Spørsmålet er om Drameh er bra for Leeds.

Enig. Ser at det har vært mye "mas" om at han fortjener spilletid. Han har ikke vært spesielt imponerende de få gangene han har fått sjansen.

Ja de få gangene han slapp til. Fikk aldri et run med 3-4 kamper på rappen. Ble kastet utpå siste 45 når vi lå under mye og fikk starte en kamp når laget var i oppløsning. Tøft for en 19-20 åring å bevise mye da!

Jeg mener han ikke har fått noen sjanser enda. Nå har han fortjent en solid sjanse. Opp til han selv nå.

Enig, en kamp fra start forrige sesong, da tapte vi 2-5. Gi han tillit over tid.

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8493 på: Juli 12, 2023, 21:58:09 »
I dag er ryktene at Phillips er på vei for 8,5 mill pund. Dårlig nytt for Cresswell vil jeg tenke. 46 kamper krever sitt, men med Wøber, Cooper, Struijk og Phillips blir det tøft for Cresswell.

Jeg kunne tenkt meg å selge Struijk. Vi har Hjelde også bak der. Det er nok. Cresswell har jo vist at han er svært godt kvalfisert for denne divisjonen, og scoret vel også noen mål?

Her er jeg helt enig. Satse på Cresswell - Cooper- Wober (som også er en god VB) samt bruke unggutta som i kveld …og kanskje hanke inn Phillips (rykter alle veier nå ) og Taylor da…

Hb
Drameh, Ayling, Dallas

Hs
Ny, Cresswell, Moore/Monteira, Ayling

Vs
Wöber, Cooper, Hjelde

Vb
Ny, Hjelde, Wöber, Dallas, Drameh

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8494 på: Juli 12, 2023, 22:11:03 »
Selge eget produkt som er proven på nivået for å gi 100 mill for et femtevalg fra Pool uten kamper hele fjoråret, skjønner jeg fryktelig lite av.

Selger heller Struijk.
Marching on together!

stian

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8495 på: Juli 12, 2023, 22:27:53 »
Selge eget produkt som er proven på nivået for å gi 100 mill for et femtevalg fra Pool uten kamper hele fjoråret, skjønner jeg fryktelig lite av.

Selger heller Struijk.

Helt enig. Det kan godt tenkes at Phillips blir god, men det kommer til å være så store mangler i troppen at det å bruke masse penger på en uetablert midtstopper fremstår meningsløst. Vi trenger å bygge en balansert tropp som passer spillestilen, og da må vi starte der hullene er størst!

Jostein.

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8496 på: Juli 13, 2023, 00:30:57 »
Selge eget produkt som er proven på nivået for å gi 100 mill for et femtevalg fra Pool uten kamper hele fjoråret, skjønner jeg fryktelig lite av.

Selger heller Struijk.

Helt enig. Det kan godt tenkes at Phillips blir god, men det kommer til å være så store mangler i troppen at det å bruke masse penger på en uetablert midtstopper fremstår meningsløst. Vi trenger å bygge en balansert tropp som passer spillestilen, og da må vi starte der hullene er størst!

Det er masse unggutter som bør være mer involvert i år, Bate, Cresswell, Gyabi, Grey. Men vi trenger også etablerte spillere og en brei stall. Det er 46 kamper i denne ligaen.

Disse 18-19 åringene sliter med å prestere jevnt over tid.

Cresswell og Drameh bør virkelig satses på i år.

Venstre back, Stopper, midtbane, kreativ 10’er og spiss så tenker jeg vi har det.
Leeds Carajo!

Milou

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8497 på: Juli 13, 2023, 07:04:34 »
Hva tror forumet om Helder Costa  ???. Ser han komer smilende til test og pre-camp, kanskje revitalisert og mega-motivert. Kan Farke bygge på en gnist her ?  Eller er han bare lykkelig tilfreds som nybliven Saudi-champion med Al-Ittihad inkl bonuser og alles der følger med ?

Personlig har jeg mikroskopisk tro på at Costa klarer å kjempe seg inn i varmen igjen. Det vil i så fall være tidenes mest overraskende comeback fra fryseboksen. Tror Dan James blir vår venstreving og at Costa starter sesongen på et langt varmere sted enn Leeds
Har ingen tro på Costa. En flopp så langt i Leeds, videre i Valencia, det samme i Saudi. Nok et forferdelig multimillionkjøp :(

Syns Costa gjorde akkurat nok i opprykssesongen til å rettferdiggjøre "flopp". Men fallet i form var påfallende, og kom raskt.
Da er du snill ift pris/prestasjon :)
Å kalle ein spelar som var meir eller mindre fast på opprykkslaget for ein flopp, blir skivebom i mi bok. Det åleine gjorde han verdt kvart pund vi betalte for han.

Mitt beste minne av Costa er dei 2 måla han skåra mot Fulham i starten av den første PL sesongen. Dessverre var det omlag det siste av betydning han gjorde for oss.

Costa har utan tvil ferdigheiter som skal til for å vere ein viktig bidragsytar i Championship. Om han har motivasjonen og innstillinga som skal til, er eit anna spørsmål.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


TK20

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8498 på: Juli 13, 2023, 07:38:32 »
Hva tror forumet om Helder Costa  ???. Ser han komer smilende til test og pre-camp, kanskje revitalisert og mega-motivert. Kan Farke bygge på en gnist her ?  Eller er han bare lykkelig tilfreds som nybliven Saudi-champion med Al-Ittihad inkl bonuser og alles der følger med ?

Personlig har jeg mikroskopisk tro på at Costa klarer å kjempe seg inn i varmen igjen. Det vil i så fall være tidenes mest overraskende comeback fra fryseboksen. Tror Dan James blir vår venstreving og at Costa starter sesongen på et langt varmere sted enn Leeds
Har ingen tro på Costa. En flopp så langt i Leeds, videre i Valencia, det samme i Saudi. Nok et forferdelig multimillionkjøp :(

Syns Costa gjorde akkurat nok i opprykssesongen til å rettferdiggjøre "flopp". Men fallet i form var påfallende, og kom raskt.
Da er du snill ift pris/prestasjon :)
Å kalle ein spelar som var meir eller mindre fast på opprykkslaget for ein flopp, blir skivebom i mi bok. Det åleine gjorde han verdt kvart pund vi betalte for han.

Mitt beste minne av Costa er dei 2 måla han skåra mot Fulham i starten av den første PL sesongen. Dessverre var det omlag det siste av betydning han gjorde for oss.

Costa har utan tvil ferdigheiter som skal til for å vere ein viktig bidragsytar i Championship. Om han har motivasjonen og innstillinga som skal til, er eit anna spørsmål.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Husker han var veldig god borte mot Brentford også i den kampen hvor formen vår snudde og vi aldri så oss tilbake.

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8499 på: Juli 13, 2023, 07:46:20 »
Det er vel noen veldig klare signal at Jack Harrison ikke er å se, så fremst han ikke er skadet.
 

Sterland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8500 på: Juli 13, 2023, 07:49:06 »
Hva tror forumet om Helder Costa  ???. Ser han komer smilende til test og pre-camp, kanskje revitalisert og mega-motivert. Kan Farke bygge på en gnist her ?  Eller er han bare lykkelig tilfreds som nybliven Saudi-champion med Al-Ittihad inkl bonuser og alles der følger med ?

Personlig har jeg mikroskopisk tro på at Costa klarer å kjempe seg inn i varmen igjen. Det vil i så fall være tidenes mest overraskende comeback fra fryseboksen. Tror Dan James blir vår venstreving og at Costa starter sesongen på et langt varmere sted enn Leeds
Har ingen tro på Costa. En flopp så langt i Leeds, videre i Valencia, det samme i Saudi. Nok et forferdelig multimillionkjøp :(

Syns Costa gjorde akkurat nok i opprykssesongen til å rettferdiggjøre "flopp". Men fallet i form var påfallende, og kom raskt.
Da er du snill ift pris/prestasjon :)
Å kalle ein spelar som var meir eller mindre fast på opprykkslaget for ein flopp, blir skivebom i mi bok. Det åleine gjorde han verdt kvart pund vi betalte for han.

Mitt beste minne av Costa er dei 2 måla han skåra mot Fulham i starten av den første PL sesongen. Dessverre var det omlag det siste av betydning han gjorde for oss.

Costa har utan tvil ferdigheiter som skal til for å vere ein viktig bidragsytar i Championship. Om han har motivasjonen og innstillinga som skal til, er eit anna spørsmål.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Husker han var veldig god borte mot Brentford også i den kampen hvor formen vår snudde og vi aldri så oss tilbake.
Husker at jeg stort sett ventet på at han skulle fyre på alle plugger. Hadde enkelte gode/ok kamper, men rettferdiggjør overhode ikke overgangssummen. Har de siste sesongene vært lånt ut med opsjon på kjøp, hvor denne ikke har blitt innfridd. Sannsynligvis går han tilnærmet gratis. En stor skuffelse totalt sett, og i min bok en flopp. 15 mill pund for et par gode kamper… det er friskt..

GaryMac

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8501 på: Juli 13, 2023, 08:29:58 »
Det er vel noen veldig klare signal at Jack Harrison ikke er å se, så fremst han ikke er skadet.
Skadet. Slet med noe hoftetrøbbel på slutten av forrige sesong som ikke er helt bra enda.
men både han og Adams er vel i trening igjen så vidt jeg forstår, selv om de ikke var med i går.

Cherry

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8502 på: Juli 13, 2023, 08:53:20 »
Det er vel noen veldig klare signal at Jack Harrison ikke er å se, så fremst han ikke er skadet.
Skadet. Slet med noe hoftetrøbbel på slutten av forrige sesong som ikke er helt bra enda.
men både han og Adams er vel i trening igjen så vidt jeg forstår, selv om de ikke var med i går.

Farke bekretfet i intervjuet at Harrison og Adams er i opptrening ennå- ingen timeline.
Wôber vet jeg ikke hvor var, sto at han var med til Oslo.  Cresswell hadde fri etter U21 EM.
 

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8503 på: Juli 13, 2023, 09:05:48 »
Så lenge ikke EFL godkjenner de nye eierne, kan vi også glemme å bruke penger på nye spillere. Det er ikke nok cash i klubben til å hente spillere ettersom de fleste nå går ut på lån. Rodrigo vil vel generere 3 millioner pund, men det rekker knapt til en halvgod spiller. Tiden går og at vi får et samspilt lag til seriestart er bare å glemme. Skjønner virkelig ikke hvorfor det skal ta SÅ lang tid å få godkjent 49-ers. Slik er ståa ut i fra det jeg har lest på Waccoe ihvertfall, så kan sikkert tas med en klype salt, men høres dog plausibelt ut. 

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8504 på: Juli 13, 2023, 09:39:19 »
Så lenge ikke EFL godkjenner de nye eierne, kan vi også glemme å bruke penger på nye spillere. Det er ikke nok cash i klubben til å hente spillere ettersom de fleste nå går ut på lån. Rodrigo vil vel generere 3 millioner pund, men det rekker knapt til en halvgod spiller. Tiden går og at vi får et samspilt lag til seriestart er bare å glemme. Skjønner virkelig ikke hvorfor det skal ta SÅ lang tid å få godkjent 49-ers. Slik er ståa ut i fra det jeg har lest på Waccoe ihvertfall, så kan sikkert tas med en klype salt, men høres dog plausibelt ut. 

auren

August byr på Cardiff (H), Birmingham (B), WBA (H) og Ipswich (B). Det lyser at vi er godt bakpå fra start, har vi 6 poeng etter første fire skal jeg være godt fornøyd.
 

NT

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8505 på: Juli 13, 2023, 10:10:10 »
Det er vel noen veldig klare signal at Jack Harrison ikke er å se, så fremst han ikke er skadet.
Skadet. Slet med noe hoftetrøbbel på slutten av forrige sesong som ikke er helt bra enda.
men både han og Adams er vel i trening igjen så vidt jeg forstår, selv om de ikke var med i går.

Farke bekretfet i intervjuet at Harrison og Adams er i opptrening ennå- ingen timeline.
Wôber vet jeg ikke hvor var, sto at han var med til Oslo.  Cresswell hadde fri etter U21 EM.

Både Wöber, Firpo og Costa var med.  Kunne vel fått noen minutter synes jeg

https://twitter.com/LUFC/status/1679134863331405824?s=20

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8506 på: Juli 13, 2023, 10:24:54 »
For øvrig ganske frustrerende at det eneste man har funnet av konkret overgang inn de siste tre ukene er en unggutt fra Aberdeen absolutt ingen har hørt om.
 

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8507 på: Juli 13, 2023, 10:33:25 »
Så lenge ikke EFL godkjenner de nye eierne, kan vi også glemme å bruke penger på nye spillere. Det er ikke nok cash i klubben til å hente spillere ettersom de fleste nå går ut på lån. Rodrigo vil vel generere 3 millioner pund, men det rekker knapt til en halvgod spiller. Tiden går og at vi får et samspilt lag til seriestart er bare å glemme. Skjønner virkelig ikke hvorfor det skal ta SÅ lang tid å få godkjent 49-ers. Slik er ståa ut i fra det jeg har lest på Waccoe ihvertfall, så kan sikkert tas med en klype salt, men høres dog plausibelt ut. 

auren

August byr på Cardiff (H), Birmingham (B), WBA (H) og Ipswich (B). Det lyser at vi er godt bakpå fra start, har vi 6 poeng etter første fire skal jeg være godt fornøyd.

Nå er det heldigvis ikke krise å havne litt bakpå i CC -

På papiret nå har vi et solid lag - Offensivt meget bra. Og det uten at spissen vi skal handle er på plass.

Det kommer ny venstreback . Drameh blir som en ny spiller og er en jeg tror forsterker høyrebacken. Wøber, Cooper, Cresswell, Hjelde er ingen krise å bruke bak. Ryktes at vi skal handle en ny stopper. I tilegg har vi Stujik - Her bør vel noen ut om vi handler flere.

Mer usikkerhet på midten - Blir Adams? Han er uansett skadet nå. Sånn jeg har forstått så har han ingen klausul i kontrakten om lån eller sum. Har lest at han ikke er klar før litt ut i september- Kanskje det gjør at han blir? Hva han vil selv vet ingen. Bak Adams er det tynt, men noen talenter banker på døren. Gyabi og Gray. Tror også Bate kan bidre i år. Her skal det også handles inn. Joker i Dallas på både midten og backene.

Offensivt og spesilet på vingene ser det pr nå helt sinnsykt ut. Tror Summerville blir solgt. Usikkert med både Harrison som er hofteskadet nå, Gnonto og Sinisterra. I tilegg har vi James. Hva spillerne vil og hvem som blir er helt umulig å si. Pr nå sitter vi på 5 vinger som holder PL nivå - Noen faktisk topp PL nivå. At vi selger eller mister 4 av dem skjer neppe. Så her er vi bra besatt også i september vil jeg tro. Rutter blir vel også sett på som en ving..

Noen av vingspillerne kan nok operere i 10er rollen til Farke - Gnonto, Summerville, Rutter. I tilegg til egne gutter som Gelhardt, Greenwood, Gray og Perkins. Til og med Gyabi. Litt usikkert, men tror kvaliteten som trengs er der.

Spissplassen er usikker så lenge Bamford stort sett alltid er skadet. Håper derfor han blir sendt på dør og en ny spiss blir hentet. Bak den evt nye spissen har vi Rutter, Gnonto, Gelhardt, Joseph, Perkins. Det tror jeg holde i massevis. Aller heslt vil jeg at Rutter blir spissen og at han dunker inn 30 mål. Men om det skjer er noe annet og litt risky å satse på han som the main man.

Keeperplassen er det usikkert. Jeg er ikke redd for å bruke Meslier neste sesong. Han har kvaliteter. Med bedre organisering foran seg, ny selvtilitt og hvis supporterne evner å la han starte med blanke ark så kan han være keepern vi trenger. Nå får han også en ny keepertrener som kan justere og gi ny gnist. Men tror nok at Meslier forsvinner og det blir sagt at det skal inn en ny keeper.

Pr i dag klarer jeg ikke å se så svart på det. Ting går litt treigt, men det trenger ikke bety noe som helst. I verste fall får vi en litt trig start på sesongen. Men 46 kamper og hvert eneste år i CC ser vi lag med enorme klatringer på tabellen.

Ny eiere. Brentford sin sportsdirektør er linket, rensker i stallen, Farke og teamet. Skjer noe positivt også.

Må også huske på at CC klubbene har hatt lenger ferie da PL sesonge nvarte noen uker lenger. Leicester tapte mot et league one lag i går. Mens jeg ser flere går i svartmalingsmodus fordi vi tapte mot Man Utd med mange unggutter i går. Et lag med unggutter som er samspilte etter flere år sammen. At vi ikke helt får ting til å flyte etter 5 fellestreninger med Farke der hovedfokuset på treningene har vært det fysiske og tekniske som han sier.

At vi ikke er samspilte tror jeg ikke trenger å bety alt Er det positivitet og god stemmning i gruppa så er det lettere å tilpasse seg. I fjor var det noe grums innad i klubben som påvirket. Må ha vært det. Tror ikke det handler om tapermentalitet eller noe annet. Trives ikke folk så klarer ingen å prestere sitt beste. Så enkelt er det. Vi har mange gode fotballspillere i klubben og jeg har stor tro på en morsom sesong. Kanskje jeg er for optimistisk, men jeg er heller ikke veldig lei meg for å spille i CC. Syntes faktisk de sesongene vi lå i toppen der var morsommere enn 80 % av tiden i PL - Jeg er fornøyd med topp 5 og evt PO finale - Maks antall kamper :)
« Siste redigering: Juli 13, 2023, 10:36:54 av Eriksen55 »

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8508 på: Juli 13, 2023, 11:23:05 »
Enig i mye over. Uenig i noe. Rutter scorer ikke over 10 mål. At vi har spillere på topp PL-nivå er jeg heller ikke så sikker på. Og så er jeg livredd det med tapermentalitet.
 

peacock

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8509 på: Juli 13, 2023, 11:42:09 »
Drøye tre uker til seriestart! Det er jo klinkende klart at vi ikke rekker å samkjøre et lag. Championship er litt "kokos", så det er ikke helt krise om ikke alt er klart i starten av august. Men, jo tidligere rekrutteringen skjer, jo bedre er det. Uansett, spillere som ikke er tiltenkt plass i stallen bør sendes på dør fortest mulig. Ser at dette kan bli et problem...

Cherry

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8510 på: Juli 13, 2023, 11:50:17 »
Ingen VET noe om hvordan vi klarer oss i kommende sesong ennå, men at det blir tøft i Championship vet vi.
Rutter kan utmerket godt score mange mål, vi vet ikke det heller...men tror han er mer i "balanse" - og påstår jo selv at han trives nå...viktig!

Det trengs ett "røsk" i garderoben tror jeg.  Når jeg leste at Bamford ledet treninger på slutten av fjoråret , så tenker jeg at
gamle gutta `kanskje ER "ugresset" i garderoben..  Hvem vet.  Farke vil kjapt se dette med nye øyne, der i gården leser jeg fra uttalelser
av Pukki - der er det disiplin i garderoben.
De som ikke er med, de er mot.  Luk vekk raskt.
Vi må få inn "together, og "side before self "igjen nå............da blir det "Believe" som gjelder. ;)

GaryMac

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8511 på: Juli 13, 2023, 17:14:32 »
Wöber også med låne-klausul?
https://www.leedsallover.com/another-leeds-united-centre-back-could-follow-robin-koch-to-germany-with-loan-clause-report/
Orta (og Radrizani) drar fra en klubb i fullstendig kaos.

Er det noen som vet om dette er vanlig i kontraktene i PL. Har f.eks. Leicester og Southampton sine spillere samme klausuler om billigsalg eller utlån i sine kontrakter?

rd1

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8512 på: Juli 13, 2023, 17:28:01 »
Wöber også med låne-klausul?
https://www.leedsallover.com/another-leeds-united-centre-back-could-follow-robin-koch-to-germany-with-loan-clause-report/
Orta (og Radrizani) drar fra en klubb i fullstendig kaos.

Er det noen som vet om dette er vanlig i kontraktene i PL. Har f.eks. Leicester og Southampton sine spillere samme klausuler om billigsalg eller utlån i sine kontrakter?


Helt utrolig med disse låneklausulene. Vel når jeg tenker meg om, med «mastermind» Orta bak rattet var ingenting utrolig.

Vi står igjen med Bamford, Ayling, Cooper og Dallas som «proven» CCC spillere når sesongen starter? (Og Bamford kan spille ca 15 kamper)
"Who needs Cantona??"

geirsilke

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8513 på: Juli 13, 2023, 18:22:23 »
Har aldri hørt om slike låneklausuler før. Jeg har spilt Football Manager i årevis, og aldri sett det der heller. Nedrykksklausul med et visst beløp er nok vanlig, men ikke mye lavere enn kjøpssummen. Hvis dette stemmer er det utrolig ødeleggende for sommerens overgangsvindu, og gir et fryktelig ettermæle for de som var ansvarlig. Hva blir det neste? Sinisterra til Everton på lån, eventuelt med en opsjon på kjøp så de slipper hvis han flopper/fortsetter å være mye skadet....

morten1966

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8514 på: Juli 13, 2023, 19:35:47 »
I dag er ryktene at Phillips er på vei for 8,5 mill pund. Dårlig nytt for Cresswell vil jeg tenke. 46 kamper krever sitt, men med Wøber, Cooper, Struijk og Phillips blir det tøft for Cresswell.

Du skal ikke se bort i fra at Wøber og/eller Struijk er tiltenkt en rolle på backen.
Wøber kan også brukes på defensiv midtbane.
Cooper er vel ofte ute med skade eller suspensjon og..

Hold for all del Struijk borte fra laget da!!

Sterland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8515 på: Juli 13, 2023, 21:24:01 »
Har aldri hørt om slike låneklausuler før. Jeg har spilt Football Manager i årevis, og aldri sett det der heller. Nedrykksklausul med et visst beløp er nok vanlig, men ikke mye lavere enn kjøpssummen. Hvis dette stemmer er det utrolig ødeleggende for sommerens overgangsvindu, og gir et fryktelig ettermæle for de som var ansvarlig. Hva blir det neste? Sinisterra til Everton på lån, eventuelt med en opsjon på kjøp så de slipper hvis han flopper/fortsetter å være mye skadet....
Orta har trukket det et hakk lengre enn Football Manager. Han og resten av styret har satt hele økonomien i spill, med kontrakter basert på skyhøy risiko. Rodrigo, Koch og Llorente blir signet ved opprykk, og å legge inn en slik klausul i kontrakten er med vanvittig risiko, når vi ser ift sannsynligheten for snarlig nedrykk. Spillerne som ble handlet før forrige sesong fikk også en slik klausul, og mtp hvor nær vi var å rykke ned året før, så er igjen risikoen skyhøy for klubben. Når de til og med klarer å bake inn dette til Wöber, som blir signert når vi ligger langt nede i sumpen så er det på kanten til økonomisk kriminalitet. Totalt sett en vanvittig risiko for Leeds, ingen for Orta. Orta fikk fyken pga elendige sportslige resultater, signerer for Sevilla. Hva gjør flatlusa da, jo han flyr etter Rodrigo som har en klausul i kontrakten om å gå så og si gratis ved nedrykk… Fyren er i beste fall fullstendig inkompetent. 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8516 på: Juli 13, 2023, 21:49:43 »
Har aldri hørt om slike låneklausuler før. Jeg har spilt Football Manager i årevis, og aldri sett det der heller. Nedrykksklausul med et visst beløp er nok vanlig, men ikke mye lavere enn kjøpssummen. Hvis dette stemmer er det utrolig ødeleggende for sommerens overgangsvindu, og gir et fryktelig ettermæle for de som var ansvarlig. Hva blir det neste? Sinisterra til Everton på lån, eventuelt med en opsjon på kjøp så de slipper hvis han flopper/fortsetter å være mye skadet....
Orta har trukket det et hakk lengre enn Football Manager. Han og resten av styret har satt hele økonomien i spill, med kontrakter basert på skyhøy risiko. Rodrigo, Koch og Llorente blir signet ved opprykk, og å legge inn en slik klausul i kontrakten er med vanvittig risiko, når vi ser ift sannsynligheten for snarlig nedrykk. Spillerne som ble handlet før forrige sesong fikk også en slik klausul, og mtp hvor nær vi var å rykke ned året før, så er igjen risikoen skyhøy for klubben. Når de til og med klarer å bake inn dette til Wöber, som blir signert når vi ligger langt nede i sumpen så er det på kanten til økonomisk kriminalitet. Totalt sett en vanvittig risiko for Leeds, ingen for Orta. Orta fikk fyken pga elendige sportslige resultater, signerer for Sevilla. Hva gjør flatlusa da, jo han flyr etter Rodrigo som har en klausul i kontrakten om å gå så og si gratis ved nedrykk… Fyren er i beste fall fullstendig inkompetent.

Eg tviler på at Orta gjør annet enn sportsdirektører flest når de skal lage kontrakter. Tipper utkjøpsklausulen ble trappet ned etter hvert som kontrakten nærmet seg slutten. (Fleks £20m, 16, 12, 7 og nå £3m siste kontraktsår...)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sterland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8517 på: Juli 13, 2023, 22:04:43 »
Har aldri hørt om slike låneklausuler før. Jeg har spilt Football Manager i årevis, og aldri sett det der heller. Nedrykksklausul med et visst beløp er nok vanlig, men ikke mye lavere enn kjøpssummen. Hvis dette stemmer er det utrolig ødeleggende for sommerens overgangsvindu, og gir et fryktelig ettermæle for de som var ansvarlig. Hva blir det neste? Sinisterra til Everton på lån, eventuelt med en opsjon på kjøp så de slipper hvis han flopper/fortsetter å være mye skadet....
Orta har trukket det et hakk lengre enn Football Manager. Han og resten av styret har satt hele økonomien i spill, med kontrakter basert på skyhøy risiko. Rodrigo, Koch og Llorente blir signet ved opprykk, og å legge inn en slik klausul i kontrakten er med vanvittig risiko, når vi ser ift sannsynligheten for snarlig nedrykk. Spillerne som ble handlet før forrige sesong fikk også en slik klausul, og mtp hvor nær vi var å rykke ned året før, så er igjen risikoen skyhøy for klubben. Når de til og med klarer å bake inn dette til Wöber, som blir signert når vi ligger langt nede i sumpen så er det på kanten til økonomisk kriminalitet. Totalt sett en vanvittig risiko for Leeds, ingen for Orta. Orta fikk fyken pga elendige sportslige resultater, signerer for Sevilla. Hva gjør flatlusa da, jo han flyr etter Rodrigo som har en klausul i kontrakten om å gå så og si gratis ved nedrykk… Fyren er i beste fall fullstendig inkompetent.

Eg tviler på at Orta gjør annet enn sportsdirektører flest når de skal lage kontrakter. Tipper utkjøpsklausulen ble trappet ned etter hvert som kontrakten nærmet seg slutten. (Fleks £20m, 16, 12, 7 og nå £3m siste kontraktsår...)
Gudene vet, det er spekulasjoner.. men utlånsklausulene blir utnyttet til det fulle, Rodrigo forsvinner for ingen ting er et faktum. Overraskelsen er at nedrykket ikke bare er en katastrofe ift manglende inntekter, men alt hva vi har investert i spillere er også potensielt borte.. Vi vet alle hva som har skjedd med spillere som er lånt ut, men opsjon på kjøp. Det skjer sjelden, og aldri til en i utgangspunktet fornuftig pris. En ledelse fullstendig uten kompetanse på drift av en fotballklubb.

GaryMac

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8518 på: Juli 14, 2023, 10:11:26 »
Har aldri hørt om slike låneklausuler før. Jeg har spilt Football Manager i årevis, og aldri sett det der heller. Nedrykksklausul med et visst beløp er nok vanlig, men ikke mye lavere enn kjøpssummen. Hvis dette stemmer er det utrolig ødeleggende for sommerens overgangsvindu, og gir et fryktelig ettermæle for de som var ansvarlig. Hva blir det neste? Sinisterra til Everton på lån, eventuelt med en opsjon på kjøp så de slipper hvis han flopper/fortsetter å være mye skadet....
Orta har trukket det et hakk lengre enn Football Manager. Han og resten av styret har satt hele økonomien i spill, med kontrakter basert på skyhøy risiko. Rodrigo, Koch og Llorente blir signet ved opprykk, og å legge inn en slik klausul i kontrakten er med vanvittig risiko, når vi ser ift sannsynligheten for snarlig nedrykk. Spillerne som ble handlet før forrige sesong fikk også en slik klausul, og mtp hvor nær vi var å rykke ned året før, så er igjen risikoen skyhøy for klubben. Når de til og med klarer å bake inn dette til Wöber, som blir signert når vi ligger langt nede i sumpen så er det på kanten til økonomisk kriminalitet. Totalt sett en vanvittig risiko for Leeds, ingen for Orta. Orta fikk fyken pga elendige sportslige resultater, signerer for Sevilla. Hva gjør flatlusa da, jo han flyr etter Rodrigo som har en klausul i kontrakten om å gå så og si gratis ved nedrykk… Fyren er i beste fall fullstendig inkompetent.

Eg tviler på at Orta gjør annet enn sportsdirektører flest når de skal lage kontrakter. Tipper utkjøpsklausulen ble trappet ned etter hvert som kontrakten nærmet seg slutten. (Fleks £20m, 16, 12, 7 og nå £3m siste kontraktsår...)
Gudene vet, det er spekulasjoner.. men utlånsklausulene blir utnyttet til det fulle, Rodrigo forsvinner for ingen ting er et faktum. Overraskelsen er at nedrykket ikke bare er en katastrofe ift manglende inntekter, men alt hva vi har investert i spillere er også potensielt borte.. Vi vet alle hva som har skjedd med spillere som er lånt ut, men opsjon på kjøp. Det skjer sjelden, og aldri til en i utgangspunktet fornuftig pris. En ledelse fullstendig uten kompetanse på drift av en fotballklubb.
Vi er rimelig avhengig av å rykke rett opp igjen, slik at vi får tilbake et ordentlig eierskap til disse spillerne. Da kan vi i det minste få noen pund for dem ved salg. Hvis ikke kan blir de vel bare værende på ulike utlån fram til kontraktene går ut. Koch har vi jo allerede mistet....

Andersen

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8519 på: Juli 14, 2023, 12:51:17 »
Tror Farke gjør det lurt å bruke de eldre og mer rutinerte spillerene på laget nå når sesongen begynner snart. Men det skal sies at ungutta Farke har tatt opp i stallen har fått en del kamper på seg gjennom spill i Championship forrige sesong. Selv om det for noen var med blandet hell. Bare vi får avklart eierforholdet nå får nok penga bein å gå på ang spillerkjøp. Farke vet hvilke spillere som må inn på laget for å styrke det.