Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26

Started by Promotion 2010, April 03, 2019, 13:11:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Quote from: GeirO on June 26, 2024, 18:23:56
Tips fra Mr. Bakke?
Nja, trener Flo, eks-spilleren vår. Eller det er vel Jostein  og Kjell Rune som er mest ivrige. 😅
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: GeirO on June 26, 2024, 20:06:45
I fjor måtte vi vente på ny eier før vi kunne shoppe.
I år må vi vente på penger før vi kan shoppe.

Ukene går...

Njeii, penger har vi. Men vi må vel være trygge på hvor mye vi kan bruke...
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Quote from: Asbjørn on June 26, 2024, 21:37:42
Quote from: GeirO on June 26, 2024, 20:06:45
I fjor måtte vi vente på ny eier før vi kunne shoppe.
I år må vi vente på penger før vi kan shoppe.

Ukene går...

Njeii, penger har vi. Men vi må vel være trygge på hvor mye vi kan bruke...
Tja...overforsiktig?
Når jeg har penger, men vet ikke helt hvor mye, så begynner jeg å shoppe litt, så ikke de viktige varene blir utsolgt...
MOT

Asbjørn

Quote from: GeirO on June 26, 2024, 23:31:47
Tja...overforsiktig?
Når jeg har penger, men vet ikke helt hvor mye, så begynner jeg å shoppe litt, så ikke de viktige varene blir utsolgt...

Greien er jo at det er mange nok klubber som har holdt på slik - noen har attpåtil fått 3-4 poeng i trekk en 100 sesonger etterpå også :o

Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Marseille are exploring the possibility to sign Leeds United goalkeeper Illan Meslier.

New Marseille manager Roberto de Zerbi sees the 24 year old as a perfect fit for his side, especially with the potential departure of their current number 1 goalkeeper Pau Lopez.

(Foot Mercato )

#LUFC #MOT

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

stian

Quote from: Sydhagen on June 27, 2024, 19:51:34
Marseille are exploring the possibility to sign Leeds United goalkeeper Illan Meslier.

New Marseille manager Roberto de Zerbi sees the 24 year old as a perfect fit for his side, especially with the potential departure of their current number 1 goalkeeper Pau Lopez.

(Foot Mercato )

#LUFC #MOT

Dette ryktet håper jeg det er hold i. Det er ikke det at Meslier er for dårlig, men det kan være veldig god butikk. Her kan vi bokføre en solid regnskapsmessig gevinst og få økonomisk handlerom.

Asbjørn

Quote from: stian on June 27, 2024, 20:43:55

(Foot Mercato )

#LUFC #MOT

Dette ryktet håper jeg det er hold i. Det er ikke det at Meslier er for dårlig, men det kan være veldig god butikk. Her kan vi bokføre en solid regnskapsmessig gevinst og få økonomisk handlerom.
Tviler på at de er villige til å sprenge banken for å signe ham...
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: Asbjørn on June 27, 2024, 22:35:09
Quote from: stian on June 27, 2024, 20:43:55

(Foot Mercato )

#LUFC #MOT

Tviler på at de er villige til å sprenge banken for å signe ham...

Det sprenges neppe noen bank, men det meste vil være gevinst på Meslier nå.

Om det er realistisk skal jeg ikke si, men om han hadde blitt solgt for £8-10 millioner pund og man hadde klart å gjøre en Victor Johansson-deal (£1 mill fra Rotherham til Stoke) med en annen keeper som er solid i divisjonen, så gir det headroom i forhold til PSR/FFP og muligheten til å styrke andre deler av laget uten å svekke keeperplassen.

Eller vi kan bare begynne sånn de ærlige lagene gjør i blant annet Premier League; bytte unge spillere med hverandre for ti ganger antatt markedspris, for å oppnå samme resultat... ::)
Marching on together!

Cherry

Ikke noe stort tap hvis Meslier blir solgt til en god pris.
Han er en noe U-typisk keeper, god shot stopper - men svak i feltet.  Han har klare mangler til å spille i en fysisk liga som EFL.

En god handel, få en konkurrent til Darlow (f eks keeperen til Georgia?) - så er vi godt forspent på den plassen.

morten1966

Hva i alle dager  da .....skulle vi ikke få minst 50mill pund for Meslier da...

Lucas the Kop Cat

Roca går permanent til Betis.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Blank_File

Quote from: Lucas the Kop Cat on June 28, 2024, 14:54:42
Roca går permanent til Betis.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

For 52 millioner. Det må jo være en sum de har brukt for å gå i null på FPP. :(

Asbjørn

Til den prisen ville salg vært eneste alternativ. Men tror vi er langt unna slike tilbud...

🗞 Fair few updates on Illan Meslier in the past 24 hours:

👉 Foot Mercato relaying Marseille's keen interest
👉 La Provence reporting that Meslier wants to leave
👉 Daily Mail sharing that £20m-plus is needed for Leeds to sell

🤔 Would you sell for that price? #LUFC

https://x.com/leedsallover/status/1806612319683641366?s=61
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

🚨 EXCLUSIVE: Archie Gray set for medical at Brentford after agreeing terms to join from Leeds. If all goes to plan deal expected with #LUFC - £35m fee. Host of top clubs pursuing 18yo midfielder but #BrentfordFC on course to complete switch @TheAthleticFC

Brentford altså.

Dennis

Quote from: leedslife on June 29, 2024, 17:41:36
🚨 EXCLUSIVE: Archie Gray set for medical at Brentford after agreeing terms to join from Leeds. If all goes to plan deal expected with #LUFC - £35m fee. Host of top clubs pursuing 18yo midfielder but #BrentfordFC on course to complete switch @TheAthleticFC

Brentford altså.

Sikkert smart med tanke på spilletid, men det er et stort antiklimaks både med klubb og pris. Håper det ligger bra med klausuler i den prisen.
Marching on together!

Blank_File

Quote from: Dennis on June 29, 2024, 18:07:36
EXCLUSIVE: Archie Gray set for medical at Brentford after agreeing terms to join from Leeds. If all goes to plan deal expected with #LUFC - £35m fee. Host of top clubs pursuing 18yo midfielder but #BrentfordFC on course to complete switch @TheAthleticFC

Brentford altså.

Sikkert smart med tanke på spilletid, men det er et stort antiklimaks både med klubb og pris. Håper det ligger bra med klausuler i den prisen.
Off. Den var tyngre å svelge enn antatt...

leedslife

Brentford altså.

Får litt bellingham/haaland vibber a Gray.
Får håpe han unngår skader. Gjør han det går nok dette helt til topps.
For Leeds del. Gud bedre meg. Men heldigvis ikke nytt. Dette går over etter 1-2 uker. Vi har kjent på dette i flere tiår. Generasjons talentene i div opp - Leeds i div under.

Dennis

Quote from: Blank_File on June 29, 2024, 18:08:39
EXCLUSIVE: Archie Gray set for medical at Brentford after agreeing terms to join from Leeds. If all goes to plan deal expected with #LUFC - £35m fee. Host of top clubs pursuing 18yo midfielder but #BrentfordFC on course to complete switch @TheAthleticFC

Brentford altså.

Off. Den var tyngre å svelge enn antatt...

Ja - gitt at det blir realitet - den var tøff. Jeg hadde faktisk trodd han kom til å bli.

Da har nok spillerens leir bestemt seg for at Championship ikke nytter i et år til, for dersom det ikke holder å selge Summerville i sommer mtp FFP/PSR, så står det verre til enn jeg hadde håpet.
Marching on together!

Forever Whites

Medlem 94237

Gordon McUseless

Dette blir dråpen. Nå orker jeg snart ikke mer elendighet.
Nå selger vi arven vår til lille Brentford. Dette er ydmykende og tragisk. Dette shitshowet har tydeligvis ingen ende.
De kunne solgt hvem som helst andre, men dette er totalt katastrofe.

Kato

Arvesølvet ryker. Da er det vel enda verre stilt enn vi kunne frykte økonomisk. Bare trist.

Russel_Doig

Quote from: Kato on June 29, 2024, 19:32:29
Arvesølvet ryker. Da er det vel enda verre stilt enn vi kunne frykte økonomisk. Bare trist.

Dette er Archie Gray som sikrer sin fremtid. Drar inn 1 mill NOK i uken. Skulle han blitt i Leeds på luselønn og risikert å knuse kneet i august?
Det er greit å ha et visst perspektiv inn i mellom syting og svartmaling.

leedslife

Haler de i land denne Brentford...
De kan vel knapt tro det selv.
Synes Gray i cupkampen mot Chelsea viste hva man har i vente her. Prisen kan fort bli tredoblet hvis han bare fortsetter progresjonen fra sesongen i CC. Man må faktisk berømme Gray for valget her tar man av Leeds hatten. Modenheten man ser i spillet på banen er der også utenfor banen ser det i aller høyeste grad ut som. Er jo en helt fantastisk godt drevet klubb Brentford med det som virker som en helt unik garderobe. Et mellomsteg til den absolutte topp.
Brentford altså som konkurrerte med Leeds og rykket opp året etter.

Jostein.

Det var vel det værste som kunne skjedd og værste starten vi kunne fått på dette vinduet.

Kunne solgt Rutter, Summerville, Meslier og Gnonto før dette vel......
Leeds Carajo!

stian

Gray ut porten så jeg virkelig ikke komme. Hvis prisen på 35 mill stemmer så håper jeg virkelig det ligger en solid videresalgsklausul i pakken. Hvis ikke, synes jeg dette virker billig. Engelsk unggutt som kan banke på landslagsdøra i løpet av ganske kort tid. Det er kanskje sånt vi må tåle hvis vi balanserer på kanten til økonomireglementet - for Gray kan man vel bokføre hele summen som inntekt. Uansett en elendig start på transfersesongen for vår del.

Sydhagen

Her må det være en god videresalgsklausul i bildet. Alt annet vil være dårlig håndtverk av Leeds. Gray kan nok bli solgt for milliarden om 3-4 år.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

leedslife

Phillips var vel kanskje mer et utviklingsprodukt gjennom en helt spesiell periode under Bielsa enn et generasjonstalent som Gray eller Gorman som gikk til City i vinter.
Men det er alikavel ganske interessant at selv om klubben Leeds har underprestert sportslig såpass stort i to tiår så har vi i samme perioden fått frem Milner, Lennon, Delph, Cook og nå Gray som selges til divisjonen over.
Mellom de fire første er det altså 100+ landskamper for England. EM og VM Sluttspill. Kamper i Europa, PL kamper, Trofeer og milepæler få spillere forunt.
Gray ser ut til å være nestemann.
Gjenntar historien seg? Blir det et nytt tiår med manglende ambisjoner og prestasjoner eller klarer klubben og komme seg opp og stabilisere seg på samme nivået som disse generasjonstalentene?

Nå kan dette kanskje flyttes til en mer relevant tråd. Men spm er. Finnes det noen annen klubb utenfor PL som er i nærheten å ha produsert lignende kvalitet og antall tilsvarende nivå?