Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26  (Lest 1497914 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9000 på: August 10, 2023, 15:26:07 »
Er det noe eg har lært gjennom årene så er det at svæært få spillere er uerstattelige. Det skjer selvsagt at salg svekker oss. Men det handler m hvem som kommer inn - og hvordan manageren forvalter talent. Kroneksempelet for meg er da Sheridan forsvant.

I sum ble vi likevel styrket og Sgt Wilko’s Barmy Army oppstod.

Så eg er spent på spillerstallen pr 2.9.2023 og ha tro på at vi vil være konkurransedyktige.

Du har rett i at det er ytterst få uerstattelige spillere. Vi snakker vel sikkert da en spiller pr generasjon maks, litt som Spurs-fansen gjennomgår i disse dager.

Problemet for Leeds' del, er at vi har en klar deadline. Fallskjermen etter nedrykket utgjør en fallende prosentandel av garanterte TV-inntekter og denne faller raskt. Første sesong er den på rundt 60-65% og i sesong tre utgjør den vel 20-25% og de fleste klubbene som går ned, begynner å havne i trøbbel om de ikke går opp i løpet av de to første åra. Da må man begynne å kutte kostnader ytterligere og man blir en av mange i divisjonen og ikke et "PL-dopa" lag med klare økonomiske fordeler.

Jeg vil påstå at de som ikke klarer å rykke opp igjen i løpet av disse to, maks tre åra, fort kan være enda dårligere stilt grunnet omfattende kostnadskutt, kontra lag hvor økonomien går rundt og man har bedre oversikt over satsingsevne. Med andre ord, da blir det en kjempejobb å snu skuta igjen. Så vil Leeds alltid ha en fordel i å være en stor klubb med høy interesse fra publikum og TV.

Likevel, når man når låner bort, gir bort eller selger sine eiendeler til underpris. Eller kanskje er det bedre å si at det er den reelle prisen på spillere man betalte overpris for i fjor og tidligere, så trenger man ikke Halgeir Kvadsheim for å fortelle at det er økonomisk ugunstig, for å si det mildt.

Jeg stiller igjen det åpne spørsmålet om gevinsten på Adams-salget gir økt spillerom på transfermarkedet, eller om det bare betyr at vi er 8 millioner nærmere å komme oss innenfor P&S-reglementet. Forskjellen er helt enorm.

Inntil vinduet stenger tror (håper) jeg vi ligger og vaker rundt "null". Altså at vi må selge for å kjøpe, men at vi dermed kan kjøpe. I motsatt fall ville vi vel ikke vært i ferd med å signere Max Aarons. Uavhengig av dette, så er det ytterst liten tvil om at for hver førstelagsspiller som forsvinner, så blir den jobben større og større. Og for de aller fleste av - nå snart - dusinet spillere som har forsvunnet, er det lite å tjene i henhold til reglementet, utover den lønna som er spart. Som igjen da, i alle fall delvis, vil spises opp av erstattere. Der hvor nevnte Spurs ser ut til å miste en enkeltspiller, om enn et klubbikon, så kan stallen som helhet forsterkes for pengene. Man har heller ikke det irriterende kravet om å måtte rykke opp igjen hengende over seg, selv om man kanskje kan sammenligne delvis med at klubben som aldri vinner helst skal spille i CL.

På sikt, etter et nylig besøk til Dyreparken, kan man sitere Sabeltann og si: 'Vi kommer alltid tilbake', men sist tok det halvannet tiår og et geni av en trener. Og vi trodde vel egentlig at ting så ganske bra ut denne gangen og vi hadde lært av feila?

De samme feila ble ikke nødvendigvis gjort denne gangen, men at klubben rykket ned og blir så ribbet for alt av spillere er faretruende likt 2004. Innlegget blir litt negativ her nå, men jeg merker at jeg vaker mellom optimist og pessimist i disse dager. Svaret på hvilken side jeg detter ned på til slutt, har jeg vel ikke før i starten av september.
« Siste redigering: August 10, 2023, 15:31:06 av Dennis »
Marching on together!

Neo

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9001 på: August 10, 2023, 15:28:27 »
Påtagelig å registrere at det stort sett er de ikke-engelske spillerne som forlater skuta.
Klausul eller ikke-klausul i kontrakten.

Formoder klubben reflekterer og evaluerer nøye over dette, når Farke & Co skal bygge nytt.

Greit nok at det er mulig å kjøpe disse spillerne "billigere" på kontinentet, enn mer homegrown spillere.
Men i et mer helhetlig regnestykke - hvor vi nå ser den kjipe downside med masseflukt og lite penger inn - så koster denne policyen en del mer enn den smaker.
Takke meg heller til å kjøpe litt dyrere engelsk, og samtidig vite du da (stort sett) har spillere i kategorien "the right stuff", har innstilling og holdning på plass, og ikke minst kjenner fotballkulturen slik vi ønsker/forventer.

Når både Adams og Gnonto trolig løper ut porten snart, så topper det bare hele elendigheten vi har hatt av spillerlogistikk det siste året.

Det positive nå er at det bare kan gå èn vei videre.
Ser frem til noen gode innkjøp i nær fremtid!

MOT


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9002 på: August 10, 2023, 16:23:45 »
Er det noe eg har lært gjennom årene så er det at svæært få spillere er uerstattelige. Det skjer selvsagt at salg svekker oss. Men det handler m hvem som kommer inn - og hvordan manageren forvalter talent. Kroneksempelet for meg er da Sheridan forsvant.

I sum ble vi likevel styrket og Sgt Wilko’s Barmy Army oppstod.

Så eg er spent på spillerstallen pr 2.9.2023 og ha tro på at vi vil være konkurransedyktige.

Du har rett i at det er ytterst få uerstattelige spillere. Vi snakker vel sikkert da en spiller pr generasjon maks, litt som Spurs-fansen gjennomgår i disse dager.

Problemet for Leeds' del, er at vi har en klar deadline. Fallskjermen etter nedrykket utgjør en fallende prosentandel av garanterte TV-inntekter og denne faller raskt. Første sesong er den på rundt 60-65% og i sesong tre utgjør den vel 20-25% og de fleste klubbene som går ned, begynner å havne i trøbbel om de ikke går opp i løpet av de to første åra. Da må man begynne å kutte kostnader ytterligere og man blir en av mange i divisjonen og ikke et "PL-dopa" lag med klare økonomiske fordeler.

Jeg vil påstå at de som ikke klarer å rykke opp igjen i løpet av disse to, maks tre åra, fort kan være enda dårligere stilt grunnet omfattende kostnadskutt, kontra lag hvor økonomien går rundt og man har bedre oversikt over satsingsevne. Med andre ord, da blir det en kjempejobb å snu skuta igjen. Så vil Leeds alltid ha en fordel i å være en stor klubb med høy interesse fra publikum og TV.

Likevel, når man når låner bort, gir bort eller selger sine eiendeler til underpris. Eller kanskje er det bedre å si at det er den reelle prisen på spillere man betalte overpris for i fjor og tidligere, så trenger man ikke Halgeir Kvadsheim for å fortelle at det er økonomisk ugunstig, for å si det mildt.

Jeg stiller igjen det åpne spørsmålet om gevinsten på Adams-salget gir økt spillerom på transfermarkedet, eller om det bare betyr at vi er 8 millioner nærmere å komme oss innenfor P&S-reglementet. Forskjellen er helt enorm.

Inntil vinduet stenger tror (håper) jeg vi ligger og vaker rundt "null". Altså at vi må selge for å kjøpe, men at vi dermed kan kjøpe. I motsatt fall ville vi vel ikke vært i ferd med å signere Max Aarons. Uavhengig av dette, så er det ytterst liten tvil om at for hver førstelagsspiller som forsvinner, så blir den jobben større og større. Og for de aller fleste av - nå snart - dusinet spillere som har forsvunnet, er det lite å tjene i henhold til reglementet, utover den lønna som er spart. Som igjen da, i alle fall delvis, vil spises opp av erstattere. Der hvor nevnte Spurs ser ut til å miste en enkeltspiller, om enn et klubbikon, så kan stallen som helhet forsterkes for pengene. Man har heller ikke det irriterende kravet om å måtte rykke opp igjen hengende over seg, selv om man kanskje kan sammenligne delvis med at klubben som aldri vinner helst skal spille i CL.

På sikt, etter et nylig besøk til Dyreparken, kan man sitere Sabeltann og si: 'Vi kommer alltid tilbake', men sist tok det halvannet tiår og et geni av en trener. Og vi trodde vel egentlig at ting så ganske bra ut denne gangen og vi hadde lært av feila?

De samme feila ble ikke nødvendigvis gjort denne gangen, men at klubben rykket ned og blir så ribbet for alt av spillere er faretruende likt 2004. Innlegget blir litt negativ her nå, men jeg merker at jeg vaker mellom optimist og pessimist i disse dager. Svaret på hvilken side jeg detter ned på til slutt, har jeg vel ikke før i starten av september.

Eg opplever vel at Leeds nå bevisst er forsiktige mht FFP/P&S. Her satses ikke alt på én sesong. Radrizzani hadde jo i starten en lignende tilnærming, mens han i opprykkssesongen ‘satset alt’, hadde det ikke gått veien da hadde det blitt reduksjoner i satsing både her og der. Foreløpig er 49ersE forsiktige. Desperasjonen kommer evt senere. Og slik er det jo stadig. Noen satser og lykkes. Noen feiler og må betale dyrt for det i de kommende sesongene.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9003 på: August 10, 2023, 16:37:41 »
Mht utlånsklausulene og debatten rundt det. Syns Leedsfan75 gir litt perspektiver her:
For the players to accept a cut of 50% of their wages if relegated you have to give them something, Orta gave them an escape plan.
Have you ever thought about the scenario this summer if all of them were still here on FULL wages?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

karaba

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9004 på: August 10, 2023, 16:46:44 »
Mht utlånsklausulene og debatten rundt det. Syns Leedsfan75 gir litt perspektiver her:
For the players to accept a cut of 50% of their wages if relegated you have to give them something, Orta gave them an escape plan.
Have you ever thought about the scenario this summer if all of them were still here on FULL wages?
Men hvordan fungerer utlånsklausulene. Koch feks er jo ute av kontrakt når han kommer tilbake og kan gå gratis.
Kan en spiller forlange å bli lånt ut flere sesonger på rad og til slutt gå som free-agent hvis vi ikke rykker opp?


Sent from my iPhone using Tapatalk

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9005 på: August 10, 2023, 16:49:05 »
Pete O'Rourke
@SportsPeteO
Leeds are expected to finalise the loan signing of Tottenham defender Joe Rodon later today. #LUFC #THFC


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9006 på: August 10, 2023, 16:50:41 »
Phil Hay
@PhilHay_
Willy Gnonto back in training today as Daniel Farke says the forward’s still in his plans.

Expectation is that he’ll be in the squad to play Birmingham. Leeds United remain very resistant to a sale.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9007 på: August 10, 2023, 16:53:25 »
Phil Hay
@PhilHay_
Willy Gnonto back in training today as Daniel Farke says the forward’s still in his plans.

Expectation is that he’ll be in the squad to play Birmingham. Leeds United remain very resistant to a sale.


auren
Det er jo kontraktsbrudd om han nekter å spille/trene…

Så her må jo bare Willy stille - han har signert denne kontrakta.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9008 på: August 10, 2023, 16:58:42 »
Kjørte Orta den Boro varianten i Leeds, Dennis?
De satt godt fast i spindelsvevet flere år etter hans finurlig høyrisiko transferlogistikk.

Ellers håper jeg vi går tilbake til side before selves. En 19 åring med 14-15 kamper kan ikke ha noe vei tilbake etter det som nå har skjedd.
Heller en stall med folk som vil og gir alt enn 2-3 flashy spillere som kanskje kan bli verdensstjerner men som kjører sitt eget løp.
Mens vi venter på en slagkraftig enhet med riktig ingredienser så har vi ihverfall fått en ordentlig manager. Blitt helt solgt på fyren.
Deilig med valuta for pengene og ikke dette blonsterspråket vi måtte bevitne på denne tiden i fjor fra trener og styrerom.

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9009 på: August 10, 2023, 17:04:21 »
Kjørte Orta den Boro varianten i Leeds, Dennis?
De satt godt fast i spindelsvevet flere år etter hans finurlig høyrisiko transferlogistikk.

Ellers håper jeg vi går tilbake til side before selves. En 19 åring med 14-15 kamper kan ikke ha noe vei tilbake etter det som nå har skjedd.
Heller en stall med folk som vil og gir alt enn 2-3 flashy spillere som kanskje kan bli verdensstjerner men som kjører sitt eget løp.
Mens vi venter på en slagkraftig enhet med riktig ingredienser så har vi ihverfall fått en ordentlig manager. Blitt helt solgt på fyren.
Deilig med valuta for pengene og ikke dette blonsterspråket vi måtte bevitne på denne tiden i fjor fra trener og styrerom.

Kjenner ikke til Boro-tida hans, utover at han dro derfra uten å være en populær kar der. Forstår at han var godt likt av sine medarbeidere i Leeds, så kan godt være at han er en fin fyr privat. Men stallen han satt sammen og oppførselen på tribunene har jeg lite til overs for.

Når det gjelder lønnskutt og "en vei ut", som Asbjørn påpeker, så kan man tolke det i to retninger. "Hva om de var her på full lønn"? Ja det hadde ikke vært noe bedre, men hva om man kunne vært i posisjon til å kreve 50 millioner for spillerne sine og kun det lik Soton og Leicester.

På den andre siden, for å kunne det måtte vi ha rekruttert spillere av en helt annen kvalitet i fjor. Ganske merkelig å tenke på at det som virket dyrt for Lavia i fjor, ender opp med å bli en gevinst på 30-35 millioner pund for et lag som rykket ned. Kontra en haug med spillere som kostet det samme eller dobbelt så mye og kun Rutter er igjen. De øvrige har vi ikke fått noe for. Rekrutteringen til Leeds hadde et ønske om å kjøpe objekter som kunne stige i pris og selges dyrt. Vi henter i stedet spillere til en for dyr sum gitt spillerne.

Vi har ikke bare ikke mulighet til å selge spillerne gitt utlånsklausulene. Vi har faktisk ikke RÅD til å selge de, med tanke på FFP. Om ett år dukker problemet opp igjen for Roca, Kristensen, Wøber og Aaronson. Ingen god situasjon vi ar satt oss selv i.

Likevel, om de hadde vært her umotivert og på full lønn, hadde det vært enda verre. Så på den måten er det bra at Orta hadde en exit plan for spillerne, men samtidig var det han som henta de inn. Noe positivt er det uansett ikke. Bare bittelitt mindre ille.

Det er ikke positivt å betale dusinvis av millioner av pund i sommer og neste år, på spillere som har bidratt til at klubben er i denne divisjonen og som har stukket av så raskt det lar seg gjøre. Uansett hvordan man vrir eller vender på det er det ikke gunstig å betale i dyre dommer på eiendeler man ikke har. Det er der vi er pt.

Når det gjelder ankomster, så er jeg helt enig. Heller spillere som er motivert og gir alt, enn spillere som på papiret kunne vært bedre og ikke gidder. Vi kan i grunn kun kreve full innsats. Det er jo derfor spillere som Berardi og Andy Hughes blir godt likt, tross at de ikke var verdens beste fotballspillere.
« Siste redigering: August 10, 2023, 17:15:23 av Dennis »
Marching on together!

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9010 på: August 10, 2023, 17:30:41 »
Kjørte Orta den Boro varianten i Leeds, Dennis?
De satt godt fast i spindelsvevet flere år etter hans finurlig høyrisiko transferlogistikk.

Ellers håper jeg vi går tilbake til side before selves. En 19 åring med 14-15 kamper kan ikke ha noe vei tilbake etter det som nå har skjedd.
Heller en stall med folk som vil og gir alt enn 2-3 flashy spillere som kanskje kan bli verdensstjerner men som kjører sitt eget løp.
Mens vi venter på en slagkraftig enhet med riktig ingredienser så har vi ihverfall fått en ordentlig manager. Blitt helt solgt på fyren.
Deilig med valuta for pengene og ikke dette blonsterspråket vi måtte bevitne på denne tiden i fjor fra trener og styrerom.

Kjenner ikke til Boro-tida hans, utover at han dro derfra uten å være en populær kar der. Forstår at han var godt likt av sine medarbeidere i Leeds, så kan godt være at han er en fin fyr privat. Men stallen han satt sammen og oppførselen på tribunene har jeg lite til overs for.

Når det gjelder lønnskutt og "en vei ut", som Asbjørn påpeker, så kan man tolke det i to retninger. "Hva om de var her på full lønn"? Ja det hadde ikke vært noe bedre, men hva om man kunne vært i posisjon til å kreve 50 millioner for spillerne sine og kun det lik Soton og Leicester.

På den andre siden, for å kunne det måtte vi ha rekruttert spillere av en helt annen kvalitet i fjor. Ganske merkelig å tenke på at det som virket dyrt for Lavia i fjor, ender opp med å bli en gevinst på 30-35 millioner pund for et lag som rykket ned. Kontra en haug med spillere som kostet det samme eller dobbelt så mye og kun Rutter er igjen. De øvrige har vi ikke fått noe for. Rekrutteringen til Leeds hadde et ønske om å kjøpe objekter som kunne stige i pris og selges dyrt. Vi henter i stedet spillere til en for dyr sum gitt spillerne.

Vi har ikke bare ikke mulighet til å selge spillerne gitt utlånsklausulene. Vi har faktisk ikke RÅD til å selge de, med tanke på FFP. Om ett år dukker problemet opp igjen for Roca, Kristensen, Wøber og Aaronson. Ingen god situasjon vi ar satt oss selv i.

Likevel, om de hadde vært her umotivert og på full lønn, hadde det vært enda verre. Så på den måten er det bra at Orta hadde en exit plan for spillerne, men samtidig var det han som henta de inn. Noe positivt er det uansett ikke. Bare bittelitt mindre ille.

Det er ikke positivt å betale dusinvis av millioner av pund i sommer og neste år, på spillere som har bidratt til at klubben er i denne divisjonen og som har stukket av så raskt det lar seg gjøre. Uansett hvordan man vrir eller vender på det er det ikke gunstig å betale i dyre dommer på eiendeler man ikke har. Det er der vi er pt.

Når det gjelder ankomster, så er jeg helt enig. Heller spillere som er motivert og gir alt, enn spillere som på papiret kunne vært bedre og ikke gidder. Vi kan i grunn kun kreve full innsats. Det er jo derfor spillere som Berardi og Andy Hughes blir godt likt, tross at de ikke var verdens beste fotballspillere.
Ble det ikke signert ny kontrakt med Llorente i vinter fordi Leeds så en dreining i markedet mot at stoppere med de karakteristikkene ville på sikt være vanskelig å få tak i? Altså selgers marked?

Det ble vel jobbet febrilsk med Kochs kontrakt og, men teamet rundt spiller så vel hvilket fantastiske kort de fikk på hånden da vi som klubb styrte mot avgrunnen?

Mulig det er noe ukorrekt dette fra min side.
Jeg merker jeg blir litt matt, men interessant å lese dine innlegg om dagen.

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9011 på: August 10, 2023, 17:35:56 »
Fabrizio Romano
@FabrizioRomano
Willy Gnonto wants Everton move since July and he hasn’t changed his position. Priority is to join #EFC this summer 🔵

The agreement on personal terms is on five year deal — that’s why Gnonto did not make himself available for Leeds.

Everton, on it with Leeds as per
@ElBobble

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9012 på: August 10, 2023, 17:53:38 »
Gnonto har blitt høy på seg selv. Så forbanna god er han ikke. Når han i tillegg velger å rasere forholdet til klubben og supporterne på denne måten kan han råtne bort på junior-laget for alt jeg bryr meg om inntil noen betaler det klubben vil ha.

Som jeg sa i en tidligere post, tar Summerville hver dag hele uka over Gnonto. Da ser det ut til at Adams, Gnonto og sannsynligvis JH forsvinner. Så lenge vi får inn cash som injectes rett i nye spillerinvesteringer er jeg happy.

Nå vet vi ikke alt rundt hva som har skjedd da.

Om Gnonto har bedt om å få stå over mot et så svakt lag for å ikke bli skadet eller banned i cupen om han selges syntes jeg er fair. Nektet, spurt, felles interesse… Det er mange varianter her.

Men som sagt, hva som har blitt sagt og gjort vet vi ikke.

Spiller han neste og gjør en like god jobb som sist så bryr ikke jeg meg.

Gnonto er en jeg absolutt håper blir. Udiskutabelt talent og vil bøtte inn målpoeng i år. Er jo en grunn til at PL og Serie A klubber ønsker han.

Spillenekt er vel aldri noe positivt uansett, så sant det ikke er personlig anliggender. Jeg forstår at han vil unngå skader og presse på for overgang, men det er jo en ren egoistisk handling og ikke noe som gagner klubben på noe som helst hvis. Ser liten grunn til å forsvare noen handling med "hva som kan ligge bak".

Side before self er ikke noe Willy står for og da er det vel også greit at han slipper å være her. Nok et skuldertrekk i klubbens historie.

Trist det. Premier League var tidlig for han, men jeg tror han kunne blitt strålende i Championship. Den gang ei.

Nekter han å spille er jeg villig til å la han råtne på rot. Men cupkamp mot Shrewsbury og han slapp å spille etter en forespørsel så er det til å leve med.

Forventer at han trener og kjører for fullt fra i dag. Nekter han å spille neste så handler det kun om å få mest mulig penger for han!

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9013 på: August 10, 2023, 18:05:30 »
Kjørte Orta den Boro varianten i Leeds, Dennis?
De satt godt fast i spindelsvevet flere år etter hans finurlig høyrisiko transferlogistikk.

Ellers håper jeg vi går tilbake til side before selves. En 19 åring med 14-15 kamper kan ikke ha noe vei tilbake etter det som nå har skjedd.
Heller en stall med folk som vil og gir alt enn 2-3 flashy spillere som kanskje kan bli verdensstjerner men som kjører sitt eget løp.
Mens vi venter på en slagkraftig enhet med riktig ingredienser så har vi ihverfall fått en ordentlig manager. Blitt helt solgt på fyren.
Deilig med valuta for pengene og ikke dette blonsterspråket vi måtte bevitne på denne tiden i fjor fra trener og styrerom.

Kjenner ikke til Boro-tida hans, utover at han dro derfra uten å være en populær kar der. Forstår at han var godt likt av sine medarbeidere i Leeds, så kan godt være at han er en fin fyr privat. Men stallen han satt sammen og oppførselen på tribunene har jeg lite til overs for.

Når det gjelder lønnskutt og "en vei ut", som Asbjørn påpeker, så kan man tolke det i to retninger. "Hva om de var her på full lønn"? Ja det hadde ikke vært noe bedre, men hva om man kunne vært i posisjon til å kreve 50 millioner for spillerne sine og kun det lik Soton og Leicester.

På den andre siden, for å kunne det måtte vi ha rekruttert spillere av en helt annen kvalitet i fjor. Ganske merkelig å tenke på at det som virket dyrt for Lavia i fjor, ender opp med å bli en gevinst på 30-35 millioner pund for et lag som rykket ned. Kontra en haug med spillere som kostet det samme eller dobbelt så mye og kun Rutter er igjen. De øvrige har vi ikke fått noe for. Rekrutteringen til Leeds hadde et ønske om å kjøpe objekter som kunne stige i pris og selges dyrt. Vi henter i stedet spillere til en for dyr sum gitt spillerne.

Vi har ikke bare ikke mulighet til å selge spillerne gitt utlånsklausulene. Vi har faktisk ikke RÅD til å selge de, med tanke på FFP. Om ett år dukker problemet opp igjen for Roca, Kristensen, Wøber og Aaronson. Ingen god situasjon vi ar satt oss selv i.

Likevel, om de hadde vært her umotivert og på full lønn, hadde det vært enda verre. Så på den måten er det bra at Orta hadde en exit plan for spillerne, men samtidig var det han som henta de inn. Noe positivt er det uansett ikke. Bare bittelitt mindre ille.

Det er ikke positivt å betale dusinvis av millioner av pund i sommer og neste år, på spillere som har bidratt til at klubben er i denne divisjonen og som har stukket av så raskt det lar seg gjøre. Uansett hvordan man vrir eller vender på det er det ikke gunstig å betale i dyre dommer på eiendeler man ikke har. Det er der vi er pt.

Når det gjelder ankomster, så er jeg helt enig. Heller spillere som er motivert og gir alt, enn spillere som på papiret kunne vært bedre og ikke gidder. Vi kan i grunn kun kreve full innsats. Det er jo derfor spillere som Berardi og Andy Hughes blir godt likt, tross at de ikke var verdens beste fotballspillere.
Ble det ikke signert ny kontrakt med Llorente i vinter fordi Leeds så en dreining i markedet mot at stoppere med de karakteristikkene ville på sikt være vanskelig å få tak i? Altså selgers marked?

Det ble vel jobbet febrilsk med Kochs kontrakt og, men teamet rundt spiller så vel hvilket fantastiske kort de fikk på hånden da vi som klubb styrte mot avgrunnen?

Mulig det er noe ukorrekt dette fra min side.
Jeg merker jeg blir litt matt, men interessant å lese dine innlegg om dagen.

Jo takk, men selvsagt kun min subjektive oppfatning og antakelser.

De kontraktene der kan man jo bare spekulere i. Koch er greit, men Llorentes var helt merkelig. En spiller de ønsket ut fikk lenger kontrakt og det var visstnok en opsjon som tilsa at Roma kumme få han for halv pris om Leeds gikk ned. Hvorfor forhandle fram slikt??

Det kan jo være at den nye kontrakta var for å innlemme en utlånsklausul der også. Hvem vet? Ulogisk å binde en spiller man ønsker vekk til en lenger kontrakt.

Blir matt selv og skal spare meg for å dele mer direkte negativt nå. Jeg har fått fram mine bekymringer.

Lever også i håpet om at vi faller ned på riktig side i september, men for hver dag som går og spiller som forlater klubben blir håpet mitt litt og litt mindre.
Marching on together!

Jostein.

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9014 på: August 10, 2023, 18:14:51 »
Fabrizio Romano
@FabrizioRomano
Willy Gnonto wants Everton move since July and he hasn’t changed his position. Priority is to join #EFC this summer 🔵

The agreement on personal terms is on five year deal — that’s why Gnonto did not make himself available for Leeds.

Everton, on it with Leeds as per
@ElBobble

Håper de skipper han rett ut, satse på vi får godt betalt og at Everton rykker ned.
Leeds Carajo!

Pettersen97

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9015 på: August 10, 2023, 18:20:43 »
Fabrizio Romano
@FabrizioRomano
Willy Gnonto wants Everton move since July and he hasn’t changed his position. Priority is to join #EFC this summer 🔵

The agreement on personal terms is on five year deal — that’s why Gnonto did not make himself available for Leeds.

Everton, on it with Leeds as per
@ElBobble

Håper de skipper han rett ut, satse på vi får godt betalt og at Everton rykker ned.

Leeds må for all del ikke gi etter. Som en Leeds fan skrev på Twitter. Gnonto har kontrakt til 2027, er ikke av de aller best betalte og har flere landskamper på ryggen enn Romeo Lavia i Saints. Og Southampton har ikke godtatt bud på Lavia på £45 mill.
The Mighty Whites

RoarG

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9016 på: August 10, 2023, 18:33:56 »
Det er ingen grunn til å gi etter for Gnontos ønsker. Han har kontrakt til 2027. La være å ta han ut på laget i 4-5 måneder, så får vi se hvor attraktiv han gjør seg for andre klubber med den holdningen. Alternativt kan vi ta "en Ben White": "Ja, vi kan selge deg, men da vil vi ha £40 M pund". Kan ikke se at Gnonto kan presse seg ut av klubben fra en kontrakt han selv har underskrevet. Nå kan jo den økonomiske situasjonen være mer prekær enn hva vi vet, men nå vil vel salget av Adams generere en del penger.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

TK20

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9017 på: August 10, 2023, 19:14:55 »
Bare å kvitte seg med Gnonto hvis han vil vekk.

NT

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9018 på: August 10, 2023, 19:54:55 »
Denne ruller nå på twitter, trodde først det var Swanseaspissen - men det er Joe Rodon selvsagt !!

https://twitter.com/LUFC/status/1689695606166667275?s=20

https://twitter.com/LUFC/status/1689698123818418176?s=20
« Siste redigering: August 10, 2023, 20:03:13 av NT »

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9019 på: August 10, 2023, 19:55:03 »
Ny helg på tur og ny seriekamp. Ikke kjøpt noe som helst denne uka heller. Skjønner lite av hva som foregår. Linkes mer ut enn inn. Langt fra tillitsfullt det som skjer i kulissene.
 

stian

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9020 på: August 10, 2023, 20:01:32 »
Denne ruller nå på twitter,  ny mann ??? - eller gammelt bilde ????

https://twitter.com/LUFC/status/1689695606166667275?s=20

Tja, det ligner vel ikke klubben å drive med sånn teasing? Bakfra så det farlig ut som Alioski 😊


Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9021 på: August 10, 2023, 20:03:17 »
Ny helg på tur og ny seriekamp. Ikke kjøpt noe som helst denne uka heller. Skjønner lite av hva som foregår. Linkes mer ut enn inn. Langt fra tillitsfullt det som skjer i kulissene.

Rodon nettopp lansert 😁👌

NT

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9022 på: August 10, 2023, 20:04:05 »
Denne ruller nå på twitter,  ny mann ??? - eller gammelt bilde ????

https://twitter.com/LUFC/status/1689695606166667275?s=20

Tja, det ligner vel ikke klubben å drive med sånn teasing? Bakfra så det farlig ut som Alioski 😊
Blitt inspuirert av Burnley sine videos tenker jeg. Rodon is in !

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9023 på: August 11, 2023, 01:10:59 »
Tror ikke Drameh er en de ønsker å selge. Hvis Byram kan spille vb og Aarons var tiltenkt vb så kan Drameh også. Kom inn som vb i går og spilte det også i preseason. Tipper Drameh står høyt hos Farke og vil bli brukt på begge backene alt ettersom hvem av Byram og Ayling som spiller - Vil fortsatt hente Leif Davis -Men de tre + Hjelde, Shackleton, Gray - Gray har spilt en del høyreback, spes på landslag - Han fikser venstre også!

Få prioritert to klassespillere nå. Sentralmidtbane og spiss - absolutt viktigst. Så får vi spe på med to som kan spille venstreback/stopper og en 10er/ving mot slutten. Det siste trenger vi ikke om Gnonto blir…som er tvilsomt!

Adams velger penger og stallfyll i Chelsea. PL klubb han får spille i skjønner jeg godt. Men være tilskuer i PL som jeg tror han blir er rart.

Lander vi Hamer er det en oppgradering defensivt + masse krydder offensivt og sjuke dødballer.


auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9024 på: August 11, 2023, 07:57:20 »
Hamer ryktes til Sheff Utd for 12 mill leser jeg på Waccoe. Går neppe til oss da. Tipper Kamara er neste inn porten.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

raggen

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9025 på: August 11, 2023, 09:58:38 »
Hamer ryktes til Sheff Utd for 12 mill leser jeg på Waccoe. Går neppe til oss da. Tipper Kamara er neste inn porten.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

har vi hørt slike ting før ::)

typisk leeds med spillere vi er linket til som blir snappet opp av andre klubber
Forever Leeds United!!!!!!!!

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9026 på: August 11, 2023, 10:09:31 »
Hamer ryktes til Sheff Utd for 12 mill leser jeg på Waccoe. Går neppe til oss da. Tipper Kamara er neste inn porten.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sheff Utd ser ut som en soleklar dumpekandidat. Har mista to av sine beste spillere i Ndiaye og Sander Berge. Det kan neppe være noe godt tegn at førstnevnte går fra Premier League til fransk liga og Berge bytter klubb like før sesongstart.

Så trenger de selvsagt erstatninger og forsterkninger til sesongen, så Hamer linken er sikkert reell.

Ser han ett år fremover, så er det fort gjort at han spiller Championship igjen om ikke Sheff Utd-ledelsen er like rundhåndet med fluktveier som Leeds var i fjor.

Betyr det at Leeds er et bedre valg? Per i dag ser det ikke sånn ut, men velger han Sheff Utd mener jeg han kaster bort en sjanse på enten et bedre lag i PL eller eksempelvis et Leeds-prosjekt som forhåpentligvis er sterkere enn Blades på sikt.

Så vet vi alle at fotball er ferskvare, PL trekker noe enormt og spillerne kan like godt ønske seg ut ett år inn i en fem år lang kontrakt.
Marching on together!

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9027 på: August 11, 2023, 11:32:55 »
https://www.leedsunited.news/news/sky-sports-pundit-says-celtic-will-not-be-able-to-afford-69k-a-week-leeds-target/

Dukker stadig opp link mot Michael Antonio. Er jo et beist som med god service kan øse in mål i championship.
« Siste redigering: August 11, 2023, 11:40:01 av Kato »
 

Josch

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9028 på: August 11, 2023, 11:38:36 »
Fabrizio Romano
@FabrizioRomano
Willy Gnonto wants Everton move since July and he hasn’t changed his position. Priority is to join #EFC this summer 🔵

The agreement on personal terms is on five year deal — that’s why Gnonto did not make himself available for Leeds.

Everton, on it with Leeds as per
@ElBobble

Håper de skipper han rett ut, satse på vi får godt betalt og at Everton rykker ned.

Leeds må for all del ikke gi etter. Som en Leeds fan skrev på Twitter. Gnonto har kontrakt til 2027, er ikke av de aller best betalte og har flere landskamper på ryggen enn Romeo Lavia i Saints. Og Southampton har ikke godtatt bud på Lavia på £45 mill.

Jeg vet ikke hvor mye Gnonto er verdt, men la oss si 15 mill.
Personlig synes jeg han er litt umoden taktisk. Zurich har visstnok en gunstig sell out clause i tilfelle salg, så det er ikke sikkert det blir så veldig stor sum igjen til Leeds.

Jeg tror Leeds tjener mest på å beholde ham. Leeds bestemmer vel dette.

-Han er god mot middels ch.ship motstand
-han har ikke superlønn
-han kan ikke løpe fra en kontrakt og må spille for Leeds

At en god spiller ønsker PL fotball må man bare godta og bør ikke skape varige sår hvis han blir. Farkes fokus på lojalitet teller også her. Er Gnonto 110% dedikert til Leeds etter dette?

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #9029 på: August 11, 2023, 11:48:22 »
Da blir det Blades på Hamer dessverre...:

Mike McGrath
@mcgrathmike
Sheffield United have agreed a deal to sign Gustavo Hamer from Coventry in a deal worth £15million. It will be #SUFC biggest signing of summer so far. Player set for medical and not training #SkyBlues today. More on
@telefootball


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.